Inhoud valt bij Pauw vaak tegen hoor. Dan krijg je zoiets als een SP'er en VVD'er die met elkaar in discussie gaan en het heel erg met elkaar oneens zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt (en gedacht) dat er al vrij snel na 11:00uur een aantal artikels zou opduiken over wat er nou precies in de documenten staat, uiteraard met goede onderbouwing en verwijzing naar citaten.
Tegenvaller.
Misschien schuift er vanavond bij Pauw wel een voor- en tegenstander aan die er wat meer over kunnen vertellen.
het is een iets groter apparaat dan 3 juristen natuurlijk, miljarden business die claimsquote:Op maandag 2 mei 2016 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verkapte belemmering, dat moet nodig voorgelegd aan 3 uit het bedrijfsleven afkomstige juristen die daar achter gesloten deuren over gaan beslissen.
quote:Op maandag 2 mei 2016 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inhoud valt bij Pauw vaak tegen hoor. Dan krijg je zoiets als een SP'er en VVD'er die met elkaar in discussie gaan en het heel erg met elkaar oneens zijn.
Baudet vs Van Baalen vanavondtwitter:pauwnl twitterde op maandag 02-05-2016 om 18:08:31Worden we TTIP in gerommeld? @hansvanbaalen in debat met @faizaoulahsen en @thierrybaudet https://t.co/V9Il3oe6vI https://t.co/d8Y7L3eqNR reageer retweet
Ik heb nog nooit gesnapt dat landen daadwerkelijk betalen. Ik zou gewoon zeggen krijg de klere, kom het maar halen als je het hebben wilt. Wat wil een bedrijf doen tegen een heel land? Binnenvallen en bezetten?quote:Op maandag 2 mei 2016 20:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Canada heeft ook een vrijhandelsakkoord met de VS en Mexico (NAFTA) en zijn sindsdien het meest aangeklaagde land ter wereld. Inmiddels heeft Canada al $200 miljoen betaald aan Amerikaanse bedrijven en er lopen nog rechtszaken waarbij de teller op $6 miljard uit kan komen.
http://www.commondreams.o(...)sued-countries-world
Je moet betalen, dat is onderdeel van het verdrag.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:11 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gesnapt dat landen daadwerkelijk betalen. Ik zou gewoon zeggen krijg de klere, kom het maar halen als je het hebben wilt. Wat wil een bedrijf doen tegen een heel land? Binnenvallen en bezetten?
Klopt niet, het gen wordt ingebracht in de plant, die produceert dan delta endotoxine (een proteine) dat dodelijk is voor insecten. Het "gif" zit dus reeds in de plant, het wordt niet geproduceerd in onze maag. En het wordt gebruikt omdat het giftig is voor insecten maar niet voor zoogdieren.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Werkelijk.
heb je wel goed gelezen wat dit spul doet????
Bij een andere groep genetisch gemodificeerde gewassen van Monsanto is het gen van de Bt-bacterie ingebracht. Een insect knibbelt aan dit gewas. De Bt-bacterie beland in zijn maag en wordt daar actief. Deze Bt-bacterie produceert vervolgens het BT-gif. Dit zorgt ervoor dat de maag van het insect openbarst en het sterft.
Hoe werkt onze spijsvertering? Precies, met bacteriën. Monsanto heeft altijd beloofd dat deze Bt-bacterie alleen schadelijk is voor insecten. Maar ook hier bewijzen onafhankelijke onderzoeken het tegendeel. Canadese onderzoekers keken hoeveel GMO gifstoffen terug waren te vinden in het bloed van zwangere vrouwen. Bij 80% vonden ze Bt-gifbestandelen terug in het bloed van de navelstreng. Dit betekent niet alleen dat wij, door het eten van bijvoorbeeld Bt-mais, in onze maag zelf het Bt-gif produceren. Het betekent ook dat deze pesticide niet kan worden gezuiverd door de placenta en rechtstreeks in de bloedsomloop van de foetus terechtkomt.
[ afbeelding ]
Het is gewoon de uitspraak van de rechterlijke macht. Dat kunnen ze niet naast zich neerleggen.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:11 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gesnapt dat landen daadwerkelijk betalen. Ik zou gewoon zeggen krijg de klere, kom het maar halen als je het hebben wilt. Wat wil een bedrijf doen tegen een heel land? Binnenvallen en bezetten?
Heb je wel goed gelezen?quote:Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Klopt niet, het gen wordt ingebracht in de plant, die produceert dan delta endotoxine (een proteine) dat dodelijk is voor insecten. Het "gif" zit dus reeds in de plant, het wordt niet geproduceerd in onze maag. En het wordt gebruikt omdat het giftig is voor insecten maar niet voor zoogdieren.
Ik herinner me nog een uitzending van Zembla over Argentinië en Monsanto. Pesticiden werden gewoon vlak naast een dorpje gebruiken. Er werden daar bijna alleen nog maar gehandicapte kinderen geboren.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb je wel goed gelezen?
Er staat juist dat BT is terug gevonden bij zwangere vrouwen. En het zou 100% afgebroken worden door het lichaam? Huuuuhh? Hoe kan dat nou?
En het sprookje dat het allemaal wel veilig is, is hierom:
Finally, it is important to note that Monsanto, the company responsible for the development and commercialization of Bt Corn, is solely responsible for testing the safety of their product and reporting their findings in their honest entirety to the FDA and EPA. In the past, there have been serious conflicts of interest when corporations are given freedom to regulate their own products' safety.
DAT is de USA wetgeving dus die gaat ook gelden voor deze handelovereenkomst.
En jij vertrouwd op Monsato (korte termijn) onderzoeken?
Wij van WC eend...... etc.
Heb jij wel goed gelezen? Ik spreek tegen dat de mais de bacterie bevat en dat het enzyme in onze maag geproduceerd wordt. Het enzyme (of "Bt-gif") zit in het voedsel, de bacterie niet. Of het wel of niet 100% afgebroken wordt, daar heb ik me niet over uitgesproken.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb je wel goed gelezen?
Er staat juist dat BT is terug gevonden bij zwangere vrouwen. En het zou 100% afgebroken worden door het lichaam? Huuuuhh? Hoe kan dat nou?
Vrijhandelsverdragen zijn zeker niet per definitie win-win. Voor landen als geheel meestal wel ja, maar dat betekent absoluut niet dat iedereen in die landen ervan meeprofiteert. Vrijhandel maakt de totale economische taart groter, maar dat geldt zeker niet per se voor de afzonderlijke stukken. In principe zou het voor overheden de taak moeten zijn om verliezers van handelsverdragen te compenseren, dat zou ook de draagkracht voor dergelijke verdragen vergroten.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, een vredesverdrag bijvoorbeeld heeft geen verliezers anders dan een paar oorlogshitsers. Een vrijhandelsverdrag tussen gelijkwaardige partners is ook typisch win/win. Je schaft importheffingen af en je kunt allebei meer exporteren en importeren en je hebt allebei economische groei.
Importheffingen met de VS hadden we toch al niet, dus dan gaat het om een harmonisatieverdrag. Ik snap best dat het onzin is dat auto's dubbel getest moeten worden, althans als we er even van uitgaan dat de EU niet corrupt zou zijn, niet alle EU-ers 20% korting op een nieuwe auto van de industrie krijgen en daadwerkelijk zouden zorgen voor een adequate test. Maar dan kies je gewoon de beste test en die neemt het land met de mindere test dan over. Dat zet je dan in een verdrag, en tadaa, je hebt een verdrag waarmee iedereen erop vooruit gaat.
Het hoofd van dat gedrocht ookquote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:56 schreef RobbieRonald het volgende:
Van Baalen is voor dit verdrag en tegen een referendum over dit verdrag dus dan weet ieder verstandig mens al dat je tegen moet zijn.
????????????????quote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb jij wel goed gelezen? Ik spreek tegen dat de mais de bacterie bevat en dat het enzyme in onze maag geproduceerd wordt. Het enzyme (of "Bt-gif") zit in het voedsel, de bacterie niet. Of het wel of niet 100% afgebroken wordt, daar heb ik me niet over uitgesproken.
Een bacterie heeft honderden genen (een plant heeft er tienduizenden). Enkel het gen dat het toxine codeert wordt ingebracht. Daarmee produceert de plant het toxine, en als je plant eet krijgt je ook de toxines binnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 04:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
????????????????
Er staat toch heel duidelijk: Bij een andere groep genetisch gemodificeerde gewassen van Monsanto is het gen van de Bt-bacterie ingebracht.
Ingebracht weet je wel. Dus Mais word gebruikt voor voedsel MET die bacterie erin en dan eten wij het op. Bacterie komt tot leven en hoera: een BT bacterie in ons lichaam.
En je slaat het laatste stukje maar even snel over dat BT in zwangere vrouwen werd ontdekt!!
Hoe kwam dat daar denk je???
man man....
Die titel alleen alquote:Op maandag 2 mei 2016 20:39 schreef Sylv3se het volgende:
[..]Baudet vs Van Baalen vanavondtwitter:pauwnl twitterde op maandag 02-05-2016 om 18:08:31Worden we TTIP in gerommeld? @hansvanbaalen in debat met @faizaoulahsen en @thierrybaudet https://t.co/V9Il3oe6vI https://t.co/d8Y7L3eqNR reageer retweet
Allereerst is dit verdrag nog in de onderhandelingsfase. Beide presidentskandidaten Trump en Clinton trekken er al hun politieke handen vanaf omdat TTIP ook bij de Amerikanen op weinig bijval kan rekenen. Slechts 20% van de Amerikanen ziet iets in dit verdrag. Dus niet echt een favoriet onderwerp voor de Amerikaanse verkiezingen. Kortom, het verdrag moet er nog maar zien te komen. Binnen de ambtstermijn van Obama in ieder geval niet. Daarna liggen alle wegen nog open.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:56 schreef RobbieRonald het volgende:
Van Baalen is voor dit verdrag en tegen een referendum over dit verdrag dus dan weet ieder verstandig mens al dat je tegen moet zijn.
Je zou natuurlijk ook kunnen zorgen dat je geen chloor nodig hebt om je kippen eetbaar te krijgen... maar hee, dat is natuurlijk niet logisch als het gaat om winst.quote:Op maandag 2 mei 2016 14:33 schreef Joezi het volgende:
Oh, een plons in het zwembad staat gelijk aan 123.6 kilo chloorkip eten.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:11 schreef SicSicSics het volgende:
Hoeveel van onze intellectuele Fokkers kent deze site?
http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/
En heeft op basis hiervan inhoudelijke grieven?
quote:Our TTIP negotiating team wants to hear your views. So please get in touch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |