Zegt iemand die geen nonverbale signalen kan interpreteren...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het zelf nooit krijg maar wel altijd bij anderen zie, dus nooit echt erkenning. dan ga je juist denken of je zelf wat mist.. Maar als ze een paar keer kijken en aan het eind van de dag zonder gedag zeggen de ruimte verlaten weet je genoeg.
Dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Doordat ik geen interesse toon? Maar ik spreek ze ook niet aan als ik zie dat ze al vrienden/aanspraak hebben.
Nu schat iedereen mij jonger en staat het datingleven al een poos stil ja...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oftewel over 20 jaar maak je miss kans op een meisje. Ach heb je 20 jaar rust aan de kop
Mijn lage zelfbeeld komt door en blijft bestaan door geen erkenning. Diploma straks zegt wat over mijn kunnen als persoon, maar daar krijg ik geen gezelschap mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:54 schreef Koral het volgende:
[..]
Zegt iemand die geen nonverbale signalen kan interpreteren...
Ik denk dat jij je lage zelfbeeld (wat het met je doet) en je obsessieve gedrag een beetje niet zo goed beseft.
Waarom moeten mensen wel in jou geïnteresseerd zijn maar niet andersom?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Doordat ik geen interesse toon? Maar ik spreek ze ook niet aan als ik zie dat ze al vrienden/aanspraak hebben.
Omdat zomaar mensen aanspreken of je in een gesprek mengen niet altijd op prijs wordt gesteld. Dus ik heb liever dat zij beginnen, doe ik niks fout.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen wel in jou geïnteresseerd zijn maar niet andersom?
Je beredeneerd het alsof het jouw verdienste isquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar hebben we het niet over. Jij zegt zelf dat je doet alsof je interesse hebt in wat mensen te vertellen hebben. Dus andere mensen boeien je niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat zomaar mensen aanspreken of je in een gesprek mengen niet altijd op prijs wordt gesteld. Dus ik heb liever dat zij beginnen, doe ik niks fout.
Ik heb het over interesse, niet aanspreken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat zomaar mensen aanspreken of je in een gesprek mengen niet altijd op prijs wordt gesteld. Dus ik heb liever dat zij beginnen, doe ik niks fout.
Die erkenning komt pas als jij je ASS (er)kent, en een gedegen therapie ervoor volgt. Tot op heden ontneem je hierdoor zelf alle kans op erkenning en gezelschap.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn lage zelfbeeld komt door en blijft bestaan door geen erkenning. Diploma straks zegt wat over mijn kunnen als persoon, maar daar krijg ik geen gezelschap mee.
Dus? Blijft t resultaat toch tzelfse?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nu schat iedereen mij jonger en staat het datingleven al een poos stil ja...
Natuurlijk kun jij dat niet zien. Daar heb je geen enkel idee van. Wat je op televisie ziet is niet de werkelijkheid he? Dus kun je dat soort 'regels' niet toepassen op echte mensen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad oog voor detail dus kan ook aan de twinkeling in de ogen van een dame zien of ze die jongen leuk vindt waarmee ze praat of niet.
Dit stiekem eigenlijk gewoon.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oftewel je gaat nooit een leuke vrouw ontmoeten? Das dan simpel. Hoef je daar ook niet meer over na te denken.
Maak daar maar 10 jaar van. De vraag is echter niet, hoe maak je die periode zo kort (of lang) mogelijk, maar wat doe je in de tussentijd? Zelfmedelijden maakt die periode eerder langer dan korter.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ouders zeggen: Joh, voor jou is alles straks nieuw.. Op jezelf, baan, collega's?, relatie.. Leuk, maar wie weet blijf ik nog 5 jaar alleen..
En gaat dat gebeuren bij jou? Of denk je dat die mannen van 40+ die dat voor elkaar krijgen misschien iets hebben wat jij (nog) niet hebt?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je moet de juiste mensen treffen. Er zijn ook best veel mannen van 40+ die een meid van amper 22 hebben.. Als je maar wat uitstraalt waar zij zich in kunnen/hopen te vinden..
Je doet misschien niets fout, maar zolang je ook niets goed doet gaat niemand je aanspreken. De reden waarom mensen elkaar aanspreken is omdat persoon A denkt dat persoon B iets leuks/nuttigs/fijns heeft. Als jij niets te bieden hebt, neemt een ander het initiatief zeker niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja. En dat geldt inderdaad zolang je een kind of een puber bent dat dat daardoor in stand gehouden wordt. Maar op een bepaald moment word je volwassen en ga je toch ook eens verantwoording bij jezelf in plaats van de rest van de wereld moeten gaan zoeken...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn lage zelfbeeld komt door en blijft bestaan door geen erkenning. Diploma straks zegt wat over mijn kunnen als persoon, maar daar krijg ik geen gezelschap mee.
Wat voor een erkenning? Van wie?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tsja als je zo blijft denken gebeurt er nooit iets. Mensen aanspreken is misschien eng, en veel mensen moeten dan even een drempel over. (Tip: sova cursus)quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij zou je leven zoveel gemakkelijker kunnen maken als je jezelf erkent.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en toch sta ik morgen weer voor de spiegel met de vraag of ik mij moet scheren of dat ik er nog een dagje mee rond kan lopen... tot zover mijn eigen mening boven het sociale gewenste gedragquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij zou je leven zoveel gemakkelijker kunnen maken als je jezelf erkent.
Dat is niet echt wat er bedoeld wordt. Als jij niet erkent dat je ASS hebt en daar op de juiste manier mee om weet te gaan schiet het weinig op. Meeste dingen die je aangeeft tegenaan te lopen hebben nogal met ASS te maken. Zolang je niet bereid bent om daar iets aan te doen los je verder ook niks op.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en toch sta ik morgen weer voor de spiegel met de vraag of ik mij moet scheren of dat ik er nog een dagje mee rond kan lopen... tot zover mijn eigen mening boven het sociale gewenste gedragJe doet 't nooit goed.
Je begrijpt mijn post niet. En dat is de ASS die je in de weg zit. En dat geldt ook op andere vlakken,quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en toch sta ik morgen weer voor de spiegel met de vraag of ik mij moet scheren of dat ik er nog een dagje mee rond kan lopen... tot zover mijn eigen mening boven het sociale gewenste gedragJe doet 't nooit goed.
Ik snap heel goed wat je bedoelt met jezelf erkennen. Accepteren dat ik ben zoals ik ben: verlegen, sociaal onhandig, onzeker. Dat ik niet moet denken wat anderen van mij vinden, dus bij wijze van spreken een knalgroene broek mag aantrekken als ik daar zin in heb en dat niet laat omdat anderen het misschien niet zo mooi vinden..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn post niet. En dat is de ASS die je in de weg zit. En dat geldt ook op andere vlakken,
Double dip vertaalt mijn post prima voor je.
Hieruit blijkt weer dat je t niet begrijpt. Uiterlijke zaken doen er dan in eerste instantie nog niet aan toe.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt met jezelf erkennen. Accepteren dat ik ben zoals ik ben: verlegen, sociaal onhandig, onzeker. Dat ik niet moet denken wat anderen van mij vinden, dus bij wijze van spreken een knalgroene broek mag aantrekken als ik daar zin in heb en dat niet laat omdat anderen het misschien niet zo mooi vinden..
Dat is het ook niet helemaal, maar oke. Lees mijn vorige post nog maar eens. Erkennen = de juiste hulp zoeken/krijgen en aan de hand daarvan aan jezelf werken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt met jezelf erkennen. Accepteren dat ik ben zoals ik ben: verlegen, sociaal onhandig, onzeker. Dat ik niet moet denken wat anderen van mij vinden, dus bij wijze van spreken een knalgroene broek mag aantrekken als ik daar zin in heb en dat niet laat omdat anderen het misschien niet zo mooi vinden..
Hulp vragen blijft lastig, wil zelf alles uitvogelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hieruit blijkt weer dat je t niet begrijpt. Uiterlijke zaken doen er dan in eerste instantie nog niet aan toe.
Kan jij erkennen voor jezrlf dat je ass hebt? Met daarbij alle ongemakken en onhandigheden die erbij horen?
Maar dat lukt dus niet, dat heb je inmiddels gemerkt. Waarom geen hulp zoeken? Hoef je heus niet mee te koop te lopen, maar hulp zoeken op zich is al een erkenning dat er ergens een probleem zit. Want zo te merken heb je er behoorlijk veel last van, meer dan je zelf misschien door hebt. Wat houdt je tegen? Je hebt niks te verliezen toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hulp vragen blijft lastig, wil zelf alles uitvogelen.
Dit is geen antwoord op mijn vraag..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde ik niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan snap ik niet goed waarom je reeksen hebt waarin je advies vraagt over de meest uiteenlopende sociale situaties. Strookt voor mij niet met 'alles zelf willen uitvogelen'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Real life hulpquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet goed waarom je reeksen hebt waarin je advies vraagt over de meest uiteenlopende sociale situaties. Strookt voor mij niet met 'alles zelf willen uitvogelen'.
Of eigenlijk weer wel, want met het advies wat je krijgt doe je niks.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Leg uit?quote:
Waarom is dat lastig?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.quote:
Dan zou je toch net zelf moeten vinden dat hulp vragen hier de oplossing is, ipv alles alleen te willen blijven uitvogelen...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.
Eenzaamheid is lastig en niemand weet dat je het voelt totdat je het openbaar maakt. Dan bieden mensen misschien (vaker) aan wat te ondernemen samen. Je bent het niet totdat je het toegeeft.
Je kunt zoveel willen, maar je kan het niet zelf uitvogelen. Door je ASS struisvogel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Reageer hier eens op, Deez.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is het ook niet helemaal, maar oke. Lees mijn vorige post nog maar eens. Erkennen = de juiste hulp zoeken/krijgen en aan de hand daarvan aan jezelf werken.
Heb je eigenlijk wel eens contact gehad met lotgenoten? En zo nee, is het niet een idee om daar contact mee te zoeken, al dan niet via de psycholoog? Die mensen lopen immers tegen de zelfde soort problemen aan, dan kun je elkaar helpen en tips geven. En wie weet houd je er nog leuke contacten aan over. (Als je jezelf tenminste open stelt.)
Nee.quote:
Net zoals mensen erkennen dat ze bv niet kunnen zwemmen en op zwemles gaan. Of mensen niet kunnen auto rijden en rijles gaan nemen. Of gewoon naar school gaan. Er is een reden dat ze geen leerling de rol van leraar geven!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.
Hij wil geen contact met andere mensen met ASS, hij wil alleen contact met 'normale mensen'.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is het ook niet helemaal, maar oke. Lees mijn vorige post nog maar eens. Erkennen = de juiste hulp zoeken/krijgen en aan de hand daarvan aan jezelf werken.
Heb je eigenlijk wel eens contact gehad met lotgenoten? En zo nee, is het niet een idee om daar contact mee te zoeken, al dan niet via de psycholoog? Die mensen lopen immers tegen de zelfde soort problemen aan, dan kun je elkaar helpen en tips geven. En wie weet houd je er nog leuke contacten aan over. (Als je jezelf tenminste open stelt.)
Waarom dat? Sociaal niet meekomen heeft toch als gevolg dat je leuk bent op het moment zelf, maar nooit eens 'extra' uitnodigingen kan verwachten..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:08 schreef ElDinosaur het volgende:
Je bent eenzaam door je ASS, niets anders.
In tegenstelling tot de meeste autisten ja! Vanmiddag nog gepraat met een leuk Lotto-meisje (werver) en dat was een leuk gesprek en ik volgde niet standaard het gesprek en zij keek mij aan en ik haar en we hadden lol ondanks dat ik me niet overhalen!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Kun je mensen die je niet kent in de ogen aankijken als je met/tegen ze praat Deezer?
Wat wil je hier nu zeggen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom dat? Sociaal niet meekomen heeft toch als gevolg dat je leuk bent op het moment zelf, maar nooit eens 'extra' uitnodigingen kan verwachten..
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?quote:
Als jij veel contact hebt met andere ASSers, zal je idd minder eenzaam zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?
Nee, er is geen wondermiddeltje wat jouw problemen oplost. Contact met andere ASS'ers kan je leren hoe zij problemen ervaren en oplossen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?
Nee, als je hulp zoekt voor je ASS.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:20 schreef ElDinosaur het volgende:
Daarnaast zijn het ook gewoon mensen he. Niet iedereen met ASS is gelijk een rasautist, kijk maar naar jezelf.
En weer sla je de plank compleet mis met deze reactie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |