abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162127509
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Sorry hoor, de dood in gejaagd worden door oa de media en dan denk jij dat het een Lievelingetje was van de media?
8)7 8)7 8)7
:W :W :W
Was jij wel op een leeftijd dat je bewust media consumeerde op dat moment?
pi_162127559
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh? De reden waarom jij Pim en 2002 aanhaalde? Oh, en nog iets liep te stamelen over "1984".
Ik zei dat het van de VPRO was, en jij doet alsof ik zei dat het van de NOS was.
Dus jij bazelt, niet ik.

De reden dat ik Pim aanhaalde is dat de NOS niet onafhankelijk is. Bewijs werd in 2002 geleverd.

De NOS onafhankelijk noemen is of naïef of dom of corrupt. Wanneer FOKkers met een beetje kritische blik dit gaan noemen, en ja ik dacht dat jij daar bij hoorde, dan denk ik dat het hersenspoelen van het volk goed begint te lukken. Vandaar Orwell's 1984.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:22:40 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162127610
Begrijp ik nou goed dat dit topic alleen geopend werd om nog maar eens een keer te kunnen lopen zaniken over die kale homo en hoe vreselijk links hem toch wel behandeld heeft?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:23:16 #54
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162127632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik zei dat het van de VPRO was, en jij doet alsof ik zei dat het van de NOS was.
Dus jij bazelt, niet ik.

De reden dat ik Pim aanhaalde is dat de NOS niet onafhankelijk is. Bewijs werd in 2002 geleverd.

De NOS onafhankelijk noemen is of naïef of dom of corrupt. Wanneer FOKkers met een beetje kritische blik dit gaan noemen, en ja ik dacht dat jij daar bij hoorde, dan denk ik dat het hersenspoelen van het volk goed begint te lukken. Vandaar Orwell's 1984.
Het verhaal wordt nu steeds waziger :? Welk bewijs werd in 2002 geleverd? Waar heb je het nou over?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162128451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Sorry hoor, de dood in gejaagd worden door oa de media en dan denk jij dat het een Lievelingetje was van de media?
8)7 8)7 8)7
:W :W :W
Ik dacht dat Pim de dood in was gejaagd door Melkert en Rosenmuller.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162128874
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik dacht dat Pim de dood in was gejaagd door Melkert en Rosenmuller.
Pim.... die leeft op een eiland in de Stille Oceaan. daar heeft hij Elvis en Marylin Monroe nog ontmoet. Zoon Kennedy leeft daar ook. Hij woont samen met John Denver.
pi_162129070
Onafhankelijk bestaat niet. Berichtgeving is praktisch altijd een perspectief waar een ideologie of doel aan verbonden is, zelfs als er geen financiële afhankelijkheid is (van staat of commercie). Puur kiezen wat je gaat berichten en wat niet is al blijk geven van voorkeur/mening/inkleuring.
pi_162144345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
Wat versta je onder onafhankelijk?
media die eigenlijk iedere dag de hele handel moeten rectificeren, maar zo verschrikkelijk onafhankelijk zijn dat het eigenlijk niemand wat interesseert of ze 't nu wel of niet doen.

Die ga ik geen geld geven trouwens, dan zijn ze niet onafhankelijk meer. Ik bescherm die status graag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 13-05-2016 05:03:54 ]
pi_162145260
Word hier niet gewoon neutraal en on/afhankelijk door elkaar gehaald?

Media kan best onafhankelijk en niet neutraal zijn.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:17:33 #60
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162148521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Je politieke mening wordt mede gevormd door het nieuws dat je leest. Waar lezen jullie nieuwsberichten? Het is mij al duidelijk dat een deel hier op FOK tegen de gevestigde media is, of misschien gewoon pro-onafhankelijke media.

Maar wat of wie is volgens jullie dan die onafhankelijke media?

Onafhankelijk vind ik bijvoorbeeld:
- Geenstijl.nl
- de stille waarheid
- tpo.nl

Hebben jullie meer voorbeelden?
Een kort antwoord voor nu. Elk medium is afhankelijk, het gaat erom van wie je afhankelijk bent. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je de juiste media gebruikt voor het juiste nieuws. Persoonlijk heb ik liever dat een medium afhankelijk is van betalende klanten dan van de staat of van multinationals.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162149295
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een kort antwoord voor nu. Elk medium is afhankelijk, het gaat erom van wie je afhankelijk bent. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je de juiste media gebruikt voor het juiste nieuws. Persoonlijk heb ik liever dat een medium afhankelijk is van betalende klanten dan van de staat of van multinationals.
De vraag is of dat beter is. Als een medium afhankelijk is van betalende klanten die vrij homogeen zijn, dan kan het erg lonend zijn om vrij selectief en bevooroordeeld die klanten naar de mond te praten. Bij financiering door 'staat of multinational' (wat als het bezittende bedrijf enkel binnen de eigen landsgrenzen opereert trouwens?), dan gaat het erom hoe die financiering is geregeld, hoe de redactionele onafhankelijkheid van het medium wordt geborgd, enzovoort.
De automatische gevolgtrekking dat iemand die betaalt ook automatisch redactionele invloed heeft is een veel te simplistisch beeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_162149772
De waarheid is gewoon dat de meeste redacties zich niet of nauwelijks laten beïnvloeden. Natuurlijk houd je altijd dat de hoofdrolspelers (politici, sporters, etc) druk uitoefenen omdat ze op een bepaalde manier geportretteerd willen worden in het nieuws. Dat is een dynamisch proces, maar heeft verder weinig met afhankelijkheid te maken.

Het idee dat er van bovenaf aan touwtjes wordt getrokken, is grote onzin. Redacties overleggen de hele dag door en bepalen zelf wat er in het nieuws komt.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:00:36 #63
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_162153698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
De waarheid is gewoon dat de meeste redacties zich niet of nauwelijks laten beïnvloeden. Natuurlijk houd je altijd dat de hoofdrolspelers (politici, sporters, etc) druk uitoefenen omdat ze op een bepaalde manier geportretteerd willen worden in het nieuws. Dat is een dynamisch proces, maar heeft verder weinig met afhankelijkheid te maken.

Het idee dat er van bovenaf aan touwtjes wordt getrokken, is grote onzin. Redacties overleggen de hele dag door en bepalen zelf wat er in het nieuws komt.
Dit is de situatie in Nederland neem ik aan? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat de journalisten in Turkije en Rusland een andere mening zijn aangedaan.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_162153790
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dit is de situatie in Nederland neem ik aan? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat de journalisten in Turkije en Rusland een andere mening zijn aangedaan.
Hoe het journaille in die oorden zijn werk doet, daar heb ik geen weet van.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:52:37 #65
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_162157650
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus jij bazelt, niet ik.

Niet roepen, doch bewijzen. Een linkje is genoeg.

Wel een linkje naar een fatsoenlijke site a.u.b.
Op het scherp van de snede.
pi_162159879
quote:

[..]

Dus jij bazelt, niet ik.

Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij bedoel jij 'objectief' want echte onafhankelijkheid bestaat niet. Nu is het NOS Journaal iets dat het Nederlandse gemiddelde probeert te vertegenwoordigen, en dan gaan de scherpe kantjes er wat af.

Als je je nu eerst eens in de geschiedenis van het nieuws en de journalistiek verdiept, en eens gaat onderzoeken wat een Journalist op een dag doet,,dan spreken we elkaar volgende week wel weer over je nieuwe visie. Want tussen aannemen dat dingen zo gebeuren zoals jij ze voor ogen hebt, of zien hoe ze werkelijk tot stand komen, zit een wereld van verschil.

Kortom, kjjk gewoon eens een keertje voor een weekje in de keuken van de journalistiek Dat doe je bij je moeder ook.En ga dan pas klagen dat er grote boze krachten zijn die je moeder ertoe bewegen om spruitjes te koken, of de journalisten de reportages laten maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 13-05-2016 19:32:36 ]
pi_162167266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mee eens. Al zie ik betalende klanten niet als de enige oplossing. Simpelweg omdat de meeste lezers volgens mij liever gewoon 'gratis' nieuws lezen.
Maar heb je overigens voorkeuren van een medium dat afhankelijk is van betalende klanten?
pi_162167539
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:27 schreef Beathoven het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij bedoel jij 'objectief' want echte onafhankelijkheid bestaat niet.
Nee, want objectiviteit bestaat niet echt. Dat komt doordat de één altijd iets onderbelicht (of negeert) en de ander iets overbelicht.
quote:
Nu is het NOS Journaal iets dat het Nederlandse gemiddelde probeert te vertegenwoordigen, en dan gaan de scherpe kantjes er wat af.

Als je je nu eerst eens in de geschiedenis van het nieuws en de journalistiek verdiept, en eens gaat onderzoeken wat een Journalist op een dag doet,,dan spreken we elkaar volgende week wel weer over je nieuwe visie. Want tussen aannemen dat dingen zo gebeuren zoals jij ze voor ogen hebt, of zien hoe ze werkelijk tot stand komen, zit een wereld van verschil.
:O
quote:
Kortom, kjjk gewoon eens een keertje voor een weekje in de keuken van de journalistiek Dat doe je bij je moeder ook.En ga dan pas klagen dat er grote boze krachten zijn die je moeder ertoe bewegen om spruitjes te koken, of de journalisten de reportages laten maken.
Wat een onnozelheid. Of een misplaatste arrogantie. Kies jij maar.
pi_162167750
Maar behoorlijk weinig suggesties hier. Ik dacht wat interessante links te zien krijgen en mijn horizon te kunnen verbreden door middel de voor mij nog onbekende media-sites. ftm.nl vind ik tot nu toe nog de interessantse, maar die werd oorspronkelijk niet eens in dit topic genoemd.

De vraag was o.a. welke media-sites dan onafhankelijk zijn. Het gebod was zelfs om onafhankelijke media te steunen, maar daar heb, muv bij een enkeling, ook niet veel over gelezen. Het viel mij zelfs tegen dat de paar FOKkers, die wel hun sites hebben genoemd, eigenlijk alleen maar de gevestigde media volgden.

Maar meningen over welke sites dan onafhankelijk zijn, of die je zou moeten steunen, heb ik nog niet kunnen lezen.
pi_162168095
Ik heb een abonnement op een kwaliteitskrant.

Aangezien bijna alle Nederlandse kranten in buitenlandse (Belgische) handen zijn kan dat volgens mij wel doorgaan voor 'steun aan onafhankelijke media'. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 23:19:06 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:44:28 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162169027
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Waar ik van baal is dat het krijgen van een gebalanceerd beeld zeer moeilijk is. Het is namelijk meestal een gevalletje dat de waarheid in het midden ligt, maar daarvoor moet je dan wel de meest uiteenlopende berichten raadplegen. Maar dan moeten die wel beschikbaar zijn, of weten waar je die kunt vinden.
Daarom is het ook nuttig op zoveel mogelijk bronnen te lezen. Immers dan lopen de inzichten zo ver mogelijk uiteen.

En met de ervaring leer je de bronnen wel kennen.
pi_162169515
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:18 schreef Igen het volgende:
Ik heb een abonnement op een kwaliteitskrant.
En welke is dat?
quote:
Aangezien bijna alle Nederlandse kranten in buitenlandse (Belgische) handen zijn kan dat volgens mij wel doorgaan voor 'steun aan onafhankelijke media'. :P
:)
pi_162169615
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:44 schreef Hexagon het volgende:
Daarom is het ook nuttig op zoveel mogelijk bronnen te lezen. Immers dan lopen de inzichten zo ver mogelijk uiteen.
Nou dat betwist ik wanneer je enkel naar de gevestigden kijkt. Tsja en wanneer je daarbij ook een Joop en geenstijl leest, zal je wel iets uiteenlopends lezen over één onderwerp. Maar toch nog zeer beperkt allemaal.

Vraagje:
Weet je nog dat nu.nl berichtte dat Pegida liep te demonstreren met een nazi-teken op een vlag. Ik weet niet hoe de andere media daarover berichtten, maar wat vond je over het algemeen die berichtgeving en vond je dat er toen veel media waren die het corrigeerden?
pi_162170122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, want objectiviteit bestaat niet echt. Dat komt doordat de één altijd iets onderbelicht (of negeert) en de ander iets overbelicht.
Dan zijn er met die onafhankelijkheid van je dus twee dingen die niet bestaan. Je kunt zoiets dus zwart en wit bekijken of ergens in het grijze midden opzoeken. Maar jij zoekt blijkbaar een bepaalde grijswaarde die jou aanstaat.
pi_162170174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan zijn er met die onafhankelijkheid van je dus twee dingen die niet bestaan. Je kunt zoiets dus zwart en wit bekijken of ergens in het grijze midden opzoeken. Maar jij zoekt blijkbaar een bepaalde grijswaarde die jou aanstaat.
Nope want ik vind onafhankelijkheid wel bestaan. En nee ik zoek geen grijswaarden die mij aanstaan.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 09:00:07 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162172936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nou dat betwist ik wanneer je enkel naar de gevestigden kijkt. Tsja en wanneer je daarbij ook een Joop en geenstijl leest, zal je wel iets uiteenlopends lezen over één onderwerp. Maar toch nog zeer beperkt allemaal.

Vraagje:
Weet je nog dat nu.nl berichtte dat Pegida liep te demonstreren met een nazi-teken op een vlag. Ik weet niet hoe de andere media daarover berichtten, maar wat vond je over het algemeen die berichtgeving en vond je dat er toen veel media waren die het corrigeerden?
Ik vind Pegida niet zo interessant dus heb ik die nieuwsberichten niet echt gelezen en kan ik er geen mening over geven.

Maar meer dan alle nieuwsbronnen die bekend zijn raadplegen kan helaas niet. Anders zou ik zelf journalist moeten worden en een eigen site bouwen.
pi_162176205
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:00 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind Pegida niet zo interessant dus heb ik die nieuwsberichten niet echt gelezen en kan ik er geen mening over geven.
Ik vind Pegida ook niet interessant, maar sommige onafhankelijke sites die ik lees wel. Door die onafhankelijkheid is subjectiviteit van tenminste nu.nl aan het licht gekomen. Net zoals door Geenstijl de subjectiviteit van de NOS aan het licht is gekomen. Zo blijf je denken dat je juiste diverse nieuwsbronnen leest.
quote:
Maar meer dan alle nieuwsbronnen die bekend zijn raadplegen kan helaas niet. Anders zou ik zelf journalist moeten worden en een eigen site bouwen.
Nee, hoor. Gewoon een paar extra sites in je favorieten plaatsen en je bent al een stap verder in de goede richting. Misschien is dat niet genoeg, maar makkelijker dan zelf journalist worden. :)
pi_162176316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

door Geenstijl de subjectiviteit van de NOS aan het licht is gekomen.

En je hebt niet door dat Geenstijl 30x zo subjectief is als de NOS?
Dan zit er iets heel erg mis met jouw subjectiviteit.
pi_162176588
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach, die Nederlander van Pegida zat een keer bij Pauw te jammeren over dat die Duitse leider onterecht beschuldigd werd van verkleden als Hitler, wat geloof ik een Photoshop bleek. Nou had hij daar wel gelijk, maar dat die Duitser een strafblad heeft waar je u tegen zegt kwam verder niet ter sprake.
pi_162176705
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nope want ik vind onafhankelijkheid wel bestaan. En nee ik zoek geen grijswaarden die mij aanstaan.
Wat jij vindt is niet objectief.
pi_162177076
Over Pegida gesproken - ergens geweld tegen journalisten durft daar nauwelijks nog een journalist naartoe. Daardoor is Duitsland op de ranking van reporters zonder grenzen flink gedaald.

Vind ik wel een interessant punt. Vrije media betekent ook dat journalisten toegang tot gebeurtenissen moeten hebben.

(Om een links-rechts-discussie te voorkomen: Dat Rutger van GeenStijl toen kijken Almere door Jorritsma werd geweigerd was ook niet goed)
pi_162190781
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat jij vindt is niet objectief.
:O
  zaterdag 14 mei 2016 @ 21:20:31 #83
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162191168
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
In het Nederlandse tv-landschap denk ik dat het NOS-Journaal en het RTL Nieuws journalistiek gezien behoorlijk onafhankelijk zijn. Natuurlijk is de NOS financieel afhankelijk van de overheid, en RTL van de achterliggende geldschieters, maar het nieuws wordt vrij neutraal gebracht. De kranten komen grotendeels voort uit de klassieke verzuiling, en dat geeft ze een richting. Maar is daarmee bijvoorbeeld de Volkskrant afhankelijk? Moeilijke vraag.
de nos is vorig jaar al debunkt
pi_162210042
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:20 schreef fs180 het volgende:

[..]

de nos is vorig jaar al debunkt
Toe maar weer, de 'NOS is debunkt'. Die blijkt niet te bestaan?
pi_162210322
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Toe maar weer, de 'NOS is debunkt'. Die blijkt niet te bestaan?
I wish. :)
pi_162210351
Ik denk dat fox news wel perfect voor je is.
pi_162212893
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:28 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik denk dat fox news wel perfect voor je is.
Ik zou niet weten waarom.
pi_162216870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En je hebt niet door dat Geenstijl 30x zo subjectief is als de NOS?
Dan zit er iets heel erg mis met jouw subjectiviteit.
Sowieso is de NOS vooral puur de berichtgeving, verdieping of achtergronden zul je er niet vinden volgens mij.
pi_162216984
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:58 schreef Chai het volgende:

[..]

Sowieso is de NOS vooral puur de berichtgeving, verdieping of achtergronden zul je er niet vinden volgens mij.
Best wel verdieping en achtergronden bij Nieuwsuur.
http://nos.nl/nieuwsuur/
pi_162217075
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Best wel verdieping en achtergronden bij Nieuwsuur.
http://nos.nl/nieuwsuur/
Oh wist niet dat dat ook onder de tak van de NOS viel. Niks gezegd dan.
pi_162224801
De Correspondent (ze hebben wel een progressieve bias), The Intercept.

Kwaliteitskranten in NL zijn prima.
pi_162243083
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:52 schreef robin007bond het volgende:
De Correspondent (ze hebben wel een progressieve bias), The Intercept.

Kwaliteitskranten in NL zijn prima.
Wat is The Intercept?
pi_162243221
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat is The Intercept?
Een site: https://theintercept.com/

Glenn Greenwald van The Guardian die bekend stond om de NSA-lekken van Snowden te verwerken is van The Guardian naar The Intercept gegaan. Het is vooral een site waar kritisch wordt gekeken naar de VS en het functioneren van de rechtsstaat. In het Amerikaanse leger is het daarom ook verboden om de site te bezoeken. Edward Snowden heeft ook een keer een goed artikel over klokkenluiders geschreven op die site.

Voorbeeld: https://theintercept.com/(...)and-self-censorship/

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 14:18:52 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 14:16:49 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162243264
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat is The Intercept?
Links-extremistische tegenhanger van de Engelse tabloids.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162245943
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een site: https://theintercept.com/

Glenn Greenwald van The Guardian die bekend stond om de NSA-lekken van Snowden te verwerken is van The Guardian naar The Intercept gegaan. Het is vooral een site waar kritisch wordt gekeken naar de VS en het functioneren van de rechtsstaat. In het Amerikaanse leger is het daarom ook verboden om de site te bezoeken. Edward Snowden heeft ook een keer een goed artikel over klokkenluiders geschreven op die site.

Voorbeeld: https://theintercept.com/(...)and-self-censorship/
Klinkt erg interessant.
(en het werd verd*mme tijd dat iemand weer eens een website zou noemen. :))
pi_162245965
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Links-extremistische tegenhanger van de Engelse tabloids.
Lijkt niet links-extremistisch aan de hand van de omschrijving door Robin007Bond
  maandag 16 mei 2016 @ 16:02:28 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162246051
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Lijkt niet links-extremistisch aan de hand van de omschrijving door Robin007Bond
Wat denk je dat Robin is?
pi_162246119
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat denk je dat Robin is?
Geen idee, maar als je het op die manier vraagt zal hij wel links-extreem zijn. Toch vind ik niks links-extreem aan een Snowden...
  maandag 16 mei 2016 @ 16:06:55 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162246210
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je het op die manier vraagt zal hij wel links-extreem zijn. Toch vind ik niks links-extreem aan een Snowden...
Greenwald zelf.

Mijn punt is, als je definitie van 'onafhankelijk' is geen agenda dan moet je daar niet zijn.
pi_162246304
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Greenwald zelf.

Mijn punt is, als je definitie van 'onafhankelijk' is geen agenda dan moet je daar niet zijn.
Ik geef alle websites een kans. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')