abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2016 @ 14:59:52 #76
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162244251
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:54 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Er zijn meerdere keuzes...
Zoals?
pi_162244255
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

Keuzes kun je maken als je keuzevrijheid hebt.
Als ik de keuze moet maken tussen een leven op straat of in cel, of het dragen van een luier is de keuze snel gemaakt. Je geeft toch niet zomaar al je waardigheid op?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hochwinter op 16-05-2016 15:58:01 ]
pi_162244288
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals?
Criminaliteit?
  maandag 16 mei 2016 @ 15:02:04 #79
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162244315
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:01 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Criminaliteit?
En dan behoud je je waardigheid? :)
pi_162244342
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:00 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Als ik de keuze moet maken tussen een leveren op straat of in cel, of het dragen van een luier is de keuze snel gemaakt. Je geeft toch niet zomaar al je waardigheid op?
en op straat of in de cel leven is wel je waardigheid behouden?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162244424
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dan behoud je je waardigheid? :)
Ik wist dat die vraag ging komen. :)

Kijk, ik ben heel moralistisch ingesteld. Ik heb nog nooit iets crimineel gedaan, en altijd gewoon gewerkt. Ik zou ook nooit geheelde goederen kopen etc. Dat vind ik moreel gezien allemaal onjuist.

Wanneer iemand echter dermate in het nauw gedreven wordt dat de keuze is criminaliteit of een luier dragen, dan kan ik me voorstellen je bepaalde crimineel gedrag waardiger vindt dan het dragen van een luier. Het ligt er dan natuurlijk wel aan wat voor soort criminaliteit.
pi_162244477
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

en op straat of in de cel leven is wel je waardigheid behouden?
Meer dan een luier dragen. In je broek pissen en schijten zou ik als enorm vernederend beschouwen. Besef je eigenlijk wel waar we het over hebben?

Ik heb een goede werkgever waar dit nooit zou gebeuren, maar als ze zoiets in zouden voeren zou ik de verantwoordelijke achter die maatregel echt wel aanpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hochwinter op 16-05-2016 21:11:56 ]
pi_162244577
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:08 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Meer dan een luier dragen. In je broek pissen en schijten zoals ik als enorm vernederend beschouwen. Besef je eigenlijk wel waar we het over hebben?

Ik heb een goede werkgever waar dit nooit zou gebeuren, maar als ze zoiets in zouden voeren zou ik de verantwoordelijke achter die maatregel echt wel aanpakken.
Ik besef heel goed waar we het over hebben aangezien ik toevallig door een aangeboren hersenbeschadiging aangewezen ben op het gebruik van incontinentiemateriaal. Maar dat is uit medische noodzaak, en niet uit noodzaak door repressief beleid van een werkgever / slavendrijver.

Ik snap dat dat als mensonterend kan worden ervaren in zo'n situatie. Ik vind het absoluut niet kunnen. Maar ik vind het niet minder waardig dan het belanden in de criminaliteit of als zwerver leven op straat. Dat laatste vind ik met afstand véél minder waardig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162244734
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik besef heel goed waar we het over hebben aangezien ik toevallig door een aangeboren hersenbeschadiging aangewezen ben op het gebruik van incontinentiemateriaal. Maar dat is uit medische noodzaak, en niet uit noodzaak door repressief beleid van een werkgever / slavendrijver.

Ik snap dat dat als mensonterend kan worden ervaren in zo'n situatie. Ik vind het absoluut niet kunnen. Maar ik vind het niet minder waardig dan het belanden in de criminaliteit of als zwerver leven op straat. Dat laatste vind ik met afstand véél minder waardig.
Daarover verschillen wij dan van mening. Waar ligt de grens voor jou dan wel, wat je zou toelaten qua uitbuiting alvorens je een streep trekt?
pi_162244851
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:15 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Daarover verschillen wij dan van mening. Waar ligt de grens voor jou dan wel, wat je zou toelaten qua uitbuiting alvorens je een streep trekt?
Ik zou dit eveneens niet toelaten als uitbuiting. Ik zou uiteraard zo snel mogelijk ander werk zoeken (makkelijker gezegd dan gedaan).

Maar in het dilemma wat het minst menswaardig is deel ik jouw mening niet.
  maandag 16 mei 2016 @ 15:19:32 #86
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162244854
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zo jong nog en nu al verheven :')
Het is uw droombaan kippen doodslaan? :')

Komop. Zeker in het Westen zijn er genoeg kansen op educatie. Mensen die dit soort kutbaantjes levenslang bedrijven sporen niet.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162244876
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou dit eveneens niet toelaten als uitbuiting. Ik zou uiteraard zo snel mogelijk ander werk zoeken (makkelijker gezegd dan gedaan).
Maar tot je ander werk gevonden zou hebben, zou je het dus wel accepteren?
pi_162244916
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:20 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Maar tot je ander werk gevonden zou hebben, zou je het dus wel accepteren?
Ik zou allereerst andere oplossingen proberen te vinden uiteraard, maar als er in eerste instantie niets anders opzit, dan heb je (tijdelijk) geen keuze inderdaad. Beter dan op straat belanden of gaan stelen / roven / oplichten.
pi_162244959
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou allereerst andere oplossingen proberen te vinden uiteraard, maar als er in eerste instantie niets anders opzit, dan heb je (tijdelijk) geen keuze inderdaad. Beter dan op straat belanden of gaan stelen / roven / oplichten.
En waar leg jij dan de grens voordat je dat doet? Wat beschouw jij qua waardigheid als niet meer toelaatbaar totdat je iets anders gevonden hebt?
  maandag 16 mei 2016 @ 15:27:21 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162245040
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:24 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

En waar leg jij dan de grens voordat je dat doet? Wat beschouw jij qua waardigheid als niet meer toelaatbaar totdat je iets anders gevonden hebt?
Ik zou proberen om de situatie te verbeteren, desnoods via het gerecht of vakbonden. (alhoewel dat ook een corrupte zooi is in de USA)
Wat jij doet is andere mensen benadelen (criminaliteit) vanwege jouw situatie maar dat schijnt opeens geen probleem te zijn....
pi_162245077
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:24 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Het gaat mij om die keuzes die jij voorstelt, welke natuurlijk geen echte keuzes zijn.

Ik vind bovenstaande voorbeelden ook te ver gaan hoor. In een situatie waarin je de keuze hebt - en een vangnet - dan zou ik me hiertoe ook niet laten dwingen. Ik denk niemand. Maar in Amerika heeft men dat niet hé.
pi_162245087
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik zou proberen om de situatie te verbeteren, desnoods via het gerecht of vakbonden. (alhoewel dat ook een corrupte zooi is in de USA)
Wat jij doet is andere mensen benadelen (criminaliteit) vanwege jouw situatie maar dat schijnt opeens geen probleem te zijn....
Zoals ik al zei ligt het er aan wie je benadeelt, als je degene die dit beleid bedenken/faciliteert benadeelt heb ik daar minder moeite mee eerlijk gezegd.
  maandag 16 mei 2016 @ 15:37:35 #93
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162245333
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:28 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ligt het er aan wie je benadeelt, als je degene die dit beleid bedenken/faciliteert benadeelt heb ik daar minder moeite mee eerlijk gezegd.
Ok dan ben ik wel benieuwd wat jij zal gaan doen.
Vertel eens wie je gaat benadelen en hoe?
pi_162245626
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:44 schreef danos het volgende:
Als werknemers dit accepteren :') lekker samen je luier aantrekken voordat de shift begint. Ik kan er met de kop niet bij dat Amerikanen dit over zich heen laten komen.
Uitkeringen en dergelijke zijn daar een heel ander verhaal dan hier. Ook zijn vakbonden daar gedeeltelijk teruggedrongen, dus heb je je maar te schikken naar de regels van je werkgever. En dit zijn natuurlijk niet de meest hoogopgeleide werknemers.
  maandag 16 mei 2016 @ 15:54:58 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162245847
Tijd dat vakbonden daar de boel eens flink opnaaien
pi_162246133
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:54 schreef Hexagon het volgende:
Tijd dat vakbonden daar de boel eens flink opnaaien
Het begint natuurlijk bij solidariteit onder de arbeiders, en actiebereidheid. Maar in een sterk geïndividualiseerde samenleving, zoals de VS, is daar natuurlijk nauwelijks sprake van.
pi_162246216
Ook in NL zijn er bedrijven waar je bijvoorbeeld moet registreren dat je naar de wc gaat en hoe lang.

Vooral bij call centra komt dit voor dan moet je de telefoon op WC bezoek stand zetten zodat je Führer kan zien hoeveel tijd je op de WC bent.

Walgelijke mensonterende praktijken :r :r :r
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162246353
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2016 07:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bah. En dit is slechts 1 van de gevolgen van de ultra hoge werkdruk. Tijd terug waren er een paar filmpjes van een slachthuis in Frankrijk, waar beesten gewoon zonder verdoving door midden gezaagd werden, want er was geen tijd om ze eerst te verdoven.
:r
  maandag 16 mei 2016 @ 16:25:28 #99
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162246750
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:03 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is de rol van toezichthouders. Als consument kun je slechts afgaan op het etiket en hopen dat dit klopt. Wat dat betreft is het zo jammer dat er maandelijks berichten opduiken dat de claims op verpakkingen niet in orde zijn. Gevoelsmatig gebeurt dit nog het meeste bij producten van de AH.
Dat komt omdat de pers alleen nog copy and paste doet van Amerikaanse persbureaus.

Als je in de winkels staat en voelt dat iets te goedkoop is dan laat je het gewoon liggen. Kinderarbeid stopt als niemand de producten meer koopt die ze moeten produceren. Niet altijd de verantwoordelijkheid buiten jezelf zoeken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_162246788
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vegetarisch of biologisch eten is juist ongezond. Je krijgt te weinig voedingsstoffen binnen en je wordt niet blij van een beschimmelde onbespoten appel. Bovendien wordt de klant flink belazerd met al die 'gezondheidsclaims' die louter bedoeld zijn om de prijs op te schroeven.

Vlees is een noodzakelijke dagelijkse behoefte omdat wij mensen vleeseters zijn. Dat is wie we zijn. Vlees kan en mag goedkoop zijn. Zeker als de productie en de technologie het toelaat.
de mens is een omnivoor.
vlees en vis hebben we nodig maar niet in de hoedanigheid van nu.
Wij hebben nog hele ooude appelbomen en andere producten van het land. Hoeveel meer smaak daar aan zit....

een goede biefstuk eet ik ook graag maar zoveel producten in de supermarkt zijn smaakloos.

probeer eens een komkommer uit de supermarkt en eentje van een moestuin...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')