Game onquote:"In mei breekt hier de revolutie uit".
Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.
1. Een hechte club neemt de leiding
De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.
2. Economische onvrede
Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.
3. Gebrek aan leiderschap
De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.
EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.
Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident
Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
5. Gunstige weersomstandigheden
De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.
De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.
Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.
De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Dus men moet accepteren dat politiek een leugen is en niet doen wat er in hun partij programma staat? Waarom dan nog de moeite nemen om het uberhaupt een democratie te noemen? Dan is het meer een gekozen aristocratie, en niet een volksvertegenwoordiger.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daarom kies je op een partij die jouw idealen het meest vertegenwoordigt. Geen enkele partij zal op ieder punt altijd doen, daar ontkom je niet aan.
[..]
Verkiezingsbeloften zijn er vooral om kiezers te trekken, dat hoort bij het politieke spel. Als weldenkend mens moet je die dan ook met een korreltje zout nemen, omdat je van te voren weet dat er compromissen gesloten moeten/gaan worden.
[..]
Je wilt serieus Libië vergelijken met Nederland?
14 mei 2016 nog geen revolutie gespot!quote:
Ik vind dat Nederlanders over het algemeen heel ondankbaar zijn richting hun ouders door ze in een verzorgingshuis te dumpen ipv voor hun te zorgen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als je bv vindt dat ouderen in verzorgingshuizen slechte zorg krijgen, kun je wellicht vrijwilligerswerk gaan doen, of mantelzorger worden voor een familielid.
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:11 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik vind dat Nederlanders over het algemeen heel ondankbaar zijn richting hun ouders door ze in een verzorgingshuis te dumpen ipv voor hun te zorgen.
Gelukkig gaat dat bij ons meestal anders.
Het is niet ondankbaar, het is omdat professionele zorg beter is. Ga jij maar lekker in gevecht met je demente opa, omdat hij jou niet herkent en denkt dat je een inbreker bent. Een prof kan daar beter mee omgaan en reageert ook minder emotioneel ten opzichte van een familie lid.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:11 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik vind dat Nederlanders over het algemeen heel ondankbaar zijn richting hun ouders door ze in een verzorgingshuis te dumpen ipv voor hun te zorgen.
Gelukkig gaat dat bij ons meestal anders.
Dat is niet voor iedereen weggelegd gelukkig heb ik een partner die de zwaarste last draagt, als die eens niet meer zou kunnen wie is er dan voor ons?quote:
Nu komen de komende verkiezingen misschien twee partijen met elkaar noodgedwongen in een coalitie. Partij A wil de max snelheid op sommige wegen van 130 handhaven. Partij B wil koste wat kost die max snelheid er van af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:08 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus men moet accepteren dat politiek een leugen is en niet doen wat er in hun partij programma staat? Waarom dan nog de moeite nemen om het uberhaupt een democratie te noemen? Dan is het meer een gekozen aristocratie, en niet een volksvertegenwoordiger.
En waarom niet? Jij had het er toch over dat men niet in opstand komt als het goed gaat in financiële en materiële zin? Nou, dan is Libië dus een goed voorbeeld. Het probleem met wezens zoals jij is dat je nogal huichelachtig bent. Want het volgende argument is dan "maar hunnie waren een dictatuur", waarop mijn antwoord is "maar jij zei toch zelf dat men niet in opstand komt als het leven goed is en genoeg geld verdienen" maakt de discussie nogal onprettig als je niet consistent bent in je uitspraken.
Het partijprogramma is een beleid waar een partij naar streeft. Aangezien het buitengewoon onwaarschijnlijk is dat één partij een kamermeerderheid zal halen, weet je van te voren dat je met andere partij(en) zult moeten samenwerken, die hun eigen beleid willen verwezenlijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:08 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dus men moet accepteren dat politiek een leugen is en niet doen wat er in hun partij programma staat? Waarom dan nog de moeite nemen om het uberhaupt een democratie te noemen? Dan is het meer een gekozen aristocratie, en niet een volksvertegenwoordiger.
Voor je mij van huichelachtigheid beschuldigt: Waar heb ik het precies gehad over tevredenheid uitsluitend in financiële en materiële zinquote:En waarom niet? Jij had het er toch over dat men niet in opstand komt als het goed gaat in financiële en materiële zin? Nou, dan is Libië dus een goed voorbeeld. Het probleem met wezens zoals jij is dat je nogal huichelachtig bent. Want het volgende argument is dan "maar hunnie waren een dictatuur", waarop mijn antwoord is "maar jij zei toch zelf dat men niet in opstand komt als het leven goed is en genoeg geld verdienen" maakt de discussie nogal onprettig als je niet consistent bent in je uitspraken.
Vaak zijn er niet heel veel mogelijkheden door de verdeling van de zetels, partijen die geen zaken met elkaar willen doen, partijen die hopeloos verloren hebben tijdens de verkiezingen en daarom geheel terecht de verantwoordelijkheid van regeren aan anderen laten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:33 schreef john2406 het volgende:
Dat probleem ligt toch echt bij de politiek dan horen die partijen niet samen om maar iets te noemen!
Waar ligt het probleem dan, met minder zetels krijgt men er niet door wat men wil?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vaak zijn er niet heel veel mogelijkheden door de verdeling van de zetels, partijen die geen zaken met elkaar willen doen, partijen die hopeloos verloren hebben tijdens de verkiezingen en daarom geheel terecht de verantwoordelijkheid van regeren aan anderen laten.
En vast nog veel meer zaken die coalitievormingen lastig maken.
Het grootste probleem is dat je er soms niet onderuit komt dat er een coalitie gevormd moet worden met 2 verschillende verkiezingsprogramma.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar ligt het probleem dan, met minder zetels krijgt men er niet door wat men wil?
Of waar ligt het probleem, als een motie van goede argumenten onderbouwd is gaat de oppositie er heus niet dwars bij liggen of wat is het?
Nee, het is gewoon een ineffectief systeem bedacht door Thorbecke als compromis. Aangezien Nederland toen een absoluut monarchie was, was dat een vreedzame compromis om het bestuurssysteem te veranderen en de regenten meer macht te geven.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het partijprogramma is een beleid waar een partij naar streeft. Aangezien het buitengewoon onwaarschijnlijk is dat één partij een kamermeerderheid zal halen, weet je van te voren dat je met andere partij(en) zult moeten samenwerken, die hun eigen beleid willen verwezenlijken.
Het is dus logisch dat je niet op alle punten je programma kunt waarmaken. Dat is democratie
[..]
Voor je mij van huichelachtigheid beschuldigt: Waar heb ik het precies gehad over tevredenheid uitsluitend in financiële en materiële zinDat jij dat ervan maakt zegt meer iets over jou dan over mij. Mijn tevredenheid bestaat voor een groot deel uit de vrijheden die we in ons land genieten, daar was in Libië geen sprake van.
Een kleine, overzichtelijke fractie over een jaar. Denk dat Dijsselbloem wel goed terecht gaat komen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:49 schreef john2406 het volgende:
Dan is hun IQ onder de maat, sorry maar dat is mijn mening, ik denk zelfs dat ik het bewijzen kan zie regeerakkoord bij aantreden van het kabinet!
Wat zou de Pvda ervoor gekregen hebben, een baan of wat?
Daar kan ik het mee eens zijn denk ik , niks geen coalittie, de winner alles en overtuig de rest maar als het werkelijk een verbetering is denk ik dat er niemand tegen stemt danquote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
Een beter systeem zou een "winner takes all" systeem zijn, dan krijgt een politieke partij wel de kans om zijn hele partijprogramma te verwezenlijken.
Denk het ook die zal de fijne kneepjes wel beheersen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een kleine, overzichtelijke fractie over een jaar. Denk dat Dijsselbloem wel goed terecht gaat komen.
Ik vraag me af hoe 'tevreden' jij nog zou zijn als jouw partij niet als winnaar uit de verkiezing komt. Het maakt de kans op een revolutie er iig niet minder op om maar even ontopic te blijvenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een ineffectief systeem bedacht door Thorbecke als compromis. Aangezien Nederland toen een absoluut monarchie was, was dat een vreedzame compromis om het bestuurssysteem te veranderen en de regenten meer macht te geven.
Een beter systeem zou een "winner takes all" systeem zijn, dan krijgt een politieke partij wel de kans om zijn hele partijprogramma te verwezenlijken.
Oh, dat komt door jou levenslange studie over Libië? Je doet net alsof je uit ervaring spreekt, alsof jij weet hoe het leven er daar aan toe ging.
Neem eens b.v die 1000 euro,en de oppositie, de rest van de partijen, zeggen nee heeft men er dan niet eerder vrede mee?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe 'tevreden' jij nog zou zijn als jouw partij niet als winnaar uit de verkiezing komt. Het maakt de kans op een revolutie er iig niet minder op om maar even ontopic te blijven
Sinds wanneer is er ooit een tijd geweest dat 100% van de mensen tevreden is?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe 'tevreden' jij nog zou zijn als jouw partij niet als winnaar uit de verkiezing komt. Het maakt de kans op een revolutie er iig niet minder op om maar even ontopic te blijven
En dan maar hopen dat deze dan niet op straat doodgeschoten gaat worden?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:16 schreef George_Zina het volgende:
Revolutie, nah, dan moet een figuur opstaan die de hele politieke landschap op haar grondvesten doet schudden.
Bij het 'winner takes all'-systeem is de oppositie overbodig geworden. De partij die de grootste bonus belooft gaat dan gewoon winnenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Neem eens b.v die 1000 euro,en de oppositie, de rest van de partijen, zeggen nee heeft men er dan niet eerder vrede mee?
Nee zo zie ik het niet, de rest behoord dan in mijn visie in de oppositie te zitten, en te controleren of de winner het goed voor heeft!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij het 'winner takes all'-systeem is de oppositie overbodig geworden. De partij die de grootste bonus belooft gaat dan gewoon winnen
Nooit, maar ik denk dat de ontevredenheid onder de bevolking iig toeneemt bij zo'n systeem.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er ooit een tijd geweest dat 100% van de mensen tevreden is?
Pim Fortuijn bedoel je? Zolang men op zoek blijft naar een messiah zal er niks veranderen. Men staat namelijk niet echt te springen om als Pim Fortuijn te eindigen. Dus het is of ieder voor alle, of iedereen voor zichzelf.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:16 schreef George_Zina het volgende:
Revolutie, nah, dan moet een figuur opstaan die de hele politieke landschap op haar grondvesten doet schudden.
Is Fok! een calvinistisch forum? Een extreem groot gedeelte is namelijk heel calvinistisch(namelijk een vrek en ultra-conservatief).quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nooit, maar ik denk dat de ontevredenheid onder de bevolking iig toeneemt bij zo'n systeem.
Ik was te jong om Pim Fortuijn bewust te hebben mee gemaakt. Ik weet alleen dat heel veel om hem te doen was geweest. Ik was nog een piepjong knulletje die het woord politiek niet eens kende toen Fortuijn werd doodgeschoten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Pim Fortuijn bedoel je? Zolang men op zoek blijft naar een messiah zal er niks veranderen. Men staat namelijk niet echt te springen om als Pim Fortuijn te eindigen. Dus het is of ieder voor alle, of iedereen voor zichzelf.
En danquote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee zo zie ik het niet, de rest behoord dan in mijn visie in de oppositie te zitten, en te controleren of de winner het goed voor heeft!
Als het werkelijk mogelijk zou zijn moet dat onderbouwd ter sprake kunnen komen, die partijen waarvan men denk doen het geen goed, worden dan evt nooit een winner!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En danVolgens D1990 moet de winnaar het hele partijprogramma kunnen verwezenlijken. Dat was het idee juist.
Klopt, anders zou het geen "winner takes all" systeem zijn he. Anders kan men net zo goed het huidige systeem behouden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En danVolgens D1990 moet de winnaar het hele partijprogramma kunnen verwezenlijken. Dat was het idee juist.
Ja, er bestaan toch nog filmpjes op youtube, documentaire en artikelen op het internet? Je hoeft er niet bij zijn geweest om te weten wie het is, wat hij wilde en wat hij teweeg bracht.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:27 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik was te jong om Pim Fortuijn bewust te hebben mee gemaakt. Ik weet alleen dat heel veel om hem te doen was geweest. Ik was nog een piepjong knulletje die het woord politiek niet eens kende toen Fortuijn werd doodgeschoten.
Jazeker, wat dat betreft is het jammer dat hij is doodgeschoten. Aan makke schapen als Rutte heb je weinig. Die zitten meer voor hun carrière dan voor de bevolking. Zit haast geen politieke visie in die man. Alleen maar een lachbekkie. Even leeg als het hoofd van de gemiddelde rimboeneger.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:33 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, er bestaan toch nog filmpjes op youtube, documentaire en artikelen op het internet? Je hoeft er niet bij zijn geweest om te weten wie het is, wat hij wilde en wat hij teweeg bracht.
Dat laatste vind ik een erg goed plan. En ook het meest waarschijnlijke.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:32 schreef D1990 het volgende:
[..]
Klopt, anders zou het geen "winner takes all" systeem zijn he. Anders kan men net zo goed het huidige systeem behouden.
De hele tweede kamer zit vol met carrière politici.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:34 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Jazeker, wat dat betreft is het jammer dat hij is doodgeschoten. Aan makke schapen als Rutte heb je weinig. Die zitten meer voor hun carrière dan voor de bevolking.
De meeste behoren wel tot die groep.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:35 schreef D1990 het volgende:
[..]
De hele tweede kamer zit vol met carrière politici.
Dan is john2406 het toch niet zo met je eens als hij dachtquote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:32 schreef D1990 het volgende:
[..]
Klopt, anders zou het geen "winner takes all" systeem zijn he. Anders kan men net zo goed het huidige systeem behouden.
Behoor je soms zelf tot die groep?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik een erg goed plan. En ook het meest waarschijnlijke.
Dat ging over totaal iets anders of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan is john2406 het toch niet zo met je eens dan hij dacht
Wel een beetje opletten graagquote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat ging over totaal iets anders of niet?
Ik vind het wel een goed systeem zo als het is eigenlijk. Al zul je me niet zo heel vaak zien klagen over het politieke gebeuren in Den Haag.quote:
Ik vond het al goed hoe het was voor de Europese Unie wat nou dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed systeem zo als het is eigenlijk. Al zul je me niet zo heel vaak zien klagen over het politieke gebeuren in Den Haag.
Was het ook. Ik vind de Europese Unie een groot drama. Maar dat heb ik me al vele jaren geleden bedacht, dan heeft het weinig nut om het hier elke dag te herhalen. Althans, ik denk dat de dagen er niet leuker van gaan worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vond het al goed hoe het was voor de Europese Unie wat nou dan?
Zie post #27quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Quote hem eens dan!
Waar ik dan niet over opletten deed.
Zo kort stukje terug maar?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:43 schreef Kijkertje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 14 mei 2016 22:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zie post #27
Hoeveel jaren is dat geleden bij mij was het in 1999 geloof ik?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Was het ook. Ik vind de Europese Unie een groot drama. Maar dat heb ik me al vele jaren geleden bedacht, dan heeft het weinig nut om het hier elke dag te herhalen. Althans, ik denk dat de dagen er niet leuker van gaan worden.
Mijn fout, moet #18 zijn. Daar stem je in met het systeemquote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo kort stukje terug maar?
Daar ben ik het inderdaad niet mee eens en denk D1990 ook niet, maar dat mag die zelf aangeven de winner krijgt wat mij betreft geen vrijbrief!
Ze heeft gelijk, dat is ook wat ik bedoelde. Anders zou het geen "winner takes all" systeem zijn he. Wat jij blijkbaar wilt is het huidige systeem, waarbij de oppositie ook invloed heeft en druk kan uitoefenen om verandering tegen te gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo kort stukje terug maar?
Daar ben ik het inderdaad niet mee eens en denk D1990 ook niet, maar dat mag die zelf aangeven de winner krijgt wat mij betreft geen vrijbrief!
Deze bedoel je oplettten zeg je dan tegen mij?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mijn fout, moet #18 zijn. Daar stem je in met het systeem
Lees nog eens goed overtuig de rest maar dat het werkelijk een verbetering is?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar kan ik het mee eens zijn denk ik , niks geen coalittie, de winner alles en overtuig de rest maar als het werkelijk een verbetering is denk ik dat er niemand tegen stemt dan
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Deze bedoel je oplettten zeg je dan tegen mij?
[..]
Lees nog eens goed overtuig de rest maar dat het werkelijk een verbetering is?
Waar zou dat voor staan de rest van het consorte misschien wat denk jezelf?
Dat is inderdaad wat ik graag zou zien, druk is een groot woord, niks kopen voor een kwartje dat is wat ik wil en geen kwartet spelletjes als niet alleen voor het amusement!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk, dat is ook wat ik bedoelde. Anders zou het geen "winner takes all" systeem zijn he. Wat jij blijkbaar wilt is het huidige systeem, waarbij de oppositie ook invloed heeft en druk kan uitoefenen om verandering tegen te gaan.
Yep maar wel alleen de winner niks meer of minder als dat!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Je bent het dus niet mee eens. Wat jij voorstelt is in feite een minderheidskabinet.
Zie edit. Op die manier krijg je er geen enkele hervorming doorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep maar wel alleen de winner niks meer of minder als dat!
Waarom ben jij actief in het politieke sub-forum? Je verkracht iedereen hier met je belabberde grammatica en vrij nietszeggende reacties.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik graag zou zien, druk is een groot woord, niks kopen voor een kwartje dat is wat ik wil en geen kwartet spelletjes als niet alleen voor het amusement!
Waarvoor hervormingen iets wat goed is moet men dat niet goed laten zijn evt verbeteren, of evt beter gaan controleren, ik vind het eerlijk gezegd maar een janboel aan het worden!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zie edit. Op die manier krijg je er geen enkele hervorming door
Ja het zal je wel niet aanstaan of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:00 schreef D1990 het volgende:
[..]
Waarom ben jij actief in het politieke sub-forum? Je verkracht iedereen hier met je belabberde grammatica en vrij nietszeggende reacties.
Of komt met iets goeds, of zeg gewoon niks.
Eerlijk gezegd vind ik jouw posts een janboel!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarvoor hervormingen iets wat goed is moet men dat niet goed laten zijn evt verbeteren, of evt beter gaan controleren, ik vind het eerlijk gezegd maar een janboel aan het worden!
Juist ja, want een revolutionair is per definitie natuurlijk een compleet volslagen idioot. Is onmogelijk dat een revolutionair een intellectueel kan zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja het zal je wel niet aanstaan of niet?
En grammatica daar ga je niet mee redden tijdens een revolutie!
Of wou je die met de pen of toetsenbord doen?
+1quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik jouw posts een janboel!
Als een intellectueel het niet is die zetten het wel op papier alsof ze het zijn of waren geweest?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:04 schreef D1990 het volgende:
[..]
Juist ja, want een revolutionair is per definitie natuurlijk een compleet volslagen idioot. Is onmogelijk dat een revolutionair een intellectueel kan zijn.
Als je nou eens een cursus Nederlands volgt op het Volksuniversiteit, dan kan de mensheid eindelijk eens lezen wat je nou eigenlijk zegt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als een intellectueel het niet is die zetten het wel op papier alsof ze het zijn of waren geweest?
Hij had waarschijnlijk gehoopt: Die malle mei voorspelling: dat is straks toch iedereen vergeten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe trots zal Arnold Karskens zijn als hij ziet dat zijn voorspelling begin dit jaar nog steeds zo'n enorme aandacht heeft.
Overmorgenmiddag 12 uur 's middags. Dan is de helft van de maand voorbij. Het wordt wel eens tijd dat al die onheilsprofeten worden afgerekend. Er zijn ontelbare zuurpruimscenario's ontzenuwd de afgelopen decennia. Bv het millenniumprobleem. Maandenlang gedurende 1999 deden er de meest apocolyptische scenario's de ronde. En een halve minuut over 0.00 uur was men de ophef al weer vergeten. Maar de doemdenkers werden op hun wenken bediend. De overgang op de euro zou tot een monetaire chaos leiden. Niks van gekomen. De Mexicaanse griep zou de mensheid doen uitsterven. Swah! Wie kent de ziekte SARS nog?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij had waarschijnlijk gehoopt: Die malle mei voorspelling: dat is straks toch iedereen vergeten.
Nee hoor
Je bent niet het eerste je zult ook wel niet de laatste zijn die het over mijn spelling heeft, ik kan er mijn zolder mee behangen verwacht niet meer of minder van mij als dat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:08 schreef D1990 het volgende:
[..]
Als je nou eens een cursus Nederlands volgt op het Volksuniversiteit, dan kan de mensheid eindelijk eens lezen wat je nou eigenlijk zegt.
Alhoewel, denk dat het beter is als men dat niet kan.
Hoe trots zou Nostradamus dan niet kunnen zijn als hij sommige dingen terug kon zien?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe trots zal Arnold Karskens zijn als hij ziet dat zijn voorspelling begin dit jaar nog steeds zo'n enorme aandacht heeft.
Ik vond de Maya kalender voorspelling van december 2012 wel de mooiste eigenlijk. Alleen, wie was daar de bewuste profeet van?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Overmorgenmiddag 12 uur 's middags. Dan is de helft van de maand voorbij. Het wordt wel eens tijd dat al die onheilsprofeten worden afgerekend. Er zijn ontelbare zuurpruimscenario's ontzenuwd de afgelopen decennia. Bv het millenniumprobleem. Maandenlang gedurende 1999 deden er de meest apocolyptische scenario's de ronde. En een halve minuut over 0.00 uur was men de ophef al weer vergeten. Maar de doemdenkers werden op hun wenken bediend. De overgang op de euro zou tot een monetaire chaos leiden. Niks van gekomen. De Mexicaanse griep zou de mensheid doen uitsterven. Swah! Wie kent de ziekte SARS nog?
Als ik even verder zoek in mijn geheugen heb ik nog wel tientallen scenario's meer. Elke keer gezeik. En elke keer trappen we er weer in.
Is dat niet strafbaar?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zie de voorspelling meer als bewust bijdragen aan het stoken van onrust.
De "voorspellingen" van Nostradamus zijn soms "kloppend" gemaakt. Maar altijd achteraf. Er zijn wel eens boeken verschenen die trachtten een stuk toekomst te voorspellen. Maar dat lukte nooit. Of heb je succesvoorbeelden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe trots zou Nostradamus dan niet kunnen zijn als hij sommige dingen terug kon zien?
Vooruit kijken kon die ja schijnbaar?
zou die ook terug kunnen kijken?
quote:Zijn naam was Nostradamus, hij kon heel goed voorspellen
Daar kon je hem bij wijzen van spreken midden in de nacht voor bellen
Maar ik weet dat dat niet waar is, bespaar me dus uw hoon, want in de
tijd van nostradamus was er nog geen telefoon
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
da stond um goed
da stond um goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, soms ging hij naar een cafee, en dan ging hij
daar een heleboel stennis lopen trappen. En dan zeiden de mensen tegen
Nostradamus misschien kan je dan wel goed voorspellen maar dat wil dan
dus niet zeggen dat je dan automatisch ook gelijk heel veel stennis kan
gaan lopen trappen.
dat stond hem goed
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, Hij werd een keer gevraagd of hij wilde
figureren in een speelfillum, Maar toen had Nostradamus geen tijd en
da's toen niet door gegaan.
dat stond hem goed
JAAA
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, hij hij hij vond dat als je een huisdier aan-
schaft dat je er dan ook wel de verantwoordelijkheid voor moest dragen.
Terwijl eigenlijk zou hij daar niks over moeten zeggen, want hij had zelf
twee sint Bernard honden en die liet hij bijna nooit uit.
dat stond hem goed
JAAA
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, Hij had ook een achterneef en die had een
electriciteits winkel, en toen wilde Nostradamus daar vakantie werk gaan
doen maar het hoefde niet.
dat stond hem goed
JAAA
dat stond hem goed
JAAA
Zijn naam was Nostradamus, Hij droeg zoals ik al zei, heel vaak strakke
groene broeken. Dan zeiden de mensen altijd, zou je niet eens een keer
een andere broek aan doen. Maar toen zij Nostradamus altijd "Ik maak zelf
wel uit wat voor broeken dak (dat ik) aan trek.
Nostra damus, Nostradamus, Nostradamus met zo'n strakke groene broek,
dat stond hem goed
AU!!
dat stond hem goed
Die stond hem goed
Strakke groene broek
Die stond hem goed goed goed
Strakke groene broek
Met een dikke bobbel jaa
Strakke groene broek
dikke dikke dikke bobbel
Strakke groene broek
Die dikke lul van Nostradamus Jeah!
Die dikke vette zweterige lul van Nostradamus JAAA!
En allemaal lekkere dikke wijve naaie Nostradamus JAAA!
En dan ook nog goed voorspellen JAAAAAAA!
Dat is wat ik al eerder beweerde de interlectueel zet het wel op schrift zodat het klopt zou de bijbel wel kloppen of noem maar iets?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De "voorspellingen" van Nostradamus zijn soms "kloppend" gemaakt. Maar altijd achteraf. Er zijn wel eens boeken verschenen die trachtten een stuk toekomst te voorspellen. Maar dat lukte nooit. Of heb je succesvoorbeelden.
Trouwens: een leuk lied van Hans Teeuwen over deze roemruchte voorspeller. Maar of dat historisch allemaal klopt? Zelfs de geschiedenis in kaart brengen valt niet altijd mee, laat staan de toekomst....
[..]
Had ook zo'n boek gehad vroeger. Er zou een Franse leider rond 2000 komen, genaamd Mabus ofzo. De derde antichrist. De rest weet ik niet meer precies. Iets met een inslaande komeet. Het raakte allemaal kant noch wal.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De "voorspellingen" van Nostradamus zijn soms "kloppend" gemaakt. Maar altijd achteraf. Er zijn wel eens boeken verschenen die trachtten een stuk toekomst te voorspellen. Maar dat lukte nooit. Of heb je succesvoorbeelden.
Trouwens: een leuk lied van Hans Teeuwen over deze roemruchte voorspeller. Maar of dat historisch allemaal klopt? Zelfs de geschiedenis in kaart brengen valt niet altijd mee, laat staan de toekomst....
[..]
Deze Arnold wordt afgerekend op zijn beweringen die hij met veel bombarie heeft gebracht. Dat is alles. Maar goed..... Hij kan nog gelijk krijgen natuurlijk...quote:Op zondag 15 mei 2016 00:23 schreef RobbieRonald het volgende:
Al 10 delen over een of andere columnist. Wie is Arnold? Waar heeft hij dit aan verdiend?
Uhm Sars is wel een groot probleem. Het is niet voor niets dat je overal die scanners ziet in Azië. De economie heeft toen een behoorlijke knauw gekregen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Overmorgenmiddag 12 uur 's middags. Dan is de helft van de maand voorbij. Het wordt wel eens tijd dat al die onheilsprofeten worden afgerekend. Er zijn ontelbare zuurpruimscenario's ontzenuwd de afgelopen decennia. Bv het millenniumprobleem. Maandenlang gedurende 1999 deden er de meest apocolyptische scenario's de ronde. En een halve minuut over 0.00 uur was men de ophef al weer vergeten. Maar de doemdenkers werden op hun wenken bediend. De overgang op de euro zou tot een monetaire chaos leiden. Niks van gekomen. De Mexicaanse griep zou de mensheid doen uitsterven. Swah! Wie kent de ziekte SARS nog?
Als ik even verder zoek in mijn geheugen heb ik nog wel tientallen scenario's meer. Elke keer gezeik. En elke keer trappen we er weer in.
Dat is ook de bedoeling.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Van wie?quote:
764 met fatale afloop…………..quote:Wereldwijd waren er op 31 mei 2003 8360 gevallen gemeld waarvan 764 met fatale afloop en inmiddels ook alweer meer dan 5000 herstelde patiënten.
Vergeten te quoten. Zie mijn vorige bijdrage..quote:Op zondag 15 mei 2016 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uhm Sars is wel een groot probleem. Het is niet voor niets dat je overal die scanners ziet in Azië. De economie heeft toen een behoorlijke knauw gekregen.
Breng de revolutionairen hier niet op een idee, dadelijk gaan ze nog SARS verspreiden om de revolutie deze maand toch nog plaats te laten vinden.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uhm Sars is wel een groot probleem. Het is niet voor niets dat je overal die scanners ziet in Azië. De economie heeft toen een behoorlijke knauw gekregen.
Volgens mij heeft Arnold ooit de horoscooprubriek in de Metro voor zijn rekening genomen. Daar kwamen de wat vagere voorspellingen wel vaak uit.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:23 schreef RobbieRonald het volgende:
Al 10 delen over een of andere columnist. Wie is Arnold? Waar heeft hij dit aan verdiend?
Dat komt natuurlijk door alle technologische en medische vooruitgangen. Maar virussen muteren en worden steeds vaker resistent voor antibiotica. Hiermee kunnen bepaalde ziekten die we slechts 100 jaar weten te bestrijden ineens weer ongeneeslijk worden. In een iets andere gemuteerde vorm. Wat is honderd jaar nu binnen de geschiedenis van de mensheid? Niets, behalve dat door die vooruitgang de mensheid extensioneel is gegroeid met alle vervelende bijwerkingen inbegrepen.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/SARS
[..]
764 met fatale afloop…………..
De ophef van te voren zou insinueren dat het om een nieuwe pest zou gaan.
764 met fatale afloop…………..
Ik nodig je uit om eens te gaan googlen op "zwarte dood", pest en zo.
En: Spaanse griep.
En dan ook nog even relateren aan de totale wereldbevolking destijds…..
Dan zijn al die horrorscenario's van eind 20e en begin 21e eeuw toch lachertjes...
Ik ben wel benieuwd hoe snel ze dat Zika virus er onder gaan krijgen. Een bacterie waardoor we allemaal dood gaan is altijd 1 van de doom-scenario's geweest, maar een virus die de voortplanting stopt of dusdanig manipuleert dat er amper levensvatbare kinderen geboren worden zou toch wel een onverwachte meesterzet zijn van moeder natuur. Dan doet de laatste over honderd jaar het licht uit.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk door alle technologische en medische vooruitgangen. Maar virussen muteren en worden steeds vaker resistent voor antibiotica. Hiermee kunnen bepaalde ziekten die we slechts 100 jaar weten te bestrijden ineens weer ongeneeslijk worden. In een iets andere gemuteerde vorm. Wat is honderd jaar nu binnen de geschiedenis van de mensheid? Niets, behalve dat door die vooruitgang de mensheid extensioneel is gegroeid met alle vervelende bijwerkingen inbegrepen.
We leven in een zogenaamde veilige luchtbel die ineens kan klappen. Dat is geen doemdenken maar simpelweg het gezonde verstand gebruiken.
Wat is precies een extensionele groei?quote:Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk door alle technologische en medische vooruitgangen. Maar virussen muteren en worden steeds vaker resistent voor antibiotica. Hiermee kunnen bepaalde ziekten die we slechts 100 jaar weten te bestrijden ineens weer ongeneeslijk worden. In een iets andere gemuteerde vorm. Wat is honderd jaar nu binnen de geschiedenis van de mensheid? Niets, behalve dat door die vooruitgang de mensheid extensioneel is gegroeid met alle vervelende bijwerkingen inbegrepen.
We leven in een zogenaamde veilige luchtbel die ineens kan klappen. Dat is geen doemdenken maar simpelweg het gezonde verstand gebruiken.
Hoe lang geleden was het nog dat mensen wereldwijd met de miljoenen stierven aan de Spaanse Griep of de Hong Kong griep? Dat de pokken een doodvonnis betekende, net als Aids.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe snel ze dat Zika virus er onder gaan krijgen. Een bacterie waardoor we allemaal dood gaan is altijd 1 van de doom-scenario's geweest, maar een virus die de voortplanting stopt of dusdanig manipuleert dat er amper levensvatbare kinderen geboren worden zou toch wel een onverwachte meesterzet zijn van moeder natuur. Dan doet de laatste over honderd jaar het licht uit.
Het punt is dat sinds we veel meer inwoners hebben en véél meer rondreizen, we juist veel meer ziektes hebben overwonnen. De Pest en de Spaanse Griep kwamen voor in een tijd dat er juist veel minder werd gereisd.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe lang geleden was het nog dat mensen wereldwijd met de miljoenen stierven aan de Spaanse Griep of de Hong Kong griep? Dat de pokken een doodvonnis betekende, net als Aids.
Natuurlijk heeft de medische wetenschap flink vooruitgang geboekt, maar ze waarschuwen ook voor resistente gemuteerde virusstammen die ongevoelig zijn voor antibiotica. De bio-industrie is volgepropt met preventieve antibiotica die we allemaal vanuit ons bordje opeten.
Het is niet een óf- maar een wanneer vraag. De gehele menselijke geschiedenis (als de natuurlijke orde) laat zien dat bij over populatie er een moment komt dat het aantal wordt terug gebracht. Dat zien we in het planten rijk als binnen het dierenrijk. Met 8 miljard mensen op dit kleine aardbolletje en waarbij we gemakshalve de hele wereld rondreizen is verspreiding onvermijdelijk. Als er weer eens zo'n ongeneeslijke variant bij zit die zich bijvoorbeeld verspreid via aanraking of lucht dan heb je de poppen aan het dansen. Omdat we nu relatief in een rustig vaarwater zitten betekent niet dat dit scenario nooit werkelijkheid kan worden. Het is eerder aannemelijk dan onmogelijk.
Het is niet ondenkbaar, ik denk wel dat de WHO de gekst mogelijke scenario's heeft bedacht en hier draaiboeken voor heeft klaar liggen. Het "niet of, maar wanneer... " geldt voor de mensheid natuurlijk. Of het nu door een virus komt, of zo'n fijne rots > 10 kilometer, of de aardplaten hebben zin om eens flink te verschuiven... Al die dingen gaan plaatsvinden. Of we het mee gaan maken is een tweede. Als het snel gaat zou ik het niet eens erg vinden.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe lang geleden was het nog dat mensen wereldwijd met de miljoenen stierven aan de Spaanse Griep of de Hong Kong griep? Dat de pokken een doodvonnis betekende, net als Aids.
Natuurlijk heeft de medische wetenschap flink vooruitgang geboekt, maar ze waarschuwen ook voor resistente gemuteerde virusstammen die ongevoelig zijn voor antibiotica. De bio-industrie is volgepropt met preventieve antibiotica die we allemaal vanuit ons bordje opeten.
Het is niet een óf- maar een wanneer vraag. De gehele menselijke geschiedenis (als de natuurlijke orde) laat zien dat bij over populatie er een moment komt dat het aantal wordt terug gebracht. Dat zien we in het planten rijk als binnen het dierenrijk. Met 8 miljard mensen op dit kleine aardbolletje en waarbij we gemakshalve de hele wereld rondreizen is verspreiding onvermijdelijk. Als er weer eens zo'n ongeneeslijke variant bij zit die zich bijvoorbeeld verspreid via aanraking of lucht dan heb je de poppen aan het dansen. Omdat we nu relatief in een rustig vaarwater zitten betekent niet dat dit scenario nooit werkelijkheid kan worden. Het is eerder aannemelijk dan onmogelijk.
quote:Op zondag 15 mei 2016 11:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat is precies een extensionele groei?
quote:Op zondag 15 mei 2016 12:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is niet ondenkbaar, ik denk wel dat de WHO de gekst mogelijke scenario's heeft bedacht en hier draaiboeken voor heeft klaar liggen. Het "niet of, maar wanneer... " geldt voor de mensheid natuurlijk. Of het nu door een virus komt, of zo'n fijne rots > 10 kilometer, of de aardplaten hebben zin om eens flink te verschuiven... Al die dingen gaan plaatsvinden. Of we het mee gaan maken is een tweede. Als het snel gaat zou ik het niet eens erg vinden.
Wat denk je ervan van het geld wat op de spaarrekeningen staat?quote:Op zondag 15 mei 2016 10:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Van wie?
Wie heeft profijt bij dit eindeloze doemdenken?
Wist je dat er enorm veel bewijs is dat een heleboel virussen van de laatste jaren zijn ontwikkeld in labs?quote:Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom zou je een specifieke datum moeten noemen. Ik geef juist aan dat de tijdsmarge waarbij we succesvol dodelijke ziekten bestrijden nog geen 100 jaar behelst. Waarbij de gehele medische wetenschap waarschuwt voor de gevaren van een toenemende antibioticaresistentie. De kentering is al gaande. Dat er een variant tussen kan zitten die zich razendsnel verspreid en niet te bestrijden is met de huidige medicatie is inmiddels geen óf- maar een wanneer vraag geworden. Dat kan morgen zijn, over een paar jaar of zelfs over vijftig jaar. Maar wat stelt vijftig jaar nu voor op de gehele geschiedenis van de mensheid. Dan heb je het slechts over een paar generaties die de dans ontspringt.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het punt is dat sinds we veel meer inwoners hebben en véél meer rondreizen, we juist veel meer ziektes hebben overwonnen. De Pest en de Spaanse Griep kwamen voor in een tijd dat er juist veel minder werd gereisd.
Maar goed: jij wil je ook graag profileren als onheilsprofeet. De vraag is dus: Wanneer het onheil plaatsvindt. Welnu: heb je al een datum in gedachten? Karskens kwam ook met een datum: Mei 2016. Dat zal dan wel 31 mei moeten worden. Maar goed: de deadline is gesteld. Anders kun je wel doorgaan met voorspellen.
Niet, want het universum is niet eindeloos.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/(...)ndeloos_typende_apen
De vraag is niet óf de eindeloos typende apen ooit de bijbel, das Kapital en de verzamelde werken van Lou de Jong foutloos zullen typen, maar wanneer het gebeurt.
Over vijftig jaar. En dus.... Wat nu..... Het feit dat we SARS, Ebola e.d. kunnen behandelen heeft ook te maken met betere hygiëne. En niet alleen medicatie. En we zijn tegenwoordig zeer terughoudend met antibiotica. Bovendien zijn we in het westen tegenwoordig veel meer mondiaal met de hele wereld bezig zijn. We zijn druk doende om structureel de wereld gezonder en rijker te maken (milleniumdoelen). Dat is dan voor het eerst sinds honderdduizenden jaren. Vroeger waren er meer wereldoorlogen (WO I, spaanse griep). Of hadden we niet zoveel wetenschap of interesse in andere werelddelen (14e eeuw, pest). SARS en Ebola en Mexicaanse Griep zouden 100 jaar geleden ook miljoenen doden hebben veroorzaakt, want ze zijn niet wezenlijk onschuldiger dan Spaanse griep, TBC, Cholera of de pest. Gelukkig pakken we het tegenwoordig allemaal wat mondialer aan. Er zijn inmiddels ook veel minder kindersterften, minder hongersnoden, minder oorlogen, en veel democratiëen. Er is wel degelijk sprake van een structurele positieve revolutie. Maar ja, goed nieuws is niet interessant.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom zou je een specifieke datum moeten noemen. Ik geef juist aan dat de tijdsmarge waarbij we succesvol dodelijke ziekten bestrijden nog geen 100 jaar behelst. Waarbij de gehele medische wetenschap waarschuwt voor de gevaren van een toenemende antibioticaresistentie. De kentering is al gaande. Dat er een variant tussen kan zitten die zich razendsnel verspreid en niet te bestrijden is met de huidige medicatie is inmiddels geen óf- maar een wanneer vraag geworden. Dat kan morgen zijn, over een paar jaar of zelfs over vijftig jaar. Maar wat stelt vijftig jaar nu voor op de gehele geschiedenis van de mensheid. Dan heb je het slechts over een paar generaties die de dans ontspringt.
Goed nieuws is niet interessant als het gebaseerd is op naïef wensdenken. Met de toenemende bevolkingsgroei neemt de kloof tussen rijk en arm juist toe. Zelfs in de welvarende landen, waar juist een kleine elite het overgrote bezit heeft op het nationaal bruto inkomen.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Over vijftig jaar. En dus.... Wat nu..... Het feit dat we SARS, Ebola e.d. kunnen behandelen heeft ook te maken met betere hygiëne. En niet alleen medicatie. En we zijn tegenwoordig zeer terughoudend met antibiotica. Bovendien zijn we in het westen tegenwoordig veel meer mondiaal met de hele wereld bezig zijn. We zijn druk doende om structureel de wereld gezonder en rijker te maken (milleniumdoelen). Dat is dan voor het eerst sinds honderdduizenden jaren. Vroeger waren er meer wereldoorlogen (WO I, spaanse griep). Of hadden we niet zoveel wetenschap of interesse in andere werelddelen (14e eeuw, pest). SARS en Ebola en Mexicaanse Griep zouden 100 jaar geleden ook miljoenen doden hebben veroorzaakt, want ze zijn niet wezenlijk onschuldiger dan Spaanse griep, TBC, Cholera of de pest. Gelukkig pakken we het tegenwoordig allemaal wat mondialer aan. Er zijn inmiddels ook veel minder kindersterften, minder hongersnoden, minder oorlogen, en veel democratiëen. Er is wel degelijk sprake van een structurele positieve revolutie. Maar ja, goed nieuws is niet interessant.
Het is lachwekkend. Alles wat jij noemt van wat er "nu aan de hand is" of "we staan aan de vooravond van...." zijn allemaal dingen die in voorgaande millennia honderd keer meer aanwezig waren als nu.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Goed nieuws is niet interessant als het gebaseerd is op naïef wensdenken. Met de toenemende bevolkingsgroei neemt de kloof tussen rijk en arm juist toe. Zelfs in de welvarende landen, waar juist een kleine elite het overgrote bezit heeft op het nationaal bruto inkomen.
Door de klimaatsverandering nemen droogte en overstromingen in de wereld juist toe. Dat veroorzaakt weer enorme migrantenstromingen, iets waar Europa nu mee geconfronteerd wordt. Want ruim 60% wat aan onze grenzen klopt is geen oorlogsvluchteling maar een economische gelukzoeker. In combinatie met het multiculturele falen van gemengde samenlevingen zal de polarisatie en de daarbij horende conflicthaarden juist toenemen. We zien het beste voorbeeld met het toenemende islamitische terrorisme in Europa, veelal gepleegd door latere generaties van vorige moslimimmigranten.
De nucleaire dreiging neemt juist toe. Het lijkt een ondergeschoven kindje, maar dat is het allerminst. Pakistan is een reel gevaar, net als onze verslechterde verhouding met Rusland veroorzaakt door een elite van pro-Europeanen met hoogmoedswaanzin en expansiedrang. Oekraïne loopt niet weg, net als de toenemende spanningen met Turkije. Het vuur in de Balkanregio met al zijn nationalistische en etnische conflicten laait weer op. Europa staat aan de vooravond van oorlog en daarmee aan de vooravond van een diepe economische recessie. Als de welvaart voor de gewone burger wegvalt gaat de beer los. Dan zal dit continent vervallen tot een bloedbad. Dit keer zullen de Canadezen en Amerikanen niet onze kastanjes uit het vuur halen. Je proeft en ruikt de geur van een naderende oorlog binnen Europa. Zo sterk is het vertegenwoordigd. De haat die bevolkingsgroepen jegens elkaar koesteren is zowat voelbaar als een scherp geslepen mes die binnenkort zijn werk zal doen. Slechts de verstandige onder ons bereiden zich voor op oorlog. Bewapenen zich, groeperen zich en slaan voldoende rantsoen in. In stilte maar met vastberadenheid.
Maar je doet net alsof zeventig jaar relatieve vrede in Europa (de Balkanoorlog uitgezonderd) tot in het oneindige zal duren.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is lachwekkend. Alles wat jij noemt van wat er "nu aan de hand is" of "we staan aan de vooravond van...." zijn allemaal dingen die in voorgaande millennia honderd keer meer aanwezig waren als nu.
Het verschil is dat we nu internet hebben (naast de tv) zodat we meteen iedere minder bedeelde in beeld kunnen brengen. Verdiep je eens in "grote volksverzhuizingen", "Hoekse en Kabeljauwse Twisten" etc, etc,
Vroeger had je pest, cholera en spaanse griep. Niemand voelde zich verantwoordelijk en het vergde miljoenen doden.
Nu heb je SARS, Mexicaanse Griep en Ebola.
Meteen een TV-actie, Serious Request wordt ingeschakeld. CupCakes worden gebakken, Kinderen halen lege flessen op.... De opbrengst gaat naar giro huppelepup. You name it..
En zie daar: een paar honderd doden, Westerse medici gehuld in lichtblauwe outfit zorgen voor adequate behandeling. Dat is honderdduizenden jaren nooit gebeurt.
Het is ook naief om net te doen alsof de afgelopen honderdduizenden jaren nooit een ziekte is geweest, maar dat we nu ineens aan de vooravond staan van een revolutionaire gebeurtenis. Er zijn nu ziektes en tsunami's en overstromingen zoals die er altijd (honderdduizenden jaren) al zijn geweest. Dat is niet het verschil.
Het verschil is dat er nu Serious Request is, en gironummers voor de noodlijdende mens, avondvullende programma's met een telefoonteam met Bekende Nederlanders en internet en tv zodat we a la minuut op de hoogte zijn van de nieuwste ziektes en virussen in de wereld.
Stel dat één van jouw rampscenario's uit zou komen. Nuceair terrorisme. Uitbreken ziektekiem. Dan is het nog "business as usual" of "another day at the office". Want door de eeuwen heen zijn er dus wel vaker nieuwe ziektes geweest en nieuwe wapentechnieken (denk maar aan pijl en boog, de hellebaard, de goedendag, buskruit, dat waren in vroegere eeuwen ook revolutionaire nieuwe bedreigingen, uniek in de geschiedenis tot dan toe.... ).quote:Op maandag 16 mei 2016 12:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar je doet net alsof zeventig jaar relatieve vrede in Europa (de Balkanoorlog uitgezonderd) tot in het oneindige zal duren.
Net zoals antibiotica altijd zal blijven werken en er nooit meer een ziektekiem zal opstaan die onbehandelbaar is en zich zeer gemakkelijk laat verspreiden.
Tuurlijk hebben we dankzij technologische vooruitgangen grote vooruitgangen geboekt en waardoor we een Ebola-epidemie hebben weten in te dammen. Maar dat geeft geen garantie dat dit nooit meer zal kunnen gebeuren. En in een overbevolkte wereld kan een dergelijke uitkomst rampzalig zijn.
Evenmin kun je niet blijven ontkennen dat ongecontroleerde immigratiestromingen naar de welvarende delen van de wereld het probleem van de directe toekomst zal zijn. Dat door de klimaatsverandering delen van de wereld onbewoonbaar zullen gaan worden. Deels omdat ze onder water komen te staan en deels omdat het daar kurkdroog is geworden. Daar kun je duizend inzamelingsacties voor organiseren (waar het gros van het gegeven geld aan de strijkstok van een onbekende blijft hangen) het lost het probleem niet op.
De vraag is de tijdsduur. Over de stabiliteit van Europa maak ik mij zorgen. Dat is echt een kruitvat geworden. De grote gevolgen van klimaatsveranderingen laten zich nog wel een aantal decennia wachten. Maar nogmaals, wat is vijftig of honderd jaar op de geschiedenis van de mensheid. Niets. Het uitbreken van een ziektekiem kan altijd op ieder moment plaatsvinden. De nucleaire dreiging is iets wat nog onderschat wordt. Nucleair terrorisme (al zou het een vuile radioactieve bom zijn in een wereldstad) zou een ongekende keten van geweld kunnen losmaken.
Die hadden dan weer niet het potentieel om al het leven op aarde uit te roeien zoals kernwapens dat wel hebben.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Stel dat één van jouw rampscenario's uit zou komen. Nuceair terrorisme. Uitbreken ziektekiem. Dan is het nog "business as usual" of "another day at the office". Want door de eeuwen heen zijn er dus wel vaker nieuwe ziektes geweest en nieuwe wapentechnieken (denk maar aan pijl en boog, de hellebaard, de goedendag, buskruit, dat waren in vroegere eeuwen ook revolutionaire nieuwe bedreigingen, uniek in de geschiedenis tot dan toe.... ).
Dat heeft alles met de hoeveelheid te maken. De bom op Hiroshima heeft de wereld ook niet laten vergaan. En uiteindelijk heeft één nucleaire bom een equivalent met een x-aantal dynamiet-bommen. Dus zo revolutionair is een nieuwe vinding dan ook weer niet. Ik geef toe dat de mogelijkheden wel steeds grootschaliger worden. Maar de controle en de oplossingen ook. En: nieuwe ziektekiemen zijn ook niet heel bijzonder. Die zijn er ook altijd geweest. En de noodzaak tot antibiothica is niet altijd aanwezig, als men zorgt voor hygiëne zodat een uitbraak van bacteriën geen kans heeft.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die hadden dan weer niet het potentieel om al het leven op aarde uit te roeien zoals kernwapens dat wel hebben.
Feitelijk is dat ook wat ik opschrijf. De gehele menselijke geschiedenis is een aaneenschakeling van rampen waarbij talloze slachtoffers vallen. Die honderd jaar relatieve rust in ons deel van de wereld is natuurlijk prettig te noemen maar allesbehalve vrijblijvend.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Stel dat één van jouw rampscenario's uit zou komen. Nuceair terrorisme. Uitbreken ziektekiem. Dan is het nog "business as usual" of "another day at the office". Want door de eeuwen heen zijn er dus wel vaker nieuwe ziektes geweest en nieuwe wapentechnieken (denk maar aan pijl en boog, de hellebaard, de goedendag, buskruit, dat waren in vroegere eeuwen ook revolutionaire nieuwe bedreigingen, uniek in de geschiedenis tot dan toe.... ).
De buren letten nu op mijn huis, gelukkig.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:00 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ga volgende week wel een weekje op vakantie, denken jullie dat mijn huis nog overeind staat als ik terugkom of is de revolutie dan al begonnen?
Maar als die ook onderdeel zijn van de (s)linkse elite zullen ook zij op bijltjesdag grote problemen hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De buren letten nu op mijn huis, gelukkig.
Als je een kat hebt zou ik die meenemen, om te voorkomen dat deze tijdens een eventuele revolutie op de bbq belandt.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:00 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ga volgende week wel een weekje op vakantie, denken jullie dat mijn huis nog overeind staat als ik terugkom of is de revolutie dan al begonnen?
Je kunt het volgende op facebook plaatsen:quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:00 schreef Ludachrist het volgende:
Als ik in een tent op vakantie zou gaan had ik sowieso geen last van de revolutie, maar was ik er waarschijnlijk deel van.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kunt het volgende op facebook plaatsen:
"De komende weken ben ik niet op vakantie naar het zonovergoten Sainte Marie sur Plage aan de Cote d’Azur.
Ik zit daar dan dus ook niet in een tent op camping “Beau Soleil” op 300 meter afstand van het strand.
Neen, ik ben de komende weken gewoon thuis. Ik doe elke avond om drie voor 10 het licht in de woonkamer aan en dan ga ik gezellig luisteren naar Radio 538.
Ik doe het licht en de radio weer uit om zes minuten over twaalf.
Dan ga ik naar boven en dan ga ik de hele nacht mijn verzameling Kalashnikov’s poetsen.
Ik ga op onregelmatige tijden naar bed.
Verder ben ik de tijdelijke oppas en uitlaatservice van drie Pitbull-terriers en een Dobberman Pincher, van iemand die wel op vakantie gaat.
Plus: ik ben de komende 14 dagen de Airbnb-gastheer voor een twaalfkoppig Oekraïens karateteam, dat in mijn woonplaats is neergestreken voor een trainingskamp om de felbegeerde negende dan te behalen."
Dan weet je zeker dat je geen inbrekers krijgt.....
Ik snap het niet helemaal. Je bedoelt dat alleen armoedzaaiers met een tent op vakantie gaan. En dus deel uitmaken van de revolutionairen. Dat is wel een erg aanmatigende conclusie....quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik in een tent op vakantie zou gaan had ik sowieso geen last van de revolutie, maar was ik er waarschijnlijk deel van.
Je was me voor. Kansloos figuur met zijn elitaire houdain, ondertussen rondkomen van twee knikkers en een knaakquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Je bedoelt dat alleen armoedzaaiers met een tent op vakantie gaan. En dus deel uitmaken van de revolutionairen. Dat is wel een erg aanmatigende conclusie....
Dat klopt, maar in een toch al aanmatigend topic als dit kan een beetje spielerij geen kwaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Je bedoelt dat alleen armoedzaaiers met een tent op vakantie gaan. En dus deel uitmaken van de revolutionairen. Dat is wel een erg aanmatigende conclusie....
Wat is een elitaire houdain?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je was me voor. Kansloos figuur met zijn elitaire houdain, ondertussen rondkomen van twee knikkers en een knaak
Waardoor is dit topic "aanmatigend"?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in een toch al aanmatigend topic als dit kan een beetje spielerij geen kwaad.
Correct. Het staat (meer stond in eerdere delen) echter ook bol met wensdenkers die hopen op een mooie revolutie om eindelijk de elite te zuiveren. Dat is net zo aanmatigend als een grapje over de leden van de te komen revolutie, mijns inziens.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waardoor is dit topic "aanmatigend"?
De topic is ontstaan naar aanleiding van een uitspraak van "Arnold Karskens".
En nu is menigeen benieuwd in hoeverre zijn verwachting bewaarheid wordt...
houding bedoelde ik, soms schiet mijn elitaire verfranser er een nietszeggend sierwoord doorheen. Heb ik opgelopen van 20 jaar slapen in een tent.quote:
En jij weet wie die leden zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Correct. Het staat (meer stond in eerdere delen) echter ook bol met wensdenkers die hopen op een mooie revolutie om eindelijk de elite te zuiveren. Dat is net zo aanmatigend als een grapje over de leden van de te komen revolutie, mijns inziens.
doe eens niet zo serieusquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En jij weet wie die leden zijn?
Of kun jij dat uit de uitspraak van Karskens halen?
Of kun jij in de portemonne kijken van degene die op dit topic hopen op een revolutie?
Laat staan in hoeverre het kampeerders zijn met een tent.
http://www.campingfrance.(...)as-de-calais/houdainquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
houding bedoelde ik, soms schiet mijn elitaire verfranser er een nietszeggend sierwoord doorheen. Heb ik opgelopen van 20 jaar slapen in een tent.
Ik zou het persoonlijk op dedain houden, dat klinkt toch even beter.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
houding bedoelde ik, soms schiet mijn elitaire verfranser er een nietszeggend sierwoord doorheen. Heb ik opgelopen van 20 jaar slapen in een tent.
Karskens heeft het wel over jeugdwerkloosheid als factor, dus als we dat extrapoleren naar de hoeveelheid jongeren met een tent onder de bevolking kan ik concluderen dat grofweg 57,6% (kan een procentje meer of minder zijn) van de toekomstige revolutionairen in een tent op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En jij weet wie die leden zijn?
Of kun jij dat uit de uitspraak van Karskens halen?
Of kun jij in de portemonne kijken van degene die op dit topic hopen op een revolutie?
Laat staan in hoeverre het kampeerders zijn met een tent.
Denk dat ik die bedoelde inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk op dedain houden, dat klinkt toch even beter.
vakantieveiling en budgetreizen 5 weken alana toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:58 schreef Toefjes het volgende:
Als ik elk jaar op vakantie in een tent zou moeten slapen zou ik ook klaar zijn voor de revolutie denk ik. Je hebt dan toch niks meer te verliezen. Op je tent na dan.
Zulke termen, ik geef namelijk geen argumenten.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Denk dat ik die bedoelde inderdaad.
Neemt niet weg dat het juist je proleet zijn aantoont om te schermen met zulke argumenten.
Ik doelde natuurlijk hier op:quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zulke termen, ik geef namelijk geen argumenten.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik in een tent op vakantie zou gaan had ik sowieso geen last van de revolutie, maar was ik er waarschijnlijk deel van.
Hij is een revolutionair want hij gaat in een tent op vakantie.quote:
Want staat niet in mijn zin, dat maak jij er nu van. Ik maak slechts een redenering die ik verder niet onderbouw.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij is een revolutionair want hij gaat in een tent op vakantie.
Wat is er geen argument aan het stuk vanaf want?
Jouw zin is inderdaad een abstractieniveautje hoger dan mijn zin maar ze komen op hetzelfde neer. Je gebruikt het dus als argument.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want staat niet in mijn zin, dat maak jij er nu van. Ik maak slechts een redenering die ik verder niet onderbouw.
Kopieer en plak uit de OP:quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:23 schreef Oud_student het volgende:
Karskens heeft toch geen jaartal genoemd?
Mei kan ook volgend jaar of over 10 jaar![]()
Het tijdstip van een revolutie is nooit exact te voorspellen, maar de kans op revolutie wordt als maar groter, het is dus een kwestie van tijd en afwachten.
Meestal moeten meerdere factoren samenwerken voor een revolutie, zoals een financiële crisis een falende overheid of overheden, onrust, oorlogen in andere landen etc.
Aan steeds meer van die voorwaarden wordt voldaan
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Jouw zin is inderdaad een abstractieniveautje hoger dan mijn zin maar ze komen op hetzelfde neer. Je gebruikt het dus als argument.
En dat is zwak.
Zoals je kunt zien heb ik daar alleen een standpunt ingenomen. Ik heb dat verder niet onderbouwd met argumenten.quote:Een argument is een aangevoerd feit dat wordt gebruikt om een stelling te bewijzen of te ontkrachten. Een argument is een bewijsmiddel en geeft ook vaak de reden aan om iets te doen. Argumenten moeten kunnen aantonen waarom een ingenomen standpunt van iemand solide is. Een standpunt steunt op gegeven argumenten.
Oei oei oei, laten we dan maar hopen dat de economie snel op z'n reet valt en Belgie in een burgeroorlog wordt gestort!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:23 schreef Oud_student het volgende:
Karskens heeft toch geen jaartal genoemd?
Mei kan ook volgend jaar of over 10 jaar![]()
Het tijdstip van een revolutie is nooit exact te voorspellen, maar de kans op revolutie wordt als maar groter, het is dus een kwestie van tijd en afwachten.
Meestal moeten meerdere factoren samenwerken voor een revolutie, zoals een financiële crisis een falende overheid of overheden, onrust, oorlogen in andere landen etc.
Aan steeds meer van die voorwaarden wordt voldaan
Nou zal ik het even afmaken dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Zoals je kunt zien heb ik daar alleen een standpunt ingenomen. Ik heb dat verder niet onderbouwd met argumenten.
Wel een leuke afwisseling van het doemdenken over de revolutie, zo'n taalkundig gesprekje!
Een als-dan constructie is geen argument. 'Als een bloem rood is, dan is het een roos' is geen argument, maar een stelling. 'Als een bloem rood is, dan is het een roos, want alle rozen zijn rood en voor de rest bestaan er geen rode bloemen' bevat wel een argument. Het deel na 'want'.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou zal ik het even afmaken dan?
Je gebruikt een als-dan constructie, je stelt een vergelijking op: als, dan. Waarbij je het deel achter dan als argument gebruikt.
Leuk taalkunde. Niet eigenlijk. Nutteloos vooral, vooral Nederlands omdat gebrek aan logica. Maar deze valt logisch op te lossen.
O ja? Waar staat het dat het in mei 2016 gebeurt?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:31 schreef JimmyDean het volgende:
Voormalig MI6 directeur is het met Arnold eens: http://www.express.co.uk/(...)-revolution-refugees
Wie de fuck boeit die datum nu?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
O ja? Waar staat het dat het in mei 2016 gebeurt?
Het valt mij op dat de onheilsprofeten steeds meer de deadline "mei 2016" als "niet verzonden" beschouwen, zodat ze in plaats daarvan "in the near future" steeds voor zich uit kunnen schuiven.
Dat is toch essentieel. Als je geen deadline noemt is iedere profetie een waarheid. Google op "eeuwige typende apen".quote:
Dat laatste zei ik wel, dat eerste niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is een beetje makkelijk scoren. In januari duidelijke zeggen "mei 2016" en nu het zover is: "Ach wat boeit die datum nou?"
dat is het mooie van profeet zijn. Zie het als de korting die je soms bij een bedrijf krijgt als je er werktquote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat is toch essentieel. Als je geen deadline noemt is iedere profetie een waarheid. Google op "eeuwige typende apen".
Het is een beetje makkelijk scoren. In januari duidelijke zeggen "mei 2016" en nu het zover is: "Ach wat boeit die datum nou?"
Als een meteoroloog zegt: morgen gaat het regenen. En morgen is 't droog. Nou ja overmorgen dan...
Da's ook vrijblijvend, want het zal ooit wel een keer regenen.
Een andere leuke bijkomstigheid is dat je veel seks hebt.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:51 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat is het mooie van profeet zijn. Zie het als de medewerkerskorting die je soms bij een bedrijf krijgt als je er werkt
Maar da's wel saai. Als je altijd weet wat er gebeurt....quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:51 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Een andere leuke bijkomstigheid is dat je veel seks hebt.
tuurlijk wel, het deel wat je vergelijkt is het argument, het dan deel de conclusiequote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een als-dan constructie is geen argument. 'Als een bloem rood is, dan is het een roos' is geen argument, maar een stelling. 'Als een bloem rood is, dan is het een roos, want alle rozen zijn rood en voor de rest bestaan er geen rode bloemen' bevat wel een argument. Het deel na 'want'.
Net zoals ik hier zei 'als ik in een tent op vakantie ga, dan was ik waarschijnlijk deel van de revolutie'. De stelling moge duidelijk zijn; mensen die in een tent op vakantie gaan zijn revolutionairen. De onderbouwing daarvan met argumenten is echter volledig afwezig.
Nee, een argument is simpelweg een onderbouwing, niks meer en niks minder. Jij haalt nu de stelling aan als onderbouwing voor mijn eigen stelling. Dat is natuurlijk niet juist. 'Revolutionairen zitten in tenten' is op zichzelf geen argument.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het deel wat je vergelijkt is het argument, het dan deel de conclusie
Hij is een revolutionair want hij zit in een tent dat is wat je uitlokt.
je kunt de stelling namelijk opsplitsen: revolutionairen zitten in tenten; hij is een revolutionair want hij zit in een tent
Wat overigens niet betekent dat elke tentzitter Een revolutionair is
Beledig je nu mijn prachtige tent als mijn Bel Simpel abonnement?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, een argument is simpelweg een onderbouwing, niks meer en niks minder. Jij haalt nu de stelling aan als onderbouwing voor mijn eigen stelling. Dat is natuurlijk niet juist. 'Revolutionairen zitten in tenten' is op zichzelf geen argument.
Kun je deze zin even opnieuw schrijven, ik begrijp hem niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Beledig je nu mijn prachtige tent als mijn Bel Simpel abonnement?
Even doordenken en dan begrijp je hem wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kun je deze zin even opnieuw schrijven, ik begrijp hem niet.
Bedoelde je het woordje 'zowel' ergens tussen te zetten?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Even doordenken en dan begrijp je hem wel.
Zowel?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bedoelde je het woordje 'zowel' ergens tussen te zetten?
Ik lees dit:quote:
Klopt dat een beetje?quote:Beledig je nu zowel mijn prachtige tent als mijn Bel Simpel abonnement?
Als ik in een tent op vakantie zou gaan had ik sowieso geen last van de revolutie, maar was ik er waarschijnlijk deel van.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, een argument is simpelweg een onderbouwing, niks meer en niks minder. Jij haalt nu de stelling aan als onderbouwing voor mijn eigen stelling. Dat is natuurlijk niet juist. 'Revolutionairen zitten in tenten' is op zichzelf geen argument.
Als ik had gezegd 'revolutionairen zitten in tenten, want het zijn allemaal sloebers die geen geld hebben voor een mooi huisje in Cannes', dan had ik zeker een argument gebruikt. Als ik zeg 'revolutionairen zitten in tenten', dan is dat simpelweg een stelling.
Je bent een grappig kereltje.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je hebt geen last van de revolutie omdat:
Je niet in een tent op vakantie gaat.
Je geen revolutionair bent.
Toch argumenten. Zullen we stoppen?
Je schrijft mijn hele zin anders op zodat het lijkt alsof het inderdaad een argument was. Als ik had geschreven 'ik heb geen last van de revolutie, want ik ga niet in een tent op vakantie en ik ben geen revolutionair', dan had je gelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je hebt geen last van de revolutie omdat:
Je niet in een tent op vakantie gaat.
Je geen revolutionair bent.
Toch argumenten. Zullen we stoppen?
Ik zeg dat het zo is dat revolutionairen in tenten op vakantie gaan. Onderbouw ik dat verder? Nee. Gebruik ik dan argumenten? Nee.quote:
Die zin heb ik letterlijk geciteerd uit jouw postquote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je schrijft mijn hele zin anders op zodat het lijkt alsof het inderdaad een argument was. Als ik had geschreven 'ik heb geen last van de revolutie, want ik ga niet in een tent op vakantie en ik ben geen revolutionair', dan had je gelijk.
Zoals je al hebt aangegeven staat er echter iets heel anders. Ik geef namelijk een stelling. Wat is de definitie van een stelling?
[..]
Ik zeg dat het zo is dat revolutionairen in tenten op vakantie gaan. Onderbouw ik dat verder? Nee. Gebruik ik dan argumenten? Nee.
Ik ga voor de shoarmatent.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:24 schreef Bluesdude het volgende:
Kan iemand een enquete opzetten in dit topic?
Vraag:
Gaan revolutionairen veel met een tent op vakantie
1 Ja
2 Nee
3 kweenie
Dat klopt. De manier waarop jij hem echter herschrijft heeft niks met de originele zin te maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die zin heb ik letterlijk geciteerd uit jouw post
Welquote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt. De manier waarop jij hem echter herschrijft heeft niks met de originele zin te maken.
Dat de matzes op waren bij de Lidl was in 1939 de aanleiding voor Hitler om intern het besluit te nemen de Joden te vergassen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:27 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben vandaag weer in de supermarkt geweest. Waar er vorige keer een jubelstemming heerste omdat de magnums en festini Perenijsjes in de aanbieding waren was er nu sprake van een bedompte sfeer. Alleen brood in de bonus.
Echt zo'n boodschappenronde dat je het hoogstnodige in je karretje gooit, en het tempo iets opvoert om maar zo snel mogelijk weer weg te zijn. Geen vrolijke kassameiden maar oudere chagrijnige exemplaren. Alsof het dezelfde waren van vorige week, maar in 1 week tijd 35 jaar ouder waren geworden, met 35 jaar nare levenservaring erbij. Ja, dan weet je het wel.
Daarna bij de slager een stokbrood met kipreepjes gekocht om de nare bijsmaak van de supermarkt weg te werken, wat uiteindelijk gedeeltelijk lukte.
Ik zal niet zeggen dat er een revolutie aanbreekt, maar dat er zaken staan te gebeuren die niet pluis zijn lijkt mij overduidelijk.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2657763quote:Cipiers dringen kabinet Geens binnen en richten schade aan
Betogers klauteren uit ramen FOD Justitie
Amateurbeeld toont vernieling in kabinet Geens
Boze cipiers slaan inboedel kabinet-Geens kort en klein
Geens: “Geweld niet geprovoceerd door vakbonden zelf”
di 17/05/2016 - 10:59
Update: di 17/05/2016 - 14:18
Gianni Paelinck
In Brussel is de betoging van de cipiers tegen de besparingen uit de hand gelopen. Verschillende betogers zijn het kabinet van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) binnengedrongen en hebben er schade aangericht. Daarna trokken ze door naar de gevangenissen van Sint-Gillis en Vorst, waar de sfeer grimmig en bij wijlen agressief bleef. Intussen is de groep betogers uitgedund.
lees ook
Leemans (ACV): "Vernielen lost niets op"
De cipiers in de Franstalige gevangenissen zijn al wekenlang aan het staken tegen de besparingsplannen bij Justitie en ze komen maar niet tot een vergelijk met minister Geens. Vandaag stond een betoging gepland in Brussel, en daar zijn veel meer betogers op afgekomen dan verwacht.
Verschillende manifestanten konden het hoofd kennelijk niet koel houden toen ze aan het kabinet van de minister van Justitie kwamen. "De sfeer sloeg plotseling helemaal om. Enkele tientallen betogers zijn binnengedrongen in het kabinet van minister Geens. Ze hebben het glas van de voordeur ingetrapt en stonden voor een binnendeur die hen nog tegenhield", schetst VRT-journaliste Liesbeth Indeherberge. De schade is vrij groot: "Ramen zijn kapotgeslagen, we zagen meubels naar buiten gegooid worden, net als telefoons en koffiezetapparaten. Een politieman zei me dat binnen alles vernield is."
De sfeer was bijzonder grimmig, ook onder de betogers zelf. "Betogers die de heethoofden probeerden tegen te houden, kregen zelf een duw." Ook VRT-journalist Bert Rymen deelde in de klappen, zijn gsm-toestel werd stukgeslagen toen hij foto's nam. "Van de vakbondsafgevaardigden moesten de camera's op afstand blijven", klinkt het.
Nog niemand opgepakt
De politie kwam uiteindelijk tussenbeide, de agenten gebruikten daarvoor onder meer pepperspray. "Heel wat mensen hadden last van hun ogen", meldt Liesbeth Indeherberge. Na zo'n 20 minuten werden de cipiers door de politie uit het kabinet weggeleid en raakte de situatie ter plaatse weer onder controle.
Voorlopig is nog niemand opgepakt, maar de camerabeelden van de incidenten zullen zeker geanalyseerd worden.
Belga
Belga
VRT
Cipiers proberen door te breken naar gevangenis van Vorst
Nadien zijn de meer dan 1.000 betogers verder getrokken. Eerst blokkeerden ze de Hallepoorttunnel. "De sfeer was bij momenten agressief. Ik heb agenten hun matrakken zien bovenhalen om enkele heethoofden te kalmeren", aldus Taspinar. Intussen is de Hallepoort opnieuw vrij.
Nu zijn de betogers massaal richting de gevangenis van Vorst gestapt om daar te betogen, maar bij de aanpalende gevangenis van Sint-Gillis worden ze tegengehouden. "Aan de andere kant, waar Vorst ligt, geraken ze niet. Ze worden tegengehouden door de politie. De politie heeft onder meer traangas gebruikt", zegt VRT-journaliste Taspinar.
Er is net een shiftwissel aan de gang in de gevangenis. De betogers proberen de werkwillige cipiers ervan af te zien om aan de slag te gaan. Intussen zijn heel wat manifestanten op bussen gestapt en is de groep uitgedund tot een honderdtal betogers.
Er wordt heel wat gedronken door de cipiers. Komt daarbij de ontlading na de wekenlange stakingen. Je kunt gerust spreken van een gevaarlijke cocktail.
Foto: de site van de gevangenissen van Vorst en Sint-Gillis
Google Maps
Hieronder nog meer beeldmateriaal van de vernielingen in het kabinet van minister Geens.
Belga
Belga
Belga
"We staan hier niet voor ons plezier"
De actie die hoofdzakelijk uitgaat van de Franstalige vakbonden, maar ondertussen steun krijgt uit alle sectoren, begon aan het hoofdkwartier van de MR op de Brusselse Guldenvlieslaan. De gevel werd bekogeld met honderden eieren en kleine voetzoekers. De actievoerders willen een duidelijk signaal sturen naar premier Charles Michel (MR) en tonen dat ze bereid zijn om tot het einde door te gaan met hun acties.
"Ze zijn erg kwaad en roepen", getuigt Liesbeth Indeherberge. Een cipier uit Sint-Gillis legt uit waarom hij betoogt. "We staan hier niet voor ons plezier. Men zegt dat de cipiers graag staken, maar ik zou wel eens willen dat de minister en de mannen in het parlement een maand komen meedraaien in de gevangenis."
Onder de manifestanten zijn trouwens niet alleen cipiers. Ook personeel uit andere openbare diensten komen hun steun betuigen. "De cipiers komen niet op straat voor een hoger loon, maar wel voor betere werkomstandigheden. Dat kan de gevangenen enkel ten goede komen", zegt een verpleger.
Deze namiddag staat om 16 uur normaal gezien opnieuw overleg gepland tussen de vakbonden en de minister. Als het van Geens afhangt, gaat dat overleg gewoon door.
Ik heb geen idee hoe de zaken gaan bij de Lidl. Er zit er niet één bij mij in de buurt, bovendien ben ik gehecht aan het assortiment en de ruime winkelpaden bij de Albert Heijn. Ik ben daarentegen wel benieuwd hoe Hitler had gereageerd op bonus-aanbiedingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat de matzes op waren bij de Lidl was in 1939 de aanleiding voor Hitler om intern het besluit te nemen de Joden te vergassen.
Ik wil nergens voorbarig op wijzen hoor, maar je weet wat er zou kunnen gebeuren als het supermarktleven zwaar wordt.
Welke revolutie leidt dit precies toe?quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Ondertussen is Ede zich aan het uitbreiden en de Ramadan is nog geeneens begonnen.
http://nos.nl/artikel/210(...)uur-in-lelystad.html
Ondertussen klopt de politie wel aan als je grievende tweets plaats maar als je in Ede door stenen bekogeld wordt dan rijden ze je straal voorbij. We zullen zien waar dit toe leidt.
Beetje insinuerend: autobranden associëren met ramadan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Ondertussen is Ede zich aan het uitbreiden en de Ramadan is nog geeneens begonnen.
http://nos.nl/artikel/210(...)uur-in-lelystad.html
Ondertussen klopt de politie wel aan als je grievende tweets plaats maar als je in Ede door stenen bekogeld wordt dan rijden ze je straal voorbij. We zullen zien waar dit toe leidt.
De democratische revolte van Wilders natuurlijk. Deze maand nog!quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke revolutie leidt dit precies toe?
Nee in 2017 als Wilders de landelijke verkiezingen wint.quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De democratische revolte van Wilders natuurlijk. Deze maand nog!
Ah, een nieuwe deadline....quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee in 2017 als Wilders de landelijke verkiezingen wint.
Ik heb nergens een deadline gesteld.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ah, een nieuwe deadline....
"Mei 2016" is geen "breekpunt" meer.
Maar uitstel tot verkiezingen 2017.
Zie topictitel: Het ging om de profetie van meneer Karskens. En die had het duidelijk over "mei 2016".quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb nergens een deadline gesteld.
Maar de voortekenen zijn aan de wand. We gaan richting oorlog en een verstandig mens bereid zich daarop voor door zichzelf te bewapenen, te organiseren en te rantsoeneren. Idealisten blijven tegen beter weten in de boel ontkennen en bagatelliseren. Dat zijn de zwakkelingen die straks overrompeld raken en als het eerste het loodje zullen leggen.
Bij welke organisaties heb jij je al aangesloten?quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar de voortekenen zijn aan de wand. We gaan richting oorlog en een verstandig mens bereid zich daarop voor door zichzelf te bewapenen, te organiseren en te rantsoeneren. Idealisten blijven tegen beter weten in de boel ontkennen en bagatelliseren. Dat zijn de zwakkelingen die straks overrompeld raken en als het eerste het loodje zullen leggen.
Het is nooit verstandig dergelijke deadlines te maken en daar een datum op te prikken. Je moet kijken naar het totale plaatje en naar de bewegingen die daaruit voortvloeien. Op basis van die gegevens kun je opmaken dat Europa afstevent naar een onrustige periode. Een onstabiel Turkije, de Europese buitengrenzen die het straks gaan begeven, de oplaaiende Koude Oorlog met Rusland en het daaraan sluitende onstabiele Oekraïne, het terrorisme, de enorme verdeeldheid onder burgers omtrent het voortbestaan van de EU, het opkomende nationalisme, de toenemende polarisatie en verharding binnen multiculturele samenlevingen, de kans op een nieuwe economische recessie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Zie topictitel: Het ging om de profetie van meneer Karskens. En die had het duidelijk over "mei 2016".
Ik zou het geen organisatie maar eerder gelijkgestemden willen noemen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bij welke organisaties heb jij je al aangesloten?
Maar je hebt wel echt een clubje dat op de oorlog voorbereid is?quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik zou het geen organisatie maar eerder gelijkgestemden willen noemen.
Ja hoor, we oefenen ieder weekend in de bossen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar je hebt wel echt een clubje dat op de oorlog voorbereid is?
De islamitische revolutie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Serieus? Echt totaal niet meer grappig dit. Te veel herhaling en ook nog eens geen goeie timing. Dit is als iemand die een grap probeert te maken maar niemand lacht.....Pijnlijk.....quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ze moeten wel een beetje vaart maken. Misschien een idee om een gebouw in de fik te zetten? Misschien een overheidsgebouw ofzo?
Idealisten zijn zwakkelingen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Haha. Piepkleine meerderheid. En aangezien de meerderheid net min of meer tegen de EU heeft gestemd denk ik dat de meerderheid wel een referendum wil over de EU.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:15 schreef truthortruth het volgende:
Ik denk niet dat het er in zithttp://www.nu.nl/politiek(...)lidmaatschap-eu.html
Welnee, alleen het kwart van de mensen dat Wilders "het volk" noemt wil uit de EU.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Haha. Piepkleine meerderheid. En aangezien de meerderheid net min of meer tegen de EU heeft gestemd denk ik dat de meerderheid wel een referendum wil over de EU.
Onzin. Dat is 1 onderdeel van de mensen die uit de EU willen maar je hebt ook nog de SP-stemmers, en gewoon mensen met gezond verstand die kritisch zijn en niet in al die EU propaganda taal trappen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Welnee, alleen het kwart van de mensen dat Wilders "het volk" noemt wil uit de EU.
Idealisme is als gif voor de geest. Het veroorzaakt dronkenschap voor het gezonde verstand. Een wereld waar het verstandige realisme zou zegevieren zou een zo veel betere wereld zijn.quote:
Scorebord-journalistiek. Zal wel weer wat gerommeld zijn met de manier waarop ze het weergeven.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:25 schreef Gutmensch het volgende:
Bovendien:
Nederlandse staatsschuld daalt voor het eerst sinds 2006
http://www.volkskrant.nl/(...)sinds-2006~a4302840/ via @volkskrant
Hulde aan deze regering
Ja en dan heb je nog SP'ers en een paar PVV'ers die wel na kunnen denken en dus niet uit de EU willen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Onzin. Dat is 1 onderdeel van de mensen die uit de EU willen maar je hebt ook nog de SP-stemmers, en gewoon mensen met gezond verstand die kritisch zijn en niet in al die EU propaganda taal trappen.
Wow. Could you be MORE wrong?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Idealisme is als gif voor de geest. Het veroorzaakt dronkenschap voor het gezonde verstand. Een wereld waar het verstandige realisme zou zegevieren zou een zo veel betere wereld zijn.
Jazeker, want ik heb een fantastisch leven, mede dankzij het beleid van dit kabinet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Scorebord-journalistiek. Zal wel weer wat gerommeld zijn met de manier waarop ze het weergeven.
Dus jij staat achter iemand als Rutte? Serieus?
Ah jij bent er weer zo eentje die niet verder kan kijken dan zijn eigen leven (of cirkeltje). Tja dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt.....quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jazeker, want ik heb een fantastisch leven, mede dankzij het beleid van dit kabinet.
Nee hoor, iedereen die ik ken heeft het prima, zelfs die paar uitkeringstrekkers.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah jij bent er weer zo eentje die niet verder kan kijken dan zijn eigen leven (of cirkeltje). Tja dan kan ik me voorstellen dat je zo denkt.....
Het afschaffen van de slavernij heeft het ongelijkheidsbeginsel tussen rassen echt niet verbeterd. We zitten nu opgescheept met een nageslacht die deze generatie blanken de schuld geeft voor het gedrag van zijn voorouders. Een mislukt ideaal dus. Bovendien komt slavernij nog gewoon voor. Met dank aan Schengen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wow. Could you be MORE wrong?
Idealisme is juist hetgene dat een wereld voorruit helpt. Idealisten hebben zo ongeveer alle grote uitvindingen gedaan, hele systemen veranderd, slavernij afgeschaft, vrouwen stemrecht gegeven etc etc etc.
Precies. Iedereen die jij kent. Ik bekijk de situatie groter dan Nederland. En ook groter dan "prima".quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen die ik ken heeft het prima, zelfs die paar uitkeringstrekkers.
Waar haal jij het vandaan dat het slecht zou gaan met Nederland?
Vertel eens over die Nederlanders die dagelijks honger lijden dan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. Iedereen die jij kent. Ik bekijk de situatie groter dan Nederland. En ook groter dan "prima".
Dus alleen als je honger lijdt in Nederland is de situatie slecht? Zo niet is de situatie goed?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vertel eens over die Nederlanders die dagelijks honger lijden dan?
Ik vergelijk het het liefst met de rest van de wereld. Dan hebben we het in Nederland uitermate goed voor elkaar. Er zijn weinig landen waar ik liever zou wonen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus alleen als je honger lijdt in Nederland is de situatie slecht? Zo niet is de situatie goed?
Ik was trouwens vorige week nog bij de voedselbank. Het is dankzij dat soort organisaties die ervoor zorgen dat ondanks het beleid van die flapdrol Rutte en zijn regering mensen in Nederland geen honger lijden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vergelijk het het liefst met de rest van de wereld. Dan hebben we het in Nederland uitermate goed voor elkaar. Er zijn weinig landen waar ik liever zou wonen.
Als zelfs ik erbij hoor is dat clubje niet zo kleinquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik was trouwens vorige week nog bij de voedselbank. Het is dankzij dat soort organisaties die ervoor zorgen dat ondanks het beleid van die flapdrol Rutte en zijn regering mensen in Nederland geen honger lijden.
En je moet de situatie niet vergelijken met de rest van de wereld. De wereld is tegenwoordig zo verbonden met elkaar. Als ze het in Afrika, Griekenland of Spanje slecht hebben, wat denk je dat er dan op den duur gaat gebeuren? Juist dan komen ze hier naartoe. En terecht. Dus je moet ervoor zorgen dat het systeem klopt en goed werkt. En het systeem dat we nu hebben (financieel) werkt voor geen meter. Ja voor een heel klein clubje werkt het erg goed maar voor de rest van de wereld niet.
@IND retweetquote:Op woensdag 18 mei 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik zou het geen organisatie maar eerder gelijkgestemden willen noemen.
"We stevenen af op een onrustige periode".quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is nooit verstandig dergelijke deadlines te maken en daar een datum op te prikken. Je moet kijken naar het totale plaatje en naar de bewegingen die daaruit voortvloeien. Op basis van die gegevens kun je opmaken dat Europa afstevent naar een onrustige periode. Een onstabiel Turkije, de Europese buitengrenzen die het straks gaan begeven, de oplaaiende Koude Oorlog met Rusland en het daaraan sluitende onstabiele Oekraïne, het terrorisme, de enorme verdeeldheid onder burgers omtrent het voortbestaan van de EU, het opkomende nationalisme, de toenemende polarisatie en verharding binnen multiculturele samenlevingen, de kans op een nieuwe economische recessie.
Hoe ver reikt jouw geheugen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik was trouwens vorige week nog bij de voedselbank. Het is dankzij dat soort organisaties die ervoor zorgen dat ondanks het beleid van die flapdrol Rutte en zijn regering mensen in Nederland geen honger lijden.
En je moet de situatie niet vergelijken met de rest van de wereld. De wereld is tegenwoordig zo verbonden met elkaar. Als ze het in Afrika, Griekenland of Spanje slecht hebben, wat denk je dat er dan op den duur gaat gebeuren? Juist dan komen ze hier naartoe. En terecht. Dus je moet ervoor zorgen dat het systeem klopt en goed werkt. En het systeem dat we nu hebben (financieel) werkt voor geen meter. Ja voor een heel klein clubje werkt het erg goed maar voor de rest van de wereld niet.
Heeft ons uit de crisis geloodst en vervolgens gaan we richting de welvaartquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:25 schreef Gutmensch het volgende:
Bovendien:
Hulde aan deze regering
Nee jij hoort er niet bij maar je weet het nog niet. Het lijkt nu nog dat je erbij hoort als je jezelf vergelijkt met andere landen maar je komt er nog wel achter net als dat de mensen in Griekenland en Spanje erachter zijn gekomen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als zelfs ik erbij hoor is dat clubje niet zo klein
Je en er is tegelijkertijd bekend geworden dat het een enorme financiele puinhoop op Defensie, Financien en V en J is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:25 schreef Gutmensch het volgende:
Bovendien:
Hulde aan deze regering
Reikt jouw geheugen eeuwen terug dan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoe ver reikt jouw geheugen?
Er is nog nooit zo weinig armoede geweest als vandaag de dag.
Weinig hongersnoden, relatief weinig oorlogen, lage kindersterfte, een groeiend aantal democratieën. Alleen is men nu kritischer agv massa-informatie door tv en internet.
Bv mbt de millenniumdoelen. Als die bereikt zijn is dat een unicum in de geschiedenis van de mensheid.
Maar de tegenwoordige mens roept al "moord en brand" als dat niet binnen één week gebeurt.
Als "77" jouw geboortejaar is ben ik ouder.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Reikt jouw geheugen eeuwen terug dan?![]()
Dat mag allemaal waar zijn, maar wat heeft dat te maken met mijn post? Een groeiend aantal schijndemocratieen zou ik trouwens niet als positief punt neerzetten.
En aan de andere kant hebben we:
1. Financiele crisis.
2. Vluchtelingen crisis.
3. Klimaat crisis.
4. Politieke crisa in een heleboel landen.
We staan er echt niet zo goed voor als dat jij denkt. Als we bv niet heel snel beter om het milieu gaan geven komen we op een "point of no return".
Nee de blanke vla moet eruit.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.klacht.nl/deen(...)chocolade-dubbelvla/
"Het volk begint te morren".
De dubbelvla-revolutie komt er aan.
Nee hoor, wij Tukkers zijn niet zo. Hèènig an!quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:57 schreef Frutsel het volgende:
Karskens doelde vast op de degradatie van FC Twente en de supporters van Twente die daarna Zeist in de hens gaan steken en daar de revolutie beginnen
NWS / Varkenskoppen door ruit islamitische slager gegooidquote:Bij een islamitische slagerij in de Lusthofstraat in Rotterdam-Kralingen is in de nacht van dinsdag op woensdag een ruit ingegooid en zijn varkenskoppen naar binnen gegooid
Ik denk dat het iemand was die niet van varkensvlees houdt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:58 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit nu een beginnetje van die extreemrechtse revolutie ?
Zitten mensen op deze toestanden te geilen, maar dan vele malen erger?
[..]
NWS / Varkenskoppen door ruit islamitische slager gegooid
Zoals die slager reageert, ... is dodelijk voor de revolutie .quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:58 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit nu een beginnetje van die extreemrechtse revolutie ?
Zitten mensen op deze toestanden te geilen, maar dan vele malen erger?
[..]
NWS / Varkenskoppen door ruit islamitische slager gegooid
De revolutie is al bezig. PVV staat stevig tussen de 35-40 zetels. Het VK besluit volgende maand de EU te verlaten. Zondag wordt in Oostenrijk een rechts-populistische president gekozen. In vele Oost-Europese landen hebben de nationalisten de macht, in de rest van Europa zijn ze in opmars. De EU staat met 1 been in zijn graf.quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een kinderhand is gauw gevuld.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:25 schreef Gutmensch het volgende:
Bovendien:
Hulde aan deze regering
Zeer toepasselijk wat je schrijft inderdaad. Al het "tegen"-geluid komt niet in de media.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:21 schreef Resistor het volgende:
Maar goed, the revolution will not be televised. Ik denk niet dat je er veel van zult horen in de standaard media.
De revolutie is bezig, zeg jij. Want partijtje X heeft een paar zetels meer. Populistische partijen zijn er altijd geweest. Denk maar aan de Boerenpartij. Centrumpartij. Lijst Pim Fortuyn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De revolutie is al bezig. PVV staat stevig tussen de 35-40 zetels. Het VK besluit volgende maand de EU te verlaten. Zondag wordt in Oostenrijk een rechts-populistische president gekozen. In vele Oost-Europese landen hebben de nationalisten de macht, in de rest van Europa zijn ze in opmars. De EU staat met 1 been in zijn graf.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Verkiezingsjaar stemmenaantal percentage aantal zetels 1956 283,749 6.5% 6 1959 336,110 7.7% 8 1962 313,895 7.0% 8 1966 242,570 5.4% 6 1970 253,425 5.5% 6 1971 248,473 5.5% 10 1975 249,444 5.4% 10 1979 286,743 6.1% 11 1983 241,789 5.0% 12 1986 472,205 9.7% 18 1990 782,648 16.6% 33 1994 1,042,332 22.5% 42 1995 1,060,175 21.9% 41 1999 1,244,087 26.9% 52 2002 491,328 10.0% 18 2006 519,598 11.0% 21 2008 857,028 17.5% 34 2013 962.313 20.5% 40 |
Hoewel ik tegen het huidige beleid ben van de lobbyisten van de groot bedrijven die het voornamelijk meer voor het zeggen hebben in de EU dan dat er ook een enige vorm democratie heerst in de EU.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De revolutie is al bezig. PVV staat stevig tussen de 35-40 zetels. Het VK besluit volgende maand de EU te verlaten. Zondag wordt in Oostenrijk een rechts-populistische president gekozen. In vele Oost-Europese landen hebben de nationalisten de macht, in de rest van Europa zijn ze in opmars. De EU staat met 1 been in zijn graf.
Recente revoluties werden juist zeer breed uitgemeten in de media....quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:21 schreef Resistor het volgende:
De geschiedenisboeken zullen wel bepalen wanneer de revolutie op zijn hoogtepunt was. En dat is meestal niet op dag 1.
Van de onrust in Frankrijk hoor je hier weinig, volgens mij gaat het in Spanje (weer verkiezingen, van Catalonië hoor ik niet veel meer, maar dat is ook nog niet opgelost) en Duitsland ook niet al te lekker, de Grieken beginnen het weer zat te worden, ik ben benieuwd hoe het 24 juni in Noord-Ierland gaat, overal broeit er wel iets.
Maar goed, the revolution will not be televised. Ik denk niet dat je er veel van zult horen in de standaard media.
Denk je ?quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:21 schreef Resistor het volgende:
In landen met regeringen waar onze regering het niet echt mee eens was...quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Recente revoluties werden juist zeer breed uitgemeten in de media....
Aha, het grote complotquote:Op donderdag 19 mei 2016 11:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
In landen met regeringen waar onze regering het niet echt mee eens was...
twitter:parool twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:14:56Er broeit iets in Nederland. Een veenbrand van allochtoon onbehagen - Analyse: https://t.co/rTJmVDWZoV https://t.co/LWFkw1YF8p reageer retweet
Het allochtone 'verzet'.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:parool twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:14:56Er broeit iets in Nederland. Een veenbrand van allochtoon onbehagen - Analyse: https://t.co/rTJmVDWZoV https://t.co/LWFkw1YF8p reageer retweet
quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Het allochtone 'verzet'.
Met z'n allen PVV stemmen om die kakkerlakken te verjagen dus.
Nouja dat denkt de tegenpartij dus ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Het allochtone 'verzet'.
Met z'n allen PVV stemmen om die kakkerlakken te verjagen dus.
DENK is puur opgericht om alles wat hen tegenspreekt aan te vallen. Oftewel om hen dwars te bomen zou je PVV moeten stemmen. Kijken hoe lang die partij dan nog zal bestaan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja dat denkt de tegenpartij dus ook.
Het zal wel geen mei meer worden maar ik verwacht wel gevechten tussen autochtonen en allochtonen deze zomer.
Beide kampen gaan steeds verder van elkaar vandaan, maar leven naast elkaar. Dat is echt vragen om een explosie.
Welke revoluties zijn dan voor ons verborgen gehouden?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Aha, de grote naïeveling is weer gearriveerd.
Ja dat bedoel ik ook. Het zal ook uitbreiden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:26 schreef Infection het volgende:
[..]
DENK is puur opgericht om alles wat hen tegenspreekt aan te vallen. Oftewel om hen dwars te bomen zou je PVV moeten stemmen. Kijken hoe lang die partij dan nog zal bestaan.
En echt een 'revolutie' of 'opstand' verwacht ik niet. Ik verwacht wel dat er meer situaties zoals Ede zullen gaan komen.
Meest recente was toch wel de Maidan revolutie. Snap niet waar je dat verborgen gehouden vandaan haalt. Wellicht dat ze het willen doen voorkomen alsof het de wil van het volk was, met een verdeeldheid van zo'n 50% EU-Rus. Dat is geen revolutie dat is een staatsgreep door de EU opgezet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke revoluties zijn dan voor ons verborgen gehouden?
Volgens mij is de Maidan en alles er omheen meer dan regelmatig in het nieuws geweest. Die valt dus al af.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Meest recente was toch wel de Maidan revolutie. Snap niet waar je dat verborgen gehouden vandaan haalt. Wellicht dat ze het willen doen voorkomen alsof het de wil van het volk was, met een verdeeldheid van zo'n 50% EU-Rus. Dat is geen revolutie dat is een staatsgreep door de EU opgezet.
Het ging toch om de complotten? Maidan revolutie een complot van Brussel om Oekraine te kunnen inlijven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is de Maidan en alles er omheen meer dan regelmatig in het nieuws geweest. Die valt dus al af.
Dit is al jaren aan de hand in Parijs en andere steden in Frankrijk, maar ook daar is er geen 'revolutie'. Het valt allemaal wel mee. Gewoon normaal doen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook. Het zal ook uitbreiden.
Kijk het beeld wat er heerst alsof we ineens met ons allen op het malieveld staan is natuurlijk wat kort door de bocht.
Er moet eerst meer frictie komen. Meer autobranden en opstootjes, daarna burgerinitiatieven die gaan patrouilleren de politiek komt onder druk te staan wegens wanprestaties tja en dan kan het alle kanten op.
Een vonk in het kruitvat en we gaan loos.
Wel aardig van Janoekovitsj en Rusland dat zij daar aan mee wilden werken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het ging toch om de complotten? Maidan revolutie een complot van Brussel om Oekraine te kunnen inlijven.
Je begrijpt dat geopolitiek niet zo simpel werkt. Ze hebben in ieder geval de Krim eruit gesleept.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel aardig van Janoekovitsj en Rusland dat zij daar aan mee wilden werken.
Die honderdduizenden Maidan-demonstranten werden natuurlijk betaald door Brussel. Eigenlijk willen ze niets weten van de EU.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je begrijpt dat geopolitiek niet zo simpel werkt. Ze hebben in ieder geval de Krim eruit gesleept.
Kenmerk van een revolutie is dat het snel gaat. Er is op dit moment inderdaad geen revolutie gaande, maar condities worden opgezet en het kruitvat wordt elke dag een beetje voller.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:52 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit is al jaren aan de hand in Parijs en andere steden in Frankrijk, maar ook daar is er geen 'revolutie'. Het valt allemaal wel mee. Gewoon normaal doen.
Hitler betaalde ook het Duitse volk niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die honderdduizenden Maidan-demonstranten werden natuurlijk betaald door Brussel. Eigenlijk willen ze niets weten van de EU.
Welk probleem heeft de EU dan precies gecreëerd in Oekraïne?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hitler betaalde ook het Duitse volk niet.
Problem-Solution, eerst het probleem creëren en daarna de oplossing bieden.
Ze weten overigens nog steeds niet van wie die sluipschutters waren. Niet van de Russen maar ook niet van de Oekraïne.
Rara
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk probleem heeft de EU dan precies gecreëerd in Oekraïne?
Toen waren die protesten al enige tijd aan de gang, beste jongen.quote:
Die werden flink aangemoedigd door mensjes uit de EU, culminerend in deze speech op het Maidan-plein.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen waren die protesten al enige tijd aan de gang, beste jongen.
Dat zal, maar het ging over de ellende die de EU zou hebben gecreëerd, waardoor mensen de straat op gingen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die werden flink aangemoedigd door mensjes uit de EU..
Wat was dit dan benzine op een klein vuurtje?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen waren die protesten al enige tijd aan de gang, beste jongen.
Zoek de reden van de revolutie en je hebt je probleem.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk probleem heeft de EU dan precies gecreëerd in Oekraïne?
Ah het kwam door dat Janoekovytsj geen verdrag met de EU wilde tekenen. Ah ja, we hadden het kunnen weten natuurlijk.quote:Euromaidan[4][5][6][7] of Euromajdan[8] (Oekraïens: ?????????? Jevromaidan, letterlijk "Europlein", verwijzend naar het centrale Onafhankelijkheidsplein in Kiev), in Oekraïne ook de Revolutie van de Waardigheid (Oekraïens: ????????? ????????, Revoljoetsija hidnosti) genoemd, is de naam die gegeven is aan de protesten in Oekraïne die op 21 november 2013 ontstonden tegen de regering van president Viktor Janoekovytsj naar aanleiding van diens niet-ondertekening van het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne. Aanhoudende druk van de protesten leidde uiteindelijk tot het afzetten van president Janoekovytsj.
Die moet worden gezocht bij Janoekovitsj, die plots een vreemde draai maakte.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zoek de reden van de revolutie en je hebt je probleem.
Yup dat is inderdaad de schuld van de EU. Of denk je dat de burgers van een land zelf even aankloppen bij de EU?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die moet worden gezocht bij Janoekovitsj, die plots een vreemde draai maakte.
Of is het de schuld van de EU dat Oekraïne toenadering zocht tot de Unie?
Dus de regering van een land (Oekraïne) zoekt toenadering tot de EU. Vervolgens maakt de leider kort voordat een Associatieovereenkomst zou worden ondertekend, een draai van 180 graden. Het gevolg is dat de burgers de straat op gaan om te demonstreren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup dat is inderdaad de schuld van de EU. Of denk je dat de burgers van een land zelf even aankloppen bij de EU?
Daar gaat maanden dan niet jaren lange voorbereiding aan vooraf. Zie bijvoorbeeld die anti-racisme clubjes die nu gesloten zijn in Polen. Dat heeft niets met racisme van doen maar met het willen weghalen van EU invloed.
En dan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is het heel makkelijk om je te onttrekken aan de invloed van de EU: geen lid worden.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de regering van een land (Oekraïne) zoekt toenadering tot de EU. Vervolgens maakt de leider kort voordat een Associatieovereenkomst zou worden ondertekend, een draai van 180 graden. Het gevolg is dat de burgers de straat op gaan om te demonstreren.
En dan is de EU de boeman?
Yup, de vraag is ook in hoeverre de Oekraine zelf toenadering zocht, zoiets gebeurt op dat niveau van twee kanten. Je moet niet alles geloven wat ze op het NOS Journaal zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de regering van een land (Oekraïne) zoekt toenadering tot de EU. Vervolgens maakt de leider kort voordat een Associatieovereenkomst zou worden ondertekend, een draai van 180 graden. Het gevolg is dat de burgers de straat op gaan om te demonstreren.
En dan is de EU de boeman?
Dan heb je ook geen last van EU-regelgeving.quote:
Ja dat werkt hier ook zo makkelijk, of in de UK. De frustraties van het referendum daar overstijgen de onze nog. Voor zover dat mogelijk was.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is het heel makkelijk om je te onttrekken aan de invloed van de EU: geen lid worden.
Natuurlijk komt het van twee kanten. Maar na de eerste kennismaking laat de EU de potentiële partner weten dat die wel aan een rits voorwaarden moet voldoen alvorens de deal doorgang kan vinden. Oekraïne heeft dus jarenlang heel bewust een koers gevaren die het land dichter bij de Unie zou brengen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, de vraag is ook in hoeverre de Oekraine zelf toenadering zocht, zoiets gebeurt op dat niveau van twee kanten. Je moet niet alles geloven wat ze op het NOS Journaal zeggen.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat werkt hier ook zo makkelijk, of in de UK. De frustraties van het referendum daar overstijgen de onze nog. Voor zover dat mogelijk was.
De EU is een criminele organisatie en de mensen die haar verdedigen zijn net zo crimineel.
Maar de Britten kunnen straks wel degelijk uit de Unie stappen, indien zij dat willen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat werkt hier ook zo makkelijk, of in de UK. De frustraties van het referendum daar overstijgen de onze nog. Voor zover dat mogelijk was.
De EU is een criminele organisatie en de mensen die haar verdedigen zijn net zo crimineel.
Onthouden we wel even dat er een burgeroorlog gaande is en ze het dus zelf allemaal helemaal niet zo graag wilden?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de Britten kunnen straks wel degelijk uit de Unie stappen, indien zij dat willen.
En de Oost-Europese hoefden geen lid te worden. Dat wilden ze zelf allemaal heel graag.
Oekraïne is geen lid, beste jongen, en wordt daar voorlopig ook niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Onthouden we wel even dat er een burgeroorlog gaande is en ze het dus zelf allemaal helemaal niet zo graag wilden?
Dit is doorgedrukt met de EU als leider (die bolle bril op het maidan plein) en toen er inderdaad gesteigerd werd vond de EU dat niet zo leuk. Dan maar een revolutie.
En volgens mij hoorde ik twee weken terug op de radio een reportage uit Polen waaruit bleek dat de Polen een van de hoogste tevredenheid met de EU percentages hebben, terwijl dat in Nederland juist daalde.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne is geen lid, beste jongen, en wordt daar voorlopig ook niet.
Jij had het net over Polen, die de invloed van Brussel zat is. Maar dat land koos er helemaal zelf voor om lid te worden. De Polen wilden dat dolgraag en hebben daar ook flink van geprofiteerd.
Klopt, maar nu willen ze het niet meer. En kijk eens hoe de media nu met polen omgaat. Het lijkt wel alsof een tweede Hitler daar regeert. Dat terwijl Erdogan niet echt van kritiek voorzien wordt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oekraïne is geen lid, beste jongen, en wordt daar voorlopig ook niet.
Jij had het net over Polen, dat de invloed van Brussel zat is. Maar dat land koos er helemaal zelf voor om lid te worden. De Polen wilden dat dolgraag en hebben daar ook flink van geprofiteerd.
Zoekt geld niet geld, of zoeken ze het tegenover gestelde?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of is het de schuld van de EU dat Oekraïne toenadering zocht tot de Unie?
Volgens mij is niet alleen Polen er tevreden mee, volgens mij al de landen die krijgen en zo goed als niet betalen, waar word het geld aan besteed wat ze verkrijgen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:53 schreef Kaas- het volgende:
Die kutpolen vreten dat ook het halve EU-budget op met hun landbouw. En tegelijkertijd geven ze de EU lekker de middelvinger. Geen wonder dat ze er tevreden mee zijn.
Servie had wel wat aanmoedigingsbombardementen nodig om kandidaatlid te worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
En de Oost-Europese hoefden geen lid te worden. Dat wilden ze zelf allemaal heel graag.
Geen kritiek op Erdogan? Ik vraag mij dan af welke media jij volgt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, maar nu willen ze het niet meer. En kijk eens hoe de media nu met polen omgaat. Het lijkt wel alsof een tweede Hitler daar regeert. Dat terwijl Erdogan niet echt van kritiek voorzien wordt.
Het ontslaan van de Eurofielen binnen de Poolse media wordt als een soort van staatsgreep afgedaan. De EU denkt aan boetes. Dit allemaal omdat Polen graag weg wil van de EU invloed.
Maar wel last van de daling van de welvaart.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan heb je ook geen last van EU-regelgeving.
Dat kan allemaal wel, maar als er steeds meer eisen komen vanuit Brussel na die ondertekening dat kan het zo zijn dat er tegengas komt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen kritiek op Erdogan? Ik vraag mij dan af welke media jij volgt.
Dat er kritiek op de koers van Polen, lijkt mij gewoon gerechtvaardigd. Dat land is immers lid van de EU van daar worden toch andere eisen aan gesteld. En daar heeft het betreffende land ook mee ingestemd toen het besloot lid te worden.
Niemand dwingt een land om lid te blijven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel, maar als er steeds meer eisen komen vanuit Brussel na die ondertekening dat kan het zo zijn dat er tegengas komt.
Schijnbaar zijn er dus Polen die minder drang voelen om aan die waarden te voldoen. Dat is hun goed recht als souverein land.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand dwingt een land om lid te blijven.
Overigens gaat het in Polen om een aantal fundamentele Europese waarden, waar het land mee in heeft gestemd toen het lid werd.
POL / Gevolgen Brexit #2 - afscheiding Schotland?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand dwingt een land om lid te blijven.
Overigens gaat het in Polen om een aantal fundamentele Europese waarden, waar het land mee in heeft gestemd toen het lid werd.
Uiteraard, maar dan moet je niet raar staan te kijken als er kritiek komt vanuit Brussel. En als de Polen lak hebben aan de waarden waar wij binnen de EU belang aan hechten, dan kunnen ze natuurlijk nog altijd uit het samenwerkingsverband stappen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn er dus Polen die minder drang voelen om aan die waarden te voldoen. Dat is hun goed recht als souverein land.
Verhofstadt en Van Baalen zijn "de EU"? Die twee boffen maar met zo'n fan als jou, ALDE is slechts de vierde partij in het parlement en is dus niet echt machtig. Die twee zijn niet Juncker of Schultz of zoquote:
Dus die twee welke U noemt staan in direct contact met de mensen? (het volk)quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Verhofstadt en Van Baalen zijn "de EU"? Die twee boffen maar met zo'n fan als jou, ALDE is slechts de vierde partij in het parlement en is dus niet echt machtig. Die twee zijn niet Juncker of Schultz of zo
Ohja, dat verzinsel krijgt inderdaad weinig aandacht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het ging toch om de complotten? Maidan revolutie een complot van Brussel om Oekraine te kunnen inlijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |