Precies! Maar Deezer denkt dat die mensen hem niets meer kunnen leren, echt zonde want ik denk dat hij er heel veel voordeel uit kan halen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios met een medewerker: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek, dus die kijk ik een andere keer wel. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:06 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ligt eraan door wie en met welk doel. Niet zo generaliseren.
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tijd voor een sova cursus dus. En/of een gesprek bij de psycholoog.
Dan betrek je het gesprek direct op jezelf, zij kennen je niet en je boeit hen ook niet. Begin eens een normaal gesprek door interesse te tonen in een ander. Dit is geen gesprekje starten, dit is gewoon jezelf opdringen aan een ander.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?
En levert jou dat op wat je wil? Sociaal leven, relatie?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.
Dat maakt je niet uniek, dat maakt je net zoals de andere egoisten.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan leer je ook maar wat 'gewenst' is. Als ASS'er kijk ik op een andere manier naar de wereld, lekker direct. Zouden meer mensen moeten doen, maar de meeste mensen kunnen of durven de waarheid niet aan. Dat maakt mij uniek, iets wat meer mensen wel zouden willen hebben of kunnen, maar dat door het sociaal wenselijke niet doen of durven.
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dan betrek je het gesprek direct op jezelf, zij kennen je niet en je boeit hen ook niet. Begin eens een normaal gesprek door interesse te tonen in een ander. Dit is geen gesprekje starten, dit is gewoon jezelf opdringen aan een ander.
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En levert jou dat op wat je wil? Sociaal leven, relatie?
Je kunt de wereld niet veranderen, alleen jezelf.
Echt ga naar een psycholoog of inderdaad Sova cursus want je snapt er helemaal niets vanquote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?Anders komen mensen ooit in contact met elkaar, of je jezelf nou luchtig of geforceerd opdringt.
Nee.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als jij iemand aanspreekt op een feestje dring je jezelf toch ook op?Anders komen mensen ooit in contact met elkaar, of je jezelf nou luchtig of geforceerd opdringt.
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.
Dat denken ASS'ers graag, maar nee. De wereld is al hartstikke logisch, maar niet door iedereen even goed te begrijpen. Om vervolgens je eigen logica erop los te laten is een persoonlijke keuze, maar niet de meest werkzame, zoals je zelf maar al te goed ervaart.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De wereld zou een stuk logischer zijn als er meer mensen doen/denken zoals ASS'ers.
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manierquote:Op zondag 1 mei 2016 22:22 schreef gebakken-koekje het volgende:
En het is helemaal niet erg om te accepteren dat je de wereld niet snapt door een stoornis maar om vervolgens geen hulp te accepteren omdat je het allemaal zelf wel denkt te weten is niet zo verstandig
Jij bent toch niet tevreden met de manier waarop je leven gaat nu? het lukt je toch niet om dat te veranderen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manier
Waarom zou je dan vast willen houden aan jouw manier als dat niet de juiste manier is en anderen die wel op een makkelijke manier contact leggen 'blaaskaken' noemen?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan zou je automatisch accepteren dat de manier waarop die andere mensen leven, wel de juist is. Maar er is geen juiste manier
Maar de harde waarheid is dat de wereld zo niet werkt. Ergo: de wereld gaat zich niet aan jou aanpassen, dus zul jij je aan de wereld moeten aanpassen. Dat doe je onder andere door sociale vaardigheden aan te leren en interesse te tonen in andere mensen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja maar dat ben je dus niet. Als jouw focus op het zogeheten zakelijke aspect lag, was dat ook te lezen op je cv, maar jij hebt geen relevante werkervaring en studievertraging. Dus nu doen alsof je sociaal minder geinvesteerd hebt om zakelijk vooruit te komen is onzin.quote:Op zondag 1 mei 2016 21:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, en ik zie alles feitelijk en zakelijk. Dus als ik ergens werk WEET ik dat ik goed ben (misschien wel beter dan de mensen die daar werken). Vrij arrogant misschien, maar dat komt omdat ik gewoon niet zo sociaal ben. Ik ben wel oprecht in mijn werk, maar daarbuiten blijkbaar niet en kan dat ook niet faken zoals al meerdere keren is aangetoond. Dat zal vast iemand weten te waarderen, maar daardoor staan de dames niet in de rij, ik ben geen popi jopie jongen, eerder iemand die inhoudelijk veel beter is dan hij zelf denkt of laat zien.
Hoe ik werk, hoe ik leef, hoe ik ben, is wat ik gegeten heb gister, wat mijn hobbies zijn etc.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe het leven, de mens, werkt. Dat is nog altijd beter dan persoonlijke verhalen van mensen wat ze gisteren gegeten of waar hun dochter zo goed in is.
Jouw wereld is echt zwart-wit he?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei, waarom t gesprek over jou laten gaan? Die ander beoit dat niet. Vraag naar de ander, wel op positieve manier, en dus niet waarom hij in Godsnaam dat werk doet..quote:Op zondag 1 mei 2016 22:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil dan vaak op onhandige locaties een gesprekje starten. Zoals bij de bios met een medewerker: dat ik eigenlijk liever naar een andere film zou gaan, maar dat ie best lang zou duren en dat ik vandaag niet trek, dus die kijk ik een andere keer wel. Oh waarom niet dan, wat heb je gedaan? Oh, ja tegenwoordig duren veel films al langer dan 2 uur!.. Maar achter mij staat nog een rij met mensen, dus tja niet handig, maar wanneer zou ik dat wel kunnen?
De juiste manier is de manier wat jou het gelukkigst maakt. En jij zit al een jaar te zeiken op een forum hoe ontevreden je bent met je leven, dus jij leeft je leven niet op de juiste manier.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen is hijzelf degene die het naar iedereen stuurt, maar dat is daarnet ook al tegen je gezegd.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:06 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Jeetje, dus iemand geeft uit goed vertrouwen een linkje naar zijn persoonlijk profiel en dan stuurt de ontvang(st)er deze gewoon even lekker door naar iedereen. Echt, wat laten sommige Fokkers zich weer kennen zeg. Stijlloos.
Hij had toch ook een keer zijn 06 naar jou en anderen, vooral Fok! dames gestuurd?quote:Op zondag 1 mei 2016 23:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alleen is hijzelf degene die het naar iedereen stuurt, maar dat is daarnet ook al tegen je gezegd.
Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Maar even goed, dat zo'n persoon dat met zijn/haar eigen identiteit doet moet hij/zij zelf weten, dat bepaal jij voor iemand anders niet. Laat staan daarna die persoon in het openbaar voor lul zetten. Je kunt lullen wat je wil, maar het blijft een rotstreek. Puberaal kutgedrag.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alleen is hijzelf degene die het naar iedereen stuurt, maar dat is daarnet ook al tegen je gezegd.
Nogmaals: hij stuurt het zelf naar iedereen rond.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:12 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je mij met iemand anders. Maar even goed, dat zo'n persoon dat met zijn/haar eigen identiteit doet moet hij/zij zelf weten, dat bepaal jij voor iemand anders niet. Laat staan daarna die persoon in het openbaar voor lul zetten. Je kunt lullen wat je wil, maar het blijft een rotstreek. Puberaal kutgedrag.
Nee, ASS'ers zien voornamelijk details en kijken voorbij de context. Met als gevolg, dat ASS'ers het geheel missen. En, dit is eigenlijk een gebrek en niet een superkracht...quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat wil hij niet, hij wil geen dingen doen met mensen die ook ASS (of een andere stoornis hebben) want daar is hij te goed voor (zegt hij zelf)quote:Op zondag 1 mei 2016 23:27 schreef isax het volgende:
Joh ga eens kijken wat je regio allemaal aanbied voor mensen met ass.
Wellicht hebben ze bijvoorbeeld een inloop plek bijvoorbeeld een café.
Oh dan acht ik dat hij alleen sterft aangezien iedereen wel een stoornis heeft als die getest word.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:36 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Dat wil hij niet, hij wil geen dingen doen met mensen die ook ASS (of een andere stoornis hebben) want daar is hij te goed voor (zegt hij zelf)
Past wel in zijn 'alleen mooie jonge vrijgezelle vrouwen zijn boeiend genoeg' beeld, alles moet bij hem 100% perfect zijn en dat bestaat gewoon nietquote:Op zondag 1 mei 2016 23:37 schreef isax het volgende:
[..]
Oh dan acht ik dat hij alleen sterft aangezien iedereen wel een stoornis heeft als die getest word.
En wat is 100%quote:Op zondag 1 mei 2016 23:39 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Past wel in zijn 'alleen mooie jonge vrijgezelle vrouwen zijn boeiend genoeg' beeld, alles moet bij hem 100% perfect zijn en dat bestaat gewoon niet
In zijn ogen dus knap, jong, vrijgezel en geen stoornis. Oh en natuurlijk wel een goede opleidingquote:
Oftewel 'Premium'.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:43 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
In zijn ogen dus knap, jong, vrijgezel en geen stoornis. Oh en natuurlijk wel een goede opleiding
Die meiden bestaan nietquote:Op maandag 2 mei 2016 00:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen als die meiden zelf ook wat te bieden hebben, en ik dus niet.
Wat voor meisje denk of hoop je eigenlijk te treffen?quote:Op maandag 2 mei 2016 00:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Alleen als die meiden zelf ook wat te bieden hebben, en ik dus niet.
Dat heb ik al 1000x gezegd. Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat voor meisje denk of hoop je eigenlijk te treffen?
Denk je ooit iemand te vinden waar je oprecht geïnteresseerd in kunt zijn?quote:Op maandag 2 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heb ik al 1000x gezegd. Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.
En toch lukt het je al jaren niet, ondanks dat het blijkbaar niet zo moielijk is.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heb ik al 1000x gezegd. Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.
En jij bent nog steeds alleen. Trek je conclusies.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:
Als ik om mij heen kijk moet het niet zo moeilijk zijn om een meisje aan je te laten binden.
Hoe weet jij nou hoe andere ASSers naar de wereld kijken? Jij wil niets met ze te maken hebben, terwijl je juist van elkaar zou kunnen leren.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarin ben je als mens, en als ASS'er, echt niet uniek. Sterker nog, dat is iets wat ik bij meer mensen met asperger zo heb ervaren. 'Ze' kunnen om die reden snel bot of betweterig overkomen.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk is iedereen uniek en toch zijn we ergens allemaal weer hetzelfde.quote:Op maandag 2 mei 2016 07:40 schreef ElDinosaur het volgende:
'Uniek' zijn is niet altijd in je voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |