Wat heb ik onderweg:quote:Op woensdag 27 april 2016 15:28 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan zit je met dezelfde keuzes als mij.
wil voor juli toch wel een nieuwe motor op de stoep. Waar ik eerst dacht weer een super tenere te kopen merk ik dat ik nu wel wat jongers wil (vooral om kilometer aantallen en afgeragde s10's) Dus kijk rond naar xt660r en x en misschien FMX of toch een drz. Het is allemaal leuk
Ktm zou optie zijn maar dat onderhoud houd me dan weer tegen. Wil wel fun, maar voor me baan ook wel handig als ik met een motor altijd weg kan.
sorry? wat je hebt onderweg?quote:Op woensdag 27 april 2016 15:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
LaPo:
[..]
Wat heb ik onderweg:
Handkappen
Handverwarmers
Stuurverhogers/barback versie
Ervaringen?
Heb hotgrips vandaag ontvangen, nu nog barback setje onderweg en handkappen om de gsf 650 s te upgraden. Of er meer mensen gebruik maken van een barback set bijv.quote:
barback set? Nooit van gehoord. Heb wel bar risers. Is natuurlijk maar net wat je voorkeur heeft. Dat het voor mij comfortabeler is hoeft niet te betekenen dat dat voor een ander ook zo is.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb hotgrips vandaag ontvangen, nu nog barback setje onderweg en handkappen om de gsf 650 s te upgraden. Of er meer mensen gebruik maken van een barback set bijv.
Daarmee verhoog ik het stuur 3cm, en komt het stuur tevens 2cm naar mij toe.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
barback set? Nooit van gehoord. Heb wel bar risers. Is natuurlijk maar net wat je voorkeur heeft. Dat het voor mij comfortabeler is hoeft niet te betekenen dat dat voor een ander ook zo is.
quote:
Om een week daarna weer met de Zero bij de dealer te staan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:09 schreef Erasmo het volgende:
Een beetje fatsoeneren en weer in de verkoop
Stiekem heb ik er ook weer een auto bij gekochtquote:Op vrijdag 29 april 2016 20:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Om een week daarna weer met de Zero bij de dealer te staan?
Hahaha, zo blijf je bezig ja.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Stiekem heb ik er ook weer een auto bij gekochtSalamander is wel een goede naam btw
Lassenquote:Op vrijdag 29 april 2016 20:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hahaha, zo blijf je bezig ja.![]()
Mijn nieuwe uitlaatdemper is binnen, overigens!Alleen moet ik blijkbaar de oude demper eraf zagen en er zit geen pakking of whatsoever bij dus ik ben nog even aan het overdenken of ik deze onderneming zelf aan ga.
In ieder geval niet vanavond nog, want maandag staat een heel leuk ritje gepland wat ik niet wil missen omdat m'n uitlaat ergens in vijf delen in een hoekje ligt.
De summiere handleiding van een kwart a4'tje doet vermoeden dat ik 'm eroverheen moet schuiven en dan met een klem vast moet zetten. Maar de demper ligt in ieder geval al heel mooi te shinen op tafel nu.quote:
Dat zou idd ook kunnen maar dat is toch geen spannend klusje?quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
De summiere handleiding van een kwart a4'tje doet vermoeden dat ik 'm eroverheen moet schuiven en dan met een klem vast moet zetten. Maar de demper ligt in ieder geval al heel mooi te shinen op tafel nu.
Welke heb je gekocht?quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hahaha, zo blijf je bezig ja.![]()
Mijn nieuwe uitlaatdemper is binnen, overigens!Alleen moet ik blijkbaar de oude demper eraf zagen en er zit geen pakking of whatsoever bij dus ik ben nog even aan het overdenken of ik deze onderneming zelf aan ga.
In ieder geval niet vanavond nog, want maandag staat een heel leuk ritje gepland wat ik niet wil missen omdat m'n uitlaat ergens in vijf delen in een hoekje ligt.
Nee joh, ik zet dagelijks een zaag in mijn uitlaat. Np.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:05 schreef klawie het volgende:
[..]
Dat zou idd ook kunnen maar dat is toch geen spannend klusje?
Haal je de DB-killer er ook uit?quote:Op zaterdag 30 april 2016 00:21 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee joh, ik zet dagelijks een zaag in mijn uitlaat. Np.
En een Laser. Wel netjes met E-keur enzo hoor. Hopelijk hoor ik m'n motor dan zelf nog als ik harder ga dan vijftig.
Dat ben ik niet van plan. Hij hoeft niet per se harder, maar iets dieper zou leuk zijn.quote:
Hoe duur was die uitlaat? Wil zelf eigenlijk ook wel een nieuwe uitlaat, maar is misschien een beetje zonde van het geld bij zo'n goedkope motorquote:Op zaterdag 30 april 2016 00:21 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee joh, ik zet dagelijks een zaag in mijn uitlaat. Np.
En een Laser. Wel netjes met E-keur enzo hoor. Hopelijk hoor ik m'n motor dan zelf nog als ik harder ga dan vijftig.
100 euro. Maar ik zal eerst een kijken of het überhaupt iets anders doet dan mooi zijn, dan zal ik 'm je aan- of afraden.quote:Op zaterdag 30 april 2016 00:29 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Hoe duur was die uitlaat? Wil zelf eigenlijk ook wel een nieuwe uitlaat, maar is misschien een beetje zonde van het geld bij zo'n goedkope motor
oh ja voor 100 euro zou ik het ook wel weten, maar ik kom alleen maar nieuwe uitlaten tegen voor 250-300 euroquote:Op zaterdag 30 april 2016 00:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
100 euro. Maar ik zal eerst een kijken of het überhaupt iets anders doet dan mooi zijn, dan zal ik 'm je aan- of afraden.Overigens weet ik niet eens of er wel een killer inzit, misschien is het wel gewoon één geheel. Geen idee hoe ik dat zou moeten zien ook.
En zonde van het geld... Of je het nu aan een dure motor uitgeeft of aan een goedkope, honderd euro blijft honderd euro.
Mijn bandit had dat ook altijd en na het nodige zoekwerk bleek dat er vocht bij de bobines kwam. Dat afgeplakt met een stukje tape en sindsdien nergens last meer van.quote:Op zaterdag 30 april 2016 00:17 schreef Geelman het volgende:
Wat blijft het koud zeg... Tijdens de hagel vond de Bandit het fijner om op twee poten te gaan lopen. Lekker hoor.
Bandit kwaaltjesquote:Op zaterdag 30 april 2016 00:17 schreef Geelman het volgende:
Wat blijft het koud zeg... Tijdens de hagel vond de Bandit het fijner om op twee poten te gaan lopen. Lekker hoor.
Is dat niet gewoon milieugezeik?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:37 schreef Geelman het volgende:
Nog een vraagje voor de Bandit-kenners:
Mijn Bandit heeft een dip tussen de 4 en 5 duizend toeren als je flink gas geeft. Houdt dat in dat de carburateurs schoongemaakt moeten worden, of betekent dat een verkeerde afstelling?
Aso. Wegmisbruiker.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:42 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de 170km/h aangetikt.Voor het kleppen stellen was het 160km/h.
Ik vind het ook niet normaal hoor. Weet je hoe lang de reactie afstand is met zulke snelheden?quote:
Tof! Een buurman!quote:Op zondag 1 mei 2016 21:25 schreef sylvesterrr het volgende:
Mooi weer.Vanochtend om half tien vertrokken, en een halfuur geleden weer thuisgekomen. Ik ben kapot.
![]()
Ben wel blij met Tomtom Mobile.![]()
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zo is dat. Gas op die krukas!quote:Op zondag 1 mei 2016 20:42 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag de 170km/h aangetikt.Voor het kleppen stellen was het 160km/h.
Ik kan al bijna m'n rijbewijs kwijtraken op de snelweg.quote:
Dan mag je nog wel wat harder, als je de tellerafwijking in ogenschouw neemt. Je mag wel een keer draften achter mijquote:Op maandag 2 mei 2016 10:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik kan al bijna m'n rijbewijs kwijtraken op de snelweg.#ridinggoals
Ze rijden tegenwoordig veel undercover op de A7.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:00 schreef Erasmo het volgende:
Op de A7 daar kan het sowieso al
Perfect rijweer vandaag
Bijna is bijna.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan mag je nog wel wat harder, als je de tellerafwijking in ogenschouw neemt. Je mag wel een keer draften achter mij
Wel wheelie gedaan met wegrijden neem ik aan?quote:Op maandag 2 mei 2016 14:33 schreef Salatrel het volgende:
maandagmiddag is een goeie tijd voor rondje lekdijk112 kilometertjes erbij. beetje jammer alleen dat zowel de brug over de Noord als de van Brienenoordbrug open stond
die laatste ging zelfs pas net de knipperlichten branden toen ik aankwam
toen ie weer naar beneden ging stonden we met 8 motoren vooraan
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eerste motor gekocht![]()
![]()
Versys 650 uit 2007, morgen lekker rondrijden.
was dat die "aanbieding" op marktplaats? en gefeliciteerd btwquote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
![]()
quote:Op maandag 2 mei 2016 14:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel wheelie gedaan met wegrijden neem ik aan?
Nee hij stond niet op marktplaats.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 07:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
was dat die "aanbieding" op marktplaats? en gefeliciteerd btw
Thanks, zal later vandaag fototje maken.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 01:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
![]()
Ik maak zelf gebruik van Tyre!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:16 schreef Atreidez het volgende:
Voor de routemakers, vraagje : Ik ben met OsmAnd Android app aan t testen, en dan met zelf routes invoeren via gpx. Dat gaat allemaal goed, alleen kan ik in google maps maar 10 waypoints trekkenIs er een andere site, software, waarbij je makkelijker op een Windows client op een kaart routes kan trekken die je naar .gpx kan exporteren?
[..]
Gefeliciteerd!
mag jij dat?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:46 schreef Nero22 het volgende:
Zaterdag rondje rijden met de MT-09 Tracer. Wil het vriendinnetje niet achterop de (kleine) Hornet gooien voor een eerste keer, dus wat comfortabelers leek me verstandig. En stiekem kan ik er denk ik toch nog een beetje mee smijten.![]()
25 graden en een zonnetje.![]()
Ja jonguh.quote:
Ja uiteraard rustig aan doen. Het beestje zal wel makkelijker van zijn plek komen dan die 4 cilinder van mij.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:04 schreef Salatrel het volgende:
Ik zou rustig beginnen en rijmodus is standje a zetten. Dan kun je beetje wennen
ik heb er op gereden toen de ten voor 40k beurt wasquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja uiteraard rustig aan doen. Het beestje zal wel makkelijker van zijn plek komen dan die 4 cilinder van mij.
Spannend.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb er op gereden toen de ten voor 40k beurt wasje kunt 50 in de 6 gaan rijden en dat ding schiet onder je reet vandaan als je gas opentrekt
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:16 schreef Atreidez het volgende:
Voor de routemakers, vraagje : Ik ben met OsmAnd Android app aan t testen, en dan met zelf routes invoeren via gpx. Dat gaat allemaal goed, alleen kan ik in google maps maar 10 waypoints trekkenIs er een andere site, software, waarbij je makkelijker op een Windows client op een kaart routes kan trekken die je naar .gpx kan exporteren?
Tyre gebruik ik inderdaad ook i.c.m. OsmAnd, werkt primaquote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Spannend.Ik zat er nog over te denken om er een koffer bij te nemen zodat ze er niet achterover vanaf valt.
Nou ja, ze zei wel eens op een Yamhaa YFZ en een RX gereden te hebben achterop, maar ja, dat was maar een klein stukje toen ze 14 was.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:33 schreef mjan het volgende:
[..]Veel plezier! Eerste keer voor haar op een motor?
Rustig aan doenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja uiteraard rustig aan doen. Het beestje zal wel makkelijker van zijn plek komen dan die 4 cilinder van mij.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:26 schreef Drinky het volgende:
[..]
Rustig aan doen![]()
Wheelies overal en duo kneedowns.
Gaat ie wel doen dus blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:10 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Spannend.Ik zat er nog over te denken om er een koffer bij te nemen zodat ze er niet achterover vanaf valt als ik weer eens een wheelie maak.
Heb je ook om plateaulaarzen gevraagd?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:46 schreef Nero22 het volgende:
Zaterdag rondje rijden met de MT-09 Tracer. Wil het vriendinnetje niet achterop de (kleine) Hornet gooien voor een eerste keer, dus wat comfortabelers leek me verstandig. En stiekem kan ik er denk ik toch nog een beetje mee smijten.![]()
25 graden en een zonnetje.![]()
Lijkt mij stug, ik heb destijds een compleet nieuw stuur erop laten zetten toen ik onderuit ben gegaan. Bochten en rijden gaan verder prima namelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:33 schreef Sarasi het volgende:
Misschien is je stuur krom? Mijn stuur was zo krom dat bochten moeilijk waren, na m'n val, maar hij reed nog prima rechtdoor als ik het stuur losliet. Als ik dat stuur nu bekijk, kan ik je niet eens vertellen waar hij gebogen is, echt niet te zien ofzo.
Als de motor krom is, dan zou hij niet meer rechtdoor rijden toch?quote:
ik had het niet over de motorquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lijkt mij stug, ik heb destijds een compleet nieuw stuur erop laten zetten toen ik onderuit ben gegaan. Bochten en rijden gaan verder prima namelijk.
[..]
Als de motor krom is, dan zou hij niet meer rechtdoor rijden toch?
Niet gewoon aan het hek van de fietsenstalling ketenen?quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:06 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb sinds gisteren de motor toch maar op de afgesloten parkeerplaats onder de flat staan, voor ¤35,- per maand. Overdekte plek. Mijn garagebox op 15min lopen liep binnenkort af. Gisteren nog even van gebaald, want ik betaal nu het dubbele van eerst, maar daar ben ik vandaag alweer overheen. Lekker binnen vijf minuten na het idee "Ach, ik kan ook met de motor gaan" het gas alweer opentrekken.Dus nu zit ik in een café, met uitzicht op de motor, stiekem een beetje te genieten van de mensen die er even bij blijven staan of er nog een keer naar omkijken.
Heb ik. Maar ik kan de parkeerplaats niet op zonder speciale druppel en die krijg je pas als je een plek huurt. En met mijn bredere stuur past mijn motor echt niet meer door de fietsenstalling.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niet gewoon aan het hek van de fietsenstalling ketenen?
Ga eens voor een muur staan en doe je middelvinger tegen de muur. Zo dus, maar dan met je vingertoppen. Misschien is je ene arm korter waardoor je scheef op de motor zitquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:43 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lijkt mij stug, ik heb destijds een compleet nieuw stuur erop laten zetten toen ik onderuit ben gegaan. Bochten en rijden gaan verder prima namelijk.
[..]
Als de motor krom is, dan zou hij niet meer rechtdoor rijden toch?
Geprobeerd, maar ook dat is het niet ;-).quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ga eens voor een muur staan en doe je middelvinger tegen de muur. Zo dus, maar dan met je vingertoppen. Misschien is je ene arm korter waardoor je scheef op de motor zit
-----------
Vandaag eerste ritje gehad. Beetje weinig remdruk, dus remmen maar eens onluchten van het weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:08 schreef Dudeweiser het volgende:
Wat een heerlijke dagOp aanraden van posts hier even Tyre en OsmAnd gedownload en gelijk maar uitgeprobeerd, ging prima. En voor de lol nog even 102 octaan benzine getankt, kijken of dat nog uitmaakt. Wel achterlijk duur maar ja
![]()
Zie spoiler voor de route en een hendig sjiek plaatje van my little Honda
In dat antiekje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan je nu alvast vertellen dat de enige plek waar je dat merkt, je portemonnee is.
Your opinion of me is none of my business.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:08 schreef Dudeweiser het volgende:
Wat een heerlijke dagOp aanraden van posts hier even Tyre en OsmAnd gedownload en gelijk maar uitgeprobeerd, ging prima. En voor de lol nog even 102 octaan benzine getankt, kijken of dat nog uitmaakt. Wel achterlijk duur maar ja
![]()
Zie spoiler voor de route en een hendig sjiek plaatje van my little Honda
Firezone in Ter Aar dan zeker? Mooie route!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Giga klinkt groter dan mega!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:20 schreef Erasmo het volgende:
Wat een heerlijk rijweer![]()
Welke Louis was ook alweer groter, de Megashop of di Gigastore?
de webshopquote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:20 schreef Erasmo het volgende:
Wat een heerlijk rijweer![]()
Welke Louis was ook alweer groter, de Megashop of di Gigastore?
Giga is ook groter in het SI systeem maar ja marketing hequote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:22 schreef Morivar het volgende:
[..]
Giga klinkt groter dan mega!
Verder geen ervaringen mee
Ja maar dat scheelt weer een ritjequote:
Roelofarendsveenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 08:58 schreef BRooster het volgende:
[..]
Firezone in Ter Aar dan zeker? Mooie route!
Ik moet zo ook even de wintervoering uit m'n jas halen. Werd wel erg tropisch...quote:Op vrijdag 6 mei 2016 17:29 schreef Salatrel het volgende:
Voorbereidend werk voor een weekendje op de motor naar het werk... regenvoering uit mijn pak getoetst ter bevordering ventilatie
was het monteren nou moeilijk achteraf of viel het wel mee? Ik wacht nog op een filmpje van het geluidquote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:42 schreef Sarasi het volgende:
[ afbeelding ]
Nog steeds E-keur, maar ik schrok er wel een beetje van toen ik 'm warm gereden had en m'n oordoppen uitdeed.
De oude hoorde ik al niet meer bij 60km/h, deze zelfs nog met 100. Hij klinkt wat dieper en onbedoeld toch behoorlijk wat harder.
ziet er ook uit als een standaard demperquote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:42 schreef Sarasi het volgende:
[ afbeelding ]
Nog steeds E-keur, maar ik schrok er wel een beetje van toen ik 'm warm gereden had en m'n oordoppen uitdeed.
De oude hoorde ik al niet meer bij 60km/h, deze zelfs nog met 100. Hij klinkt wat dieper en onbedoeld toch behoorlijk wat harder.
kan er maar niet aan wennen dat jij A mag rijdenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:42 schreef Nero22 het volgende:
Halverwege het rondje met de Tracer nu. Vriendinnetje vindt het schitterend.![]()
Het scherm dat er op zit is echt kansloos, want ik hoor meer wind dan (after market) uitlaat.
Ik heb 'm heel technisch naar de motorzaak gereden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:07 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
was het monteren nou moeilijk achteraf of viel het wel mee? Ik wacht nog op een filmpje van het geluid
gewoon alpine otoplastieken??? Dan kun je gewoon je Bluetooth speakers van je Cardo/Sena oid blijven gebruiken. Je kunt ook gewoon een gesprek met iemand voeren.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:08 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ben op zoek naar gehoorbescherming voor op de motor, met speakers erin. Dus de combinatie van bescherming en het kunnen luisteren van muziek/navi. Bestaat dit uberhaupt, zoja heeft iemand een suggestie?
Goede keus denk ikquote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb 'm heel technisch naar de motorzaak gereden.Was maar goed ook, achteraf, want er misten wat onderdelen in het pakket.
En ik ben het gewoon niet gewend om te uitlaat te horen als ik gas geef. Ik keek net ook oprecht om bij het stoplicht waar dat lawaai vandaan kwam; was ik het zelf.Filmpje is kak want die past het maximum volume automatisch aan, dus daar hoor je geen drol op. Maar ik ben er gewoon bij met de Frieslandrit.
En mijn standaard demper is gekrast, lelijk en -geloof het of niet- nóg groter.![]()
Die Tracer is wel prachtig trouwens.En hip dat je vriendin het mooi vindt!
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:42 schreef Catch22- het volgende:
Mijn uitlaat is zo hard dat ik me er voor schaam. Maar wel handig om wielrenners mee te irriteren
Geen demper? De boetes daarvoor zijn enorm volgens mij.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:42 schreef Catch22- het volgende:
Mijn uitlaat is zo hard dat ik me er voor schaam. Maar wel handig om wielrenners mee te irriteren
Jawel, maar geen keur of db Killer. Moet even wat legaals fiksenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen demper? De boetes daarvoor zijn enorm volgens mij.
Heb t zelf ook niet trouwens, maar kom in de stad waar ik woon nooit waar ze altijd de controles uitvoeren.
De kans dat je daar een boete voor krijgt is niet zo groot. Alleen als je in Duitsland rijd of naar een evenement op Assen gaat of zo.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen demper? De boetes daarvoor zijn enorm volgens mij.
Heb t zelf ook niet trouwens, maar kom in de stad waar ik woon nooit waar ze altijd de controles uitvoeren.
Ja, even gekeken, is toch vlakbij. Was weer niets bijzonders maar het was wel erg druk, parkeerplaats was al vol toen B&B nog eens met een grote groep aan kwam zettenquote:
Zal dan geen bij geweest zijn, die kan maar 1 keer steken.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
en dan wordt je opeens tijdens het rijden door een wesp of bij meerdere keren gestoken.... met mijn allergie meteen volle polle naar huis jagen!
Ja lekker is dat.. Ik weet er alles van helaas, KO op de laadklepquote:Op zondag 8 mei 2016 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
en dan wordt je opeens tijdens het rijden door een wesp of bij meerdere keren gestoken.... met mijn allergie meteen volle polle naar huis jagen!
Op de Alp had ik non legal produro. In het begin erg leuk allemaal, maar na een jaartje begon het lawaai me te irriteren. En natuurlijk geen gehoorbeschermingquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De kans dat je daar een boete voor krijgt is niet zo groot. Alleen als je in Duitsland rijd of naar een evenement op Assen gaat of zo.
Heb zelf ook open dempers, heerlijk. Al zal menigeen daar anders over denken.
Ja die kwamen ff met 200 man aankakkenquote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, even gekeken, is toch vlakbij. Was weer niets bijzonders maar het was wel erg druk, parkeerplaats was al vol toen B&B nog eens met een grote groep aan kwam zetten
[..]
Zal dan geen bij geweest zijn, die kan maar 1 keer steken.
Maar als je daar allergisch voor bent, is het dan niet handiger om de spullen die je dan nodig hebt altijd bij je te hebben?
B&B?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, even gekeken, is toch vlakbij. Was weer niets bijzonders maar het was wel erg druk, parkeerplaats was al vol toen B&B nog eens met een grote groep aan kwam zetten
[..]
Maar als je daar allergisch voor bent, is het dan niet handiger om de spullen die je dan nodig hebt altijd bij je te hebben?
En allemaal konden ze niet parkeren, zette hun motoren midden op het pad, blokkeerden allemaal motoren die wel netjes geparkeerd stonden. Toen ben ik er maar vandoor gegaan, voordat ik ook niet weg kon totdat zij weer weg warenquote:Op zondag 8 mei 2016 19:49 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ja die kwamen ff met 200 man aankakken
Brag & boostquote:
Precies hetzelfde gedaan. Vond de rit heen en de rit terug (totaal250km) leuker dan de meet zelf hahaquote:Op zondag 8 mei 2016 21:50 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En allemaal konden ze niet parkeren, zette hun motoren midden op het pad, blokkeerden allemaal motoren die wel netjes geparkeerd stonden. Toen ben ik er maar vandoor gegaan, voordat ik ook niet weg kon totdat zij weer weg waren
[..]
Brag & boost
Wat een sjonnies op die fb pagina.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:50 schreef Tankiej het volgende:
[..]
En allemaal konden ze niet parkeren, zette hun motoren midden op het pad, blokkeerden allemaal motoren die wel netjes geparkeerd stonden. Toen ben ik er maar vandoor gegaan, voordat ik ook niet weg kon totdat zij weer weg waren
[..]
Brag & boost
Ik heb er lang naar gezocht en besloten om gehoorbescherming en speakers gescheiden te houden...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:08 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ben op zoek naar gehoorbescherming voor op de motor, met speakers erin. Dus de combinatie van bescherming en het kunnen luisteren van muziek/navi. Bestaat dit uberhaupt, zoja heeft iemand een suggestie?
Als je er dagelijks mee rijdt en zonder oorbescherming, kan het wel irriteren jaquote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Op de Alp had ik non legal produro. In het begin erg leuk allemaal, maar na een jaartje begon het lawaai me te irriteren. En natuurlijk geen gehoorbescherming
(Y) Ik heb hem ook, prima dingquote:
Hallo!quote:Op maandag 9 mei 2016 11:33 schreef Tunafish het volgende:
DoorwaaihandschoenenReed tot zaterdag nog met mijn achterlijke winterhandschoenen, nog geen minuut mijn handen daarin en ze stonken harder dan een rottend lijk van al het zweet
Preciesquote:Op maandag 9 mei 2016 11:41 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hallo!Zaterdag die uitlaat eronder laten zetten en drie straten verderop alweer omgekeerd. Toch even doorwaaihandschoenen erbij gehaald. Was gewoon niet te doen zaterdag, in m'n winddichte drie seizoenen dingen.
![]()
Maar wat is dát heerlijk zeg, zomerhandschoenen!Scheelt ook niet alleen op je handen, maar voor je algehele temperatuur gewoon al heel veel. Heerlijk.
Hahaha inderdaad: "zal ik de kaartjes er maar direct afknippen?"quote:Op maandag 9 mei 2016 11:54 schreef Tunafish het volgende:
[..]
PreciesWilde zaterdag een paar boodschappen doen, was mijn straat nog niet uit of ik had al besloten een kleine omweg te maken langs de motorzaak om die dingen op te halen
'Voor direct gebruik meneer?'
'Uhu!![]()
'
Hoe doen motorrijders dat met zo'n chopper helmpje (police helm, whatever). Die komen met hun hele gezicht vol vliegen en zooi thuis?quote:Op maandag 9 mei 2016 12:46 schreef WcPot het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben dit weekend weer met een hele dierentuin thuisgekomen[ afbeelding ]
Ook mijn motorjas en botsmuts zien er niet zo schoon meer uit.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe doen motorrijders dat met zo'n chopper helmpje (police helm, whatever). Die komen met hun hele gezicht vol vliegen en zooi thuis?
Al moet ik zeggen dat die van jou wel extreem vol lijkjes zit.
mond open. Bron van proteïnenquote:Op maandag 9 mei 2016 12:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe doen motorrijders dat met zo'n chopper helmpje (police helm, whatever). Die komen met hun hele gezicht vol vliegen en zooi thuis?
En je ogen dan? Ik kan door de stad al niet rijden met alleen m'n zonnevizier, dan duiken die rotbeesten er gewoon onder in hun pogingen me te verblinden.quote:
zonnebril en dan 1 die aansluit op je gezicht en niet een mode accessoirequote:Op maandag 9 mei 2016 14:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En je ogen dan? Ik kan door de stad al niet rijden met alleen m'n zonnevizier, dan duiken die rotbeesten er gewoon onder in hun pogingen me te verblinden.En ik had nooit een helm met witte details moeten kopen; na één rit is dat alweer rood.
Zou je denken, maar was al 9 jaar niet gestoken en die kut pillen moet je dan koel bewaren en max een jaar ofzo. Dus dat heeft dan ook weinig zin.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Mijn hele helm is witquote:Op maandag 9 mei 2016 14:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En je ogen dan? Ik kan door de stad al niet rijden met alleen m'n zonnevizier, dan duiken die rotbeesten er gewoon onder in hun pogingen me te verblinden.En ik had nooit een helm met witte details moeten kopen; na één rit is dat alweer rood.
Als je ze koel moet bewaren is dat lastig meenemen inderdaad. Dan maar hopen dat het niet te vaak gebeurdquote:Op maandag 9 mei 2016 16:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zou je denken, maar was al 9 jaar niet gestoken en die kut pillen moet je dan koel bewaren en max een jaar ofzo. Dus dat heeft dan ook weinig zin.
Tis aardig goed gegaan, beetje dik bovenbeen maar niet heel erg.
Mijn helm was ook duur, één van de weinige redenen dat ik 'm netjes houd ja.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Mijn hele helm is wit
Ik maak hem (nu nog) na elke rit helemaal schoon, wil er iets beter mee omgaan dan met m'n vorige helm. Hij was ook 2x zo duur als de vorige, dus het is zonde om hem na nog geen jaar al te verwaarlozen
[..]
Als je ze koel moet bewaren is dat lastig meenemen inderdaad. Dan maar hopen dat het niet te vaak gebeurd
Bijna telt niet.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:31 schreef Nero22 het volgende:
Ik liet mijn sleutels bijna in de Amstel vallen vanmiddag...Ik had ze in mijn helm zitten, en tijdens het ijsje eten zette ik mijn helm op de aanlegpier. Toen ik hem weer op wilde pakken om weg te gaan, zag ik mijn sleutels boven een spleet liggen waar ze makkelijk tussen hadden kunnen vallen als ik lomp mijn helm had opgepakt.
quote:
Mwoh - het heeft me genoeg laten schrikken.quote:
Ja ja jaquote:Op maandag 9 mei 2016 23:01 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
Mwoh - het heeft me genoeg laten schrikken.BL heeft ook al eens bijna mijn sleutels in een rioolput geflikkerd in Duitsland.
ach over 3 weken zijn die ook weer wegquote:Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik had net een meikever in mijn pak zitten. Was naar binnen gekomen door de rits die een klein stukje open stond. Dikke pret
Ik heb ooit m'n autosleutels in de afvoerput van een wasbox laten vallen. Niet leuk.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:31 schreef Nero22 het volgende:
Ik liet mijn sleutels bijna in de Amstel vallen vanmiddag...Ik had ze in mijn helm zitten, en tijdens het ijsje eten zette ik mijn helm op de aanlegpier. Toen ik hem weer op wilde pakken om weg te gaan, zag ik mijn sleutels boven een spleet liggen waar ze makkelijk tussen hadden kunnen vallen als ik lomp mijn helm had opgepakt.
Gewoon doen of je neus bloedt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vanmiddag spiegeltje aangetikt bij het naar voren rijden bij een verkeerslicht.
Gelukkig niets van te zien op beide voertuigen.
Een Honda VT500C uit '83, een Shadow dus met 46k kmquote:
Da's wel effe wat anders.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef Gummiebeer het volgende:
Een Honda VT500C uit '83, een Shadow dus met 46k km
Bij toeval kon ik er goedkoop aankomen, het kwam aanwaaien zeg maar. Daarnaast is de motor van mijn tante geweest die er helaas niet meer is, daardoor ook een beetje emotie erbij.
Of in de buurt van Utrecht komt. Dan pakken ze je hele motor af.. krijg je 'm terug met dikke boete en zonder uitlaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De kans dat je daar een boete voor krijgt is niet zo groot. Alleen als je in Duitsland rijd of naar een evenement op Assen gaat of zo.
Gewoon de goedkoopste Jeans kopen die ze hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
Naakt. Alleen een helm is verplicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
Ik heb drie broeken en drie jassen, dus wat dat betreft niet echt een probleemquote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Ga er met de auto heen dan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
het bedekken van de eerste cilinder ook....quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naakt. Alleen een helm is verplicht.
Ik heb twee broeken en twee jassen en twee paar handschoenen. Dus misschien moet je gewoon een nieuwe broek kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Geen crash, gewoon stiksel dat begint los te komen...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
En hoezo ter reparatie aanbieden. Na een crash gewoon met oppervlakkige beschadigingen doorrijden jatochhhh.
Anders blijf je bezig.
Geen van bovenstaandequote:Op woensdag 11 mei 2016 07:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
rsv? tuono? shiver? dorsoduro? caponord?
lekker specifiek weer
Dat is best een vet ding!quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Geen van bovenstaandeeen pegaso strada.
volgens mij doen we dat als fok ritje een week later?quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is best een vet ding!![]()
Gaan er nog mensen meerijden tijdens de motorelfstedentocht, 2e pinksterdag?
Ah!quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat als fok ritje een week later?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is best een vet ding!![]()
Gaan er nog mensen meerijden tijdens de motorelfstedentocht, 2e pinksterdag?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat als fok ritje een week later?
Onze versie is iets verschillend, wij gaan niet langs Dokkum (erg uit de richting).quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ah!
Ik ga hem met een vriend rijden, maar als het goed bevalt, wil ik hem nog wel een tweede keer rijden!Helaas gaat het weer maandag niet echt meezitten.
Jullie hadden vorige keer in Friesland toch allemaal een bon?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Onze versie is iets verschillend, wij gaan niet langs Dokkum (erg uit de richting).
Daarnaast is de kans op bekeuringen en controles vele malen lager dan tijdens de officiële motor elfstedentocht.
Ik heb het over de kans op een bekeuring...quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jullie hadden vorige keer in Friesland toch allemaal een bon?
Allebei nog nooit gezien, geloof ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zet de alp van Anne eens naast die van deka
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
En BL volgens mij.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik heb het over de kans op een bekeuring...
10 van de 13, drie zijn er dus mooi vanaf gekomen ;-)
Dat waren Pinkdwarf, Nero en nog iemand (volgens mij die persoon die afslag afsluitdijk nam
quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag proefrit opIk zou zelf geen andere motor nemen als het niet op alle vlakken een verbetering was (tenzij het financieel onwijs aantrekkelijk is)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Hij is zuiniger, groter bereik etc. Kan wel amper aan de grond komen haha! Financieel is het heel aantrekkelijk voor mij.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zou zelf geen andere motor nemen als het niet op alle vlakken een verbetering was (tenzij het financieel onwijs aantrekkelijk is)
Welke is het leukste? zou voor mij de hoofdvraag zijn. Niet het handigste, meest praktische of voordeligste.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hij is zuiniger, groter bereik etc. Kan wel amper aan de grond komen haha! Financieel is het heel aantrekkelijk voor mij
Lastig te zeggen, ik denk kwa bochten toch mijn huidige motor. Wellicht dat het weer gelijk opgaat als ik de testmotor zou verlagen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Welke is het leukste? zou voor mij de hoofdvraag zijn. Niet het handigste, meest praktische of voordeligste.
Dus in de bochten je huidige motor, stilstaand voor het stoplicht je huidige motor en tijdens het opentrekken van het gas je huidige motor. Ik zou 't wel weten dan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, ik denk kwa bochten toch mijn huidige motor. Wellicht dat het weer gelijk opgaat als ik de testmotor zou verlagen.
Kwa power absoluut die ik nu heb.
Nja niet helemaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus in de bochten je huidige motor, stilstaand voor het stoplicht je huidige motor en tijdens het opentrekken van het gas je huidige motor. Ik zou 't wel weten dan.
triumph tigerquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ga mijn wrak van een 1100GS verkopen nadat hij te lang stil heeft gestaan in afwachting voor sparen voor repairs waar ik nooit echt geld voor (over) had omdat ik ergens diep van binnen wist dat m'n trouwe maatje wel total loss wasLang verhaal kort: een boxer met koppelingsplaatproblemen is op die leeftijd het redden niet meer waard...
Maar ik moet en zal weer gaan rijden, dus ik moet gaan nadenken over 'wat nu' binnen m'n budget van grofweg £1500/£2000 (motoren zijn hier wel wat goedkoper). Wil met een paar weken tot een maandje eigenlijk weer op de weg gaan. Maar er is zoveel keus
Eisen tot nu toe: comfortabele houding, tourder, betrouwbaar, en een beetje pit, liefst ergens rond de 900cc en niet zo lomp als m'n 1100GS of Divgoed verhaal wel.
TDM is door m'n hoofd geschoten, F800gs valt buiten budget. Een Diversion zou wel weer kunnen maar is wat laag en lomp. Vond de GS zit wel fijn op zich, en dus zou een TDM een logische keuze zijn.. Maar die zien er zo saai uiten lomp, net als m'n Div. Ik vond 't een fijne motor hoor, maar... toch. FZ1 misschien als ik een koopje kan vinden..
Oh, en Mr.Mo heeft nu een XJR1300, dus om dan op zo'n Div erbij te gaan rijden dan krijg je zo'n hij/zij gebeuren en hoeven we alleen maar matchende helmen en pakken te hebben en moet ik elke keer wachten tot hij hem na een ritje voor me op de middenbok zet *kras*
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
Boven budget; hornet 900? VFR?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
Weet ik veel hoe duur die dingen daar zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Aan boven m'n budget heb ik natuurlijk niet zoveel![]()
VFR is niet echt mijn ding.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ga mijn wrak van een 1100GS verkopen nadat hij te lang stil heeft gestaan in afwachting voor sparen voor repairs waar ik nooit echt geld voor (over) had omdat ik ergens diep van binnen wist dat m'n trouwe maatje wel total loss wasLang verhaal kort: een boxer met koppelingsplaatproblemen is op die leeftijd het redden niet meer waard...
Maar ik moet en zal weer gaan rijden, dus ik moet gaan nadenken over 'wat nu' binnen m'n budget van grofweg £1500/£2000 (motoren zijn hier wel wat goedkoper). Wil met een paar weken tot een maandje eigenlijk weer op de weg gaan. Maar er is zoveel keus
Eisen tot nu toe: comfortabele houding, tourder, betrouwbaar, en een beetje pit, liefst ergens rond de 900cc en niet zo lomp als m'n 1100GS of Divgoed verhaal wel.
TDM is door m'n hoofd geschoten, F800gs valt buiten budget. Een Diversion zou wel weer kunnen maar is wat laag en lomp. Vond de GS zit wel fijn op zich, en dus zou een TDM een logische keuze zijn.. Maar die zien er zo saai uiten lomp, net als m'n Div. Ik vond 't een fijne motor hoor, maar... toch. FZ1 misschien als ik een koopje kan vinden..
Oh, en Mr.Mo heeft nu een XJR1300, dus om dan op zo'n Div erbij te gaan rijden dan krijg je zo'n hij/zij gebeuren en hoeven we alleen maar matchende helmen en pakken te hebben en moet ik elke keer wachten tot hij hem na een ritje voor me op de middenbok zet *kras*
Iemand nog ideeën?
quote:
Ja, tof. Beetje met een schuin oog naar aan het kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.quote:
Dure gok wel!quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef Isdatzo het volgende:
2013 690 SMC-R, destijds nieuw gekocht en sindsdien probleemloos bijna 16k km vol gas gereden. Had zelf nooit verwacht dat 'ie het zo lang uit zou houden .
Heb net een afspraak gemaakt om de achterband van m'n Bandiet te laten vervangen...quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Valt mee, 2 jaar fabrieksgarantie en ik wist dat ze als betrouwbaar bekend staan. Maar misschien wordt 't nu wel tijd om hem te verkopen.. iemand hier interesse?
Fotoquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Valt mee, 2 jaar fabrieksgarantie en ik wist dat ze als betrouwbaar bekend staan. Maar misschien wordt 't nu wel tijd om hem te verkopen.. iemand hier interesse?
Yamaha FZS600 of 1000? Honda CBF600 of 1000?quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar ik zoek toch echt een (sportieve) tourder op het moment.
Hmm, die ligt helaas wat boven budget :S Maar even verder zoeken danquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef Isdatzo het volgende:
2013 690 SMC-R, destijds nieuw gekocht en sindsdien probleemloos bijna 16k km vol gas gereden. Had zelf nooit verwacht dat 'ie het zo lang uit zou houden.
Qua verhouding tussen vermogen en betrouwbaarheid kom je weinig beters tegen denk ik. Natuurlijk is een competitie-SM nog een stukje bruuter en lichter, maarrrr met de 690 kan je ook nog aardig meekomen op de baan.
FZ1 is een optie ja (stond ook ergens in de post geloof ik). Wat ik ook leuk zou vinden is een XT660Z ofzo. heb een toffe gezien die misschien net binnen budget past met wat passen en meten en geluk met verkoop van de motor + koffersets.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Yamaha FZS600 of 1000? Honda CBF600 of 1000?
xt660z is niet echt een sportieve tourer toch? is meer richting all road. zou een x al meer sport zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
FZ1 is een optie ja (stond ook ergens in de post geloof ik). Wat ik ook leuk zou vinden is een XT660Z ofzo. heb een toffe gezien die misschien net binnen budget past met wat passen en meten en geluk met verkoop van de motor + koffersets.
Met de wat oudere LC4-blokken is ook niks mis hoor. Die zijn ook een stuk vriendelijker voor je portemonnee.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm, die ligt helaas wat boven budget :S Maar even verder zoeken dan
Ik woon rondom dijken dus dat is een van de redenen dat ik inderdaad mijn sport/tour wil "omruilen" voor een SM.
heb nu een GS, is fijne zit, zo'n allroad, dus ook gewoon een optie. De cbrs en vfrs zie ik ook niet zitten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
xt660z is niet echt een sportieve tourer toch? is meer richting all road. zou een x al meer sport zijn.
vfr800xquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb nu een GS, is fijne zit, zo'n allroad, dus ook gewoon een optie. De cbrs en vfrs zie ik ook niet zitten.
wat is je budget? ik keek ook wel ff naar xt660z, maar alles binnen budget heeft 50k+ op de teller...quote:
£1500/£2000, met een uitloopmogelijkheidje naar £2500 voor de juiste motor. Niet zo gek veel dusquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
wat is je budget? ik keek ook wel ff naar xt660z, maar alles binnen budget heeft 50k+ op de teller...
En wat mag zoiets kosten?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
net ingereden dusquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik keek ook wel ff naar xt660z, maar alles binnen budget heeft 50k+ op de teller...
Ik ben ooit geholpen bij een tankstation door een vent met het meest gigantische bakbeest ooit. Hele verhalen over hoe hij van Azië naar Amerika was gereden over een bevroren stuk zee met dat ding.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat soort motors..
Ik zwaai ook niet naar dat soort gedrochten.
Hij start nog steeds als een zonnetjequote:Op donderdag 12 mei 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Doet jouw Transalp het eigenlijk nog naar wens? Da's ook wel een optie eventueel.
Ik heb net gemailed voor meer informatie over een 2004 model op de rand van m'n budget.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij start nog steeds als een zonnetje.
Maar ik heb er denk ik al een jaar niet meer op gereden.
Ik durf niet meer zo goed; voor mij is een Transalp net iets te hoog, dus ik zit er wat onzeker op.
Bij mij zal een iets te hard windje er al voor zorgen dat ik en mijn motor omkiepen bij een stoplichtquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb net gemailed voor meer informatie over een 2004 model op de rand van m'n budget.
Dat is wat ik ook een beetje had met de GS. Op zich ging het allemaal wel zodra ik reed én als ik gewoon op een relatief vlakke ondergrond stond, maar er was weinig ruimte voor speling zeg maar. Een te diep gat in de weg en ik zou tyfen wrsch![]()
Ja, dat is denk ik ook één van de onerliggende redenen bij mij geweest dat ik toen hij stuk ging er nooit echt keihard werk van gemaakt heb om hem op te knappen. Los van dat ik het geld niet had, had ik er uiteindelijk wel voor kunnen sparen natuurlijk. Andere reden was dat ik zo'n 60km aan wegwerkzaamheden op mijn woon-werk-route had, met versmalde banen waar ik echt niet tussen de file door kon (en die file stond er altijd....) en al helemaal niet met de GS, bakbeest dat 't is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij mij zal een iets te hard windje er al voor zorgen dat ik en mijn motor omkiepen bij een stoplicht.
En het meest vervelende is dat ik hem niet zelf weer overeind krijg. Anders zou het niet eens zo heel erg boeiend zijn.
Oké, het is nog nooit gebeurd, maar het voelt wel alsof het kan gebeuren.
Welke gaat het worden?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb net een afspraak gemaakt om de achterband van m'n Bandiet te laten vervangen...
snel die starterslening extra aflossen voordat ik de spaarrekening plunder voor een nieuwe triumphquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:12 schreef KneusTeun het volgende:
http://ow.ly/Y0mk30086Eu
nieuwe triple spyshot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blablabla en het is tankcoating geworden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:26 schreef Gummiebeer het volgende:
Voordat ik aan de slag ga met de roestige tank, iemand hier ervaring mee?
Ik twijfel namelijk tussen tankcure of elektrolyse. Tankcure is makkelijk maar het uitharden van epoxy duurt een week. Elektrolyse is een kwestie van een paar dagen maar heb je weer kans dat het snel gaat roesten zonder een beschermende coating.
Keuzes keuzes..
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:51 schreef Maegrim het volgende:
hier een nieuwe pilot road 4 gt voorband, zometeen op weg naar limburg, morgen t/m maandag naar de eifel
kan iemand de voorspelde kou wegtoveren?Nee het wordt kutweer. Speciaal besteld, kan ik mooi sleutelen aan de shadow in m'n verwarmde garagebox.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
huur jij een box in Enschede? wou misschien ook een gaan huren voor alle brommers. zijn er straks 4. tips?quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:51 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee het wordt kutweer. Speciaal besteld, kan ik mooi sleutelen aan de shadow in m'n verwarmde garagebox.
8000 / 8500 of zo? Heb nog niet gekeken wat ze ongeveer op moeten brengen. Heb je serieus interesse?quote:
Graag gedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Blablabla en het is tankcoating geworden.
Bedankt voor het meedenken allen!
Weet ik nog niet, ik heb alleen de afspraak gemaakt!quote:
Ik heb bij toeval een box onder het appartement kunnen huren. Wel vrij prijzig maarja.quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
huur jij een box in Enschede? wou misschien ook een gaan huren voor alle brommers. zijn er straks 4. tips?
ja prijzen zijn bij mij om de hoek 50pm wat ik wel redelijk vind.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:19 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb bij toeval een box onder het appartement kunnen huren. Wel vrij prijzig maarja.
Je zou eens kunnen kijken of er in Zuid nog een paar vrij zijn, daar in de buurt van de aldi is het verloop nog redelijk, moet je ff googlen wie dat verhuurt.
1 tip; een box met elektra is aan te bevelen!
Neequote:Op donderdag 12 mei 2016 16:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
8000 / 8500 of zo? Heb nog niet gekeken wat ze ongeveer op moeten brengen. Heb je serieus interesse?
Ging prima toch zo, met jou vooropquote:
Zelf ook een XJR1300?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Iemand nog ideeën?
De mijne is niet te koop. Maar die verhoogd dus dat lijkt mij voor jou ook niet de beste optiequote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
Heb er wel een gezienmaar die was exact hetzelfde
![]()
Ik denk het niet nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
De mijne is niet te koop. Maar die verhoogd dus dat lijkt mij voor jou ook niet de beste optie
FZ1 is ook wel OK, maar ook net wat te duur. Fazer100 oudere model op zich wel te doen, en wordt in de zoektocht meegenomen ja.quote:
Als je er maar 1 neemt met een linkse stuur want je weet toch niet wat je wil.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
FZ1 is ook wel OK, maar ook net wat te duur. Fazer100 oudere model op zich wel te doen, en wordt in de zoektocht meegenomen ja.
Ik zou voor een Alp gaan. Rechte zit, overzicht en makkelijk om aan te sleutelen. En ook nog goedkoop in aanschaf.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Fazer1000 is wel vroeger m'n droommotor geweest, gek genoeg. Maar sinds de GS ben ik erge fan van de zit van een allroad. Heb wat rugproblemen, en die houding doet 't goed voor me.
Maar als ik ooit nog eens een FZ1 zou kunnen proefrijden laat ik die kans niet schieten. Wie weet is het liefde op het tweede gezicht.
Net afspraak gemaakt, over 3 uurtjes proefritjequote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zou voor een Alp gaan. Rechte zit, overzicht en makkelijk om aan te sleutelen. En ook nog goedkoop in aanschaf.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Net afspraak gemaakt, over 3 uurtjes proefritje
Dat was sowieso al het plan hoor! Ding is echt supermooi. Nieuwe ketting, bandjes, jaar APK zowatquote:
Enige verbouwplannen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:29 schreef Gummiebeer het volgende:
Mien brommert, gisteren gebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, het is maar een 500cc
Ja, het is een oudje
En ja, het is een sjopper
Maar ik heb tenminste weer een 2 wieler![]()
Gisteren tank eraf gehaald en kwam in het luchtfilter een ledlampje en ductape tegen![]()
Maarja, bij mn ex Alp kwam ik een muizennest tegen dus dit valt nog mee.
[ afbeelding ]
Vandaag Tankcure binnen gekregen dus dit weekend aan de slag.
Thnx!quote:
Eerste jaar gewoon rijden, misschien het 2e jaar ook nog. Maar daarna ga ik er een bobber project van maken. Heb al veel inspiratie gezienquote:
Tankcure werkt best prima!quote:Vandaag Tankcure binnen gekregen dus dit weekend aan de slag.
Geinig. Veel plezier ermeequote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:59 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Thnx!
[..]
Eerste jaar gewoon rijden, misschien het 2e jaar ook nog. Maar daarna ga ik er een bobber project van maken. Heb al veel inspiratie gezien
En morgen staat die voor de deurquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:12 schreef motorbloempje het volgende:
Proefrit gemaakt! Ik ga er een nachtje over slapen, maar hij reed wel heel fijn! Al was het wel weer even wennen na 2 jaar
Ziet er goed uit!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |