http://www.dailymail.co.u(...)ed-constitution.htmlquote:BUDAPEST, Hungary (AP) -- Hungary's constitution bans "Islamization" because the document aims to protect Hungarian language and culture, Prime Minister Viktor Orban said Monday.
Orban also said the constitution forces the government to oppose any kind of mass migration that would endanger those principles.
"To be clear and unequivocal, I can say that Islamization is constitutionally banned in Hungary," Orban said in parliament at an event celebrating the fifth anniversary of Hungary's new constitution, now known as the Basic Law.[..lees meer in bron..]
Ik heb die man al afgeschilderd zien worden als een nazi, maar hij zegt in feite niks anders dan multiculti minderheden hier. Het verschil is dat hij geen noble savage is dus kan de verlichte linkse medemens niet achter hem staan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Daar zat ik ook even naar te kijken
Maar hey, als het klopt maar de bron niet meer uit
Dat is het gewoon. Iemand weren vanwege z'n geloofsovertuiging is je reinste discriminatie en staat gelijk aan Adolf Hitler's idealen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 01:20 schreef Grems het volgende:
[..]
Massaal intens anti-semitische mensen willen importeren en dan schermen met de holocaust omdat iemand die deze import van holocaustfetishisten wil stoppen absoluut niet aan de macht mag komen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan ben je niet goed geïnformeerdquote:Op dinsdag 26 april 2016 02:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Wie had ooit gedacht dat de Oost-Europese landen de laatste hoop voor de Europese beschaving zouden zijn.
Huzarenstukjequote:Op dinsdag 26 april 2016 03:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dan ben je niet goed geïnformeerd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Wenen_(1683)
Wetten betekenen niks. Dat zie je hier in Nederland. Het kabinet overtreedt aan de lopende band wetten. Het gaat om de instelling van de politici. Die is in het Hongaarse geval hoopgevend.quote:Op dinsdag 26 april 2016 03:31 schreef Rica het volgende:
Ik wil niemands feestje bederven maar de man zegt niks anders dan dat de grondwet al voldoende bescherming biedt.
En daarmee zegt hij dat er dus niks hoeft te veranderen.
Prachtig staaltje politiek dat wel. Het lijkt dat hij een heel gewaagd standpunt inneemt maar het is feitelijk niks.
*datquote:Op dinsdag 26 april 2016 00:24 schreef berko13 het volgende:
Hongarije, een land die zich niet schuldig voelt om zijn taal, cultuur en waarden te beschermen!
Dat dit soort landen EU lid konden worden is al een grote fout. Deze landen willen wel de EU subsidies vangen en daar niks voor terug doen. Het zijn net tumoren binnen de EU.quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:56 schreef LelijKnap het volgende:
Deze man moet koning van Europa worden.
En de vluchtelingen niet?quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat dit soort landen EU lid konden worden is al een grote fout. Deze landen willen wel de EU subsidies vangen en daar niks voor terug doen. Het zijn net tumoren binnen de EU.
In sommige landen is het cultureel de tendens dat beroepen in de techniek, of beroepen die je doet met je 'handen' iets minderwaardigs. Zo laten mensen in Thailand hun nagels heel lang groeien om daarmee te showen dat ze niet met hun handen hoeven te werken en dus ook geen slecht beroep hebben. Binnen de Turkse en Maroc gemeenschap is het voornamelijk voor mannen heel belangrijk dat ze de eer van de familie hoog houden en zogenaamd een zakenman zijn. Een groot deel komt echter nooit verder dan het runnen van een shoarma zaak. Uitzonderingen daargelatenquote:Op dinsdag 26 april 2016 01:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ze hebben geen respect voor ons. Alle kansen hier maar nog steeds behoort 90% van de marocs tot de domme onderlaag. Volgen grootschalig kansloze alpha-studies en klagen dan dat ze niet aan de bak geraken. Alsof we niet genoeg juristjes hebben. Waarschijnlijk te weinig hersencapaciteit om een echte technische (beta) studie te volgen. De werkgevers weten niet waar ze de techneuten vandaan moeten halen. Juristen? Overaanbod. Dan kom je als marocje natuurlijk heel moeilijk aan de bak. Dan is het lekker makkelijk om verontwaardigd te doen met een papiertje van niks. En niet vergeten dat ze alles aan ons willen opdringen. Het zijn de koningen van discriminatie en selectief gedrag.
Als je in SA of Jemen openlijk Atheïst bent wordt je opgepakt. Is dat respect? Zulke wetgeving is in veel werelddelen heel normaal. Maar goed, dit past natuurlijk niet in het GroenLinks beeldquote:Op dinsdag 26 april 2016 01:18 schreef Copa het volgende:
[..]
k heb liever vrede en respect voor ieders geloof en normen en waarden.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:32 schreef Wespensteek het volgende:
Als je bang voor veranderingen bent kun je het beste maar gewoon dood gaan.
Sowieso mensen met een pretstudie zijn de mensen die altijd arrogant doen tegenover mensen met een lagere opleiding of hogere technische opleiding.quote:Op dinsdag 26 april 2016 01:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ze hebben geen respect voor ons. Alle kansen hier maar nog steeds behoort 90% van de marocs tot de domme onderlaag. Volgen grootschalig kansloze alpha-studies en klagen dan dat ze niet aan de bak geraken. Alsof we niet genoeg juristjes hebben. Waarschijnlijk te weinig hersencapaciteit om een echte technische (beta) studie te volgen. De werkgevers weten niet waar ze de techneuten vandaan moeten halen. Juristen? Overaanbod. Dan kom je als marocje natuurlijk heel moeilijk aan de bak. Dan is het lekker makkelijk om verontwaardigd te doen met een papiertje van niks. En niet vergeten dat ze alles aan ons willen opdringen. Het zijn de koningen van discriminatie en selectief gedrag.
Daar elke bevolkingsgroep 'giftige koekjes' omvat, vraag ik me af waar jij heen wil je vergelijking.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:54 schreef TheJanitor het volgende:
Van de mensen met hun 'niet alle' argumenten vraag ik me altijd af hoeveel koekjes ze zouden eten als ik zeg dat ik 20 koekjes gebakken heb en 20% is giftig. Waarschijnlijk 0
Dat vind ik wel een hele puikequote:Op dinsdag 26 april 2016 09:54 schreef TheJanitor het volgende:
Van de mensen met hun 'niet alle' argumenten vraag ik me altijd af hoeveel koekjes ze zouden eten als ik zeg dat ik 20 koekjes gebakken heb en 20% is giftig. Waarschijnlijk 0
Vergelijkingen zijn niet iets om naar toe te gaan maar dragen bij om een punt helder te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar elke bevolkingsgroep 'giftige koekjes' omvat, vraag ik me af waar jij heen wil je vergelijking.
Nog wel, maar het tij gaat keren.quote:Op dinsdag 26 april 2016 01:36 schreef hpeopjes het volgende:
Jammer dat wij met zo'n politieke rat als Mark Rutte opgescheept zitten.
Die vergelijking kun je echter toepassen op elke bevolkingsgroep, waarmee het punt redelijk rap vervaagt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:57 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Vergelijkingen zijn niet iets om naar toe te gaan maar dragen bij om een punt helder te maken.
Alleen is het percentage bij sommige bevolkingsgroepen wat groter. En dat drukt zich ook in veel dingen uit. En dat wordt dan weggezet als racisme. Terwijl het eigenlijk gewoon logica is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar elke bevolkingsgroep 'giftige koekjes' omvat, vraag ik me af waar jij heen wil je vergelijking.
Voor mij word het enkel helder, jammer dat het voor jou vaag word.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vergelijking kun je echter toepassen op elke bevolkingsgroep, waarmee het punt redelijk rap vervaagt.
Dus als een kleiner percentage koekjes giftig is, vreet je ze wel gewoon allemaal op?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:02 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Alleen is het percentage bij sommige bevolkingsgroepen wat groter. En dat drukt zich ook in veel dingen uit. En dat wordt dan weggezet als racisme. Terwijl het eigenlijk gewoon logica is.
Ik heb helemaal geen behoefte aan koekjes, dus laat ik ze gewoon in de schaal liggen. Je kan ook selectief koekjes inspecteren en de goede koekjes opeten (als je per sé een koekje wil).quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een kleiner percentage koekjes giftig is, vreet je ze wel gewoon allemaal op?
Je moet eten he, dat is het puntquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als een kleiner percentage koekjes giftig is, vreet je ze wel gewoon allemaal op?
Ja, maar of het nou autochtonen of allochtonen zijn, er zijn hoe dan ook giftige koekjes tussen. Het percentage doet dat er dan niet toe, want een koekje is al voldoende om je ziek te maken.quote:
En daar verschillen wij in mening.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar of het nou autochtonen of allochtonen zijn, er zijn hoe dan ook giftige koekjes tussen. Het percentage doet dat er dan niet toe, want een koekje is al voldoende om je ziek te maken.
Daar is Orbán best toe bereid hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hoe de fuck gaat hij dat volhouden zonder de democratie tot op de laatste steen af te breken?
Het feit dat jij een andere mening hebt, maakt je vergelijking natuurlijk niet minder krom.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En daar verschillen wij in mening.
Bezien de reacties lopen hier veel mensen rond met een doodswens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:32 schreef Wespensteek het volgende:
Als je niet gelooft in percentages dan zou ik maar snel loterij tickets kopen als een gek.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat jij een andere mening hebt, maakt je vergelijking natuurlijk niet minder krom.
Zucht.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als je niet gelooft in percentages dan zou ik maar snel loterij tickets kopen als een gek.
Ja, dat is een populair idee in die kringen. De democratische rechtsstaat afbreken zodat de moslims het niet doen.quote:
Uit protest je beschaving afschaffen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat is een populair idee in die kringen. De democratische rechtsstaat afbreken zodat de moslims het niet doen.
En ik lees net in een ander topic dat een boel mensen het een goed idee vinden om erop te stemmen uit protest...
Als die veranderingen leiden tot zelfmoord van het eigene dan kom je bij hetzelfde uit.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:32 schreef Wespensteek het volgende:
Anderen zouden het een ver rechtse dictatoriale nationalist noemen...quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:24 schreef berko13 het volgende:
Orban, een ware christelijke Europese patriot!
Daarom is het ook belangrijk de koekjes die je ziek kunnen maken te verwijderen uit je koekjestrommel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht.
Als jij twintig koekjes bakt en je moet ze allemaal opeten, dan maakt het niet of uit of 5, 10 of 20 procent giftig is. Ziek word je dan toch wel.
Het enige wat die landen van de EU willen is de bodemloze zak met geld uit Brussel. Zie ook de recente ontwikkelingen in Polen. Ik pleit al langer voor sancties tegen de "wel de lusten maar zeker niet de lasten" instelling van onze Oost-Europese "vrienden".quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:34 schreef Gutmensch het volgende:
Wat doet een land als Hongarije in de EU?
Als ze met zulke wetgeving komen kunnen we ze er beter uitflikkeren, of in ieder geval alle subsidies voor ze uit Brussel stoppen totdat ze het Europees recht weer respecteren.
Hoe zie je dat praktisch voor je?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daarom is het ook belangrijk de koekjes die je ziek kunnen maken te verwijderen uit je koekjestrommel.
Eens. En anders blijven ze maar de postcommunistische dictatuur die ze kennelijk toch al willen zijn als ze op dergelijke totalitaire fascistoïde partijen stemmen. Maar dan kunnen ze het ook echt helemaal zelf uitzoeken en zich weer lekker in de reet laten neuken door Rusland.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het enige wat die landen van de EU willen is de bodemloze zak met geld uit Brussel. Zie ook de recente ontwikkelingen in Polen. Ik pleit al langer voor sancties tegen de "wel de lusten maar zeker niet de lasten" instelling van onze Oost-Europese "vrienden".
Wat een nonsens. Die man doet precies wat zijn kiezers willen. Dát is democratiequote:Op dinsdag 26 april 2016 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hoe de fuck gaat hij dat volhouden zonder de democratie tot op de laatste steen af te breken? Het is echt een prachtig stukje populisme, met 0,0 realiteitszin.
Dat zei Hitler ook vlak voordat ie de democratie afschafte.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Die man doet precies wat zijn kiezers willen. Dát is democratie
En populisme.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Die man doet precies wat zijn kiezers willen. Dát is democratie
Remigratie van de koekjes naar een andere trommel bevorderenquote:
Kwestie van tijd op deze manier.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Als hij nog een grotere baas wil zijn. Gaf hij het bevel om moskeeën te sluiten/Afbreken.
hehe, maar het gaat ook om koekjes die hier gebakken zijn en die andere koektrommel enkel kennen van een familiebezoek.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Remigratie van de koekjes naar een andere trommel bevorderen.
Dat maakt niet uit. Giftige chocoladekoekjes voelen zich prima thuis tussen andere chocoladekoekjes met een verwerpelijke totalitaire ideologie, terwijl de kokosmakronen die hun handen wél netjes thuis kunnen houden een stuk tevredener zouden zijn zonder verdere chocoladisering van de trommel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hehe, maar het gaat ook om koekjes die hier gebakken zijn en die andere koektrommel enkel kennen van een familiebezoek.
whehe daar gaat het natuurlijk niet om... het gaat er gewoon om dat de groep 'moslims' in z'n geheel weer eens in een negatief daglicht wordt gezet door politici op zoek naar stemmen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:10 schreef zovty het volgende:
Maar, hoe hebben ze dat gezegd dan? Lijkt me niet dat islamisering een jurdisch houdbare term is. Kun je dan iemand aanklagen als hij een land probeert te islamiseren en wat voor straffen staan hier op?
Ofwel; wat een dom gelul.
Als de bevolking holle kreten wil, dan krijgt de bevolking holle kreten. Wát een democraat, die Orbán!quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Wat zijn de praktische implicaties van deze wet?
Is het nu verboden om moslim te zijn in Hongarije of is Islamisering ander gedefinieerd?
je pleit zelf voor censuskiesrecht als mensen op de 'verkeerde' partij stenmen. Doe jezelf wegquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als de bevolking holle kreten wil, dan krijgt de bevolking holle kreten. Wát een democraat, die Orbán!
Nee, ik pleit voor censuskiesrecht als blijkt dat grote groepen kiezers verkiezingen gebruiken om herrie te schoppen in plaats van een volksvertegenwoordiging te kiezen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
je pleit zelf voor censuskiesrecht als mensen op de 'verkeerde' partij stenmen. Doe jezelf weg
Ben je ook voor het uitzetten van islamitische indo's naar Indonesië? Je moet wel consequent zijn immers.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Giftige chocoladekoekjes voelen zich prima thuis tussen andere chocoladekoekjes met een verwerpelijke totalitaire ideologie, terwijl de kokosmakronen die hun handen wél netjes thuis kunnen houden een stuk tevredener zouden zijn zonder verdere chocoladisering van de trommel.
Pindarotsjes mogen blijven, die zijn goed te eten. Tenzij ze een chocoladevulling hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ben je ook voor het uitzetten van islamitische indo's naar Indonesië? Je moet wel consequent zijn immers.
Herken het type koekje en zorg dat het niet in de koekjestrommel beland. Schengen vergelijk ik met een koekjestrommel zonder deksel waar iedere willekeurige (en ook ziekmakende) koekjes in kunnen springen.quote:
Dus dan ziet de koekjespolitie een verkeerd soort koekje op straat en dan moet dat met de koekjesbus naar de juiste koekjestrommel getransporteerd worden?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Herken het type koekje en zorg dat het niet in de koekjestrommel beland. Schengen vergelijk ik met een koekjestrommel zonder deksel waar iedere willekeurige (en ook ziekmakende) koekjes in kunnen springen.
Ok, dus het is echt puur racistisch. Dat dacht ik al.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Pindarotsjes mogen blijven, die zijn goed te eten. Tenzij ze een chocoladevulling hebben.
Inderdaad. Voor ieder koekje de juiste trommel. Alle koekjes gelukkig.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus dan ziet de koekjespolitie een verkeerd soort koekje op straat en dan moet dat met de koekjesbus naar de juiste koekjestrommel getransporteerd worden?
Soort van koekjesapartheid. En mogen die verschillende koektrommels dan wel in dezelfde wijk staan, of moeten ze allemaal terug naar de herkomst van hun oerkoek?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor ieder koekje de juiste trommel. Alle koekjes gelukkig.
ZIEKMAKENDE KOEKJES!!!!!quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Herken het type koekje en zorg dat het niet in de koekjestrommel beland. Schengen vergelijk ik met een koekjestrommel zonder deksel waar iedere willekeurige (en ook ziekmakende) koekjes in kunnen springen.
Racistisch? Het gaat hier over koekjes.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ok, dus het is echt puur racistisch. Dat dacht ik al.
Hoeveel generaties gaan we terug? Want dan kan Nederland toch nog opeens het minst bevolkte land van Europa wordenquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Soort van koekjesapartheid. En mogen die verschillende koektrommels dan wel in dezelfde wijk staan, of moeten ze allemaal terug naar de herkomst van hun oerkoek?
Uiteindelijk identificeert ieder koekje zich met zijn eigen trommel. Willen koekjes die bij elkaar horen het liefst in hun eigen trommel zitten. Hun eigen koekjeswijk. Die koekjeswijken bestaan al.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Soort van koekjesapartheid. En mogen die verschillende koektrommels dan wel in dezelfde wijk staan, of moeten ze allemaal terug naar de herkomst van hun oerkoek?
En hoe moet dat met de gemengde koekjes? Een aparte trommel voor Duits-Nederlandse koekjes? En ook een aparte trommel voor Duits-Iers-Nederlandse koekjes? En wat nou als je zo'n zeldzaam koekje bent dat je helemaal alleen in een trommel belandt?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoeveel generaties gaan we terug? Want dan kan Nederland toch nog opeens het minst bevolkte land van Europa worden![]()
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/
Ja, wat wordt het nou? Worden de koekjes gesorteerd, of mogen ze dat zelf beslissen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Uiteindelijk identificeert ieder koekje zich met zijn eigen trommel. Willen koekjes die bij elkaar horen het liefst in hun eigen trommel zitten. Hun eigen koekjeswijk. Die koekjeswijken bestaan al.
Maar net zo strafbaar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:35 schreef Lothiriel het volgende:
Die koekjesanalogie is best vermakelijk.
Kijk ik naar mezelf dan ben ik een Duits/Nederlands/Engels koekje. En dan kijk ik enkel nog maar naar m'n grootouders. Wordt verwarrend dit.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoe moet dat met de gemengde koekjes? Een aparte trommel voor Duits-Nederlandse koekjes? En ook een aparte trommel voor Duits-Iers-Nederlandse koekjes? En wat nou als je zo'n zeldzaam koekje bent dat je helemaal alleen in een trommel belandt?
Stel nu, je bent een lekkere sprits, maar je voelt je toch alsof je in een verkeerd lichaam bent geboren en je had liever een bitterkoekje geweest. In welke trommel moet je dan naar de wc?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoe moet dat met de gemengde koekjes? Een aparte trommel voor Duits-Nederlandse koekjes? En ook een aparte trommel voor Duits-Iers-Nederlandse koekjes? En wat nou als je zo'n zeldzaam koekje bent dat je helemaal alleen in een trommel belandt?
Koeksorteerders geloven niet in transkoeken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stel nu, je bent een lekkere sprits, maar je voelt je toch alsof je in een verkeerd lichaam bent geboren en je had liever een bitterkoekje geweest. In welke trommel moet je dan naar de wc?
Dat bedoel ik. En stel nou dat een Nederlandse koek kleine koekjes gebouwd heeft met een Amerikaanse koek. Moeten die dan in drie verschillende trommels wonen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk ik naar mezelf dan ben ik een Duits/Nederlands/Engels koekje. En dan kijk ik enkel nog maar naar m'n grootouders. Wordt verwarrend dit.
Je had het over verwijderen van de koekjes. Niet over het voorkomen van de komst van nieuwe koekjes. (nog los van dat je onderbouwing daarover irt Schengen niet klopt).quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Strafbaar? Ik laat me niet uit over de inhoud van de conversatie hoor. Ik heb weinig op met de islam maar ik moet niks hebben van megalomane Orban.quote:
Die koekjes beslissen dat zelf omdat ze ervoor kiezen in hun eigen trommel te zitten. Koekjes die verschillende koningen en dictators als hun eigen koekjesleider zien.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, wat wordt het nou? Worden de koekjes gesorteerd, of mogen ze dat zelf beslissen?
De ovengrapjes worden wel makkelijker in de koekjesanalogie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:39 schreef Dven het volgende:
Moeten alle jodekoeken nu ook de trommel uit?
Oké. Dus voorstel is: gewoon laten zoals het is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die koekjes beslissen dat zelf omdat ze ervoor kiezen in hun eigen trommel te zitten. Koekjes die verschillende koningen en dictators als hun koekjesleider zien.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De ovengrapjes worden wel makkelijker in de koekjesanalogie.
Godverdommequote:Op dinsdag 26 april 2016 11:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De ovengrapjes worden wel makkelijker in de koekjesanalogie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klaar voor de oven![]()
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Nee dat vind ik niet. Als je in andermans trommel wilt zitten omdat daar betere koekjes in liggen (welvaart) dan conformeer je jezelf met die trommel. (integratie) Dan ga je niet alle lekkere koekjes opeten (uitkering) om vervolgens te klagen dat al die opgegeten koekjes je feitelijk niet leuk vinden en je als koekje gediscrimineerd wordt. Dan moet je terug naar je eigen trommel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Dus voorstel is: gewoon laten zoals het is.
Heel leuk maar hoe wil je het aantal giftige koekjes in onze trommel verminderen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Als je in andermans trommel wilt zitten omdat daar betere koekjes in liggen (welvaart) dan conformeer je jezelf met die trommel. (integratie) Dan ga je niet alle lekkere koekjes opeten (uitkering) om vervolgens te klagen dat al die opgegeten koekjes je feitelijk niet leuk vinden en je als koekje gediscrimineerd wordt. Dan moet je terug naar je eigen trommel.
Stel ik emigreer naar een land omdat de economische perspectieven daar beter zijn. Zelfs wanneer ik geen baan heb. Als ik dan vervolgens mezelf niet integreer, mijn eigen taal blijf spreken, Willem Alexander prefereer boven de koning van het land waarin ik me heb gevestigd. En bovendien diens cultuur afzeik en ervoor kies geen aansluiting bij te zoeken bij de rest van de samenleving. Dan is de vraag wat je dan nog doet in de trommel waar jij je zo overduidelijk niet thuis voelt?
Als je de Sharia nastreeft ga dan wonen in een land waar de Sharia wordt uitgevoerd. Als je een specifieke dictator bejubeld, ga dan wonen in dat land waar die dictator de scepter zwaait. Toch niet zo'n vreemde veronderstelling? Heeft niets met enige koekjespolitie te maken.
Dus?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:04 schreef gelly het volgende:
Alsof Hongarije antisemieten en homofoben moet importeren, ze hebben er zelf genoeg.
Dus, moet Orban er naast zijn eigen aanhang nog meer haatvolk importeren die zich ook nog eens tegen zijn eigen volk keert?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:08 schreef gelly het volgende:
[..]
In de vorm van Orban en z'n aanhang. Misschien moet ik het tekenen ofzo?
Heeft hij sowieso al gedaan door het kiesstelsel flink in z'n eigen voordeel te wijzigen. Daardoor was bij de laatste verkiezingen het aantal stemmen voor Orban aanzienlijk lager maar haalde hij desondanks een vergelijkbaar aantal zetels. Mooie democraten zijn datquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat is een populair idee in die kringen. De democratische rechtsstaat afbreken zodat de moslims het niet doen.
En ik lees net in een ander topic dat een boel mensen het een goed idee vinden om erop te stemmen uit protest...
Ze zijn toch vrij om aan hun protest uitdrukking te geven?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:12 schreef gelly het volgende:
Ik zie dezelfde figuren hier ook in het topic over Ebru Umar super verontwaardigd doen over de persvrijheid in Turkije.. uhm.. als eens naar Hongarije gekeken?
http://debuitenlandredact(...)d-voor-persvrijheid/
Zeker, dan ben je enkel je baan kwijt en hangt je een straf boven het hoofd. Niks aan de hand dus.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ze zijn toch vrij om aan hun protest uitdrukking te geven?
Als ik met camera en met een vakbondsleider fel protesteer op de stoep van mijn werkplek kan ik ook een gesprekje met mijn leidinggevende verwachten. Triest maar waar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeker, dan ben je enkel je baan kwijt en hangt je een straf boven het hoofd. Niks aan de hand dus.
Moederkoekquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bent journalist?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als ik met camera en met een vakbondsleider fel protesteer op de stoep van mijn werkplek kan ik ook een gesprekje met mijn leidinggevende verwachten. Triest maar waar.
Als er sprake zou zijn van EU leden die ook helpen zou het geen groot probleem zijn.quote:
Dus enerzijds trek fel je van leer tegen Erdogan, maar dat Orban de persvrijheid in zijn land de nek omdraait, vind jij geen probleem?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als ik met camera en met een vakbondsleider fel protesteer op de stoep van mijn werkplek kan ik ook een gesprekje met mijn leidinggevende verwachten. Triest maar waar.
Daar gaat het toch ook niet om. Alleen al van de TT krijgen heel veel users een stijve lul / natte kut en dat is het enige dat telt!quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:56 schreef Kaas- het volgende:
Het zal al wel gezegd zijn maar nergens uit de OP blijkt dat er iets van de TT klopt.
Ik geloof dat ik maar vast Hongaars ga leren. Tenminste nog 1 land dat zijn eigen cultuur durft te beschermen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:24 schreef berko13 het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)ed-constitution.html
Orban, een ware christelijke Europese patriot!
Hongarije, een land die zich niet schuldig voelt om zijn taal, cultuur en waarden te beschermen!
Cultuur is altijd aan veranderingen onderhevig. Als je daar voor bang bent is vertrekken naar een andere planeet de beste optie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik maar vast Hongaars ga leren. Tenminste nog 1 land dat zijn eigen cultuur durft te beschermen.
Je kan ook weerstand bieden zoals de Europeanen al eeuwen gedaan hebben tegen de Islam. Anders was dit continent al lang Islamitisch, maar de moedige Spanjaarden en Oost-Europeanen hebben dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Cultuur is altijd aan veranderingen onderhevig. Als je daar voor bang bent is vertrekken naar een andere planeet de beste optie.
Dat zulke landen barbaars zijn en geen mensenrechten respecteren betekent niet dat wij dat ook maar moeten doen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:40 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Als je in SA of Jemen openlijk Atheïst bent wordt je opgepakt. Is dat respect? Zulke wetgeving is in veel werelddelen heel normaal. Maar goed, dit past natuurlijk niet in het GroenLinks beeld
De Spanjaarden?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:57 schreef berko13 het volgende:
[..]
Je kan ook weerstand bieden zoals de Europeanen al eeuwen gedaan hebben tegen de Islam. Anders was dit continent al lang Islamitisch, maar de moedige Spanjaarden en Oost-Europeanen hebben dit kunnen voorkomen.
Ja, dat is de standaard argumentatie, maar veranderingen in een homogene cultuur is wat anders dan een verandering in een heterogene samenleving. Japan is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Cultuur is altijd aan veranderingen onderhevig. Als je daar voor bang bent is vertrekken naar een andere planeet de beste optie.
Klopt maar Japan met Nederland en Europa vergelijken is net als appels met peren vergelijken. En eilanden zijn makkelijker te verdedigen en gesloten te houden dan een continent met lange grenzen als Europa. Zowel Japan als China hebben eeuwen met veel succes zich geïsoleerd kunnen houden van de rest van de wereld. Waar een einde aan kwam met het ontstaan van de handels grootmachten in Europa en later de VS. Die desnoods met militair geweld deze landen als het ware hebben opengebroken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, dat is de standaard argumentatie, maar veranderingen in een homogene cultuur is wat anders dan een verandering in een heterogene samenleving. Japan is daar een mooi voorbeeld van.
Nouja Japan kiest er gewoon voor geen buitenlanders op te nemen. En China wordt niet gezien als een vriendelijk land voor vluchtelingen, laat staan voor moslims, maar in china heb je genoeg verschillende volkeren, maar die voelen zich allemaal soort van Chinees.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt maar Japan met Nederland en Europa vergelijken is net als appels met peren vergelijken. En eilanden zijn makkelijker te verdedigen en gesloten te houden dan een continent met lange grenzen als Europa. Zowel Japan als China hebben eeuwen met veel succes zich geïsoleerd kunnen houden van de rest van de wereld. Waar een einde aan kwam met het ontstaan van de handels grootmachten in Europa en later de VS. Die desnoods met militair geweld deze landen als het ware hebben opengebroken.
Het enige wat Hongarije en de rest van het voormalig Oostblok plus wat landen onder de Rijn goed snappen is het leeg plunderen financieel van de Benelux landen. En het exporteren van hun criminelen naar de rijke Benelux landen. Als Europa de last van het vluchtelingen probleem echt gezamenlijk zou dragen zou het best meevallen. Maar met landen binnen de EU die wel de lusten maar niet de lasten willen dragen is het zo wie zo hopeloos.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:15 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Nouja Japan kiest er gewoon voor geen buitenlanders op te nemen. En China wordt niet gezien als een vriendelijk land voor vluchtelingen, laat staan voor moslims, maar in china heb je genoeg verschillende volkeren, maar die voelen zich allemaal soort van Chinees.
Europa kan nog gigantische stappen nemen, maar doen ze niet, want andere idealen... Hongarije snapt het nu tenminste.
Moest lachen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het enige wat Hongarije en de rest van het voormalig Oostblok plus wat landen onder de Rijn goed snappen is het leeg plunderen financieel van de Benelux landen. En het exporteren van hun criminelen naar de rijke Benelux landen. Als Europa de last van het vluchtelingen probleem echt gezamenlijk zou dragen zou het best meevallen. Maar met landen binnen de EU die wel de lusten maar niet de lasten willen dragen is het zo wie zo hopeloos.
Niks om te lachen denk ik. Maar afwachten maar wat de Engelsen gaan doen. Ik hoop het juiste.quote:
Ik heb nochtans de voorbije maanden door verschillende links-liberalen gelezen dat vluchtelingen goed zijn voor de economie dus Nederland moet Oost-Europa net dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het enige wat Hongarije en de rest van het voormalig Oostblok plus wat landen onder de Rijn goed snappen is het leeg plunderen financieel van de Benelux landen. En het exporteren van hun criminelen naar de rijke Benelux landen. Als Europa de last van het vluchtelingen probleem echt gezamenlijk zou dragen zou het best meevallen. Maar met landen binnen de EU die wel de lusten maar niet de lasten willen dragen is het zo wie zo hopeloos.
Jawel joh, om flauwekul kun je best gewoon eventjes lachen en het daarmee afdoen. Vandaar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niks om te lachen denk ik. Maar afwachten maar wat de Engelsen gaan doen. Ik hoop het juiste.
De toekomst zal het uitwijzen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:25 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik heb nochtans de voorbije maanden door verschillende links-liberalen gelezen dat vluchtelingen goed zijn voor de economie dus Nederland moet Oost-Europa net dankbaar zijn.
Vertel mij dan welk economisch voordeel Nederland heeft aan bijvoorbeeld Roemenië en laten we de Grieken dan maar even buiten beschouwing laten. De EU is uit wellicht nobele idealen ontstaan. Maar met gevolgen op economisch en politiek gebied is geen rekening gehouden en dat is natuurlijk geen flauwekul. De reële economie is kapot. En politiek kan de EU geen vuist maken tegen landen als Rusland en Turkije. En de hoop zal wel weer zijn dat de VS wel weer zal bijspringen maar dat wordt met daar ook zat. Niets om als flauwekul of om te lachen denk ik zo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel joh, om flauwekul kun je best gewoon eventjes lachen en het daarmee afdoen. Vandaar.
De EU zou een voorbeeld aan Hongarije moeten nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:43 schreef JubaUrbicus het volgende:
Kunnen we dit soort oost Europese landen niet eve snel uit de EU trappen? Ze profiteren wel lekker van de EU maar ze willen niet hun verantwoordelijk dragen, lekker makkelijk profiteren weer. Donder dan lekker op zou ik zeggen....
Wat heeft Turkije nu weer met deze discussie te maken?quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat dit soort landen EU lid konden worden is al een grote fout. Deze landen willen wel de EU subsidies vangen en daar niks voor terug doen. Het zijn net tumoren binnen de EU.
Er is meerdere malen al aangehaald dat de Nederlandse export naar de landen die jij als uitschot beschouwd sinds de toetreding tot de EU meer is gegroeid dan de kosten die de EU er als geheel zelfs aan heeft, laat staan teruggerekend tot de Nederlandse bijdrage.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vertel mij dan welk economisch voordeel Nederland heeft aan bijvoorbeeld Roemenië en laten we de Grieken dan maar even buiten beschouwing laten. De EU is uit wellicht nobele idealen ontstaan. Maar met gevolgen op economisch en politiek gebied is geen rekening gehouden en dat is natuurlijk geen flauwekul. De reële economie is kapot. En politiek kan de EU geen vuist maken tegen landen als Rusland en Turkije. En de hoop zal wel weer zijn dat de VS wel weer zal bijspringen maar dat wordt met daar ook zat. Niets om als flauwekul of om te lachen denk ik zo.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vertel mij dan welk economisch voordeel Nederland heeft aan bijvoorbeeld Roemenië en laten we de Grieken dan maar even buiten beschouwing laten. De EU is uit wellicht nobele idealen ontstaan. Maar met gevolgen op economisch en politiek gebied is geen rekening gehouden en dat is natuurlijk geen flauwekul. De reële economie is kapot. En politiek kan de EU geen vuist maken tegen landen als Rusland en Turkije. En de hoop zal wel weer zijn dat de VS wel weer zal bijspringen maar dat wordt met daar ook zat. Niets om als flauwekul of om te lachen denk ik zo.
beschouwtquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:17 schreef Dven het volgende:
Er is meerdere malen al aangehaald dat de Nederlandse export naar de landen die jij als uitschot beschouwd sinds de toetreding tot de EU meer is gegroeid dan de kosten die de EU er als geheel zelfs aan heeft
Dan is het zeker puur toeval bij al die landen? Klinkt erg logisch.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
beschouwt
Er is ook al vaak herhaald dat er geen enkel bewijs is dat die export meer is gegroeid dankzij de EU. Toch wel heel erg belangrijk bij de bewijsvoering.
Ik heb me nog niet over die literatuur gebogen, maar bedoel je dit met de nadruk op "dankzij" of in het algemeen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Er is ook al vaak herhaald dat er geen enkel bewijs is dat die export meer is gegroeid dankzij de EU. Toch wel heel erg belangrijk bij de bewijsvoering.
Nadruk op dankzij. Ja, de export nam toe maar was dat dankzij de EU, ondanks de EU of heeft de EU er niets mee te maken? Dat we wat meer exporteerden naar de PIGS-landen is leuk en aardig maar daar hebben we eveneens een flinke rekening voor betaald en die rekening gaan we nog vele jaren blijven betalen (de eurocrisis is hierdoor veel erger geworden).quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb me nog niet over die literatuur gebogen, maar bedoel je dit met de nadruk op "dankzij" of in het algemeen?
Dat valt natuurlijk ook per definitie niet te onderzoeken. Je kan hoogstens onderzoeken of er een significante trendbreuk in de afgeleide van de ex- en import is van al die landen op het moment dat de gezamenlijke Europese markt begint.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nadruk op dankzij. Ja, de export nam toe maar was dat dankzij de EU, ondanks de EU of heeft de EU er niets mee te maken? Dat we wat meer exporteerden naar de PIGS-landen is leuk en aardig maar daar hebben we eveneens een flinke rekening voor betaald en die rekening gaan we nog vele jaren blijven betalen (de eurocrisis is hierdoor veel erger geworden).
Vergeet niet dat Nederland heel erg veel handelsverdragen heeft en had die niets met de EU te maken hebben. Wij waren hier simpelweg heel erg goed in. Wij worden nu gedwongen door de EU om die handelsverdragen op te zeggen als de TTIP er komt. Lekker praktisch, en voor de EU heel erg handig want dat maakt het weer lastiger voor een land om het lidmaatschap van de EU op te zeggen.
En die is er. Igen heeft dat eens mooi in beeld gebracht.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat valt natuurlijk ook per definitie niet te onderzoeken. Je kan hoogstens onderzoeken of er een significante trendbreuk in de afgeleide van de ex- en import is van al die landen op het moment dat de gezamenlijke Europese markt begint.
Dat ben ik met je eens, daarom moet je ook niet stellen dat de export zou zijn toegenomen dankzij de EU maar dat doen veel EU-fielen wel. Dit terwijl we ook nog te maken hadden met fenomenen zoals globalisering.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat valt natuurlijk ook per definitie niet te onderzoeken. Je kan hoogstens onderzoeken of er een significante trendbreuk in de afgeleide van de ex- en import is van al die landen op het moment dat de gezamenlijke Europese markt begint.
Dat verklaart een gigantische toename van een paar jaar voor naar een paar ja na toetreding tot die zone? Bizar toeval dan wel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, daarom moet je ook niet stellen dat de export zou zijn toegenomen dankzij de EU maar dat doen veel EU-fielen wel. Dit terwijl we ook nog te maken hadden met fenomenen zoals globalisering.
Link?quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En die is er. Igen heeft dat eens mooi in beeld gebracht.
Tja, of je dat 'de Spanjaarden' kunt noemen is maar de vraag. Spanje bestond toen immers nog niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:54 schreef vigen98 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reconquista_(Spanje)
Alles is aan verandering onderhevig. Zo ook het wel/niet aanwezig zijn van de islam in Europa.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Keizer, ja.quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:56 schreef LelijKnap het volgende:
Deze man moet koning van Europa worden.
Bewijs ga je uiteraard nooit krijgen. Maar bekijk de trend pre 2007 en vanaf 2007 en het is wel duidelijk hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
beschouwt
Enkel voor EU-fielen. Jij begrijpt toch wel dat die eurocrisis veel erger was doordat we in de jaren 90 en 0 zoveel lucht in de economie pompten, doordat de PIGS-landen hun boekhouding vervalsten en doordat twee decennia lang de PIGS-landen voor een stuiver hun landbouwproducten verkochten terwijl ze veel moesten betalen voor wat wij exporteerden? Dat heeft de crisis zo ernstig gemaakt. Wat er voor 2007 gebeurde was kunstmatig verhoogde opbrengsten, de directe consequentie hiervan is dat we nu al 8 jaar lang een economische malaise hebben. Newsflash: daar zijn we nog lang niet van af! Normaal gesproken zou je op een jaar of 20 mogen rekenen maar het zal langer gaan duren aangezien we geld hebben gedrukt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Bewijs ga je uiteraard nooit krijgen. Maar bekijk de trend pre 2007 en vanaf 2007 en het is wel duidelijk hoor.
Hier bijv. de export van Nederland naar Hongarije:quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Bewijs ga je uiteraard nooit krijgen. Maar bekijk de trend pre 2007 en vanaf 2007 en het is wel duidelijk hoor.
Hij heeft die Grondwet zelf geschreven.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De topictitel beweert iets dat niet waar is. Hongarije heeft islamisering helemaal niet 'officieel' verboden. Het aangehaalde bronbericht vertelt slechts met zoveel woorden dat Orban van mening is dat islamisering in strijd is met de (al bestaande) Hongaarse grondwet. De premier heeft een mening, meer is er niet aan de hand.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier bijv. de export van Nederland naar Hongarije:
http://atlas.cid.harvard.(...)un/show/1995.2014.2/
De sprong op het moment van EU-toetreding (2004) is zó enorm, dat valt onmogelijk te ontkennen.
Ja, staar je blind op de sprong en besteed geen enkele aandacht aan de keerzijde: de rekening die we sinds 2008 betalen doordat wij daarvoor 20 jaar lang de Zuid-Europeanen als het ware hebben als citroenen uitgeknepen (voor weinig marge landbouwproducten kopen, voor een hoge marge onze producten verkopen) en dit nadat we hen toelieten terwijl we wisten dat zij met hun boekhouding hadden gefraudeerd, ze werden er notabene nog op gewezen door een CDA-parlementariër naar wie niet werd geluisterd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Enkel voor EU-fielen. Jij begrijpt toch wel dat die eurocrisis veel erger was doordat we in de jaren 90 en 0 zoveel lucht in de economie pompten, doordat de PIGS-landen hun boekhouding vervalsten en doordat twee decennia lang de PIGS-landen voor een stuiver hun landbouwproducten verkochten terwijl ze veel moesten betalen voor wat wij exporteerden? Dat heeft de crisis zo ernstig gemaakt. Wat er voor 2007 gebeurde was kunstmatig verhoogde opbrengsten, de directe consequentie hiervan is dat we nu al 8 jaar lang een economische malaise hebben. Newsflash: daar zijn we nog lang niet van af! Normaal gesproken zou je op een jaar of 20 mogen rekenen maar het zal langer gaan duren aangezien we geld hebben gedrukt.
De gevolgen sinds 2008 van de invoering van de Euro in Griekenland zijn geen keerzijde van de positieve effecten van de toetreding van Hongarije tot de interne markt in 2004. Het heeft niets met elkaar te maken. Ik ga er dus ook inderdaad verder geen enkele aandacht aan besteden, want dit topic gaat niet over de euro en niet over Zuid-Europa maar over Hongarije.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ja, staar je blind op de sprong en besteed geen enkele aandacht aan de keerzijde: de rekening die we sinds 2008 betalen doordat wij daarvoor 20 jaar lang de Zuid-Europeanen als het ware hebben als citroenen uitgeknepen (voor weinig marge landbouwproducten kopen, voor een hoge marge onze producten verkopen) en dit nadat we hen toelieten terwijl we wisten dat zij met hun boekhouding hadden gefraudeerd, ze werden er notabene nog op gewezen door een CDA-parlementariër naar wie niet werd geluisterd.
Schrijf ik dat ergens op?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus enerzijds trek fel je van leer tegen Erdogan, maar dat Orban de persvrijheid in zijn land de nek omdraait, vind jij geen probleem?
Dus we gaan van Hongarije naar de Oost-Europese boevenstaten en inmiddels zijn we bij Portugal, Spanje, Italië en Griekenland beland. Oke Bram. Duidelijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ja, staar je blind op de sprong en besteed geen enkele aandacht aan de keerzijde: de rekening die we sinds 2008 betalen doordat wij daarvoor 20 jaar lang de Zuid-Europeanen als het ware hebben als citroenen uitgeknepen (voor weinig marge landbouwproducten kopen, voor een hoge marge onze producten verkopen) en dit nadat we hen toelieten terwijl we wisten dat zij met hun boekhouding hadden gefraudeerd, ze werden er notabene nog op gewezen door een CDA-parlementariër naar wie niet werd geluisterd.
Doe niet zo kinderachtig, stop met laster en reageer eens op de inhoud! Jij suggereert nu valselijk dat ik aan het glijden ben terwijl ik juist heel erg consistent ben. Ik roep al een paar jaar lang dat de EU zou moeten splitsen in 3 delen, ik roep al heel erg lang over zowel ZE als OE dat NWE daarvan zou moeten splitsen wat betreft de monetaire unie, de douaneunie (Schengenzone) en de politieke unie.quote:Op woensdag 27 april 2016 08:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus we gaan van Hongarije naar de Oost-Europese boevenstaten en inmiddels zijn we bij Portugal, Spanje, Italië en Griekenland beland. Oke Bram. Duidelijk.
Hier gestopt met lezen. Zonde.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doe niet zo kinderachtig, stop met laster
Ik heb het helemaal niet over Hongarije gehad! Waar staat Hongarije in het bericht van mij wat jij citeerde?quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:31 schreef Igen het volgende:
De gevolgen sinds 2008 van de invoering van de Euro in Griekenland zijn geen keerzijde van de positieve effecten van de toetreding van Hongarije tot de interne markt in 2004.
Je mag ook niet reageren als je niets zinnigs te zeggen hebt! Ga nu maar even in op de argumenten in plaats van laster te plegen en woorden in de ander zijn mond te leggen! Kleuter!quote:
Wat sta je nou steeds te stampvoeten als mensen niet helemaal reageren zoals jij wil. Alles moet binnen jouw regeltjes anders word je boos. Iedereen mag reageren, en de beoordeling is aan de moderators. Niet aan jou.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je mag ook niet reageren als je niets zinnigs te zeggen hebt! Ga nu maar even in op de argumenten in plaats van laster te plegen en woorden in de ander zijn mond te leggen! Kleuter!
Laster! Idioot! Kleuter! Man man manquote:Op woensdag 27 april 2016 13:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je mag ook niet reageren als je niets zinnigs te zeggen hebt! Ga nu maar even in op de argumenten in plaats van laster te plegen en woorden in de ander zijn mond te leggen! Kleuter!
Ik moet zeggen dat de uitroeptekens wel erg indrukwekkend overkomen.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat sta je nou steeds te stampvoeten als mensen niet helemaal reageren zoals jij wil. Alles moet binnen jouw regeltjes anders word je boos. Iedereen mag reageren, en de beoordeling is aan de moderators. Niet aan jou.
Aldus Bram die vaak herhaalt dat je niet op de man mag spelen. Ik ben er nog niet uit of ik het sneu of komisch vind.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Laster! Idioot! Kleuter! Man man man
Nogmaals, de toetreding van die landen heeft de export zodanig beïnvloed dat de kosten voor zelfs de EU als geheel volledig wegvallen. Dat was het punt. Dan kan je nog een uur roeptoeteren over laster, idioten, kleuters en de PIGS-landen maar dat is ook voor jezelf niet zo nuttig.
Ja, dat is precies het probleem. Het topic gaat over Hongarije en jij kaapt het voor jouw standaardverhaal over de EU en de PIGS-landen.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over Hongarije gehad!
Oké de mensen van het Iberisch Schiereiland. Beter?quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, of je dat 'de Spanjaarden' kunt noemen is maar de vraag. Spanje bestond toen immers nog niet.
Denken dat Hongarije een westers land is.quote:
Uit je reactie blijkt dat je er weinig problemen mee hebt dat Orban de persvrijheid aan banden ligt.quote:
oke willem.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:12 schreef Daarnaast het volgende:
Moslims Willem sowieso niet naar Hongarije dus waar maakt deze man zich druk over.
Waar schrijf ik dat op en wat schrijf ik erover op. Kom op Koos, een beetje onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit je reactie blijkt dat je er weinig problemen mee hebt dat Orban de persvrijheid aan banden ligt.
Wat natuurlijk je goed recht is.
quote:Op donderdag 28 april 2016 09:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat op en wat schrijf ik erover op. Kom op Koos, een beetje onderbouwing lijkt me wel op zijn plaats.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ze zijn toch vrij om aan hun protest uitdrukking te geven?
quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeker, dan ben je enkel je baan kwijt en hangt je een straf boven het hoofd. Niks aan de hand dus.
Jij snapt blijkbaar niet helemaal hoe persvrijheid werkt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik lees binnen deze uitspraken nergens dat ik het beleid van Orban ondersteun. Boze journalisten zijn juist de straat opgegaan om te protesteren. Hun goed recht overigens. Dat schreef ik op.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jij snapt blijkbaar niet helemaal hoe persvrijheid werkt.
Geen idee waar je heen wil met je gezwets. Het ging mij er puur even om dat je nogal schouderophalend reageerde op Orban die de persvrijheid in Hongarije aan banden legt.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik lees binnen deze uitspraken nergens dat ik het beleid van Orban ondersteun. Boze journalisten zijn juist de straat opgegaan om te protesteren. Hun goed recht overigens. Dat schreef ik op.
Ik ben inderdaad voorstander voor een betere aanpak tegen de ver islamisering van Europa. (inclusief de onderliggende maatschappelijke en sociale problematiek) Maar tegelijkertijd mag je daar ook tegen zijn. Dat is vrijheid. Als je vindt dat de PVV het recht heeft om als eenmanspartij te bestaan, kun je vervolgens niet roepen dat je voor een verbod bent voor een nieuwe tegenovergestelde partij als DENK.
Het klinkt paradoxaal, maar dat is het niet. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en daar zal je alle consequenties (de leuke als de minder leuke) van moeten accepteren. Iets verbieden werkt niet of heeft een houdbaarheidsdatum. Uiteindelijk komt de opgesloten geest altijd uit de fles.
Veronderstellingen vanuit de losse pols is geen debat. Lees wat de ander opschrijf en onderbouw dat. Maar opschrijven dat ik het beleid van deze man ondersteun, zonder quote (of met een suggestieve halve quote) is een zwaktebod. Daar mag ik je best op wijzen.quote:Op donderdag 28 april 2016 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee waar je heen wil met je gezwets. Het ging mij er puur even om dat je nogal schouderophalend reageerde op Orban die de persvrijheid in Hongarije aan banden legt.
Wat vind jij van Orban?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Veronderstellingen vanuit de losse pols is geen debat. Lees wat de ander opschrijf en onderbouw dat. Maar opschrijven dat ik het beleid van deze man ondersteun, zonder quote (of met een suggestieve halve quote) is een zwaktebod. Daar mag ik je best op wijzen.
Ik heb me nog veel te weinig verdiept in deze man om daar concrete uitspraken over te doen. (ga ik nog wel doen) Ik vind op eerste gezicht zijn houding tegenover het falende EU-beleid goed overkomen. Tegelijkertijd ken ik ook de keerzijde van Hongarije als EU-lid met het open Schengenbeleid. Daar sluit ik mijn ogen ook niet voor.quote:
Spekkoek!!!quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Pindarotsjes mogen blijven, die zijn goed te eten. Tenzij ze een chocoladevulling hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |