abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161933559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:25 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als je dieper graaft en luistert naar zijn familie, vrienden, kennissen en ex-werknemers, sommigen van Democratische zijde, dan kom je erachter dat Trump niet de volgende Hitler is.
Zo komt hij anders wel over bij mij :@
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_161933584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waarom heeft hij dan überhaupt een gezin denk je?
Het is zelfs zo'n familieman dat hij er meerdere heeft. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161933587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waarom heeft hij dan überhaupt een gezin denk je?
Zonder gezin, geloof en geweer kun je toch überhaupt geen presidentskandidaat worden in de VS?
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:33:41 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161933626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:18 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik vind dit niet echt voor die jongens pleiten.

[ afbeelding ]

[...]
Nee, ik ook niet. Maar ken jij mensen op wie niets aan te merken is?

Ik vind het echt teleurstellend zijn dat er hier mensen zijn die niet in staat zijn om ook maar iets positiefs over Trump op te noemen. Prima dat je tegen hem bent, dat je denkt dat hij een slechte president wordt etc. Maar het komt op mij niet echt over als waarheidsvinding om werkelijk alles maar te intepreteren zodat het een bevestiging vormt van je eigen standpunt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:36:02 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161933721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Of anders geformuleerd: door prominente partijgenoten van Trump te quoten.
Zo prominent zijn ze inmiddels niet meer denk ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:37:14 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161933780
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

'Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge', zei een wijs man ooit.
Da's een mooie voor veel mensen op FOK. Ik vind veel mensen enorm stellig en onwrikbaar overtuigd van hun eigen gelijk. Lijkt soms bijna religieus.
pi_161933840
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het hilarische is natuurlijk dat jij zelf totaal niet op de hoogte bent van bijvoorbeeld de plannen die Trump zelf heeft gepresenteerd op het gebied van belasting, zorg en buitenlandbeleid. Verder leid je net als veel Trumpadepten hier aan het 'build your own Trump' syndroom. Je projecteert het beeld wat je graag wilt op de man en shopt selectief in zijn plannen en uitspraken om er een wenselijk programma uit te krijgen. Laten we wel wezen, je vindt hem gewoon geweldig vanwege zijn xenofobe plannetjes, zoals je al aangaf toen je hier voor het eerst binnenliep. Verder ben je vooral wat slap aan het trollen, lijkt het.
Niets van deze emotionele uitspatting heeft te maken met mijn claim dat Trump een goed hart heeft.

quote:
Het hilarische is natuurlijk dat jij zelf totaal niet op de hoogte bent van bijvoorbeeld de plannen die Trump zelf heeft gepresenteerd op het gebied van belasting, zorg en buitenlandbeleid.
Ik ken de hoofdlijnen van zijn belastingplannen en buitenlands beleid. Ik ben de eerste die toegeeft dat ik het zorgstelsel in Amerika niet volledig doorgrond en daarom ook niet heel geïnteresseerd ben in welke van de kandidaten het optimale plan op dat gebied heeft.

Als je denkt dat je tot in de puntjes op de hoogte bent van de uiteindelijke plannen van Trump ben je paradoxaal genoeg niet heel geïnformeerd over Trump. Als je iets had kunnen leren van hem in de voorgaande maanden, is dat hij heel onvoorspelbaar is. Of dat een goed of slecht iets is, kunnen we over debatteren, maar het idee dat je exact weet wat voor beleid gevoerd gaat worden onder president Trump is lachwekkend.

quote:
Verder leid je net als veel Trumpadepten hier aan het 'build your own Trump' syndroom. Je projecteert het beeld wat je graag wilt op de man en shopt selectief in zijn plannen en uitspraken om er een wenselijk programma uit te krijgen.
Nee, ik ben zeer bekend met de persoon Trump en denk dat hij veruit de meest gekwalificeerde persoon is om president te worden. Verder ben ik het niet eens met zijn standpunten over homohuwelijk en abortus, maar voor mij vallen die thema's in het niet bij immigratie en veiligheid.

quote:
Laten we wel wezen, je vindt hem gewoon geweldig vanwege zijn xenofobe plannetjes, zoals je al aangaf toen je hier voor het eerst binnenliep.
Trump is geen xenofoob, dus ik zou niet weten welke plannen van hem gelinkt kunnen worden aan irrationele vreemdelingenhaat. Het lijkt wel alsof je totaal niet op de hoogte bent van de persoon Donald Trump. Maar goed, iedereen die opkomt voor het eigen volk en voorzichtig is met massa-immigratie uit derdewereldlanden is tegenwoordig de nieuwe Hitler natuurlijk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:38:37 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161933858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:18 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Dude, echt :')

Kun je trouwens even het concept 'sociaal intellect' uitleggen, want ik ben bang dat ik niet intelligent genoeg ben om dat te begrijpen.
Ik denk dat hij 'sociale intelligentie' bedoelt.
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:40:55 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161933957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zonder gezin, geloof en geweer kun je toch überhaupt geen presidentskandidaat worden in de VS?
Misschien niet, maar die vrouw heeft hij al wat langer. Hij is inmiddels alweer 18 jaar getrouwd met Melania en ik betwijfel of hij met haar is getrouwd opdat hij 18 jaar later een gezin had als hij voor het presidentschap ging.
pi_161934120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:32 schreef sararaats het volgende:

[..]

Zo komt hij anders wel over bij mij :@
Heel begrijpelijk. Ik kan je alleen vertellen dat dat beeld de komende maanden verandert nu hij naar het midden moet trekken en de presidentiële rol moet gaan spelen.

Ook kan ik niet vaak genoeg benadrukken hoe weinig mensen die vroeger met hem te maken hebben gehad iets slecht over hem te zeggen hebben. Ik vind het nog altijd heel bijzonder dat iemand die in zijn leven met tienduizenden mensen een dienstbetrekking is aangegaan en 's werelds grootste sociale kringen heeft gehad kennelijk nauwelijks vijanden heeft gemaakt.

Dat hij de afgelopen paar maanden wel vijanden heeft gemaakt is puur een gevolg van een verhitte Republikeinse voorverkiezingsstrijd en geen blijk van iemand die een slecht hart heeft.
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:47:56 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161934227
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Ik kan je alleen vertellen dat dat beeld de komende maanden verandert nu hij naar het midden moet trekken en de presidentiële rol moet gaan spelen.

Ook kan ik niet vaak genoeg benadrukken hoe weinig mensen die vroeger met hem te maken hebben gehad iets slecht over hem te zeggen hebben. Ik vind het nog altijd heel bijzonder dat iemand die in zijn leven met tienduizenden mensen een dienstbetrekking is aangegaan en 's werelds grootste sociale kringen heeft gehad kennelijk nauwelijks vijanden heeft gemaakt.

Dat hij de afgelopen paar maanden wel vijanden heeft gemaakt is puur een gevolg van een verhitte Republikeinse voorverkiezingsstrijd en geen blijk van iemand die een slecht hart heeft.
Ik gok dat er nog wel iemand is die hiertegen ingaat. Geen goed woord over Trump mag onweersproken blijven lijkt het wel.
pi_161934241
Maar is Obama nou een Amerikaan? Ik ben nog steeds benieuwd naar wat al z'n mensen op Hawaii hebben gevonden. Die konden hun oren niet geloven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161934297
De WaPo heeft nog een rondje langs de internationale media gemaakt nadat Trump vrijwel zeker de Republikeinse nominatie behaalde:

https://www.washingtonpos(...)dman-trumps-victory/
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:54:49 #289
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_161934489
quote:
Sorry hoor, maar je bent nu fantasieën aan het uitspreken. Trump heeft meerdere rechtszaken achter de rug waarbij hij vele projectontwikkelaars en makelaars tegen zich in het harnas gejaagd heeft over mislukte bouwprojecten. Daarnaast heeft hij de vele mensen behoorlijk kwaad gemaakt met het hele Trump Univerity debakel.

Daarnaast ligt hij constant in de clinch met de media (Fox News en NBC als voornaamsten), muzikanten (voor het gebruiken van muziek zonder daar rechten voor te vragen), Democratische én Republikeinse politici en vele celebrities.

Bovendien weet iedereen natuurlijk dat hij nooit een blad voor de mond neemt. Dat maakt van hem juist het tegenovergestelde van een geschikte president, in mijn ogen.
pi_161934493
quote:

[..]

Ik ga geen uitspraken doen over of Trump een goed of een slecht hart heeft, maar veel lager dan die aanvallen op Cruz kan het volgens mij niet. Ik vind Cruz een engnek, maar als ik bijna enige sympathie voor hem krijg door de wijze waarop Trump zonder enige onderbouwing inhakt op zijn vader dan lijkt me dat geen goed teken.
Je argumentatie van "Kijk dat interview en zie wat een fijne vent Trump is" vind ik trouwens niet erg sterk. Ik ben ervan overtuigd dat het niet moeilijk is om een interview met Lance Armstrong te houden waarin hij overkomt als een ruimhartige filantroop, maar dat het eveneens kinderlijk eenvoudig is om een portret van hem te maken waarin hij overkomt als een harteloze narcist.
pi_161934691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:54 schreef Belabor het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je bent nu fantasieën aan het uitspreken. Trump heeft meerdere rechtszaken achter de rug waarbij hij vele projectontwikkelaars en makelaars tegen zich in het harnas gejaagd heeft over mislukte bouwprojecten. Daarnaast heeft hij de vele mensen behoorlijk kwaad gemaakt met het hele Trump Univerity debakel.

Daarnaast ligt hij constant in de clinch met de media (Fox News en NBC als voornaamsten), muzikanten (voor het gebruiken van muziek zonder daar rechten voor te vragen), Democratische én Republikeinse politici en vele celebrities.

Bovendien weet iedereen natuurlijk dat hij nooit een blad voor de mond neemt. Dat maakt van hem juist het tegenovergestelde van een geschikte president, in mijn ogen.
AMEN!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_161934821
Wat je vooral ziet bij de pleidooien voor Trump is dat het meer een soort persoonlijkheidscultus is dan dat men nou echt serieus een coherent beeld kan schetsen van wat de man wil en waarom dat wenselijk zou zijn.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:04:28 #293
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_161934931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:02 schreef Monolith het volgende:
Wat je vooral ziet bij de pleidooien voor Trump is dat het meer een soort persoonlijkheidscultus is dan dat men nou echt serieus een coherent beeld kan schetsen van wat de man wil en waarom dat wenselijk zou zijn.
Daarmee heb je direct allesomvattend beschreven waarom Trump populair is: zijn persoonlijkheid. Persoonlijkheid brengt je een heel eind, maar naar mijn mening is dat niet voldoende om te voldoen aan de eisen van de POTUS.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:09:09 #294
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161935136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:54 schreef Belabor het volgende:

[..]

Of juist wel.

Misschien wel eens goed om een zakenman aan het roer te zien ipv. een gladde politicus zoals Hillary.
Ik denk zomaar dat qua zaken doen er sneller met hem wat te regelen valt dan met die glibberige politici.
Zeer interessant om te volgen.
Clinton wordt 4 jaar glibberen en waarschijnlijk is een of ander land in het Midden Oosten of Noord Afrika de lul vanwege een USA inmenging in hun binnenlandse aangelegenheden. (hopelijk niet de Oekraine)
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:10:34 #295
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_161935198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ga geen uitspraken doen over of Trump een goed of een slecht hart heeft, maar veel lager dan die aanvallen op Cruz kan het volgens mij niet. Ik vind Cruz een engnek, maar als ik bijna enige sympathie voor hem krijg door de wijze waarop Trump zonder enige onderbouwing inhakt op zijn vader dan lijkt me dat geen goed teken.
Je argumentatie van "Kijk dat interview en zie wat een fijne vent Trump is" vind ik trouwens niet erg sterk. Ik ben ervan overtuigd dat het niet moeilijk is om een interview met Lance Armstrong te houden waarin hij overkomt als een ruimhartige filantroop, maar dat het eveneens kinderlijk eenvoudig is om een portret van hem te maken waarin hij overkomt als een harteloze narcist.
Ach, ik vind Trump gewoon het typevoorbeeld van een asociale narcist. Dat maakt hem niet noodzakelijk een "slecht mens" of een slechte presidentskandidaat, enkel een asociale narcist.

Hij heeft geen empathisch vermogen (is bereid om hele bevolkingsgroepen te demoniseren, niet omdat hij een probleem met hen heeft, maar gewoon uit opportunisme en hij dus niet stilstaat bij de verdere gevolgen van zijn uitspraken, het enige wat belangrijk is, is wat het hem zelf oplevert). Hij is bijzonder arrogant en kan nauwelijks bevatten dat iemand kritiek op hem zou hebben en hem niet geweldig vindt. Tegelijkertijd maakt hem dat bijzonder gevoelig voor kritiek die hij dan wel krijgt, waardoor hij daar overdreven of extreem gaat reageren (bijvoorbeeld de hysterie om zijn zogezegd kleine handjes, maar ook Cruz, Rubio, Megyn Kelly, geen enkele reactie valt binnen iets wat als normaal kan omschreven worden). Ook totaal niet in staat om gebreken bij zichzelf te zien of de schuld voor iets toe te geven.

Hey, misschien maakt dat hem wel de perfect president, who knows? Maar wat hij is, lijkt me eigenlijk vrij evident en zelfs text-book.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:17:27 #296
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161935453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:04 schreef Belabor het volgende:

[..]

Daarmee heb je direct allesomvattend beschreven waarom Trump populair is: zijn persoonlijkheid. Persoonlijkheid brengt je een heel eind, maar naar mijn mening is dat niet voldoende om te voldoen aan de eisen van de POTUS.
Ik heb juist niets met zijn persoonlijkheid maar ik hoor liever een Trump die zegt te gaan praten met Rusland en de Palestijnen dan een of andre Clinton die direkt de boel op scherp wenst te zetten.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:23:09 #297
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161935606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik heb juist niets met zijn persoonlijkheid maar ik hoor liever een Trump die zegt te gaan praten met Rusland en de Palestijnen dan een of andre Clinton die direkt de boel op scherp wenst te zetten.
Wat.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:23:31 #298
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_161935613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar waar wil Trump dan met ze over praten? De dialoog tussen de VS en die overheden gaat al sinds de jaren 80, zo niet langer. Bovendien moet ik nog maar zien of Trump die houding vol kan houden als hij ineens oog in oog met die wereldleiders staat en er harde woorden gesproken moeten worden.

Hoewel ik niet enthousiast wordt van Clinton, kan je niet anders dan toegeven dat zij degene is die de daadwerkelijke ervaring heeft rond de onderhandelingstafel. Zij heeft als Secretary of State en wellicht als First Lady deelgenomen aan die gesprekken, vele wereldleiders persoonlijk leren kennen en ook al heel wat goodwill op kunnen bouwen. Trump heeft dat niet. Bovendien wordt ik persoonlijk niet overtuigd door de toon die hij de laatste 7 á 8 jaar opgezet heeft in de media.

Sanders zou mijn persoonlijke voorkeur hebben door zijn combinatie van persoonlijkheid, ervaring en beleidsplannen, maar Clinton doet daar niet veel voor onder. Trump ligt daar voor mij mijlenver vanaf.
pi_161935817
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat.
Zoals ik al eerder zei, gevalletje 'build your own Trump'. De man heeft zo enorm veel uitspraken gedaan die elkaar volstrekt tegenspreken dat je er gewoon uit kunt destilleren wat je zelf wenselijk acht.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:34:49 #300
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161935980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:23 schreef Belabor het volgende:

[..]

Maar waar wil Trump dan met ze over praten? De dialoog tussen de VS en die overheden gaat al sinds de jaren 80, zo niet langer. Bovendien moet ik nog maar zien of Trump die houding vol kan houden als hij ineens oog in oog met die wereldleiders staat en er harde woorden gesproken moeten worden.

Hoewel ik niet enthousiast wordt van Clinton, kan je niet anders dan toegeven dat zij degene is die de daadwerkelijke ervaring heeft rond de onderhandelingstafel. Zij heeft als Secretary of State en wellicht als First Lady deelgenomen aan die gesprekken, vele wereldleiders persoonlijk leren kennen en ook al heel wat goodwill op kunnen bouwen. Trump heeft dat niet. Bovendien wordt ik persoonlijk niet overtuigd door de toon die hij de laatste 7 á 8 jaar opgezet heeft in de media.

Sanders zou mijn persoonlijke voorkeur hebben door zijn combinatie van persoonlijkheid, ervaring en beleidsplannen, maar Clinton doet daar niet veel voor onder. Trump ligt daar voor mij mijlenver vanaf.
Bijna iedereen wil Sanders maar dat is vrijwel onmogelijk of er moet iets onverwachts gebeuren.
En wat ervaring betreft: daar zit het vol van in Brussel en die maken er ook een klote zooi van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')