SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Bah, dikkerdsquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Als je je borstbeen niet kunt zien ben je vadsig.
quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Sorry, ik zat even niet op te letten
Ik ken trouwens wel instagram fitgirls bij wie je wel zo'n duidelijke "chestsplit" ziet en het borstbeen maar dat vind ik echt een beetje té
Zeker, als je het zo bekijkt wel.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:06 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen, je hebt het nu over 3 uur sport in 336 uur tijd.
Ik weet helemaal hoe het is om druk te zijn, maar als je er zo naar kijkt, dan moet er toch genoeg ruimte zijn om wat extra uurtjes in te passen?
Wel tegenvaller hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet nog heen. Maar moet ook de was doen. Tas pakken. Eten voor vanavond maken. Havermoutblauwebessenkoekjes maken. Nog naar huis ouders fietsen. Daar iets in de tuin doen. Tandarts. En ergens op visite
Voelde het nog niet goed? En 60 kg was een maand geleden neem ik aan? Dat heb je zo weer joh, muscle memory for the win!quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Wel tegenvaller hoor.
Normaal squat ik met 60 kg. Vandaag met 35 gedaan.
Het voelde wisselend. Vrij vlot kramp her en der (ik moet weer magnesium gaan slikken) en gewoon kut dat je niet kan wat je kon. Maar goed, dat komt wel weer.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voelde het nog niet goed? En 60 kg was een maand geleden neem ik aan? Dat heb je zo weer joh, muscle memory for the win!
Preciesquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Je bent in ieder geval weer op de way back Lonaa! Lekker bezig!
wijn is ook maar gefermenteerd druivensap.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is ZO waar.Ik wil alleen maar gezond doen en wijn drinken.
Precies wat ik zei toen vriendin vroeg of ik niet wat te eten wilde, iets van fruit ofzo.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wijn is ook maar gefermenteerd druivensap.
Druiven zijn fruit.
Fruit is gezond.
het zijn rottingsprocessen, dus ergens wel lijkt mequote:Op donderdag 12 mei 2016 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Gefermenteerd is ook heel gezond toch? Daarom worden Japanners zo oud. Maar is wijngisting hetzelfde als fermentatie?
Cruesli is iets anders dan muesliquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou muesli vervangen met banaan, heb ik ook gedaan behalve dan dat ik die banaan vervolgens weer vervangen heb met een warme maaltijd.
Ben op een gegeven moment maar helemaal gekapt met muesli.
Was een soort tropical-fruit cruesli die minder gezoet was, maar die is nu nergens meer makkelijk verkrijgbaar en zo hoef ik ook niet met sojaspul te slepen.
Nee cruesli is muesli met toevoegingen en volgens mij ook meer gebakken.quote:
Neequote:
Dacht wel dat je niet serieus was, maar vond mijn linkje toch leuk genoeg om te delen. Txs voor de aanleidingquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, ik zal mijn sarcasmedisclaimer volgende keer aanzetten.
Net als eierkoek. En liga's en evergreens enzo.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
En ontbijtkoek is toch ook puur gezond?
Owja, ik zie dat ik wat anders bedoeldequote:Op donderdag 12 mei 2016 14:06 schreef Elvi het volgende:
[..]
Cruesli is iets anders dan muesliIk zit zelf te denken aan een mix van havervlokken, chiazaadjes, pompoenzaad, en vers fruit (waarom gedroogd fruit met misschien suiker als je ook banaan kan doen? #teambanaan
)
Ja, ik las ergens muesli en omdat ik altijd al muesli zonder extra suiker at, maakte ik een verkeerd linkje in m'n hoofd, zoietsquote:
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, ik zal mijn sarcasmedisclaimer volgende keer aanzetten.
eierkoek, net nog gekochtquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Net als eierkoek. En liga's en evergreens enzo.
Ik dacht dat cruesli gewoon krokante muesli was en de "c" die de "m" vervangt, van het woordje "krokant" was afgeleid? (geplette havervlokken met extra suiker zeg maar)quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee cruesli is muesli met toevoegingen en volgens mij ook meer gebakken.
Zwemmen kun je misschien het beste doen met een dobber tussen je benen. Train je vooral core en bovenlichaam en kun je voeten wat extra ontzien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een troostijsje genomen omdat ik nog minstens 3 weken niet kan lopen. Wel yoghurtijs, dat scheelt nog iets. Maar goed. Iemand nog sport ideeën waar je je voeten niet bij nodig hebt? ik vrees dat het bij fietsen, misschien zwemmen (heb nog niet geprobeerd of dat gaat) en beperkt krachttrainen blijft.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een troostijsje genomen omdat ik nog minstens 3 weken niet kan lopen. Wel yoghurtijs, dat scheelt nog iets. Maar goed. Iemand nog sport ideeën waar je je voeten niet bij nodig hebt? ik vrees dat het bij fietsen, misschien zwemmen (heb nog niet geprobeerd of dat gaat) en beperkt krachttrainen blijft.
Superservice, maar blijkbaar waardeloze kwaliteit...quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:47 schreef mrspoeZ het volgende:
He toch LaTra, wat naar!
Ik heb net gechat met fitbit; mijn vier maanden van hen als vervanging voor mijn eerste kapotte geleden gekregen charge is alweer aan het scheuren bij het bandje. Krijg ik gewoon WEER een nieuwe! Echt geweldig, die service daar.
Welnee.. weet niet wat Poez er mee doet, maar hier geen kapotte fitbits hoorquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Superservice, maar blijkbaar waardeloze kwaliteit...
Kweetutookniet maar dit is me nu dus voor de tweede keer gebeurd:quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:56 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Welnee.. weet niet wat Poez er mee doet, maar hier geen kapotte fitbits hoor![]()
Whut? bizar.. hier nog geen slijtplekje of wat dan ook (paar krasjes op het display dat wel).. en ik ben er niet speciaal voorzichtig mee..quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:03 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Kweetutookniet maar dit is me nu dus voor de tweede keer gebeurd:
[ afbeelding ]
Oh wacht ik zie al wat het verschil is: ik buig de bandjes niet helemaal open (zoals je aan de linker kant doet). Ik krijg dat niet eens voor elkaarquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:03 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Kweetutookniet maar dit is me nu dus voor de tweede keer gebeurd:
[ afbeelding ]
Charge. Maar die is zo stug dat ik die breek als ik hem zo zou willen ombuigen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik doe dat ook nooit; alleen nu voor de foto, die ik maakte voor de supportmevrouw. Ik heb 'm altijd aan, behalve in de douche en als ie op de lader ligt, en dan ligt ie gewoon netjes rond te zijn op mijn nachtkastje. Geen idee wat er mis is. Heb jij een Charge of een HR? Misschien scheelt dat nog?
Hihi, dik.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, vanavond lekker geschilderd in het buurthuis en niemand had koek meegenomen
Vandaag 1520 kcal, dik tevreden. Zit er momenteel even goed in
ik heb ook al een nieuwe, de eerste heeft het vijf maanden uitgehouden...quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik doe dat ook nooit; alleen nu voor de foto, die ik maakte voor de supportmevrouw. Ik heb 'm altijd aan, behalve in de douche en als ie op de lader ligt, en dan ligt ie gewoon netjes rond te zijn op mijn nachtkastje. Geen idee wat er mis is. Heb jij een Charge of een HR? Misschien scheelt dat nog?
Omdat je blessure anders niet herstelt?quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:34 schreef Lonaa het volgende:
Eeeeeeeeen het werd weer op onderhoud eten
Nee, omdat ik alles in mijn mond stopquote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Omdat je blessure anders niet herstelt?
Oh, ik dacht dat je momenteel onder onderhoud at, dat je dat bedoeldequote:
Ha, nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je momenteel onder onderhoud at, dat je dat bedoelde
Nouja, paar daagjes streng tracken en dan kom je wel weer in de flow!
ik vind het wel grappig om dan toch alcohol op je lijstje te zienquote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik at gisteren als avondeten eerst een flinke hand frietjes op de borrel met een quarentini ernaast en daarna thuis en een hapje huzarensalade en twee broodjes knakworst![]()
Ik moet gewoon echt niet drinken. M'n capaciteit om gezonde beslissingen te nemen, verdwijnt er spontaan door.
Lijstje voor vandaag::
O: 2 bruine pistolets met ardenner of 30+kaas en komkommer. Plak ontbijtkoek met halvarine.
T: Hebben niks meer dat makkelijk mee te nemen is, dus denk dat ik nog maar een broodje smeer om mee te nemen.
L: Bij de schoonouders, dus ik vermoed maïsbrood met kaas o.i.d.
T: Kriekje.
D: We hebben een logeetje en dat mag kiezen uit:
- Koude spinazie met couscous, spekjes, zonnebloempitjes, stukjes kip en rozijntjes of zongedroogde tomaatjes.
- Pasta met spekjes, spinazie en roomkaas.
T: Wat lekkers op de bank. Weet nog niet wat, mischien maken we iets lekkers met appel en bladerdeeg of crumble ofzo.
Innnnn door de neeus.... uuuuuit door de moooond.... gooo to your happy plaaace!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:31 schreef Shandaly het volgende:
Zo zeg... ik heb me toch een pesthumeur... Ik wil eigenlijk alleen maar gillen, schreeuwen, huilen, eten en dingen kapot gooien. En op kantoor, dus alleen 'eten' uit dat lijstje is sociaal wenselijk...ik ga ze alle vijf maar proberen te onderdrukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens altijd kuthoofd op foto's
Sterkheidsbaas van alles.
Trillende handjes alles. Nog geen alcohol gehad vandaag.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Goed scherp ook
Maar lonaa, je ziet er fantastisch uit!
Ja, ik weet je mening al. Gelukkig verschillen smaken en zijn er ook mannen en vrouwen die het wel mooi vindenquote:
ik vind jou ook nog laaaang niet in de "té" categorie vallen hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik weet je mening al. Gelukkig verschillen smaken en zijn er ook mannen en vrouwen die het wel mooi vinden
Ja, precies!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind jou ook nog laaaang niet in de "té" categorie vallen hoor
Als je alle spieren aanspant zie je er misschien wel "afgetraind" uit, maar 99% van de tijd hebben we niet al onze spieren aangespannen. Gelukkig.
Tuurlijk, en als jij dat mooi vind moet je er helemaal voor gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik weet je mening al. Gelukkig verschillen smaken en zijn er ook mannen en vrouwen die het wel mooi vinden
quote:woensdag 13 mei 2015 89,6
Dat scheelt bij maar 10 kg, zocht ik net ff op.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
Soms als ik even baal van mijn stilstand in gewicht kijk ik even in mijn excel naar wat ik exact een jaar geleden woog op dezelfde datum en dan is alles weer goed![]()
[..]
Ja, ok.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
Dertien kilo is meer dan mijn kint weegt hoor.
Da's best veul, sjouw het maar es een half uur op je arm
Op een of andere manier heb je dan pas door hoeveel het is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:12 schreef Lonaa het volgende:
Het blijft ook wel een vreemde realisatie als ik 40 kg in mn nek leg om mee te squatten hoor. Ik loop er ook wel eens mee, gek.
Ja, precies.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:35 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb je dan pas door hoeveel het is.
50kg zandzak grond naar boven het hoofd is al bizar zwaar na een paar herhalingen.
Laat staan hele dagen met 70 extra dood gewicht rond lopen.
Ja, ik zag het. Ongelooflijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
ze hadden maandag bij "My 600lb life" een man die net de 1000 pond topte.
Dat is vierhonderd fucking vijftig kilo.
Kun je het je voorstellen? Dat je vijf extra volwassen mensen aan gewicht meezeult?
(ok, meezeulen natuurlijk niet echt, als je bedridden bent, maar toch)
Had liever mijn verloren gewicht erbij opgetild, want ergens klopt niet dat het nu zo zwaar isquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, precies.Lekker gevoel he? Zeker om het gewicht dan van je af te gooien.
Herkenbaar dat laatste.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:40 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Had liever mijn verloren gewicht erbij opgetild, want ergens klopt niet dat het nu zo zwaar is
150kg Jerken lijkt mij machtig mooi.![]()
![]()
Maar het is vooral een bevrijding dat ik het nu allemaal kan, vroeg mij 70kg geleden eens of ik 10 airsquats wou doen
Dit.quote:
Heb nog nooit een 1RM normale deadlift gedaan, wel eens 100kg met elastiek onder m'n voeten. dus ik vermoed dat ik wel 1.25x bw moet kunnen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Herkenbaar dat laatste.
Ik kan inmiddels wel mijn eigen gewicht deadliften.
Mijn 1RM was een half jaar geleden 90 kg. Dat moet inmiddels met meer kunnen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:45 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Heb nog nooit een 1RM normale deadlift gedaan, wel eens 100kg met elastiek onder m'n voeten. dus ik vermoed dat ik wel 1.25x bw moet kunnen.
Doel voor einde van het jaar is toch 1.5x bw
Das ook wel bizar veelquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
Kun je het je voorstellen? Dat je vijf extra volwassen mensen aan gewicht meezeult?
Dat programma kijk ik ook vaak ja. En dan snap ik niet dat ze niet 'gewoon' stoppen met eten. Maar dan realiseer ik me dat ik zelf ook moeite heb met het stoppen van chips etenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
En vergeet niet dat er op een gegeven moment een soort keerpunt is waarop je ook niks anders meer kúnt dan eten. En je familie ook niks anders voor je kán doen dan eten halen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat programma kijk ik ook vaak ja. En dan snap ik niet dat ze niet 'gewoon' stoppen met eten. Maar dan realiseer ik me dat ik zelf ook moeite heb met het stoppen van chips eten![]()
Het is gek, ergens snap ik niet dat ze het zover hebben laten komen maar aan de andere kant ook weer wel. Niet dat ik nou 450 kilo weegMaar zij hadden bij 100 kilo ook niet gedacht dat ze bij 450 zouden eindigen.
geen alcohol gedronken hoop ik dat je bedoelt?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb vandaag nog niet gedronken. En nog niks gegeten wat niet op de planning staat.
Dan zit je probleem ook wel dieper dan houden van lekker eten denk ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En vergeet niet dat er op een gegeven moment een soort keerpunt is waarop je ook niks anders meer kúnt dan eten. En je familie ook niks anders voor je kán doen dan eten halen.
Je ziet ook dat die mensen soms een terugval hebben en dan in twee maanden veertig kilo terug aankomen.
Veertig.
Daar moet je echt gruwelijk veel voor eten
Ja, maar da's één kriekje. Da's iets anders dan een quarentini op een lege maag.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind het wel grappig om dan toch alcohol op je lijstje te zien![]()
Volgens mij heeft die gewoon acht dagen op het terras gezetenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:14 schreef Barreltje het volgende:
maar Fieps, jij was toch al heel goed bezig?
hoezo moet je dan nog "beginnen"?
dankiequote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hahaha! What do we say to the god of weightgain?
1e bakje aardbeien die ik in de supermarkt zag staan, vond ik gelijk al verdacht (vierkant bakje ipv rechthoekig). Bij nadere inspectie bleek de onderkant van zwart ondoorzichtig plastic te zijn ipv het standaard doorzichtige plastic wat ik gewoonlijk tegenkom.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zag allemaal mensen met aardbeienvlaai langs lopen en mijn innerlijke snoepkont kon het niet langer verdragen, ik MOEST iets hebben.
Dus ik scavengen naar die vlaai, nergens te vinden. Maar ik vond wel mijn vandaag begonnen nieuwe Griekse collega met een doos vol pastries. Ik pakte een zoet Kretaans gebakje en liep er tevreden mee naar mijn plek.
Ik wil happen. Zit er een groen donsplekje op![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik geloof dat het allemaal tekenen zijn vandaag
Hmm...ik heb jaaaaren terug nog een stuk of 4 broeken gekocht, maar ik wacht altijd totdat ik ze een keer daadwerkelijk ga dragen en in de tussentijd was ik weer aangekomenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Kom er net achter dat ik iets van 4 motorbroeken heb. Heb de kleinste aangedaan, die al tijden niet meer dichtging, 'vroeger'. Hij zit nog wat strak (ben nog niet weer op m'n volwassen ATL blijkbaar!) maar hij gaat gewoon netjes weer dicht![]()
Als het goed is, is dat altijd wel goed nieuws, als je een tijd niets hebt aangehad maar wel bent afgevallen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hmm...ik heb jaaaaren terug nog een stuk of 4 broeken gekocht, maar ik wacht altijd totdat ik ze een keer daadwerkelijk ga dragen en in de tussentijd was ik weer aangekomen
Ik heb dus meerdere jaren (ongeveer) 4 splinternieuwe broeken liggen en nooit gedragen.
Moet ik misschien ook maar weer eens proberen, goeie kans dat ik ze nu weer pas
Daarom koop ik ook altijd broeken waar een riem in kanquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als het goed is, is dat altijd wel goed nieuws, als je een tijd niets hebt aangehad maar wel bent afgevallen.
Had het laatst ook met een truitje dat ik al lang niet meer aan had gehad, en een korte broek die ik zonder nadenken in m'n reistas had geflikkerd, en er pas op locatie achterkwam dat hij zonder wat innemen van m'n reet zou zakken
Ja, ik was ook nog eens m'n riem vergetenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daarom koop ik ook altijd broeken waar een riem in kan.
Als ik iets vergeet (wanneer ik naar het buitenland ga dan), dan regel ik ter plekke wat (>50x in het buitenland geweest hier). Moet ik ook wel zo doen, want ik vergeet altijd wel watquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik was ook nog eens m'n riem vergeten
slaap lekkerquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik nu ga slapen was het een goede dag
Ik moet ook langs die ijssalon denk ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:42 schreef Rauw. het volgende:
Gisteren na een mooie boswandeling nog even bij de ijssalon langsgegaan om de prachtige dag te vieren. Ongeveer 2600 in.
Vanmorgen -2.1, ik teken ervoor
De rest van de week keurig binnen de lijntjes hoor, maandag weer begonnen met normaal doen na 2 weken vakantie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik moet ook langs die ijssalon denk ik.
Zou wel meer verbranden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind jou ook nog laaaang niet in de "té" categorie vallen hoor
Als je alle spieren aanspant zie je er misschien wel "afgetraind" uit, maar 99% van de tijd hebben we niet al onze spieren aangespannen. Gelukkig.
Ik rook BIJ de alcoholquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:16 schreef DonnaRush het volgende:
Ik drink geen alcohol.
Maar ik rook dan wel weer eens zo nu en dan een sigaretje tegen de lekkere trek. Ook niet echt gezond.
Het was dan opzich ook niet echt een vraag, maar meer een frustratie. Wat moet je als mens dan? Geheelonthouder worden? Want na een glaasje wijn verander je van gezonde sportieve bewuste dame in een gulzige zwerver die maanden niks gegeten heeft? (Voor de beeldvorming)quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, voor de vraag "hoe doen we dat met alcohol" zit j hier duidelijk aan het verkeerde adres
Ik zoek het antwoord al jaren
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:22 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Het was dan opzich ook niet echt een vraag, maar meer een frustratie. Wat moet je als mens dan? Geheelonthouder worden? Want na een glaasje wijn verander je van gezonde sportieve bewuste dame in een gulzige zwerver die maanden niks gegeten heeft? (Voor de beeldvorming)
Om moedeloos van te worden.
Wow, 50 baantjes haha. Is het bij jullie in het zwembad ook altijd zo druk? Heb wel eens een poging gedaan, maar vind het vreselijk met 5 lui tegelijk in dezelfde baan enzo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gewoon geen alcohol drinken is geen optie zeker.
Donna![]()
Vanmorgen 50 baantjes gezwommen
Haha. I know. Heb 4 sigaretjes gerookt sinds zondag, het valt nog mee. Daarvoor bijna 5 jaar niet gerookt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:26 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Betekent ook niet roken Donna![]()
Voor mij te radicaal allemaal.
vijf jaar niet en nu vier sigaretten? Da's zonde! Niet meer doen hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:28 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha. I know. Heb 4 sigaretjes gerookt sinds zondag, het valt nog mee. Daarvoor bijna 5 jaar niet gerookt.![]()
Maar alcohol drinken doe ik eigenlijk alleen op vriendinnenavond. En dat terwijl ik 'vroegahhh' heel wat naar binnen gooide, ieder weekend weer.
Nee gelukkig niet. Waren vandaag met 5 ofzo en er was zwemles van 2 kinderen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:24 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Wow, 50 baantjes haha. Is het bij jullie in het zwembad ook altijd zo druk? Heb wel eens een poging gedaan, maar vind het vreselijk met 5 lui tegelijk in dezelfde baan enzo.
Tja ik weet het niet. Die optie valt voor mij in de categorie "het niet waard". Alcohol en tipsy worden vind ik 1 van de leukere dingen van mijn leven en dat zal er niet volledig uitgaan. Voor geen goud.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:22 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Het was dan opzich ook niet echt een vraag, maar meer een frustratie. Wat moet je als mens dan? Geheelonthouder worden? Want na een glaasje wijn verander je van gezonde sportieve bewuste dame in een gulzige zwerver die maanden niks gegeten heeft? (Voor de beeldvorming)
Om moedeloos van te worden.
Jup, niet zo slim. Maar het helpt wel goed tegen m`n koekjes cravings.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
vijf jaar niet en nu vier sigaretten? Da's zonde! Niet meer doen hoor
Oh dat is wel fijn dan. Het is hier volgens mij altijd druk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Waren vandaag met 5 ofzo en er was zwemles van 2 kinderen.
Was vorige week wel anders, leek het wel een golfslagbad.
als het zo makkelijk is het niet te doen, niet doen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:31 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Jup, niet zo slim. Maar het helpt wel goed tegen m`n koekjes cravings.
De plus is wel dat ik net zo makkelijk stop weer. Daar ben ik niet bang voor. Alleen het is zo slecht voor je!
Exact...De paas/pinkster voorjaarskriebelende barbecuemomenten zijn eindeloos laatste paar weken. Visite hier, borreltje erbij, stukje kaas. Visite daar, lekker grillen (met familie dus alcohol absoluut noodzakelijk als verdovingquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tja ik weet het niet. Die optie valt voor mij in de categorie "het niet waard". Alcohol en tipsy worden vind ik 1 van de leukere dingen van mijn leven en dat zal er niet volledig uitgaan. Voor geen goud.
Maar ja minderen, timen, inplannen in de week.... Maar met weken als de afgelopen week is dat ook weer niet te doen eigenlijk.
Nou ja die kilo's moet ik dan maar zonder al te veel morren accepteren en er opnieuw van af werken.
Wel zonde idd. Het sluipt erin denk ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:28 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha. I know. Heb 4 sigaretjes gerookt sinds zondag, het valt nog mee. Daarvoor bijna 5 jaar niet gerookt.![]()
Maar alcohol drinken doe ik eigenlijk alleen op vriendinnenavond. En dat terwijl ik 'vroegahhh' heel wat naar binnen gooide, ieder weekend weer.
Het is voor mij óf wel óf niet. Eén is te veel, twee te weinig.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tja ik weet het niet. Die optie valt voor mij in de categorie "het niet waard". Alcohol en tipsy worden vind ik 1 van de leukere dingen van mijn leven en dat zal er niet volledig uitgaan. Voor geen goud.
Maar ja minderen, timen, inplannen in de week.... Maar met weken als de afgelopen week is dat ook weer niet te doen eigenlijk.
Nou ja die kilo's moet ik dan maar zonder al te veel morren accepteren en er opnieuw van af werken.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:48 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Het is voor mij óf wel óf niet. Eén is te veel, twee te weinig.
balans! Alleen lukt mij het niet om die te vinden...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, voor de vraag "hoe doen we dat met alcohol" zit j hier duidelijk aan het verkeerde adres
Ik zoek het antwoord al jaren
Niet om je blije stemming te verpesten hoor, maar tussen de weegschaal van je coach en je eigen weegschaal kan toch ook verschil zitten..?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:03 schreef DonnaRush het volgende:
Succes Pizzapuntje!
Ben op dit moment 1 kilo lichter dan afgelopen maandag (de weging bij de coach). Super blij natuurlijk. Dinsdag weer een weegmoment, dus hoop dat ik dan iig de 74 op de weegschaal zie. Nu ben ik 75,1.
Hot!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
balans! Alleen lukt mij het niet om die te vinden...
Ik kocht wel een Levi's in 30-32
Er zit 0.1 kilo verschil tussen. Bij de coach ben ik 0.1 kilo zwaarder.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet om je blije stemming te verpesten hoor, maar tussen de weegschaal van je coach en je eigen weegschaal kan toch ook verschil zitten..?
pic?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Woewie!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ah handig!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:39 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Er zit 0.1 kilo verschil tussen. Bij de coach ben ik 0.1 kilo zwaarder.
Ik heb toen ik m`n eerste weging had bij de coach direct thuis ook gewogen en zo weet ik dat ze goed overeenkomen.
Kan best hoor, als je toevalig vrij zout gegeten hebt voor dat eerste weegmoment en daarna minder..quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef Elvi het volgende:
Volgens mij is mijn weegschaal stuk. Ik zou anders in 5 dagen 2 kilo zijn afgevallen![]()
Dus of mn eetpatroon was voorheen slechter dan ik dacht, of ik heb gewoon heel veel vocht verlorenMn moeder zweert bij hoog en laag dat de weegschaal klopt maar ik vind het moeilijk om te geloven.
Myeah, ik zie de meerwaarde nietquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Rauw. het volgende:
En #teamnoalcoholentabak hier.
Gisteren nog over gehad met mijn vriendin dat ik het genot van "drinken" niet meer begrijp.
Toegegeven, mijn allerbeste verhalen beginnen met een hoop drank, maar ik kan nu zelf achteraf goede verhalen vertellen in plaats van dat ik ze van een ander hoor.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef Rauw. het volgende:
En #teamnoalcoholentabak hier.
Gisteren nog over gehad met mijn vriendin dat ik het genot van "drinken" niet meer begrijp.
Toegegeven, mijn allerbeste verhalen beginnen met een hoop drank, maar ik kan nu zelf achteraf goede verhalen vertellen in plaats van dat ik ze van een ander hoor.
Zal mijn lief eens lief aankijken morgenquote:
Wat heb je de rest van de dag gegeten dat je nu 1500 kcal over hebt? Want voor mij zou dat 1,5 banaan zijnquote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef Sarabi het volgende:
Geen chips en taart genomen op het feestje, nu nog 1500kcal over voor het ESF feestje met vrienden.
Zou moeten lukken......
Vanmorgen gesport en wil vandaag alleen er voor zorgen dat ik meer verbrand dan dat ik eet.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:36 schreef Stormqueen het volgende:
Je hebt 1500 kcal óver?
Alleen komkommer gegeten of ligt je dagdoel hoger?
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Zoveel gegeten dat mijn buik er pijn van deedWas toch een stuk lekkerder dan vorige keren dat buffet, vooral de toetjes
Gevalletje HMRBZ?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Zoveel gegeten dat mijn buik er pijn van deedWas toch een stuk lekkerder dan vorige keren dat buffet, vooral de toetjes
Ik snap hem niet?quote:
Honger maakt rauwe bonen zoet momentjequote:
Haha oh, misschienquote:Op zondag 15 mei 2016 11:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Honger maakt rauwe bonen zoet momentje
Appelcake? Simpel, snel en lekkerquote:Op zondag 15 mei 2016 12:24 schreef Myraela het volgende:
Ik moet deze week ook nog iets bakken om te trakteren. Ik heb echt nog geen idee. Het is ook maar voor 4 mensen, ik heb geen zin om dus een hele taart te maken.
Vandaag:
O: Kwarktaart
L: Bloemkool met kaassaus
T: Aardbeien
D: Mexicaanse koolsla met zwarte bonen met biefstuk
het klinkt echt heel maf. Heb je m al gebakken?quote:Op zondag 15 mei 2016 12:14 schreef Elvi het volgende:
Ik ga zo springrolls maken en een chocoladetaart met kikkererwten. Ben benieuwd of het wat is
Het wisselt, gaat nu wel redelijk. Uitslag van onderzoek naar crohn en culitus ulcerosa komt woensdag. Ben benieuwd!quote:Op zondag 15 mei 2016 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe is het nu met je buikpijn, tink?
En Whoa bubsel, -24 alweerfantastisch!
Nee nog niet, ik werd ineens ziek. Als dat gezonde voer kon mn maag niet aan geloof ikquote:Op zondag 15 mei 2016 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het klinkt echt heel maf. Heb je m al gebakken?
Dat is nog best wel een slim idee. Als ik dan gewoon een kleiner receptje maak en in m'n brownie vorm gooi dan hou ik ook niet teveel over. Thanks! Ik houd em in gedachte.quote:
Haha ja idd, maar ik schrok nu wel heel erg, bijna 120, en 176 lang.quote:Op zondag 15 mei 2016 19:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja PP, je moet er wel wat voor doen. Als je van roepen dat je wat gaat doen en je voornemen wat te gaa doen slank kon worden, wogen we hier allemaal 55 kilo
Motivatie nodig? Ik ben 1,73, kom van 120 kilo en ben nu al een jaar of twee stabiel rond de 73-74 kiloquote:Op zondag 15 mei 2016 19:29 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Haha ja idd, maar ik schrok nu wel heel erg, bijna 120, en 176 lang.![]()
![]()
Dus, minder zeuren en gas erop!!!
Geezquote:Op zondag 15 mei 2016 19:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Motivatie nodig? Ik ben 1,73, kom van 120 kilo en ben nu al een jaar of twee stabiel rond de 73-74 kilohet kan echt!
hier is zelfs op nieuwjaarsdag de jumbo openquote:Op zondag 15 mei 2016 19:56 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Hier is echt álles dicht. Bij jullie niet?
Cheersquote:Op zondag 15 mei 2016 20:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hier is zelfs op nieuwjaarsdag de jumbo open
Mooie cijfers toto! Da's een hele kledingmaat![]()
Wow , super zeg!!!quote:Op zondag 15 mei 2016 19:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Motivatie nodig? Ik ben 1,73, kom van 120 kilo en ben nu al een jaar of twee stabiel rond de 73-74 kilohet kan echt!
Dan kijk je volgend jaar naar 2 jaar terugquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:10 schreef Stormqueen het volgende:
overigens werkt die truc natuurlijk alleen dit jaar realiseer ik me nu.
Ze hebben geen flauw idee dat ik soms serieus een week lang mijn best moet doen weer enigszins op de rails te komen na een avondje uit de bocht vliegen. Weet ook niet goed hoe ik dat moet uitleggen, want slanke mensen snappen dat toch niet. En dikke mensen willen je niet horen, want je herinnert hun er aan dat het ze zelf niet lukt.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:44 schreef DeLuna het volgende:
Dat vind ik ook zo lastig. Andere mensen lijken het vaak niet te begrijpen waarom je zo strak bezig bent met eten. En dan denk "och ja kan ook wel een keertje" maar daar blijft het dan weer niet bij
Oh mijn god, maar dat is ook wel gewoon vrij armoedig hoor..quote:Op zondag 15 mei 2016 21:47 schreef Isabeau het volgende:
Vanmorgen bij het ontbijt zat ik dus ook sipjes te wezen. Ik had keus uit witte bolletjes, beschuitjes, katenspek, nep cheddar-plakjes rotzooikaas, hagelslag, jam, chocoladepasta en margarine. Nou, zie daar maar eens een fatsoenlijk ontbijt van te maken
Voor hordes mensen is dat een normaal ontbijt. Voor mij is het inmiddels iets super ongezonds van een andere planeetquote:Op zondag 15 mei 2016 21:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh mijn god, maar dat is ook wel gewoon vrij armoedig hoor..Als je dan uit de bocht vliegt, dan toch liever met echt lekkere en goede producten
![]()
En verder snap ik je heel goed. Ik heb er misschien iets minder last van dan jij, maar er is zeker weer wat extra wilskracht voor nodig om weer back on track te geraken.. en dat snappen lang niet alle mensen nee.
ik ken niet veel mensen voor wie dat een normaal ontbijt is geloof ik hoor.. Wel als er nog gewoon normale kaas en wat vleeswaren bij hadden gezeten misschien..quote:Op zondag 15 mei 2016 21:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor hordes mensen is dat een normaal ontbijt. Voor mij is het inmiddels iets super ongezonds van een andere planeet
Ik ben al bijna 2 maanden uit de bocht van een weekje de teugels los. Wel een paar goede dagen er tussen maar tochquote:Op zondag 15 mei 2016 21:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben geen flauw idee dat ik soms serieus een week lang mijn best moet doen weer enigszins op de rails te komen na een avondje uit de bocht vliegen. Weet ook niet goed hoe ik dat moet uitleggen, want slanke mensen snappen dat toch niet. En dikke mensen willen je niet horen, want je herinnert hun er aan dat het ze zelf niet lukt.
Gewone kaas + een bolletje was wel aardig geweest jaquote:Op zondag 15 mei 2016 21:51 schreef Sunnythesun het volgende:
ik ken niet veel mensen voor wie dat een normaal ontbijt is geloof ik hoor.. Wel als er nog gewoon normale kaas en wat vleeswaren bij hadden gezeten misschien..
Mensen hebben echt geen idee wat ze zeggen tegen een stel hersenen gefocust op eten als ze zeggen "Eén keertje kan heus wel hoor, doe niet zo ongezellig!"quote:Op zondag 15 mei 2016 21:52 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben al bijna 2 maanden uit de bocht van een weekje de teugels los. Wel een paar goede dagen er tussen maar tochik snap dat wel.
Wat gaat er elke dag mis? Wanneer gaat het mis?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:05 schreef DeLuna het volgende:
Dus ik ben hier weer om mezelf op de rails te krijgen.
's Ochtends al. Dan word ik wakker en heb ik zin in brood met pindakaas en dan bij de lunch lekker aan de vlokken en hagelslag want chocoladequote:Op zondag 15 mei 2016 22:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat gaat er elke dag mis? Wanneer gaat het mis?
Wat is er mis met morgen?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:07 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag is voor mij ook alles behalve een topdag (fastfood, laatste snacks uit de kast die bijna over datum waren).
Ach, dinsdag is het weer een normale dag.
Oh wow, 's morgens alquote:Op zondag 15 mei 2016 22:11 schreef DeLuna het volgende:
's Ochtends al. Dan word ik wakker en heb ik zin in brood met pindakaas en dan bij de lunch lekker aan de vlokken en hagelslag want chocolade![]()
En dan nog savonds lekker chocolade. Ik kom er niet hard van aan, want ik sport wel veel maar ik heb er nu weer 2kg bij zitten en dat is zo jammer
En erger nog, het is gewoon ongezond. Ik wil gewoon goed zorgen voor deze 'machine' zeg maar. Buiten alle redenen zoals mooi slank zijn en noem maar op.
Hele dag niet thuis. Ik hoop mn maaltijden eromheen te plannen maar weet nog niet of dat mogelijk os.quote:
Ja dat sporten is nooit het probleem geweest. Ik kan niet zonderquote:Op zondag 15 mei 2016 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wow, 's morgens alMeestal begint mijn ochtend wel goed, daarna loopt het de mist in
![]()
Is er iets wat gezond is en wat je wel lekker vindt? En brood met pindakaas is niet zo erg mits volkorenbrood en een dun laagje pindakaas. Maar dat is vast niet waar je dan zin in hebt
Als je het nou eens allemaal niet in huis haalt, helpt dat? Want dat helpt mij dus enorm. Mijn omgeving is het probleem, maar de omgeving 'supermarkt' heb ik inmiddels wel verslagen. Nu nog de omgeving werk (progressie) en vriendinnen, speciale gelegenheden en feestjes (waardeloos).
Wel goed dat je nog flink sportDan verbrand je in ieder geval weer een deel van dat slechte eten
SPOILER: motorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Ja, het is weer eens koud en het schijnt nog wel een tijdje zo te blijven. Nou ja, vannacht toch weer werken.quote:Op maandag 16 mei 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Is het koud in NL? Hier is het heerlijk! En zonnig!
Dat is toch onrealistisch laag? Dan kan ik me wel voorstellen dat je op een gegeven moment naar de chocola wilt grijpen. Met jouw zwem en hardloopregime moet je op 1800-2000 kcal per dag toch ook afvallen?quote:Op maandag 16 mei 2016 10:58 schreef DeLuna het volgende:
Zo. MFP opnieuw ingesteld. 1600kcal, startgewicht 74,1 kg. Eerste doel: onder de 70!
Dat ie op 1600 staat wil niet zeggen dat ik daar nu ook steeds op ga zitten. Ik bekijk het even de komende dagen en dan pas ik hem aan als dat nodig is.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is toch onrealistisch laag? Dan kan ik me wel voorstellen dat je op een gegeven moment naar de chocola wilt grijpen. Met jouw zwem en hardloopregime moet je op 1800-2000 kcal per dag toch ook afvallen?
Ja het was weer koud in het zwembad. Heb nog een tijd het zwembad voor mezelf gehadquote:Op maandag 16 mei 2016 09:23 schreef Isabeau het volgende:
11 graden buiten, gevoelstemp 6/7, 0% kans op zonDaar wordt toch geen mens vrolijk van.
Ik hoop dat het snel weer anders wordt.
Ik was in ieder geval blij met mijn ontbijtje
Elke dag en als ik echt heel veel kak voor ik noemenswaardig heb gegeten/gedronken gewoon nog een keerquote:Op maandag 16 mei 2016 12:27 schreef Elvi het volgende:
Wegen jullie je elke dag of 1 keer per week op een vaste tijd?
Ik weeg elke dag.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:27 schreef Elvi het volgende:
En datquote:Op maandag 16 mei 2016 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Elke dag en als ik echt heel veel kak voor ik noemenswaardig heb gegeten/gedronken gewoon nog een keer
Ik probeer eens in de week te wegen, maar eigenlijk heb de ochtend na een goede dag altijd de onbedwingbare behoefte om te wegen. Dus ik doe het bijna dagelijks.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:27 schreef Elvi het volgende:
Elke ochtend! En vaak ook 's avonds, omdat het gewicht op dat moment wel een indicatie is voor de volgende ochtendquote:Op maandag 16 mei 2016 12:27 schreef Elvi het volgende:
Ik ookquote:Op maandag 16 mei 2016 13:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind fucking wegen het leukste van afvallen man
Jaaaaaquote:Op maandag 16 mei 2016 13:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind fucking wegen het leukste van afvallen man
Ik weeg me niet elke dag maar wel zo'n 4-5 keer per week denk ik. Ik vind dat fijner dan één keer per week omdat je dan weet van wat voor eten je zwaar wordt en van wat voor eten je licht. Je kan heel weinig calorieen eten op een dag maar als je dan wel een halve liter soep hebt gegeten ben je toch zwaarder de volgende dag. Als je je (bijna) elke dag weegt schrik je daar niet van want je weet dat het zo weer terugschommelt, maar als je je maar eens per week weegt misschien wel..quote:Op maandag 16 mei 2016 14:26 schreef Elvi het volgende:
Worden jullie er niet paranoia van?of helpt het dan om de dag dat je iets zwaarder bent weer gemotiveerd te raken om extra op te letten?
na anderhalf jaar weet je wel ongeveer hoe je lichaam reageert en wat je kunt verwachtenquote:Op maandag 16 mei 2016 14:26 schreef Elvi het volgende:
Worden jullie er niet paranoia van?of helpt het dan om de dag dat je iets zwaarder bent weer gemotiveerd te raken om extra op te letten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |