En je ogen dan? Ik kan door de stad al niet rijden met alleen m'n zonnevizier, dan duiken die rotbeesten er gewoon onder in hun pogingen me te verblinden.quote:
zonnebril en dan 1 die aansluit op je gezicht en niet een mode accessoirequote:Op maandag 9 mei 2016 14:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En je ogen dan? Ik kan door de stad al niet rijden met alleen m'n zonnevizier, dan duiken die rotbeesten er gewoon onder in hun pogingen me te verblinden.En ik had nooit een helm met witte details moeten kopen; na één rit is dat alweer rood.
Zou je denken, maar was al 9 jaar niet gestoken en die kut pillen moet je dan koel bewaren en max een jaar ofzo. Dus dat heeft dan ook weinig zin.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, even gekeken, is toch vlakbij. Was weer niets bijzonders maar het was wel erg druk, parkeerplaats was al vol toen B&B nog eens met een grote groep aan kwam zetten
[..]
Zal dan geen bij geweest zijn, die kan maar 1 keer steken.
Maar als je daar allergisch voor bent, is het dan niet handiger om de spullen die je dan nodig hebt altijd bij je te hebben?
Mijn hele helm is witquote:Op maandag 9 mei 2016 14:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En je ogen dan? Ik kan door de stad al niet rijden met alleen m'n zonnevizier, dan duiken die rotbeesten er gewoon onder in hun pogingen me te verblinden.En ik had nooit een helm met witte details moeten kopen; na één rit is dat alweer rood.
Als je ze koel moet bewaren is dat lastig meenemen inderdaad. Dan maar hopen dat het niet te vaak gebeurdquote:Op maandag 9 mei 2016 16:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zou je denken, maar was al 9 jaar niet gestoken en die kut pillen moet je dan koel bewaren en max een jaar ofzo. Dus dat heeft dan ook weinig zin.
Tis aardig goed gegaan, beetje dik bovenbeen maar niet heel erg.
Mijn helm was ook duur, één van de weinige redenen dat ik 'm netjes houd ja.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Mijn hele helm is wit
Ik maak hem (nu nog) na elke rit helemaal schoon, wil er iets beter mee omgaan dan met m'n vorige helm. Hij was ook 2x zo duur als de vorige, dus het is zonde om hem na nog geen jaar al te verwaarlozen
[..]
Als je ze koel moet bewaren is dat lastig meenemen inderdaad. Dan maar hopen dat het niet te vaak gebeurd
Bijna telt niet.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:31 schreef Nero22 het volgende:
Ik liet mijn sleutels bijna in de Amstel vallen vanmiddag...Ik had ze in mijn helm zitten, en tijdens het ijsje eten zette ik mijn helm op de aanlegpier. Toen ik hem weer op wilde pakken om weg te gaan, zag ik mijn sleutels boven een spleet liggen waar ze makkelijk tussen hadden kunnen vallen als ik lomp mijn helm had opgepakt.
quote:
Mwoh - het heeft me genoeg laten schrikken.quote:
Ja ja jaquote:Op maandag 9 mei 2016 23:01 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
Mwoh - het heeft me genoeg laten schrikken.BL heeft ook al eens bijna mijn sleutels in een rioolput geflikkerd in Duitsland.
ach over 3 weken zijn die ook weer wegquote:Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik had net een meikever in mijn pak zitten. Was naar binnen gekomen door de rits die een klein stukje open stond. Dikke pret
Ik heb ooit m'n autosleutels in de afvoerput van een wasbox laten vallen. Niet leuk.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:31 schreef Nero22 het volgende:
Ik liet mijn sleutels bijna in de Amstel vallen vanmiddag...Ik had ze in mijn helm zitten, en tijdens het ijsje eten zette ik mijn helm op de aanlegpier. Toen ik hem weer op wilde pakken om weg te gaan, zag ik mijn sleutels boven een spleet liggen waar ze makkelijk tussen hadden kunnen vallen als ik lomp mijn helm had opgepakt.
Gewoon doen of je neus bloedt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vanmiddag spiegeltje aangetikt bij het naar voren rijden bij een verkeerslicht.
Gelukkig niets van te zien op beide voertuigen.
Een Honda VT500C uit '83, een Shadow dus met 46k kmquote:
Da's wel effe wat anders.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef Gummiebeer het volgende:
Een Honda VT500C uit '83, een Shadow dus met 46k km
Bij toeval kon ik er goedkoop aankomen, het kwam aanwaaien zeg maar. Daarnaast is de motor van mijn tante geweest die er helaas niet meer is, daardoor ook een beetje emotie erbij.
Of in de buurt van Utrecht komt. Dan pakken ze je hele motor af.. krijg je 'm terug met dikke boete en zonder uitlaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De kans dat je daar een boete voor krijgt is niet zo groot. Alleen als je in Duitsland rijd of naar een evenement op Assen gaat of zo.
Gewoon de goedkoopste Jeans kopen die ze hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
Naakt. Alleen een helm is verplicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
Ik heb drie broeken en drie jassen, dus wat dat betreft niet echt een probleemquote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
Ga er met de auto heen dan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
het bedekken van de eerste cilinder ook....quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Naakt. Alleen een helm is verplicht.
Ik heb twee broeken en twee jassen en twee paar handschoenen. Dus misschien moet je gewoon een nieuwe broek kopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Stel dat je je motorjas of motorbroek ter reparatie aanbiedt bij de motorzaak, hoe rijd je dan terug? Heb je een tweede pak? Rijd je gewoon een tijdje geen motor of koop je ter plekke een nieuw pak erbij?![]()
Ik moet m'n broek waarschijnlijk ter reparatie aanbieden, maar dat betekent dat ik m'n broek een week of twee moet missen... Heb geen andere broek.
Geen crash, gewoon stiksel dat begint los te komen...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
En hoezo ter reparatie aanbieden. Na een crash gewoon met oppervlakkige beschadigingen doorrijden jatochhhh.
Anders blijf je bezig.
Geen van bovenstaandequote:Op woensdag 11 mei 2016 07:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
rsv? tuono? shiver? dorsoduro? caponord?
lekker specifiek weer
Dat is best een vet ding!quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Geen van bovenstaandeeen pegaso strada.
volgens mij doen we dat als fok ritje een week later?quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is best een vet ding!![]()
Gaan er nog mensen meerijden tijdens de motorelfstedentocht, 2e pinksterdag?
Ah!quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat als fok ritje een week later?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:12 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat is best een vet ding!![]()
Gaan er nog mensen meerijden tijdens de motorelfstedentocht, 2e pinksterdag?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat als fok ritje een week later?
Onze versie is iets verschillend, wij gaan niet langs Dokkum (erg uit de richting).quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ah!
Ik ga hem met een vriend rijden, maar als het goed bevalt, wil ik hem nog wel een tweede keer rijden!Helaas gaat het weer maandag niet echt meezitten.
Jullie hadden vorige keer in Friesland toch allemaal een bon?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Onze versie is iets verschillend, wij gaan niet langs Dokkum (erg uit de richting).
Daarnaast is de kans op bekeuringen en controles vele malen lager dan tijdens de officiële motor elfstedentocht.
Ik heb het over de kans op een bekeuring...quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jullie hadden vorige keer in Friesland toch allemaal een bon?
Allebei nog nooit gezien, geloof ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zet de alp van Anne eens naast die van deka
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
En BL volgens mij.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:04 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik heb het over de kans op een bekeuring...
10 van de 13, drie zijn er dus mooi vanaf gekomen ;-)
Dat waren Pinkdwarf, Nero en nog iemand (volgens mij die persoon die afslag afsluitdijk nam
quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag proefrit opIk zou zelf geen andere motor nemen als het niet op alle vlakken een verbetering was (tenzij het financieel onwijs aantrekkelijk is)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Hij is zuiniger, groter bereik etc. Kan wel amper aan de grond komen haha! Financieel is het heel aantrekkelijk voor mij.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zou zelf geen andere motor nemen als het niet op alle vlakken een verbetering was (tenzij het financieel onwijs aantrekkelijk is)
Welke is het leukste? zou voor mij de hoofdvraag zijn. Niet het handigste, meest praktische of voordeligste.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hij is zuiniger, groter bereik etc. Kan wel amper aan de grond komen haha! Financieel is het heel aantrekkelijk voor mij
Lastig te zeggen, ik denk kwa bochten toch mijn huidige motor. Wellicht dat het weer gelijk opgaat als ik de testmotor zou verlagen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Welke is het leukste? zou voor mij de hoofdvraag zijn. Niet het handigste, meest praktische of voordeligste.
Dus in de bochten je huidige motor, stilstaand voor het stoplicht je huidige motor en tijdens het opentrekken van het gas je huidige motor. Ik zou 't wel weten dan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, ik denk kwa bochten toch mijn huidige motor. Wellicht dat het weer gelijk opgaat als ik de testmotor zou verlagen.
Kwa power absoluut die ik nu heb.
Nja niet helemaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus in de bochten je huidige motor, stilstaand voor het stoplicht je huidige motor en tijdens het opentrekken van het gas je huidige motor. Ik zou 't wel weten dan.
triumph tigerquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ga mijn wrak van een 1100GS verkopen nadat hij te lang stil heeft gestaan in afwachting voor sparen voor repairs waar ik nooit echt geld voor (over) had omdat ik ergens diep van binnen wist dat m'n trouwe maatje wel total loss wasLang verhaal kort: een boxer met koppelingsplaatproblemen is op die leeftijd het redden niet meer waard...
Maar ik moet en zal weer gaan rijden, dus ik moet gaan nadenken over 'wat nu' binnen m'n budget van grofweg £1500/£2000 (motoren zijn hier wel wat goedkoper). Wil met een paar weken tot een maandje eigenlijk weer op de weg gaan. Maar er is zoveel keus
Eisen tot nu toe: comfortabele houding, tourder, betrouwbaar, en een beetje pit, liefst ergens rond de 900cc en niet zo lomp als m'n 1100GS of Divgoed verhaal wel.
TDM is door m'n hoofd geschoten, F800gs valt buiten budget. Een Diversion zou wel weer kunnen maar is wat laag en lomp. Vond de GS zit wel fijn op zich, en dus zou een TDM een logische keuze zijn.. Maar die zien er zo saai uiten lomp, net als m'n Div. Ik vond 't een fijne motor hoor, maar... toch. FZ1 misschien als ik een koopje kan vinden..
Oh, en Mr.Mo heeft nu een XJR1300, dus om dan op zo'n Div erbij te gaan rijden dan krijg je zo'n hij/zij gebeuren en hoeven we alleen maar matchende helmen en pakken te hebben en moet ik elke keer wachten tot hij hem na een ritje voor me op de middenbok zet *kras*
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
Boven budget; hornet 900? VFR?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
Weet ik veel hoe duur die dingen daar zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Aan boven m'n budget heb ik natuurlijk niet zoveel![]()
VFR is niet echt mijn ding.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ga mijn wrak van een 1100GS verkopen nadat hij te lang stil heeft gestaan in afwachting voor sparen voor repairs waar ik nooit echt geld voor (over) had omdat ik ergens diep van binnen wist dat m'n trouwe maatje wel total loss wasLang verhaal kort: een boxer met koppelingsplaatproblemen is op die leeftijd het redden niet meer waard...
Maar ik moet en zal weer gaan rijden, dus ik moet gaan nadenken over 'wat nu' binnen m'n budget van grofweg £1500/£2000 (motoren zijn hier wel wat goedkoper). Wil met een paar weken tot een maandje eigenlijk weer op de weg gaan. Maar er is zoveel keus
Eisen tot nu toe: comfortabele houding, tourder, betrouwbaar, en een beetje pit, liefst ergens rond de 900cc en niet zo lomp als m'n 1100GS of Divgoed verhaal wel.
TDM is door m'n hoofd geschoten, F800gs valt buiten budget. Een Diversion zou wel weer kunnen maar is wat laag en lomp. Vond de GS zit wel fijn op zich, en dus zou een TDM een logische keuze zijn.. Maar die zien er zo saai uiten lomp, net als m'n Div. Ik vond 't een fijne motor hoor, maar... toch. FZ1 misschien als ik een koopje kan vinden..
Oh, en Mr.Mo heeft nu een XJR1300, dus om dan op zo'n Div erbij te gaan rijden dan krijg je zo'n hij/zij gebeuren en hoeven we alleen maar matchende helmen en pakken te hebben en moet ik elke keer wachten tot hij hem na een ritje voor me op de middenbok zet *kras*
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
quote:
Ja, tof. Beetje met een schuin oog naar aan het kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.quote:
Dure gok wel!quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef Isdatzo het volgende:
2013 690 SMC-R, destijds nieuw gekocht en sindsdien probleemloos bijna 16k km vol gas gereden. Had zelf nooit verwacht dat 'ie het zo lang uit zou houden .
Heb net een afspraak gemaakt om de achterband van m'n Bandiet te laten vervangen...quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Valt mee, 2 jaar fabrieksgarantie en ik wist dat ze als betrouwbaar bekend staan. Maar misschien wordt 't nu wel tijd om hem te verkopen.. iemand hier interesse?
Fotoquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Valt mee, 2 jaar fabrieksgarantie en ik wist dat ze als betrouwbaar bekend staan. Maar misschien wordt 't nu wel tijd om hem te verkopen.. iemand hier interesse?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |