Kan met veel minder.quote:Op maandag 25 april 2016 15:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Promoot je je broodjes niet dagelijks in 140 tekens dan?
2022. Man. Wat klinkt dat fucking ver weg.quote:Op maandag 25 april 2016 15:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tegen die tijd kunnen we alle vakken samen volgen.
Dat zijn we allemaal.quote:Op maandag 25 april 2016 15:45 schreef Paper_Tiger het volgende: [..] Blij dat ik niks met Twitter doe dan.
Instagram is visueel/oppervlakkig narcisme, Twitter is intellectueel narcisme.quote:Op maandag 25 april 2016 16:01 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Twitter is sowieso één grote circlejerk. Persoonlijk kan onderdeel zijn van zo'n circlejerk best wel nuttig zijn, maar voor het grote algemene nut: nee
?quote:Op maandag 25 april 2016 16:03 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Overigens zijn doodsbedreigingen krijgen wel interessant. Ik heb nog een YouTube kanaal waar ik best populaire uitlok filmpjes op maakte toen ik puber was, krijg nog dagelijks een sloot aan slecht getikte haatberichten over mij heen
Wat is Facebook dan? Gewoon dom narcisme?quote:Op maandag 25 april 2016 16:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Instagram is visueel/oppervlakkig narcisme, Twitter is intellectueel narcisme.
Onterecht narcisme.quote:Op maandag 25 april 2016 16:04 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Wat is Facebook dan? Gewoon dom narcisme?
quote:Op maandag 25 april 2016 16:05 schreef Pokkelmans het volgende:
Voor het eerst in mijn leven in de Primark geweest. Wat een fucking hel is dat. Nooit weer.
Facebook is niet per se narcisme. Gewoon domheid.quote:Op maandag 25 april 2016 16:04 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Wat is Facebook dan? Gewoon dom narcisme?
Twitter trekt stekker uit Tweetdeckquote:Op maandag 25 april 2016 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb altijd Tweetdeck aanstaan.
Prima tool.
¿quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat gebruik ik ook. Slecht nieuws. Nu moet ik iets anders vinden.quote:Op maandag 25 april 2016 16:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Twitter trekt stekker uit Tweetdeck
Hm.
quote:Op maandag 25 april 2016 16:09 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
¿Ik bedoelde: wat de fuck is een uitlok kanaal? Is dat die meuk die pubers nu onder "vloggen" de wereld in sturen door te dreigen elkaars moeder te neuken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Hij doet het anders nog steeds.quote:Op maandag 25 april 2016 16:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Twitter trekt stekker uit Tweetdeck
Hm.
Ik kan slecht tegen tokkies en bakvissen. Dacht dat een regenachtige maandagmiddag nog wel mee zou vallen. Tering, wat had ik het mis. Van drie generaties tienermoeders die samen gaan shoppen voor de laatste telg tot hordes Marokkaantjes voor wie een trainingspak kwalificeert als "kleding om je in het openbaar in te begeven". Om nog maar te zwijgen van de bakvissen die als zwermen koopgrage sprinkhanen de goedkope wegwerpartikelen van de Primark consumeren en walmen mierzoete parfum achter laten.quote:
Naam, rugnummer.quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Ryon het volgende:
Dit zou Kowloon trouwens leuk vinden: ik hoorde laatst dat een vrij prominente Nederlander slachtoffer is geworden van Ransomware en hard de sjaak was. Toevallig ook één van de Nederlanders die geacht wordt ons vaderlandje tegen dergelijke aanvallen te beschermen. Maar goed.
Ik regelmatig in de periode dat ik als margeblogger actief was. Is toch een soort van streetcred in die regionen van de samenleving.quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Euribob het volgende:
Helaas nog nooit een doodsbedreiging gekregen.
Ik weet niet precies wat het is. Maar ik heb in mijn pubertijd mijn best gedaan om zo veel mogelijk filmpjes te maken met content die kwade reacties en dus views opleverden.quote:Op maandag 25 april 2016 16:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik bedoelde: wat de fuck is een uitlok kanaal? Is dat die meuk die pubers nu onder "vloggen" de wereld in sturen door te dreigen elkaars moeder te neuken?
Ivo Opstelten?quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Ryon het volgende:
Dit zou Kowloon trouwens leuk vinden: ik hoorde laatst dat een vrij prominente Nederlander slachtoffer is geworden van Ransomware en hard de sjaak was. Toevallig ook één van de Nederlanders die geacht wordt ons vaderlandje tegen dergelijke aanvallen te beschermen. Maar goed.
En je bedankt hem door met de concurrentie te heulen, potverdrie.quote:Op maandag 25 april 2016 16:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik had die ene keer dat ik D66 had gestemd dat getweet naar Pechtold en hij retweette en bedankte mij.
Zelfs niet op fok? Dan ben je wel een amateur hoor.quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Euribob het volgende:
Helaas nog nooit een doodsbedreiging gekregen.
Mag ik je aanraken?quote:Op maandag 25 april 2016 16:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik ben enkele keren geretweet door Baudet.
Was er maar eentje van toch in het Dolfinarium?quote:Op maandag 25 april 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben een aantal keer verrot gescholden door dierenrukkers.
Dat was jaren geleden, toen jij nog met confettikanonnen liep te schieten tijdens je examenstunt.quote:Op maandag 25 april 2016 16:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Was er maar eentje van toch in het Dolfinarium?
Wat kwalificeer je als doodsbedreiging?quote:Op maandag 25 april 2016 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs niet op fok? Dan ben je wel een amateur hoor.
Nop, echt helemaal niets negatiefs.quote:Op maandag 25 april 2016 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs niet op fok? Dan ben je wel een amateur hoor.
WEGKIJKER!quote:Op maandag 25 april 2016 16:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nop, echt helemaal niets negatiefs.
Ik heb dan ook gewoon een erg positieve discussiehouding.
Dit was twee week geleden in het nieuws.quote:Op maandag 25 april 2016 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was jaren geleden, toen jij nog met confettikanonnen liep te schieten tijdens je examenstunt.
Van die dingen als 'Ga eens gewoon dood', of: 'Binnenkort gaan jij en die andere landverraders voor de bijl'.quote:Op maandag 25 april 2016 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat kwalificeer je als doodsbedreiging?Heb wel mensen gehad die me allerlei zaken toewensten. Niet per se dat ze het zelf gingen uitvoeren.
Hebben we inmiddels al een datum voor bijltjesdag, trouwens?quote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van die dingen als 'Ga eens gewoon dood', of: 'Binnenkort gaan jij en die andere landverraders voor de bijl'.
Nee, dan ben ik niet bedreigd.quote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van die dingen als 'Ga eens gewoon dood', of: 'Binnenkort gaan jij en die andere landverraders voor de bijl'.
De 11e van de 11e waarschijnlijkquote:Op maandag 25 april 2016 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hebben we inmiddels al een datum voor bijltjesdag, trouwens?
Jij bent het niet eens zeker met mijn laatste post over Bas de Friese hommel?quote:Op maandag 25 april 2016 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hebben we inmiddels al een datum voor bijltjesdag, trouwens?
Ik zie het verband niet.quote:Op maandag 25 april 2016 16:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij bent het niet eens zeker met mijn laatste post over Bas de Friese hommel?
Ja, zulke opmerkingen heb ik ook gehad in die zaak van 120uur taakstraf en een vliegende stoel.quote:Op maandag 25 april 2016 16:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dan ben ik niet bedreigd.
Je hebt uiteraard mensen die het gepast vinden om "Ik hoop dat jouw kind doodgereden wordt door een dronken automobilist" te zeggen als je het met ze oneens bent. Maar ja, daar trek ik me weinig van aan.
Heb toch geen kinderen.
Hee, ik ook.quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, zulke opmerkingen heb ik ook gehad in die zaak van 120uur taakstraf en een vliegende stoel.
Want de verwijtbaarheid van een gedraging moet afhangen van de ernst van de gevolgen, natuurlijk.quote:
Vaak wel.quote:Op maandag 25 april 2016 16:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Want de verwijtbaarheid van een gedraging moet afhangen van de ernst van de gevolgen, natuurlijk.
Of het moet weet ik niet, maar het komt er in de praktijk wel vaak op neer.quote:Op maandag 25 april 2016 16:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Want de verwijtbaarheid van een gedraging moet afhangen van de ernst van de gevolgen, natuurlijk.
Maar dat gescheld was ergens in 2011.quote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit was twee week geleden in het nieuws.
Toen studeerde ik al een decennium ofzo.quote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat gescheld was ergens in 2011.
Volgens mij was jij toen 21.quote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toen studeerde ik al een decennium ofzo.
Ach, ja. Ik denk niet dat wij het hierover eens gaan worden. Maar ik vind ten eerste dat het niet aan de overheid is om zich te bemoeien met het aannamebeleid van ondernemers, en ten tweede dat de gemeenschap een stuk sterker signaal aan dergelijke bekrompen geesten kan afgeven als ze weten dat hij discrimineert, dan als het verstopt wordt.quote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Er is geen verband. Ik citeerde je omdat ik je deze vraag wilde stellen.
Helemaal niet?quote:Op maandag 25 april 2016 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, ja. Ik denk niet dat wij het hierover eens gaan worden. Maar ik vind ten eerste dat het niet aan de overheid is om zich te bemoeien met het aannamebeleid van ondernemers,
Ik weet niet of je van plan bent om met het kinderarbeid-argument te komen, maar dat valt natuurlijk niet onder aannamebeleid.quote:
Zit wel een groot inzicht in die tweede stelling. Blijkbaar gaan we met z'n allen zo hard achteruit als dat soort volk de macht krijgt dat we weer op de bijl moeten vertrouwen bij staatsrechtelijke executies.quote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, helemaal nietquote:Op maandag 25 april 2016 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je van plan bent om met het kinderarbeid-argument te komen, maar dat valt natuurlijk niet onder aannamebeleid.
Nou, in dat geval: ja, het hoort volledig aan de ondernemer zelf te zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 16:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, helemaal nietDiscriminatie naar leeftijd, geslacht, afkomst levert argumenten zat.
En jij denkt dat de gemeenschap dan een signaal gaat afgeven en het daardoor niet meer gebeurt? Of vind je het simpelweg niet erg als er gediscrimineerd wordt?quote:Op maandag 25 april 2016 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, in dat geval: ja, het hoort volledig aan de ondernemer zelf te zijn.
Of "Wij nemen vrouwen structureel aan in minder betaalde posities terwijl ze hetzelfde werk doen" BVquote:Op maandag 25 april 2016 16:46 schreef PolitiekGeaard het volgende:
WijNemenAlleenBlankeMensenAan B.V.
De kans dat een bedrijf geboycot wordt als men weet dat er gediscrimineerd wordt lijkt me een stuk groter dan als men dat niet weet, denk je niet?quote:Op maandag 25 april 2016 16:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
En jij denkt dat de gemeenschap dan een signaal gaat afgeven en het daardoor niet meer gebeurt? Of vind je het simpelweg niet erg als er gediscrimineerd wordt?
Dat is absoluut waar, maar ik denk dat a) mensen een bedrijf niet boycotten om het aannamebeleid en b) het onmogelijk is om het aannamebeleid van elk bedrijf te kennen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kans dat een bedrijf geboycot wordt als men weet dat er gediscrimineerd wordt lijkt me een stuk groter dan als men dat niet weet, denk je niet?
Idealiter alleen in het kader van geobjectiveerde gevolgen. Maar iemand buitenproportioneel zwaar straffen voor een overtreding die vele malen per dag door velen wordt begaan, puur omdat het in dat ene geval net wel verkeerd uitpakt, is een beetje cru. Maar mensen hangen er dan al gauw de rekensom aan "dus ik mag drie mensen doodrijden en hoef maar 120 uur te schoffelen?!".quote:
Bij lokale ondernemers komt het snel genoeg in het (lokale) nieuws of doet de tamtam in het dorp zijn werk wel. Bij grote bedrijven zoals AH is het nu ook al een publiek geheim dat daar bij het leven gediscrimineerd wordt bij sollicitanten, dus zo heel goed werkt die wet nu blijkbaar ook weer niet.quote:Op maandag 25 april 2016 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar ik denk dat a) mensen een bedrijf niet boycotten om het aannamebeleid en b) het onmogelijk is om het aannamebeleid van elk bedrijf te kennen.
Dat laatste is niet helemaal waar, maar ik volg je punt.quote:Op maandag 25 april 2016 16:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Idealiter alleen in het kader van geobjectiveerde gevolgen. Maar iemand buitenproportioneel zwaar straffen voor een overtreding die vele malen per dag door velen wordt begaan, puur omdat het in dat ene geval net wel verkeerd uitpakt, is een beetje cru. Maar mensen hangen er dan al gauw de rekensom aan "dus ik mag drie mensen doodrijden en hoef maar 120 uur te schoffelen?!".
Sterker nog: als je je gewoon aan alle geldende verkeersnormen houdt en drie mensen doodrijdt, hoef je helemaal niet te schoffelen.
Hoezo niet?quote:Op maandag 25 april 2016 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar, maar ik volg je punt.
Wat is nou je argument? Nee, natuurlijk denk ik niet dat ze dat niet doen. Daarom vind ik ook dat de overheid daar harder tegen zou moeten optreden. Jouw oplossing is het volledig loslaten van zulke bedrijven omdat "de tamtam" zijn werk wel doet.quote:Op maandag 25 april 2016 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij lokale ondernemers komt het snel genoeg in het (lokale) nieuws of doet de tamtam in het dorp zijn werk wel. Bij grote bedrijven zoals AH is het nu ook al een publiek geheim dat daar bij het leven gediscrimineerd wordt bij sollicitanten, dus zo heel goed werkt die wet nu blijkbaar ook weer niet.
Of denk jij echt dat AH niet op leeftijd discrimineert als ze de 21-jarige afwijzen met de reden "past niet in het profiel"?
Omdat je houden aan verkeersregels niet per se schuld uitsluit. Zo zijn er zaken geweest waar mensen (gedeeltelijk) schuldig werden gehouden voor ongevallen die gebeuren ondanks dat ze zich aan de maximumsnelheid hielden.quote:
Heel af en toe kan het gebeuren.quote:
Niet alles wat overheidswege aangepakt kan worden hoeft via het strafrecht te gaan, hoor. Het bestraffen van bedrijven voor kleine overtredingen van werknemers is sowieso weinig efficiënt.quote:Op maandag 25 april 2016 16:50 schreef Ryon het volgende:
Ik ben het eens met Janneke. Natuurlijk is discriminatie niet de bedoeling, maar om iedereen die er openlijk voor uitkomt te bestraffen via het strafrecht gaat ook wat ver. 99.99% van de discriminatie valt niet aan te tonen. De enkele keer dat het wel kan (door een gelekte mail of door een geloofswaanzinnige) zet geen zoden aan de dijk, maar biedt enkel valse hoop.
De civiele procedure is trouwens wel terecht (gek genoeg), de stagiair in kwestie heeft namelijk schade geleden door het onrechtmatige optreden van het tuinbouwbedrijf.
Dat is toch wat hier gaande is? De tuinier in kwestie is strafrechtelijk aangepakt. Minister Asscher roept mensen die gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt daarnaast ook actief op om aangifte te doen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alles wat overheidswege aangepakt kan worden hoeft via het strafrecht te gaan, hoor. Het bestraffen van bedrijven voor kleine overtredingen van werknemers is sowieso weinig efficiënt.
Ik blijf me verbazen dat mensen dingen die momenteel al volkomen mislopen nóg meer willen vrijgeven. Zo hebben we allemaal wat.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik blijf me verbazen over de algemeen heersende voorliefde voor symboolwetgeving. Dat kinderenfacebooktopic is ook al zo'n prachtig voorbeeld.
Ik had het dan ook over verkeersnormen. Een bepaalde mate van voorzichtigheid of een defensieve rijhouding horen daar in bepaalde gevallen ook bij.quote:Op maandag 25 april 2016 16:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat je houden aan verkeersregels niet per se schuld uitsluit. Zo zijn er zaken geweest waar mensen (gedeeltelijk) schuldig werden gehouden voor ongevallen die gebeuren ondanks dat ze zich aan de maximumsnelheid hielden.
Er schiet me zo een te binnen waar een automobilist voor 10% aansprakelijk werd gehouden toen hij tegen een spookrijdende brommer zonder licht aan reed.
Civiele zaak. Strafbaarheid is inderdaad moeilijk voor te stellen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over verkeersnormen. Een bepaalde mate van voorzichtigheid of een defensieve rijhouding horen daar in bepaalde gevallen ook bij.
Het lijkt mij dat als iemand geen normschendig heeft begaan, je moeilijk kan spreken van een wederrechtelijke gedraging, ondanks dat het verstrekkende gevolgen kan hebben.
Was dat in een civiele zaak of in een strafzaak?
Dit is logica uit de categorie 'er belanden steeds meer comagezopen 15-jarigen op de EHBO, dus laten we alcohol voor 17- en 18-jarigen ook maar verbieden'.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen dat mensen dingen die momenteel al volkomen mislopen nóg meer willen vrijgeven. Zo hebben we allemaal wat.
Ik zeg dat ik daar geen voorstander van ben, aangezien jij zei het met janneke eens te zijn dat het niet via het strafrecht moet, en ik de enige wederpartij in deze discussie ben.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is toch wat hier gaande is? De tuinier in kwestie is strafrechtelijk aangepakt. Minister Asscher roept mensen die gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt daarnaast ook actief op om aangifte te doen.
In civiele zaken heb je ook van die rare zaken met zwakke verkeersdeelnemers inderdaad. Dan kun je inderdaad nog zaken tegenkomen waarin een haast roekeloze fietser of kind je sportwagen naar de filistijnen knalt en je alsnog moet lappen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Civiele zaak. Strafbaarheid is inderdaad moeilijk voor te stellen.
Nee, helemaal niet. Houd eens op met dat gesuggereer.quote:Op maandag 25 april 2016 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is logica uit de categorie 'er belanden steeds meer comagezopen 15-jarigen op de EHBO, dus laten we alcohol voor 17- en 18-jarigen ook maar verbieden'.
fbtopic?quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik blijf me verbazen over de algemeen heersende voorliefde voor symboolwetgeving. Dat kinderenfacebooktopic is ook al zo'n prachtig voorbeeld.
Maar de huidige situatie is wel degelijk slecht, aangezien het degenen die beschermd zouden moeten worden helemaal niet beschermt (op een incidenteel geval na) en daarnaast de ondernemers in hun vrijheid beperkt.quote:Op maandag 25 april 2016 16:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Houd eens op met dat gesuggereer.
Ik ben het niet eens met jouw stelling dat de overheid zich er ver van moet houden. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik symboolwetgeving in wil voeren of iets aan het alcoholbeleid wil doen.
Ik vind de huidige situatie niet slecht. Maar dat zijn wel méér regels dan jij zegt te willen.
In veel gevallen wel, ja. Het aanpakken daarvan lijkt me heel erg moeilijk. Maar dat betekent niet dat de huidige regels geen enkele bescherming bieden. Het feit dát er regelmatig zaken over gevoerd worden bewijst dat wel.quote:Op maandag 25 april 2016 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de huidige situatie is wel degelijk slecht, aangezien het degenen die beschermd zouden moeten worden helemaal niet beschermt (op een incidenteel geval na) en daarnaast de ondernemers in hun vrijheid beperkt.
Het probleem wordt gewoon onder het kleed geschoven. We noemen het "cv sluit niet aan" en dan vinden we dat het probleem niet meer bestaat. Fantastische oplossing.
En die korte rokjes, ach mensen, dat hoeft toch niet zo. Als er mensen zijn die er last van hebben..quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
Maar Bas had zijn gehommel natuurlijk ook gewoon thuis kunnen houden toen hij ging solliciteren bij een gereformeerde boer.
Ach, als je kijkt naar de verkiezing van Obama was dat verder ook vooral symbolisch. De positie van de zwarte Amerikaan werd er immers niet door verbeterd. Het gaat dan ook niet echt om het directe effect van een wet of een beslissing, maar om het normaliserende karakter dat erachter schuil gaat.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
Hee, dat klinkt als een kloon van Rotten Soundquote:Op maandag 25 april 2016 16:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
B_A, is dit een beetje jouw ding?
http://www.volkskrant.nl/(...)een-leugen~a4288612/quote:Satire
Jonathan van het Reve neemt het in zijn column (V, 23 april) op voor Hans Teeuwen. Hij stelt dat satire niets 'moet'. Helemaal mee eens, maar de vraag lijkt mij gerechtvaardigd of alles wat hardop uitgesproken wordt door een humorist automatisch onder de noemer satire valt. Onze vrijheid van meningsuiting is te belangrijk om constant als excuus misbruikt te worden mensen standrechtelijk te beledigen.
De heer Erdogan wegzetten als een zelfzuchtige en luie minnaar is niet alleen lafhartig en respectloos, het is bovenal een onversneden leugen. Ik heb de heer Erdogan leren kennen als een uiterst bedreven, onbaatzuchtige pijper die er letterlijk geen genoeg van krijgt.
Dat Hans Teeuwen niet oraal bevredigd is door hem zegt waarschijnlijk meer over het primaire geslachtsorgaan van deze geinponem dan over de ethos van het ons zo bevriende staatshoofd.
Theo Maassen, Eindhoven
Dat boek over dat dat datafreakerige bedrijf?quote:
Hehequote:Op maandag 25 april 2016 17:42 schreef Tem het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)een-leugen~a4288612/
Deze dus.
Ik neem aan deze Circle (2015) - IMDbquote:Op maandag 25 april 2016 17:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat boek over dat dat datafreakerige bedrijf?
P_T zei toch ook gelezen?quote:Op maandag 25 april 2016 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik neem aan deze Circle (2015) - IMDb
Want de verfilming van het boek komt pas later dit jaar uit:
The Circle (2016) - IMDb
Ja. Jij had het goed. Wel leuk dat er dus ook een film van komt. Heb jij het gelezen?quote:
Goed boek? Klinkt wel interessant.quote:Op maandag 25 april 2016 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja. Jij had het goed. Wel leuk dat er dus ook een film van komt. Heb jij het gelezen?
Het punt dt jij nu ook maakt besprak ik nog in m'n laatste post in dat hommeltopic.quote:Op maandag 25 april 2016 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar de huidige situatie is wel degelijk slecht, aangezien het degenen die beschermd zouden moeten worden helemaal niet beschermt (op een incidenteel geval na) en daarnaast de ondernemers in hun vrijheid beperkt.
Het probleem wordt gewoon onder het kleed geschoven. We noemen het "cv sluit niet aan" en dan vinden we dat het probleem niet meer bestaat. Fantastische oplossing.
quote:Op maandag 25 april 2016 16:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het onterecht vindt dat je gestraft wordt als je de wet overtreedt door te discrimineren op een van de eigenschappen die in de wet hiertegen benoemd worden, terwijl het gemakkelijk is om stiekem diezelfde wet te overtreden zonder dat dat hard te maken valt. Blijkbaar creëert dit enerzijds een gevoel van oneerlijkheid. Waarom worden domme mensen die daar eerlijk voor uitkomen gestraft en waarom worden domme mensen die dat stiekem doen niet gestraft? Anderzijds creëert dit het gevoel dat het niet nuttig is om discriminatie strafbaar te stellen, omdat het gedrag toch wel kan blijven bestaan.
Maar beide zaken zijn helemaal niet belangrijk in deze kwestie. De overheid acteert ook als de autoriteit die de normen en waarden die wij als Nederlandse samenleving zelf democratisch hebben vastgesteld dient te hanteren. Wanneer duidelijk is dat iemand de Nederlandse normen en waarden overtreedt door te zeggen dat je niet bij hem mag werken omdat je homoseksueel bent, is het de taak van de overheid om die normen van onze samenleving te bewaken door het te bestraffen. Niet omdat discriminatie daardoor plotseling niet meer kan voorkomen (ik vind dat echt een heel ondoordacht argument van degenen die het hier lopen te verdedigen), maar omdat de overheid daarmee duidelijk 'tot hier en niet verder' aan de maatschappij signaleert.
Het draait om de boodschap dat discriminatie niet thuishoort in Nederland en dus niet getolereerd hoort te worden. Niet om wie er wel en niet mee weg komt, dan denk je echt veel te klein.
Ik vond het een erg goed boek. Hoe de macht van een techbedrijf tot een totalitair regime leidt die iedereen dwingt alles te delen.quote:
Straks even naar kijken.quote:Op maandag 25 april 2016 18:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo. Speciaal voor Kaas https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf kan hij uitrekenen hoe groot de kans is dat het verhogen van de maximum snelheid de oorzaak is van de verhoging van het aantal verkeersdoden.
Ja, vond het een goed boek. Al ga ik de film niet kijken, verfilmingen trek ik nooit zo.quote:Op maandag 25 april 2016 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja. Jij had het goed. Wel leuk dat er dus ook een film van komt. Heb jij het gelezen?
Dat heb ik ook als ik het boek al heb gelezen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, vond het een goed boek. Al ga ik de film niet kijken, verfilmingen trek ik nooit zo.
De Volkskrant had ook al weer een eng bericht over ransomware:quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef Ryon het volgende:
Zeker als mod kon ik lekker wat van die ellende ontvangenquote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lijkt me heerleyckquote:Op maandag 25 april 2016 18:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker als mod kon ik lekker wat van die ellende ontvangen.
Was wel vermakelijk veelalquote:Op maandag 25 april 2016 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lijkt me heerleyck
Dat mensen uberhaubt de moeite nemen om zulke dingen te typen heeft me altijd al verwonderd eigenlijk.
Ik heb er even naar gekeken, maar dit document biedt daar geen enkel inzicht in.quote:Op maandag 25 april 2016 18:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo. Speciaal voor Kaas https://www.swov.nl/rappo(...)et_Verkeersdoden.pdf kan hij uitrekenen hoe groot de kans is dat het verhogen van de maximum snelheid de oorzaak is van de verhoging van het aantal verkeersdoden.
Uitrekenen wat de kans is dat het toegenomen aantal doden door het verhogen van de maximumsnelheid komt lijkt me ook een gigantische taak. Dat is echt geen simpel onderzoek, want het gaat nog een stuk verder dan onderzoeken of er een samenhang is tussen het verhogen van de snelheid en het aantal doden.quote:Op maandag 25 april 2016 18:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb er even naar gekeken, maar dit document biedt daar geen enkel inzicht in.
Het is best te doen. Gewoon een scriptie'tje aan wijden. Al geef je uiteraard een schatting van de kans.quote:Op maandag 25 april 2016 18:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitrekenen wat de kans is dat het toegenomen aantal doden door het verhogen van de maximumsnelheid komt lijkt me ook een gigantische taak. Dat is echt geen simpel onderzoek, want het gaat nog een stuk verder dan onderzoeken of er een samenhang is tussen het verhogen van de snelheid en het aantal doden.
Totaal oncontroleerbaar, dus het wordt vast wel goedgekeurd.quote:Op maandag 25 april 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is best te doen. Gewoon een scriptie'tje aan wijden. Al geef je uiteraard een schatting van de kans.
Het is in theorie goed controleerbaar. Maar in de praktijk zijn er denk ik niet genoeg data beschikbaar om goede resultaten te krijgen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Totaal oncontroleerbaar, dus het wordt vast wel goedgekeurd.
Heb hem nog wel liggen. Ooit eens een paar hoofdstukken in begonnen maar niet veel verder gekomen.quote:
quote:Op maandag 25 april 2016 18:44 schreef Ryon het volgende:
Het deel van Fok! dat niet genoemd mag worden of alleen in louter positieve zin zoals nu maakt de verwachtingen waar:
http://frontpage.fok.nl/w(...)-vlogs-naar-rtl.html
Talent van het forum naar de FP.
Ik beweer ook niet dat het onmogelijk is, maar het is niet iets wat je voor de lol op een maandagmiddag even voor FOK! gaat doen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is best te doen. Gewoon een scriptie'tje aan wijden. Al geef je uiteraard een schatting van de kans.
Oh zo, dat klopt helemaal.quote:Op maandag 25 april 2016 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het onmogelijk is, maar het is niet iets wat je voor de lol op een maandagmiddag even voor FOK! gaat doen.
Op voorhand heeft die club ook al onderzocht wat de te verwachten stijging zou zijn. Wellicht kan je het naast het toen gebruikte model leggen?quote:Op maandag 25 april 2016 18:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is in theorie goed controleerbaar. Maar in de praktijk zijn er denk ik niet genoeg data beschikbaar om goede resultaten te krijgen.
Niet door volwassenen toch?quote:Op maandag 25 april 2016 18:53 schreef Tchock het volgende:
Game of Thrones, jongens, al vijf seizoenen lang de meestbekeken serie ter wereld.
De Telegraaf is al decennia de best gelezen krant van Nederland. Zal dus ook wel een matige serie zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 18:53 schreef Tchock het volgende:
Game of Thrones, jongens, al vijf seizoenen lang de meestbekeken serie ter wereld.
quote:'Ik baal. Ik baal ontzettend. Ik ben Ebru Umar. Ik wil iets doen, maar ik kan niets doen. Dat is zo niet Ebru. Dat geeft een raar gevoel.'
Mijn hemel, wie praat er nou zo over zichzelftwitter:umarebru twitterde op maandag 25-04-2016 om 09:57:56Timeline! op 20 mei word ik 46. Ik ben al net zo lang Ebru Umar. En ook na gisteren, vandaag of morgen zal ik EBRU UMAR BLIJVEN. THANKS! reageer retweet
Nu ik over dit probleem nadenk krijg ik er steeds minder zin in. Kans lijkt me groot dat je conclusie niet toepasbaar is.quote:Op maandag 25 april 2016 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op voorhand heeft die club ook al onderzocht wat de te verwachten stijging zou zijn. Wellicht kan je het naast het toen gebruikte model leggen?
Hij komt in aanmerking voor een reallife serie en/of spelprogramma en deed een shout-out naar het Fok! Forum.quote:Op maandag 25 april 2016 18:49 schreef Tem het volgende:
Ryon eet weer eens zure zult. Je verwacht het niet.
Dat Erdogan d'r maar lekker in de cel laat wegrotten.quote:Op maandag 25 april 2016 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]Mijn hemel, wie praat er nou zo over zichzelftwitter:umarebru twitterde op maandag 25-04-2016 om 09:57:56Timeline! op 20 mei word ik 46. Ik ben al net zo lang Ebru Umar. En ook na gisteren, vandaag of morgen zal ik EBRU UMAR BLIJVEN. THANKS! reageer retweet
Ik dacht oprecht dat het over die jongen gaat die uitgezet zou worden, toen Bleeker zich voor lul zette op nationale tv.quote:Op maandag 25 april 2016 18:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hij komt in aanmerking voor een reallife serie en/of spelprogramma en deed een shout-out naar het Fok! Forum.
O ja, Mauri was vandaag ook bij de huldiging van Feyenoord aanwezig. Zal hij op het forum zometeen ook nog wel een vlog over plaatsen.
Verkeerskundigen staan qua respect dan ook ongeveer op gelijke hoogte aan economen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nu ik over dit probleem nadenk krijg ik er steeds minder zin in. Kans lijkt me groot dat je conclusie niet toepasbaar is.
Mag ook wel, Feyenoord was immers landskampioen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hij komt in aanmerking voor een reallife serie en/of spelprogramma en deed een shout-out naar het Fok! Forum.
O ja, Mauri was vandaag ook bij de huldiging van Feyenoord aanwezig. Zal hij op het forum zometeen ook nog wel een vlog over plaatsen.
quote:Op maandag 25 april 2016 18:57 schreef Kaas- het volgende:
Wie is Mauri?
Heeft het iets met gOt te maken?
Vlogt die ook? Zou hij misschien wel moeten gaan doen.quote:Op maandag 25 april 2016 18:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht oprecht dat het over die jongen gaat die uitgezet zou worden, toen Bleeker zich voor lul zette op nationale tv.
Niet het allergrootste respect hebben voor deze ondergewaardeerde beroepsgroep in Nederland.quote:
Is "rapper" al uit?quote:Op maandag 25 april 2016 19:01 schreef Ryon het volgende:
Tegenwoordig willen vmbo'ers dus serieus "Youtuber" worden naast de evergreeners "DJ", "voetballer" en het meer abstracte "rijk". Waar gaat het geen met de samenleving mensen.
Dat was Mauro toch?quote:Op maandag 25 april 2016 19:01 schreef Tem het volgende:
Geen idee wie Mauri is, dacht dat die gast allang het land was uitgezet.
Ik heb een cookie-destructor op mijn pc en krijg op Youtube dus altijd te zien wat de gemiddelde Nederlander te ziet.quote:Op maandag 25 april 2016 19:01 schreef Tchock het volgende:
Waarom geven mensen vloggers zo veel aandacht? En dan heb ik het zowel over de positieve als negatieve aandacht. Wat interesseert het mij nou wat een of ander joch ergens post en waarin in 's hemelsnaam zou ik er naar kijken?
Ik krijg véél meer over Vlogs me van mensen als jullie die er over klagen op welke andere manier dan ook.
Ik ben gewoon ingelogd op youtube want gebruik het heel veel. Ondanks cookie-destructor.quote:Op maandag 25 april 2016 19:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb een cookie-destructor op mijn pc en krijg op Youtube dus altijd te zien wat de gemiddelde Nederlander te ziet.
Gedeelde smart is halve smart denk ik dan maar.
Hij logt ook automatisch weer uit bij mij. Dus ja.quote:Op maandag 25 april 2016 19:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben gewoon ingelogd op youtube want gebruik het heel veel. Ondanks cookie-destructor.
Is wel grappig.quote:Op maandag 25 april 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
Maar dan staat alsnog het punt dat er hier vaak vloggers worden gepost die niemand interesseert of wil zien. Kan ook wel dingen uit r/spacedicks gaan linken, dat waardeert ook niemand (en ik ook niet).
Op deze manier is het meer zelfkastijding. Of gewoon een circlejerk om te kunnen klagen over iets waar je geen last van hebt.
Als Ryon ons niet op diet figuur had gewezen had ik er geen last van gehad. Ryon, bedankt.quote:Op maandag 25 april 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
Maar dan staat alsnog het punt dat er hier vaak vloggers worden gepost die niemand interesseert of wil zien. Kan ook wel dingen uit r/spacedicks gaan linken, dat waardeert ook niemand (en ik ook niet).
Op deze manier is het meer zelfkastijding. Of gewoon een circlejerk om te kunnen klagen over iets waar je geen last van hebt.
Niet in touch zijn met de Nederlandse jeugd en in plaats daarvan tijd willen doorbrengen op r/spacedicks.quote:Op maandag 25 april 2016 19:06 schreef Tchock het volgende:
Ik wil net zo min luisteren naar onzin van vloggers als kijken naar r/spacedicks. Ik uitte geen voorkeur.quote:Op maandag 25 april 2016 19:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet in touch zijn met de Nederlandse jeugd en in plaats daarvan tijd willen doorbrengen op r/spacedicks.
Ik vrees het ergste.
It's quarantined.quote:Op maandag 25 april 2016 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
www.reddit.com/r/spacedicks
Klikken op eigen risico.
Helaaaaaas geen Reddit -accoutquote:Op maandag 25 april 2016 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klikken op eigen risico.
quote:You must log in and have a verified email to view this community
Communities that are dedicated to shocking or highly offensive content are quarantined.
Kowloon is het allebei.quote:Op maandag 25 april 2016 18:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Verkeerskundigen staan qua respect dan ook ongeveer op gelijke hoogte aan economen.
Oh. Een subreddit met ranzige zooi voor gestoorde jongetjes.quote:Op maandag 25 april 2016 19:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helaaaaaas geen Reddit -accout
[..]
Is het enger dan 'Hairy&drunk british sluts' (ofzo)?quote:Op maandag 25 april 2016 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klikken op eigen risico.
Niemand die later Gerard Joling wil worden?quote:Op maandag 25 april 2016 19:01 schreef Ryon het volgende:
Tegenwoordig willen vmbo'ers dus serieus "Youtuber" worden naast de evergreeners "DJ", "voetballer" en het meer abstracte "rijk". Waar gaat het geen met de samenleving mensen.
Is die niet bekend van de youtube dan?quote:Op maandag 25 april 2016 19:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niemand die later Gerard Joling wil worden?
Om onduidelijke redenen werd ik heel droevig van dit artikel:quote:Op maandag 25 april 2016 19:15 schreef Tchock het volgende:
Hoezee, .nl bestaat vandaag 30 jaar. Het eerste domein was http://www.cwi.nl/
Waar is die tijd gebleven dat iedereen nog Jan Peter Balkenende wilde worden?quote:Op maandag 25 april 2016 19:01 schreef Ryon het volgende:
Eigenlijk is hij een vlogger avant la lettre.quote:Op maandag 25 april 2016 19:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Is die niet bekend van de youtube dan?
Hoezo?quote:Op maandag 25 april 2016 19:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Om onduidelijke redenen werd ik heel droevig van dit artikel:
http://www.volkskrant.nl/(...)-gewoon-in~a4289217/
quote:Een gekkere overgang kun je niet bedenken. Maar het was geen bewuste keuze om iets compleet anders te gaan doen. Ik ben er gewoon ingerold. Maar mijn hele leven bestaat uit dingen waar ik ingerold ben. En ik heb het allemaal met veel plezier gedaan.
Lekker optyfen, meer ruimte voor import zoals wij.quote:Op maandag 25 april 2016 19:21 schreef eriksd het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)en-hier-heel-relaxed
"Af en toe heb je in Amsterdam dat mensen wat meer uit de hoogte doen". No shit, Marc.quote:Op maandag 25 april 2016 19:21 schreef eriksd het volgende:
Maar dat was toen toch de site van de opvolger van het arbeidsbureau, het Centrum voor Werk en Inkomen?quote:Op maandag 25 april 2016 19:15 schreef Tchock het volgende:
Goed stuk.quote:Op maandag 25 april 2016 19:21 schreef eriksd het volgende:
Dat laatste. Dit CWI is het Centrum voor Wiskunde en Informatica, waar het .nl-netwerk werd opgezet en bijgehouden.quote:Op maandag 25 april 2016 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat was toen toch de site van de opvolger van het arbeidsbureau, het Centrum voor Werk en Inkomen?
Of hebben die de site werk.nl genomen omdat cwi.nl al niet meer beschikbaar was?
quote:Op maandag 25 april 2016 19:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen wat voor materiaal er op /r/spacedicks staat, uiteraard NSFL:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas, toch gekliktquote:Amputee girl legfucks a guy![]()
Ah, vandaar.quote:Op maandag 25 april 2016 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat laatste. Dit CWI is het Centrum voor Wiskunde en Informatica, waar het .nl-netwerk werd opgezet en bijgehouden.
quote:
GoT is het forum, Tweakers de 'frontpage'. Ik kijk en post op beide.quote:
Volgens mij was .nl ook het eerste nationale top level domein ter wereld.quote:Op maandag 25 april 2016 19:15 schreef Tchock het volgende:
Je kan ook gewoon bovenaan de pagina kijken. Krijg je het ongevraagd in je mik geworpen.quote:Op maandag 25 april 2016 19:50 schreef Kowloon het volgende:
Ook geklikt, Pokkel. Wat is het toch fijn dat we internet hebben.
Ik heb nog de oude paginaindeling van 30 posts in plaats van 25 posts.quote:Op maandag 25 april 2016 20:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon bovenaan de pagina kijken. Krijg je het ongevraagd in je mik geworpen.
En dan zie je het niet?quote:Op maandag 25 april 2016 20:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb nog de oude paginaindeling van 25 posts in plaats van 30 posts.
Wat een gedoe. Ik heb er 101 per pagina. Liefst 301, maar dat is mobiel niet ideaal.quote:Op maandag 25 april 2016 20:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb nog de oude paginaindeling van 25 posts in plaats van 30 posts.
Ik heb dezelfde indeling trouwens. Zie het gewoon bovenaan de pagina.quote:
Veel scrollen wel.quote:Op maandag 25 april 2016 20:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat een gedoe. Ik heb er 101 per pagina. Liefst 301, maar dat is mobiel niet ideaal.
Waar ik 25 schreef moet 30 zijn en waar ik 30 schreef moet 25 zijn. Stop de tijd. Post 301 staat bij mij op pagina 11.quote:Op maandag 25 april 2016 20:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde indeling trouwens. Zie het gewoon bovenaan de pagina.
Dan moet u nú het tienletterwoord zeggen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waar ik 25 schreef moet 30 zijn en waar ik 30 schreef moet 25 zijn. Stop de tijd.
Minimumtemperaturen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan moet u nú het tienletterwoord zeggen.
Lingo.quote:Op maandag 25 april 2016 20:14 schreef Kowloon het volgende:
Welk spel heeft er tienletterwoorden eigenlijk?
Oh, Lingo kijk ik al niet meer sinds Frans Bakker weg is. Ik hou het bij Het Mes Op Tafel, Per Seconde Wijzer en Twee voor Twaalf. Die paardensprongen zijn overigens verdomd lastig.quote:Op maandag 25 april 2016 20:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lingo.
Twee voor Twaalf heeft er twaalf.
Vrij eenvoudig eigenlijk nu ze eindelijk dat ding gewoon volledig laten zien in plaats van twee seconden gevolgd door beeld van de kandidaten.quote:Op maandag 25 april 2016 20:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, Lingo kijk ik al niet meer sinds Frans Bakker weg is. Ik hou het bij Het Mes Op Tafel, Per Seconde Wijzer en Twee voor Twaalf. Die paardensprongen zijn overigens verdomd lastig.
Ik kom er echt nooit uit.quote:Op maandag 25 april 2016 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrij eenvoudig eigenlijk nu ze eindelijk dat ding gewoon volledig laten zien in plaats van twee seconden gevolgd door beeld van de kandidaten.
Zozo, het mag wat kosten.quote:Op maandag 25 april 2016 21:00 schreef KoosVogels het volgende:
Ik krijg morgen een nieuwe smartphone van de baas.
Jeuh!
Bewijst weer dat de overheid onbetrouwbaar is.quote:Op maandag 25 april 2016 22:01 schreef Kowloon het volgende:
Dit zaakje blijft toch maar door rommelen:
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)of-en-hoge-raad.html
Bek dicht.quote:
Omtzigt noemt het schokkend.quote:Op maandag 25 april 2016 22:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bewijst weer dat de overheid onbetrouwbaar is.
Je zou toch zeggen dat het voor een journalist wel min of meer standaard is. Je zult toch de nodige telefoontjes moeten plegen.quote:
Duh.quote:Op maandag 25 april 2016 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat het voor een journalist wel min of meer standaard is. Je zult toch de nodige telefoontjes moeten plegen.
Gezien de Omtzigt-obsessie van een aantal frequente bezoekers van dit cafe dacht ik dat het wel nuttig was om te melden hoe hij over de kwestie dacht.quote:Op maandag 25 april 2016 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het ook wel, als ambtenaren moedwillig tegen de rechter gaan staan liegen.
Nog steeds geen 6? Die hebben alle studentjes zelfs al ruim een jaar.quote:Op maandag 25 april 2016 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duh.
Ik ben gewoon blij dat ik een nieuwe krijg, want m'n huidige iPhone is zo traag als dikke stront.
Ik lees gewoon af en toe een beetje bij en reageer op wat me zinnig, nuttig of leuk lijkt, verder gaat het bij mij nu ook nergens over.quote:Op maandag 25 april 2016 22:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gezien de Omtzigt-obsessie van een aantal frequente bezoekers van dit cafe dacht ik dat het wel nuttig was om te melden hoe hij over de kwestie dacht.
Ik ben lekker voor de Nexus 5X in plaats van de 6P gegaan een paar maanden geleden. Liever een wat handzamer formaat.quote:Op maandag 25 april 2016 22:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog steeds geen 6? Die hebben alle studentjes zelfs al ruim een jaar.
De kwestie heeft wel mijn interesse.quote:Op maandag 25 april 2016 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees gewoon af en toe een beetje bij en reageer op wat me zinnig, nuttig of leuk lijkt, verder gaat het bij mij nu ook nergens over.
En terecht, het blijft absurd dat ambtenaren tegen de rechter gaan staan liegen dat er een geheimhoudingsplicht is door het contract, terwijl er in dat contract nadrukkelijk geen garantie tot geheimhouding gegeven is.quote:Op maandag 25 april 2016 22:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De kwestie heeft wel mijn interesse.En ambtenaren en politiek werken iedere keer braaf mee aan een nieuw hoofdstuk.
Die kan er in redelijk ook wel van uitgaan dat die garantie niet is verleend. Verder bleek de informatie bij alle betrokken personen die meewerkten ook te kloppen. Dat dit figuur dan zijn hakken in het zand zet, prima, maar ik verwacht niet dat het eindoordeel wijzigt. De kwaliteit van de informatie was goed.quote:Op maandag 25 april 2016 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het ook wel, als ambtenaren moedwillig tegen de rechter gaan staan liegen.
Dat weet ik niet, of de rechter er in redelijkheid van uit kan gaan dat die garantie niet is verleend.quote:Op maandag 25 april 2016 22:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die kan er in redelijk ook wel van uitgaan dat die garantie niet is verleend. Verder bleek de informatie bij alle betrokken personen die meewerkten ook te kloppen. Dat dit figuur dan zijn hakken in het zand zet, prima, maar ik verwacht niet dat het eindoordeel wijzigt. De kwaliteit van de informatie was goed.
De vraag is dus waarom men er zo paniekerig over lijkt te doen om de naam van die tipgever vrij te geven. Waarom wil men zo ver gaan dat de grenzen van het betamelijke overschreden worden, en veinst men tegenover de rechter dat er informatie staat die er helemaal niet staat? Overigens heeft de overheid daar in meer zaken een handje van vind ik.quote:Op maandag 25 april 2016 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
En terecht, het blijft absurd dat ambtenaren tegen de rechter gaan staan liegen dat er een geheimhoudingsplicht is door het contract, terwijl er in dat contract nadrukkelijk geen garantie tot geheimhouding gegeven is.
Die zes is ruk. Glipt zo uit je klauwen.quote:Op maandag 25 april 2016 22:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog steeds geen 6? Die hebben alle studentjes zelfs al ruim een jaar.
Bang dat het een eenmalig succes wordt dan. Af en toe opereert de Belastingdienst wat bonkig in deze zaak, maar mijn complimenten tot op heden voor het algehele proces. Lekker rigide.quote:Op maandag 25 april 2016 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De vraag is dus waarom men er zo paniekerig over lijkt te doen om de naam van die tipgever vrij te geven. Waarom wil men zo ver gaan dat de grenzen van het betamelijke overschreden worden? Overigens heeft de overheid daar in meer zaken een handje van vind ik.
Dat dus idd, waarom liegen over de afspraken met een tipgever...quote:Op maandag 25 april 2016 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De vraag is dus waarom men er zo paniekerig over lijkt te doen om de naam van die tipgever vrij te geven. Waarom wil men zo ver gaan dat de grenzen van het betamelijke overschreden worden, en veinst men tegenover de rechter dat er informatie staat die er helemaal niet staat? Overigens heeft de overheid daar in meer zaken een handje van vind ik.
Ik vind het wel ver gaan. De Hoge Raad is tot een bepaald oordeel gekomen op basis van bewust onjuiste (want de indruk werd gewekt dat er in de zwart gemaakte passages iets anders stond dan er daadwerkelijk stond) en onvolledige informatie (want de informatie die er daadwerkelijk stond werd niet gedeeld met de rechters).quote:Op maandag 25 april 2016 23:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bang dat het een eenmalig succes wordt dan. Af en toe opereert de Belastingdienst wat bonkig in deze zaak, maar mijn complimenten tot op heden voor het algehele proces. Lekker rigide.
Als populist daily en de monkey rock.quote:Op maandag 25 april 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:
De Telegraaf haalt de WaPo:
https://www.washingtonpos(...)rushing-free-speech/
Nonsens, de overwegingen van de Hoge Raad waren als volgt:quote:Op maandag 25 april 2016 23:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het wel ver gaan. De Hoge Raad is tot een bepaald oordeel gekomen op basis van bewust onjuiste (want de indruk werd gewekt dat er in de zwart gemaakte passages iets anders stond dan er daadwerkelijk stond) en onvolledige informatie (want de informatie die er daadwerkelijk stond werd niet gedeeld met de rechters).
Snap best dat je in je drift naar sensatie achter nieuwsuur aanhobbelt, de realiteit ligt net wat anders. Dikgedrukt bijvoorbeeld al iets ter nuance. Hier kan je het arrest zelf even nalezen:quote:De Inspecteur heeft in hoger beroep aangevoerd dat van de 76 personen aan wie naar aanleiding van de door de tipgever verstrekte informatie een vragenbrief is verstuurd, er inmiddels 71 hebben erkend in Luxemburg (een) bankrekening(en) te hebben aangehouden. Blijkens zijn overwegingen is het Hof van de juistheid daarvan uitgegaan. Ook staat in cassatie vast, dat in geen enkel geval is gebleken dat de door de tipgever verstrekte informatie onjuist is en dat de belanghebbenden zelf (de beide kinderen van de erflater) behoren tot degenen die hebben erkend dat de informatie van de tipgever te hunnen aanzien juist is. In de bestreden uitspraak is verder melding gemaakt van de toezegging van de Inspecteur mee te werken aan een verhoor van de tipgever op zodanige wijze dat diens identiteit niet behoeft te worden onthuld.
In het licht van de in onderdeel 2.4.3 vermelde feiten en voormelde door de Inspecteur gedane toezegging, is zonder nadere motivering die ontbreekt onbegrijpelijk ’s Hofs oordeel dat onzekerheid omtrent de betrouwbaarheid van de tipgever zonder meer tot vernietiging van de door belanghebbenden bestreden belastingaanslagen moet leiden, en dat onvoldoende aanleiding bestaat om de betrouwbaarheid van de informatie waarop de aanslagregeling is gebaseerd (nader) te doen onderzoeken.
Dat gaat heel ergens anders over Erik. Heb je de Nieuwsuur uitzending wel gezien? Er is een document (het contract met de tipgever) aan de rechters overlegd waarin bewust onjuiste en onvolledige informatie stond. Dat bleek simpelweg uit het naast elkaar leggen van het document met zwartgemaakte passages en het document zonder zwartgemaakte passages. Het gaat daarbij om het contract met de tipgever, niet over de informatie an sich die de tipgever gegeven heeft.quote:Op maandag 25 april 2016 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nonsens, de overwegingen van de Hoge Raad waren als volgt:
[..]
Snap best dat je in je drift naar sensatie achter nieuwsuur aanhobbelt, de realiteit ligt net wat anders. Dikgedrukt bijvoorbeeld al iets ter nuance. Hier kan je het arrest zelf even nalezen:
http://uitspraken.rechtsp(...)ECLI:NL:HR:2015:3600
Nee, het gaat over exact hetzelfde. Het is niet relevant geweest voor het eindoordeel. Kan je wel gaan schermen met misleiding en herziening - want dat is waar de advocaat op aanstuurt - het gaat je hier niet helpen.quote:Op maandag 25 april 2016 23:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat gaat heel ergens anders over Erik. Heb je de Nieuwsuur uitzending wel gezien? Er is een document (het contract met de tipgever) aan de rechters overlegd waarin bewust onjuiste en onvolledige informatie stond. Dat bleek simpelweg uit het naast elkaar leggen van het document met zwartgemaakte passages en het document zonder zwartgemaakte passages. Het gaat daarbij om het contract met de tipgever, niet over de informatie die de tipgever gegeven heeft.
Eerst wijs je gelijk naar mij met de beschuldigende vinger over sensatiezucht, nu kom je met een verhaal dat het niet relevant is geweest voor het eindoordeel, dat is een behoorlijke draai zou ik zo zeggen.quote:Op maandag 25 april 2016 23:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, het gaat over exact hetzelfde. Het is niet relevant geweest voor het eindoordeel. Kan je wel gaan schermen met misleiding en herziening - want dat is waar de advocaat op aanstuurt - het gaat je hier niet helpen.
Ja ik zag het ergens, ze kijkt wel boos hoorquote:Op maandag 25 april 2016 23:25 schreef Euribob het volgende:
Mensen hier al het heugelijke nieuws ontvangen dat ergens rond 2030 het Amerikaanse twintigdollarbiljet aan de ene kant een afbeelding van Harriet Tubman gaat bevatten?
Haha, heel goed. Die oplage zal de Turkse kiosken wel niet bereikt hebbenquote:Op maandag 25 april 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:
De Telegraaf haalt de WaPo:
https://www.washingtonpos(...)rushing-free-speech/
Stelletje leugenachtige prutsers bij de Belastingdienst. Kunnen ook helemaal niks.quote:Op maandag 25 april 2016 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nonsens, de overwegingen van de Hoge Raad waren als volgt:
[..]
Snap best dat je in je drift naar sensatie achter nieuwsuur aanhobbelt, de realiteit ligt net wat anders. Dikgedrukt bijvoorbeeld al iets ter nuance. Hier kan je het arrest zelf even nalezen:
http://uitspraken.rechtsp(...)ECLI:NL:HR:2015:3600
Het is ook sensatiezucht. Heeft het enige invloed gehad op het eindresultaat? Nee. Hendriks toont zich mijns inziens een slecht verliezer en slaat wat om zich heen.quote:Op maandag 25 april 2016 23:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eerst wijs je gelijk naar mij met de beschuldigende vinger over sensatiezucht, nu kom je met een verhaal dat het niet relevant is geweest voor het eindoordeel, dat is een behoorlijke draai zou ik zo zeggen.Dat laatste mag wellicht zo wezen, wat naar mijn idee veel interessanter is, is waarom de Belastingdienst bewust onjuiste en onvolledige informatie heeft overlegd aan de rechter. Waar is dat soort slinksheid voor nodig en heeft wellicht een politiek verantwoordelijke daartoe opdracht gegeven? Dat zijn de interessante vragen.
Waar komt dit vandaan Piet, heel andere userquote:Op maandag 25 april 2016 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over prutsers gesproken, van taalnazi tot faalnazi
[..]
Met je D/T gezeik
Woepsquote:Op maandag 25 april 2016 23:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar komt dit vandaan Piet, heel andere user
Het is meer een zaak van vertrouwen. Als de overheid in deze zaak rechters verkeerde informatie geeft, ook al heeft dat mogelijk geen invloed gehad op de uitspraak, waarom zou de overheid dat dan ook niet in andere zaken doen? In zaken waarin het uiteindelijk niet aan het licht gekomen is kunnen dit soort taktieken ook gehanteerd zijn. Dat is overigens een vraag die meer bij de politiek ligt dan in de juridische hoek.quote:Op maandag 25 april 2016 23:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is ook sensatiezucht. Heeft het enige invloed gehad op het eindresultaat? Nee. Hendriks toont zich mijns inziens een slecht verliezer en slaat wat om zich heen.
De reden: toekomstig tipgevers niet afschrikken. De fiscus ging tot het gaatje en heeft uiteindelijk gewonnen. Wat weet een toekomstig tipgever: niets te vrezen.
Trol eens niet zo opzichtig, zelfs ik heb je door.quote:Op maandag 25 april 2016 23:34 schreef Kaas- het volgende:
Je verwacht eigenlijk ook niets anders dan dit prutswerkje van de Belastingdienst.
Ben serieus.quote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Trol eens niet zo opzichtig, zelfs ik heb je door.
Sometimes it snows in april.quote:Op dinsdag 26 april 2016 07:30 schreef 99.999 het volgende:
Pfff krijg wat foto's door van besneeuwde wegen. Het is verdomme eind april.
Zo zie je maar dat de opwarming van de aarde gewoon onzin is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 07:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt hoor maar het is de tijd van het jaar voor barbecues en rozig worden op het terras
Correct, weer een fabel van de PvdA doorgeprikt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 07:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat de opwarming van de aarde gewoon onzin is.
Papieren tijger en Pietje V. Zullen deze stelling steunen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 07:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat de opwarming van de aarde gewoon onzin is.
Dat is het niet eens. Bij dit soort types hoort het gewoon bij hun ideologische overtuiging en diepe minachting ten opzichte van de wetenschapquote:
Hulde. Die weet de rol als martelaar van het vrije woord briljant uit te venten. Ze schept de beker helemaal leeg.quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:56 schreef Tchock het volgende:
Wellicht al gepost, maar Ebrus nieuwe column.
http://m.metronieuws.nl/c(...)vrienden-en-collegas
Juist ja. Wtf.
Willful ignorance is still kinda blissful.quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is het niet eens. Bij dit soort types hoort het gewoon bij hun ideologische overtuiging en diepe minachting ten opzichte van de wetenschap.
Wel slim om de problemen die ze in andere landen zien vóór te zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er is ook echt veel islamismering in Hongarije, vermoedelijk.
Het is wel een geweldig land voor de boze rechtsmensch inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel slim om de problemen die ze in andere landen zien vóór te zijn.
De volgende logische stap is het verbieden van homofilie.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
In Hongarije gaat het de goede kant uit gelukkig:
NWS / Hongarije verbiedt officieel islamisering en massa-immigratie
Daar kunnen we op wachten inderdaad. Kritische media zal het ook wel zwaar krijgen binnenkort.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De volgende logische stap is het verbieden van homofilie.
Oke.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Driekwart van FOK! vindt dit een uitstekend ideequote:Op dinsdag 26 april 2016 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
In Hongarije gaat het de goede kant uit gelukkig:
NWS / Hongarije verbiedt officieel islamisering en massa-immigratie
In welke landen is dan serieus sprake van Islamisering?quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze snappen het bericht niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Driekwart van FOK! vindt dit een uitstekend idee
Mensen die een moskee willen beginnen.quote:
Mensen die geen zin hebben in oorlog.quote:of massa-immigratie?
Zag ook al dat er flink gejuicht werd omdat een Spaanse agent een Marokkaan 5x door zijn hoofd had geschoten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Driekwart van FOK! vindt dit een uitstekend idee
quote:Een dode Marokkaan is een goede Marokkaan.
haha, ik had naar aanleiding daarvan nog gereageerd in een FB-topic, dat was vanochtend verwijderd. Het gejuich wordt meer gewaardeerd dan de vraag of je dat moet willen faciliterenquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag ook al dat er flink gejuicht werd omdat een Spaanse agent een Marokkaan 5x door zijn hoofd had geschoten.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |