Tot het canvas te zien is?quote:Op maandag 16 mei 2016 11:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Jawel dat moet wel lukken, in ieder geval of ze aan vervanging toe zijn of niet. Ik vervang ze zelf meestal als het canvas te zien is, dan is de kans op lek rijden ook groter. Ik rij er denk ik zo'n 5000 km op.
Maar ik ben een toerder en jij niet Misschien is het inderdaad wel iets te lang maar zolang ik er geen lek mee rijd vind ik het wel prima voor de ritjes die ik maak.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tot het canvas te zien is?
Ik vervang ze echt een stuk eerder, als het loopvlak achter begint af te vlakken gaan ze al weg. Denk zo'n 3000km
Heb gewoon een hekel aan lek rijden,ook met training.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Maar ik ben een toerder en jij niet Misschien is het inderdaad wel iets te lang maar zolang ik er geen lek mee rijd vind ik het wel prima voor de ritjes die ik maak.
Daarom stonden al die borden er dus gisterenavond. Lagen paar verse stukken asfalt in.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef Oksel het volgende:
DK uitgereden.. #41. Mooi rondje. Weinig wind. Klimmetjes verteerde ik goed. Lekker gereden.
Meningen verschillen een beetje. Maar de stelregel is wel dat bij zonnig weer 15-20 graden de grens is voor kort-kort. Iedereen is daar wel een beetje anders in, en het ligt ook wel een beetje aan de rit die je gaat maken. Ik had zaterdag in ieder geval arm en beenstukken aan en daar had ik geen spijt van.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Ik hou vaak met de volgende factoren rekening a) temperatuur b) wind c) evt. regen d) lengte van de rit. Als je 1uur gaat fietsen is wat anders dan 5uur, je hebt dan te maken met verschillende temperaturen, helemaal 's middags en 's avonds. Onder de 17-18 graden zie je mijn niet snel in kort-kort overigens. Ben liever te warm gekleed dan de te koud, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Als het bijvoorbeeld hard waait en het is 18 graden met af en toe zon, heb ik arm en beenstukken aan met korte broek en Gabba jacket. Is het 18 graden bijna geen wind en mooi zonnig; kort-kort vaak zorg ik dan ook dat ik armstukken mee heb. Ik kan kou bijv. beter aan de aan de benen hebben dan aan het bovenlichaam. Ook kwestie van ervaring hoe te kleden. Als je twijfelt kun je het natuurlijk altijd hier vragen.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Ik weet niet hoe compleet je fiets garderobe al is, maar dit soort weer is ideaal voor arm en beenstukken (of kniestukken)quote:Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even in een spoiler gezet. In voor en achterband zitten wel een paar puntjes (eennalaatste foto)op sommige plekken. Voor de rest als ik zelf moet schatten zijn deze banden 6/10. Maar ik kan er echt compleet naast zitten. Bij een mountainbike is dat veel makkelijker omdat je dan naar de noppen en zijwang kijkt.
Al die kleine scheurtjes in de GP4000s, kunnen die kwaad? En enig idee waardoor dat komt? Lijkt alsof ze zijn uitgedroogd, al weet ik niet of dat een ding is bij banden.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:49 schreef dop het volgende:
zoals Patroon zegt
zie alleen veel insnijdingen met steentjes en of stukjes glas.
als je die er af en toe uitpeutert met een puntig iets dan ga je minder risico op lek hebben.
grotere scheuren kun je met seconde lijm ook verlijmen
voor is "Grand Prix S II", achter is de "Grand Prix" iets slijtvaster en goedkoper maar minder grip
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-05-2016 21:58:34 ]
Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:55 schreef Z het volgende:
Dat bestaat toch alleen maar ik boekjes? De "perfecte zit".
Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html
Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel?
Nee, die schijnt een stuk schuurpapier op z'n zadel te leggen om zo zichzelf te forceren om zo stil mogelijk te blijven zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:09 schreef Z het volgende:
[..]
Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend.
Reed Tony Martin laatst ook niet met een gat in z'n broek vanwege last van z'n kont?
een renner zit niet op zijn anusquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
een renner zit niet op zijn anus
en tony martin is gek
Ik had het over je eerste zin. Natuurlijk zit een renner niet op zijn anus.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik dacht nl. dat hij dat 1x had gedaan bij wijze van experiment. Maar hij doet dat dus vaker. Best spelen met vuur aangezien je poepgat daar niet ver bij vandaan zit en je dus behoorlijke kans hebt op wondinfectie.
Blijft een mens he. Krijgt okk weinig tijd om te herstellen. Het is bij mij ook niet altijd top daar, maar ik kan makkelijk ff rustdagje pakken of koers maar 2u. Dat is wat anders dan bij profs.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html
Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Ik rij er al een tijdje mee hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:34 schreef ratatat het volgende:
Kan je niet die hidemybell voor ons gaan testen?
Jammer fabiola, en nu? Een dacia?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oscar Freire had kennelijk behoorlijk vaak last van z'n zitvlak, ik las ergens een verhaal dat ie een hele collecie zadels had met allemaal gaten erin gemaakt, vor z'n verschillende blessures daar. Klinkt haast te mooi om te geloven alleen...
Zondag trainen ging leker chaotisch, ik moest eerst nog naar de super voor wat verjaarddagsfeest dingetjes(dochter) pleurt de uitlaat van onder m'n auto half op straat. Gelukkig vlak bij huis, dus heel voorzichtig en heel lawaaierig naar huis terug gereden, en maar op de fiets naar de dichstbijzijnde AH geraced die open was, 8,5 km verder. Terug met fietstassen vol sap en taart, en daarna nog een lusje in de omgeving gedaan.Dus eerst twee stukken op volle kracht direct vanaf begin, en laatste deel meer op bolle tourders tempo.
Is wel een realistische training voor vakantietochten, dan rij ik ook niet de hele dag hetzelfde tempo, dus laten we het positief bekijken
Oh ja, en de voiture is afgeschreven, een auto uit '97 en bijna 300k op de teller, ga ik niet voor 900 euro nieuwe uitlaten op laten zetten...rust zacht, Citroen ZX. Die reis naar Oostenrijk in februarie is denk ik toch de doodsteek geweest voor hem.
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?quote:
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?quote:
Als je geen garmin hebt lijkt me dit ook niet heel handig.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Er zitten gaatjes in waar het water uit kan.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.quote:
Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook.
[..]
Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*.
Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.
Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben.
Ik koop 'm al hoor, je hoeft niet boos te wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel.
En 'ver'.. net zo ver als je garmin... non-issue. Voor mij althans.
Maar he, ieder die het een kutding lijkt moet 'm vooral niet aanschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |