Want?quote:Op donderdag 28 april 2016 00:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hij had em het ziekenhuis in moeten slaan.
M
hoe vreselijk voor woorden is het dan wel niet als het een paar schoentjes betreft.quote:Op donderdag 28 april 2016 02:47 schreef vronie het volgende:
Dit te vreselijk voor woorden om je kind zo te verliezen dat kleine schoentje op de straat.
Ik raakte laatst een geitje dat tussen twee geparkeerde auto's door kwam. Het is dat ik 30 reed maar ik tikte hem half over de dichtstbijzijnde Alp.quote:Op donderdag 28 april 2016 01:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt...zelfs stapvoets kun je iemand, zeker een peuter, kapot rijden. Alleen sleur je met 20km/u niet iemand tientallen meters mee.
De TT was geen aanwijzing voor je dat dit al bekend was?quote:Op donderdag 28 april 2016 06:53 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen gehoord op Radio 1, een politiewoordvoerder die vertelde dat de dader bestuurder zich had gemeld nadat de auto gevonden was.
Ik zie een kind naar een camera zwaaien.quote:Op donderdag 28 april 2016 00:04 schreef SR4 het volgende:
[..]
0:53 achtergrond.
Laat al zien wat voor wijk het is
Het gaat om de volgorde. Of de auto eerder gevonden was of dat de dader zich eerder heeft gemeld. Het zou zomaar kunnen zijn dat bestuurder vrijwel meteen doorgereden of gelopen was naar het politiebureau, maar nu weten we dat bestuurder zich pas heeft gemeld nadat de auto gevonden was.quote:Op donderdag 28 april 2016 06:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De TT was geen aanwijzing voor je dat dit al bekend was?
http://www.omroepbrabant.(...)g+dood%E2%80%99.aspxquote:Ooggetuige probeerde doodgereden Nasim (3) nog te reanimeren: ‘Hij was op slag dood’
BREDA - Twee kinderschoentjes zijn de stille getuigen van een afschuwelijk ongeluk. Het 3-jarig jongetje Nasim was met vriendjes aan het spelen in de Veurnestraat, toen hij werd geschept door een auto. Omstanders zagen hoe het kind tientallen meters werd meegesleurd. “Ik probeerde hem nog te reanimeren, maar hij was op slag dood”, vertelt een ooggetuige aangeslagen voor de camera’s van Omroep Brabant.
De verslagenheid in de buurt is groot na het dramatische ongeluk. Een man die vlakbij woont, dacht in eerste instantie dat het minder ernstig was. “Hier zit een nest met negen jonge eendjes. Die steken vaak de weg over om daar te kunnen eten.”
Hij zucht diep: “Maar nee, er is een jongetje gepakt. Daar op de hoek. De kinderen die het zagen gebeuren gingen zo erg tekeer.” Samen met iemand anders probeerde de man het leven van de 3-jarige Nasim nog te redden. “We hebben meteen 112 gebeld. De hulpverleners vertelden ons dat we in de tussentijd over moesten gaan op reanimatie. Maar nee, we konden niks meer voor hem betekenen.”
'Ze rijden echt hard hier'
Vermoedelijk is het kind vanaf de kruising tot aan de Meulebekestraat meegesleurd, een flinke afstand. “Ze rijden echt hard hier”, zegt de man die er het dichtst bij stond. “Snelheden van zo’n negentig, honderd kilometer per uur worden hier gehaald. We hebben vaak bij de gemeente aanklopt, er moet nu echt een oplossing komen.”
Het politieteam Markdal laat weten ‘bijzonder geraakt te zijn’ door het dodelijke ongeluk. “We leven mee met de familie”, schrijven de agenten op Facebook. Ze willen iedereen ‘enorm bedanken’ voor het mee helpen zoeken naar de 18-jarige Bredanaar die doorreed. “Er zijn ontzettend veel reacties gekomen op onze melding. Daar zijn we als politie trots op.”
Waarom reed hij door?
De politie hoopt donderdag duidelijk te krijgen waarom de 18-jarige Bredanaar doorreed. De politie vond na een tip de auto van de jongen terug. De bestuurder meldde zich niet veel later bij het politiebureau. Hij wordt donderdag gehoord. Onderzocht wordt of hij onvoorzichtig heeft gereden en wat hem ten laste wordt gelegd.
Het is nog niet duidelijk hoe het kind op de weg is beland. Mogelijk is Nasim vanaf de stoep tussen geparkeerde auto's door op straat gekomen.
Wat een bullshit. Lekker de schuld bij de ouders neerleggen dat hun kind dood is. Doorrijden na een ongeval is ontzettend hufterig gedrag, en gewoon keihard dood door schuld. Dat je dat goed probeert te praten is een enorme diskwalificatie van jou als mens.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:31 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
ik was ook doorgereden en had een stuk verderop de politie ingelicht. ik snap die jongen wel, hij is 18. op zo'n moment ben je gewoon in shock en weet je het even niet meer. gelijk zeggen dat hij te hard gereden heeft, rijden jullie netjes 30 in een woonwijk? misschien moeten die ouders hun 3 jarige kind wat meer in de gaten houden, helemaal als je weet dat er vaak hard gereden wordt. beide partijen zitten fout, die jongen heeft het vast niet expres gedaan
quote:Op woensdag 27 april 2016 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit is een gruwelijk incident maar waarom is dit groot nieuws terwijl bijna niemand zich druk lijkt te maken om de oorzaken van dit soort incidenten? We weten dat er in Nederland honderdduizenden tot miljoenen mensen autorijden die hier totaal ongeschikt voor zijn en we vinden het allemaal prima, totdat het ineens mis gaat. Dat begrijp ik niet.
Wil je echt dit soort incidenten voorkomen, doe dan eens wat aan al die idioten die mogen rijden of het doen terwijl ze het niet mogen. Meer anonieme surveillances, meer technologie inzetten om mensen te betrappen op gevaarlijk verkeersgedrag (wat objectiveerbaar risicozoekend is), sneller rijbevoegdheid intrekken en dit voor langere periodes, herexamens etc.
Alleen dan kan je de openbare weg echt veiliger maken.
Net vond je het de schuld van de automobilist omdat meeste automobilisten in Nederland niet kunnen rijden, nu zeg je dat je niets aan kan doen als automobilist. Make up your mind.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er hoeft niet eens alcohol in het spel te zijn, jij ziet zo'n kindje echt niet als die van achter een auto komt gerend of zo.
Het is sowieso vrij apart dat iemand zonder rijbewijs hier post alsof-ie de grote specialist op dit gebied is.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:02 schreef Daarnaast het volgende:
Net vond je het de schuld van de automobilist omdat meeste automobilisten in Nederland niet kunnen rijden, nu zeg je dat je niets aan kan doen als automobilist. Make up your mind.
dat doet 'ie met alles.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is sowieso vrij apart dat iemand zonder rijbewijs hier post alsof-ie de grote specialist op dit gebied is.
Heel typisch is dit voor Nederlandse gemeentes. 90 tot 100 zal wel overdreven zijn, maar gegarandeerd dat ze nu iets aan de verkeerssituatie gaan doen. En dat doen ze dus altijd pas na een (aantal) ernstige ongelukken.quote:Op donderdag 28 april 2016 08:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)g+dood%E2%80%99.aspx
90 tot 100 km/u? Tijd voor drempels?
Kinderen zijn en blijven altijd onberekenbaar. Je kunt ernaast staan als ouder en dan nog kan zo'n kleintje je ontglippen en de weg oprennen. Dat is zo'n algemeen gegeven, dat de wet daarop is aangepast: max 30km/u rijden in een woonwijk en 50 in de bebouwde kom. Precies om dit soort ongelukken te voorkomen, of in ieder geval een heel stuk minder erg te maken.quote:Op donderdag 28 april 2016 08:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Een ongeluk zit in een klein hoekje.. 3-jarigen moet je in de gaten houden, dat is algemeen bekend. Die knul zal mogelijk iets te hard gereden hebben maar dan nog.. ouders moeten gewoon op hun kroost letten.
Het gaat dan ook om het doorrijden waardoor deze jongeman waarschijnlijk een straf tegemoet mag zien. En volkomen terecht.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:00 schreef Toga het volgende:
Ik dacht, laat ik maar eens wat gaan ramptoeristen op Google Maps.
Ik zie geen borden "30" of iets wat maar op een zone lijkt. Wie heeft dat beweerd, en.. waarom?
Iedereen mag dan dus "gewoon" 50 rijden. Zeer onverstandig, maar rechtsmatig niets tegen te doen.Rijd je oostwaarts is er ook geen enkele weg van rechts dus hoef je daar ook geen rekening mee te houden, behalve met overstekende peuters....
Het politiebureau zit toevallig ook nog eens op de hoek van de straat. (oh.. en Autorijschool Rijkundig 200 m verderop..)
Uit het ADquote:Op donderdag 28 april 2016 09:00 schreef Toga het volgende:
Ik dacht, laat ik maar eens wat gaan ramptoeristen op Google Maps.
Ik zie geen borden "30" of iets wat maar op een zone lijkt. Wie heeft dat beweerd, en.. waarom?
Iedereen mag dan dus "gewoon" 50 rijden. Zeer onverstandig, maar rechtsmatig niets tegen te doen.Rijd je oostwaarts is er ook geen enkele weg van rechts dus hoef je daar ook geen rekening mee te houden, behalve met overstekende peuters....
Het politiebureau zit toevallig ook nog eens op de hoek van de straat. (oh.. en Autorijschool Rijkundig 200 m verderop..)
De bestuurder had dus drie zijstraten van rechts, bij de eerste zijstraat de Stadenstraat is de impact geweest, bij de volgende is Nasim gevonden. Dat is een afstand van 55-60 meter.quote:Omstanders weten te melden dat Nasim vanaf de T-kruising met de Stadenstraat tot aan de volgende zijstraat, de Meulebekestraat, is meegesleurd
Volgens google maps staan er inderdaad geen borden, dus is 50 de toegestane snelheid. De straat (zo'n 250 meter?) zelf is wel geschikt voor de aso's onder ons om eens even het gaspedaal lekker in te drukken, zeker als je aan die kant rijdt waar er van rechts geen straten zijn.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:00 schreef Toga het volgende:
Ik dacht, laat ik maar eens wat gaan ramptoeristen op Google Maps.
Ik zie geen borden "30" of iets wat maar op een zone lijkt. Wie heeft dat beweerd, en.. waarom?
Iedereen mag dan dus "gewoon" 50 rijden. Zeer onverstandig, maar rechtsmatig niets tegen te doen.Rijd je oostwaarts is er ook geen enkele weg van rechts dus hoef je daar ook geen rekening mee te houden, behalve met overstekende peuters....
Het politiebureau zit toevallig ook nog eens op de hoek van de straat. (oh.. en Autorijschool Rijkundig 200 m verderop..)
Dat vraag ik me dus ook af, zou Nasim van de andere kant komen, dus vanaf de Stadenstraat dan had de bestuurder dus ook niet gekeken of er een auto uit die straat kwam. Nasim stond van het moment van de impact dus voor de auto, gezien de schade aan de grill.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:33 schreef Leandra het volgende:
Het kind kwam dus vanaf de plantsoenkant? Stonden daar wel auto's dan of kon de automobilist gewoon zien dat daar een kind liep?
quote:Op donderdag 28 april 2016 09:00 schreef Toga het volgende:
Ik dacht, laat ik maar eens wat gaan ramptoeristen op Google Maps.
Ik zie geen borden "30" of iets wat maar op een zone lijkt. Wie heeft dat beweerd, en.. waarom?
Iedereen mag dan dus "gewoon" 50 rijden. Zeer onverstandig, maar rechtsmatig niets tegen te doen.Rijd je oostwaarts is er ook geen enkele weg van rechts dus hoef je daar ook geen rekening mee te houden, behalve met overstekende peuters....
Het politiebureau zit toevallig ook nog eens op de hoek van de straat. (oh.. en Autorijschool Rijkundig 200 m verderop..)
Bredase wijk de Wisselaar wordt 30 km/h zone.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens google maps staan er inderdaad geen borden, dus is 50 de toegestane snelheid. De straat (zo'n 250 meter?) zelf is wel geschikt voor de aso's onder ons om eens even het gaspedaal lekker in te drukken, zeker als je aan die kant rijdt waar er van rechts geen straten zijn.
Dat was dus niet het geval, hij had drie zijstraten van rechts en er liggen daar drempels voor de t-kruisingenquote:Op donderdag 28 april 2016 09:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens google maps staan er inderdaad geen borden, dus is 50 de toegestane snelheid. De straat (zo'n 250 meter?) zelf is wel geschikt voor de aso's onder ons om eens even het gaspedaal lekker in te drukken, zeker als je aan die kant rijdt waar er van rechts geen straten zijn.
Ah, op deze foto staat al wel een verkeersdrempel, op google maps stonden ze er nog niet op.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Uit het AD
[..]
De bestuurder had dus drie zijstraten van rechts, bij de eerste zijstraat de Stadenstraat is de impact geweest, bij de volgende is Nasim gevonden. Dat is een afstand van 55-60 meter.
[ afbeelding ]
Het jongetjes heeft de auto aan de linkerkant geraakt en zoals op de foto te zien is ligt hij ook aan de linkerkant van de weg.
[ afbeelding ]
Op bovenstaande foto is duidelijk te zien dat er verkeersdrempels liggen voor de t-kruisingen in de Veurnestraat
1 de bestuurder kan daar dus niet hardrijden, want drie zijstraten van rechts.
2 de bestuurder heeft net voor de impact een verkeersdrempel genomen.
Nu worden dit soort drempels door mafkezen ook wel zigzaggend genomen, in een wat hoger tempo
Zie filmpjequote:Op donderdag 28 april 2016 09:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af, zou Nasim van de andere kant komen, dus vanaf de Stadenstraat dan had de bestuurder dus ook niet gekeken of er een auto uit die straat kwam. Nasim stond van het moment van de impact dus voor de auto, gezien de schade aan de grill.
edit
op de foto's staan alleen voertuigen van de politie en het onderzoeksteam aan de plantsoenzijde
D'r hangt een flinke camera op die weg, ongeluk is gefilmd.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:07 schreef adder het volgende:
Die drempels zijn nu niet bepaald 30km/h-afdwingers. Elke automobilist weet dat je daar met 50 ongestraft overheen kunt gaan.
De 18-jarige aanrijder reed ook nog een kant op waarbij hij de zijstraten aan de rechterkant had waarbij je rekening moet houden met met verkeer uit die zijstraten, waarbij ook ook kwetsbare fietsers kunnen zitten.
Waar dat peutertje vandaag kwam is eigenlijk niet zo van belang. In een woonwijk moet je gewoon bedacht zijn op tussen auto's doorschietende kinderen. De automobilist was echter pas 18 dus ervaring nul komma nul. En ik heb nog steeds het idee (uit de media) dat de 3 jarige niet onder de begeleiding van een volwassene liep te spelen langs de lokaal als levensgevaarlijk bekend staande straten.
Ergo, een kind aanrijden dat tussen auto's doorschiet kan elke automobilist gebeuren, alleen helpt ervaring hierbij wat deze bestuurder niet had. Ook 'helpt het' als je je peuter langs gevaarlijke straten heel dicht in je buurt houdt, het liefst aan het handje.
Doorrijden na een ongeluk is natuurlijk heel dom, en moreel ook bedenkelijk. Misschien uit schrik gedaan voor de consequenties vanuit de wet of papa of vanwege dreigende omstanders. Dat laatste is niet zo waarschijnlijk want hij verstopte de auto. Daarna is vast zo gegaan dat de politie de eigenaar (papa) opspoorde en de 18-jarige zich noodgedwongen moest melden op het bureau.
Als sporenonderzoek laat zien dat hij te hard heeft gereden zal het doorrijden een zeer verzwarende omstandigheid zijn waarmee hij niet met een paar uur schoffelen weg gaat komen.
Tenzij hij een vriendje naast zich had zitten en ze elkaar aanwijzen als bestuurder. Dan komen ze er mee weg.
Dat klinkt te logisch. Kun je er niet bij verzinnen dat hij werd bedreigd door moslims?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:20 schreef SR4 het volgende:
Maar wat nou als dit het scenerio was:
Jongen hield zich aan de snelheid, kind rende opeens de weg op en werd geschept. Jongen schrok, zag dat er veel mensen omheen stonden en schrok en reed door.
Ongelukken gebeuren.
Dit dus enquote:Op donderdag 28 april 2016 10:11 schreef adder het volgende:
Er zijn bewakingsbeelden waarop de aanrijding te zien is.
Op de beelden zou te zien zijn hoe de rechtervoorkant van de auto het jongetje raakt.
Nu kunnen ze een goede inschatting maken van de gereden snelheid.
Vader zat in Marokko.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat klinkt te logisch. Kun je er niet bij verzinnen dat hij werd bedreigd door moslims?
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat je het merkt. 18 jarigen hebben nogal eens de muziek hard aan staan, dus dan ontgaat je al veel geluid en als je een kind raakt terwijl je net een drempel op rijdt, dan kan het zo zijn dat je als beginnende bestuurder niet verder denkt.quote:Op donderdag 28 april 2016 07:24 schreef SuperwormJim het volgende:
Het scenario "Puber rijdt met 30 km/h een plots overstekende peuter aan, schrikt, is bang om in elkaar getikt te worden en vlucht" valt in mijn ogen niet te rijmen met het feit dat dat jochie tientallen meters werd meegesleurd.
Dat merk je toch? Zeker wanneer je je er van bewust bent dat je iemand hebt aangereden (waarom anders vluchten?) en vervolgens niets of niemand op straat ziet liggen.
De 18-jarige heeft de auto verstopt en meldde zich pas op het bureau toen de politie de auto vond.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
Zelf zou ik denken dat je als 18 jarige als je door hebt dat je een kind aangereden hebt, je als je dan toch doorrijdt in ieder geval even op je smartphone gaat kijken of er iets van te vinden is op het internet.
Hoezo was de auto verstopt? Die stond toch gewoon geparkeerd op de openbare weg?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:33 schreef adder het volgende:
De 18-jarige heeft de auto verstopt en meldde zich pas op het bureau toen de politie de auto vond.
Dus ja, hij heeft de aanrijding gemerkt.
Lees anders het topic eens...quote:Op woensdag 27 april 2016 23:11 schreef LXIV het volgende:
Een 18-jarige in een dikke BMWee. Het beeld is weer gezet.
Die auto stond 4km van zijn huis af geparkeerd in een wijk waar ze die auto nog nooit hadden zien staan. Buurtbewoners meldden dat bij de politie en toen bleek het idd om de auto te gaan die bij het ongeval betrokken was. Opzet dus.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo was de auto verstopt? Die stond toch gewoon geparkeerd op de openbare weg?
Dat hij zich pas heeft gemeld nadat de auto gevonden was past net zo goed bij niets gemerkt hebben als bij het opzetscenario.
Lees anders de updates eens...quote:Op woensdag 27 april 2016 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Ik dacht dat er gezegd was dat het een BMW was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |