bronquote:Dit jaar zullen bijna acht miljoen mensen sterven aan de gevolgen van kanker. In de documentairereeks ‘The Truth About Cancer’ wordt geclaimd dat de waarheid over kanker verborgen wordt gehouden.
De mainstream media weigerden de documentaire uit te zenden en dus hebben de makers besloten de reeks vanaf 12 april gratis online te zetten. In de documentaire worden volgens de makers effectieve manieren besproken om kanker te verslaan.
Levens gered
De documentaire was in 2015 korte tijd op internet te zien. Binnen enkele dagen werd de reeks honderdduizenden keren bekeken en gedeeld. De documentaire heeft al vele levens gered, aldus de makers.
In elke aflevering komen overlevers aan het woord en wordt nieuwe informatie gegeven. Hoewel interviews zijn afgenomen met vele vooraanstaande kankerexperts – waaronder artsen en wetenschappers – weigerden de mainstream media de documentaire uit te zenden.
Grootste inkomstenbron
Volgens de makers omdat de farmaceutische bedrijven voor de mainstream media de grootste inkomstenbron zijn. ‘The Truth About Cancer’ gaat de gehele serie opnieuw online zetten.
Als je je hier registreert kun je de negendelige documentairereeks vanaf 12 april als eerste helemaal gratis bekijken. Of bekijk hier een trailer.
Hieronder alvast de eerste aflevering: de ware geschiedenis van chemo en het farmaceutische monopolie.
In deze aflevering zie je onder meer:
Hoe de oorspronkelijke chemo gebaseerd was op mosterdgas dat in de wereldoorlogen werd gebruikt
De schokkende waarheid over de betrokkenheid van farmaceutische bedrijven bij de bouw van concentratiekampen Auschwitz, Dachau en Birkenau
Hartverscheurende verhalen over artsen die vernederd en kapotgemaakt zijn omdat ze ontdekten hoe ze kanker konden genezen
Kinderen die tegen hun wil chemotherapie moesten ondergaan
Bewijs dat corruptie en angst worden gebruikt om kankerpatiënten tot slaaf te maken
Mwoa, als ik deze quote er uit lees, is het meer een kwestie van welke bril jij op hebt als je dit soort artikelen aanhaalt als "bewijs" voor het een of ander.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:00 schreef Lambiekje het volgende:
Cancer screening mostly a psychological terror campaign waged against women to enrich cancer treatment clinics, warns doctor
The book is extraordinary, and it's authored by a doctor who is thoughtful and systematic in his analysis of seven false assumptions in modern medicine that enrich drug companies, hospitals and surgeons while actually harming the public.
Below, I'm citing a short section from the book that explains how the cancer industry uses psychological terror to scare women and men into unnecessary cancer treatments.
http://www.naturalnews.co(...)ssary_treatment.html
......
Een weer een boek over de verschrikkingen van kankerindustrie
Nee maar gaat op mijn to do list , zo zie je maar er zijn geen nobele beroepen , dat was maar een illusie er zijn alleen nobele mensen .quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
bron
Schijnbaar is er weer een documentaire over de Bigpharma en kanker, heb hem nog niet gekeken ga het binnenkort wel doen. Hier iemand het al gezien?
Wat is er gevaarlijk aan levende vaccins?quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
bron
Schijnbaar is er weer een documentaire over de Bigpharma en kanker, heb hem nog niet gekeken ga het binnenkort wel doen. Hier iemand het al gezien?
Gisteravond nog naar 'Zij houden Nederland in leven' gekeken?quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee maar gaat op mijn to do list , zo zie je maar er zijn geen nobele beroepen , dat was maar een illusie er zijn alleen nobele mensen .
nee en al had ik wel gekeken , nobele beroepen is een illusie uit de twintigste eeuw net als koning , soldaat , priester , paus , bankier , rechter , advocaat enz . Nobele mensen bestaan wel dus ik schaam me nietquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gisteravond nog naar 'Zij houden Nederland in leven' gekeken?
Had het hier al geplaatst maar mijn post is verwijderd. Zou ik eens doen. Je kunt hem bij Uitzending Gemist wel vinden.
En kom daarna maar weer schelden op de medici en medicijnen en kanker'industrie'. Denk dat je je dan schaamt. Geldt ook voor Lambiekje.
Ik vermoed dat Lav graag wilde dat je keek om te zien dat 99.9999% van de mensen in de medische sector zich de tyfus werken om zieke mensen beter te maken. Dat wetende is het erg zuur om te lezen dat sommige personen iedereen in de medische sector voor geldbeluste moordenaars uit te maken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:11 schreef Summers het volgende:
[..]
nee en al had ik wel gekeken , nobele beroepen is een illusie uit de twintigste eeuw net als koning , soldaat , priester , paus , bankier , rechter , advocaat enz . Nobele mensen bestaan wel dus ik schaam me niet
Nobele mensen zijn diegene die beroepen als paus, bankier, politicus, wetenschapper, soldaat en advocaat exposed als bedriegers.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:11 schreef Summers het volgende:
[..]
nee en al had ik wel gekeken , nobele beroepen is een illusie uit de twintigste eeuw net als koning , soldaat , priester , paus , bankier , rechter , advocaat enz . Nobele mensen bestaan wel dus ik schaam me niet
Ga me nou niet vertellen dat jij jezelf als nobel ziet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nobele mensen zijn diegene die beroepen als paus, bankier, politicus, wetenschapper, soldaat en advocaat exposed als bedriegers.
Klokkenluiders zijn de nobele
Nobele Heer, ik kniel voor U en verzoek U Uw oordeel over levende vaccins met Uw nederige onderdanen te delen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nobele mensen zijn diegene die beroepen als paus, bankier, politicus, wetenschapper, soldaat en advocaat exposed als bedriegers.
Klokkenluiders zijn der nobele
Sp gaat weer in de slachtofferrol zitten hoor. Omdat er kritiek is op Big Pharma wil niet zeggen dat je je dat helemaal persoonlijk aan moet trekken. Probeer er eens van een afstandje naar te kijken. Is ook beter voor je werk.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Lav graag wilde dat je keek om te zien dat 99.9999% van de mensen in de medische sector zich de tyfus werken om zieke mensen beter te maken. Dat wetende is het erg zuur om te lezen dat sommige personen iedereen in de medische sector voor geldbeluste moordenaars uit te maken.
Het punt is een beetje (of heel erg) dat men hun eigen ervaring gebruikt om een hele sector te haten lijkt wel. Dus is het ook voor die mensen handig om eens uit hun eigen overtuigingsbubbel te stappen en ook eens naar de normale bedrijfsvoering te kijken in plaats van het van naturalnews en andere horrorsites te halen. Beide kanten van het argument zeg maar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sp gaat weer in de slachtofferrol zitten hoor. Omdat er kritiek is op Big Pharma wil niet zeggen dat je je dat helemaal persoonlijk aan moet trekken. Probeer er eens van een afstandje naar te kijken. Is ook beter voor je werk.
De vuilnisman werkt zich ook de tyfus en iedereen is voor mij gelijk , misschien moeten mensen zich niet zo identificeren met ideaalbeelden waar ze mee zijn opgevoed . Je hebt goede en slechte intenties van individuen in elke beroepsgroep .quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Lav graag wilde dat je keek om te zien dat 99.9999% van de mensen in de medische sector zich de tyfus werken om zieke mensen beter te maken. Dat wetende is het erg zuur om te lezen dat sommige personen iedereen in de medische sector voor geldbeluste moordenaars uit te maken.
Erg "logische" conclusie dit. Omdat 1 dokter zegt dat een dieet van melk, bloed, vlees en groente en fruit gezond is is melk gezond?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:01 schreef Japie77 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 mei 2016 22:31 schreef .SP. het volgende:
[..]
En jij hebt dit niet gelezen:
"Dr. Weston A. Price visited the Maasai and reported that according to Dr. Anderson from the local government hospital in Kenya most tribes were disease-free. Many had not a single tooth attacked by dental caries nor a single malformed dental arch. In particular the Maasai had a very low 0.4% of bone caries. He attributed that to their diet consisting of (in order of volume) raw milk, raw blood, raw meat and some vegetables and fruits, although in many villages they do not eat any fruit or vegetables at all."
Het is dus gelul dat melk per definitie slecht is.
Slachtofferrol? Ik zit niet in de medische sector dus ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar goed het zal wel. Kan je nu eens inhoudelijk en niet op de persoon reageren?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sp gaat weer in de slachtofferrol zitten hoor. Omdat er kritiek is op Big Pharma wil niet zeggen dat je je dat helemaal persoonlijk aan moet trekken. Probeer er eens van een afstandje naar te kijken. Is ook beter voor je werk.
och Japie toch, jij claimde dat heel azie en afrika geen melk drinkt, kom ik toch even met een afrikaans stam dat bijna alleen maar melk drinkt en toch lekker gezond is om je oren te wassen, is dit je antwoord.....dat kan toch wel beter?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:15 schreef .SP. het volgende:
[..]
Erg "logische" conclusie dit. Omdat 1 dokter zegt dat een dieet van melk, bloed, vlees en groente en fruit gezond is is melk gezond?
Heb jij die uitzending gezien? De mensen in de zorg bezig gezien? Artsen en verpleegkundigen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar vanwaar dan die behoefte om die ene groep steeds te belasteren?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef Summers het volgende:
[..]
De vuilnisman werkt zich ook de tyfus en iedereen is voor mij gelijk , misschien moeten mensen zich niet zo identificeren met ideaalbeelden waar ze mee zijn opgevoed . Je hebt goede en slechte intenties van individuen in elke beroepsgroep .
Jouw woorden: "Alleen lopen wij daar nog een beetje mee achter vergeleken met de continenten Afrika en Azie aangezien ze daar al nauwelijks melk drinken."quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:22 schreef Japie77 het volgende:
Je blijft gewoon draaien en liegen. Wees nu eens eerlijk man. Ik heb nooit geclaimd dat heel Afrika en Azie geen melk drinkt maar dat de meeste aziatische en afrikaanse mensen dit niet doen omdat ze er allergisch voor zijn. Dat is gewoon een feit.
Verder claim je vervolgens dat melk gezond is omdat 1 dokter zegt dat er 1 stam is in Afrika die gezond zijn door een bepaald dieet waar melk ook bij hoort. Je snapt toch zelf ook wel dat die conclusie van je nergens op slaat?
quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef Summers het volgende:
[..]
De vuilnisman werkt zich ook de tyfus en iedereen is voor mij gelijk , misschien moeten mensen zich niet zo identificeren met ideaalbeelden waar ze mee zijn opgevoed . Je hebt goede en slechte intenties van individuen in elke beroepsgroep .
Daar drinken ze ook nauwelijks melk dus die uitspraak van mij klopt gewoon. 75% van de wereldbevolking is allergisch voor melk en vooral mensen in Afrika en Azie. Zie niet wat daar extreem aan is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:35 schreef .SP. het volgende:
[..]
Jouw woorden: "Alleen lopen wij daar nog een beetje mee achter vergeleken met de continenten Afrika en Azie aangezien ze daar al nauwelijks melk drinken."
Van nauwelijks naar een heel Afrikaans stam dat vrijwel alleen maar melk drinkt en volgens ooggetuigen er gezond afkomen. Ikzelf stel nergens dat melk gezond is, ik geef je alleen maar meer feiten om aan te tonen dat jouw extremistische kijk op zaken wat genuanceerder zijn.
Nog een leuke: http://www.foodnavigator-(...)harge-reveals-report
Ik geef informatie, geen standpunten, niet zo persoonlijk worden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar drinken ze ook nauwelijks melk dus die uitspraak van mij klopt gewoon. 75% van de wereldbevolking is allergisch voor melk en vooral mensen in Afrika en Azie. Zie niet wat daar extreem aan is.
Jij bent zelf enorm aan het draaien met je standpunten wat ik al aangetoond heb in mijn vorige post.
Men maakte 7500 jaar geleden al kaas van melk, of het raar is is dan ook meer een persoonlijke mening. Dat het welzijn van de koeien beter kan staat buiten kijf.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is toch eigenlijk ook best raar dat men een vloeistof drinkt aangemaakt door een zoogdier nadat deze een jong heeft gebaard en dan ook nog liters per jaar? Lijkt mij niet dat dit de bedoeling is van moeder natuur. En die arme melkkoeien moeten maar produceren. Ik geloof niet meer in de slogan: melk is goed voor elk. Voor de koe zelf iig niet, die wordt na 4 jaar afgeschreven.
We eten ook een product wat uit de kont van een bij komt, we koken/bakken ook groenten en vlees enz enz.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is toch eigenlijk ook best raar dat men een vloeistof drinkt aangemaakt door een zoogdier nadat deze een jong heeft gebaard en dan ook nog liters per jaar? Lijkt mij niet dat dit de bedoeling is van moeder natuur. En die arme melkkoeien moeten maar produceren. Ik geloof niet meer in de slogan: melk is goed voor elk. Voor de koe zelf iig niet, die wordt na 4 jaar afgeschreven.
Kont? Maag toch?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
We eten ook een product wat uit de kont van een bij komt, we koken/bakken ook groenten en vlees enz enz.
Van kaas wil je eigenlijk ook niet weten hoe ze dat makenquote:
Lekkere bron ookquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom wordt melk dan aanbevolen?
Als je maar vaak genoeg iets zegt en de media handig gebruikt, jaar in jaar uit, van generatie op generatie, dan wordt iets een waarheid. Maar eigenlijk is het allemaal begonnen om geld.
Tachtig jaar geleden had Nederland heel veel melk, maar heel weinig geld. Toen was er ook al een crisis… Om Nederland financieel gezonder te maken moest die melk aan de man gebracht worden. Melk werd op een voetstuk geplaatst als de weg naar gezondheid. Joris Driepinter liet wel zien hoe het moest. En dat werd van generatie op generatie overgedragen.
Vijf redenen waarom melk ongezond is
Astma - en longpatienten wordt vaak ook afgeraden om geen melk te drinken en zuivel zoveel mogelijk te vermijden. Melk schijnt het te verergeren,weet ik uit mijn omgeving. Na het stoppen van drinken van melk worden de klachten bij veel mensen minder of verdwijnen zelfs.
Of het roze van roze koeken, stappen ze een keer af van de chemische kleurstoffen gaan ze klagen dat er luizen inzitten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Van kaas wil je eigenlijk ook niet weten hoe ze dat maken
Om de 3 maanden bevrucht, terwijl ze een draagtijd van 9 maanden hebben? Dat vind ik heel knapquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Honing van bijen is wat anders dat moedwillig een dier zo vaak mogelijk zwanger te laten worden met als enige doel zoveel mogelijk melk te produceren. Een melkkoe wordt om de 3 maanden kunstmatig bevrucht, na de geboorte wordt het kalf onmiddelijk vand e moeder verwijderd. De meeste melkkoeien worden na 5 jaar afgedankt, koeien die niet genoeg melk produceren nog sneller. Vaak zijn ze ook nog eens zwanger tijdens de slacht. Bah bah en dat allemaal voor onze oh zo gezonde (zeggen ze) melk
Excuseer 3 maanden na de bevalling is een melkkoe alweer zwanger van de volgende.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Om de 3 maanden bevrucht, terwijl ze een draagtijd van 9 maanden hebben? Dat vind ik heel knap
Een bij word ook gebruikt om zoveel mogelijk te produceren en de koninginnen worden kunstmatig bevrucht om slechte matches tegen te gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Honing van bijen is wat anders dat moedwillig een dier zo vaak mogelijk zwanger te laten worden met als enige doel zoveel mogelijk melk te produceren.
Het hoeft trouwens niet, zolang een koe wordt gemolken blijft het lacteren, gaat de productie te ver omlaag dan wordt de koe weer bezwangerd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Excuseer 3 maanden na de bevalling is een melkkoe alweer zwanger van de volgende.
In hoeverre zou dat anders zijn bij de wilde voorouder van de moderne melkkoe?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:09 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het hoeft trouwens niet, zolang een koe wordt gemolken blijft het lacteren, gaat de productie te ver omlaag dan wordt de koe weer bezwangerd.
Ga nu eens in op de argumenten i.p.v. keer op keer dezelfde mantra af te draaien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Koemelk is ook niet voor een mens bestemd maar voor het zogen van een kalf. Maar goed blijf het lekker drinken, blijf je kop in het zand steken en blijf het vooral verdedigen, who cares de gezondheid, who cares animal welfare. Altijd het zelfde liedje welk onderwerp ook.
Vanwaar die agressie, het is gewoon een 'weetje' die ik hierboven post.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Koemelk is ook niet voor een mens bestemd maar voor het zogen van een kalf. Maar goed blijf het lekker drinken, blijf je kop in het zand steken en blijf het vooral verdedigen, who cares de gezondheid, who cares animal welfare. Altijd het zelfde liedje welk onderwerp ook.
Ja je claimt ook ietwat domme dingenquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geld toch ook voor vrouwen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:09 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het hoeft trouwens niet, zolang een koe wordt gemolken blijft het lacteren, gaat de productie te ver omlaag dan wordt de koe weer bezwangerd.
Niet lijkt me, maar wellicht is er flink geslecteert op het hoog houden van melkproductie over langere tijd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In hoeverre zou dat anders zijn bij de wilde voorouder van de moderne melkkoe?
Voor zover ik weet wel ja.quote:
Ja daarom zijn de meeste koeien tegenwoordig Holsteiners, die geven meer melk dan bijvoorbeeld de Groningse blaarkop en melk was tot voor kort een betere inkomstenbron dan vlees blijkbaar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:16 schreef .SP. het volgende:
[..]
Niet lijkt me, maar wellicht is er flink geslecteert op het hoog houden van melkproductie over langere tijd.
Vrouwmensen blijven ook melk produceren zolang er gezoogd wordt, zal wel een zoogdiertrekje zijn
Een beetje genetische varatie zou niet slecht zijn!quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja daarom zijn de meeste koeien tegenwoordig Holsteiners, die geven meer melk dan bijvoorbeeld de Groningse blaarkop en melk was tot voor kort een betere inkomstenbron dan vlees blijkbaar.
Gelukkig komt de blaarkop weer terug want vlees van die koe is toch wel een stuk beter, dat mocht ik afgelopen weekend nog proeven.
Skittlesquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Of het roze van roze koeken, stappen ze een keer af van de chemische kleurstoffen gaan ze klagen dat er luizen inzitten.
ja het achterlijke wat er op school of stupide studie is verkondigdquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
80% van ons 'voedsel' is fucked kankerverwekkende troep.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ga nu eens in op de argumenten i.p.v. keer op keer dezelfde mantra af te draaien.
Het meeste wat wij eten en drinken is niet bedoeld voor mensen en hoe wij eten bereiden is al helemaal niet volgens "moeder natuur"
En dan de ander beschuldigen van "kop in het zand steken"
Overigens drink ik amper melk maar reageer ik alleen maar op je oerdomme (en die van misnatural) argument dat "wij geen koe zijn"
Het lichaam is opgebouwd uit miljarden cellen die door middel van celdeling oude en beschadigde cellen vervangen. Wanneer er in deze celdeling een fout optreedt, ontstaan er cellen die niet functioneel zijn. Deze cellen hebben de nare eigenschap dat ze zich blijven vermenigvuldigen en gaan woekeren. Dit zijn kankercellen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
80% van ons 'voedsel' is fucked kankerverwekkende troep.
En ja zelfs groente is fucked up sinds de jaren 60. Voedzaamheid is nog maar 1/25ste.
Niks hoor. Voedsel, WiFi, plastic, water als is fucked up door petrochemische industrie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het lichaam is opgebouwd uit miljarden cellen die door middel van celdeling oude en beschadigde cellen vervangen. Wanneer er in deze celdeling een fout optreedt, ontstaan er cellen die niet functioneel zijn. Deze cellen hebben de nare eigenschap dat ze zich blijven vermenigvuldigen en gaan woekeren. Dit zijn kankercellen.
Het gevolg is een opeenhoping van 'foute cellen' ergens in het lichaam: een tumor. Afhankelijk van de plaats van deze tumor treedt er een verstoring op in de functie van het lichaam.
Je lichaam creeert zelf de cel,water is ook kanker verwekkend zuurstof ook...
Leven is dodelijk.
De reden waarom kanker een van de grootste doodsoorzaken is, komt omdat we veel andere ziektes door onze levensstijl hebben uitgebannen.
En het is bovendien wonderbaarlijk dat dat proces zo lang goed gaat en hoe er zo relatief weinig defecten optreden. Het is een wonderbaarlijke machine die er niet op gebouwd is om zo oud te worden als wij worden. Gemiddeld gezien dan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:31 schreef theguyver het volgende:
Het lichaam is opgebouwd uit miljarden cellen die door middel van celdeling oude en beschadigde cellen vervangen. Wanneer er in deze celdeling een fout optreedt, ontstaan er cellen die niet functioneel zijn. Deze cellen hebben de nare eigenschap dat ze zich blijven vermenigvuldigen en gaan woekeren. Dit zijn kankercellen.
Ja inderdaad die vuile hufters zijn er al mee bezig sinds 3000 vchr !!!quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niks hoor. Voedsel, WiFi, plastic, water als is fucked up door petrochemische industrie.
Ebola. Aids, sars, kanker, Lyme allemaal manmade ziektes.
Em als het zo is dat we kanker krijgen door dat we 'clean' zouden leven geeft aan hoe verzwakt de mens is. Kanker is bij steeds meer en jongere mensen. How fucking triest klinkt dat.
En factor waarom we zwak zijn is.... Tromgeroffel.... Vaccins.
politiek en industriën willen ons ziek zwak en misselijk hebben. Dat levert biljoenen op.
We hebben kanker en andere aandoeningen omdat de industrie dat doelbewust heeft gecreëerd.
Nou moet ik zeggen het gedeelte van man made klopt een klein beetje, aangezien er in 1986 ( Kernramp van Tsjernobyl) wat gebeurde waardoor we nu nog erg veel last hebben van de gevolgen..quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En het is bovendien wonderbaarlijk dat dat proces zo lang goed gaat en hoe er zo relatief weinig defecten optreden. Het is een wonderbaarlijke machine die er niet op gebouwd is om zo oud te worden als wij worden. Gemiddeld gezien dan.
Met de kanttekening dat dat "man made" is met als doel goedkope energie en niet "hoe laten we ze kanker krijgen". Dat is een gevolg en heeft te maken met de risico's die "the powers that be" willen nemen. De argeloze burger heeft daar weinig invloed op maar is wel het kind van de rekening als het mis gaat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen het gedeelte van man made klopt een klein beetje, aangezien er in 1986 ( Kernramp van Tsjernobyl) wat gebeurde waardoor we nu nog erg veel last hebben van de gevolgen..
Maar het betreft een andere vorm van man made dan wat lambiekje loopt te bleren, die zelf gevaccineerd is btw.
Idd. Nooit een vooropgezet doel om mensen te gaan vermoorden of doodziek te maken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat dat "man made" is met als doel goedkope energie en niet "hoe laten we ze kanker krijgen". Dat is een gevolg en heeft te maken met de risico's die "the powers that be" willen nemen. De argeloze burger heeft daar weinig invloed op maar is wel het kind van de rekening als het mis gaat.
Echt hè, hoe fricking paranoïde kun je zijnquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:39 schreef Lambiekje het volgende:
Ebola. Aids, sars, kanker, Lyme allemaal manmade ziektes.
denk dat je onderzoek hebt gemist... Kanker is geëxploiteerd als industrie. En daarmee in weze manmadequote:Op donderdag 12 mei 2016 20:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja inderdaad die vuile hufters zijn er al mee bezig sinds 3000 vchr !!!
ja tot spijt van moeder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen het gedeelte van man made klopt een klein beetje, aangezien er in 1986 ( Kernramp van Tsjernobyl) wat gebeurde waardoor we nu nog erg veel last hebben van de gevolgen..
Maar het betreft een andere vorm van man made dan wat lambiekje loopt te bleren, die zelf gevaccineerd is btw.
Lambiekje, iedere dag zie ik hoe artsen hun uiterste best doen voor hun patienten. Echt zo toegewijd. Ook het verplegend personeel en iedereen die hier werkzaam is doen hun uiterste best voor de zieke mensen. Hoe durf je deze mensen dag in dag uit uit te maken voor de slechtste mensen op aarde? Besef je wel hoe kwetsend dat is?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee de industrie is ungelaublich
En het is nog kwalijker dat er lui zijn die willens en wetens er mee doorgaan.
Lees eens boek. Lees foia documenten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:31 schreef starla het volgende:
[..]
Echt hè, hoe fricking paranoïde kun je zijn
dat maakt het dester schrijnender dat arts niet weet met wat voor wapens hij/zij werktquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lambiekje, iedere dag zie ik hoe artsen hun uiterste best doen voor hun patienten. Echt zo toegewijd. Ook het verplegend personeel en iedereen die hier werkzaam is doen hun uiterste best voor de zieke mensen. Hoe durf je deze mensen dag in dag uit uit te maken voor de slechtste mensen op aarde? Besef je wel hoe kwetsend dat is?
Ik geef het op.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat maakt het dester schrijnender dat arts niet weet met wat voor wapens hij/zij werkt
Dat moet je toch niet doen man.quote:
Zei hij tegen iemand die sinds z'n 12de regelmatig geneeskundeboeken leest en sinds z'n 17de dagelijks geneeskundeboeken leest.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Lees eens boek. Lees foia documenten.
Nu pas?quote:
dat jij dat niet weet dat het manmade is is kwalijk, gevaarlijk te noemen. Het is verbijsterend en triest dat men dat als medici niet weet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:39 schreef starla het volgende:
[..]
Zei hij tegen iemand die sinds z'n 12de regelmatig geneeskundeboeken leest en sinds z'n 17de dagelijks geneeskundeboeken leest.
Ik denk dat je bluft tegen de verkeerde hand knul.
Hoeveel had jij ook alweer gelezen?
En wéér een groteske uitspraak.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat jij dat niet weet dat het manmade is is kwalijk, gevaarlijk te noemen. Het is verbijsterend en triest dat men dat als medici niet weet.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat jij dat niet weet dat het manmade is is kwalijk, gevaarlijk te noemen. Het is verbijsterend en triest dat men dat als medici niet weet.
kanker is big money. Het is weldegelijk doelbewust uitgezet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat dat "man made" is met als doel goedkope energie en niet "hoe laten we ze kanker krijgen". Dat is een gevolg en heeft te maken met de risico's die "the powers that be" willen nemen. De argeloze burger heeft daar weinig invloed op maar is wel het kind van de rekening als het mis gaat.
verdiep nu eens echt in de materie.quote:
Het eerste is waar. Het tweede denk ik niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:00 schreef Lambiekje het volgende:
kanker is big money. Het is weldegelijk doelbewust uitgezet.
Je haalt nu een aantal dingen door elkaar heen, maar ik ben er voor nu wel even klaar mee.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
verdiep nu eens echt in de materie.
Dat komt door het "Angelsaksisme". Dat gaat over onbeschaamd geld verdienen. Aan wat dan ook.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:05 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom dacht je dat het geprivatiseerd is?
Deze is bij leven al legendarisch.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:14 schreef starla het volgende:
blijf je alleen maar op Fok! posten, een kleine niche van veelal hardnekkige acné-patiënten die vooral lachen om woorden als poep, maar ook kanker.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:35 schreef starla het volgende:
Als je na je 25ste niet meer sceptisch bent, dan ben je intellectueel failliet.
Kun je net zo goed meteen een hybride auto aanschaffen, PvDA stemmen, alcoholvrij bier drinken en elke maandag stamppot eten met je ouders omdat je onder ze woont in een bejaardencomplex.
Wat is daar in godsnaam mis mee? Behalve dat stemmen dan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:35 schreef starla het volgende:
Als je na je 25ste niet meer sceptisch bent, dan ben je intellectueel failliet.
Kun je net zo goed meteen een hybride auto aanschaffen, PvDA stemmen, alcoholvrij bier drinken en elke maandag stamppot eten met je ouders omdat je onder ze woont in een bejaardencomplex.
Daar had je post moeten stoppen. Dat heet ook wel satire namelijk. Heb ik nogal een handje van.quote:
Neen. Dat is toe te juichen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:18 schreef starla het volgende:
[..]
Daar had je post moeten stoppen. Dat heet ook wel satire namelijk. Heb ik nogal een handje van.
Laat ik de vraag terugstellen: is dáár principieel iets mis mee?
Geen probleem hoor. Iemand anders ongelijk geven is makkelijk, je eigen ongelijk toegeven is moeilijk en vergt een zekere mate van zelfvertrouwen en zelfkritiek.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Neen. Dat is toe te juichen.
Maar ik kan het nooit laten om de satire nog iets door te voeren waarna het vanzelf weer serieus wordt. Neem mij niet kwalijk.
Ik hoop dat je bedoelt je levensfilosofie. Ik ben vet boven de 25, maar verander nog steeds van standpunten zo nu en dan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
maar op 25-jarige leeftijd dan zijn de hersenen rijp en de standpunten bepaald. Dat veranderd daarna niet meer.
Wij kunnen samen vast wel door 1 deur als de gelegenheid daarom vraagt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:27 schreef starla het volgende:
PS 'ongelijk' bedoel ik trouwens niet zo pompeus
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:30 schreef Broomer het volgende:
Ik hoop dat je bedoelt je levensfilosofie
Mierenneukmodus aan? Check.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:22 schreef Bart2002 het volgende:
op 25-jarige leeftijd dan zijn de hersenen rijp en de standpunten bepaald. Dat veranderd daarna niet meer.
Look around, The grass is high, The fields are ripe, It's the springtime of my life.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:31 schreef starla het volgende:
Van mening veranderen kan toch altijd, daar zit toch geen verjaringstermijn op?
Vast welquote:Op donderdag 12 mei 2016 23:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wij kunnen samen vast wel door 1 deur als de gelegenheid daarom vraagt.
Maar nu weer graag on-topic mensen!
Waar ging het ook alweer over?
quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:41 schreef starla het volgende:
[..]
Vast wel
Het ging over dat alle artsen moordenaars zijn, corrupt, niet integer, minderwaardig, leugenaars, boeven en wat dies meer zij.
Een beetje dezelfde strekking als post #1 van deel #1.
Zal ik je wat vertellen? Ik verander vaker van mening dan Gerard Joling van glitterpak en de gemiddelde priester van koorknaapje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Look around, The grass is high, The fields are ripe, It's the springtime of my life.
Zie hier. En overal. Het is veel makkelijker om een vrouw van 150 kilo 10 keer boven je hoofd te tillen dan om haar van mening te doen veranderen. Ik zit hier al een jaar of 13 en heb dat fenomeen nog nooit in het echt meegemaakt. En nergens eigenlijk. Het kan theoretisch wel maar je ziet het nooit.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:46 schreef starla het volgende:
[..]
Zal ik je wat vertellen? Ik verander vaker van mening dan Gerard Joling van glitterpak en de gemiddelde priester van koorknaapje.
Kan me niet voorstellen dat ik uniek ben daarin. Ben sowieso in dat opzicht wat nihilistisch. Niemand is uniek, iedereen jankt als Hooch dood gaat in Turner & Hooch. Net zoals kinderen 'wondertjes' noemen, daar krijg ik direct uitslag van. Brrr....
Heb twee kinderen, maar als zíj een wonder zijn, wat is Isaac Newton dan?
Iedere 7 jaar zijn alle cellen vervangen. Door de jaren heen wordt het wat sleets. Dat maakt dat we ouder worden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het eerste is waar. Het tweede denk ik niet.
Wel mooi meegenomen uiteraard.
Jij gelooft niet in een "random" dingetje die er bij al die miljarden celdelingen mis kan gaan en dat je soms de schadelijke gevolgen ondervindt op jonge leeftijd maar steeds meer naarmate je lichaam veroudert en het lichaam (vanuit een natuurlijk proces) steeds minder weerbaar wordt tegen de schade?
En kun je misschien iets zeggen over waar wij, zonder onnatuurlijke invloeden, aan dood zouden gaan?
Top!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Iedere 7 jaar zijn alle cellen vervangen. Door de jaren heen wordt het wat sleets. Dat maakt dat we ouder worden.
Onze omgeving is doelbewust zo ingericht dat de celdeling wel fouten moet maken.
Daarnaast is het zo dat ons systeem fouten vind en afvoert. Daarom ook een knappe nachtrust. Water drinken om het sneller en efficiënter kwijt te raken.
Echter nu hebben we een maatschappij waarbij ons voedsel synthetisch is, tjokvol chemische additieven. Een constante bombardement van WiFi straling. Constant een vervuilde lucht (geoenginering aka chemtrails).
Ons lichaam krijgt virtueel geen ruimte meer om te helen. Plus dat we het ons zelf niet (meer) gunnen.
Celdelingen wat dus niet meer adequaat wordt verwerkt wordt op een stortplaats gedumpt, de tumor.
Als je dus niet adequate oplossing kiest voor jouw probleem. Schonere lucht, WiFi vrij of iets anders zal het nimmer weggaan. Bestralen. Chemo of wegsnijden is een volstrekt zinloze exercitie. Het zal persisterender terugkomen.
Dat steeds meer, steeds vaker en steeds heftiger toeslaat bij jonge mensen en zelfs kinderen. Moeten we ons echt afvragen is ons milieu wel oké? Is het voedsel wel oké.
Dacht je nu werkelijk waar. Dat minister van gezondheid er voor ons. Doe niet zo bespottelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:14 schreef starla het volgende:
Als jij zo woest bent en zoveel tijd hierin steekt...waarom kom je dan niet met keiharde bewijzen en leg je dit voor aan onafhankelijke instanties die het 'complot' bloot kunnen leggen?
Begin met een brief aan het ministerie van volksgezondheid bijvoorbeeld.
Heb je al een keer échte stappen ondernomen of
blijf je alleen maar op Fok! posten, een kleine niche van veelal hardnekkige acné-patiënten die vooral lachen om woorden als poep, maar ook kanker.
Als je nu écht zo boos bent als je hier steeds claimt. Waarom gebruik je dan Fok! als platform?
Waarom steek je geen tijd in de grote ontmaskering der gezondheidszorg?
Jouw stem wordt niet gehoord Lambiekje, niet omdat je bovenal niet veel te zeggen hebt (ja, je praat veel, maar je zegt weinig), maar omdat je op Fok! helemaal NIETS bereikt.
Ik vraag me dus soms af wat je wilt bereiken. Wat is nu je uiteindelijke doel? Ik neem aan alle artsen executeren via Middeleeuwse methodes...prima. Maar via Fok! gaat dat niet lukken jongen. Denk een keer verder dan je schermpje, colaatje zonder aspartaam en een lege pizzadoos.
Zoek het hoger op! Maak het groots! Verander de gezondheidszorg en schrijf geschiedenis!
Zoveel tijd verspillen betekent slechts dat je zelf óf extreem lui bent, óf zelf ook wel weet dat je uit je aars praat. Welke van de twee is het Lambiekje? Ben je gewoon zo lui als een drol, of praat je poep? Welke van de twee...?
nee Lavenderr. Wake up. Wake up. Alsjeblieft.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je haalt nu een aantal dingen door elkaar heen, maar ik ben er voor nu wel even klaar mee.
Ga maar gewoon door met mensen met hart voor hun beroep te belasteren en beschuldigen van moord, dat moet je blijkbaar doen. Ik hoop dat je op een gegeven moment door krijgt hoe je bezig bent.
Ik denk dat je die meningverandering veel te groots beziet. Het hoeft niet altijd een grote, totale ommekeer te zijn. Het kan ook veel kleiner.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Look around, The grass is high, The fields are ripe, It's the springtime of my life.
Zie hier. En overal. Het is veel makkelijker om een vrouw van 150 kilo 10 keer boven je hoofd te tillen dan om haar van mening te doen veranderen. Ik zit hier al een jaar of 13 en heb dat fenomeen nog nooit in het echt meegemaakt. En nergens eigenlijk. Het kan theoretisch wel maar je ziet het nooit.
fout, fout fout, niet al je cellen worden elke 7 jaar vervangen, sommige veel sneller, anderen nooit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Iedere 7 jaar zijn alle cellen vervangen. Door de jaren heen wordt het wat sleets. Dat maakt dat we ouder worden.
Vind ik mooi. Dat soort eerlijke dingen überhaupt.quote:
Ik snap je laatste twee zinnen niet helemaal, suggereer je daarmee dat kennis van zaken onafhankelijkheid per definitie onmogelijk maakt? Dat lijkt me een wat voorbarige en gevaarlijke aanname eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind ik mooi. Dat soort eerlijke dingen überhaupt.
Ik ga uit vanuit het principe dat geld en macht corrumpeert (een bewezen principe) en dat men vanuit die hoek moet aantonen dat men niet evil is.
Voor de rest noem jij m.i. veel te veel namen van al dat gemanipuleerde fruit.
Je weet er teveel van. Het ene deugt niet en het andere wel.
Het komt in ieder geval niet "onafhankelijk" over wat je beweert.
En onafhankelijkheid is wat mij betreft de norm.
Dat is natuurlijk zoals het werkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:41 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik snap je laatste twee zinnen niet helemaal, suggereer je daarmee dat kennis van zaken onafhankelijkheid per definitie onmogelijk maakt? Dat lijkt me een wat voorbarige en gevaarlijke aanname eerlijk gezegd.
waar zeg ik dat elke cel dezelfde doorloop tijd heeft. Natuurlijk zij er uitzonderingen maar globaal worden alle cellen vervangen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:34 schreef .SP. het volgende:
[..]
fout, fout fout, niet al je cellen worden elke 7 jaar vervangen, sommige veel sneller, anderen nooit.
Lees eens boeken of bezoek fora
wetenschappers kunnen in de huidige maatschappij niet integer en of onafhankelijk opereren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:41 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik snap je laatste twee zinnen niet helemaal, suggereer je daarmee dat kennis van zaken onafhankelijkheid per definitie onmogelijk maakt? Dat lijkt me een wat voorbarige en gevaarlijke aanname eerlijk gezegd.
Omdat ik er teveel van weet ben ik niet onafhankelijk?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind ik mooi. Dat soort eerlijke dingen überhaupt.
Ik ga uit vanuit het principe dat geld en macht corrumpeert (een bewezen principe) en dat men vanuit die hoek moet aantonen dat men niet evil is.
Je weet er teveel van. Het ene deugt niet en het andere wel.
Het komt in ieder geval niet "onafhankelijk" over wat je beweert.
En onafhankelijkheid is wat mij betreft de norm.
En even voor de goede orde- ik werk niet met GMOs of in pharma. Ik werk wel in biotech, heb een PhD in biologie, heb jaren in Moleculaire Biologie gewerkt, en ben nogal geinteresseerd in GMOs (of meer algemeen: de biologische wetenschap in maatschappelijke vraagstukken). Vandaar dat ik er nogal wat vanaf weet. Je kan er namelijk over leren zonder erin te werken. Een aanrader voor sommig FOKkers hier!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 02:02 schreef Broomer het volgende:
[..]
Omdat ik er teveel van weet ben ik niet onafhankelijk?
Sorry, ik vind dit een hele domme uitspraak. Het is waarschijnlijk meer: omdat ik er teveel van afweet en het strookt niet met jouw mening ben ik niet onafhankelijk.
Misschien moet je luisteren naar mensen die ergens wat vanaf weten, zeker als je het er niet mee eens bent. In plaats van verzinnen dat ik voor een GMO bedrijf werk en je kop in het zand steken.
Dus niet. Niet alle cellen worden vervangen, maar ik snap dat jij veel moeite hebt om je ongelijk toe te geven. Nog sterker; van de belangrijkste 2 organen delen de cellen praktisch niet: hart en hersenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 01:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waar zeg ik dat elke cel dezelfde doorloop tijd heeft. Natuurlijk zij er uitzonderingen maar globaal worden alle cellen vervangen.
Dit zal ik dan maar als compliment interpreteren. Het is niet eens mijn vakgebied. Mijn werk is altijd aan de medische kant geweest, niet in de landbouw.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:34 schreef Bart2002 het volgende:
Je weet er teveel van.
Klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 02:02 schreef Broomer het volgende:
[..]
Omdat ik er teveel van weet ben ik niet onafhankelijk?
Sorry, ik vind dit een hele domme uitspraak. Het is waarschijnlijk meer: omdat ik er teveel van afweet en het strookt niet met jouw mening ben ik niet onafhankelijk.
Misschien moet je luisteren naar mensen die ergens wat vanaf weten, zeker als je het er niet mee eens bent. In plaats van verzinnen dat ik voor een GMO bedrijf werk en je kop in het zand steken.
Heeeeeeeeeeeeeeeel veel cellen worden nooit vervangen en heeeeeeeeeeeeel veel cellen worden heel snel vervangen, je praat onzin, (Zie ook Starla's post)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 01:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waar zeg ik dat elke cel dezelfde doorloop tijd heeft. Natuurlijk zij er uitzonderingen maar globaal worden alle cellen vervangen.
Ik ga die stupide vraag over levende vaccin niet beantwoorden.
Je weet zelf ook wel dat het kwaadaardige bullshit is.
Dus jij kan aan iemands kennis zie aan "welke kant" deze staat? Wat een kolder!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zoals het werkt.
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Vaak geparafraseerd als: wiens brood men slikt, wiens aars men likt.
De kennis van zaken is in dat geval van toepassing op wiens belang men op dat moment verdedigd.
Onafhankelijkheid kan best maar dan moet je geld van jezelf (of van je ouders) hebben.
In het kort, 85% van de financiering van de waakhond is betaald door degene die het bewaakt, goed verhaal. Of best verontrustend. Eigenlijk dat laatste.quote:De Italiaanse wetenschapper Silvio Garattini onderzocht zowel in 2000 als in het afgelopen jaar hoe afhankelijk de Europese medicijnenautoriteit EMA is van de industrie. Dat leverde geen fraai plaatje op: de ‘waakhond’ wordt inmiddels bijna volledig gefinancierd door farmaceuten. De EMA zelf ziet geen probleem.
Het is toch geen vrije markt? Verplichte nering eigenlijk. De regelgever hoeft toch niet te luisteren naar degene die betaalt? Wat gaan degenen doen die het betalen? Naar een andere markt?quote:Op zondag 15 mei 2016 02:51 schreef jogy het volgende:
En weer open. De topicpointers zijn niet optioneel, bedankt.
Meteen met een interessant artikel.
https://www.ftm.nl/artike(...)aceutische-industrie
[..]
In het kort, 85% van de financiering van de waakhond is betaald door degene die het bewaakt, goed verhaal. Of best verontrustend. Eigenlijk dat laatste.
Lambiekje heeft gewoon in ieder geval 90% gelijk in de dingen die hij zegt en post hier mbt Big Pharma en er komt de laatste tijd een enorme golf aan nieuwsberichten bij die dat ondersteunt.quote:Op zondag 15 mei 2016 07:26 schreef Broomer het volgende:
[..]
Het is toch geen vrije markt? Verplichte nering eigenlijk. De regelgever hoeft toch niet te luisteren naar degene die betaalt? Wat gaan degenen doen die het betalen? Naar een andere markt?
Twee dingen gaan niet goed hier; ten eerste heeft Lambiekje in de verste verte niet 90% gelijk (hoe kom je bovendien aan dat percentage?), want zo gauw het een béétje medisch inhoudelijk wordt, praat hij echt poep. Sorry, maar ik vind het jammer dat jij iemand als Lambiekje kiest als autoriteit boven mensen die er daadwerkelijk voor geleerd hebben. Inhoudelijk weet hij bar weinig, als we toch met percentages strooien, denk ik dat hij toch in een dikke 1% van de gevallen weet waar hij over praatquote:Op zondag 15 mei 2016 12:33 schreef Japie77 het volgende:
Lambiekje heeft gewoon in ieder geval 90% gelijk in de dingen die hij zegt en post hier mbt Big Pharma en er komt de laatste tijd een enorme golf aan nieuwsberichten bij die dat ondersteunt.
Ik geloof net als Lambiek dat er bij Big Pharma (net als in een heleboel andere bedrijfstakken) de lobby van de multinationals zo enorm veel geld hebben en daarom ook zo enorm veel macht hebben om beleid te beinvloeden dat het systeem totaal corrupt is.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:47 schreef starla het volgende:
[..]
Twee dingen gaan niet goed hier; ten eerste heeft Lambiekje in de verste verte niet 90% gelijk (hoe kom je bovendien aan dat percentage?), want zo gauw het een béétje medisch inhoudelijk wordt, praat hij echt poep. Sorry, maar ik vind het jammer dat jij iemand als Lambiekje kiest als autoriteit boven mensen die er daadwerkelijk voor geleerd hebben. Inhoudelijk weet hij bar weinig, als we toch met percentages strooien, denk ik dat hij toch in een dikke 1% van de gevallen weet waar hij over praat
Ten tweede betekent meer aandacht in de media niet per definitie meer fouten of een grotere juistheid van de uitspraken die hier gedaan worden. Een zogenaamde non sequitur.
Prima als jij je meer thuis voelt bij alternatieve geneeskunde maar om dan de 'gewone' medici uit te schelden en belasteren is gewoon onacceptabel. En dat doet Lambiekje.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik geloof net als Lambiek dat er bij Big Pharma (net als in een heleboel andere bedrijfstakken) de lobby van de multinationals zo enorm veel geld hebben en daarom ook zo enorm veel macht hebben om beleid te beinvloeden dat het systeem totaal corrupt is.
Verder ben ik het ook vaak met Lambiekje eens mbt hoe er naar de mens word gekeken in de medische westerse wetenschap nogal beperkt is aangezien ik veel meer geloof in het "hele mens" principe en niet naar 1 orgaan afzonderlijk behandelen. Mijn visie sluit wat dat betreft veel beter aan bij alternatieve therapieen waar ik veel meer vertrouwen in heb.
Precies dit. Lambiekje kan heel goed polariseren en de onderbuikgevoelens aanspreken van mensen die nare ervaringen hebben gehad met de geneeskunde c.q. gezondheidszorg.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:33 schreef ems. het volgende:
Het zou acceptabel zijn als dat schelden enige grond had. Wat Lambi doet is gewoon lukraak artikelen van propaganda-sites copy pasten om vervolgens met een combinatie van gescheld en "zie je nou wel" de hele medische wereld de grond in te boren.
Dus ja. Of je nou sceptisch of niet bent over de medische wereld is een ding, maar ik zou me niet willen associëren met zo'n druktemaker. Net als dat ik zelf geen fan ben van de Islam maar ook liever niet met de PVV gezien wil worden.
Ben ik ook geen voorstander van maar ik snap het wel omdat hier zoveel trollen rondlopen die hem het leven zuur proberen te maken.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima als jij je meer thuis voelt bij alternatieve geneeskunde maar om dan de 'gewone' medici uit te schelden en belasteren is gewoon onacceptabel. En dat doet Lambiekje.
Beledigingen ben ik ook niet van. Roepen wat er fout is vind ik niks mis mee omdat dat de eerste stap is. Je kunt pas oplossingen aan gaan dragen als je erkent dat er een heleboel mis is. En er zijn nog steeds een heleboel mensen hier die vinden dat er vrij weinig mis is.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:01 schreef starla het volgende:
[..]
Precies dit. Lambiekje kan heel goed polariseren en de onderbuikgevoelens aanspreken van mensen die nare ervaringen hebben gehad met de geneeskunde c.q. gezondheidszorg.
Ik heb meerdere malen aangegeven in dit draadje dat zelfs ik -iemand die midden in het adelaarsnest zit- niet altijd gecharmeerd ben door hoe sommige collegae te werk gaan en hoe sommige zaken in elkaar steken.
Maar ik heb nog wel de helderheid van geest om niet drogreden op drogreden op drogreden te stapelen en de hele gezondheidszorg en alles wat hiermee te maken heeft maar af te schilderen als corrupt, verrot en 'hetzelfde riedeltje des Lambiekjes'.
In dat opzicht kun je Lambiekje wel beschouwen als een volksmenner. Tere zieltjes vallen voor de krachttaal zonder inhoud, zoals we inderdaad zien in de politiek nu met de PVV.
Oplossingen worden niet aangedragen, we horen alleen wat er mis is. Als dan een oplossing wordt aangedragen is het het tegenovergestelde van de geaccepteerde visie; dat noem ik een simpele naysayer, geen visionair.
Chemotherapie is slecht. Oplossing:
chemo moet verboden worden.
Vaccins zijn slecht. Oplossing:
vaccins moeten verboden worden.
Dat is echt de visie van een mol als je het mij vraagt, maar goed, ik snap wel degelijk -en dat bedoel ik niet sarcastisch- dat er altijd behoefte is aan een tegengeluid. Daar is op zich niets mis mee. Dat dat altijd gepaard moet gaan met een scala aan beledigingen vind ik jammer en heeft zoals eerder aangestipt in dit topic, louter een averechts effect.
Oh er zijn zeker problemen in de farma wereld. Maar je moet dan wel de juiste problemen benoemen, en niet concentreren op iets wat niet de kern van het probleem is.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lambiekje heeft gewoon in ieder geval 90% gelijk in de dingen die hij zegt en post hier mbt Big Pharma en er komt de laatste tijd een enorme golf aan nieuwsberichten bij die dat ondersteunt.
Ik vind dit een heel vreemde gedachtekronkel.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:28 schreef Broomer het volgende:
En ik denk dat die financiering niet het probleem is. Er is namelijk geen alternatief voor farma.
Het is zoiets als belasting betalen. Krijg ik echt meer gedaan als ik meer belasting betaal? Dacht het niet, want er is geen alternatief. Je krijgt alleen meer gedaan van de overheid als je veel stemmen kan mobiliseren, want dan kan je met die stemmen ergens anders naartoe.
Deze snap ik nu beter: natuurlijk is het wel een probleem. Het is een gigantisch probleem.quote:En ik denk dat die financiering niet het probleem is. Er is namelijk geen alternatief voor farma.
Het gaat hier toch om de fees die farma betaalt om een medicijn op de markt toegelaten te krijgen? Als je de markt op wil moet je dat betalen. Farma kan niet kiezen voor een andere regulator die makkelijker is. Dat farma dat betaalt is helemaal niet zo'n stimulans voor de regulator om makkelijk te zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind dit een heel vreemde gedachtekronkel.
Ik snap denk ik niet wat je precies bedoelt.
Vooral de eerste zin in combinatie met de tweede: je doet net alsof je hier een logisch verband beschrijft waar wij allemaal van op de hoogte zouden behoren te zijn. En dat je er w.s. wel iets mee denkt duidelijk te maken maar ik zou niet weten wat dan. Kan ook aan mij leggen overigens. Zou je misschien in andere bewoordingen kunnen beschrijven in welke richting je het zoekt?
En ja, ik heb eerst tot tien geteld...
Overigens na de postings nog wat te hebben gelezen is het (mij) duidelijk dat jij er geen enkel probleem in ziet dat de instanties die de WC-eend dienen te controleren tevens betaald worden door de WC-eend. He geeft te denken dat de rest van de wereld wel een probleem heeft met zo'n constructie.bedenken.
Ik heb een alinea toegevoegd aan #136.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:42 schreef Broomer het volgende:
Kan best zijn dat zulke perverse stimuli aanwezig zijn, of dat is aangetoond dat de financiering tot problemen leidt, dan hoor ik dat graag. Ik leer graag meer, en heb er ook geen problemen mee als mijn ongelijk aangetoond wordt.
Ik houd me toch even in.. in afwachting van.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:42 schreef Broomer het volgende:
of dat is aangetoond dat de financiering tot problemen leidt
Ik ken de situatie in de VS beter. Daar betalen de farmabedrijven fees om medicijnen toe te laten. Ik denk dat dat vergelijkbaar is met de NL situatie. Laat me weten als dat niet zo is.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Overigens na de postings nog wat te hebben gelezen is het (mij) duidelijk dat jij er geen enkel probleem in ziet dat de instanties die de WC-eend dienen te controleren tevens betaald worden door de WC-eend.
Ik vind het niet ideaal, en zou het liever anders zien. Ik denk alleen niet dat dit systeem veel bijdraagt aan de problemen. Hebben de landen met een ander systeem minder problemen met farma? Dat vraag ik me sterk af.quote:Het geeft te denken dat de rest van de wereld wel een probleem heeft met zo'n constructie.
Het college wordt toch vanuit de rijksoverheid benoemd? Ik denk dat het vergelijkbaar is met een paspoort of rijbewijs halen. Daar moet je ook voor betalen, maar denk maar niet dat je iets in de melk te brokkelen hebt.quote:[..]
Deze snap ik nu beter: natuurlijk is het wel een probleem. Het is een gigantisch probleem.
Ken je het spreekwoord: "wiens brood men eet wiens woord men spreekt"? Dat is een oeroude wijsheid en dient vermeden te worden als de pest. Onafhankelijkheid is in het geding.
Dat dacht ik al wel eigenlijk. Je geeft in je 1e alinea al aan dat je w.s. niet eens weet wat we verstaan onder een "controlerende instantie" en niet eens van het bestaan afweet vermoedelijk. Althans niet in een "onafhankelijke vorm" zoals wij die in Europa kennen. Hoewel dat volgens de laatste berichten (#120) ook niet meer de realiteit betreft.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:34 schreef Broomer het volgende:
Het strookt gewoon niet met mijn ervaring. Maar ik kan het mis hebben. Alleen ga ik niet op je woord in.
Zie #120 en #121 daar ging het over.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:34 schreef Broomer het volgende:
Kijk, je roept wel een hele hoop, maar bewijzen komen er maar niet.
Hier heb ik ook moeite mee. Om het te begrijpen dan.quote:Het college wordt toch vanuit de rijksoverheid benoemd? Ik denk dat het vergelijkbaar is met een paspoort of rijbewijs halen. Daar moet je ook voor betalen, maar denk maar niet dat je iets in de melk te brokkelen hebt.
Het hoeft geen probleem te zijn, als de farmaceuten geen invloed kunnen uitoefenen op de leden van het college.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:27 schreef Bart2002 het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van #120 en #121? Of is zoiets "business as usual"?
"Ook in Nederland wordt het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen bijna volledig betaald door de industrie. Of dat een probleem is? Nou, dat lijkt me wel ja"
Ik snap dit soort "schadebeperkende" post's nooit.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het hoeft geen probleem te zijn, als de farmaceuten geen invloed kunnen uitoefenen op de leden van het college.
Als ze niet betalen krijgen ze geen registratie, kunnen ze niet verkopen. Dat is wat ze ervoor terugkrijgen.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik snap dit soort "schadebeperkende" post's nooit.
Natuurlijk kunnen ze (en doen ze) de tekst in bold wel.
Als je die gasten betaalt dan wil je per definitie invloed uitoefenen. Anders zouden we ze niet betalen. We komen niet vers uit een ei, toch?
Zie #120 en #121 en zie dat het ondanks al die documenten die jij linkt (dat ze integerheid zweren) aan alle kanten gillend uit de rails loopt. Het is corrupt. Het is door- en door verrot. Weer een bewijs dat geld en macht corrumpeert. Maar dat wisten we al wel eigenlijk.
De truc zit hem erin dat ze de leden niet rechtstreeks betalen, en dat er een duidelijke dienst tegenover staat. De vergunningsaanvraag kan ook worden afgewezen, en dan moet de farmaceut opnieuw betalen om de aanvraag alsnog behandeld te krijgen. Wat dat betreft zou het in het voordeel zijn van het college om zoveel mogelijk aanvragen af te wijzen, want de farmaceuten kunnen ze toch niet ontslaan.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik snap dit soort "schadebeperkende" post's nooit.
Natuurlijk kunnen ze (en doen ze) de tekst in bold wel.
Als je die gasten betaalt dan wil je per definitie invloed uitoefenen. Anders zouden we ze niet betalen. We komen niet vers uit een ei, toch?
Oh ja, dat punt hebben ik en anderen al vaker gemaakt, in de loop van de jaren. Wat Lambiekje doet werkt juist averechts, voor de zaak waar hij voor vecht.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:01 schreef starla het volgende:
[..]
Precies dit. Lambiekje kan heel goed polariseren en de onderbuikgevoelens aanspreken van mensen die nare ervaringen hebben gehad met de geneeskunde c.q. gezondheidszorg.
Ik heb meerdere malen aangegeven in dit draadje dat zelfs ik -iemand die midden in het adelaarsnest zit- niet altijd gecharmeerd ben door hoe sommige collegae te werk gaan en hoe sommige zaken in elkaar steken.
Maar ik heb nog wel de helderheid van geest om niet drogreden op drogreden op drogreden te stapelen en de hele gezondheidszorg en alles wat hiermee te maken heeft maar af te schilderen als corrupt, verrot en 'hetzelfde riedeltje des Lambiekjes'.
In dat opzicht kun je Lambiekje wel beschouwen als een volksmenner. Tere zieltjes vallen voor de krachttaal zonder inhoud, zoals we inderdaad zien in de politiek nu met de PVV.
Oplossingen worden niet aangedragen, we horen alleen wat er mis is. Als dan een oplossing wordt aangedragen is het het tegenovergestelde van de geaccepteerde visie; dat noem ik een simpele naysayer, geen visionair.
Chemotherapie is slecht. Oplossing:
chemo moet verboden worden.
Vaccins zijn slecht. Oplossing:
vaccins moeten verboden worden.
Dat is echt de visie van een mol als je het mij vraagt, maar goed, ik snap wel degelijk -en dat bedoel ik niet sarcastisch- dat er altijd behoefte is aan een tegengeluid. Daar is op zich niets mis mee. Dat dat altijd gepaard moet gaan met een scala aan beledigingen vind ik jammer en heeft zoals eerder aangestipt in dit topic, louter een averechts effect.
Vooruit. De link in #120 geeft nog een leuke analogie:quote:Op zondag 15 mei 2016 21:14 schreef Bart2002 het volgende:
Ondertussen gaan jullie niet in op de linkjes in #120 en #121. Behalve dan dat "het geen probleem hoeft te zijn". Dat is een te pijnlijk bewijs w.s. Het is in ieder geval wel nieuws voor degenen die dit nog niet wisten.![]()
Ook het CBR wordt voor een groot deel gefinancierd door de mensen die betalen voor de beoordeling van de aanvraag van een vergunning: het praktijkexamen voor het behalen van een autorijbewijs. Toch krijgt lang niet iedereen die het CBR betaalt de gewenste vergunning.quote:De wijze van financieren van de EMA, die leidt tot de bijdrage van 83 procent van het budget door de farmaceutische industrie, ziet Labbé in het geheel niet als problematisch. 'Je kunt het vergelijken met een rijexamen. Je moet betalen voor een rijexamen maar er is geen enkele garantie dat je de test gaat halen,' stelt ze, ervan uitgaand dat Garattini het heeft over beïnvloeding van de toelatingen op zich en niet over het grotere kader. 'De EMA maakt duidelijk dat zij zeer hoge standaarden hanteert in de aanmeldingen. Het belang van de patiënt is altijd onze maatstaf.'
Het afleiden en bagatelliseren door het te vergelijken met het CBR begint al te werken... Straks gaan we dat nog geloven ook.quote:
Mozeskriebel. Het is geen onbedoelde "bug". Het is pure corruptie en belangenverstrengeling. En niet eens per ongeluk. Dat is niet zo eenvoudig te "patchen" denk ik.quote:wordt hopelijk gepatcht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |