Nee, er is geen wondermiddeltje wat jouw problemen oplost. Contact met andere ASS'ers kan je leren hoe zij problemen ervaren en oplossen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?
Nee, als je hulp zoekt voor je ASS.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geen idee maar jij gooit mijn eenzaamheid op ASS. Alsof ik mijn ASS ineens accepteer en daardoor veel contact heb met andere ASS'ers en dus niet meer eenzaam ben?
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:20 schreef ElDinosaur het volgende:
Daarnaast zijn het ook gewoon mensen he. Niet iedereen met ASS is gelijk een rasautist, kijk maar naar jezelf.
En weer sla je de plank compleet mis met deze reactie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.
En zo zijn er misschien nog veel meer aspecten die tegen je werken waar jij zelf geen inzicht in hebt, maar waar een psycholoog je wel bij zou kunnen helpen (evt in combinatie met groepstherapie/lotgenoten). Daarom is het ook zo belangrijk dat je die mogelijkheid benut als je vast blijft lopen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee klopt, net als de meest knappe meiden is iedereen maar 'gewoon' mens. Maar toch hebben een hoop mensen een out of your league gedachten waardoor ze niet altijd rationeel denken. Ik zie de wereld soms veel te serieus, terwijl de meerderheid van de mensen dat zelf helemaal niet doet. Daar gaat het ook mis.
En dat ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:23 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En weer sla je de plank compleet mis met deze reactie.
Denk je dat je van je lage zelfbeeld af komt door nog meer de circus artiest uit te hangen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom dat? Sociaal niet meekomen heeft toch als gevolg dat je leuk bent op het moment zelf, maar nooit eens 'extra' uitnodigingen kan verwachten..
Mensen zien heus wel aan de buitenkant dat jij eenzaam bent hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.
Eenzaamheid is lastig en niemand weet dat je het voelt totdat je het openbaar maakt. Dan bieden mensen misschien (vaker) aan wat te ondernemen samen. Je bent het niet totdat je het toegeeft.
Mensen bieden aan wat te ondernemen als ze je leuk vinden. Mensen gaan je pas leuk vinden als je accepteert dat je eenzaam bent en werkt aan de redenen waarom.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan moet je erkennen dat je een hulpvraag hebt.
Eenzaamheid is lastig en niemand weet dat je het voelt totdat je het openbaar maakt. Dan bieden mensen misschien (vaker) aan wat te ondernemen samen. Je bent het niet totdat je het toegeeft.
Maar wist jij van te voren dat ze ASS hebben? Of kan jij het aan diegene zien? Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:30 schreef Mathemaat het volgende:
Ik ken best wel paar heel knappe meisjes/vrouwen met ASS, dus ik wil alhoewel ik het niet heb, hulp zoeken voor ASS
Nee dat denken mensen nietquote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar wist jij van te voren dat ze ASS hebben? Of kan jij het aan diegene zien? Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is.
Dude, de meeste mensen weten niet eens wat ASS is. Een verlegen meisje is gewoon een verlegen meisje, boeiend verder. Op een eerste date ga je toch ook niet al je diagnoses en mankementen vertellen. Als iemand écht autistisch is merk je dat meestal wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar wist jij van te voren dat ze ASS hebben? Of kan jij het aan diegene zien? Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is.
Nee, niet echt. Bij de ene merkte ik het pas na jaren en nadat ik paar boeken over autisme had gelezen, dan pas ga je op dingen letten en dan zie je en hoor je dingen. Wat ik zo bijzonder aan haar vond, was dat ze allemaal trucjes had om het te compenseren en ze haar eigen grenzen respecteerde. Dus ze nam paar dagen rust na intensieve ondernemingen en ze heeft standaard gespreksantwoordjes en gezichtsuitdrukkingen, waardoor ze altijd gepast leek.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
5,5quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Hoe zwaar schat jij je autistische stoornis op een schaal van 1-10?
Nee, dat is echt niet waar ik het eerste aan denk. Iemand kan gewoon verlegen of onzeker zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nog even deze quoten, want die had je genegeerd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Leg uit?
En wat vind je van mijn post ervoor? Waarin ik jou uitlegde wat ik bedoelde, nadat jij de plank compleet mis sloeg?
Ik dacht dat het aan mij lag. Ik vind meisjes lelijk noemen echt niet chill. Zegt enorm veel over je eigen persoonlijkheid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar ik het eerste aan denk. Iemand kan gewoon verlegen of onzeker zijn.
Maarre.... Als een meisje dus lelijk en verlegen is zal ze geen ASS hebben zeg je, maar ligt de verlegenheid aan haar uiterlijk? Ik zou haast denken dat je dit roept om mensen te kwetsen maar geloof eerder dat je écht niet snapt hoe beledigend jouw opmerkingen zijn.
Echt, zoek hulp. Irl, niet op FOK!
Meisjes noemen jongens net zo goed lelijk hoor, misschien niet direct maar wel tegen elkaar achter je rug om.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan mij lag. Ik vind meisjes lelijk noemen echt niet chill. Zegt enorm veel over je eigen persoonlijkheid.
En wat vind je van dat soort meisjes?quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meisjes noemen jongens net zo goed lelijk hoor, misschien niet direct maar wel tegen elkaar achter je rug om.
Nee ik zeg dat ASS bij meisjes niet zo snel opvalt. Als je verlegen bent of sociaal minder (de meeste meiden zijn nou eenmaal wél sociaal en beppen veel met elkaar) ga je extra opvallen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar ik het eerste aan denk. Iemand kan gewoon verlegen of onzeker zijn.
Maarre.... Als een meisje dus lelijk en verlegen is zal ze geen ASS hebben zeg je, maar ligt de verlegenheid aan haar uiterlijk? Ik zou haast denken dat je dit roept om mensen te kwetsen maar geloof eerder dat je écht niet snapt hoe beledigend jouw opmerkingen zijn.
Echt, zoek hulp. Irl, niet op FOK!
Lelijk is subjectief. Maar ik vind ze kortzinnig.quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
En wat vind je van dat soort meisjes?
Nee, je zegt: "Als een meisje verlegen is denken mensen al snel aan iets van ASS als ze niet lelijk is."quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat ASS bij meisjes niet zo snel opvalt. Als je verlegen bent of sociaal minder (de meeste meiden zijn nou eenmaal wél sociaal en beppen veel met elkaar) ga je extra opvallen.
Aha. Snap je dan ook hoe jij nu overkomt?quote:Op woensdag 4 mei 2016 00:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lelijk is subjectief. Maar ik vind ze kortzinnig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |