triumph tigerquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ga mijn wrak van een 1100GS verkopen nadat hij te lang stil heeft gestaan in afwachting voor sparen voor repairs waar ik nooit echt geld voor (over) had omdat ik ergens diep van binnen wist dat m'n trouwe maatje wel total loss wasLang verhaal kort: een boxer met koppelingsplaatproblemen is op die leeftijd het redden niet meer waard...
Maar ik moet en zal weer gaan rijden, dus ik moet gaan nadenken over 'wat nu' binnen m'n budget van grofweg £1500/£2000 (motoren zijn hier wel wat goedkoper). Wil met een paar weken tot een maandje eigenlijk weer op de weg gaan. Maar er is zoveel keus
Eisen tot nu toe: comfortabele houding, tourder, betrouwbaar, en een beetje pit, liefst ergens rond de 900cc en niet zo lomp als m'n 1100GS of Divgoed verhaal wel.
TDM is door m'n hoofd geschoten, F800gs valt buiten budget. Een Diversion zou wel weer kunnen maar is wat laag en lomp. Vond de GS zit wel fijn op zich, en dus zou een TDM een logische keuze zijn.. Maar die zien er zo saai uiten lomp, net als m'n Div. Ik vond 't een fijne motor hoor, maar... toch. FZ1 misschien als ik een koopje kan vinden..
Oh, en Mr.Mo heeft nu een XJR1300, dus om dan op zo'n Div erbij te gaan rijden dan krijg je zo'n hij/zij gebeuren en hoeven we alleen maar matchende helmen en pakken te hebben en moet ik elke keer wachten tot hij hem na een ritje voor me op de middenbok zet *kras*
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
Boven budget; hornet 900? VFR?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
Weet ik veel hoe duur die dingen daar zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Aan boven m'n budget heb ik natuurlijk niet zoveel![]()
VFR is niet echt mijn ding.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Ik ga mijn wrak van een 1100GS verkopen nadat hij te lang stil heeft gestaan in afwachting voor sparen voor repairs waar ik nooit echt geld voor (over) had omdat ik ergens diep van binnen wist dat m'n trouwe maatje wel total loss wasLang verhaal kort: een boxer met koppelingsplaatproblemen is op die leeftijd het redden niet meer waard...
Maar ik moet en zal weer gaan rijden, dus ik moet gaan nadenken over 'wat nu' binnen m'n budget van grofweg £1500/£2000 (motoren zijn hier wel wat goedkoper). Wil met een paar weken tot een maandje eigenlijk weer op de weg gaan. Maar er is zoveel keus
Eisen tot nu toe: comfortabele houding, tourder, betrouwbaar, en een beetje pit, liefst ergens rond de 900cc en niet zo lomp als m'n 1100GS of Divgoed verhaal wel.
TDM is door m'n hoofd geschoten, F800gs valt buiten budget. Een Diversion zou wel weer kunnen maar is wat laag en lomp. Vond de GS zit wel fijn op zich, en dus zou een TDM een logische keuze zijn.. Maar die zien er zo saai uiten lomp, net als m'n Div. Ik vond 't een fijne motor hoor, maar... toch. FZ1 misschien als ik een koopje kan vinden..
Oh, en Mr.Mo heeft nu een XJR1300, dus om dan op zo'n Div erbij te gaan rijden dan krijg je zo'n hij/zij gebeuren en hoeven we alleen maar matchende helmen en pakken te hebben en moet ik elke keer wachten tot hij hem na een ritje voor me op de middenbok zet *kras*
Iemand nog ideeën?
(1.72m lang, vorige motoren: Div600, GSXF600 (nooit meer), Div 900 en BMW R1100GS)
quote:
Ja, tof. Beetje met een schuin oog naar aan het kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.quote:
Dure gok wel!quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef Isdatzo het volgende:
2013 690 SMC-R, destijds nieuw gekocht en sindsdien probleemloos bijna 16k km vol gas gereden. Had zelf nooit verwacht dat 'ie het zo lang uit zou houden .
Heb net een afspraak gemaakt om de achterband van m'n Bandiet te laten vervangen...quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Valt mee, 2 jaar fabrieksgarantie en ik wist dat ze als betrouwbaar bekend staan. Maar misschien wordt 't nu wel tijd om hem te verkopen.. iemand hier interesse?
Fotoquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:07 schreef Isdatzo het volgende:
Valt mee, 2 jaar fabrieksgarantie en ik wist dat ze als betrouwbaar bekend staan. Maar misschien wordt 't nu wel tijd om hem te verkopen.. iemand hier interesse?
Yamaha FZS600 of 1000? Honda CBF600 of 1000?quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar ik zoek toch echt een (sportieve) tourder op het moment.
Hmm, die ligt helaas wat boven budget :S Maar even verder zoeken danquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef Isdatzo het volgende:
2013 690 SMC-R, destijds nieuw gekocht en sindsdien probleemloos bijna 16k km vol gas gereden. Had zelf nooit verwacht dat 'ie het zo lang uit zou houden.
Qua verhouding tussen vermogen en betrouwbaarheid kom je weinig beters tegen denk ik. Natuurlijk is een competitie-SM nog een stukje bruuter en lichter, maarrrr met de 690 kan je ook nog aardig meekomen op de baan.
FZ1 is een optie ja (stond ook ergens in de post geloof ik). Wat ik ook leuk zou vinden is een XT660Z ofzo. heb een toffe gezien die misschien net binnen budget past met wat passen en meten en geluk met verkoop van de motor + koffersets.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Yamaha FZS600 of 1000? Honda CBF600 of 1000?
xt660z is niet echt een sportieve tourer toch? is meer richting all road. zou een x al meer sport zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
FZ1 is een optie ja (stond ook ergens in de post geloof ik). Wat ik ook leuk zou vinden is een XT660Z ofzo. heb een toffe gezien die misschien net binnen budget past met wat passen en meten en geluk met verkoop van de motor + koffersets.
Met de wat oudere LC4-blokken is ook niks mis hoor. Die zijn ook een stuk vriendelijker voor je portemonnee.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:06 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm, die ligt helaas wat boven budget :S Maar even verder zoeken dan
Ik woon rondom dijken dus dat is een van de redenen dat ik inderdaad mijn sport/tour wil "omruilen" voor een SM.
heb nu een GS, is fijne zit, zo'n allroad, dus ook gewoon een optie. De cbrs en vfrs zie ik ook niet zitten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
xt660z is niet echt een sportieve tourer toch? is meer richting all road. zou een x al meer sport zijn.
vfr800xquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb nu een GS, is fijne zit, zo'n allroad, dus ook gewoon een optie. De cbrs en vfrs zie ik ook niet zitten.
wat is je budget? ik keek ook wel ff naar xt660z, maar alles binnen budget heeft 50k+ op de teller...quote:
£1500/£2000, met een uitloopmogelijkheidje naar £2500 voor de juiste motor. Niet zo gek veel dusquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
wat is je budget? ik keek ook wel ff naar xt660z, maar alles binnen budget heeft 50k+ op de teller...
En wat mag zoiets kosten?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
net ingereden dusquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ik keek ook wel ff naar xt660z, maar alles binnen budget heeft 50k+ op de teller...
Ik ben ooit geholpen bij een tankstation door een vent met het meest gigantische bakbeest ooit. Hele verhalen over hoe hij van Azië naar Amerika was gereden over een bevroren stuk zee met dat ding.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat soort motors..
Ik zwaai ook niet naar dat soort gedrochten.
Hij start nog steeds als een zonnetjequote:Op donderdag 12 mei 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Doet jouw Transalp het eigenlijk nog naar wens? Da's ook wel een optie eventueel.
Ik heb net gemailed voor meer informatie over een 2004 model op de rand van m'n budget.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij start nog steeds als een zonnetje.
Maar ik heb er denk ik al een jaar niet meer op gereden.
Ik durf niet meer zo goed; voor mij is een Transalp net iets te hoog, dus ik zit er wat onzeker op.
Bij mij zal een iets te hard windje er al voor zorgen dat ik en mijn motor omkiepen bij een stoplichtquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb net gemailed voor meer informatie over een 2004 model op de rand van m'n budget.
Dat is wat ik ook een beetje had met de GS. Op zich ging het allemaal wel zodra ik reed én als ik gewoon op een relatief vlakke ondergrond stond, maar er was weinig ruimte voor speling zeg maar. Een te diep gat in de weg en ik zou tyfen wrsch![]()
Ja, dat is denk ik ook één van de onerliggende redenen bij mij geweest dat ik toen hij stuk ging er nooit echt keihard werk van gemaakt heb om hem op te knappen. Los van dat ik het geld niet had, had ik er uiteindelijk wel voor kunnen sparen natuurlijk. Andere reden was dat ik zo'n 60km aan wegwerkzaamheden op mijn woon-werk-route had, met versmalde banen waar ik echt niet tussen de file door kon (en die file stond er altijd....) en al helemaal niet met de GS, bakbeest dat 't is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij mij zal een iets te hard windje er al voor zorgen dat ik en mijn motor omkiepen bij een stoplicht.
En het meest vervelende is dat ik hem niet zelf weer overeind krijg. Anders zou het niet eens zo heel erg boeiend zijn.
Oké, het is nog nooit gebeurd, maar het voelt wel alsof het kan gebeuren.
Welke gaat het worden?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Heb net een afspraak gemaakt om de achterband van m'n Bandiet te laten vervangen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |