Heb mijn profiel nu gedisabled. Weet helemaal niet hoe LI werkt dus als het straks relevant blijkt, duik ik er wel in.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:44 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom pas je dan die foto niet aan? Je studie is bijna klaar, moet je nagaan wat er straks gebeurt als je op zoek gaat naar werk. En waarom heb je uberhaupt die foto gebruikt? Dat het verplicht was wil nog niet zeggen dat het slim is om er dan op zo'n manier op te gaan staan.
Nee, in mijn vakgebied gaat 't trouwens meer om persoonlijke aanbevelingen. Maakt niet uit welke diploma's je hebt of wie je bent, als je maar goed bent in je taak. Alles en iedereen is een uitzendbureau zeg maar.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:45 schreef DoubleDip het volgende:
Ben je trouwens al bezig met het zoeken naar een werkplek? Als in: ga je naar netwerkborrels/carrierebeurzen en dat soort dingen? Connecties zijn heel belangrijk als je een baan wilt, misschien nog wel belangrijker dan je CV. 60% van de banen gaat via-via en niet door middel van vacatures.
Ah oke, nou op LinkedIn heb je een Recommendations functie. Je kan iemand van je stagebedrijf vragen om een aanbeveling voor je te schrijven op je profiel. Werkgevers zien dat dan ook.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, in mijn vakgebied gaat 't trouwens meer om persoonlijke aanbevelingen. Maakt niet uit welke diploma's je hebt of wie je bent, als je maar goed bent in je taak. Alles en iedereen is een uitzendbureau zeg maar.
Ik weet nog niet wat ik wil straks, en mensen moeten mij maar nemen zoals ik ben. Ik schijn uniek te zijn, en helemaal gelikt over (willen) komen om zo een baantje te bemachtigen, dan is het sowieso al geen match voor mij. Elleboogwerk ben ik niet zo van, al is één goede foto wel slim, zoals die in z/w destijds.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Ik zou trouwens zorgen voor een foto die gemaakt is door een professionele fotograaf. Weet niet hoe het in jouw wereldje werkt, maar wat ik gemerkt heb is dat ik na vrijwel iedere sollicitatie (of het nu voor een stage of business course is) wel een profiel view heb van een potentiële werkgever.
Ik zeg niet dat het één grote show is op platforms als LI, maar het komt soms wel allemaal over als vriendjespolitiek of o zo leuk gevonden willen worden, en in sommige sectoren heb je helemaal niks aan LI. En zoals gezegd: ik gebruik dat profiel al jaren niet meer, dus ik was mij er ook niet bewust van.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:53 schreef DoubleDip het volgende:
Dat heeft weinig te maken met dat mensen je moeten 'nemen zoals je bent'. Gewoon een nette, professionele foto is al een goed begin, mensen nemen je serieuzer. Heeft niks te maken met gelikt over willen komen, of beweer jij nu dat iedereen die op LI zit gelikt over wil komen? En met ellebogenwerk is er ook geen verband, al moet je wel jezelf zien te verkopen en guess what, dat werkt juist niet met een feesthoed.
Kijk anders eens wat rond op LinkedIn, dan zie je wat ik bedoel met een professionele foto.
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest. Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:56 schreef Scuidward het volgende:
Sollicitatiegesprekken en daten hebben nog best veel raakvlakken. Doe je het niet voor het een, is het wel handig voor het ander, en doe je het voor allebei, dan sla je twee vliegen in 1 klap. Gemiddeld is een sollicitatiegesprek wel drie kwartier.
En jij denkt dat de journalistiek geen vriendjespolitiek / ons kent ons cultuurtje is? Manman, wat ga jij het nog naar je zin hebben als je eindelijk klaar bent met je opleiding.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest. Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.
Je moet jezelf natuurlijk wel kunnen verkopen. Het is idd cliché, maar een goed netwerk helpt al een hele hoop. Hoeveel connecties heb je? Zijn dat bijvoorbeeld klasgenoten, of ook mensen die ergens werken waar jij ook zou willen werken?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het één grote show is op platforms als LI, maar het komt soms wel allemaal over als vriendjespolitiek of o zo leuk gevonden willen worden, en in sommige sectoren heb je helemaal niks aan LI. En zoals gezegd: ik gebruik dat profiel al jaren niet meer, dus ik was mij er ook niet bewust van.
Uitgenodigd worden is een mooie eerste stap, maar daarmee heb je nog geen baan. Hoe zorg je dat een gesprek goed verloopt? En wat El Dinosaur zegt: als het blijkbaar allemaal vriendjespolitiek is (wil ik best geloven hoor), hoe zorg je dan dat jij die baan krijgt?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest.
Hehe, maar ook daar zie ik soms mensen die ik in het echt weleens tegenkom... kan ze dan online echt helemaal niet herkennen. Die foto's en wat ze meemaken is vaak één goed nieuws show. Online werkt het misschien, maar offline zijn ze echt niet zo sprankelend als ze doen vermoeden.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:59 schreef Harmankardon het volgende:
Terwijl profielen doorgronden nog wel een sterke kant van je is.
Hoeveel niet-stage sollicitaties heb jij tot nu toe gehad?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv. Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest. Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.
Ik doelde specifiek op het gesprek daarna, waarin er een wederzijdse match moet zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Een gesprek regel ik altijd door mijn gelikte brief en cv.
Dat zijn fijne eigenschappen.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Ben onderscheidend van de rest blijkbaar, kan dingen goed verwoorden zoals ik ze zie, alsof je het zelf meemaakt of dingen afvraagt als je de brief leest.
Zeg je nu dat jij je in het echt leuker wilt voordoen dan dat je bent? Wie help je daar dan mee?quote:Op zondag 1 mei 2016 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Daarom faal ik ook op al die platforms als FB, LI en datingsites, ik weet mezelf daar niet te verkopen of leuker te maken dan ik ben. In het echt en op papier lukt dat blijkbaar wel.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg: ik ben niet van het ellebogenwerk en dat is is mijn wereldje helaas wel zo. Ons kent ons etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En jij denkt dat de journalistiek geen vriendjespolitiek / ons kent ons cultuurtje is? Manman, wat ga jij het nog naar je zin hebben als je eindelijk klaar bent met je opleiding.
2, binnen mijn sector bij landelijke bedrijven.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:01 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoeveel niet-stage sollicitaties heb jij tot nu toe gehad?
En hoe is dat gegaan?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
2, binnen mijn sector bij landelijke bedrijven.
Nee, ik zeg dat mensen zich online beter voordoen dan ze offline zijn. Daarom faal ik: ik ben gewoon mezelf online en dat is misschien niet zo gelikt of de beste foto's. Ik bedenk vooraf niet hoe ik de meeste likes met iets krijg of welke hoek beter werkt. Op een wat genuanceerder beeld en introverter persoonlijkheid na dan op dit forum doet vermoeden, ben ik offline het zelfde.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:01 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik doelde specifiek op het gesprek daarna, waarin er een wederzijdse match moet zijn.
[..]
Dat zijn fijne eigenschappen.
[..]
Zeg je nu dat jij je in het echt leuker wilt voordoen dan dat je bent? Wie help je daar dan mee?
Er waren meer kandidaten, dus niet geworden. Maar wel door de 200+ brieven heen gekomen en de gesprekken gingen niet slecht, veel gelachen en raakvlakken. Maar dat zegt achteraf weer niks.quote:
Dat is geen antwoord op de vraag. Hebben ze je ook concreet verteld waarom het dan niet gelukt is? Mooi en goed dat je op gesprek mocht uit zoveel brieven, maar blijkbaar gaat er in de real life presentatie dan toch iets fout.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Er waren meer kandidaten, dus niet geworden. Maar wel door de 200+ brieven heen gekomen en de gesprekken gingen niet slecht, veel gelachen en raakvlakken. Maar dat zegt achteraf weer niks.
"Ons kent ons" heeft ook een reden, waarom zouden ze jou aannemen terwijl je mede-sollicitant hetzelfde cv en dezelfde skillset heeft, maar mensen kennen hem wel als een sociaal persoon, die veel contacten heeft. Juist in journalistiek is dat heel nuttig. Kan je wel huilen dat dat zo oneerlijk is, feit is dat diegene dus een voorsprong heeft op jou door alvast te investeren in zijn carrière. Dat is geen ellebogenwerk, maar realiteit.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg: ik ben niet van het ellebogenwerk en dat is is mijn wereldje helaas wel zo. Ons kent ons etc.
Nee ik had niet voldoende ervaring (maar dat konden ze ook lezen hoor) en nog geen diploma op zak, dus iemand die dat wel heeft, geniet de voorkeur.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Hebben ze je ook concreet verteld waarom het dan niet gelukt is? Mooi en goed dat je op gesprek mocht uit zoveel brieven, maar blijkbaar gaat er in de real life presentatie dan toch iets fout.
In ieder geval een pluspunt dat je door de eerste selectie komt, maar hoe denk je dat ze tegen nul ervaring kijken wanneer je je diploma hebt? Het lijkt mij dat een hoop journalisten juist buiten hun studie om er al mee bezig zijn en dus ervaring opbouwen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee ik had niet voldoende ervaring (maar dat konden ze ook lezen hoor) en nog geen diploma op zak, dus iemand die dat wel heeft, geniet de voorkeur.
En bij sollicitatiegesprekken moet je ook jezelf zijn, maar je moet jezelf wel kunnen presenteren.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat mensen zich online beter voordoen dan ze offline zijn. Daarom faal ik: ik ben gewoon mezelf online en dat is misschien niet zo gelikt of de beste foto's. Ik bedenk vooraf niet hoe ik de meeste likes met iets krijg of welke hoek beter werkt. Op een wat genuanceerder beeld en introverter persoonlijkheid na dan op dit forum doet vermoeden, ben ik offline het zelfde.
Daar heb ik nu niks meer aan. Ik had zo'n klasgenoot. Ging tijdens zijn stage echt met iedereen connecten, deed alsof ie er al helemaal bijhoorde, voegde iedereen op FB/LI toe.. sommige vonden dat tof, anderen waren diegene nu al zat. Maar contacten maak je toch wel snel, want je contract duurt vaak maar een half jaar, dus je ontmoet snel nieuwe mensen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:09 schreef sibella2 het volgende:
[..]
"Ons kent ons" heeft ook een reden, waarom zouden ze jou aannemen terwijl je mede-sollicitant hetzelfde cv en dezelfde skillset heeft, maar mensen kennen hem wel als een sociaal persoon, die veel contacten heeft. Juist in journalistiek is dat heel nuttig. Kan je wel huilen dat dat zo oneerlijk is, feit is dat diegene dus een voorsprong heeft op jou door alvast te investeren in zijn carrière. Dat is geen ellebogenwerk, maar realiteit.
Idd dit. Papiertje op zak straks is heel mooi, maar gebrek aan ervaring kun je dus niet compenseren. Met weinig sociale contacten is je netwerk blijkbaar niet erg groot, hoe ga je dat aanpakken dan?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
In ieder geval een pluspunt dat je door de eerste selectie komt, maar hoe denk je dat ze tegen nul ervaring kijken wanneer je je diploma hebt? Het lijkt mij dat een hoop journalisten juist buiten hun studie om er al mee bezig zijn en dus ervaring opbouwen.
Ik weet ook nog niet wat ik nu wil en of ik verder wil. Ben sowieso niet zo'n iemand die non stop aan het werk is nu al of van vrijwilligersbaantje naar vrijwilligersbaantje gaat. Ik weet wat ik kan, wat je aan mij hebt, dat ik integer ben en dat zien ze op één of andere manier ook aan mij. Die blaaskaken vallen vanzelf wel door de mand.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:11 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
In ieder geval een pluspunt dat je door de eerste selectie komt, maar hoe denk je dat ze tegen nul ervaring kijken wanneer je je diploma hebt? Het lijkt mij dat een hoop journalisten juist buiten hun studie om er al mee bezig zijn en dus ervaring opbouwen.
Wat bedoel je met blaaskaken? Die mensen met de juist connecties en ervaring? Die hebben dan toch een voorsprong ten opzichte van iemand met weinig tot geen connecties en te weinig ervaring? Of bedoel je nou iets anders?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet wat ik nu wil en of ik verder wil. Ben sowieso niet zo'n iemand die non stop aan het werk is nu al of van vrijwilligersbaantje naar vrijwilligersbaantje gaat. Ik weet wat ik kan, wat je aan mij hebt, dat ik integer ben en dat zien ze op één of andere manier ook aan mij. Die blaaskaken vallen vanzelf wel door de mand.
Als ik echt 100% wist dat ik later zou eindigen in mijn vakgebied, was dat wel goedgekomen. Ik heb in ieder geval één specifieke interesse (nee, ga ik niet noemen hier) en als ik daar tussen weet te komen, ben ik niet bang voor mijn toekomst. Klinkt misschien arrogant, maar ik weet dat ik op dat gebied gewoon een hoop inside info weet en het ook echt leuk vind om te doen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:13 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Idd dit. Papiertje op zak straks is heel mooi, maar gebrek aan ervaring kun je dus niet compenseren. Met weinig sociale contacten is je netwerk blijkbaar niet erg groot, hoe ga je dat aanpakken dan?
Je hebt mensen die op de juiste manier connecties hebben, maar ook mensen die eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor het beroep, maar zichzelf wel geliefd weten te maken. Ik zeg niet dat het oneerlijk is, maar uiteindelijk gaat het om wat je kunt, en ook met minder contacten, zie ik dat nog niet als verloren, integendeel.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:15 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat bedoel je met blaaskaken? Die mensen met de juist connecties en ervaring? Die hebben dan toch een voorsprong ten opzichte van iemand met weinig tot geen connecties en te weinig ervaring? Of bedoel je nou iets anders?
Mijn interesse zou bij elke organisatie uitgevoerd kunnen worden, veel mensen vinden het leuk en handig om te weten, maar echt weinig zijn er fulltime mee bezig (er zijn ook mensen nodig die het uitzoeken voordat je het kan lezen, dat vergeten de meeste mensen vaak).quote:Op zondag 1 mei 2016 21:18 schreef DoubleDip het volgende:
Je had wel al een keer gezegd bij een bekende organisatie te willen werken, is dat wat je bedoelt?
Maar netwerken is wel belangrijk. Ik heb een keer gesolliciteerd voor een stage, waar nog een paar (handjevol) andere gegadigden waren. We bleken allemaal even geschikt te zijn en allemaal hadden we een goede indruk achtergelaten werd me achteraf verteld. Toch ben ik het niet geworden, omdat één van de anderen al in aanraking was gekomen met het bedrijf en dus al 'bekend' was. Had niks te maken met hoe kundig ik of hij was, maar connecties maakten wel het verschil.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je hebt mensen die op de juiste manier connecties hebben, maar ook mensen die eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor het beroep, maar zichzelf wel geliefd weten te maken. Ik zeg niet dat het oneerlijk is, maar uiteindelijk gaat het om wat je kunt, en ook met minder contacten, zie ik dat nog niet als verloren, integendeel.
Tja, dat laatste ben ik mij bewust van, maar dat is ook iets van mijn ASS: ik ben betrouwbaar, integer, harde werker etc. Dat zien de meeste bazen liever dan iemand die niet zo geïnteresseerd is in zijn werk. Juist door opvallend veel oprechte interesse voor iets (komt ook door ASS) heb ik een groot pluspunt. Maar helaas draait de wereld niet alleen om hoe goed je (daadwerkelijk!) bent maar ook voor een groot gedeelte om wie je bent, of ze je mogen etc. En daar faal ik misschien in, gezien het aantal vrienden en relaties wat ik heb. Ik heb interesse in hoe de wereld werkt, en niet zo zeer in de mensen zelf. Dat terwijl de meeste mensen zichzelf echt geweldig vinden.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar netwerken is wel belangrijk. Ik heb een keer gesolliciteerd voor een stage, waar nog een paar (handjevol) andere gegadigden waren. We bleken allemaal even geschikt te zijn en allemaal hadden we een goede indruk achtergelaten werd me achteraf verteld. Toch ben ik het niet geworden, omdat één van de anderen al in aanraking was gekomen met het bedrijf en dus al 'bekend' was. Had niks te maken met hoe kundig ik of hij was, maar connecties maakten wel het verschil.
Inhoudelijk goed zijn zal zeker een rol spelen, maar staar je daar niet op blind. Ook als je enorm goed bent in de inhoud maar bijvoorbeeld sociaal incapabel of weinig assertief kom je minder ver dan degene met sociale skills en een grotere mond. Cru maar waar.
Aangezien wie je bent en of 'ze' je mogen dus een rol speelt: hoe ga jij zorgen dat je daardoor een baan krijgt? Interesse tonen in mensen is bijvoorbeeld wel handig, en dan niet alleen voor een sollicitatie of een date.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, dat laatste ben ik mij bewust van, maar dat is ook iets van mijn ASS: ik ben betrouwbaar, integer, harde werker etc. Dat zien de meeste bazen liever dan iemand die niet zo geïnteresseerd is in zijn werk Juist door opvallend veel interesse voor iets (komt ook door ASS) heb ik een groot pluspunt. Maar helaas draait de wereld niet alleen om hoe goed je (daadwerkelijk!) bent maar ook voor een groot gedeelte om wie je bent, of ze je mogen etc. En daar faal ik misschien in, gezien het aantal vrienden en relaties wat ik heb.
Zie mijn edit. Weet niet hoe ik dat ga fixen, maar dat is zo. Ik bekijk alles (te) zakelijk, mag wat losser worden in 't leven. Stel mezelf te hoge eisen terwijl je soms veel makkelijker dingen bereikt als je 'vriendjes wordt'.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:28 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Aangezien wie je bent en of 'ze' je mogen dus een rol speelt: hoe ga jij zorgen dat je daardoor een baan krijgt? Interesse tonen in mensen is bijvoorbeeld wel handig, en dan niet alleen voor een sollicitatie of een date.
Hoe goed of hoeveel waard je bent als collega hangt juist niet alleen af van alleen je werk, maar ook van wie je bent en wie je kent.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, dat laatste ben ik mij bewust van, maar dat is ook iets van mijn ASS: ik ben betrouwbaar, integer, harde werker etc. Dat zien de meeste bazen liever dan iemand die niet zo geïnteresseerd is in zijn werk. Juist door opvallend veel oprechte interesse voor iets (komt ook door ASS) heb ik een groot pluspunt. Maar helaas draait de wereld niet alleen om hoe goed je (daadwerkelijk!) bent maar ook voor een groot gedeelte om wie je bent, of ze je mogen etc. En daar faal ik misschien in, gezien het aantal vrienden en relaties wat ik heb. Ik heb interesse in hoe de wereld werkt, en niet zo zeer in de mensen zelf. Dat terwijl de meeste mensen zichzelf echt geweldig vinden.
Dit ook ja. Er wordt ook altijd, voor een belangrijk gedeelte, beoordeeld of jij een leuke en goede collega zult zijn. Je sociale skills moeten dus ook goed genoeg zijn om in een team te functioneren en te kunnen samenwerken. Het gaat zeker niet alleen om de inhoud.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:29 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Hoe goed of hoeveel waard je bent als collega hangt juist niet alleen af van alleen je werk, maar ook van wie je bent en wie je kent.
Ik ben vast niet de beste in mijn werk, maar wel een hele toffe collega.
Tja, en ik zie alles feitelijk en zakelijk. Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken). Vrij arrogant misschien, maar dat komt omdat ik gewoon niet zo sociaal ben. Ik ben wel oprecht in mijn werk, maar daarbuiten blijkbaar niet en kan dat ook niet faken zoals al meerdere keren is aangetoond. Dat zal vast iemand weten te waarderen, maar daardoor staan de dames niet in de rij, ik ben geen popi jopie jongen, eerder iemand die inhoudelijk veel beter is dan hij zelf denkt of laat zien.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:29 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Hoe goed of hoeveel waard je bent als collega hangt juist niet alleen af van alleen je werk, maar ook van wie je bent en wie je kent.
Ik ben vast niet de beste in mijn werk, maar wel een hele toffe collega.
quote:Op zondag 1 mei 2016 21:26 schreef Deezertje het volgende:
Dat terwijl de meeste mensen zichzelf echt geweldig vinden.
Die sloeg snel om.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken). Vrij arrogant misschien,
Het is niet voor iedereen weggelegd.quote:Popi Jopie
Je klinkt echt als de stagiair die alles beter weet dan de senior manager, bij wijze van spreken. Denk niet dat je collega's die houding zullen waarderen, los van de vraag of het echt terecht is. Je overschat jezelf tenslotte nog wel eens.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en ik zie alles feitelijk en zakelijk. Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken). Vrij arrogant misschien, maar dat komt omdat ik gewoon niet zo sociaal ben. Ik ben wel oprecht in mijn werk, maar daarbuiten blijkbaar niet en kan dat ook niet faken zoals al meerdere keren is aangetoond. Dat zal vast iemand weten te waarderen, maar daardoor staan de dames niet in de rij, ik ben geen popi jopie jongen, eerder iemand die inhoudelijk veel beter is dan hij zelf denkt of laat zien.
Ik heb al sollicitaties lopen voor vakantiewerk/bijbaan maar dat loopt niet echt storm. Soms krijg ik letterlijk te horen: maar waarom zou jij HIER willen werken als ze naar mijn cv kijken (geen affiniteit) of ik hoor niks en ben ik te oud.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:36 schreef gebakken-koekje het volgende:
Wat ga je eigenlijk na je studie doen? bankhangen en vrouwen staren? Of ga je wel tussendoor aan het werk bij dingen wat niet in je vakgebied is
Zakelijk dan. Sociaal ben ik niet zo'n toffe peer, of denk ik van niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:37 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
[..]
Die sloeg snel om.
[..]
Het is niet voor iedereen weggelegd.
Op wat voor baantjes solliciteer je dan? Supermarkt gaat bijv. niet werken als je 25 bent.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb al sollicitaties lopen voor vakantiewerk/bijbaan maar dat loopt niet echt storm. Soms krijg ik letterlijk te horen: maar waarom zou jij HIER willen werken als ze naar mijn cv kijken (geen affiniteit) of ik hoor niks en ben ik te oud.
Dat blijkt toch al uit je motivatiebrief?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb al sollicitaties lopen voor vakantiewerk/bijbaan maar dat loopt niet echt storm. Soms krijg ik letterlijk te horen: maar waarom zou jij HIER willen werken als ze naar mijn cv kijken (geen affiniteit) of ik hoor niks en ben ik te oud.
De meeste zien werk ook als sociaal lekker bezig zijn. Ik zie werk als werk. Mag daarin misschien wel losser worden, maar ik kan gewoon niet dat hele koetjes en kalfjes faken. Of: oh leuk, wat doen je kinderen deze vakantie? Oh leuk, ben je lekker met je vriendin een weekendje weggeweest? Het boeit mij niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:37 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je klinkt echt als de stagiair die alles beter weet dan de senior manager, bij wijze van spreken. Denk niet dat je collega's die houding zullen waarderen, los van de vraag of het echt terecht is. Je overschat jezelf tenslotte nog wel eens.
Op wat voor dingen solliciteer je danquote:Op zondag 1 mei 2016 21:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer horeca als bios. Beetje mensen van dienst zijn. Ik kan wel weer aan de slag bij mijn oude baantje, maar daar ontmoet ik echt niemand, dus geen teamverband. Dat werkt niet voor mij, te eenzaam.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op wat voor baantjes solliciteer je dan? Supermarkt gaat bijv. niet werken als je 25 bent.
Zakelijk en sociaal zijn niet elkaars tegengestelden. Over het algemeen gaan die twee hand in hand.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zakelijk dan. Sociaal ben ik niet zo'n toffe peer, of denk ik van niet.
Dan moet je je instelling veranderen, want dat hoort evengoed bij werk. Teambuilding is een essentieel onderdeel van werken met anderen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De meeste zien werk ook als sociaal lekker bezig zijn. Ik zie werk als werk. Mag daarin misschien wel losser worden, maar ik kan gewoon niet dat hele koetjes en kalfjes faken. Of: oh leuk, wat doen je kinderen deze vakantie? Oh leuk, ben je lekker met je vriendin een weekendje weggeweest? Het boeit mij niet.
Ja, maar ze bedoelen meer: met jouw capaciteiten kan je toch wel ergens anders werken? Ze zien mij niet voor altijd werken daar. Ja, maar dit is toch een bijbaantje om de tijd te doden en wat bij te verdienen?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dat blijkt toch al uit je motivatiebrief?
Hoe zie jij dan het ontstaan van leuke contacten na het werk voor je als je niet in iemand zijn dag geïnteresseerd bent ?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De meeste zien werk ook als sociaal lekker bezig zijn. Ik zie werk als werk. Mag daarin misschien wel losser worden, maar ik kan gewoon niet dat hele koetjes en kalfjes faken. Of: oh leuk, wat doen je kinderen deze vakantie? Oh leuk, ben je lekker met je vriendin een weekendje weggeweest? Het boeit mij niet.
Dat vraag ik mij ook al tijden afquote:Op zondag 1 mei 2016 21:44 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Hoe zie jij dan het ontstaan van leuke contacten voor je als je niet in iemand zijn dag geïnteresseerd bent ?
Het gaat er ook niet om of het jou boeit, maar of het de ander boeit. Je kan ook vragen stellen die wel in het verlengde van jouw interesse liggen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als ik dat dus fake, ben ik mezelf niet, en dat hebben anderen ook echt wel door. Ik kan goed dingen onthouden, dus ik kan het spelletje zeker meespelen als ik weet dat ze op vakantie zijn geweest of waar hun kinderen op zitten qua sport/studie en soms misschien wel iets té goed wat de meeste mensen niet herinneren, maar het voelt gewoon helemaal niet lekker want ik weet het wel, maar het boeit mij echt niet. Meer een sociaal gewenst spelletje spelen. Naar elkaars interesses/bezigheden vragen om de tijd te doden.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:42 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dan moet je je instelling veranderen, want dat hoort evengoed bij werk. Teambuilding is een essentieel onderdeel van werken met anderen.
Daarom wil ik ook mensen van mijn leeftijd, en je hebt werk iig gemeen. Als het dáár al niet lukt, blijf ik voor altijd alleen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:44 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Hoe zie jij dan het ontstaan van leuke contacten na het werk voor je als je niet in iemand zijn dag geïnteresseerd bent ?
Dan blijf je voor altijd alleen Deezer want de wereld van mensen is veel breder dan hun werk. Als het jou niet boeit wat iemand gedaan heeft, niet boeit wat er in het leven van zijn/haar familie/vrienden speelt, niet boeit waar iemand zijn/haar interesse ligt als dat niet overeen komt met die van jou dan ga jij geen vrienden krijgen en al helemaal geen relatie. Hard? maybe maar wel de waarheidquote:Op zondag 1 mei 2016 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook mensen van mijn leeftijd, en je hebt werk iig gemeen. Als het dáár al niet lukt, blijf ik voor altijd alleen.
Niet om te tijd te doden, maar uit oprechte interesse en om mensen/collega's beter te leren kennen. Het is vrij simpel: als jij geen moeite wilt doen om anderen te leren kennen dan moet je hier ook niet komen klagen dat het allemaal niet lukt. Wederkerigheid is best wel een belangrijk element in relaties, of het nou collega's zijn, vrienden of liefdesrelaties. Bij collega's speelt het wel een rol omdat het mede bepaalt hoe je in een team ligt. Als jij jezelf op deze manier buitenspel plaatst dan is samenwerken lastiger en zullen ze je bijvoorbeeld niet mee vragen voor een drankje na het werk. En zul je ook op de langere termijn minder geliefd worden in het team, ook al ben je inhoudelijk nog zo goed.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als ik dat dus fake, ben ik mezelf niet, en dat hebben anderen ook echt wel door. Ik kan goed dingen onthouden, dus ik kan het spelletje zeker meespelen als ik weet dat ze op vakantie zijn geweest of waar hun kinderen op zitten qua sport/studie en soms misschien wel iets té goed wat de meeste mensen niet herinneren, maar het voelt gewoon helemaal niet lekker want ik weet het wel, maar het boeit mij echt niet. Meer een sociaal gewenst spelletje spelen. Naar elkaars interesses/bezigheden vragen om de tijd te doden.
En het gaat erom wat je daarop antwoordt...quote:Op zondag 1 mei 2016 21:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar ze bedoelen meer: met jouw capaciteiten kan je toch wel ergens anders werken? Ze zien mij niet voor altijd werken daar. Ja, maar dit is toch een bijbaantje om de tijd te doden en wat bij te verdienen?
Iets waar ik zichtbaarder door wordt, onderdeel uit maak van de maatschappij. Ik zou bijvoorbeeld prima een zomer kunnen werken op een Kiosk in 't station, maar ik heb eens lopen opletten en je staat daar vaak alleen buiten de spits, en in de zomer standaard volgens mij. Dus dan ontmoet ik veel mensen, maar samenwerken met collega's zit er niet echt in behalve het kwartiertje dat je elkaars dienst overneemt.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:42 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Op wat voor dingen solliciteer je dan
Zoals dat zou ik het niet verwoorden in een motivatiebrief, maar je kan wel iets vermelden als: ik werk graag, vind het leuk om samen te werken en ervaring opdoen in dienstverlening, etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar ze bedoelen meer: met jouw capaciteiten kan je toch wel ergens anders werken? Ze zien mij niet voor altijd werken daar. Ja, maar dit is toch een bijbaantje om de tijd te doden en wat bij te verdienen?
Dat doe je uit beleefdheid. Voor de ander en jezelf. Of misschien belangrijker voor jou: als onderdeel van je werk.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als ik dat dus fake, ben ik mezelf niet, en dat hebben anderen ook echt wel door. Ik kan goed dingen onthouden, dus ik kan het spelletje zeker meespelen als ik weet dat ze op vakantie zijn geweest of waar hun kinderen op zitten qua sport/studie en soms misschien wel iets té goed wat de meeste mensen niet herinneren, maar het voelt gewoon helemaal niet lekker want ik weet het wel, maar het boeit mij echt niet. Meer een sociaal gewenst spelletje spelen. Naar elkaars interesses/bezigheden vragen om de tijd te doden.
Komt dit misschien ook deels omdat ik het zelf allemaal niet meemaak dus daardoor geen interesse heb of kan opbrengen?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:49 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dan blijf je voor altijd alleen Deezer want de wereld van mensen is veel breder dan hun werk. Als het jou niet boeit wat iemand gedaan heeft, niet boeit wat er in het leven van zijn/haar familie/vrienden speelt, niet boeit waar iemand zijn/haar interesse ligt als dat niet overeen komt met die van jou dan ga jij geen vrienden krijgen en al helemaal geen relatie. Hard? maybe maar wel de waarheid
Maar als je al op het werk het je niet lukt dat op te brengen, hoe wil dat dan bij leeftijdgenoten lukken ? Ik hoor ook soms wel eens onderwerpen tijdens gesprekken die me niet zo interesseren, maar ik luister gewoon ernaar als ik merk dat het voor iemand belangrijk is. Stel ik zou alleen nog maar communiceren wat alleen mij interesseert, dan is het contact snel afgelopen. En leeftijdsgenoten zijn daar nog wel wat rigoureuzer in dan je oudere werkcollega's.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook mensen van mijn leeftijd, en je hebt werk iig gemeen. Als het dáár al niet lukt, blijf ik voor altijd alleen.
Onzin, ik kan prima interesse opbrengen voor dingen die ik nooit heb meegemaakt of zal meemaken. Juist dan, want ik ben nieuwsgierig naar hoe dat dan is. En ook als het me echt niks interesseert vraag ik toch door. Als het iemand zijn passie is bijvoorbeeld laat ik hem/haar gewoon meer vertellen. Is wel zo sociaal en meestal leer ik er ook nog wat van.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt dit misschien ook deels omdat ik het zelf allemaal niet meemaak dus daardoor geen interesse heb of kan opbrengen?
Behalve stages waren mijn bijbanen vooral zelfstandig, dus ik had ook nooit contact met collega's.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Maar als je al op het werk het je niet lukt dat op te brengen, hoe wil dat dan bij leeftijdgenoten lukken ? Ik hoor ook soms wel eens onderwerpen tijdens gesprekken die me niet zo interesseren, maar ik luister gewoon ernaar als ik merk dat het voor iemand belangrijk is. Stel ik zou alleen nog maar communiceren wat alleen mij interesseert, dan is het contact snel afgelopen. En leeftijdsgenoten zijn daar nog wel wat rigoureuzer in dan je oudere werkcollega's.
Nee, het is nieuw en dat brengt spanning/angst met zich mee. Dat vertaal jij in "dat kan ik niet" of "daar hou ik niet van".quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt dit misschien ook deels omdat ik het zelf allemaal niet meemaak dus daardoor geen interesse heb of kan opbrengen?
Maar als je het lastig vindt om contact met anderen te leggen en dat ook niet echt wil, wat is dan de reden dat je wel een baantje zoekt waarbij je dat vaak moet doen?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve stages waren mijn bijbanen vooral zelfstandig, dus ik had ook nooit contact met collega's.
Waarom zou dat er mee te maken hebben? Ik heb een collega die helemaal into dingen voor het goede doel is en dan actief, de Alpe d'HuZes voor mensen met kanker, zelf dingen organiseren enz enz, heb ik ook geen ervaring mee en zal ik zelf ook niet snel doen maar dan nog vraag ik haar hoe het gaat, wat haar ervaringen zijn enz enz en niet om fake te doen of tijd te doden maar omdat het gewoon leuk is om te horen waar andere mensen mee bezig zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het wel wil leren, en ik dus vrij eenzaam ben. Hecht veel waarde aan mijn vrijheid, maar sociale omgang mis ik wel soms.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je het lastig vindt om contact met anderen te leggen en dat ook niet echt wil, wat is dan de reden dat je wel een baantje zoekt waarbij je dat vaak moet doen?
Jij wil geen interesse in anderen tonen en dat is toch echt nodig voor sociale omgang, snap je dat dan niet?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het wel wil leren, en ik dus vrij eenzaam ben. Hecht veel waarde aan mijn vrijheid, maar sociale omgang mis ik wel soms.
Ik toon wel interesse, maar het boeit me niks. Dat laat ik niet zo merken hoor, maar het kost wel veel moeite.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Waarom zou dat er mee te maken hebben? Ik heb een collega die helemaal into dingen voor het goede doel is en dan actief, de Alpe d'HuZes voor mensen met kanker, zelf dingen organiseren enz enz, heb ik ook geen ervaring mee en zal ik zelf ook niet snel doen maar dan nog vraag ik haar hoe het gaat, wat haar ervaringen zijn enz enz en niet om fake te doen of tijd te doden maar omdat het gewoon leuk is om te horen waar andere mensen mee bezig zijn.
Waarom zouden ze interesse in jou tonen als jij dat nooit in hun dingen doet??
Oh geloof me, dat merken die mensen echt wel!quote:Op zondag 1 mei 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik toon wel interesse, maar het boeit me niks. Dat laat ik niet zo merken hoor, maar het kost wel veel moeite.
Dus jij herkent de blik 'laat maar lullen' en af en toe een paar knikjes geven wel?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:58 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Oh geloof me, dat merken die mensen echt wel!
Dat is echt iets waar je zo doorheen prikt hoor.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus jij herkent de blik 'laat maar lullen' en af en toe een paar knikjes geven wel?
Oh zeker en dan zeg ik als het je niet boeit zeg het dan maar ga niet zo dom lopen doen alsof.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus jij herkent de blik 'laat maar lullen' en af en toe een paar knikjes geven wel?
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:59 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar wat boeit jou dan WEL? Films wil je niet over praten zeg je, je gaat niet uit, waar wil je het dat WEL over hebben met die mensen?
En als diegene dan zegt: het boeit me inderdaad niet veel? Ik zou dan juist vragen: maar waarom boeit het jou? Beetje stangen soms.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:59 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Oh zeker en dan zeg ik als het je niet boeit zeg het dan maar ga niet zo dom lopen doen alsof.
Noem eens een voorbeeld van hoe zo'n gesprek zou lopen dan? Hoe gaat een gesprek wat jou kan boeien? 'hoe de mens werkt' is zo vaagquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.
Als je dat wilt weten dan is het wel noodzakelijk dat je interesse in mensen toont.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.
Dat is hoe het leven van die mensen werkt.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat kan al een hele mooie opening zijn voor een gesprek, beter dan dat domme ja knikken en met je hoofd ergens anders zittenquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En als diegene dan zegt: het boeit me inderdaad niet veel? Ik zou dan juist vragen: maar waarom boeit het jou? Beetje stangen soms.
Waarom mensen sommige keuzes maken, A zeggen maar B doen, bijvoorbeeld. 'Ik wil stoppen met roken!' Doe dat dan, gooi je pakjes weg en koop ze niet meer. Ja, is lastig, maar zeur niet als je het toch niet doet of van plan bent.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van hoe zo'n gesprek zou lopen dan? Hoe gaat een gesprek wat jou kan boeien? 'hoe de mens werkt' is zo vaag
LOLquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dat zeg jij? 'Ik wil meer contacten'! Spreek dan mensen aan maar zeur er niet over als je het toch niet doetquote:Op zondag 1 mei 2016 22:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom mensen sommige keuzes maken, A zeggen maar B doen, bijvoorbeeld. 'Ik wil stoppen met roken!' Doe dat dan, gooi je pakjes weg en koop ze niet meer. Ja, is lastig, maar zeur niet als je het toch niet doet.
Omdat andere mensen daar niet zo van gediend zijn, '' zomaar '' aangesproken te worden.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En dat zeg jij? 'Ik wil meer contacten'! Spreek dan mensen aan maar zeur er niet over als je het toch niet doet
Dat denk jij. Als ik op de bus sta te wachten vind ik het prima als iemand mij aanspreekt hoorquote:Op zondag 1 mei 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat andere mensen daar niet zo van gediend zijn, '' zomaar '' aangesproken te worden.
Ligt eraan door wie en met welk doel. Niet zo generaliseren.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat andere mensen daar niet zo van gediend zijn, '' zomaar '' aangesproken te worden.
Afhankelijk van de manier waarop natuurlijk. Als hij vraagt of mijn korte rokje niet te koud is of dat mijn rode haar misschien fake is heb ik het snel gezien.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:04 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dat denk jij. Als ik op de bus sta te wachten vind ik het prima als iemand mij aanspreekt hoor
hahaha! Ja inderdaad! Daarom is het ook zo belangrijk dat Deezer leert wat wel en niet kan in zo'n momentquote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Afhankelijk van de manier waarop natuurlijk. Als hij vraagt of mijn korte rokje niet te koud is of dat mijn rode haar misschien fake is heb ik het snel gezien.
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:07 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
hahaha! Ja inderdaad! Daarom is het ook zo belangrijk dat Deezer leert wat wel en niet kan in zo'n moment
Precies! Maar Deezer denkt dat die mensen hem niets meer kunnen leren, echt zonde want ik denk dat hij er heel veel voordeel uit kan halen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios met een medewerker: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek, dus die kijk ik een andere keer wel. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ligt eraan door wie en met welk doel. Niet zo generaliseren.
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.
Dan betrek je het gesprek direct op jezelf, zij kennen je niet en je boeit hen ook niet. Begin eens een normaal gesprek door interesse te tonen in een ander. Dit is geen gesprekje starten, dit is gewoon jezelf opdringen aan een ander.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?
En levert jou dat op wat je wil? Sociaal leven, relatie?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.
Dat maakt je niet uniek, dat maakt je net zoals de andere egoisten.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan betrek je het gesprek direct op jezelf, zij kennen je niet en je boeit hen ook niet. Begin eens een normaal gesprek door interesse te tonen in een ander. Dit is geen gesprekje starten, dit is gewoon jezelf opdringen aan een ander.
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En levert jou dat op wat je wil? Sociaal leven, relatie?
Je kunt de wereld niet veranderen, alleen jezelf.
Echt ga naar een psycholoog of inderdaad Sova cursus want je snapt er helemaal niets vanquote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?Anders komen mensen ooit in contact met elkaar, of je jezelf nou luchtig of geforceerd opdringt.
Nee.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?Anders komen mensen ooit in contact met elkaar, of je jezelf nou luchtig of geforceerd opdringt.
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.
Dat denken ASS'ers graag, maar nee. De wereld is al hartstikke logisch, maar niet door iedereen even goed te begrijpen. Om vervolgens je eigen logica erop los te laten is een persoonlijke keuze, maar niet de meest werkzame, zoals je zelf maar al te goed ervaart.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manierquote:Op zondag 1 mei 2016 22:22 schreef gebakken-koekje het volgende:
En het is helemaal niet erg om te accepteren dat je de wereld niet snapt door een stoornis maar om vervolgens geen hulp te accepteren omdat je het allemaal zelf wel denkt te weten is niet zo verstandig
Jij bent toch niet tevreden met de manier waarop je leven gaat nu? het lukt je toch niet om dat te veranderen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manier
Waarom zou je dan vast willen houden aan jouw manier als dat niet de juiste manier is en anderen die wel op een makkelijke manier contact leggen 'blaaskaken' noemen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manier
Maar de harde waarheid is dat de wereld zo niet werkt. Ergo: de wereld gaat zich niet aan jou aanpassen, dus zul jij je aan de wereld moeten aanpassen. Dat doe je onder andere door sociale vaardigheden aan te leren en interesse te tonen in andere mensen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja maar dat ben je dus niet. Als jouw focus op het zogeheten zakelijke aspect lag, was dat ook te lezen op je cv, maar jij hebt geen relevante werkervaring en studievertraging. Dus nu doen alsof je sociaal minder geinvesteerd hebt om zakelijk vooruit te komen is onzin.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en ik zie alles feitelijk en zakelijk. Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken). Vrij arrogant misschien, maar dat komt omdat ik gewoon niet zo sociaal ben. Ik ben wel oprecht in mijn werk, maar daarbuiten blijkbaar niet en kan dat ook niet faken zoals al meerdere keren is aangetoond. Dat zal vast iemand weten te waarderen, maar daardoor staan de dames niet in de rij, ik ben geen popi jopie jongen, eerder iemand die inhoudelijk veel beter is dan hij zelf denkt of laat zien.
Hoe ik werk, hoe ik leef, hoe ik ben, is wat ik gegeten heb gister, wat mijn hobbies zijn etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jouw wereld is echt zwart-wit he?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei, waarom t gesprek over jou laten gaan? Die ander beoit dat niet. Vraag naar de ander, wel op positieve manier, en dus niet waarom hij in Godsnaam dat werk doet..quote:Op zondag 1 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios met een medewerker: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek, dus die kijk ik een andere keer wel. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?
De juiste manier is de manier wat jou het gelukkigst maakt. En jij zit al een jaar te zeiken op een forum hoe ontevreden je bent met je leven, dus jij leeft je leven niet op de juiste manier.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen is hijzelf degene die het naar iedereen stuurt, maar dat is daarnet ook al tegen je gezegd.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:06 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Jeetje, dus iemand geeft uit goed vertrouwen een linkje naar zijn persoonlijk profiel en dan stuurt de ontvang(st)er deze gewoon even lekker door naar iedereen. Echt, wat laten sommige Fokkers zich weer kennen zeg. Stijlloos.
Hij had toch ook een keer zijn 06 naar jou en anderen, vooral Fok! dames gestuurd?quote:Op zondag 1 mei 2016 23:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alleen is hijzelf degene die het naar iedereen stuurt, maar dat is daarnet ook al tegen je gezegd.
Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Maar even goed, dat zo'n persoon dat met zijn/haar eigen identiteit doet moet hij/zij zelf weten, dat bepaal jij voor iemand anders niet. Laat staan daarna die persoon in het openbaar voor lul zetten. Je kunt lullen wat je wil, maar het blijft een rotstreek. Puberaal kutgedrag.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alleen is hijzelf degene die het naar iedereen stuurt, maar dat is daarnet ook al tegen je gezegd.
Nogmaals: hij stuurt het zelf naar iedereen rond.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Maar even goed, dat zo'n persoon dat met zijn/haar eigen identiteit doet moet hij/zij zelf weten, dat bepaal jij voor iemand anders niet. Laat staan daarna die persoon in het openbaar voor lul zetten. Je kunt lullen wat je wil, maar het blijft een rotstreek. Puberaal kutgedrag.
Nee, ASS'ers zien voornamelijk details en kijken voorbij de context. Met als gevolg, dat ASS'ers het geheel missen. En, dit is eigenlijk een gebrek en niet een superkracht...quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat wil hij niet, hij wil geen dingen doen met mensen die ook ASS (of een andere stoornis hebben) want daar is hij te goed voor (zegt hij zelf)quote:Op zondag 1 mei 2016 23:27 schreef isax het volgende:
Joh ga eens kijken wat je regio allemaal aanbied voor mensen met ass.
Wellicht hebben ze bijvoorbeeld een inloop plek bijvoorbeeld een café.
Oh dan acht ik dat hij alleen sterft aangezien iedereen wel een stoornis heeft als die getest word.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:36 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dat wil hij niet, hij wil geen dingen doen met mensen die ook ASS (of een andere stoornis hebben) want daar is hij te goed voor (zegt hij zelf)
Past wel in zijn 'alleen mooie jonge vrijgezelle vrouwen zijn boeiend genoeg' beeld, alles moet bij hem 100% perfect zijn en dat bestaat gewoon nietquote:Op zondag 1 mei 2016 23:37 schreef isax het volgende:
[..]
Oh dan acht ik dat hij alleen sterft aangezien iedereen wel een stoornis heeft als die getest word.
En wat is 100%quote:Op zondag 1 mei 2016 23:39 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Past wel in zijn 'alleen mooie jonge vrijgezelle vrouwen zijn boeiend genoeg' beeld, alles moet bij hem 100% perfect zijn en dat bestaat gewoon niet
In zijn ogen dus knap, jong, vrijgezel en geen stoornis. Oh en natuurlijk wel een goede opleidingquote:
Oftewel 'Premium'.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:43 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
In zijn ogen dus knap, jong, vrijgezel en geen stoornis. Oh en natuurlijk wel een goede opleiding
Die meiden bestaan nietquote:Op maandag 2 mei 2016 00:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen als die meiden zelf ook wat te bieden hebben, en ik dus niet.
Wat voor meisje denk of hoop je eigenlijk te treffen?quote:Op maandag 2 mei 2016 00:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen als die meiden zelf ook wat te bieden hebben, en ik dus niet.
Dat heb ik al 1000x gezegd. Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat voor meisje denk of hoop je eigenlijk te treffen?
Denk je ooit iemand te vinden waar je oprecht geïnteresseerd in kunt zijn?quote:Op maandag 2 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heb ik al 1000x gezegd. Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.
En toch lukt het je al jaren niet, ondanks dat het blijkbaar niet zo moielijk is.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heb ik al 1000x gezegd. Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.
En jij bent nog steeds alleen. Trek je conclusies.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:
Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.
Hoe weet jij nou hoe andere ASSers naar de wereld kijken? Jij wil niets met ze te maken hebben, terwijl je juist van elkaar zou kunnen leren.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarin ben je als mens, en als ASS'er, echt niet uniek. Sterker nog, dat is iets wat ik bij meer mensen met asperger zo heb ervaren. 'Ze' kunnen om die reden snel bot of betweterig overkomen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk is iedereen uniek en toch zijn we ergens allemaal weer hetzelfde.quote:Op maandag 2 mei 2016 07:40 schreef ElDinosaur het volgende:
'Uniek' zijn is niet altijd in je voordeel.
Soms wel, je hebt immers een eigenschap die anderen niet hebben. Dan is het niet zo dat vrouwen nog 10 anderen voor je hebben.quote:Op maandag 2 mei 2016 07:40 schreef ElDinosaur het volgende:
'Uniek' zijn is niet altijd in je voordeel.
Maar in dit geval dus duidelijk niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
Soms wel, je hebt immers een eigenschap die anderen niet hebben. Dan is het niet zo dat vrouwen nog 10 anderen voor je hebben.
En soms betekent het gewoon dat je onaangepast gedrag vertoont en raar bent.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
Soms wel, je hebt immers een eigenschap die anderen niet hebben. Dan is het niet zo dat vrouwen nog 10 anderen voor je hebben.
Dat programma.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:05 schreef Jaeger85 het volgende:
Deezer, het programma undateables zoekt nog kandidaten voor seizoen 4. Niet wat voor jou? Krijg je hulp bij het vinden van een date.
Laat elk sneeuwvlokje maar voor zichzelf spreken.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:24 schreef syndroom het volgende:
Ik denk niet dat hij daar iets voor voelt, want in dat programma gaan ze namens jouw opzoek en kiezen ze een meisje waarmee je moet daten. Dat wil hij niet, hij wil zelf degene zijn die de dames uitkiest. Daar zit wel een groot verschil in.
Heeft Deezer jou aangesteld als zijn woordvoerder?quote:Op maandag 2 mei 2016 09:24 schreef syndroom het volgende:
Ik denk niet dat hij daar iets voor voelt, want in dat programma gaan ze namens jouw opzoek en kiezen ze een meisje waarmee je moet daten. Dat wil hij niet, hij wil zelf degene zijn die de dames uitkiest. Daar zit wel een groot verschil in.
Hij moet eigenlijk geband worden voor alle algemene topics en alleen nog maar toegang hebben tot SC's (en dan niet die van R&P, want dat zijn teveel oude bekenden wsl).quote:Op maandag 2 mei 2016 09:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Hij valt ook niet te helpen![]()
Hij ervaart deze topics als gezellig sociaal contact waarbij hij lekker veel aandacht krijgt
Het enige wat jullie doen is hem in zijn behoefte voorzien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Langs de andere kant ben je wanhopig op zoek naar aansluiting, naar 'dat wat anderen hebben', ben je jaloers op andermans relaties en succes, bereik je in de verste verte niet wat je zou willen bereiken en ben je niet gelukkig (tenzij het allemaal toch minder zwaar is dan je hie rlaat uitschijnen natuurlijk?)
Mensen zouden interesse in je moeten hebben. Mensen zouden contact met je moeten willen. 'Premiumgirls'zouden je moeten willen daten. Al die mensen zouden zichzelf tussen haakjes moeten zetten opdat jij honderd procent jezelf zou kunnen zijn. Als ware je het schitterende middelpunt van het heelal. Jij moet je niet aanpassen, maar zij wel. Bij manier van spreken maakt het niet uit dat je geen honderd meter kan lopen, de marathonlopers moeten op jou wachten en je desnoods maar dragen, want jij hebt het recht om jezelf te zijn en zij moeten dat appreciëren dat je zo bent.
Toegegeven: Ik chargeer, ik weet het, zo erg is het nog niet met je gesteld. Maar zie je dan echt niet dat het ook behoorlijk hypocriet is van honderd procent jezelf te willen zijn en te verwachten dat iedereen dat accepteert, maar tegelijkertijd zelf geen moeite te willen doen en mensen gewoon al af te ketsen als ze niet aan jouw standaarden voldoen? Of ze te ridiculiseren omdat je hun gedrag niet kan plaatsen?
In de wereld is het geven en nemen, en vaak doe je dan dingen eens tegen je zin, moet je dingen doen je niet interesseren en je gedrag wat aanpassen aan normen en situaties. Is dat minder authentiek? Jazeker. Maar gut, de horror als mensen altijd hun authentieke zelf zouden zijn. "Ik heb een rotte week achter de rug? Okee, dan blaf ik mijn cliënten wel af of zeg ik geen stom woord, in het kader van authenticiteit, ik moet mezelf kunnen zijn. Peu importe dat die persoon een zeer laag zelfbeeld heeft en daarin bevestigd wordt door mijn absolute gebrek aan interesse." Bijvoorbeeld. Zeer extreem gesteld.
Sociale contacten bestaan uit mensen die wederzijds interesse tonen, uit mensen die zich elk een beetje aanpassen om hun gesprekspartner te accomoderen. Daardoor krijg je die aansluiting die je zo graag lijkt te willen. En als je dat niet wil doen, fair enough. Maar dat heeft dan inderdaad de consequentie dat je alleen achterblijft.
'Ja, maar dat is mijn ASS'. Ja, natuurlijk, maar door dat te blijven zeggen los je natuurlijk niks op. Als ik mijn been breek en ik blijf zeggen 'neen, ik kan niet mee op café want ik heb mijn been gebroken' en ik laat er geen gips rond zetten, sja, dan blijf ik met mijn kreupele been op de bank zitten. (En btw, zelfs een groep ASS'ers zal het in therapie niet pikken dat een iemand die helemaal zichzelf is elke keer het hele therapieuur over zichzelf praat hoor...)
Mja.
Het blijft vreemd Deezer. Op het eerste gezicht zet je best wel stappen vooruit met die sportcursus en die sova-achtige training en de praktijkondersteuner en je scriptie en tegelijkertijd lijkt er in je posts en je mindset hier juist geen knijt veranderd te zijn... ik hoop echt dat die cursussen je kunnen helpen om ook dat wat te veranderen, ofdat je een goeie psycholoog vindt die daarrond met je wil werken.
Zal ik je eens wat zeggen? Kots kots. Ik begin onderhand een antipathie te ontwikkelen tegen het woord niveau;. Alsof laagopgeleiden per definitie niveauloos zijn en hoogopgeleiden alleen maar beschaafd en briljant.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha, nou dan ga ik het nog lastig krijgen... ik heb vooral met meiden van de uni afgesproken als ik het achteraf bekijk. mbo'ers heb ik geen raakvlakken mee, moet wel een beetje niveau in zitten. Valt me op dat veel meiden die psychologie studeren best wel ruige feestbeesten zijn en ik val op van die schattige (vaak Duitse) meisjes
Hij deelt het toch zelluf? We doen niks strafbaars.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:55 schreef Re het volgende:
ok even voor de duidelijkheid, het delen van privemateriaal is niet wenselijk zeker niet om er dan publiekelijk nog even hilarisch overheen te zeiken
het boeit niet wat iemand deelt, het boeit wel als dat wordt geopenbaard en er over wordt gediscussieerd (of geridiculiseerd) of gevraagd wordt het te delenquote:Op maandag 2 mei 2016 10:58 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hij deelt het toch zelluf? We doen niks strafbaars.
Als hij echt lef heeft organiseren we een Deezer-meet, iedereen mag zijn zegje doen en hem van advies en ondersteuning voorzien.
Hij wilde ook met mij meeten, maar wel op een door hem gekozen moment en ik moest naar hem komen.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:29 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar Deezer wil alleen meeten met zijn perfecte vrouw, de rest is niet goed genoeg. Deezer er zijn ook wel van die 'debat café' dingen. Dan heb je een stelling en daar gaan ze dan in 2 groepen over in discussie. Is dat niet wat voor jou? Dan kom je nieuwe mensen tegen en heb je meteen een onderwerp waar je over kan/moet praten. Is er ook voor jongeren, is dat niets?
En film kijken?quote:Op maandag 2 mei 2016 11:32 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hij wilde ook met mij meeten, maar wel op een door hem gekozen moment en ik moest naar hem komen.
Ja dat werkt niet natuurlijk. Meeten gaat in overleg tussen 2 mensen lijkt mijquote:Op maandag 2 mei 2016 11:32 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hij wilde ook met mij meeten, maar wel op een door hem gekozen moment en ik moest naar hem komen.
Het was ook een beetje onder het nom van 'Ik ben vanavond op die plek en heb toevallig een gaatje over'. Ja doei.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:36 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Ja dat werkt niet natuurlijk. Meeten gaat in overleg tussen 2 mensen lijkt mij
Wanneer kan jij? Ik kan dan en dan
Waar zullen we afspreken? Ik woon daar en daar, ergens tussen onze woonplaatsen in dan maar?
Maar dat zegt ook wel dat Deezer maar met 1 persoon bezig is en dat is zichzelf
hahahahaquote:Op maandag 2 mei 2016 11:39 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het was ook een beetje onder het nom van 'Ik ben vanavond op die plek en heb toevallig een gaatje over'. Ja doei.
Ik ben hard to get.![]()
Las laatst een artikel over iemand waarvan onlangs ASS was gediagnosticeerd. Nu wil de partner er een LAT relatie van maken. Stress van de vele jaren zonder te weten waar alle moeizame dingen in hun relatie aan lag. De partner wil nu door meer afstand meer tijd voor haarzelf, en hopelijk daardoor gelukkiger worden. Deze man, die wel gelijk professionele hulp heeft ingeschakeld, kan met deze verandering niet zo goed overweg.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zijn grootste drempel is natuurlijk de angst te moeten veranderen.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:27 schreef Koral het volgende:
[..]
Las laatst een artikel over iemand waarvan onlangs ASS was gediagnosticeerd. Nu wil de partner er een LAT relatie van maken. Stress van de vele jaren zonder te weten waar alle moeizame dingen in hun relatie aan lag. De partner wil nu door meer afstand meer tijd voor haarzelf, en hopelijk daardoor gelukkiger worden. Deze man, die wel gelijk professionele hulp heeft ingeschakeld, kan met deze verandering niet zo goed overweg.
Zou zomaar jou toekomst kunnen zijn! Met dat verschil dat jij wel een vroege diagnose hebt gehad maar er vervolgens niks aan hebt gedaan...
Thanks! Maar zo'n nachtbraker ben ik (nog) niet. Heb de komende maand mijn rust hard nodig! Voor de ramptoeristen: verwacht weinig actie. Elke dag komt de deadline dichterbij en dat geeft een angstig, maar ook lekker gevoel. Straks inleveren, en dan kan alsnog alles worden afgekeurd, maar het kan ook zomaar worden goedgekeurdquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:19 schreef DoubleDip het volgende:
Hé Deezer, dit niet iets voor jou? Lekker nachtbraken. En soms overdag werken. http://www.nu.nl/blog/425(...)edacteuren-nunl.html
Ben je ook niet te bewust op zoek naar dat soort mensen? Als ik in een trein zit of door een park fiets valt mij dat niet eens op. En ik ben inmiddels toch ook alweer even single. En wat bedoel je met dat laatste? Wat heeft een studieschuld met een sociaal leven te maken?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks! Maar zo'n nachtbraker ben ik (nog) niet. Heb de komende maand mijn rust hard nodig! Voor de ramptoeristen: verwacht weinig actie. Elke dag komt de deadline dichterbij en dat geeft een angstig, maar ook lekker gevoel. Straks inleveren, en dan kan alsnog alles worden afgekeurd, maar het kan ook zomaar worden goedgekeurdIk merk dat de drang naar mijn andere verlangens nu minder worden door de verplichte bezigheden, dus dat is mooi. Neemt niet weg dat ik ze nog steeds heb hoor, en zeker op de loze momenten van de dag of vrije tijd (nu deels meivakantie hier) wordt je er toch mee geconfronteerd: in de trein meiden die praten over elkaars dates, of verliefde stelletjes die lopen te plukken aan elkaar, in het park liggen of hand in hand fietsen. Allemaal van die kleine dingen, maar toch blijf je het wel missen en kan ik mijn ogen er niet voor sluiten. Dus aan de ene kant fijn dat ik nu andere afleiding heb, maar ik kan het op de andere momenten niet helemaal onderdrukken. Wel zal ik misschien met een diploma op zak lekker de zomer ingaan en dat een boost voor mijn zelfvertrouwen zijn (ik mag dan trots zijn) maar voor nu is het uitzicht vooralsnog een diploma op zak en met dezelfde problemen blijven zitten, behalve iets grote kans op een baan en geen studieschuld hebben omdat ik sociaal niks heb opgebouwd de afgelopen jaren.
Nee niet bewust maar op onze leeftijd en onder studenten zie je het gewoon meer. Als ik ff pauze houdt bij de loungeplekken vang je dat soort gesprekken van meiden onderling op en zit je letterlijk tussen de verliefde stelletjes.. Negeren gaat niet hooguit dus zelf de focus verleggen en verschuilen achter de computer. Maar ik ga geen plekken mijden want dan geef je toe. Ik gun ieder zijn geluk maar het is soms wel confronterend.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ben je ook niet te bewust op zoek naar dat soort mensen? Als ik in een trein zit of door een park fiets valt mij dat niet eens op. En ik ben inmiddels toch ook alweer even single. En wat bedoel je met dat laatste? Wat heeft een studieschuld met een sociaal leven te maken?
Is toch niet erg? Aan school werken doe je niet als je zulke gesprekken gaat afluisteren. Kun je beter ergens anders naar toe gaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:13 schreef Deezertje het volgende:
Maar ik ga geen plekken mijden want dan geef je toe.
Ik heb inderdaad oog voor detail dus kan ook aan de twinkeling in de ogen van een dame zien of ze die jongen leuk vindt waarmee ze praat of niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:50 schreef gebakken-koekje het volgende:
Als je zelf zwanger wil worden en het lukt niet zie je opeens overal zwangere mensen.
Als je af wil vallen zie je opeens overal mensen die veel dunner zijn dan jij bent.
Enz enz enz.
Het valt extra op omdat je er zo overdreven mee bezig bent. Ik heb er vanmiddag eens voor de lol op gelet maar het valt mij ook echt niet op hoor, ik zie mensen langs lopen maar hoe ze naar elkaar kijken, of ze wel of niet aan elkaar plukken, geen idee.
Misschien ook een ASS ding? Want dat filmpje wat je laatst liet zien van dat jongentje in het winkelcentrum ging er ook over dat die echt alle kleine details van iets zag dus misschien ben jij ook veel meer vatbaar voor die dingen
Klopt. En dan zit ik ineens tussen de alleenstaande jonge mama'squote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:17 schreef Cue_ het volgende:
Dan maar juist goed dat je sstudie bijna voorbij is en je aan t werk mag, want dan zal je ze een stuk minder zien
Waarom vraag je hier dan zo vaak hoe je kunt merken of een vrouw interesse heeft? De twinkeling zegt genoeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad oog voor detail dus kan ook aan de twinkeling in de ogen van een dame zien of ze die jongen leuk vindt waarmee ze praat of niet.
Overal waar ik kom zie ik menselijke interactie onderling, vriendschappelijk of relationeel..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:25 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Is toch niet erg? Aan school werken doe je niet als je zulke gesprekken gaat afluisteren. Kun je beter ergens anders naar toe gaan.
Omdat ik het zelf nooit krijg maar wel altijd bij anderen zie, dus nooit echt erkenning. dan ga je juist denken of je zelf wat mist.. Maar als ze een paar keer kijken en aan het eind van de dag zonder gedag zeggen de ruimte verlaten weet je genoeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom vraag je hier dan zo vaak hoe je kunt merken of een vrouw interesse heeft? De twinkeling zegt genoeg.
Denk je dat dat weg gaat mocht je ooit een relatie krijgen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Overal waar ik kom zie ik menselijke interactie onderling, vriendschappelijk of relationeel..
Oftewel je gaat nooit een leuke vrouw ontmoeten? Das dan simpel. Hoef je daar ook niet meer over na te denken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt. En dan zit ik ineens tussen de alleenstaande jonge mama'sof lopen er veel 20-27jr single dames rond op de werkvloer?
Het boeit jou ook totaal niets wat andere mensen doen in hun leven waarom moeten anderen dan in de rij staan om een praatpaal voor jou te zijn?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad oog voor detail dus kan ook aan de twinkeling in de ogen van een dame zien of ze die jongen leuk vindt waarmee ze praat of niet.
Ik baal het meest van dat ik geen praatpaal heb. Niemand behalve afstudeerbegeleider en ouders vraagt hoe het het gaat met studie of wat ik doe. Niemand van de studenten die ik zie toont interesse in mij.. In scripties staat altijd: bedankt voor de steun schatje, papa en mama en mijn medestudenten die tips gaven.. Dat heb ik niet.
Ouders zeggen: Joh, voor jou is alles straks nieuw.. Op jezelf, baan, collega's?, relatie.. Leuk, maar wie weet blijf ik nog 5 jaar alleen..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oftewel je gaat nooit een leuke vrouw ontmoeten? Das dan simpel. Hoef je daar ook niet meer over na te denken.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ouders zeggen: Joh, voor jou is alles straks nieuw.. Op jezelf, baan, collega's?, relatie.. Zo kan je het ook bekijken, maar de meeste mensen hebben dat al ervaren voor hun 25ste. Of dat laatbloeier nou zo'n voordeel is... Leuk, maar wie weet blijf ik nog 5 jaar alleen..
Yup, alles kan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ouders zeggen: Joh, voor jou is alles straks nieuw.. Op jezelf, baan, collega's?, relatie.. Leuk, maar wie weet blijf ik nog 5 jaar alleen..
Het is meer dat je om je heen wel ziet dat iedereen vrienden heeft en met elkaar omgaat en niemand met mij.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:40 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Het boeit jou ook totaal niets wat andere mensen doen in hun leven waarom moeten anderen dan in de rij staan om een praatpaal voor jou te zijn?
Dat kan ook toegedicht worden aan zijn ASS. Voorkeur voor routine, herhalende handelingen, vertrouwde omgeving, etc.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Zijn grootste drempel is natuurlijk de angst te moeten veranderen.
Ja en hoe zal dat komen denk je? Die mensen hebben wel interesse in iemand andersquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is meer dat je om je heen wel ziet dat iedereen vrienden heeft en met elkaar omgaat en niemand met mij.
Je moet de juiste mensen treffen. Er zijn ook best veel mannen van 40+ die een meid van amper 22 hebben.. Als je maar wat uitstraalt waar zij zich in kunnen/hopen te vinden..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup, alles kan.
Maargoed, je krijgt geen studente meer, je ziet geen mogelijkheid tijdens t werkende leven een vrijgezel te treffen. Dus ja, jij blijft eeuwig alleen.
Problem solved toch? Want een oplossing heb jij ook niet.
Oftewel over 20 jaar maak je miss kans op een meisje. Ach heb je 20 jaar rust aan de kopquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet de juiste mensen treffen. Er zijn ook best veel mannen van 40+ die een meid van amper 22 hebben.. Als je maar wat uitstraalt waar zij zich in kunnen/hopen te vinden..
Doordat ik geen interesse toon? Maar ik spreek ze ook niet aan als ik zie dat ze al vrienden/aanspraak hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:51 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Ja en hoe zal dat komen denk je? Die mensen hebben wel interesse in iemand anders
Zegt iemand die geen nonverbale signalen kan interpreteren...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het zelf nooit krijg maar wel altijd bij anderen zie, dus nooit echt erkenning. dan ga je juist denken of je zelf wat mist.. Maar als ze een paar keer kijken en aan het eind van de dag zonder gedag zeggen de ruimte verlaten weet je genoeg.
Dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Doordat ik geen interesse toon? Maar ik spreek ze ook niet aan als ik zie dat ze al vrienden/aanspraak hebben.
Nu schat iedereen mij jonger en staat het datingleven al een poos stil ja...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oftewel over 20 jaar maak je miss kans op een meisje. Ach heb je 20 jaar rust aan de kop
Mijn lage zelfbeeld komt door en blijft bestaan door geen erkenning. Diploma straks zegt wat over mijn kunnen als persoon, maar daar krijg ik geen gezelschap mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:54 schreef Koral het volgende:
[..]
Zegt iemand die geen nonverbale signalen kan interpreteren...
Ik denk dat jij je lage zelfbeeld (wat het met je doet) en je obsessieve gedrag een beetje niet zo goed beseft.
Waarom moeten mensen wel in jou geïnteresseerd zijn maar niet andersom?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Doordat ik geen interesse toon? Maar ik spreek ze ook niet aan als ik zie dat ze al vrienden/aanspraak hebben.
Omdat zomaar mensen aanspreken of je in een gesprek mengen niet altijd op prijs wordt gesteld. Dus ik heb liever dat zij beginnen, doe ik niks fout.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen wel in jou geïnteresseerd zijn maar niet andersom?
Je beredeneerd het alsof het jouw verdienste isquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar hebben we het niet over. Jij zegt zelf dat je doet alsof je interesse hebt in wat mensen te vertellen hebben. Dus andere mensen boeien je niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat zomaar mensen aanspreken of je in een gesprek mengen niet altijd op prijs wordt gesteld. Dus ik heb liever dat zij beginnen, doe ik niks fout.
Ik heb het over interesse, niet aanspreken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat zomaar mensen aanspreken of je in een gesprek mengen niet altijd op prijs wordt gesteld. Dus ik heb liever dat zij beginnen, doe ik niks fout.
Die erkenning komt pas als jij je ASS (er)kent, en een gedegen therapie ervoor volgt. Tot op heden ontneem je hierdoor zelf alle kans op erkenning en gezelschap.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn lage zelfbeeld komt door en blijft bestaan door geen erkenning. Diploma straks zegt wat over mijn kunnen als persoon, maar daar krijg ik geen gezelschap mee.
Dus? Blijft t resultaat toch tzelfse?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nu schat iedereen mij jonger en staat het datingleven al een poos stil ja...
Natuurlijk kun jij dat niet zien. Daar heb je geen enkel idee van. Wat je op televisie ziet is niet de werkelijkheid he? Dus kun je dat soort 'regels' niet toepassen op echte mensen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit stiekem eigenlijk gewoon.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oftewel je gaat nooit een leuke vrouw ontmoeten? Das dan simpel. Hoef je daar ook niet meer over na te denken.
Maak daar maar 10 jaar van. De vraag is echter niet, hoe maak je die periode zo kort (of lang) mogelijk, maar wat doe je in de tussentijd? Zelfmedelijden maakt die periode eerder langer dan korter.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ouders zeggen: Joh, voor jou is alles straks nieuw.. Op jezelf, baan, collega's?, relatie.. Leuk, maar wie weet blijf ik nog 5 jaar alleen..
En gaat dat gebeuren bij jou? Of denk je dat die mannen van 40+ die dat voor elkaar krijgen misschien iets hebben wat jij (nog) niet hebt?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet de juiste mensen treffen. Er zijn ook best veel mannen van 40+ die een meid van amper 22 hebben.. Als je maar wat uitstraalt waar zij zich in kunnen/hopen te vinden..
Je doet misschien niets fout, maar zolang je ook niets goed doet gaat niemand je aanspreken. De reden waarom mensen elkaar aanspreken is omdat persoon A denkt dat persoon B iets leuks/nuttigs/fijns heeft. Als jij niets te bieden hebt, neemt een ander het initiatief zeker niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja. En dat geldt inderdaad zolang je een kind of een puber bent dat dat daardoor in stand gehouden wordt. Maar op een bepaald moment word je volwassen en ga je toch ook eens verantwoording bij jezelf in plaats van de rest van de wereld moeten gaan zoeken...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn lage zelfbeeld komt door en blijft bestaan door geen erkenning. Diploma straks zegt wat over mijn kunnen als persoon, maar daar krijg ik geen gezelschap mee.
Wat voor een erkenning? Van wie?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tsja als je zo blijft denken gebeurt er nooit iets. Mensen aanspreken is misschien eng, en veel mensen moeten dan even een drempel over. (Tip: sova cursus)quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij zou je leven zoveel gemakkelijker kunnen maken als je jezelf erkent.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en toch sta ik morgen weer voor de spiegel met de vraag of ik mij moet scheren of dat ik er nog een dagje mee rond kan lopen... tot zover mijn eigen mening boven het sociale gewenste gedragquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij zou je leven zoveel gemakkelijker kunnen maken als je jezelf erkent.
Dat is niet echt wat er bedoeld wordt. Als jij niet erkent dat je ASS hebt en daar op de juiste manier mee om weet te gaan schiet het weinig op. Meeste dingen die je aangeeft tegenaan te lopen hebben nogal met ASS te maken. Zolang je niet bereid bent om daar iets aan te doen los je verder ook niks op.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en toch sta ik morgen weer voor de spiegel met de vraag of ik mij moet scheren of dat ik er nog een dagje mee rond kan lopen... tot zover mijn eigen mening boven het sociale gewenste gedragJe doet 't nooit goed.
Je begrijpt mijn post niet. En dat is de ASS die je in de weg zit. En dat geldt ook op andere vlakken,quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en toch sta ik morgen weer voor de spiegel met de vraag of ik mij moet scheren of dat ik er nog een dagje mee rond kan lopen... tot zover mijn eigen mening boven het sociale gewenste gedragJe doet 't nooit goed.
Ik snap heel goed wat je bedoelt met jezelf erkennen. Accepteren dat ik ben zoals ik ben: verlegen, sociaal onhandig, onzeker. Dat ik niet moet denken wat anderen van mij vinden, dus bij wijze van spreken een knalgroene broek mag aantrekken als ik daar zin in heb en dat niet laat omdat anderen het misschien niet zo mooi vinden..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn post niet. En dat is de ASS die je in de weg zit. En dat geldt ook op andere vlakken,
Double dip vertaalt mijn post prima voor je.
Hieruit blijkt weer dat je t niet begrijpt. Uiterlijke zaken doen er dan in eerste instantie nog niet aan toe.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt met jezelf erkennen. Accepteren dat ik ben zoals ik ben: verlegen, sociaal onhandig, onzeker. Dat ik niet moet denken wat anderen van mij vinden, dus bij wijze van spreken een knalgroene broek mag aantrekken als ik daar zin in heb en dat niet laat omdat anderen het misschien niet zo mooi vinden..
Dat is het ook niet helemaal, maar oke. Lees mijn vorige post nog maar eens. Erkennen = de juiste hulp zoeken/krijgen en aan de hand daarvan aan jezelf werken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt met jezelf erkennen. Accepteren dat ik ben zoals ik ben: verlegen, sociaal onhandig, onzeker. Dat ik niet moet denken wat anderen van mij vinden, dus bij wijze van spreken een knalgroene broek mag aantrekken als ik daar zin in heb en dat niet laat omdat anderen het misschien niet zo mooi vinden..
Hulp vragen blijft lastig, wil zelf alles uitvogelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hieruit blijkt weer dat je t niet begrijpt. Uiterlijke zaken doen er dan in eerste instantie nog niet aan toe.
Kan jij erkennen voor jezrlf dat je ass hebt? Met daarbij alle ongemakken en onhandigheden die erbij horen?
Maar dat lukt dus niet, dat heb je inmiddels gemerkt. Waarom geen hulp zoeken? Hoef je heus niet mee te koop te lopen, maar hulp zoeken op zich is al een erkenning dat er ergens een probleem zit. Want zo te merken heb je er behoorlijk veel last van, meer dan je zelf misschien door hebt. Wat houdt je tegen? Je hebt niks te verliezen toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hulp vragen blijft lastig, wil zelf alles uitvogelen.
Dit is geen antwoord op mijn vraag..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde ik niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan snap ik niet goed waarom je reeksen hebt waarin je advies vraagt over de meest uiteenlopende sociale situaties. Strookt voor mij niet met 'alles zelf willen uitvogelen'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Real life hulpquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet goed waarom je reeksen hebt waarin je advies vraagt over de meest uiteenlopende sociale situaties. Strookt voor mij niet met 'alles zelf willen uitvogelen'.
Of eigenlijk weer wel, want met het advies wat je krijgt doe je niks.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Leg uit?quote:
Waarom is dat lastig?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.quote:
Dan zou je toch net zelf moeten vinden dat hulp vragen hier de oplossing is, ipv alles alleen te willen blijven uitvogelen...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.
Eenzaamheid is lastig en niemand weet dat je het voelt totdat je het openbaar maakt. Dan bieden mensen misschien (vaker) aan wat te ondernemen samen. Je bent het niet totdat je het toegeeft.
Je kunt zoveel willen, maar je kan het niet zelf uitvogelen. Door je ASS struisvogel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Reageer hier eens op, Deez.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is het ook niet helemaal, maar oke. Lees mijn vorige post nog maar eens. Erkennen = de juiste hulp zoeken/krijgen en aan de hand daarvan aan jezelf werken.
Heb je eigenlijk wel eens contact gehad met lotgenoten? En zo nee, is het niet een idee om daar contact mee te zoeken, al dan niet via de psycholoog? Die mensen lopen immers tegen de zelfde soort problemen aan, dan kun je elkaar helpen en tips geven. En wie weet houd je er nog leuke contacten aan over. (Als je jezelf tenminste open stelt.)
Nee.quote:
Net zoals mensen erkennen dat ze bv niet kunnen zwemmen en op zwemles gaan. Of mensen niet kunnen auto rijden en rijles gaan nemen. Of gewoon naar school gaan. Er is een reden dat ze geen leerling de rol van leraar geven!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij wil geen contact met andere mensen met ASS, hij wil alleen contact met 'normale mensen'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is het ook niet helemaal, maar oke. Lees mijn vorige post nog maar eens. Erkennen = de juiste hulp zoeken/krijgen en aan de hand daarvan aan jezelf werken.
Heb je eigenlijk wel eens contact gehad met lotgenoten? En zo nee, is het niet een idee om daar contact mee te zoeken, al dan niet via de psycholoog? Die mensen lopen immers tegen de zelfde soort problemen aan, dan kun je elkaar helpen en tips geven. En wie weet houd je er nog leuke contacten aan over. (Als je jezelf tenminste open stelt.)
Waarom dat? Sociaal niet meekomen heeft toch als gevolg dat je leuk bent op het moment zelf, maar nooit eens 'extra' uitnodigingen kan verwachten..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:08 schreef ElDinosaur het volgende:
Je bent eenzaam door je ASS, niets anders.
In tegenstelling tot de meeste autisten ja! Vanmiddag nog gepraat met een leuk Lotto-meisje (werver) en dat was een leuk gesprek en ik volgde niet standaard het gesprek en zij keek mij aan en ik haar en we hadden lol ondanks dat ik me niet overhalen!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Kun je mensen die je niet kent in de ogen aankijken als je met/tegen ze praat Deezer?
Wat wil je hier nu zeggen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom dat? Sociaal niet meekomen heeft toch als gevolg dat je leuk bent op het moment zelf, maar nooit eens 'extra' uitnodigingen kan verwachten..
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?quote:
Als jij veel contact hebt met andere ASSers, zal je idd minder eenzaam zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?
Nee, er is geen wondermiddeltje wat jouw problemen oplost. Contact met andere ASS'ers kan je leren hoe zij problemen ervaren en oplossen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?
Nee, als je hulp zoekt voor je ASS.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:20 schreef ElDinosaur het volgende:
Daarnaast zijn het ook gewoon mensen he. Niet iedereen met ASS is gelijk een rasautist, kijk maar naar jezelf.
En weer sla je de plank compleet mis met deze reactie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.
En zo zijn er misschien nog veel meer aspecten die tegen je werken waar jij zelf geen inzicht in hebt, maar waar een psycholoog je wel bij zou kunnen helpen (evt in combinatie met groepstherapie/lotgenoten). Daarom is het ook zo belangrijk dat je die mogelijkheid benut als je vast blijft lopen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.
En dat ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:23 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En weer sla je de plank compleet mis met deze reactie.
Denk je dat je van je lage zelfbeeld af komt door nog meer de circus artiest uit te hangen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom dat? Sociaal niet meekomen heeft toch als gevolg dat je leuk bent op het moment zelf, maar nooit eens 'extra' uitnodigingen kan verwachten..
Mensen zien heus wel aan de buitenkant dat jij eenzaam bent hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eenzaamheid is lastig en niemand weet dat je het voelt totdat je het openbaar maakt. Dan bieden mensen misschien (vaker) aan wat te ondernemen samen. Je bent het niet totdat je het toegeeft.
Mensen bieden aan wat te ondernemen als ze je leuk vinden. Mensen gaan je pas leuk vinden als je accepteert dat je eenzaam bent en werkt aan de redenen waarom.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar wist jij van te voren dat ze ASS hebben? Of kan jij het aan diegene zien? Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:30 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ken best wel paar heel knappe meisjes/vrouwen met ASS, dus ik wil alhoewel ik het niet heb, hulp zoeken voor ASS
Nee dat denken mensen nietquote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar wist jij van te voren dat ze ASS hebben? Of kan jij het aan diegene zien? Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is.
Dude, de meeste mensen weten niet eens wat ASS is. Een verlegen meisje is gewoon een verlegen meisje, boeiend verder. Op een eerste date ga je toch ook niet al je diagnoses en mankementen vertellen. Als iemand écht autistisch is merk je dat meestal wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar wist jij van te voren dat ze ASS hebben? Of kan jij het aan diegene zien? Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is.
Nee, niet echt. Bij de ene merkte ik het pas na jaren en nadat ik paar boeken over autisme had gelezen, dan pas ga je op dingen letten en dan zie je en hoor je dingen. Wat ik zo bijzonder aan haar vond, was dat ze allemaal trucjes had om het te compenseren en ze haar eigen grenzen respecteerde. Dus ze nam paar dagen rust na intensieve ondernemingen en ze heeft standaard gespreksantwoordjes en gezichtsuitdrukkingen, waardoor ze altijd gepast leek.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
5,5quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Hoe zwaar schat jij je autistische stoornis op een schaal van 1-10?
Nee, dat is echt niet waar ik het eerste aan denk. Iemand kan gewoon verlegen of onzeker zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nog even deze quoten, want die had je genegeerd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Leg uit?
En wat vind je van mijn post ervoor? Waarin ik jou uitlegde wat ik bedoelde, nadat jij de plank compleet mis sloeg?
Ik dacht dat het aan mij lag. Ik vind meisjes lelijk noemen echt niet chill. Zegt enorm veel over je eigen persoonlijkheid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar ik het eerste aan denk. Iemand kan gewoon verlegen of onzeker zijn.
Maarre.... Als een meisje dus lelijk en verlegen is zal ze geen ASS hebben zeg je, maar ligt de verlegenheid aan haar uiterlijk? Ik zou haast denken dat je dit roept om mensen te kwetsen maar geloof eerder dat je écht niet snapt hoe beledigend jouw opmerkingen zijn.
Echt, zoek hulp. Irl, niet op FOK!
Meisjes noemen jongens net zo goed lelijk hoor, misschien niet direct maar wel tegen elkaar achter je rug om.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan mij lag. Ik vind meisjes lelijk noemen echt niet chill. Zegt enorm veel over je eigen persoonlijkheid.
En wat vind je van dat soort meisjes?quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meisjes noemen jongens net zo goed lelijk hoor, misschien niet direct maar wel tegen elkaar achter je rug om.
Nee ik zeg dat ASS bij meisjes niet zo snel opvalt. Als je verlegen bent of sociaal minder (de meeste meiden zijn nou eenmaal wél sociaal en beppen veel met elkaar) ga je extra opvallen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar ik het eerste aan denk. Iemand kan gewoon verlegen of onzeker zijn.
Maarre.... Als een meisje dus lelijk en verlegen is zal ze geen ASS hebben zeg je, maar ligt de verlegenheid aan haar uiterlijk? Ik zou haast denken dat je dit roept om mensen te kwetsen maar geloof eerder dat je écht niet snapt hoe beledigend jouw opmerkingen zijn.
Echt, zoek hulp. Irl, niet op FOK!
Lelijk is subjectief. Maar ik vind ze kortzinnig.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
En wat vind je van dat soort meisjes?
Nee, je zegt: "Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is."quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat ASS bij meisjes niet zo snel opvalt. Als je verlegen bent of sociaal minder (de meeste meiden zijn nou eenmaal wél sociaal en beppen veel met elkaar) ga je extra opvallen.
Aha. Snap je dan ook hoe jij nu overkomt?quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lelijk is subjectief. Maar ik vind ze kortzinnig.
Tuurlijk, ik roep het ook maar zo even, maar indirect vinden heel veel meiden mij lelijk of ben ik hun type niet... Duizenden meiden tegengekomen en nagenoeg geen matches zegt dat ik niet hoog scoor.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:23 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, je zegt: "Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is."
[..]
Aha. Snap je dan ook hoe jij nu overkomt?
Duizenden meiden tegen gekomen, en maar met enkelen woorden gewisseld. Matches is ook echt een maatstaf. Not.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik roep het ook maar zo even, maar indirect vinden heel veel meiden mij lelijk of ben ik hun type niet... Duizenden meiden tegengekomen en nagenoeg geen matches zegt dat ik niet hoog scoor.
Vind je dit persoonlijk heel gek als je geen hulp wil inschakelen van mensen die vaker met dit bijltje gehakt hebben?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is meer dat je om je heen wel ziet dat iedereen vrienden heeft en met elkaar omgaat en niemand met mij.
Hoe weet jij dat nou? Wie weet valt dat in de praktijk reuze mee, maar jij weet dat niet, want lotgenoten wil je immers niet ontmoeten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de meeste autisten ja! Vanmiddag nog gepraat met een leuk Lotto-meisje (werver) en dat was een leuk gesprek en ik volgde niet standaard het gesprek en zij keek mij aan en ik haar en we hadden lol ondanks dat ik me niet overhalen!
Alsof er geen introverte meisjes zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat ASS bij meisjes niet zo snel opvalt. Als je verlegen bent of sociaal minder (de meeste meiden zijn nou eenmaal wél sociaal en beppen veel met elkaar) ga je extra opvallen.
Je bent een van de meest autistische mensen die ik ooit heb zien posten op fok. Maak daar dus gerust 9/10 van. Je onderschat hoeveel hinder je ondervindt van je autisme.quote:
Nee, dan denken ze gewoon dat ze verlegen is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom zou lotgenotencontact zo'n goed idee zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je bent een van de meest autistische mensen die ik ooit heb zien posten op fok. Maak daar dus gerust 9/10 van. Je onderschat hoeveel hinder je ondervindt van je autisme.
Link 1:quote:
Geef je eens op voor een make-over of zo iets. Laat je kleden door iemand die er verstand van heeft. Neem een bijpassend kapsel. Kweek wat spiermassa. Je kunt er zoveel beter uit zien als je een beetje je best doet. Je zult merken dat je meteen zelfverzekerder wordt als je een lichaam/uiterlijk hebt waar je trots op bent.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik roep het ook maar zo even, maar indirect vinden heel veel meiden mij lelijk of ben ik hun type niet... Duizenden meiden tegengekomen en nagenoeg geen matches zegt dat ik niet hoog scoor.
Als je verandert hoe je naar de wereld kijkt, verandert de wereld.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En waar ligt dat aan denk je?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Onsympathiek. Daarmee kun je eigenlijk alles samenvatten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:10 schreef yats het volgende:
[..]
En waar ligt dat aan denk je?
Ik geef je een hint, iets met een spiegel en naar jezelf kijken. En nee, ik heb het niet over uiterlijk. Ook nu weer zie ik je soms dingen posten waarvan mijn haren qua irritatie overeind gaan staan of die zelfs jou direct ronduit onsympathiek maken. Verder ben ik ook niet vergeten hoe jij blijkbaar met mensen om gaat als ze niet aan jouw verlangen voor een relatie voldoen. Als je dat irl ook doet houd dat mensen inderdaad op een afstand.
quote:Op zondag 1 mei 2016 21:29 schreef Deezertje het volgende:
Ik bekijk alles (te) zakelijk, mag wat losser worden in 't leven. Stel mezelf te hoge eisen terwijl je soms veel makkelijker dingen bereikt als je 'vriendjes wordt'.
quote:Op zondag 1 mei 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:
Tja, en ik zie alles feitelijk en zakelijk. Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken).
Als je dit van jezelf weet, dan kan je je afvragen of je dit kan en wil veranderen. Het is natuurlijk niet makkelijk om zomaar even losser te worden en minder zakelijk de dingen bekijken. Misschien dat je daarom moeilijker contact met mensen legt omdat je zaken meer afstandelijk en minder gevoelsmatig bekijkt. Of dat anderen het juist als moeilijker ervaren om met jou contact te leggen omwille van deze reden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.
Hoe zit het bij jou? Waar ben je vastgelopen en ging je denken: nu moet ik echt contact opnemen met een psycholoog? Goed van je dat je het gedaan hebt trouwens.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:17 schreef Kevin24 het volgende:
Deezer, ga gewoon naar de huisarts.... Anders ben je net zoals mij ineens 30 en ben je nog geen meter opgeschoten. Ik ben vanmorgen voor het eerst geweest want zoals het nu gaat kan het niet langer en het viel reuze mee. (heb me er wel een week om druk zitten maken). Wacht nu op een telefoontje van haar over een doorverwijzing naar een gespecialiseerde GGZ. Ben benieuwd! en zenuwachtig.
Heb er nu spijt van dat ik me had voorgehouden dat ik het altijd zelf wel goed kon maken, dat ik wist hoe of wat en dat het wel goed ging komen.... En tja, dan ben je 30 en moet je alsnog hulp zoeken.
Moraal van dit verhaal? Ga gewoon, schaam je niet, steuntje in de rug is helemaal niet erg als het je vooruit kan helpen in de wereld. Het er later alleen maar spijt van.
Je moet naar bijeenkomsten voor ASS'ers op oudere leeftijd gaan, en contact zoeken met hun dochters!quote:Heel wat vrouwen heb ik hun partner met Asperger horen beschrijven als iemand die hen veel deed denken aan hun vader. Een vader met tekenen van he Aspergersyndroom kan bijdragen tot hun keuze van de partner op volwassen leeftijd.
Om het af te doen als onsympathiek... Hij heeft misschien andere en afwijkende (misschien ook wel meer diepgaande) interesses dan anderen. Dan kan aansluiting vinden met mensen soms moeilijker zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Onsympathiek. Daarmee kun je eigenlijk alles samenvatten.
Thanks. Ze kunnen je alleen andere inzichten laten zien, maar ze lossen de eenzaamheid of een relatie niet voor je op. Hooguit dat je wat positiever zelfbeeld hebt en dus meer kans maakt op de datingmarkt, maar die boost komt na mijn diploma als het goed is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:17 schreef Kevin24 het volgende:
Deezer, ga gewoon naar de huisarts.... Anders ben je net zoals mij ineens 30 en ben je nog geen meter opgeschoten. Ik ben vanmorgen voor het eerst geweest want zoals het nu gaat kan het niet langer en het viel reuze mee. (heb me er wel een week om druk zitten maken). Wacht nu op een telefoontje van haar over een doorverwijzing naar een gespecialiseerde GGZ. Ben benieuwd! en zenuwachtig.
Heb er nu spijt van dat ik me had voorgehouden dat ik het altijd zelf wel goed kon maken, dat ik wist hoe of wat en dat het wel goed ging komen.... En tja, dan ben je 30 en moet je alsnog hulp zoeken.
Moraal van dit verhaal? Ga gewoon, schaam je niet, steuntje in de rug is helemaal niet erg als het je vooruit kan helpen in de wereld. Het er later alleen maar spijt van.
Afwijkende interesses ja. Ik ga bijvoorbeeld rustig naar een film als Mothers Day toe. Totaal niet mannelijk (vrouwenfilm) en je weet vooraf al hoe het loopt, maar puur om te zien hoe ze dit weer weten uit te melken met alle (Amerikaanse) clichés van dien wat bij zo'n commericele feestdag hoort levert voor mij al een topmiddag opquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:20 schreef StoneNorton het volgende:
[..]
Om het af te doen als onsympathiek... Hij heeft misschien andere en afwijkende (misschien ook wel meer diepgaande) interesses dan anderen. Dan kan aansluiting vinden met mensen soms moeilijker zijn.
Als je genoegen neemt met een boost blijf je sociaal gezien armzalig.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Ze kunnen je alleen andere inzichten laten zien, maar ze lossen de eenzaamheid of een relatie niet voor je op. Hooguit dat je wat positiever zelfbeeld hebt en dus meer kans maakt op de datingmarkt, maar die boost komt na mijn diploma als het goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |