SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerstvolgende meet-mogelijkheden:
Alleen helaas wel regen zoals voorspellingen nu aangeven.quote:
6 graden 's nachts. Nog goed te doen om een nacht je door te halen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:27 schreef ddx het volgende:
[..]
Alleen helaas wel regen zoals voorspellingen nu aangeven.
Maargoed het zou vandaag ook gaan regenen.
Waarom fiets je niet de minst steile kant van de Ventoux op en ga je de steile kant weer naar benee?!quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan zo te zien vanuit Bedion dus een rondje maken over de Mont Ventoux, en weer op hetzelfde punt uitkomen. Iemand ervaring wat leuker is, klok mee, of tegen?
Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten. Want dan heb je dus ook gelijk de zwaarste beklimming achter je kiezen. Maar met de klok mee kun je het langst van de afdaling naar Sault genieten, al is dat niet een echt rondje natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan zo te zien vanuit Bedion dus een rondje maken over de Mont Ventoux, en weer op hetzelfde punt uitkomen. Iemand ervaring wat leuker is, klok mee, of tegen?
Gosse is lekker bezig:quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten. Want dan heb je dus ook gelijk de zwaarste beklimming achter je kiezen. Maar met de klok mee kun je het langst van de afdaling naar Sault genieten, al is dat niet een echt rondje natuurlijk.
Kan je de tekst ergens dumpen? Niet iedereen is lid van zo'n regionaal krantje.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gosse is lekker bezig:
https://www.google.nl/sea(...)esentatie&aqs=chrome..69i57j69i60.219j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
(bovenste link)
L E Z E N ratata, de bovenste link heeft het hele verhaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:28 schreef ratatat het volgende:
[..]
Kan je de tekst ergens dumpen? Niet iedereen is lid van zo'n regionaal krantje.
Ze willen dat ik lid word.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
L E Z E N ratata, de bovenste link heeft het hele verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, typisch Gosse, mocht een paar WB wedstrijden U23 mee rijden en denkt nu zeker z'n Ford Tansit zonder ramen voor zo'n grote Telenet Fidea camper te kunnen inruilen.... Volgende stap een flatje in Monaco ckerquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gosse is lekker bezig:
https://www.google.nl/sea(...)esentatie&aqs=chrome..69i57j69i60.219j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
(bovenste link)
quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze willen dat ik lid word.Hier dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Mountainbiketeam Habitat begint het veldseizoen met een talentvol internationaal georiënteerd team. Waarschijnlijk zonder Gosse van der Meer
De Friese troef zinspeelt namelijk op een voortijdig vertrek. ,,Liever niet. Het is beter een ander te kiezen om wat vertellen’’, zegt Gosse van der Meer (20) op de vraag of hij beschikbaar is voor een vraaggesprek. De Surhuizumer doet dat zelfs in het Nederlands terwijl hij zich normaal gesproken in het Fries uitdrukt. Even eerder lijkt hij er tijdens de ploegenpresentatie in Wolvega verveeld bij te zitten. Hij wil evenmin poseren voor een foto.
Dat roept vragen op. Teammanager Maarten Kemperman bevestigt desgevraagd dat er iets speelt. ,,Gosse heeft bij mij aangegeven dat er interesse is van een andere ploeg’’, zegt Kemperman. Kort geleden tekende Van der Meer een tweejarig contract bij Habitat. De ploeg bood hem een eenjarig contract maar ging overstag omdat Van der Meer alleen voor twee jaar wilde tekenen.
Nieuwe sponsors
De rijder uit Surhuizum is dus van gedachten veranderd en zou zelfs een advocaat in de arm hebben genomen om de overstap naar een Belgische crossploeg af te dwingen.
,,De details ken ik niet’’, zegt Kemperman. ,,Maar we zijn niet blij met de onrust. De afgelopen drie jaar is alles voor hem geregeld. Hij reed een goed WK maar moet niet denken dat hij nu Sven Nys is. We hebben bovendien duidelijk afspraken met sponsors die in hem investeren. Daar heeft hij voor getekend. Het gras is nu ineens groener bij de buren.’’
Maarten Kemperman: 'We zijn niet blij met de onrust, het gras is nu ineens groener bij de buren'
De twist is jammer voor de ploeg. Er zijn nieuwe sponsors, nieuwe medewerkers en de wedstrijdkalender is vol en internationaal getint. De rijders worden deze middag bovendien voorgesteld door oud-wielrenner en tv-analist Gert Jakobs. De ploeg staat er kortom goed op in de mountainbikewereld.
Een van die nieuwe troeven is Anne Tauber. De in Oranjewoud woonachtige rijdster begon met kunstjes in het circus, verruilde dat voor marathonschaatsen en maakt dit seizoen haar debuut voor de Habitat-ploeg. ,,Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik kan hier mijn klimvaardigheid en daaltechniek ontwikkelen. Dan kan ik hopelijk aan het einde van dit seizoen de stap naar de internationale top-10 zetten’’, aldus de geboren Haarlemse.
Toelichting
De twintigjarige Tauber vindt Habitat daarvoor de ideale weg. ,,Ik voel me hier ontzettend goed’’, zegt Tauber, afgelopen weekeinde goed voor de zevende plek bij de beloften op het EK mountainbike. ,,De sfeer is prima en ik krijg alle mogelijke begeleiding. De randzaken zijn goed geregeld. Het ontbreekt me aan niets.’’
Behalve Van der Meer en Tauber bestaat de ploeg voor komend seizoen uit Frank Beemer, de Belg Ruben Scheire, de Deen Niels Rasmussen en Rob van der Werf, Henk Bos en Maurits Buist.
Even na de afwijzing is Gosse van der Meer na enig aandringen bereid tot een minimale toelichting. ,,Als Maarten het gezegd heeft, houd ik het uit eigenbelang daarbij. Er komt vanzelf meer naar buiten. Ik hoop in ieder geval dat ik een mooie stap kan zetten in mijn carrière die ik bij deze ploeg nooit zal kunnen zetten. Daar laat ik het bij’’, aldus Van der Meer.
Habitat is niet van plan Van der Meer te laten gaan. ,,Concreet weten wij nog niet veel van de interesse. Gosse heeft een contract getekend daar houden we hem aan’’, aldus Kemperman. ,,Wij focussen ons op een nieuw, succesvol seizoen.’’2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze willen dat ik lid word.als ik die artikelen via Google benader kan ik het lezen zonder te registreren. Vandaar de Google link en niet rechtstreeks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal....quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten.
Sportpsycholoogquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..
Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag )
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan...
Het uitmaken met je koers-ik, de koek is op. Of "on a break" zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..
Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag )
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan...
Ja dat denk ik ook dat het juiste is...quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Sportpsycholoog
Je fietst toch omdat je het leuk vind? Als het koersen je dan niet meer zo aanstaat neem je er toch even afstand van? Dan komt de honger voor koersen vanzelf weer terug. Lijkt mij iig verstandiger dan door blijven koersen en er straks helemaal klaar mee zijn voor de rest van het seizoen.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:26 schreef Fretwork het volgende:
Het uitmaken met je koers-ik, de koek is op. Of "on a break" zijn.
Dat je het op een zelfde manier moet behandelen als andere zaken waar je even klaar mee bent. Kijken of je er echt klaar mee bent en je weekenden in gaan vullen met andere hobbies, of tijdelijk afstand nemen en kijken of het verlangen weer komt.quote:
Ik kan niet me je mee omhoog. Ik postte het gisteren op Fok en nog geen 2 uur later werd ik al door mijn werk geclaimd om aanwezig te zijn op 6 juni. En aangezien ik nog geen vakantie had opgenomen (en mijn vriendin er ook geen zin in had), moet ik dus op kantoor zijnquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal....
Dit is waarom ik eigenlijk niet zo veel koers. Het kost veel tijd om heen te gaan etc etc.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..
Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag )
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan...
Was leuk geweest, maar ja. Ik zit te kijken nu, vanaf Sault is kennelijk de makkelijkste kant, langer maar minder steil. Maar ik kom vanaf Saint-Paul-Trois-Châteaux in de ochtend, dan is Malaucène een logscher stop qua camping en afstand. En van daaruit rij ik ook mooi weer door dan naar St Remy de Provence, voor m'n Van Gogh pelgrimage.quote:
Als je er maar 1 dag bent zou ik ook de Bedoin kant doen. Maar begrijp CapFab wel, hij is uberhaupt bang dat die niet boven komt. Dus dan is het wel een goed idee om de makkelijke optie te pakken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:24 schreef muzas het volgende:
Ik zou (en ga) de bedoinkant pakken... Dat is toch de 'historische' klim zoals op tv enzulks... Als ik die heuvel dan doe wil ik dat de eerste ervaring ook meteen de 'echte' is als je begrijpt wat ik bedoel #olliebbommel
En zal malaucene ook zeker nog wel pakken ws. zit toch in de buurt.
Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook bij schaatswedstrijden. Je was een halve middag en hele avond kwijt om ergens een 500 en een 1500m te rijden. Uiteindelijk ben ik een jaar te lang doorgegaan met als resultaat dat ik al twee winters m'n schaatsen niet heb aangeraakt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..
Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag )
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan...
Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet zo niet wat ik moet verwachten daar inderdaad...gelukkig kan ik tot op de ochtend twijfelen, ik hoef pas te beslissen als ik uit Saint-Paul-Trois-Châteaux wegrij tenslotte. En gewoon onderweg bij het chalet enzo stoppen, en veel foto's maken.
Ja, ik ben bang dat ik al voor Chalet Reynard af moet haken ofzo...maar juist daarom moet ik het proberen natuurlijk. M'n zelfvertrouwen/zelfbeeld wat opkrikken.
Temperatuur prima (wel jammer zeker als het al hele week 20+ is)quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
6 graden 's nachts. Nog goed te doen om een nacht je door te halen.
Dit dus. Ik maak me, ook al lijkt het soms zo, helemaal niet druk of ik die helling op kom...Maar vind het wel spannend of dat in een beetje acceptabele tijd kan Of zelfs zonder stoppen... etc.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet.
Heb nooit een 'echte berg' opgefietst maar wat ik me voorstel is een soort van Gulpenberg maar dan 20x zo lang....Iets waar ik niet aan moet denkenquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet.
De eerste keer dat ik de Ventoux fietste was meteen de eerste keer dat ik een fatsoenlijke klim fietste. 600 kilometer getraind, en het was de bedoeling de 'mietjeskant' (Sault) te doen. Ik had alleen een foutje gemaakt; op de een of andere manier had ik in mijn hoofd dat Bedoin de gemakkelijke kant was. Toen we daar eenmaal waren en erachter kwamen hadden we geen zin om nog 50 kilometer naar Sault te rijden .quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet zo niet wat ik moet verwachten daar inderdaad...gelukkig kan ik tot op de ochtend twijfelen, ik hoef pas te beslissen als ik uit Saint-Paul-Trois-Châteaux wegrij tenslotte. En gewoon onderweg bij het chalet enzo stoppen, en veel foto's maken.
Ja, ik ben bang dat ik al voor Chalet Reynard af moet haken ofzo...maar juist daarom moet ik het proberen natuurlijk. M'n zelfvertrouwen/zelfbeeld wat opkrikken.
Het voordeel van een echte berg is dat je in een ritme kan komen, als 'ie niet te onregelmatig is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:03 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Heb nooit een 'echte berg' opgefietst maar wat ik me voorstel is een soort van Gulpenberg maar dan 20x zo lang....Iets waar ik niet aan moet denken
Ja, al zou ik mijn vriendin nooit alleen laten rijden. Ze rijdt hem sowieso met haar pa, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar ik weet dat ze het wel heel leuk zou vinden als ik mee zou gaan, al zou ze altijd zeggen 'nee joh, ga lekker koersen'.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me simpel, stel je deze vraag: als klein patroontje, was je droom
- zoveel mogelijk koersen te rijden
of
- lekker fietsen, met mensen waar je graag tijd mee doorbrengt
Als jij liever gaat koersen dan eens met je vriendin een mooie tocht te maken, moet je dat doen. Maar dat wil je dus niet kennelijk. En als ik van Gripper en Co hoor wat voor lieve meid dat is, zou ik je echt heel raar vinden als je haar alleen die elfsteden liet fietsen.Maar goed, ik ben ook zo competatief als een <insert iets wat niet met alle geweld het snelste wil zijn> dus dat zegt misschien weinig.
Je neemt fietsen heel serieus, het er veel tijd en geld in geinvesteerd, dus misschien vind je het ergens iets van opgeven, of falen als je nu niet tot aan de winter elke koers afloopt die er is? In dat geval moet je zeker eens een stuk onstpannen met je vriendin fietsen denk ik. Even perspectief nemen. Ik vind het heel knap wat je doet, en hoe fanatiek je bent, dat wel, maar je bent soms een beetje heel gefocussed. Geef jezelf even vrij. Dan ram je weer heel snel je rondjes om de kerk denk ik,.Zonder tegenzin.
Yep, had ik vroeger ook na 1 langebaan seizoen bij Thialf. 2 afstandjes rijden en weer terug, zelfs geen huldiging. Paar dagen later zag je de uitslag hangen bij de training. Vrij treurig allemaal.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook bij schaatswedstrijden. Je was een halve middag en hele avond kwijt om ergens een 500 en een 1500m te rijden. Uiteindelijk ben ik een jaar te lang doorgegaan met als resultaat dat ik al twee winters m'n schaatsen niet heb aangeraakt.
Het op tijd (tijdelijk) stoppen en anders gaan fietsen is een goed advies, ratatat heeft gelijk.
Ze is echt lief, je hebt mazzel met haar. Maar het versterkt jouw neiging om extreem te focussen natuurlijk wel.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:08 schreef Patroon het volgende:
Maar ik weet dat ze het wel heel leuk zou vinden als ik mee zou gaan, al zou ze altijd zeggen 'nee joh, ga lekker koersen'.
Ik begreep je vraag als vanuit Bedoin omhoog fietsen. Vanuit Bedoin naar Sault, dan omhoog, afdalen naar Malauchene en dan om de berg heen naar Bedoin is het "makkelijkste" rondje. Afdaling naar Bedoin is niet echt lekker want kan nog wel eens nat zijn in het bos ná Chalet Renard, vraag dat maar aan Bert Wagendorp!quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal....
Dit dus? https://goo.gl/maps/uDEH5xuQDswquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..] Vanuit Bedoin naar Sault, dan omhoog, afdalen naar Malauchene en dan om de berg heen naar Bedoin is het "makkelijkste" rondje.
Vanavond?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef muzas het volgende:
Over bijna gesproken... Wie komen er nou bier zuipen in #kampmuzas?
Is mijn moeder jarigquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Het liefst wel, maar ik doelde op 21 mei
Ik niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef muzas het volgende:
Over bijna gesproken... Wie komen er nou bier zuipen in #kampmuzas?
mevrouw kaas moet werken en of meneer kaas der is dat valt nog te bezien, er is ook een criterium in Maartensdijk waar ik graag heen zou willen op dezelfde dag. Een van mijn favoriete rondjes.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Het liefst wel, maar ik doelde op 21 mei
vorige keer had ik wel ome buzz als mistery supporter langs de kant ja.quote:
Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien?quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dit dus? https://goo.gl/maps/uDEH5xuQDsw
Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:48 schreef Dagoduck het volgende:
* Dagoduck heeft voor het eerst dit jaar een rondje gefietst
Wat een wind.
Ik zou een setje nieuwe wielen kopen, nieuwe sokken en handschoenen. Beetje shinen langs die hele grote etalageruiten enzo. Moet je eens kijken hoe dat motiveert. Of natuurlijk 100 km bij je vriendin in het wiel en dan 3,5 uur de tijd hebben om te fantaseren hoe je dat bij thuiskomst eens zal gaan pakken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..
Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag )
Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan...
Je moet ook niet volle bak tegen de wind in gaan. Gewoon de wind uitlachen, handjes op het stuur en lekker rustig fietsen. Zo krijg je veel meer waar voor je wind.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5
Ik heb geen teller op mijn fiets maar ik schat dat ik niet sneller dan 10km/u ging tegen de wind in een duin opquote:Op donderdag 12 mei 2016 19:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5
quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
quote:
is ratatata nou zo slim....quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
zal best, maar ik had een bepaalde finishtijd. De vrouw des huizes moest wegquote:Op donderdag 12 mei 2016 19:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je moet ook niet volle bak tegen de wind in gaan. Gewoon de wind uitlachen, handjes op het stuur en lekker rustig fietsen. Zo krijg je veel meer waar voor je wind.
heb jij wel eens gewonnen bij de trimmers danquote:Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
leuk he die rondjes.........quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
Tis eik alleen maar aanzetten en insturen
Yep thanksquote:Op donderdag 12 mei 2016 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou een setje nieuwe wielen kopen, nieuwe sokken en handschoenen. Beetje shinen langs die hele grote etalageruiten enzo. Moet je eens kijken hoe dat motiveert. Of natuurlijk 100 km bij je vriendin in het wiel en dan 3,5 uur de tijd hebben om te fantaseren hoe je dat bij thuiskomst eens zal gaan pakken.
Maar ik begrijp het wel een beetje hoor. Zoveel focus en dat continue voor anderhalf uur koers, leuk misschien wanneer je 18 bent en denkt om een prof carriere na te kunnen streven, maar tegen de 30 verandert dat dus. Wacht maar totdat de Pampers in huize Patroon arriveren, dan snak je naar die fiets!
Je mottur effuh doorheen. Geen paniek hé!
Ik ben trots op je.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:58 schreef Leonos het volgende:
Zo, momentje van trots!
Voor derailleur liep aan, zojuist zo gefixt dat deze dit niet meer doet
TECHNISCHE LEON!
Ik neem aan dat als je in Bolsward op het podium staat en een interview moet geven, je ons wel even bedankt he?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Yep thanks
Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Yep thanks
Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
Thialf was voor mij helemaal een absurde tijdsverhouding. De dag van te voren na het werk naar Friesland, meestal overnachtte ik dan in de StayOkay van Grouw. Soms hing er gewoon een briefje op de deur met een telefoonnummer omdat de receptie al naar huis was.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:08 schreef Patroon het volgende:
Yep, had ik vroeger ook na 1 langebaan seizoen bij Thialf. 2 afstandjes rijden en weer terug, zelfs geen huldiging. Paar dagen later zag je de uitslag hangen bij de training. Vrij treurig allemaal.
het was maar snel op Google maps gemaakt, die stuurt je wel vaker over voetpaden met de fiets. Jouw route zal wel de juiste zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien?
De 'echte' beklimming begint in Bedoin.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien?
Heb m'n Velocissimo in XL en die zit perfect. De Endurance is wel weer een stuk duurder. Is de Progetto-zeem zoveel fijner dan de Kiss2 die in de Velo zit?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:21 schreef Tommeke het volgende:
Castelli Endurance X2!
Welke maat zoek je?
Hier wel tevreden mee:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:07 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe koersbroek?
Ik heb (naast de broek die aan vervanging toe is) nu een Castelli Velocissimo 2 waar ik heel tevreden over ben. Maar ja, ook weer 100 euro, en misschien zijn er wel broeken die beter / even goed zijn voor dat geld (of liever: minder geld)?
Eisen:
- Zwart
- Goede zeem voor de gevoelige achterkant
- Fijne grippers voor de benen, zodat m'n bovenbenen niet opbollen onder de gripper .
Hoe vallen die trouwens tov Castelli?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hier wel tevreden mee:
http://www.vaneyckstore.b(...)n-lange-afstandszeem
Hoe de broeken vallen weet ik niet, maar ik heb een shirtje van Vermarc in M. Dat is ook mijn normale kledingmaat voor shirtjes.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe vallen die trouwens tov Castelli?
Ziet er ook goed uit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hier wel tevreden mee:
http://www.vaneyckstore.b(...)n-lange-afstandszeem
ik had broeken van castelli xl maar die werden wel iets te groot zit beetje tussen twee maten in.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe vallen die trouwens tov Castelli?
Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:50 schreef MarcoD het volgende:
[..]
ik had broeken van castelli xl maar die werden wel iets te groot zit beetje tussen twee maten in.
Van vermarc heb ik nu L en die is goed.
Let wel! ze zitten lekker strak
Heb ik weinig last van, zijn van die brede grippersdus rekt gewoon goed meequote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat is me net te .
Dan heb je weke spekpoten, als je keiharde stalen beenspieren hebt vormt de broek zich naar jou ipv andersom.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat is me net te .
Er zit geen grammetje vet aan die benen. Allemaal onaangespannen spier.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan heb je weke spekpoten, als je keiharde stalen beenspieren hebt vormt de broek zich naar jou ipv andersom.
Dus koop die dure broek, train je het schompes erin omdat je toch zonder pijn urenlang kan zitten, en dan puilt het vanzelf niet meer uit
Goedzoquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er zit geen grammetje vet aan die benen. Allemaal onaangespannen spier.
De broek is stiekem gewoon een maatje te klein.
Vind de Velocissimo juist niet chill omdat die wat meer naden heeft die kunnen gaan schuren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:07 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe koersbroek?
Ik heb (naast de broek die aan vervanging toe is) nu een Castelli Velocissimo 2 waar ik heel tevreden over ben. Maar ja, ook weer 100 euro, en misschien zijn er wel broeken die beter / even goed zijn voor dat geld (of liever: minder geld)?
Eisen:
- Zwart
- Goede zeem voor de gevoelige achterkant
- Fijne grippers voor de benen, zodat m'n bovenbenen niet opbollen onder de gripper .
Ja, inderdaad. Je ziet bij die oude broek ook dat de kleur wat valer wordt zodra ik hem aantrek omdat 'ie zo strak zit. De Castelli XL zit perfect.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedzo
Dat telt ook wel mee, als het elastiek maximaal opgerekt is als je m alleen al aantrekt.
Ik pas een castelli M, maar voor de stof zou het beter zijn om een L te kopen. beetje dat verhaal bedoel jij denk ik ook?
De Velo zit heel goed, ook bij de grippers. De mijne heeft die brede grippers ook. Heb je het over naden bij de zeem?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:46 schreef Andyy het volgende:
[..]
Vind de Velocissimo juist niet chill omdat die wat meer naden heeft die kunnen gaan schuren.
Maar alle nieuwe Castelli broeken hebben brede grippers ipv een paar grippuntjes dacht ik
Weer eens wat anders dan lekkere wijven zo op de vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:11 schreef Gripper het volgende:
Ik ben blij te horen dat het vandaag over goeie grippers gaat. Aan een matige gripper heb je tenslotte niks.
Ja sorry, geen tijd deze keer. Verjaardag van mn dochter aan het opzetten voor zometeen, ff geen tijd voor lekkere fietswijven zoeken voor jullie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan lekkere wijven zo op de vrijdagmiddag.
Oh en erbij krieltjes met rozemarijn en zeezout, en een gewone simpele salade met lekkere zure zelfgemaakte vinaigrette. En bearnaise saus. (nog nooit zelf gemaakt, ben benieuwd of t lukt)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:52 schreef Tommeke het volgende:
Verdorie Gripster! Nu heb ik honger nondeju!
Heerlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh en erbij krieltjes met rozemarijn en zeezout, en een gewone simpele salade met lekkere zure zelfgemaakte vinaigrette. En bearnaise saus. (nog nooit zelf gemaakt, ben benieuwd of t lukt)
Ja, dat begrijp je verkeerd, het ging in dit geval om de makkelijkste beklimming. En wat jij de 'echte' beklimming noemt is dan meestal wel zo in de Tour, maar in de Dauphine Liberé werd ook vaak via die normaal verderop afgesloten bosweg langs camping Belezy Provence naar boven gereden. Al geloof ik dat de legendarische klauterpartij van Eros Poli, wie kent 'm niet, ook over die bosweg ging.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De 'echte' beklimming begint in Bedoin.
Of begrijp ik je verkeerd?
Mooi, en lekker stukje vlees, maar noem het niet mals, want zelfs in La Douce France heb ik nog nooit een malse Bavette gegeten. Je krijgt er altijd wel een vlijmscherp mes bij, en dat is op zich dan al verdacht...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:53 schreef Gripper het volgende:
Ik heb nog wel wat anders geschikts voor de vrijdagmiddag. Vanavond ga ik zo'n ding op de BBQ gooien. Bavette, supermals stukje vlees met heel veel smaak.
[ afbeelding ]
Nu al zin in
Ik vind het knap als je dat tijdens het fietsen voor elkaar krijgt.quote:
Ghehe crapynolo...quote:
Eigenlijk erg eens met buzz.. Als er straks kleintjes rondrennen, is er minder mogelijkheid om te trainen en wedstrijden te rijden en zeker ook minder goesting om veel/lang van huis te zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Yep thanks
Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
Is idd inbus maat 10, maar zou dat pas als laatst uit elkaar trekken. Bij mij is dat iig nooit de oorzaak van kraken geweest (n=1). Eerst kijken of het niet de pedalen / snelspanner / bladbouten is. Daar komen bij mij de meeste kraakjes vandaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn crank kraakt als de ziekte.. is 5000km oud, dus lagers zullen 't niet zijn. Verwacht beetje schoonmaken enzo. Maar dan moet je 'm wel uit elkaar krijgen. Moet maatje 10 imbus is.. en dan draaien ofzo? Iemand enig idee? Campa Chorus. En gewoon van die draaibussen in 't frame zoals elke Chinees heeft.
Groot agelo.. Super mooi rondje!!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn crank kraakt als de ziekte.. is 5000km oud, dus lagers zullen 't niet zijn. Verwacht beetje schoonmaken enzo. Maar dan moet je 'm wel uit elkaar krijgen. Moet maatje 10 imbus is.. en dan draaien ofzo? Iemand enig idee? Campa Chorus. En gewoon van die draaibussen in 't frame zoals elke Chinees heeft.
Was al bij de FM, maar die had geen tijd, en Mark heeft 3 kindjes dus ook geen tijd en Jan neemt z'n tel niet op. Anders ga ik maandag op t DK (donders mooi rondje!!) op de Bianchi ook goei.
Dit is 't rondje van districtskampioenschappen Oost dit jaar. Supermooi, maar pittig door open vlakte en klimmen. Ga dus niet uitrijden
https://www.strava.com/segments/4769920
Campagnolo super record wordt niet gemaakt voor dikke toerders. Daar is het niet op berekend.quote:
Nah het carbon wordt gelamineerd (met matjes en hars ertussen) en vacuum getrokken en afgebakken. Er kunnen luchtbellen achterblijven tijdens dit proces waardoor een zwakke plek onstaat. Het zou dus ook een productiefout kunnen zijn imo.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:35 schreef Oksel het volgende:
Gewoon iemand die op zn bek is gegaan.. anders kan dat niet.
Tja is het wel je crank? Een kraak detecteren is trail & error, je kan dan het best beginnen met de simpelste klusjes waarvan je vermoed dat het kan zijn en steeds weer proberen. Je frame werkt als klankkast dus het geluid lijkt altijd uit de trapstel te komen, ook als dat niet zo is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:40 schreef Oksel het volgende:
Kaas.. hoe kan ik m'n crank smeren? of die lagers in die bussen?
Kan zijn dat je lagers kraken in de cups?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:46 schreef Oksel het volgende:
Als ik m'n trapper beweeg (en dus niet rond, maar zijwaarts zegmaar) dan kraakt 't. Dus komt echt uit die hoek. Dus ik wil die crankdingen eruit, en de lagercups eruit, alles schoonmaken, smeren, en terugzetten.
Goede Photoshop want dat kannie met Campa, onmogelijkquote:
En hoe waar is dat. Ik heb wel eens een set bracket lagers vervangen omdat ik dacht dat daar de kraak in zat, en overtuigd he!!! Niet over dus, uiteindelijk als laatste de zadelpen eruit, schoonmaken, carbon montage pasta er op en nooit meer kraken. Dank U.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja is het wel je crank? Een kraak detecteren is trail & error, je kan dan het best beginnen met de simpelste klusjes waarvan je vermoed dat het kan zijn en steeds weer proberen. Je frame werkt als klankkast dus het geluid lijkt altijd uit de trapstel te komen, ook als dat niet zo is.
De overschoenen heb ik thuis gelaten, maar de lange broek, thermo en armstukken zijn wel mee voor het ritje van morgenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:08 schreef muzas het volgende:
Morgen wordt het weer winterjas, skischoenen en bivakmuts. Dus vreet dat ding vanavond maar op grip!
Die komt van fiets.nl toch? Crank van dik twee jaar oud, perfect opgelost door Campagnolo. Gratis en voor niks.quote:
Te dunne Bearnaise komt meestal doordat je eigeel niet gaar genoeg is voordat je de boter toevoegt. Vooral dus langer op het vuur, van harder kloppen krijg je alleen een lamme arm.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:21 schreef Gripper het volgende:
Dat vlees was supermals hoor buzz
Grainfed dry aged Australische koeien; niet van die taaie ouwe Franse melkbeesten.
alleen m'n bearnaise was te dun, volgende keer nog harder kloppen denk ik.
Er is ook een topkanoer die zo heetquote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:33 schreef Patroon het volgende:
PANNECOUCKE Wesley
Dit blijft gewoon de mooiste naam voor een wielrenner
http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2015F/gaul15a.pdf
33th in Charly Gaul 2015
Gaat lekker hier.. in Wijnaldum is ook al een slang zoekquote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is ook een topkanoer die zo heet
Leef je verder nog?
http://nos.nl/artikel/210(...)n-van-de-opvang.html
Lijkt meer op een vervlaamste naam uit het noord westelijke puntje van Frankrijk. Jolige voorvader die waarschijnlijk crepes en galettes verkocht.quote:
Ja kijk, dat zei je er niet bij. Ik denken dat een bavette van zo'n taaie Franse koe was afgesneden. Maar ja indien het Australian (black) Angus was, is het een garantie voor goed vlees. En voor de bearnaise er gewoon wat maizena bij flikkeren, wordt het vanzelf dikker. Krijg honger, dus ga maar ff een krentebol in m'n murf stoppen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:21 schreef Gripper het volgende:
Dat vlees was supermals hoor buzz
Grainfed dry aged Australische koeien; niet van die taaie ouwe Franse melkbeesten.
alleen m'n bearnaise was te dun, volgende keer nog harder kloppen denk ik.
Code rood daar n Friesland zo te lezen. Binnen blijven dus en dan maar hopen dat het niet ook code rood in huize Patroon is vandaag. Have fun.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaat lekker hier.. in Wijnaldum is ook al een slang zoek
http://www.powned.tv/nieu(...)s_zoek_in_fries.html
Wauw! Ik word heel nederig van die afstanden als totale fiets-beginner ben ik begonnen met trainen voor m'n eerste 1/8ste triatlonquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:36 schreef No-P het volgende:
Morgen mijn eerste triathlon van het jaar, met 100km fietsen. Denk dat ik een laag voorwiel steek met deze wind; zit toch comfortabeler op zo'n afstand en fietsparcours is in zijn geheel over dijk langs het water (koning albert kanaal bij Maastricht).
Ik zou hoog voorwiel steken..zoveel maakt het niet uit is mijn ervaring. Wel is Aero voordeel aanzienlijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:36 schreef No-P het volgende:
Morgen mijn eerste triathlon van het jaar, met 100km fietsen. Denk dat ik een laag voorwiel steek met deze wind; zit toch comfortabeler op zo'n afstand en fietsparcours is in zijn geheel over dijk langs het water (koning albert kanaal bij Maastricht).
Twijfel nog een beetje eerlijk gezegd. Bij afdalingen met 50+ durf ik met te harde wind niet meer te liggen op het tijdritstuur. Maar morgen is het een vlakke rit (op wat viaducten na), dus zal het goed gaan. Neem ze wel allebei mee en zie morgen wel.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou hoog voorwiel steken..zoveel maakt het niet uit is mijn ervaring. Wel is Aero voordeel aanzienlijk.
even supportticket aanmaken bij stravaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:33 schreef poiuytr het volgende:
Al lange tijd heb ik bij langste klim op Strava een segment staan wat niet eens die hoogtemeters bevatten. Mijn eigen rit kan ik natuurlijk flaggen of verwijderen, alleen rij daar nooit dus ik vind zonde. Kan het segment flaggen, maar dat heb ik al eens gedaan zonder resultaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze uit mijn record verwijdert wordt?
hahaha ultimate toerderstrugglequote:Op zondag 15 mei 2016 09:48 schreef Andyy het volgende:
Stuurbordjes
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
Knip uit je stuurbordje halen. Precies dwars door die rfid tag heen zodat je nergens geregistreerd wordtquote:Op zondag 15 mei 2016 09:48 schreef Andyy het volgende:
Stuurbordjes
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
Ha, same here.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Houten kop van het songfestival zuipen, dus vanmiddag maar eens goed fietsen, benen als een natte krant, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Bolle tourder-voordeel, ben toch altijd langzaam 😁
Ok, ik ben voorlopig niet meer op de fiets te vinden...quote:Op zondag 15 mei 2016 09:48 schreef Andyy het volgende:
Stuurbordjes
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
Nee, gedoe met werk, klussen, mijn bourgondische/alcoholistische leefstijl en een baby hebben mij al een jaar weerhouden van gestructureerd trainen. Nu ben ik weer viesdik, teringtraag en gesloopt na 75 kilometer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:52 schreef Tommeke het volgende:
Tips van de pro voor Grippie!
Nog veel aan 't fietsen Jan?
Die heb je toch net nieuw?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Ja, bij een tijdrit.quote:
Seatstay, weet niet hoe je het vertaald naar het Nederlandsquote:Op zondag 15 mei 2016 16:46 schreef Fretwork het volgende:
Kut zeg, behoorlijk pech. Waar zit de breuk?
Staande achtervork.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Seatstay, weet niet hoe je het vertaald naar het Nederlands
ff met je advocaat overleggenquote:Op zondag 15 mei 2016 18:06 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Zou ik hier nog wat mee kunnen?
Ze hebben ons (de eerste twee) immers laten starten in een "gevaarlijke" conditie
quote:Op zondag 15 mei 2016 17:47 schreef Patroon het volgende:
Gisteren een prima elite/amateur criterium gereden. Waar ik deze week nog wat liep te janken, ging het gisteren echt top. Had ik ook ff nodig. Uiteindelijk nietzeggend 36e gefinished, maar gevoel was top en aardig wat goede elite renners aan de start. 15 rondes voor het einde nog bezocht weg te komen en mee te springen met een groepje, maar zonder succes.Netjes! Soms heb je even een dipje, dat heeft iedereen wel eens denk ik dat je denkt waar ben ik eigenlijk mee bezig of waar doe ik het voor? Maar dan als je het een tijdje niet meer doet ga je het weer missen, zo werkt het bij mij tenminste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen in Annen? Misschien dat ik ook nog even langs ga om te kijken.
gaat meestal stuk als er vocht en vuil in komt.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:51 schreef Oksel het volgende:
Morgen hele dag DK. Eerst zelf rijden.. daarna in zo'n geil hesje beetje nutteloos zijn bij een of ander kruispunt.
Crank uit elkaar gekregen, met enorme hefboom. Ding zat muurvast. Lagers versleten van trapas. Zijn pas 5000 oud. Zelfde lagers als op mijn Bianchi. Die zijn prima en 15000 oud. Zit 't verschil 'm dan wellicht in de lagercups? Bij mn Chinees zijn dat Chinese.. bij m'n Bianchi die van Campa denk ik. Wellicht kleine afwijking in maat ofzo..? Denk dat ik meteen maar ff andere lagercups monteer.
Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm?quote:Op zondag 15 mei 2016 21:15 schreef dop het volgende:
[..]
gaat meestal stuk als er vocht en vuil in komt.
kan het water goed weg bij je chinees?
Als het goed is zit er in het midden alleen carbon en aan de zijkanten een alu ring met schroefdraad. Je boort dan in het midden een gaatje van 3mm onder precies naast dat plastic deeltje onder je bracket waar de derailleurkabels overheen lopen.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm?
zou een mooie rode alu trek pakken. Die kunnen wel tegen een stootje.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
zonde andyy nouja kan je weer wat nieuws kopen
haal eerst de lagers er maar eens uit , als het vocht is zie je dat meestal meteen.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm?
Foeiquote:Op maandag 16 mei 2016 08:24 schreef muzas het volgende:
[..]
zou een mooie rode alu trek pakken. Die kunnen wel tegen een stootje.
Jawel dat moet wel lukken, in ieder geval of ze aan vervanging toe zijn of niet. Ik vervang ze zelf meestal als het canvas te zien is, dan is de kans op lek rijden ook groter. Ik rij er denk ik zo'n 5000 km op.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:36 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kan ik zien of mijn buitenbanden "op" beginnen te raken? Heb nu 500km gefietst op mijn racer, geen idee hoeveel kerel voor mij op de racer heeft afgelegd. Als ik wat foto's maak van het loopvlak en zijwangen van voor en achter kunnen jullie basis daarvan zeggen hoever mijn banden zijn?
Tot het canvas te zien is?quote:Op maandag 16 mei 2016 11:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Jawel dat moet wel lukken, in ieder geval of ze aan vervanging toe zijn of niet. Ik vervang ze zelf meestal als het canvas te zien is, dan is de kans op lek rijden ook groter. Ik rij er denk ik zo'n 5000 km op.
Maar ik ben een toerder en jij niet Misschien is het inderdaad wel iets te lang maar zolang ik er geen lek mee rijd vind ik het wel prima voor de ritjes die ik maak.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tot het canvas te zien is?
Ik vervang ze echt een stuk eerder, als het loopvlak achter begint af te vlakken gaan ze al weg. Denk zo'n 3000km
Heb gewoon een hekel aan lek rijden,ook met training.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Maar ik ben een toerder en jij niet Misschien is het inderdaad wel iets te lang maar zolang ik er geen lek mee rijd vind ik het wel prima voor de ritjes die ik maak.
Daarom stonden al die borden er dus gisterenavond. Lagen paar verse stukken asfalt in.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef Oksel het volgende:
DK uitgereden.. #41. Mooi rondje. Weinig wind. Klimmetjes verteerde ik goed. Lekker gereden.
Meningen verschillen een beetje. Maar de stelregel is wel dat bij zonnig weer 15-20 graden de grens is voor kort-kort. Iedereen is daar wel een beetje anders in, en het ligt ook wel een beetje aan de rit die je gaat maken. Ik had zaterdag in ieder geval arm en beenstukken aan en daar had ik geen spijt van.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Ik hou vaak met de volgende factoren rekening a) temperatuur b) wind c) evt. regen d) lengte van de rit. Als je 1uur gaat fietsen is wat anders dan 5uur, je hebt dan te maken met verschillende temperaturen, helemaal 's middags en 's avonds. Onder de 17-18 graden zie je mijn niet snel in kort-kort overigens. Ben liever te warm gekleed dan de te koud, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Als het bijvoorbeeld hard waait en het is 18 graden met af en toe zon, heb ik arm en beenstukken aan met korte broek en Gabba jacket. Is het 18 graden bijna geen wind en mooi zonnig; kort-kort vaak zorg ik dan ook dat ik armstukken mee heb. Ik kan kou bijv. beter aan de aan de benen hebben dan aan het bovenlichaam. Ook kwestie van ervaring hoe te kleden. Als je twijfelt kun je het natuurlijk altijd hier vragen.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Ik weet niet hoe compleet je fiets garderobe al is, maar dit soort weer is ideaal voor arm en beenstukken (of kniestukken)quote:Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even in een spoiler gezet. In voor en achterband zitten wel een paar puntjes (eennalaatste foto)op sommige plekken. Voor de rest als ik zelf moet schatten zijn deze banden 6/10. Maar ik kan er echt compleet naast zitten. Bij een mountainbike is dat veel makkelijker omdat je dan naar de noppen en zijwang kijkt.
Al die kleine scheurtjes in de GP4000s, kunnen die kwaad? En enig idee waardoor dat komt? Lijkt alsof ze zijn uitgedroogd, al weet ik niet of dat een ding is bij banden.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:49 schreef dop het volgende:
zoals Patroon zegt
zie alleen veel insnijdingen met steentjes en of stukjes glas.
als je die er af en toe uitpeutert met een puntig iets dan ga je minder risico op lek hebben.
grotere scheuren kun je met seconde lijm ook verlijmen
voor is "Grand Prix S II", achter is de "Grand Prix" iets slijtvaster en goedkoper maar minder grip
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-05-2016 21:58:34 ]
Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:55 schreef Z het volgende:
Dat bestaat toch alleen maar ik boekjes? De "perfecte zit".
Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html
Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel?
Nee, die schijnt een stuk schuurpapier op z'n zadel te leggen om zo zichzelf te forceren om zo stil mogelijk te blijven zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:09 schreef Z het volgende:
[..]
Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend.
Reed Tony Martin laatst ook niet met een gat in z'n broek vanwege last van z'n kont?
een renner zit niet op zijn anusquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
een renner zit niet op zijn anus
en tony martin is gek
Ik had het over je eerste zin. Natuurlijk zit een renner niet op zijn anus.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik dacht nl. dat hij dat 1x had gedaan bij wijze van experiment. Maar hij doet dat dus vaker. Best spelen met vuur aangezien je poepgat daar niet ver bij vandaan zit en je dus behoorlijke kans hebt op wondinfectie.
Blijft een mens he. Krijgt okk weinig tijd om te herstellen. Het is bij mij ook niet altijd top daar, maar ik kan makkelijk ff rustdagje pakken of koers maar 2u. Dat is wat anders dan bij profs.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html
Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Ik rij er al een tijdje mee hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:34 schreef ratatat het volgende:
Kan je niet die hidemybell voor ons gaan testen?
Jammer fabiola, en nu? Een dacia?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oscar Freire had kennelijk behoorlijk vaak last van z'n zitvlak, ik las ergens een verhaal dat ie een hele collecie zadels had met allemaal gaten erin gemaakt, vor z'n verschillende blessures daar. Klinkt haast te mooi om te geloven alleen...
Zondag trainen ging leker chaotisch, ik moest eerst nog naar de super voor wat verjaarddagsfeest dingetjes(dochter) pleurt de uitlaat van onder m'n auto half op straat. Gelukkig vlak bij huis, dus heel voorzichtig en heel lawaaierig naar huis terug gereden, en maar op de fiets naar de dichstbijzijnde AH geraced die open was, 8,5 km verder. Terug met fietstassen vol sap en taart, en daarna nog een lusje in de omgeving gedaan.Dus eerst twee stukken op volle kracht direct vanaf begin, en laatste deel meer op bolle tourders tempo.
Is wel een realistische training voor vakantietochten, dan rij ik ook niet de hele dag hetzelfde tempo, dus laten we het positief bekijken
Oh ja, en de voiture is afgeschreven, een auto uit '97 en bijna 300k op de teller, ga ik niet voor 900 euro nieuwe uitlaten op laten zetten...rust zacht, Citroen ZX. Die reis naar Oostenrijk in februarie is denk ik toch de doodsteek geweest voor hem.
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?quote:
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?quote:
Als je geen garmin hebt lijkt me dit ook niet heel handig.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Er zitten gaatjes in waar het water uit kan.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.quote:
Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook.
[..]
Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*.
Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.
Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben.
Ik koop 'm al hoor, je hoeft niet boos te wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel.
En 'ver'.. net zo ver als je garmin... non-issue. Voor mij althans.
Maar he, ieder die het een kutding lijkt moet 'm vooral niet aanschaffen
Gepost vanuit mijn Berlingoquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?
Dan zijn we al tevreden? Wie we?
hey ik heb tegenwoordig een huracanquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gepost vanuit mijn Berlingo
Groetjes
Kaasplankje
Als ie niet minstens twee keer m'n jaarsalaris kost is het dus gewoon een ding met vier wielen, dat je ergens naar toe brengt. Kwijlen over een carrosserie bewaar ik voor Aston Martins, of andere mooie vormen. Het verschil tussen een Astra en een Focus of een Megane vind ik het meest oninteressante dat er is op deze aarde. Nou ja, voetbal is nog minder interessant, vooruit.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?
'WE' willen een automaat, maar uiteindelijk bepaal ik wat er komt. Ik ben nu aan het nadenken, wat ik daar van vindt, dat automaat rijden.quote:Dan zijn we al tevreden? Wie we?
VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.
Dit.quote:
Zelf schakelen is er dan niet echt meer bij he? Beetje aan de flippers flipperen alsof je in een F1 wagen zitquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook.
Die gaan allemaal stuk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook.
Je kunt ook met de pook schakelen hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelf schakelen is er dan niet echt meer bij he? Beetje aan de flippers flipperen alsof je in een F1 wagen zit
HOESIER BIERquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:21 schreef Gripper het volgende:
Oh ja een Bel.
Zaterdag tijdens de chouffe moet ik ook weer tienmiljoen keer roepen "a droite s'il vous plait" op dat steile ding bij het Parc a Gibier.
En de turbo's van VW die gaan ook allemaal stuk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:21 schreef muzas het volgende:
[..]
De software schijnt niet heel betrouwbaar te zijn
Roesten al in de folderquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:41 schreef Sloggi het volgende:
Gewoon een Alfa kopen joh. Past ook mooi bij een Italiaans frame.
Ik een Aventador SV, Huracanquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hey ik heb tegenwoordig een huracan
Daarom in M/S rijden, kan je zelf de versnellingen bepalen. Auto van m'n ouders doet 50 in z'n 7quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:26 schreef muzas het volgende:
Je hebt trouwens automaten en automaten.... Heb een keer in zo'n golf variant ecodinges ding gereden... Reed 50 in z'n 6 Als je dan iemand in wil halen moet ie eerst 3 trappen terug.
Zet je 'm op sport... rijd ie 50 in zn 2 ook niet heel soepeltjes
Hoe zit dat dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:06 schreef Andyy het volgende:
Ik kwam er net achter dat m'n fiets met een creditcard was aangeschaft
"Maar" 50 euro armer aan eigen risico ipv nieuw frame en alles zelf weer moeten opbouwen
aankoopverzekering, als het stuk gaat krijg je je geld terug. Wist niet dat het ok voor vallen met je fiets gold alleen.quote:
Al iets op het oog?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:06 schreef Andyy het volgende:
Ik kwam er net achter dat m'n fiets met een creditcard was aangeschaft
"Maar" 50 euro armer aan eigen risico ipv nieuw frame en alles zelf weer moeten opbouwen
Eerst maar kijken wat en hoeveel ik terugkrijgquote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Eerst maar kijken wat en hoeveel ik terugkrijg
Ik sta open voor suggesties, enige eisen zijn aero, carbon en geile kleuren
Ja zeker. Vond zelf die dual control mtb shifters echt wel een geweldig idee. Ik had net voordat ze uitkwamen mijn centjes geïnvesteerd in een Sram X9 setje anders had ik ze zeker gekocht. Ik vond dat het goed werkte overigens.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:31 schreef Sloggi het volgende:
Geinig artikeltje:
http://road.cc/content/fe(...)test-design-blunders
Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, nog even over auto's Hoe neem je je racefiets het beste mee in de auto als je geen trekhaak en fietsendrager hebt?
Ik heb een Volkswagen Polo. Allemaal niet al te groot dus, maar wel een hatchback, dus de achterkant kan plat en op zich is er dan nog wel aardig wat ruimte. Maar wat is nou de beste manier om de fiets mee te nemen? En vooral de veiligste manier, voor de fiets dan? Hoe dit aan te pakken?
Dit inderdaad. Mocht het dan nog niet lukken dan kun je ook het achterwiel er nog uit halen. En een kleed onder je fiets leggen zodat die niet beschadigt.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven.
Mijn achterbank kan niet plat, dus ik moet binnenkort eens proberen of ik mijn fiets op de achterbank krijg .
Ziet er mooi uit pik.quote:
Dit. En eventueel je achterwiel er ook nog uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven.
Mijn achterbank kan niet plat, dus ik moet binnenkort eens proberen of ik mijn fiets op de achterbank krijg .
In mijn studententijd was ik denk ik met je eens geweest, ben nu overigens ook nog half student maar ik moet er nu niet meer aan denken om hem te missen. Heb een grafhekel aan het openbaar vervoer. Verplicht tussen de mensen zitten, treinen die niet rijden, waardeloze aansluitingen, in de kou op een perron staan brrr. Gevoel veel vrijer te zijn met een auto dan voorheen, eerder moest ik een auto vragen of ik was uren onderweg ergens naar toe. Overigens is auto rijden wel belachelijk duur heb elke maand minimaal 300¤ aan vaste lasten voor dat ding onderhoud en aankoop nog niet eens mee gerekend.quote:
Ik heb een Volkwagen Golf en gooi mijn fiets altijd achterin. Dat is ook de reden waarom ik destijds deze auto heb gekocht. Bij het uitzoeken zelfs een rolmaat meegenomen om het allemaal uit te meten. Haal overigens altijd mijn voorwiel eruit, dat pas wat makkelijker en soms het zadel. Bank van een Volkswagen heb je binnen paar seconden plat liggen, passagiersstoel naar voren en rechtop zetten dan denk dat je een eind moet komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, nog even over auto's Hoe neem je je racefiets het beste mee in de auto als je geen trekhaak en fietsendrager hebt?
Ik heb een Volkswagen Polo. Allemaal niet al te groot dus, maar wel een hatchback, dus de achterkant kan plat en op zich is er dan nog wel aardig wat ruimte. Maar wat is nou de beste manier om de fiets mee te nemen? En vooral de veiligste manier, voor de fiets dan? Hoe dit aan te pakken?
Op elkaar stapelen moeten er 3/4 ook wel lukken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb zelfs 2 fietsen (mijne en die van 42) op de achterbank van een Fiat Panda gekregen. Dan moet 1 fiets in een Polo ook wel lukken.
De frames stonden netjes naast elkaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:56 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op elkaar stapelen moeten er 3/4 ook wel lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |