abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161799146
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral economen.
pi_161799152
quote:
De enige mensen die ik ken die uiteindelijk zijn geworden wat ze op hun veertiende of vijftiende wilden worden, zijn banketbakker of vrachtwagenchauffeur.
pi_161799163
Kaas- neemt nog eens zijn modellen door.

pi_161799170
Ik had bijna de titel gemaakt: Kaas- heeft een neger!
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:08:07 #5
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161799192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:06 schreef Tem het volgende:
Ik had bijna de titel gemaakt: Kaas- heeft een neger!
Is het een neger?!?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_161799204
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:08 schreef Euribob het volgende:

[..]

Is het een neger?!?
Is het een neger, wie ben je dan!?!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 14:08:55 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:13:44 #7
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161799317
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Is het een neger, wie ben je dan!?!
Ik sla je de ty-fus!!
pi_161799355
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:08 schreef Euribob het volgende:

[..]

Is het een neger?!?
Als het geen jager is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:20:41 #9
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161799458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als het geen jager is.
Het is de slager van Schipluiden, mensen!
pi_161799513
http://www.groene.nl/artikel/ik-wil-niet-ordinary-zijn

Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me :P
quote:
Eerst dacht ik over de Bijlmer: daar wil je niet dood gevonden worden. Elke pauze stond ik bij meisjes die alleen over make-up konden praten en over jongens die ze niet kenden. Ik wilde over festivals praten, reizen, kunst, daar konden zij gewoon niets over zeggen. Als je in je tuinbroek naar school kwam, werd je vreemd aangekeken. Maar ik ben nu wel blij dat ik naar osb ben gegaan, anders was ik nog steeds een heel naïef meisje geweest.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:29:03 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161799602
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me
Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:29:36 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_161799615
Hoi, mag ik wat foto's (Met mijn Note 1 :') ) maken zodat ik wat in Photoshop kan oefenen.
Sure. Zolang ik maar een kopie krijg.

Ben nog aan het uitzoeken hoe die refine werkt in Photoshop. De orginele foto is (net te) licht blurry.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:29:37 #13
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161799616
quote:
http://www.groene.nl/artikel/ik-wil-niet-ordinary-zijn

Is het een hype ofzo, jezelf al helemaal politiek en cultureel ontplooien midden in je puberteit? Sowieso kun je met snobistisch gedrag niet vroeg genoeg beginnen lijkt me :P

[..]

Ja eh, hoi.
pi_161799639
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat heet fatsoenlijk onderwijs volgen en welopgevoed zijn. In de betere kringen in Amsterdam geen hype maar al eeuwenlang de norm.
Je bent immers een sneeuwvlokje.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:38:15 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161799834
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Integendeel. Daarom juist al zo vroeg mogelijk conformeren aan de normen die de samenleving en met name Amsterdam-Zuid aan je oplegt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161799895
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het zal de calvinistische insteek van mijn opvoeding wel geweest zijn dat ik dat soort uitspraken echt niet uit kan staan :P

Het lijkt mij dan ook prima om gewoon over al die culturele zaken te kunnen praten, maar dit schiet in een soort arrogantie en complete vervreemding van de rest. Blijkbaar zijn al die onderwerpen waar de rest mee bezig is niet meer waardig voor een gesprek. Die personen zijn dan naïef, niet-wetend, schapen van de massa. Ze wilde zelf niet 'ordinary' zijn.

Persoonlijk vind ik dat soort mensen nooit echt prettig in de omgang, daarnaast vind ik het kunnen communiceren in verschillende lagen van de maatschappij zonder je continu te ergeren aan al die paupers wel een gezonde eigenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 14:45:07 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:46:25 #17
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161800032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Het zal de calvinistische insteek van mijn opvoeding wel geweest zijn dat ik dat soort uitspraken niet echt uit kan staan :P

Het lijkt mij dan ook prima om gewoon over al die culturele zaken te kunnen praten, maar dit schiet in een soort arrogantie en complete vervreemding van de rest. Blijkbaar zijn al die onderwerpen waar de rest mee bezig is niet meer waardig voor een gesprek. Die personen zijn dan naïef, niet-wetend, schapen van de massa. Ze wilde zelf niet 'ordinary' zijn.

Persoonlijk vind ik dat soort mensen nooit echt prettig in de omgang, daarnaast vind ik het kunnen communiceren in verschillende lagen van de maatschappij zonder je continu te ergeren om al te paupers wel een gezonde eigenschap.
Is het arrogantie of is het gewoon - zoals alle pubers doen - op zoek gaan naar de mensen in wie jijzelf herkent? Als je uit een culturele omgeving komt vind je die mensen niet op een arbeiders- of zwarte school. Dat is huis-tuin-en-keuken sociologie. Niets mis mee.
--
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:58:49 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161800332
De Vinse School is trouwens ook wel een heerlijke GroenLinks grachtengordel cliché school. Gewoon geen schaamte en lekker de extremen op zoeken.

Heerlijk. Precies de reden waarom vrijheid van onderwijs zo'n groot goed is.
--
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:01:47 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161800415
quote:
Is het een hype ofzo,
Nou, in mijn klassen niet hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161800673
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Is het arrogantie of is het gewoon - zoals alle pubers doen - op zoek gaan naar de mensen in wie jijzelf herkent? Als je uit een culturele omgeving komt vind je die mensen niet op een arbeiders- of zwarte school. Dat is huis-tuin-en-keuken sociologie. Niets mis mee.
Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.

Ik ben van mening dat een beetje menging qua opzichten en ideeën nooit zo slecht is. Als iedereen op zo'n school zo hard bezig is om een beetje divers en niet-ordinary voor de dag te komen dan begint het uiteindelijk toch op zo'n uniforme clique te lijken. Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in een vrij christelijke omgeving gewoond, ik heb vrij weinig met hun ideeën en opvattingen maar ik kan wel op een normale en gezonde manier met ze omgaan. Dat heb ik bij dat Groene Amsterdammer verhaaltje er nog niet echt uit kunnen halen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:19:01 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161800849
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Ik denk een combinatie van beiden. Naar mijn ervaring is dat in dat soort kringen er nog wel eens neergekeken wordt op mensen die zij niet even cultureel ontwikkelt achten.

Ik ben van mening dat een beetje menging qua opzichten en ideeën nooit zo slecht is. Als iedereen op zo'n school zo hard bezig is om een beetje divers en niet-ordinary voor de dag te komen dan begint het uiteindelijk toch op zo'n uniforme clique te lijken. Ik heb zelf een groot deel van mijn leven in een vrij christelijke omgeving gewoond, ik heb vrij weinig met hun ideeën en opvattingen maar ik kan wel op een normale en gezonde manier met ze omgaan. Dat heb ik bij dat Groene Amsterdammer verhaaltje er nog niet echt uit kunnen halen.
Met een vrij christelijke omgeving bedoel je waarschijnlijk "provinciaalse, blanke mensen uit de middenklasse". De tegenstellingen in Amsterdam zijn wel iets heftiger. Iets wat je meteen merkt als je het Vossius gymnasium vergelijkt met de OSB. Dat gaat verder dan wel of niet naar de kerk gaan en of je meer een kakker of een skater bent.

Er zitten grote levensbeschouwelijke, culturele en sociaal-economische verschillen. Daarbinnen in heb je weer verschillende stedelijke subculturen die veelal wel naast elkaar kunnen bestaan (want de diversiteit van de grote stad) maar totaal niet matchen. Ik trek een heleboel groepen ook niet goed en dat is prima en allemaal oké binnen de stad. Ieder zeug zijn meug.
--
pi_161800975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Ontwikkeld.
pi_161801100
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

pi_161801300
Wat wel een hype is, is willekeurige processen en dingen als "hype" bestempelen ongeacht ouderdom of populariteit.
pi_161801305
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Integendeel. Daarom juist al zo vroeg mogelijk conformeren aan de normen die de samenleving en met name Amsterdam-Zuid aan je oplegt.
Waarom dan op je 14e gaan soul-seeken in Patagonië en je identificeren met de werken van Ilya Repin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')