Het gaat er ook niet om of het jou boeit, maar of het de ander boeit. Je kan ook vragen stellen die wel in het verlengde van jouw interesse liggen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De meeste zien werk ook als sociaal lekker bezig zijn. Ik zie werk als werk. Mag daarin misschien wel losser worden, maar ik kan gewoon niet dat hele koetjes en kalfjes faken. Of: oh leuk, wat doen je kinderen deze vakantie? Oh leuk, ben je lekker met je vriendin een weekendje weggeweest? Het boeit mij niet.
Maar als ik dat dus fake, ben ik mezelf niet, en dat hebben anderen ook echt wel door. Ik kan goed dingen onthouden, dus ik kan het spelletje zeker meespelen als ik weet dat ze op vakantie zijn geweest of waar hun kinderen op zitten qua sport/studie en soms misschien wel iets té goed wat de meeste mensen niet herinneren, maar het voelt gewoon helemaal niet lekker want ik weet het wel, maar het boeit mij echt niet. Meer een sociaal gewenst spelletje spelen. Naar elkaars interesses/bezigheden vragen om de tijd te doden.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:42 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dan moet je je instelling veranderen, want dat hoort evengoed bij werk. Teambuilding is een essentieel onderdeel van werken met anderen.
Daarom wil ik ook mensen van mijn leeftijd, en je hebt werk iig gemeen. Als het dáár al niet lukt, blijf ik voor altijd alleen.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:44 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Hoe zie jij dan het ontstaan van leuke contacten na het werk voor je als je niet in iemand zijn dag geïnteresseerd bent ?
Dan blijf je voor altijd alleen Deezer want de wereld van mensen is veel breder dan hun werk. Als het jou niet boeit wat iemand gedaan heeft, niet boeit wat er in het leven van zijn/haar familie/vrienden speelt, niet boeit waar iemand zijn/haar interesse ligt als dat niet overeen komt met die van jou dan ga jij geen vrienden krijgen en al helemaal geen relatie. Hard? maybe maar wel de waarheidquote:Op zondag 1 mei 2016 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook mensen van mijn leeftijd, en je hebt werk iig gemeen. Als het dáár al niet lukt, blijf ik voor altijd alleen.
Niet om te tijd te doden, maar uit oprechte interesse en om mensen/collega's beter te leren kennen. Het is vrij simpel: als jij geen moeite wilt doen om anderen te leren kennen dan moet je hier ook niet komen klagen dat het allemaal niet lukt. Wederkerigheid is best wel een belangrijk element in relaties, of het nou collega's zijn, vrienden of liefdesrelaties. Bij collega's speelt het wel een rol omdat het mede bepaalt hoe je in een team ligt. Als jij jezelf op deze manier buitenspel plaatst dan is samenwerken lastiger en zullen ze je bijvoorbeeld niet mee vragen voor een drankje na het werk. En zul je ook op de langere termijn minder geliefd worden in het team, ook al ben je inhoudelijk nog zo goed.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als ik dat dus fake, ben ik mezelf niet, en dat hebben anderen ook echt wel door. Ik kan goed dingen onthouden, dus ik kan het spelletje zeker meespelen als ik weet dat ze op vakantie zijn geweest of waar hun kinderen op zitten qua sport/studie en soms misschien wel iets té goed wat de meeste mensen niet herinneren, maar het voelt gewoon helemaal niet lekker want ik weet het wel, maar het boeit mij echt niet. Meer een sociaal gewenst spelletje spelen. Naar elkaars interesses/bezigheden vragen om de tijd te doden.
En het gaat erom wat je daarop antwoordt...quote:Op zondag 1 mei 2016 21:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar ze bedoelen meer: met jouw capaciteiten kan je toch wel ergens anders werken? Ze zien mij niet voor altijd werken daar. Ja, maar dit is toch een bijbaantje om de tijd te doden en wat bij te verdienen?
Iets waar ik zichtbaarder door wordt, onderdeel uit maak van de maatschappij. Ik zou bijvoorbeeld prima een zomer kunnen werken op een Kiosk in 't station, maar ik heb eens lopen opletten en je staat daar vaak alleen buiten de spits, en in de zomer standaard volgens mij. Dus dan ontmoet ik veel mensen, maar samenwerken met collega's zit er niet echt in behalve het kwartiertje dat je elkaars dienst overneemt.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:42 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Op wat voor dingen solliciteer je dan
Zoals dat zou ik het niet verwoorden in een motivatiebrief, maar je kan wel iets vermelden als: ik werk graag, vind het leuk om samen te werken en ervaring opdoen in dienstverlening, etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar ze bedoelen meer: met jouw capaciteiten kan je toch wel ergens anders werken? Ze zien mij niet voor altijd werken daar. Ja, maar dit is toch een bijbaantje om de tijd te doden en wat bij te verdienen?
Dat doe je uit beleefdheid. Voor de ander en jezelf. Of misschien belangrijker voor jou: als onderdeel van je werk.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als ik dat dus fake, ben ik mezelf niet, en dat hebben anderen ook echt wel door. Ik kan goed dingen onthouden, dus ik kan het spelletje zeker meespelen als ik weet dat ze op vakantie zijn geweest of waar hun kinderen op zitten qua sport/studie en soms misschien wel iets té goed wat de meeste mensen niet herinneren, maar het voelt gewoon helemaal niet lekker want ik weet het wel, maar het boeit mij echt niet. Meer een sociaal gewenst spelletje spelen. Naar elkaars interesses/bezigheden vragen om de tijd te doden.
Komt dit misschien ook deels omdat ik het zelf allemaal niet meemaak dus daardoor geen interesse heb of kan opbrengen?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:49 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dan blijf je voor altijd alleen Deezer want de wereld van mensen is veel breder dan hun werk. Als het jou niet boeit wat iemand gedaan heeft, niet boeit wat er in het leven van zijn/haar familie/vrienden speelt, niet boeit waar iemand zijn/haar interesse ligt als dat niet overeen komt met die van jou dan ga jij geen vrienden krijgen en al helemaal geen relatie. Hard? maybe maar wel de waarheid
Maar als je al op het werk het je niet lukt dat op te brengen, hoe wil dat dan bij leeftijdgenoten lukken ? Ik hoor ook soms wel eens onderwerpen tijdens gesprekken die me niet zo interesseren, maar ik luister gewoon ernaar als ik merk dat het voor iemand belangrijk is. Stel ik zou alleen nog maar communiceren wat alleen mij interesseert, dan is het contact snel afgelopen. En leeftijdsgenoten zijn daar nog wel wat rigoureuzer in dan je oudere werkcollega's.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook mensen van mijn leeftijd, en je hebt werk iig gemeen. Als het dáár al niet lukt, blijf ik voor altijd alleen.
Onzin, ik kan prima interesse opbrengen voor dingen die ik nooit heb meegemaakt of zal meemaken. Juist dan, want ik ben nieuwsgierig naar hoe dat dan is. En ook als het me echt niks interesseert vraag ik toch door. Als het iemand zijn passie is bijvoorbeeld laat ik hem/haar gewoon meer vertellen. Is wel zo sociaal en meestal leer ik er ook nog wat van.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt dit misschien ook deels omdat ik het zelf allemaal niet meemaak dus daardoor geen interesse heb of kan opbrengen?
Behalve stages waren mijn bijbanen vooral zelfstandig, dus ik had ook nooit contact met collega's.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Maar als je al op het werk het je niet lukt dat op te brengen, hoe wil dat dan bij leeftijdgenoten lukken ? Ik hoor ook soms wel eens onderwerpen tijdens gesprekken die me niet zo interesseren, maar ik luister gewoon ernaar als ik merk dat het voor iemand belangrijk is. Stel ik zou alleen nog maar communiceren wat alleen mij interesseert, dan is het contact snel afgelopen. En leeftijdsgenoten zijn daar nog wel wat rigoureuzer in dan je oudere werkcollega's.
Nee, het is nieuw en dat brengt spanning/angst met zich mee. Dat vertaal jij in "dat kan ik niet" of "daar hou ik niet van".quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt dit misschien ook deels omdat ik het zelf allemaal niet meemaak dus daardoor geen interesse heb of kan opbrengen?
Maar als je het lastig vindt om contact met anderen te leggen en dat ook niet echt wil, wat is dan de reden dat je wel een baantje zoekt waarbij je dat vaak moet doen?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Behalve stages waren mijn bijbanen vooral zelfstandig, dus ik had ook nooit contact met collega's.
Waarom zou dat er mee te maken hebben? Ik heb een collega die helemaal into dingen voor het goede doel is en dan actief, de Alpe d'HuZes voor mensen met kanker, zelf dingen organiseren enz enz, heb ik ook geen ervaring mee en zal ik zelf ook niet snel doen maar dan nog vraag ik haar hoe het gaat, wat haar ervaringen zijn enz enz en niet om fake te doen of tijd te doden maar omdat het gewoon leuk is om te horen waar andere mensen mee bezig zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het wel wil leren, en ik dus vrij eenzaam ben. Hecht veel waarde aan mijn vrijheid, maar sociale omgang mis ik wel soms.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar als je het lastig vindt om contact met anderen te leggen en dat ook niet echt wil, wat is dan de reden dat je wel een baantje zoekt waarbij je dat vaak moet doen?
Jij wil geen interesse in anderen tonen en dat is toch echt nodig voor sociale omgang, snap je dat dan niet?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het wel wil leren, en ik dus vrij eenzaam ben. Hecht veel waarde aan mijn vrijheid, maar sociale omgang mis ik wel soms.
Ik toon wel interesse, maar het boeit me niks. Dat laat ik niet zo merken hoor, maar het kost wel veel moeite.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Waarom zou dat er mee te maken hebben? Ik heb een collega die helemaal into dingen voor het goede doel is en dan actief, de Alpe d'HuZes voor mensen met kanker, zelf dingen organiseren enz enz, heb ik ook geen ervaring mee en zal ik zelf ook niet snel doen maar dan nog vraag ik haar hoe het gaat, wat haar ervaringen zijn enz enz en niet om fake te doen of tijd te doden maar omdat het gewoon leuk is om te horen waar andere mensen mee bezig zijn.
Waarom zouden ze interesse in jou tonen als jij dat nooit in hun dingen doet??
Oh geloof me, dat merken die mensen echt wel!quote:Op zondag 1 mei 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik toon wel interesse, maar het boeit me niks. Dat laat ik niet zo merken hoor, maar het kost wel veel moeite.
Dus jij herkent de blik 'laat maar lullen' en af en toe een paar knikjes geven wel?quote:Op zondag 1 mei 2016 21:58 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Oh geloof me, dat merken die mensen echt wel!
Dat is echt iets waar je zo doorheen prikt hoor.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus jij herkent de blik 'laat maar lullen' en af en toe een paar knikjes geven wel?
Oh zeker en dan zeg ik als het je niet boeit zeg het dan maar ga niet zo dom lopen doen alsof.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus jij herkent de blik 'laat maar lullen' en af en toe een paar knikjes geven wel?
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:59 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar wat boeit jou dan WEL? Films wil je niet over praten zeg je, je gaat niet uit, waar wil je het dat WEL over hebben met die mensen?
En als diegene dan zegt: het boeit me inderdaad niet veel? Ik zou dan juist vragen: maar waarom boeit het jou? Beetje stangen soms.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:59 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Oh zeker en dan zeg ik als het je niet boeit zeg het dan maar ga niet zo dom lopen doen alsof.
Noem eens een voorbeeld van hoe zo'n gesprek zou lopen dan? Hoe gaat een gesprek wat jou kan boeien? 'hoe de mens werkt' is zo vaagquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.
Als je dat wilt weten dan is het wel noodzakelijk dat je interesse in mensen toont.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.
Dat is hoe het leven van die mensen werkt.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat kan al een hele mooie opening zijn voor een gesprek, beter dan dat domme ja knikken en met je hoofd ergens anders zittenquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En als diegene dan zegt: het boeit me inderdaad niet veel? Ik zou dan juist vragen: maar waarom boeit het jou? Beetje stangen soms.
Waarom mensen sommige keuzes maken, A zeggen maar B doen, bijvoorbeeld. 'Ik wil stoppen met roken!' Doe dat dan, gooi je pakjes weg en koop ze niet meer. Ja, is lastig, maar zeur niet als je het toch niet doet of van plan bent.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van hoe zo'n gesprek zou lopen dan? Hoe gaat een gesprek wat jou kan boeien? 'hoe de mens werkt' is zo vaag
LOLquote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dat zeg jij? 'Ik wil meer contacten'! Spreek dan mensen aan maar zeur er niet over als je het toch niet doetquote:Op zondag 1 mei 2016 22:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom mensen sommige keuzes maken, A zeggen maar B doen, bijvoorbeeld. 'Ik wil stoppen met roken!' Doe dat dan, gooi je pakjes weg en koop ze niet meer. Ja, is lastig, maar zeur niet als je het toch niet doet.
Omdat andere mensen daar niet zo van gediend zijn, '' zomaar '' aangesproken te worden.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En dat zeg jij? 'Ik wil meer contacten'! Spreek dan mensen aan maar zeur er niet over als je het toch niet doet
Dat denk jij. Als ik op de bus sta te wachten vind ik het prima als iemand mij aanspreekt hoorquote:Op zondag 1 mei 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat andere mensen daar niet zo van gediend zijn, '' zomaar '' aangesproken te worden.
Ligt eraan door wie en met welk doel. Niet zo generaliseren.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:04 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat andere mensen daar niet zo van gediend zijn, '' zomaar '' aangesproken te worden.
Afhankelijk van de manier waarop natuurlijk. Als hij vraagt of mijn korte rokje niet te koud is of dat mijn rode haar misschien fake is heb ik het snel gezien.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:04 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dat denk jij. Als ik op de bus sta te wachten vind ik het prima als iemand mij aanspreekt hoor
hahaha! Ja inderdaad! Daarom is het ook zo belangrijk dat Deezer leert wat wel en niet kan in zo'n momentquote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Afhankelijk van de manier waarop natuurlijk. Als hij vraagt of mijn korte rokje niet te koud is of dat mijn rode haar misschien fake is heb ik het snel gezien.
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:07 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
hahaha! Ja inderdaad! Daarom is het ook zo belangrijk dat Deezer leert wat wel en niet kan in zo'n moment
Precies! Maar Deezer denkt dat die mensen hem niets meer kunnen leren, echt zonde want ik denk dat hij er heel veel voordeel uit kan halen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios met een medewerker: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek, dus die kijk ik een andere keer wel. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ligt eraan door wie en met welk doel. Niet zo generaliseren.
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.
Dan betrek je het gesprek direct op jezelf, zij kennen je niet en je boeit hen ook niet. Begin eens een normaal gesprek door interesse te tonen in een ander. Dit is geen gesprekje starten, dit is gewoon jezelf opdringen aan een ander.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?
En levert jou dat op wat je wil? Sociaal leven, relatie?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.
Dat maakt je niet uniek, dat maakt je net zoals de andere egoisten.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan betrek je het gesprek direct op jezelf, zij kennen je niet en je boeit hen ook niet. Begin eens een normaal gesprek door interesse te tonen in een ander. Dit is geen gesprekje starten, dit is gewoon jezelf opdringen aan een ander.
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En levert jou dat op wat je wil? Sociaal leven, relatie?
Je kunt de wereld niet veranderen, alleen jezelf.
Echt ga naar een psycholoog of inderdaad Sova cursus want je snapt er helemaal niets vanquote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?Anders komen mensen ooit in contact met elkaar, of je jezelf nou luchtig of geforceerd opdringt.
Nee.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?Anders komen mensen ooit in contact met elkaar, of je jezelf nou luchtig of geforceerd opdringt.
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.
Dat denken ASS'ers graag, maar nee. De wereld is al hartstikke logisch, maar niet door iedereen even goed te begrijpen. Om vervolgens je eigen logica erop los te laten is een persoonlijke keuze, maar niet de meest werkzame, zoals je zelf maar al te goed ervaart.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manierquote:Op zondag 1 mei 2016 22:22 schreef gebakken-koekje het volgende:
En het is helemaal niet erg om te accepteren dat je de wereld niet snapt door een stoornis maar om vervolgens geen hulp te accepteren omdat je het allemaal zelf wel denkt te weten is niet zo verstandig
Jij bent toch niet tevreden met de manier waarop je leven gaat nu? het lukt je toch niet om dat te veranderen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manier
Waarom zou je dan vast willen houden aan jouw manier als dat niet de juiste manier is en anderen die wel op een makkelijke manier contact leggen 'blaaskaken' noemen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manier
Maar de harde waarheid is dat de wereld zo niet werkt. Ergo: de wereld gaat zich niet aan jou aanpassen, dus zul jij je aan de wereld moeten aanpassen. Dat doe je onder andere door sociale vaardigheden aan te leren en interesse te tonen in andere mensen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja maar dat ben je dus niet. Als jouw focus op het zogeheten zakelijke aspect lag, was dat ook te lezen op je cv, maar jij hebt geen relevante werkervaring en studievertraging. Dus nu doen alsof je sociaal minder geinvesteerd hebt om zakelijk vooruit te komen is onzin.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en ik zie alles feitelijk en zakelijk. Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken). Vrij arrogant misschien, maar dat komt omdat ik gewoon niet zo sociaal ben. Ik ben wel oprecht in mijn werk, maar daarbuiten blijkbaar niet en kan dat ook niet faken zoals al meerdere keren is aangetoond. Dat zal vast iemand weten te waarderen, maar daardoor staan de dames niet in de rij, ik ben geen popi jopie jongen, eerder iemand die inhoudelijk veel beter is dan hij zelf denkt of laat zien.
Hoe ik werk, hoe ik leef, hoe ik ben, is wat ik gegeten heb gister, wat mijn hobbies zijn etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |