abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161875640
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus er klopt geen klote van, maar tegelijkertijd erken je wel dat LXIV dat schreef en dat jij daarop reageerde met 'dat is de lijn Koos'?

Tsja.
Nee, volkomen onjuiste voorstelling van zaken dat ik je uitschold voor fascist die etc. idd. Geeft aan hoe je dingen manipuleert. Overigens du_ke noem ik altijd de minister-president, maar bij jou vraag ik me af of je niet een trolletje bent.

Maar genoeg daarover je weet zelf ook wel dat je een uiterst irritante deelnemer bent aan veel discussies hier. Krijg je nu een keer feedback, kan hè.

Overigens als ik het wel een keer met je eens ben, toevallig, bijv. laatst mbt 9/11, dan ben ik daar ook eerlijk in. En onderbouw ik vervolgens met argumentatie, zoals ik altijd doe. Helaas kreeg ik dan weer geen antwoord van Weltschmerz.
I´m back.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:29:57 #177
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161875734
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moeten die mensen eens wat minder dom gaan lullen en keer gaan werken.
proest....wat een dom ouderwets geklets....
  maandag 2 mei 2016 @ 17:35:33 #178
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_161875879
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, volkomen onjuiste voorstelling van zaken dat ik je uitschold voor fascist die etc. idd. Geeft aan hoe je dingen manipuleert. Overigens du_ke noem ik altijd de minister-president, maar bij jou vraag ik me af of je niet een trolletje bent.

Maar genoeg daarover je weet zelf ook wel dat je een uiterst irritante deelnemer bent aan veel discussies hier. Krijg je nu een keer feedback, kan hè.

Overigens als ik het wel een keer met je eens ben, toevallig, bijv. laatst mbt 9/11, dan ben ik daar ook eerlijk in. En onderbouw ik vervolgens met argumentatie, zoals ik altijd doe. Helaas kreeg ik dan weer geen antwoord van Weltschmerz.
Wat ik al schreef: het was een subtiele steek onder water. Ik neem aan dat jij, met je 15 jaar ervaring op FOK! en je grote hoeveelheid levensjaren, wijs genoeg bent om mij niet rechtstreeks fascist te noemen.

En nogmaals, jij vindt mij vooral irritant omdat jouw waarheden niet de mijne zijn. En aangezien je nogal vol bent van jezelf en je jezelf beschouwt als de nestor van FOK!, trek je dat allemaal nogal slecht.

Tsja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161875939
Flikker eens op met jullie diarree en word inhoudelijk. Hier bestaan pm voor.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:53:08 #180
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161876295
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het verdrag is geheim, zelfs politici kregen gezwarte teksten. Zelfs daar ben je niet kritisch op.
Komt omdat dit topic door mij geopend is wellicht. Koos heeft moeite met mijn meningen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:56:48 #181
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161876391
Waar ik dus bang voor ben is dat dit gaat gebeuren dmv het verdrag. (en wat zich nu al ontwikkeld in bijv. de oekraine http://www.duurzamemeisje(...)en-woensdag-6-april/ )
In fact, in just two years, between 1996 and 1998, crop acreage using genetically modified seeds had increased fifteen fold in the United States: a third of the American corn and cotton crop and more than half of the soybean crop is now grown from genetically modified seeds - representing among the most rapid adoptions of a new technology in the history of agriculture. By late 1999, it is estimated that approximately 60 percent of grocery-store food in the United States was grown from genetically modified seeds. Yet so rapid was their introduction that even as an increasing number of food products from biotechnology were being introduced into the American market beginning in the mid 1990s, consumer awareness of biotechnology remained low. Indeed as late as August 1999, only 33 percent of Americans were aware that genetically modified foods were being sold in supermarkets, while less than 3% were aware that soybeans were genetically engineered.
  maandag 2 mei 2016 @ 18:01:21 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161876511
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Komt omdat dit topic door mij geopend is wellicht. Koos heeft moeite met mijn meningen.
Ach, zou hem niet serieus nemen, hij is een beroepsintrigant
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 mei 2016 @ 18:02:43 #183
45206 Pietverdriet
pi_161876542
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
Waar ik dus bang voor ben is dat dit gaat gebeuren dmv het verdrag. (en wat zich nu al ontwikkeld in bijv. de oekraine http://www.duurzamemeisje(...)en-woensdag-6-april/ )
In fact, in just two years, between 1996 and 1998, crop acreage using genetically modified seeds had increased fifteen fold in the United States: a third of the American corn and cotton crop and more than half of the soybean crop is now grown from genetically modified seeds - representing among the most rapid adoptions of a new technology in the history of agriculture. By late 1999, it is estimated that approximately 60 percent of grocery-store food in the United States was grown from genetically modified seeds. Yet so rapid was their introduction that even as an increasing number of food products from biotechnology were being introduced into the American market beginning in the mid 1990s, consumer awareness of biotechnology remained low. Indeed as late as August 1999, only 33 percent of Americans were aware that genetically modified foods were being sold in supermarkets, while less than 3% were aware that soybeans were genetically engineered.
Heb niet zozeer wat tegen gen tech, maar als het er in zit, moet je het op de verpakking zetten vind ik, en dat is nu juist wat men weer niet wil
  maandag 2 mei 2016 @ 18:04:07 #184
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161876576
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb niet zozeer wat tegen gen tech, maar als het er in zit, moet je het op de verpakking zetten vind ik, en dat is nu juist wat men weer niet wil
Werkelijk.
heb je wel goed gelezen wat dit spul doet????
Bij een andere groep genetisch gemodificeerde gewassen van Monsanto is het gen van de Bt-bacterie ingebracht. Een insect knibbelt aan dit gewas. De Bt-bacterie beland in zijn maag en wordt daar actief. Deze Bt-bacterie produceert vervolgens het BT-gif. Dit zorgt ervoor dat de maag van het insect openbarst en het sterft.

Hoe werkt onze spijsvertering? Precies, met bacteriën. Monsanto heeft altijd beloofd dat deze Bt-bacterie alleen schadelijk is voor insecten. Maar ook hier bewijzen onafhankelijke onderzoeken het tegendeel. Canadese onderzoekers keken hoeveel GMO gifstoffen terug waren te vinden in het bloed van zwangere vrouwen. Bij 80% vonden ze Bt-gifbestandelen terug in het bloed van de navelstreng. Dit betekent niet alleen dat wij, door het eten van bijvoorbeeld Bt-mais, in onze maag zelf het Bt-gif produceren. Het betekent ook dat deze pesticide niet kan worden gezuiverd door de placenta en rechtstreeks in de bloedsomloop van de foetus terechtkomt.

pi_161876627
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik al schreef: het was een subtiele steek onder water. Ik neem aan dat jij, met je 15 jaar ervaring op FOK! en je grote hoeveelheid levensjaren, wijs genoeg bent om mij niet rechtstreeks fascist te noemen.

En nogmaals, jij vindt mij vooral irritant omdat jouw waarheden niet de mijne zijn. En aangezien je nogal vol bent van jezelf en je jezelf beschouwt als de nestor van FOK!, trek je dat allemaal nogal slecht.

Tsja.
Nee, het zijn jouw hersenloze commentaren, Koos, die irriteren. Maar genoeg hierover, want je hebt je feedback wel gehad. Eén puntje ik scheld niemand uit en heb dat nooit gedaan, ook niet verdekt.
I´m back.
  maandag 2 mei 2016 @ 18:08:12 #186
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161876680
EU en VS: uitgelekte TTIP-documenten verkeerd geïnterpreteerd

Huil, Huil, wij hebben het verkeerd geinteprerteerd, en nou zijn zijn de Verenigde staten en de Europese unie geïrriteerd.
Kijk als er niet zo'n geheim van gemaakt wordt dan zijn dit soort maatregelen ook niet nodig, maar het is veel belangrijker dat de grote jongens blij en rijk blijven dan dat de gewone man te horen krijgt wat voor een gevolgen het voor hem heeft.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161876740
Wat is dan eigenlijk een voorbeeld van een verdrag waarvan de onderhandelingsteksten tussentijds telkens werden gepubliceerd?
  maandag 2 mei 2016 @ 18:14:28 #188
45206 Pietverdriet
pi_161876811
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:04 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Werkelijk.
heb je wel goed gelezen wat dit spul doet????
Bij een andere groep genetisch gemodificeerde gewassen van Monsanto is het gen van de Bt-bacterie ingebracht. Een insect knibbelt aan dit gewas. De Bt-bacterie beland in zijn maag en wordt daar actief. Deze Bt-bacterie produceert vervolgens het BT-gif. Dit zorgt ervoor dat de maag van het insect openbarst en het sterft.

Hoe werkt onze spijsvertering? Precies, met bacteriën. Monsanto heeft altijd beloofd dat deze Bt-bacterie alleen schadelijk is voor insecten. Maar ook hier bewijzen onafhankelijke onderzoeken het tegendeel. Canadese onderzoekers keken hoeveel GMO gifstoffen terug waren te vinden in het bloed van zwangere vrouwen. Bij 80% vonden ze Bt-gifbestandelen terug in het bloed van de navelstreng. Dit betekent niet alleen dat wij, door het eten van bijvoorbeeld Bt-mais, in onze maag zelf het Bt-gif produceren. Het betekent ook dat deze pesticide niet kan worden gezuiverd door de placenta en rechtstreeks in de bloedsomloop van de foetus terechtkomt.

[ afbeelding ]
Weet je hoeveel producten bijvoorbeeld zoals medicamenten er gemaakt worden met behulp van gentech?
  maandag 2 mei 2016 @ 18:17:47 #189
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161876873
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je hoeveel producten bijvoorbeeld zoals medicamenten er gemaakt worden met behulp van gentech?
Wat heeft dit te maken met het vergiftigen van voedsel?
  maandag 2 mei 2016 @ 18:18:28 #190
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161876886
quote:
5s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:11 schreef Kaas- het volgende:
Wat is dan eigenlijk een voorbeeld van een verdrag waarvan de onderhandelingsteksten tussentijds telkens werden gepubliceerd?
Die is er niet, en dat is nou precies het probleem, dit soort verdragen worden altijd in het geheim in een achterkamertje gesloten en worden bij de gewone man door de strot gedrukt.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161876976
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Die is er niet, en dat is nou precies het probleem, dit soort verdragen worden altijd in het geheim in een achterkamertje gesloten en worden bij de gewone man door de strot gedrukt.
Waarom is het nu dan voor het eerst ooit ineens een probleem? We vinden het doodnormaal dat het regeerakkoord van elk nieuw kabinet op deze wijze tot stand komt. Bovendien moet straks zowel het Europees Parlement als alle 28 nationale parlementen over de uitonderhandelde tekst stemmen. Het is gewoon volstrekt normaal dat je niet halverwege al alles in de openbaarheid gooit.
  maandag 2 mei 2016 @ 18:24:26 #192
45206 Pietverdriet
pi_161877030
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met het vergiftigen van voedsel?
Niets, heb dus ook niets tegen gentech als zodanig
pi_161877101
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Waarom is het nu dan voor het eerst ooit ineens een probleem? We vinden het doodnormaal dat het regeerakkoord van elk nieuw kabinet op deze wijze tot stand komt. Bovendien moet straks zowel het Europees Parlement als alle 28 nationale parlementen over de uitonderhandelde tekst stemmen. Het is gewoon volstrekt normaal dat je niet halverwege al alles in de openbaarheid gooit.
Vervolgens wordt er gezegd zodra het verdrag eenmaal uitonderhandeld is dat er niet voor ieder bezwaar opnieuw heronderhandeld kan worden, en zal de invloed van de lidstaten gering zijn.

Dan komt het - zoals zovaak - neer op het verdrag zoals het er ligt volledig steunen of volledig verwerpen (en hopen op een heronderhandeling), omdat in de praktijk vaak beweerd wordt dat niet voor ieder bezwaar van één van de lidstaten een heel verdrag aangepast gaat worden.

Een heel verdrag verwerpen vinden de meeste middenpartijen vaak dan weer te ver gaan / te rigoureus, en zie daar de voorwaarden om alsnog met een slecht verdrag opgescheept te raken.

Je kunt dus beter je bezwaren uiten zolang nog niet alles in beton gegoten en uitonderhandeld is. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 2 mei 2016 @ 18:49:52 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161877651
Zijn er al gelekte teksten voorbij gekomen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 2 mei 2016 @ 18:51:36 #195
45206 Pietverdriet
pi_161877687
quote:
5s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn er al gelekte teksten voorbij gekomen?
Klik de linkjes in de OP
  maandag 2 mei 2016 @ 18:55:22 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161877796
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klik de linkjes in de OP
Ik bedoel meer zijn ze al in de discussie voorbij gekomen. Tot nu toe is het alleen maar moddergooien gebaseerd op lucht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 2 mei 2016 @ 19:03:32 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161878034
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De VS zijn sowieso wel fucked up op dat gebied. Je hebt daar toch gewoon TV-reclames voor (zware) medicijnen zoals bepaalde anti-depressiva e.d?
ja zeker, gewoon reclame, wel de helft daarvan een opsomming van bijwerkingen want dat is wel verplicht
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 2 mei 2016 @ 19:06:05 #198
45206 Pietverdriet
pi_161878112
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik bedoel meer zijn ze al in de discussie voorbij gekomen. Tot nu toe is het alleen maar moddergooien gebaseerd op lucht.
Als ik de teksten zo lees is een doorsnee wetstekst daar Dan Brown bij
pi_161878429
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik had ook gehoopt (en gedacht) dat er al vrij snel na 11:00uur een aantal artikels zou opduiken over wat er nou precies in de documenten staat, uiteraard met goede onderbouwing en verwijzing naar citaten.
Tegenvaller.

Misschien schuift er vanavond bij Pauw wel een voor- en tegenstander aan die er wat meer over kunnen vertellen.
pi_161878626
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:03 schreef Re het volgende:

[..]

ja zeker, gewoon reclame, wel de helft daarvan een opsomming van bijwerkingen want dat is wel verplicht
Verkapte belemmering, dat moet nodig voorgelegd aan 3 uit het bedrijfsleven afkomstige juristen die daar achter gesloten deuren over gaan beslissen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')