SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even denken uit m'n hoofd, want ongeveer alle doeken zitten nog in verhuisdozenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:34 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi Ela
Welke doeken heb jij eigenlijk allemaal? Ik wist dat je Girasol had, en ik gok wat Oscha?![]()
- Girasol Earthy Rainbow, Ardent (creme weft), Rosalyn (purple weft), Wompat baby (ardent fuchsia) en Wompat Toddler (northern lights), Custom Mei Tai van double Rainbow
- Calin Blue licht groen
- Oscha Sekai Aozora, Okinami's een stuk of 4 (Eventide, Frost, Aegle, Manganese), een Tangerine on Diamond gradient
- Ellevill Paisley die ik hierboven ergens postte
- Artipoppe Argus Raspberry Lemon
Jemig wat veel! Ik heb er ook niets bijgekocht nu, alleen nog 2 van de Oki's bij Kleurdoos liggen. En misschien ben ik nu nog ergens een doek vergeten per ongeluk..
De eerste twee Girasols had ik al voor de geboorte van peuter, dat waren onze allereerste die al klaar lagen voor de baby toen <3
En ik hoop dat ik nu een meisjesbaby krijg, dan ga ik nog voor een lichtroze Vesper van Klaprooss <3 (En bij jongensbaby wellicht de petrol, die is ook erg mooi!) Maar de lichtroze doet me zo denken aan vroeger <3![]()
Raspberry lemondat vind ik echt een hele mooie raspberry kleur.
En okinami's vind ik echt het mooiste Oscha patroon, maar Oscha heeft voor mij niet mijn ideale blends
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Wilden je hormonen niet eens een versebabydoek?
Ik vind de Okinami's ook mooi. Maar ik vind zo veel mooi dat het irritant is.
[ Bericht 5% gewijzigd door Unihipili op 19-05-2016 12:53:32 ]![]()
Moppert, ik vind de Oki's ook het tofste van Oscha jaDe Raspberry Lemon van AP is wel echt een hele stevige doek, die gebruiken we vooral voor de peuter (sinds ze dreumes is). En de Girasol Rosalyn is ook een toddler weft en wat dikker en dus fijn voor de peuter. En daarnaast de mei tai en de wompat. Maar tegenwoordig loopt ze ook zoveel zelf, we gebruiken de doeken/dragers bij haar nog wel voor middagslapen soms, als we ergens zijn bijvoorbeeld of als ze moe is en niet in bed wil slapen. Instant sleepydust hebben ze nog steeds hier!
Uni, ja, een Vesper dus! Maar daarvoor wacht ik eerst nog even af of het een meisjesbaby of jongensbaby is..![]()
En verder zijn er altijd doeken die ik tof/mooi vind, maar geen budget op dit moment, dus dan redden we het wel met de stash die wel al hebben!
![]()
![]()
Oh daar las ik overheen! Eentje die in de Etsyshop staat (die vind ik allemaal tof) of krijg je exclusieve deal?
![]()
Ik wil heel graag deze: https://www.facebook.com/(...)7480/?type=3&theaterquote:Op donderdag 19 mei 2016 12:57 schreef Unihipili het volgende:
Oh daar las ik overheen! Eentje die in de Etsyshop staat (die vind ik allemaal tof) of krijg je exclusieve deal?
https://www.facebook.com/(...)2174/?type=3&theater
En in geval van jongensbaby misschien dan toch deze ipv de roze: https://www.facebook.com/(...)1790/?type=3&theater![]()
Oh, ik wil ook graag een roze Vesper. Maar het maakt me dan echt geen reet uit dat er een jongetje in zit, ik draag de doek toch? Maar ik pak de draagdoek bijna nooit meer, omdat het rugdragen me niet lukt en ik het buikdragen te zwaar vindt, dus ik kan het mezelf niet echt verantwoorden. Ik zou het liefste er gewoon een nieuwe baby in stoppen maar dat zit er ook niet echt in.
Edit: ja die wil ik ook ela! of de Haizea Rebel!No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Ohh ik herinner me een 'vergeten' doek de we ook nog hebben, namelijk een Natibaby Milkyway! En een Kokadi Erna im wunderland RingSling!![]()
Ik heb de haizea Rebel mijn zoon rockt geel met roze
Nu bromt zij alle dagen
Ja, mijn twee liefdes stonden model <3quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:05 schreef Unihipili het volgende:
zelfs al uitgeprobeerd
.
Ik wil weten hoeveel funds we overhouden na verhuizen![]()
.
![]()
Ja, is ook zo dat die lichtroze ook best voor een jongetje kan, maar dat wijzen m'n hormonen wel uit na de bevalling![]()
![]()
Team Rebel!Echt wel dat ik mijn zoon daar ook in zou dragen.
Ik heb ook de Meadow, die vind ik ook zo mooi, lekker natuurlijke kleuren.
![]()
Goede stash Ela.![]()
![]()
M'n Emeibaby is er![]()
Het afstellen was wel even lastig, maar ze slaapt nu dus denk dat ze het wel prima vindtEn hij is echt zo zacht! Veel zachter dan het oude model dat ik leen had.
Vespers zijn echt tofIk vind die groene zo mooi waar gotc en T model voor stonden, maar ik pak echt eerder een drager merk ik. Toch maar m'n ogen open houden voor een Tula WC van een Vesper
![]()
![]()
Het is de Front Cross Carry (niet te verwarren met de Front WRAP Cross Carry). Een superhandige knoop met een iets groter kindje omdat je zonder los te maken heel goed in en uit kan tillen. Dus als je kindje dan af en toe wil kruipen/zitten/lopen hoef je niet telkens opnieuw te knopen en af te stellen! En zomers ook lekker dat ie open is aan de zijkant vind ik zelfquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:28 schreef LadyBlack het volgende:
Heeft hij haar nou in een kangaroo carry?
Die moet ik misschien even gaan leren als zomerknoop ook.![]()
![]()
Oh hij idd echt mooi dot! Dat printje wilde ik wanneer ik mijnes niet had gescoord op ddm.We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me![]()
Ela, wat een mooi plaatjeIk verstel dat bandje ook nooit! Ik heb eigenlijk alles op zn strakst staan (behalve bandje in de nek, daar heb ik nooit aangezeten) en het zit wel prima zo, dus ik hoef nooit wat te verstellen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef Moppert het volgende:
Als je het instellen niet goed voor elkaar krijgt is het niet fijn als een ander er aan komt.![]()
hij heeft wel lenige armen als hij het bandje tussen de schouderbanden dicht krijgt zonder verstellen.
Maar als mijn man hem gebruikt vind ik dat geen probleem hoor, het is zo weer aangepast (aan hem en aan mij).Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Moppert niks lenig hoor, hij draagt alleen als ik er ben dus dan klik ik vast haha.
Mooie stash elade galaxy breezy is zo mooi en fijn!
Mooie Emeibaby Dot![]()
![]()
Ik verstel dat bandje ook niet, maar hoe doe je hem dicht zonder aan andere bandjes te komen?
of draag je hem dan niet op de juiste plaats in het midden van je rug?Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Hahahahquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Moppert niks lenig hoor, hij draagt alleen als ik er ben dus dan klik ik vast haha.ja dat kan ook
Nu bromt zij alle dagen
Ik vind dat verstellen ook best een vak apart.. Ik krijg het met mijn R&R niet goed voor elkaar! Hij zit als 'n huis, maar niet voor uren. Na een tijdje moet ik toch even hier wat losser en hier wat vaster en daar wat lager en dit wat hoger. Zou 't aan mij liggen of aan de drager? Hij is verder zo fijn en zacht en stevig en gaaf![]()
![]()
Ik verstel de Tula elke keer, want ik gebruik 'm en man, en daarbij gebruik ik 'm voor buikdragen en rugdragen. Ik vind 'm juist erg makkelijk in afstellen. Alleen lukt het me met geen mogelijkheid om de schouderbandjes op z'n strakst te krijgen, ik houd zo'n 7 cm over, ik krijg het gewoon niet aangetrokken.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Ik krijg de Tula ook niet fijn op m'n rug als de schouderbanden helemaal goed aangetrokken zijn, dus verstel elke keer. Heupband ook, anders krijg ik m niet op m'n rug gedraaid? Maar een Tula verstellen is toch 10 sec werk![]()
![]()
Wat niet wil zeggen dat iedereen even makkelijk is in verstellen.
Ik ben zelf ook continu aan het bijstellen afhankelijk van hoe lang ik draag, dus ik snap hem wel hoor
Kort lontje, sorry
[ Bericht 58% gewijzigd door Cassandra87 op 19-05-2016 15:41:36 ]![]()
Ik laat het rugbandje van de Tula dicht en dan wurm ik me er doorheen
Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Volgens mij is er ook geen probleem en zegt niemand dat je de Tula van je man maar moet pakken. Ik verbaas me alleen over het afstellen, voor mij en man is het gewoon een kwestie van die banden straksjorren. Maargoed, ik ben dan ook geen draagpurist.
SaskiaNu zie ik echt een soort van slangenmens voor me.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Er is helemaal geen probleem![]()
Wie heeft er hier kortere doeken en hoe fijn is dat?erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Ik heb 0 korte doeken meer. Ik vind het echt dikke poep. Ik doe liever een ruck met mt 6 en een speciale finish dan met een 3 of 4. En ik kan niet tegen asymmetrische knopen. Maar voor elke tegenstander is er een liefhebber
Nu bromt zij alle dagen
Dan is het goed![]()
Ik heb twee maat vier doeken, de yolka vind ik erg fijn, mijn andere is een bamboe en die draagt wat zwaar. Vind een vier fijn ivm afknopen van de ruck, minder doek, maar knoop net zo goed met een zes![]()
Die fcc bij ela op de foto is ook een korte doek toch? Ziet er makkelijker uit ofzo, met een korteal hou ik wel van staarten hoor <3 her lijkt me gewoon handzamer en makkelijker knopen soms
erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Korte doekenZullen vast handig zijn maar geef mij maar een lange doek incl mooi afknopen
Maar groter kind = langere doek. Ik kan alleen nog knopen voor een mt 3 met een mt 4 doen.
![]()
Ik had een 6 nodig ervoorquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:58 schreef pinquit het volgende:
Die fcc bij ela op de foto is ook een korte doek toch? Ziet er makkelijker uit ofzo, met een korteal hou ik wel van staarten hoor <3 her lijkt me gewoon handzamer en makkelijker knopen soms
. Een short fcc kan evt met iets korter, of met een ring.
![]()
Ik heb ook een 6 nodig voor een FCC
Nu bromt zij alle dagen
Hmm, dan zit hij misschien te hoog? Ik kan hem achter mijn schouders dicht doen. Maar ik vind hem wel oke zitten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:22 schreef Moppert het volgende:
Ik verstel dat bandje ook niet, maar hoe doe je hem dicht zonder aan andere bandjes te komen?
of draag je hem dan niet op de juiste plaats in het midden van je rug?Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Hij hoort een H te maken met de schouderbanden, maar als hij goed zit dan is het goed toch
Nu bromt zij alle dagen
Ja idd
Ziggy played guitar
https://tucsonbabywearers(...)-structured-carrier/
Als een baby een hele holle rug maakt dan kan het wel een issue zijn.
En dat valt vaak dus op te lossen met de checstclip.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ik doe de FCC ook met een 6, misschien kan een 5 ook, maar die is nu niet thuis. Ik heb ook liever lange doeken, knopen die eigenlijk voor kortere doeken bedoeld zijn knoop ik gewoon extra creatief af.
Sinds ik de FCC heb ontdekt FWCC ik eigenlijk nooit meer, wat een fijne knoop.Al vergt het aanspannen me nog steeds wel wat meer moeite.
Wat ziet die Emeibaby er trouwens fijn uit.![]()
Tula afstellen vind ik ook een eitje, vooral als hij wat vaker gedragen is stelt het aantrekken en losser doen niks voor. Misschien wil je man er een keer rustig voor gaan zitten Cassandra? En ja, als het dan nog niet wil is dat best een goed idee voor een extra Tula voor jou.![]()
Mijn WW wordt momenteel gerepareerd (gebroken draad) en dat schijnt toch nog een behoorlijk karwei te zijn.Ik kan niet wachten tot ie weer terug is, zo'n fijne doek.
![]()
![]()
Oh en ik moet zeggen dat ik de Tula wat fijner vindt zitten met die schouderband wat hoger.Als ik hem lager doe (waar die hoort) glijden de schouderbanden van mijn schouders.
![]()
![]()
Ik heb de Galaxia glow voor mijn jongetje. Kan primaquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef Mariposas het volgende:
Oh, ik wil ook graag een roze Vesper. Maar het maakt me dan echt geen reet uit dat er een jongetje in zit, ik draag de doek toch? Maar ik pak de draagdoek bijna nooit meer, omdat het rugdragen me niet lukt en ik het buikdragen te zwaar vindt, dus ik kan het mezelf niet echt verantwoorden. Ik zou het liefste er gewoon een nieuwe baby in stoppen maar dat zit er ook niet echt in.
Edit: ja die wil ik ook ela! of de Haizea Rebel!.
Venus in pocketformaat
Š loveli![]()
Ik ben op zoek naar een dunne draagjas waarmee je kan rugdragen, iemand een tip? Ik ben weg van mijn Liliputimaar die is erg warm
![]()
dit!quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:48 schreef Unihipili het volgende:
Wilden je hormonen niet eens een versebabydoek?
Ik vind de Okinami's ook mooi. Maar ik vind zo veel mooi dat het irritant is.
Schudden voor gebruik![]()
Fijne doek is dat! Zo een hebben wij getest een poosje terug. Zat als een huis steeds. (de katoenen versie)quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:01 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik wil heel graag deze: https://www.facebook.com/(...)7480/?type=3&theater
https://www.facebook.com/(...)2174/?type=3&theater
En in geval van jongensbaby misschien dan toch deze ipv de roze: https://www.facebook.com/(...)1790/?type=3&theaterSchudden voor gebruik![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef Dot. het volgende:
M'n Emeibaby is er![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het afstellen was wel even lastig, maar ze slaapt nu dus denk dat ze het wel prima vindtEn hij is echt zo zacht! Veel zachter dan het oude model dat ik leen had.
Vespers zijn echt tofIk vind die groene zo mooi waar gotc en T model voor stonden, maar ik pak echt eerder een drager merk ik. Toch maar m'n ogen open houden voor een Tula WC van een Vesper
Die onderste lap stof.... Nu je zo een ukkie hebt, houd je mega veel over.... dan kan je die ook boven langs geleiden (naar onder het slaapkapje)...
Als je dan groter gaat afstellen is daarna onderlangs op een gegeven moment weer fijner
[ Bericht 8% gewijzigd door Stippelrientje op 20-05-2016 21:24:23 ]Schudden voor gebruik![]()
Ik vond hem onder eigenlijk mooierquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Die onderste lap stof.... Nu je zo een ukkie hebt, houd je mega veel over.... dan kan je die ook boven langs geleiden (naar onder het slaapkapje)...
Als je dan groter gaat afstellen is daarna onderlangs op een gegeven moment weer fijner![]()
![]()
![]()
Ik heb het hier gelezen geloof ik een tijdje terug maar ik kan het nergens meer terugvinden..
Ik zoek voor mijn meneer een draagzak voor een newborn. Te gebruiken vanaf echt mini, hij wil het echt gaan proberen zonder duo-wagen aka slagschip. Knopen is een brug te ver at the moment, maar ik ben hier al zeer tevreden mee 😇![]()
Emeibaby, kokadi flip (babymaat), marsupi, dat zijn degenen die ik zo even weet die vanaf de geboorte kunnen. Heb zelf alleen ervaring met emeibaby, vind ik een superdrager voor een newborn. Ik wil m nu verkopen, maar da's meer omdat ik met keus uit 4 dragers deze toch niet zo veel meer gebruik.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Ggirl het volgende:
Ik heb het hier gelezen geloof ik een tijdje terug maar ik kan het nergens meer terugvinden..
Ik zoek voor mijn meneer een draagzak voor een newborn. Te gebruiken vanaf echt mini, hij wil het echt gaan proberen zonder duo-wagen aka slagschip. Knopen is een brug te ver at the moment, maar ik ben hier al zeer tevreden mee 😇![]()
Storchenwiege inderdaad ook.![]()
Vanaf 62 is er de bondolino.
En de hoptye en de didytai zijn ook nog een optie.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
O ja, Storchenwiege had ik bij J, was ook fijn. En een hoptye heb ik ook. Maar omdat er gezegd werd niet knopen, vielen die voor mij al af![]()
![]()
Is langs een draagconsulent een optie? Er zitten er zat in NL!quote:Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Ggirl het volgende:
Ik zoek voor mijn meneer een draagzak voor een newborn. Te gebruiken vanaf echt mini, hij wil het echt gaan proberen zonder duo-wagen aka slagschip. Knopen is een brug te ver at the moment, maar ik ben hier al zeer tevreden mee 😇
Ik ben nog bezig met dezelfde zoektocht, maar overweeg na een bezoekje aan de consulent sterk de Hop-Tye (combi draagzak/doek) en anders de Marsupi (draagzak). Maar ga komende zaterdag ook nog langs een andere draagconsulent, die er een paar heeft om aan te proberen.![]()
Ik(draagconsulent) wil graag een kanttekening plaatsen bij de term 'draagzakken die vanaf de geboorte kunnen'. Want er zijn er maar weinig die je zo in kunt stellen dat ook een baby van 50 cm er in past én dat dan ook het rugje goed gevolgd en ondersteund wordt. Als het rugpand lossig zit is er voor de romp van de baby ruimte om in elkaar te zakken. En dat wil je niet, speciaal niet in het geval van prematuur geboren baby's. De luchtwegen kunnen namelijk belemmerd worden als de romp ingezakt is.
Dus let alstjeblieft goed op, en besef dat passend in de lengte niet betekent dat de drager sowieso geschikt is.
(Met een goed geknoopte geweven doek zit je altijd goed, hoe klein en kwetsbaar je pasgeborene ook is.)DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Welke draagzakken raad jij dan aan vanaf geboorte?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:51 schreef Macka66 het volgende:
Ik(draagconsulent) wil graag een kanttekening plaatsen bij de term 'draagzakken die vanaf de geboorte kunnen'. Want er zijn er maar weinig die je zo in kunt stellen dat ook een baby van 50 cm er in past én dat dan ook het rugje goed gevolgd en ondersteund wordt. Als het rugpand lossig zit is er voor de romp van de baby ruimte om in elkaar te zakken. En dat wil je niet, speciaal niet in het geval van prematuur geboren baby's. De luchtwegen kunnen namelijk belemmerd worden als de romp ingezakt is.
Dus let alstjeblieft goed op, en besef dat passend in de lengte niet betekent dat de drager sowieso geschikt is.
(Met een goed geknoopte geweven doek zit je altijd goed, hoe klein en kwetsbaar je pasgeborene ook is.)![]()
Wij hebben met draagconsulent bij onze prematuur een Storch en Emei geprobeerd, Emei paste voor ons allebei het fijnst. Maar idd: laat je adviseren en probeer een paar mogelijkheden uit, het kan zo verschillen wat prettig zit en goed past!Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Ja, hoe deden jullie dat bij L. JM? Ik heb K. nu in de Emei en dan staat eigenlijk alles op zn strakst, maar ze gaat al richting de 60 cm en is verder ook best stevig. Of droegen jullie pas later?
Ik merk wel dat ik het fijner vindt als ze strak zit, maar dat vindt ze zelf niet zo fijn, dus ze zakt wel iets in. Ze trekt wel snel een holle rug, dus eigenlijk is dat wel ok. Anders zit ze kaarsrecht zeg maar.![]()
Neehoor, al snel mee begonnen. De 17e kwam hij thuis (de 4e is hij geboren), de 24e heb ik 'm voor het eerst in de doek geknoopt (nog een beetje op de bonnefooi) en de 25e ofzo hebben we het draagconsult gehad en kort daarna ook de Emeibaby veel gaan gebruiken. Kiek moar:
Eerste keer:
Emei:
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Ik raad een doek aan, en met draagzakken iig wachten tot je baby maat 56 heeft. Emei baby en Storchenwiege Carrier kunnen het kleinst afgesteld worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Welke draagzakken raad jij dan aan vanaf geboorte?DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Die twee foto's van JufMariska illustreren wat mij betreft heel goed waarom je zo'n kleine baby in een doek zou moeten hebben en niet in een drager. Op de foto met de doek zit het kindje mooi, op de foto met de Emeibaby lijkt het kind met het hoofd veel te diep in de drager te zitten. (En voor de goede orde: dat reken ik JufMariska niet aan. Ik denk dat zij haar kindje heel erg goed in de gaten heeft gehouden.)
Dat kleine baby's in te grote draagzakken zitten komt helaas best vaak voor. Ik ben daarom met een collega, en met arts en fysiotherapeuten van het Haga ziekenhuis bezig een draagprotocol op te zetten voor de ouders die met hun prematuur geboren baby naar huis gaan. Ook zijn we bezig om te kijken of er gespecialiseerde bijscholing kan komen op het gebied van prematurenconsulten voor draagconsulenten. Vandaar dat ik er zo bovenop spring.
[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 24-05-2016 15:42:44 ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Ik ben het met je eens hoor en ik zie in dit topic vaak de emeibaby en de storchenwiege toch verkeerd gebruikt worden, (de tula en de ergobaby of de boba overigens ook of de insert heel fout etc)
En ik vind doeken ook de beste optie, maar zo valt er altijd wel wat te nitpicken
Eerlijk is eerlijk de meeste knopen ook de doek niet goed.
Zeker als ze dan ook nog heel vroeg beginnen met de ruck en de houding voor geen meter klopt.
Hoewel het je werk is en voor mij een grote passie denk ik dat je als professioneel schilder tegen henk die zijn eigen schutting verft soms ook best kan zeggen dat hij het mooi gedaan heeft![]()
Ookal zie je waar het beter kon en zie je waar ze het fout doen.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Hmm, dat vind ik dan toch lastig, aangezien ons dit is geadviseerd door een draagconsulente die juist ook veel ervaring heeft met prematurenNu voel ik me met terugwerkende kracht niet fijn, terwijl ik dondersgoed weet dat ik heel goed oplette en 'm ook eigenlijk meestal in de doek had, Emei vooral gebruikt voor tussendoor onderweg toen ik het snel en goed knopen nog niet goed onder de knie had.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Als Henk zijn schutting met liefde heeft geverfd is dat op zich al een compliment waard.
Als het echt onveilig wordt mag daar wel wat over gezegd worden. (En moet ik daar wel wat over zeggen, anders kan ik net zo goed ophouden als draagconsulent.) Maar het was een algemene waarschuwing, en als er een paar mensen bewust worden van het probleem dan zijn er over een tijdje nog veel meer mensen op de hoogte, en wordt de keuze voor ouders ook makkelijker en veiliger te maken.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Dat je je nu vervelend voelt is niet mijn bedoeling. En het bedroeft me. Ik had wel geschreven 'het lijkt', maar ik had gewoon zelf een foto moeten zoeken waarvan ik zeker weet dat het fout zat. Als je een gespecialiseerde consulente had waar je je goed bij voelde dan is het prima. Je wist wat je deed. (En dat opletten is inderdaad erg belangrijk.)quote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:44 schreef JufMariska het volgende:
Hmm, dat vind ik dan toch lastig, aangezien ons dit is geadviseerd door een draagconsulente die juist ook veel ervaring heeft met prematurenNu voel ik me met terugwerkende kracht niet fijn, terwijl ik dondersgoed weet dat ik heel goed oplette en 'm ook eigenlijk meestal in de doek had, Emei vooral gebruikt voor tussendoor onderweg toen ik het snel en goed knopen nog niet goed onder de knie had.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Heb je je emei al verkocht?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Emeibaby, kokadi flip (babymaat), marsupi, dat zijn degenen die ik zo even weet die vanaf de geboorte kunnen. Heb zelf alleen ervaring met emeibaby, vind ik een superdrager voor een newborn. Ik wil m nu verkopen, maar da's meer omdat ik met keus uit 4 dragers deze toch niet zo veel meer gebruik.![]()
Goedzo! Niet dat ik een prematuur had, maar door een kinderarts daar werd mij een Babybjorn aangeraden, want dat was makkelijker dan doek. Gelukkig was de fysio (Sascha) wel goed geīnformeerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:27 schreef Macka66 het volgende:
Dat kleine baby's in te grote draagzakken zitten komt helaas best vaak voor. Ik ben daarom met een collega, en met arts en fysiotherapeuten van het Haga ziekenhuis bezig een draagprotocol op te zetten voor de ouders die met hun prematuur geboren baby naar huis gaan. Ook zijn we bezig om te kijken of er gespecialiseerde bijscholing kan komen op het gebied van prematurenconsulten voor draagconsulenten. Vandaar dat ik er zo bovenop spring.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Enige tijd terug had ik suckpads voor mijn Tula besteld. Nu, na vier weken (ook omdat de maakster ziek is geweest), heb ik ze ontvangen. En ze zijn mooi!!!Echt schitterend gemaakt en aan twee kanten te gebruiken (andere kant heeft dezelfde stof als de padding die rondom de beentjes zit).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Macka66, ik heb op (online) advies van een consulent een JPMBB gekocht voor mijn prematuur tweeling. Ik heb hem nog niet durven gebruiken, maar ze wegen nu na 2 maand 3200 en 2600 gram dus ik denk dat het inmiddels wel moet kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:51 schreef Macka66 het volgende:
(Met een goed geknoopte geweven doek zit je altijd goed, hoe klein en kwetsbaar je pasgeborene ook is.)
Is er nog een knoop die je speciaal aanraadt bij prematuren? Ook zou ik ze thuis wel samen in de doek willen doen om te kunnen buidelen (dus gewoon op de bank zitten, maar met m'n handen vrij en mogelijkheid even op te staan). Heb je daarvoor nog tips?
Het gaat om deze:
[ Bericht 5% gewijzigd door Madivi op 25-05-2016 07:34:11 ]![]()
Madivi, ik raad meestal aan om tweelingen in twee aparte draaghulpen te dragen. Maar er zijn wel wat manieren om ze samen in een stevige doek (geweven, of een hybride zoals de zoals de JPMBB) te dragen als ze nog niet te groot zijn. Mijn voorkeur heeft een knoop waarbij de kinderen niet in een buidel tegen elkaar aan zitten, maar in min of meer aparte compartimenten, vanwege de ondersteuning die je zoveel mogelijk rondom wilt.
Babylonia heeft een fijne handleiding, bekijk de knopen op pagina 8 en 12 eens: http://www.babylonia.eu/sites/default/files/PDF/handleiding_dubbeldragen_digitaal_nl_fr_hr.pdf
Bij prematuren raad ik de FWCC aan, vanwege de steun rondom. Zeker voor het bovenste deel van de romp is dat belangrijk. Beentjes gewoon uit de doek, maar niet zelf in een spreidstand brengen. Liefst een stevige (niet rekbare) dunne doek gebruiken. Hoppediz das Leichte wordt veel gebruikt, Vatanai doeken zijn fijn, Amazonas doeken kunnen ook goed.
[ Bericht 9% gewijzigd door Macka66 op 25-05-2016 11:22:10 ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
wij hebben een aantal nieuwe doeken erbij, waardoor we er ook weer een paar weg kunnen doen
mocht iemand interesse hebben ;
Van boven naar beneden.
-Didymos Indo Pink Hibiscus lange maat 6. Katoen. Is een super zachte doen. Geschikt voor baby en peuter. Richtprijs 120 euro (ruim onder de nieuw prijs)
-Keppeke Flemische blend maat 6. 40%katoen 60% vlas. Is super sterke doek. Richtprijs 60 euro.
-Little frog Brown Pyrope maat 7. Katoen. Richtprijs 50 euro
-Hoppediz El Paso maat 7. Katoen. Richtprijs 75 euro![]()
![]()
Macka, heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg en plaatjes! Ziet er heel gezellig uit, maar lijkt me ook erg lastig om zonder hulp te doen. Binnenkort maar eens op bed oefenen!![]()
![]()
![]()
Front wrap cross carryquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:40 schreef Quoi het volgende:
En dan een n00b vraagje: waar staat FWCC voor?![]()
![]()
Ha, thanks! Die kan ik zelfs doen, want geleerd van consulent!
na even het YouTube filmpje te hebben bekeken
[ Bericht 5% gewijzigd door Quoi op 25-05-2016 18:47:05 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yay! Boomerang doek ftw![]()
![]()
![]()
Nee, de 'mijne' is ergens in Australië en is een maat 6quote:En dit is een (hele lange) maat 7, 5.56 mtr
![]()
![]()
Echt een heel mooie doek GotC, en je kijkt er ook zo tevreden mee
En verder is t best tof als Mevrouw Mus opmerkt dat je echt volgens het boekje hebt geknoopt![]()
Straks mn nieuwe doek uitproberen!(al is eerst wassen vast verstandiger he
)
![]()
Iemand nog tips om mn peuter stil te laten zitten. Tijdens het knopen van de mei tai gaat ze zitten hoppen alsof ik een paard ben waardoor knopen niet lekker lukt![]()
Aapie, rozijntjes? Of beloven dat jij gaat hoppen als een paardje als ze nu stil zit?
GotC, het is een Lennylamb Colours of lifeFoto maak ik straks! (ff boodschappen doen en peuter ophalen kan vast wel toch
)
![]()
Tnx! Ben nu maar bij de spiegel gaan staan en ze was helemaal verbaasd dat ze op mm rug zat haha!
Wel weer even wennen voor ons allebei, poos niet meer gedragen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: