Ja, lekker met je. Dan zitten we met een beroerd verdrag waar we niet af kunnen.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is niets mis met kritiek. Het punt is echter dat er nu allerlei doemscenario's worden geschetst, nog voordat er een verdrag op tafel ligt. Wacht nou gewoon eerst even op het eindresultaat.
Dat weet je helemaal nog niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, lekker met je. Dan zitten we met een beroerd verdrag waar we niet af kunnen.
Bovendien hebben de lidstaten nog altijd de mogelijkheid om dwars te gaan liggen.quote:
Het verdrag is geheim, zelfs politici kregen gezwarte teksten. Zelfs daar ben je niet kritisch op.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is niets mis met kritiek. Het punt is echter dat er nu allerlei doemscenario's worden geschetst, nog voordat er een verdrag op tafel ligt. Wacht nou gewoon eerst even op het eindresultaat.
Bovendien bestaat er inderdaad een kans dat het verdrag artikelen omvat die niet honderd procent in het voordeel zijn van de EU. Dat is het risico van onderhandelen. Beide partijen moeten water bij de wijn doen.
De geschiedenis geeft mij gelijk. Ik hoorde vanochtend nog staatssecretaris Kleinsma over haar nieuwe wet om gehandicapten aan het werk te krijgen, Iedereen slacht de wet af maar zij: "... de wet is gloedjenieuw, laten we eerst afwachten hoe de wet uitwerkt."quote:
Er worden nu ook Amerikaanse auto's geimporteerd. Daar ga je gewoon mee door, alleen test je nieuwe modellen volgens de strengere van de twee normen. Tijd zat om daarop in te spelen.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Behalve de partij die het recht op hun blijkbaar mindere testen verliest.
Die zijn kansloos tegen de lobby's die zichzelf op duistere wijze driedubbel en dwars terugverdienen. Als jij dankzij een lobby 100 miljoen meer winst maakt dan is er geen charitatieve lobby die daar tegenop kan.quote:En dat speelt hier natuurlijk erg mee, de lobby van allerlei belangengroepen loopt volop, bijvoorbeeld die van GreenPeace.
Politici kunnen het inzien, maar de teksten niet kopiëren. Ik begrijp dat wel, aangezien er dan eens kans is dat teksten viraal gaan, er een hoop commotie bestaat over zaken die nog helemaal niet in beton zijn gegoten, en het verdrag al dood is voordat er nog maar een besluit over is genomen.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het verdrag is geheim, zelfs politici kregen gezwarte teksten. Zelfs daar ben je niet kritisch op.
Zoals de Europese grondwet en het associatieverdrag met de Oekraine bedoel je?quote:Op maandag 2 mei 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politici kunnen het inzien, maar de teksten niet kopiëren. Ik begrijp dat wel, aangezien er dan eens kans is dat teksten viraal gaan, er een hoop commotie bestaat over zaken die nog helemaal niet in beton zijn gegoten, en het verdrag al dood is voordat er nog maar een besluit over is genomen.
Als de uiteindelijke tekst maar inzichtelijk is, en de lidstaten de tijd en ruimte krijgen om erop te schieten.
Door de uitingen daaromtrent.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het oproepen van vluchtelingen om hier te komen was EU-beleid? Hoe kom je daarbij?
Het is gewoon logisch, de mensen uit de lage lonenlanden komen hier de werknemers verdringen. En hun lage kosten voor levensonderhoud en dus lage lonen worden niet gebruikt om daar goedkoop te produceren wat in de rijke landen niet kan.quote:En kan je werkelijk aantonen dat de verkeer van arbeid netto voor meer werkloosheid heeft gezorgd in de EU?
Dit begint toch wel weer erg op feitenvrije ellende te lijken van je.
Tsja, het is niet mijn schuld dat onze volksvertegenwoordigers die verdragen zonder morren hebben geratificeerd. Ze hadden meer mogelijkheden.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals de Europese grondwet en het associatieverdrag met de Oekraine bedoel je?
O jee, het is weer te ingewikkeld voor de gewone burger, die kan er dan maar beter geen kennis van nemen.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politici kunnen het inzien, maar de teksten niet kopiëren. Ik begrijp dat wel, aangezien er dan eens kans is dat teksten viraal gaan, er een hoop commotie bestaat over zaken die nog helemaal niet in beton zijn gegoten, en het verdrag al dood is voordat er nog maar een besluit over is genomen.
Nee, jij bent degene die de kritiek daarop afzeikt.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het is niet mijn schuld dat onze volksvertegenwoordigers die verdragen zonder morren hebben geratificeerd. Ze hadden meer mogelijkheden.
Tsja, je hebt ook burgers die beweren dat de EU bewust vluchtelingen binnenhaalt om zo het grootkapitaal van goedkope arbeidskrachten te voorzien.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O jee, het is weer te ingewikkeld voor de gewone burger, die kan er dan maar beter geen kennis van nemen.
Ik had met zowel de Grondwet als het Associatieverdrag dan ook geen moeite. Moet ik dan boos worden omdat onze politici zonder morren akkoord gaan?quote:Op maandag 2 mei 2016 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij bent degene die de kritiek daarop afzeikt.
Misschien hebben die mensen wel gelijk.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, je hebt ook burgers die beweren dat de EU bewust vluchtelingen binnenhaalt om zo het grootkapitaal van goedkope arbeidskrachten te voorzien.
Dan zou ik ook voorzichtig zijn met het verspreiden van de tekst.
Misschien moeten die mensen eens wat minder dom gaan lullen en keer gaan werken.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien hebben die mensen wel gelijk.
Hangt er vanaf of je het prima vindt dat de democratie wordt afgeschaft.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had met zowel de Grondwet als het Associatieverdrag dan ook geen moeite. Moet ik dan boos worden omdat onze politici zonder morren akkoord gaan?
Jij wordt boos op mensen die er terechte kritiek op hebben, dat zijn milieugekkies en SP schreeuwers.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had met zowel de Grondwet als het Associatieverdrag dan ook geen moeite. Moet ik dan boos worden omdat onze politici zonder morren akkoord gaan?
Grote kans van niet; als je vraagt om dat soort beweringen hard te maken komt men met complottheorieën aan.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien hebben die mensen wel gelijk.
Ja maar dat kan toch niet, de EU heeft er immers voor gezorgd dat er geen werk voor ze is.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen eens wat minder dom gaan lullen en keer gaan werken.
Als kritische journalist misschien, daar is een stuitend gebrek aan geloof ik.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moeten die mensen eens wat minder dom gaan lullen en keer gaan werken.
Ik word op helemaal niemand boos. Ik stel slechts dat het wat voorbarig is om nu al kritiek te hebben op het verdrag, terwijl over de concrete inhoud nog weinig bekend is.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij wordt boos op mensen die er terechte kritiek op hebben, dat zijn milieugekkies en SP schreeuwers.
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als kritische journalist misschien, daar is een stuitend gebrek aan geloof ik.
Een vredesverdrag is over het algemeen een verdrag wat juist door verliezers wordt gekend. Waren Uli und Ursula verantwoordelijk voor het handelen van hun Keizer?quote:Op maandag 2 mei 2016 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Onzin, een vredesverdrag bijvoorbeeld heeft geen verliezers anders dan een paar oorlogshitsers.
Ja, klinkt mooi natuurlijk. Maar wanneer ben je een gelijkwaardig partner? Als je allebei een pond aardbeien voor een euro kan produceren? Maar hoe zit het dan met de aardappelteler? Ga er maar aanstaan.quote:Een vrijhandelsverdrag tussen gelijkwaardige partners is ook typisch win/win. Je schaft importheffingen af en je kunt allebei meer exporteren en importeren en je hebt allebei economische groei.
Ook dat is niet zo simpel. Bijvoorbeeld: Als land a) vindt dat de duurdere test van land b) niet per sé beter is, dan ga je onderhandelenquote:Importheffingen met de VS hadden we toch al niet, dus dan gaat het om een harmonisatieverdrag. Ik snap best dat het onzin is dat auto's dubbel getest moeten worden, althans als we er even van uitgaan dat de EU niet corrupt zou zijn, niet alle EU-ers 20% korting op een nieuwe auto van de industrie krijgen en daadwerkelijk zouden zorgen voor een adequate test. Maar dan kies je gewoon de beste test en die neemt het land met de mindere test dan over. Dat zet je dan in een verdrag, en tadaa, je hebt een verdrag waarmee iedereen erop vooruit gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |