De enige mensen die ik ken die uiteindelijk zijn geworden wat ze op hun veertiende of vijftiende wilden worden, zijn banketbakker of vrachtwagenchauffeur.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.groene.nl/artikel/ik-wil-niet-ordinary-zijn
Portret van een puber.
Is het een neger?!?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:06 schreef Tem het volgende:
Ik had bijna de titel gemaakt: Kaas- heeft een neger!
Is het een neger, wie ben je dan!?!quote:
quote:Eerst dacht ik over de Bijlmer: daar wil je niet dood gevonden worden. Elke pauze stond ik bij meisjes die alleen over make-up konden praten en over jongens die ze niet kenden. Ik wilde over festivals praten, reizen, kunst, daar konden zij gewoon niets over zeggen. Als je in je tuinbroek naar school kwam, werd je vreemd aangekeken. Maar ik ben nu wel blij dat ik naar osb ben gegaan, anders was ik nog steeds een heel naïef meisje geweest.
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me
Ja eh, hoi.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
http://www.groene.nl/artikel/ik-wil-niet-ordinary-zijn
Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me
[..]
Je bent immers een sneeuwvlokje.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.
Integendeel. Daarom juist al zo vroeg mogelijk conformeren aan de normen die de samenleving en met name Amsterdam-Zuid aan je oplegt.quote:
Het zal de calvinistische insteek van mijn opvoeding wel geweest zijn dat ik dat soort uitspraken echt niet uit kan staanquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.
Is het arrogantie of is het gewoon - zoals alle pubers doen - op zoek gaan naar de mensen in wie jijzelf herkent? Als je uit een culturele omgeving komt vind je die mensen niet op een arbeiders- of zwarte school. Dat is huis-tuin-en-keuken sociologie. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het zal de calvinistische insteek van mijn opvoeding wel geweest zijn dat ik dat soort uitspraken niet echt uit kan staan
Het lijkt mij dan ook prima om gewoon over al die culturele zaken te kunnen praten, maar dit schiet in een soort arrogantie en complete vervreemding van de rest. Blijkbaar zijn al die onderwerpen waar de rest mee bezig is niet meer waardig voor een gesprek. Die personen zijn dan naïef, niet-wetend, schapen van de massa. Ze wilde zelf niet 'ordinary' zijn.
Persoonlijk vind ik dat soort mensen nooit echt prettig in de omgang, daarnaast vind ik het kunnen communiceren in verschillende lagen van de maatschappij zonder je continu te ergeren om al te paupers wel een gezonde eigenschap.
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is het arrogantie of is het gewoon - zoals alle pubers doen - op zoek gaan naar de mensen in wie jijzelf herkent? Als je uit een culturele omgeving komt vind je die mensen niet op een arbeiders- of zwarte school. Dat is huis-tuin-en-keuken sociologie. Niets mis mee.
Met een vrij christelijke omgeving bedoel je waarschijnlijk "provinciaalse, blanke mensen uit de middenklasse". De tegenstellingen in Amsterdam zijn wel iets heftiger. Iets wat je meteen merkt als je het Vossius gymnasium vergelijkt met de OSB. Dat gaat verder dan wel of niet naar de kerk gaan en of je meer een kakker of een skater bent.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.
Ik ben van mening dat een beetje menging qua opzichten en ideeën nooit zo slecht is. Als iedereen op zo'n school zo hard bezig is om een beetje divers en niet-ordinary voor de dag te komen dan begint het uiteindelijk toch op zo'n uniforme clique te lijken. Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in een vrij christelijke omgeving gewoond, ik heb vrij weinig met hun ideeën en opvattingen maar ik kan wel op een normale en gezonde manier met ze omgaan. Dat heb ik bij dat Groene Amsterdammer verhaaltje er nog niet echt uit kunnen halen.
Ontwikkeld.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.
Ik ben van mening dat een beetje menging qua opzichten en ideeën nooit zo slecht is. Als iedereen op zo'n school zo hard bezig is om een beetje divers en niet-ordinary voor de dag te komen dan begint het uiteindelijk toch op zo'n uniforme clique te lijken. Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in een vrij christelijke omgeving gewoond, ik heb vrij weinig met hun ideeën en opvattingen maar ik kan wel op een normale en gezonde manier met ze omgaan. Dat heb ik bij dat Groene Amsterdammer verhaaltje er nog niet echt uit kunnen halen.
Waarom dan op je 14e gaan soul-seeken in Patagonië en je identificeren met de werken van Ilya Repin?quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Integendeel. Daarom juist al zo vroeg mogelijk conformeren aan de normen die de samenleving en met name Amsterdam-Zuid aan je oplegt.
Omdat iedereen dat doet. Duh.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Waarom dan op je 14e gaan soul-seeken in Patagonië en je identificeren met de werken van Ilya Repin?
Lekker C&M'ers bashen. Zo ken ik de school weer.quote:‘Net zoals veel klasgenoten weet ik nog niet wat ik wil gaan doen. Een toekomstdroom heb ik nog niet. Ik ben een echte alfa. Op school wordt nog wel eens lacherig over het cultuur maatschappij-profiel gedaan, het wordt wel het cultuur minimumloon-profiel genoemd. Met een natuur techniek-profiel zijn je kansen op de arbeidsmarkt veel groter. Ik volg alle talen “verzwaard”: Cambridge-Engels, Delf-Frans en Goethe-Duits. Een aantal klasgenoten weet al welke richting of studie ze willen gaan doen, daar ben ik soms wel licht jaloers op. Maar de meerderheid van mijn klasgenoten twijfelt enorm.
Wat een verwende kutkinderen. Als gezonde Achterhoekse jongeman was het hoogtepunt van mijn week op die leeftijd als we met wat vrienden met een afgetrapte MT5 over wat braakliggende akkers gingen crossen, en bestond de enige culturele verrijking uit bier drinken bij een optreden van de Motorband.quote:
Precies om die reden mocht ik van mijn moeder nooit met mensen praten van buiten de ring buiten Amsterdam.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat een verwende kutkinderen. Als gezonde Achterhoekse jongeman was het hoogtepunt van mijn week op die leeftijd als we met wat vrienden met een afgetrapte MT5 over wat braakliggende akkers gingen crossen, en bestond de enige culturele verrijking uit bier drinken bij een optreden van de Motorband.
Dan maar lekker een beetje met je gymnasiummaatjes miepen over micro-agressions en safe-spaces op je rubberen-tegel schoolpleintje.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies om die reden mocht ik van mijn moeder nooit met mensen praten van buiten de ring buiten Amsterdam.
Niet dat ik die lui anders wel verstaan had, maar toch.
Hehe, klopt wel. Als die gevallen hier voorbij rijden denk ik onbewust ook nog wel 'dat het er best wel nichterig uitziet'quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan maar lekker een beetje met je gymnasiummaatjes miepen over micro-agressions en safe-spaces op je rubberen-tegel schoolpleintje.
Daarom ook geen medelijden met het feit dat men daar opgescheept zit met Aprillarijdend nektasjestuig. Die worden daar gezien als "gangster" en "eng". Hier worden die gewoon uitgemaakt voor "homo". Want echte kerels rijden op crossbrommers.
Wat voor homo's ken je dan vraag ik me af.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:57 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Hehe, klopt wel. Als die gevallen hier voorbij rijden denk ik onbewust ook nog wel 'dat het er best wel nichterig uitziet'
Hoho. GS heeft ook gevoelens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan maar lekker een beetje met je gymnasiummaatjes miepen over micro-agressions en safe-spaces op je rubberen-tegel schoolpleintje.
Daarom ook geen medelijden met het feit dat men daar opgescheept zit met Aprillarijdend nektasjestuig. Die worden daar gezien als "gangster" en "eng". Hier worden die gewoon uitgemaakt voor "homo". Want echte kerels rijden op crossbrommers.
Je kan de kerel wel uit het platteland halen, maar het platteland niet uit de kerel. Zelfde met potenrammen. Daar wordt in de steden ook nog wel eens op neergekeken, terwijl het toch goed is voor de sociale cohesie. Lekker met de hele buurt achter zo'n poot aanjagen. In de Randstad weet men vaak niet eens wie de buren zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:57 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Hehe, klopt wel. Als die gevallen hier voorbij rijden denk ik onbewust ook nog wel 'dat het er best wel nichterig uitziet'
Kaas en Voorschrift rijden scooters omdat zo'n fietszadel er gewoon in verdwijnt. Die hebben het extra oppervlak van zo'n scooterzetel echt nodig.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat voor homo's ken je dan vraag ik me af.
Met dat soort achterlijke Achterhoekse praktijken ben ik dan weer niet bekend. Hier wordt in zwaar christelijke kringen homoseksualiteit nog gewoon doodgezwegen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan de kerel wel uit het platteland halen, maar het platteland niet uit de kerel. Zelfde met potenrammen. Daar wordt in de steden ook nog wel eens op neergekeken, terwijl het toch goed is voor de sociale cohesie. Lekker met de hele buurt achter zo'n poot aanjagen. In de Randstad weet men vaak niet eens wie de buren zijn.
Merendeel ziet er mannelijker uit dan zo'n figuur met een buideltje en een Vespa scootertje.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat voor homo's ken je dan vraag ik me af.
Doodzwijgen duurt zo lang.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Met dat soort achterlijke Achterhoekse praktijken ben ik dan weer niet bekend. Hier wordt in zwaar christelijke kringen homoseksualiteit nog gewoon doodgezwegen.
Hear hear.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Flikkers die er niet uitzien als nichten passen natuurlijk ook niet in je plaatje?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:06 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Merendeel ziet er mannelijker uit dan zo'n figuur met een buideltje en een Vespa scootertje.
quote:
Ik reed een Tomos-brommer.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kaas en Voorschrift rijden scooters omdat zo'n fietszadel er gewoon in verdwijnt. Die hebben het extra oppervlak van zo'n scooterzetel echt nodig.
Ik een paar keer achterop. Wel een keer een boete gehad, mijn succesratio is niet zo hoogquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben zeker weer de enige die nog nooit op een een brommer heeft gezeten.
Terwijl je achterop zat?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik een paar keer achterop. Wel een keer een boete gehad, mijn succesratio is niet zo hoog
Dat verklaart de nijd jegens brommerrijders.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben zeker weer de enige die nog nooit op een een brommer heeft gezeten.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
Plattelands tjappies op (opgevoerde) crossbrommers zijn anders maar schraal volk
Jaquote:
quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaGeen helm. Gesnapt door politie in burger op een boerenzandweggetje honderd meter van waar we vertrokken waren.
Spartametjesquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:21 schreef 99.999 het volgende:
Ook erg weinig brommer gereden. Paar keer een solextochtje gedaan en samen met een vriend een paar weken een tandem-Spartamet gehad
Wel een keer hard moeten lachen toen ik op een 80km weg reed met de auto en op het naastgelegen fietspad werd ingehaald door een plattelandstjappie op een brommer. Helaas voor de tjappie stonden de platte petten eens tukje verderop brommers te controleren.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat verklaart de nijd jegens brommerrijders.
[..]
In de tandem-variant met een paar biertjes op was het best spannend in de bochtenquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Spartametjes. Al schijn je die wel leuk op te kunnen voeren.
Ik stel juist net het tegenovergestelde. Dat de meeste homo's die ik ken niet in het stereotype plaatje passen. Dan mag ik nog wel dingen 'nichterig' of 'verwijfd' vinden. Zelfde had ik laatst tijdens zo'n stukje van The Passion, waar Jezus en Judas vrij sensueel het nummer 'Mag ik dan bij jou' gingen zingen. Vond ik wel leuk, vooral omdat het op de EO uitgezonden werd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Flikkers die er niet uitzien als nichten passen natuurlijk ook niet in je plaatje?
Krijg je hem terug in ongeveer 35cm³.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel een keer hard moeten lachen toen ik op een 80km weg reed met de auto en op het naastgelegen fietspad werd ingehaald door een plattelandstjappie op een brommer. Helaas voor de tjappie stonden de platte petten eens tukje verderop brommers te controleren.
Terecht.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:25 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Krijg je hem terug in ongeveer 35cm³.
Ik heb wel eens een verjaardagsfeestje gehad waar we een hele dag met tandems aan het fietsen warenquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de tandem-variant met een paar biertjes op was het best spannend in de bochten
De bijbel is niet vies van mannenliefde natuurlijk. Hoe de apostelen over Christus praten soms, je ziet Señor Chang al voor je.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:25 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik stel juist net het tegenovergestelde. Dat de meeste homo's die ik ken niet in het stereotype plaatje passen. Dan mag ik nog wel dingen 'nichterig' of 'verwijfd' vinden. Zelfde had ik laatst tijdens zo'n stukje van The Passion, waar Jezus en Judas vrij sensueel het nummer 'Mag ik dan bij jou' gingen zingen. Vond ik wel leuk, vooral omdat het op de EO uitgezonden werd.
Oei, welk dorp? Van die "eckte eckte" zwartekousen en alles?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Overigens was ik een atheneum knulletje uit een bible belt vinexwijkje dus heb ik ook nooit op een scooter gereden.
Grachtengordel (of wat er voor door moet gaan) hierquote:
Die hebben vast wel een paar vrij ranzige orgies gehad in één of andere hooischuur. Maar daar hoor je dan weer niets over tijdens de preek.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De bijbel is niet vies van mannenliefde natuurlijk. Hoe de apostelen over Christus praten soms, je ziet Señor Chang al voor je.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oei, welk dorp? Van die "eckte eckte" zwartekousen en alles?
Progressieve ouders in een zwartekousendorp van 10K inwoners? Overal met de nek aangekeken worden, natuurlijk?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:33 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, maar daar ging je dan ook vrijwel niet mee om. Die zuil is nog nooit omgegaan.
Onze Mono is niet overal even geliefd.quote:En je blijft een arrogante kwal met een hautaine houding.
Triest gedoe daar.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Onze Mono is niet overal even geliefd.
quote:Alleenstaanden die een nieuwe kat in huis halen, moeten langer betaald verlof kunnen krijgen. Daarvoor pleit D66 in de Tweede Kamer. De partij wil mensen op die manier de kans geven om in de belangrijke eerste maanden een band met hun huisdier op te bouwen.
Die post is van toepassing op iedereen in deze reeks, behalve Disana.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mono is een schat.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tr00.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Die post is van toepassing op iedereen in deze reeks, behalve Disana.
Er zijn mensen die denken dat dit bericht van De Speld afkomt, maar iedereen die D66 echt goed kent weet wel beter.quote:
Nee valt wel mee, ze gaan zelf ook nog wel naar de kerk enzo.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:35 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Progressieve ouders in een zwartekousendorp van 10K inwoners? Overal met de nek aangekeken worden, natuurlijk?
Zou ook wel in het plaatje van de D66 kiezer passen. Wat heeft een D66'er aan zwangerschapsverlof zolang een endeldarm geen baarmoeder is?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zijn mensen die denken dat dit bericht van De Speld afkomt, maar iedereen die D66 echt goed kent weet wel beter.
Wat verwacht je dan dat hij krijgt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:50 schreef Tchock het volgende:
Die monstertruckbestuurder gaat in hoger beroep omdat hij 15 maanden een te hoge straf vindt. Dom dom dom.
Nou ja, ter zitting bleef hij aanvoeren dat er van alles mis was met zijn monstertruck terwijl dat uit uitgebreide tests niet naar voren kwam.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:55 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan dat hij krijgt?
Ik heb overigens bewondering voor je doorzettingsvermogen.quote:
http://www.nu.nl/weekend/(...)rden-dan-ikzelf.htmlquote:Peter R. de Vries: 'Peter R. de Vries is groter geworden dan ikzelf'
hahahahaquote:Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/weekend/(...)rden-dan-ikzelf.html
Man man man
quote:Een bijbehorende petitie, die ervoor moet zorgen dat providers de NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) van internetpesters op verzoek aan slachtoffers overhandigen, is donderdag meer dan 92.000 keer ondertekend.
Ik ben gewoon m'n tijd aan het uitzitten op m'n werk, maar het is zo ongeveer weekend, dus de onnozelaars zoeken het verder maar uit.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb overigens bewondering voor je doorzettingsvermogen.
Hehe. Waar? Klopkoek?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het ook best een forse straf voor een ongeluk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:50 schreef Tchock het volgende:
Die monstertruckbestuurder gaat in hoger beroep omdat hij 15 maanden een te hoge straf vindt. Dom dom dom.
Vanochtend ook weer een artikel over het geheim ongericht tappen, in de VK geloof ik. Moet ik straks nog even terug lezen. Maar het is niet een beste dag voor de digitale rechtenquote:
Hehehe.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/weekend/(...)rden-dan-ikzelf.html
Man man man
Ja, die heb ik ook gelezen. IJzingwekkend. Binnenkort maar eens kijken wat ik zelf kan doen met proxy's of TOR of zo.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Vanochtend ook weer een artikel over het geheim ongericht tappen, in de VK geloof ik. Moet ik straks nog even terug lezen. Maar het is niet een beste dag voor de digitale rechten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |