abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162250355
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is geen race naar de bottom maar een goed leven voor iedereen op de wereld ipv alleen the happy few. Waarom denk je dat iedereen wegloopt met Trump? Mensen willen hun welvaart helemaal niet delen. De door jou bejubelde regering ook niet. Iedereen wil goedkope spullen alleen niemand wil horen waarom die zo lekker goedkoop zijn. Verder wil iedereen hier wel goedbetaalde banen. Niet de consument moet keuzes maken maar als een kind moet hij bevoogd worden door de regering die voor hem kiest. Slaap lekker verder.

Wil je een betere wereld wordt dan eerst maar eens een kritische consument die geen kippen koopt die door breokschijters van de lopende band zijn gehaald en geen kleding die door kinderen worden gemaakt. In de plaats daarvan eerlijke spullen kopen en een kind in een derde wereld land adopteren en zijn opleiding betalen en geld voor het gezin waar het in woont om te eten.

En zolang de kritische consument niet de dominante groep vormt, hebben we belang bij een overheid die er op toeziet dat werknemers niet worden uitgebuit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 mei 2016 @ 19:01:57 #127
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162250378
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zolang de kritische consument niet de dominante groep vormt, hebben we belang bij een overheid die er op toeziet dat werknemers niet worden uitgebuit.
Nee die de status quo bewaakt. Uitbuiting over de grens is immers prima.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 16 mei 2016 @ 19:05:25 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162250507
Paper_Tiger die het libertarisme failliet verklaart _O-
pi_162250660
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee die de status quo bewaakt. Uitbuiting over de grens is immers prima.
En die status quo wordt doorbroken door overheden op te heffen, aangezien mensen dan automatisch veranderen in bewuste consumenten?
  maandag 16 mei 2016 @ 19:14:50 #130
379943 Paper_Tiger
pi_162250834
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die status quo wordt doorbroken door overheden op te heffen, aangezien mensen dan automatisch veranderen in bewuste consumenten?
Een gedeelte wel en een gedeelte niet. Arme landen krijgen eerlijkere kansen.
pi_162250896
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een gedeelte wel en een gedeelte niet. Arme landen krijgen eerlijkere kansen.
Ah ja, zonder handelsbarrières hoeven werknemers niet langer te worden uitgebuit?

Ik neem aan dat jij warm voorstander bent van TTIP.
  maandag 16 mei 2016 @ 19:18:50 #132
379943 Paper_Tiger
pi_162250960
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, zonder handelsbarrières hoeven werknemers niet langer te worden uitgebuit?

Ik neem aan dat jij warm voorstander bent van TTIP.
Uiteraard niet. Heeft met vrije handel immers niets te maken.
pi_162250992
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Heeft met vrije handel immers niets te maken.
Precies.
pi_162251012
Dacht eigenlijk dat dit soort bedrijven al volledig geautomatiseerd waren. Paar operators, electriens en storingmonteurs, en klaar ben je. Chefs heb je ook niet meer nodig eigenlijk.
I´m back.
pi_162251117
quote:

[..]

Dat is geen race naar de bottom maar een goed leven voor iedereen op de wereld ipv alleen the happy few. Waarom denk je dat iedereen wegloopt met Trump? Mensen willen hun welvaart helemaal niet delen. De door jou bejubelde regering ook niet. Iedereen wil goedkope spullen alleen niemand wil horen waarom die zo lekker goedkoop zijn. Verder wil iedereen hier wel goedbetaalde banen. Niet de consument moet keuzes maken maar als een kind moet hij bevoogd worden door de regering die voor hem kiest. Slaap lekker verder.

Wil je een betere wereld wordt dan eerst maar eens een kritische consument die geen kippen koopt die door breokschijters van de lopende band zijn gehaald en geen kleding die door kinderen worden gemaakt. In de plaats daarvan eerlijke spullen kopen en een kind in een derde wereld land adopteren en zijn opleiding betalen en geld voor het gezin waar het in woont om te eten.

Is dat, binnen onze huidige samenleving, niet behoorlijk onmogelijk zonder enorm selectief te zijn?

Zit bijvoorbeeld die 'eerlijke' kip niet ook gewoon verpakt in plastic gemaakt van olie gewonnen in een of ander derde wereld land? En op die manier kan je zo'n beetje elke handeling waarbij we gebruik maken van iets in onze omgeving, terugvoeren op uitbuiting van derden.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 16 mei 2016 @ 19:25:03 #136
379943 Paper_Tiger
pi_162251168
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Is dat, binnen onze huidige samenleving, niet behoorlijk onmogelijk zonder enorm selectief te zijn?

Zit bijvoorbeeld die 'eerlijke' kip niet ook gewoon verpakt in plastic gemaakt van olie gewonnen in een of ander derde wereld land? En op die manier kan je zo'n beetje elke handeling waarbij we gebruik maken van iets in onze omgeving, terugvoeren op uitbuiting van derden.
Onze hele rijkdom hebben we door doorlopende uitbuiting van anderen.
pi_162251403
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Precies. Daar maakt, indirect, zelfs de meest kritische consument zich nog schuldig aan. Al dan niet tegen zijn/haar wil of goede bedoelingen in.

Leg me dan aub eens uit hoe dat zou stoppen / minder zou worden wanneer toezicht van de overheid zou verdwijnen / afnemen?

Ik voorzie dan namelijk eerder een 'ieder voor zich' dan een 'eerlijk zullen we alles delen'.
pi_162251414
quote:

[..]

En jij denkt door die spiraal van afwenteling door te zetten er een of ander eerlijker evenwicht kan ontstaan?
pi_162251446
quote:

[..]

Bij onze behoor jij niet?
Niet dat ik je wil aanvallen maar de oplossing kan die niet in de midden liggen?
  maandag 16 mei 2016 @ 19:33:36 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162251455
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Daar maakt, indirect, zelfs de meest kritische consument zich nog schuldig aan. Al dan niet tegen zijn/haar wil of goede bedoelingen in.

Leg me dan aub eens uit hoe dat zou stoppen / minder zou worden wanneer toezicht van de overheid zou verdwijnen / afnemen?
Libertariers als Paper_Tiger willen helemaal niet dat dit stopt. Ze trekken alleen een rookgordijn op om deze praktijken te verdedigen.
pi_162251646
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Libertariers als Paper_Tiger willen helemaal niet dat dit stopt. Ze trekken alleen een rookgordijn op om deze praktijken te verdedigen.
Ik vind het fijn dat je mijn post aandacht geeft, maar deze woorden die je een ander in de mond legt staan een oprecht antwoord van PT in de weg. Want hoe kan hij iets anders dan defensief reageren, waarmee dit weer een van de zoveelste eindeloze discussies wordt. In plaats van een stukje dialoog waarbij ik geïnteresseerd ben in hoe PT over eea denkt.

Als je zelf antwoord op mijn vraag wilt geven, vanuit jouw eigen standpunt en denkwijze, voel je alsjeblieft helemaal vrij.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:09:32 #142
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162254425
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Meer dan een luier dragen. In je broek pissen en schijten zoals ik als enorm vernederend beschouwen. Besef je eigenlijk wel waar we het over hebben?

Ik heb een goede werkgever waar dit nooit zou gebeuren, maar als ze zoiets in zouden voeren zou ik de verantwoordelijke achter die maatregel echt wel aanpakken.
:?
pi_162254502
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

:?
Daar moest "zou" staan. :')
pi_162254583
Maar goed, niemand vindt het vreemd dat dit niet volledig geautomatiseerde fabrieken zijn dus?
I´m back.
pi_162258454
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, niemand vindt het vreemd dat dit niet volledig geautomatiseerde fabrieken zijn dus?
Op deze wijze met personeel blijven werken zal wel goedkoper zijn dan de hele boel automatiseren lijkt me, anders had betreffende ondernemer uiteraard allang dat proces geautomatiseerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 16 mei 2016 @ 23:34:15 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_162259381
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:00 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Als ik de keuze moet maken tussen een leven op straat of in cel, of het dragen van een luier is de keuze snel gemaakt. Je geeft toch niet zomaar al je waardigheid op?
Tuurlijk.. dat is zeker een optie als je thuis een kind hebt wat te eten moet hebben en gekleed moet worden. Zo'n kind redt zich in het geval dat jij vast komt te zitten zelf wel :')
pi_162259411
Bah
pi_162262352
quote:

[..]

Je moet zorgen dat bepaalde mensen zich wel mogen voortplanten en anderen niet.
en geen mensen uit niet geciviliseerde landen meer toelaten.
en dan eens de consumptie aanpakken.
zaken als primark verbieden.

Heb 4 jaar terug kleding van bepaalde merken gehaald en na 4 jaar gebruik en wassen zijn ze nog steeds mooi en goed waar primark spul al na 2 maanden kliko waardig is.
pi_162263337
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:26 schreef flibber het volgende:

[..]

de mens is een omnivoor.
vlees en vis hebben we nodig maar niet in de hoedanigheid van nu.
Wij hebben nog hele ooude appelbomen en andere producten van het land. Hoeveel meer smaak daar aan zit....

een goede biefstuk eet ik ook graag maar zoveel producten in de supermarkt zijn smaakloos.

probeer eens een komkommer uit de supermarkt en eentje van een moestuin...
Ik kies niet voor onbespoten groenten waar allerlei verborgen ziektekiemen in zitten.

Waarom zou je de technologie die ons voedsel veiliger maken willen afwijzen? Ik vind het een hele rare hype.

Toegegeven, met de toevoeging van antibiotica zijn we wat doorgeschoten, maar daar is al een kentering gaande. Tegelijkertijd moet je ook een afweging maken. Kies je voor mogelijke resistentie of kies je voor nieuwe en gemuteerde virusstammen die zich via het vlees verspreid? Sars kon zich verspreiden in gebieden waar niet of nauwelijks antibiotica werd toegevoegd aan het voedsel voor de dieren en die later werden geconsumeerd.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:31:21 #150
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162264943
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, kijk maar naar China. Robots zijn duur in aanschaf en onderhoud. Dan de wekelijkse updates waar je een hele batterij aan dure ICTers nodig voor hebt.
Als je mensen op die manier laat werken(verkapte slavernij en onderdrukking) is het schijnbaar nog altijd goedkoper. Bovendien zijn deze mensen makkelijk vervangbaar door het ontbreken van ARBO en deugdelijke vakbonden. Te triest voor woorden in deze moderne tijd dat dit bestaat. Maar de mens bezit helaas basale eigenschappen.

Het is een spiraal naar beneden, een race naar de bodem. Ik ben daar een tegenstander van maar je kunt dit niet meer stoppen. Een Frits Philips bestaat niet meer helaas in het moderne bedrijfsleven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')