En zolang de kritische consument niet de dominante groep vormt, hebben we belang bij een overheid die er op toeziet dat werknemers niet worden uitgebuit.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is geen race naar de bottom maar een goed leven voor iedereen op de wereld ipv alleen the happy few. Waarom denk je dat iedereen wegloopt met Trump? Mensen willen hun welvaart helemaal niet delen. De door jou bejubelde regering ook niet. Iedereen wil goedkope spullen alleen niemand wil horen waarom die zo lekker goedkoop zijn. Verder wil iedereen hier wel goedbetaalde banen. Niet de consument moet keuzes maken maar als een kind moet hij bevoogd worden door de regering die voor hem kiest. Slaap lekker verder.
Wil je een betere wereld wordt dan eerst maar eens een kritische consument die geen kippen koopt die door breokschijters van de lopende band zijn gehaald en geen kleding die door kinderen worden gemaakt. In de plaats daarvan eerlijke spullen kopen en een kind in een derde wereld land adopteren en zijn opleiding betalen en geld voor het gezin waar het in woont om te eten.
Nee die de status quo bewaakt. Uitbuiting over de grens is immers prima.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zolang de kritische consument niet de dominante groep vormt, hebben we belang bij een overheid die er op toeziet dat werknemers niet worden uitgebuit.
En die status quo wordt doorbroken door overheden op te heffen, aangezien mensen dan automatisch veranderen in bewuste consumenten?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee die de status quo bewaakt. Uitbuiting over de grens is immers prima.
Een gedeelte wel en een gedeelte niet. Arme landen krijgen eerlijkere kansen.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die status quo wordt doorbroken door overheden op te heffen, aangezien mensen dan automatisch veranderen in bewuste consumenten?
Ah ja, zonder handelsbarrières hoeven werknemers niet langer te worden uitgebuit?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een gedeelte wel en een gedeelte niet. Arme landen krijgen eerlijkere kansen.
Uiteraard niet. Heeft met vrije handel immers niets te maken.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, zonder handelsbarrières hoeven werknemers niet langer te worden uitgebuit?
Ik neem aan dat jij warm voorstander bent van TTIP.
Precies.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Heeft met vrije handel immers niets te maken.
Is dat, binnen onze huidige samenleving, niet behoorlijk onmogelijk zonder enorm selectief te zijn?quote:Op maandag 16 mei 2016 18:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is geen race naar de bottom maar een goed leven voor iedereen op de wereld ipv alleen the happy few. Waarom denk je dat iedereen wegloopt met Trump? Mensen willen hun welvaart helemaal niet delen. De door jou bejubelde regering ook niet. Iedereen wil goedkope spullen alleen niemand wil horen waarom die zo lekker goedkoop zijn. Verder wil iedereen hier wel goedbetaalde banen. Niet de consument moet keuzes maken maar als een kind moet hij bevoogd worden door de regering die voor hem kiest. Slaap lekker verder.
Wil je een betere wereld wordt dan eerst maar eens een kritische consument die geen kippen koopt die door breokschijters van de lopende band zijn gehaald en geen kleding die door kinderen worden gemaakt. In de plaats daarvan eerlijke spullen kopen en een kind in een derde wereld land adopteren en zijn opleiding betalen en geld voor het gezin waar het in woont om te eten.
Onze hele rijkdom hebben we door doorlopende uitbuiting van anderen.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat, binnen onze huidige samenleving, niet behoorlijk onmogelijk zonder enorm selectief te zijn?
Zit bijvoorbeeld die 'eerlijke' kip niet ook gewoon verpakt in plastic gemaakt van olie gewonnen in een of ander derde wereld land? En op die manier kan je zo'n beetje elke handeling waarbij we gebruik maken van iets in onze omgeving, terugvoeren op uitbuiting van derden.
Precies. Daar maakt, indirect, zelfs de meest kritische consument zich nog schuldig aan. Al dan niet tegen zijn/haar wil of goede bedoelingen in.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onze hele rijkdom hebben we door doorlopende uitbuiting van anderen.
En jij denkt door die spiraal van afwenteling door te zetten er een of ander eerlijker evenwicht kan ontstaan?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bij onze behoor jij niet?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Libertariers als Paper_Tiger willen helemaal niet dat dit stopt. Ze trekken alleen een rookgordijn op om deze praktijken te verdedigen.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies. Daar maakt, indirect, zelfs de meest kritische consument zich nog schuldig aan. Al dan niet tegen zijn/haar wil of goede bedoelingen in.
Leg me dan aub eens uit hoe dat zou stoppen / minder zou worden wanneer toezicht van de overheid zou verdwijnen / afnemen?
Ik vind het fijn dat je mijn post aandacht geeft, maar deze woorden die je een ander in de mond legt staan een oprecht antwoord van PT in de weg. Want hoe kan hij iets anders dan defensief reageren, waarmee dit weer een van de zoveelste eindeloze discussies wordt. In plaats van een stukje dialoog waarbij ik geïnteresseerd ben in hoe PT over eea denkt.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Libertariers als Paper_Tiger willen helemaal niet dat dit stopt. Ze trekken alleen een rookgordijn op om deze praktijken te verdedigen.
quote:Op maandag 16 mei 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Meer dan een luier dragen. In je broek pissen en schijten zoals ik als enorm vernederend beschouwen. Besef je eigenlijk wel waar we het over hebben?
Ik heb een goede werkgever waar dit nooit zou gebeuren, maar als ze zoiets in zouden voeren zou ik de verantwoordelijke achter die maatregel echt wel aanpakken.
Op deze wijze met personeel blijven werken zal wel goedkoper zijn dan de hele boel automatiseren lijkt me, anders had betreffende ondernemer uiteraard allang dat proces geautomatiseerd.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, niemand vindt het vreemd dat dit niet volledig geautomatiseerde fabrieken zijn dus?
Tuurlijk.. dat is zeker een optie als je thuis een kind hebt wat te eten moet hebben en gekleed moet worden. Zo'n kind redt zich in het geval dat jij vast komt te zitten zelf welquote:Op maandag 16 mei 2016 15:00 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Als ik de keuze moet maken tussen een leven op straat of in cel, of het dragen van een luier is de keuze snel gemaakt. Je geeft toch niet zomaar al je waardigheid op?
Je moet zorgen dat bepaalde mensen zich wel mogen voortplanten en anderen niet.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kies niet voor onbespoten groenten waar allerlei verborgen ziektekiemen in zitten.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:26 schreef flibber het volgende:
[..]
de mens is een omnivoor.
vlees en vis hebben we nodig maar niet in de hoedanigheid van nu.
Wij hebben nog hele ooude appelbomen en andere producten van het land. Hoeveel meer smaak daar aan zit....
een goede biefstuk eet ik ook graag maar zoveel producten in de supermarkt zijn smaakloos.
probeer eens een komkommer uit de supermarkt en eentje van een moestuin...
Nee, kijk maar naar China. Robots zijn duur in aanschaf en onderhoud. Dan de wekelijkse updates waar je een hele batterij aan dure ICTers nodig voor hebt.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, niemand vindt het vreemd dat dit niet volledig geautomatiseerde fabrieken zijn dus?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |