Ik vond er wel wat in zitten: als je bewust op kwetsen uit bent, aanvaard dan ook de tegenreactie. Al ben ook ik niet voor aanklagen, zeker niet door een staatshoofd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:32 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind totaal niet dat Freek de Jonge een punt heeft. Ja, je mag gekwetst zijn, maar de link de hij plotseling heel vluchtig legt dat je dús de persoon die je kwetst aan mag klagen vind ik de grootst mogelijke flauwekul.
Dat vind ik dus onzin, want dan zal je elke mogelijke tegenreactie moeten aanvaarden terwijl er talloze tegenreacties te verzinnen zijn die totaal niet proportioneel zijn. Zoals een rechtszaak. Beledigen zou niet strafbaar moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond er wel wat in zitten: als je bewust op kwetsen uit bent, aanvaard dan ook de tegenreactie. Al ben ook ik niet voor aanklagen, zeker niet door een staatshoofd.
Maar dan kom je op zijn andere, mijns inziens hout snijdende, punt: moet je dan alles maar slikken, moet alles maar kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onzin, want dan zal je elke mogelijke tegenreactie moeten aanvaarden terwijl er talloze tegenreacties te verzinnen zijn die totaal niet proportioneel zijn. Zoals een rechtszaak. Beledigen zou niet strafbaar moeten zijn.
En ze hebben zich zo opgehangen aan referenda dat ze weinig anders kunnenquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
D66 heeft het weer slim gespeeld. Stiekem is de fractie gewoon voorstander van de lijn van Rutte, maar omdat ze wist dat de coaliepartijen de motie van Van Bommel toch niet gingen steunen, kon ze zo een mooie sier maken bij de kiezer.
Doortrapte Pechtold.
Kon dan alles zomaar wat Freek als cabaretier bracht?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan kom je op zijn andere, mijns inziens hout snijdende, punt: moet je dan alles maar slikken, moet alles maar kunnen.
Dat zijn niet twee volledig gelijke zaken. Je kan iets niet slikken, terwijl het wel moet kunnen. En ja. het moet kunnen imo.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan kom je op zijn andere, mijns inziens hout snijdende, punt: moet je dan alles maar slikken, moet alles maar kunnen.
Hopen dat de SGP komt met aangifte tegen Freek de Jonge.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:32 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind totaal niet dat Freek de Jonge een punt heeft. Ja, je mag gekwetst zijn, maar de link de hij plotseling heel vluchtig legt dat je dús de persoon die je kwetst aan mag klagen vind ik de grootst mogelijke flauwekul.
Ze hebben het zichzelf wel lastig gemaakt. Referenda met een ongewenste uitkomst zijn natuurlijk niet zo tof.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ze hebben zich zo opgehangen aan referenda dat ze weinig anders kunnen
De Jonge was maatschappijkritisch en ging mijns inziens nooit te ver. Hij kwetste niet om het kwetsen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kon dan alles zomaar wat Freek als cabaretier bracht?
Tsja, kutpartij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ze hebben zich zo opgehangen aan referenda dat ze weinig anders kunnen
O Jazeker.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Als hij wel kwetst om het kwetsen moet dat kunnen, al getuigt het niet echt van goede smaak.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:40 schreef Disana het volgende:
[..]
De Jonge was maatschappijkritisch en ging mijns inziens nooit te ver. Hij kwetste niet om het kwetsen.
Alles moet kunnen in het kader van de vrijheid van meningsuiting, we hebben dat begrip zo langzamerhand zo'n beetje heilig verklaard. De Jonge zou graag meer grenzen zien, en vindt het zot dat iedereen overal maar tegen moet kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zijn niet twee volledig gelijke zaken. Je kan iets niet slikken, terwijl het wel moet kunnen. En ja. het moet kunnen imo.
Waar ligt de lijn?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:40 schreef Disana het volgende:
[..]
De Jonge was maatschappijkritisch en ging mijns inziens nooit te ver. Hij kwetste niet om het kwetsen.
Wordt homoseksualiteit alsnog onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
Als beledigen al niet mag, kan je ook wel met wetten tegen slechte smaak komen.
Ik zie het liefst dat die graftak gauw optyft met z'n kutmening, maar hij mag die onzin roepen van me want daar is hij vrij toe.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Alles moet kunnen in het kader van de vrijheid van meningsuiting, we hebben dat begrip zo langzamerhand zo'n beetje heilig verklaard. De Jonge zou graag meer grenzen zien, en vindt het zot dat iedereen overal maar tegen moet kunnen.
Puur opportunisme van mij inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wordt homoseksualiteit alsnog onmogelijk gemaakt.
De Jonge was mild in vergelijking tot wat Teeuwen eruit kraamt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar ligt de lijn?
Hans Teeuwen ging te ver, maar Freek de Jonge bleef binnen de lijntjes?
Zou deze dat ook gewild hebben in zijn glorieuze tijd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Alles moet kunnen in het kader van de vrijheid van meningsuiting, we hebben dat begrip zo langzamerhand zo'n beetje heilig verklaard. De Jonge zou graag meer grenzen zien, en vindt het zot dat iedereen overal maar tegen moet kunnen.
Ik vind beledigen toch niet hetzelfde als kwetsen. Heeft Böhnermann Erdogan gekwetst? Nee, dat denk ik dan weer niet; ik vind het belediging.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind Erdogan een aap.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind beledigen toch niet hetzelfde als kwetsen. Heeft Böhnermann Erdogan gekwetst? Nee, dat denk ik dan weer niet; ik vind het belediging.
Freek de Jonge is gewoon een held man. Nu tamelijk dementerend maar dat deert verder niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zie het liefst dat die graftak gauw optyft met z'n kutmening, maar hij mag die onzin roepen van me want daar is hij vrij toe.
Mehh.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Freek de Jonge is gewoon een held man. Nu tamelijk dementerend maar dat deert verder niet.
Dus de Jonge wil graag dat zijn mening de maximale randjes van de vrijheid opzoekt, in plaats van dat hij links en rechts wordt ingehaald door typetjes met veel minder schaamte en voorzichtigheid.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:43 schreef Disana het volgende:
[..]
De Jonge was mild in vergelijking tot wat Teeuwen eruit kraamt.
De diametrale Bolkestein.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Freek de Jonge is gewoon een held man. Nu tamelijk dementerend maar dat deert verder niet.
En ik heb weer een zinnetje Spaans geleerd dat ik nooit meer vergeet. Leerzaam vakje was het wel.quote:
Je was niet thuis in cabaret zei je, dus deze mening bevestigt mijn stelling slechts.quote:
Wat vind je van de strafbaarheid van smaad, laster, haatzaaien?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:40 schreef Kaas- het volgende:
Gaat echter niet om de boodschap, maar meer om ordeverstoring. Als iemand op een begraafplaats roept, tijdens de plechtigheid, dat hij zin heeft in een patatje, mag je hem wat mij betreft ook weghalen. De damschreeuwer kan je ook pakken zonder dat je aan zijn vrijheid voor meningsuiting komt. Denk dat er, zonder dat je grenzen moet stellen aan "meningen", al een hoop opgelost kan worden door iets te gooien op verstoring van de openbare orde.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:53 schreef Tchock het volgende:
Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar ik vind niet dat die absoluut hoeft te zijn.
In de VS was er een beroemde zaak over mensen die bij de begrafenis van een militair op een paar meter afstand gingen roepen dat hij naar de hel zou zijn en dat het terecht was dat hij stierf. Dat soort nutteloos shockeren hoeft wmb niet getolereerd te worden.
Die heisa in Duitsland, wat een nonsens.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Oppassen Kaas. Dit moeras heeft Tchock ook een keer bij mij opgetrokken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van de strafbaarheid van smaad, laster, haatzaaien?
Ik vind smaad en laster wel goede uitzonderingen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van de strafbaarheid van smaad, laster, haatzaaien?
Hehe. Tijd om m'n biefstuk te bakken dus.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oppassen Kaas. Dit moeras heeft Tchock ook een keer bij mij opgetrokken.
Allerhande betogingen verbieden met beroep op de openbare orde is ook wat er momenteel veel gebeurt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gaat echter niet om de boodschap, maar meer om ordeverstoring. Als iemand op een begraafplaats roept, tijdens de plechtigheid, dat hij zin heeft in een patatje, mag je hem wat mij betreft ook weghalen. De damschreeuwer kan je ook pakken zonder dat je aan zijn vrijheid voor meningsuiting komt. Denk dat er, zonder dat je grenzen moet stellen aan "meningen", al een hoop opgelost kan worden door iets te gooien op verstoring van de openbare orde.
Waarom? Ik vind het verbod op smaad eerlijk gezegd zwakker dan evt. belediging.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind smaad en laster wel goede uitzonderingen.
Hier wreekt zich ons leeftijdsverschil: voor mij als opgroeiende puber was Neerlands Hoop een voorbeeld van hoe je kritisch en vrij kon denken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zie het liefst dat die graftak gauw optyft met z'n kutmening, maar hij mag die onzin roepen van me want daar is hij vrij toe.
Nogmaals, De Jonge was maatschappijkritisch. Ik vind dat niet hetzelfde als schofferend of kwetsend.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou deze dat ook gewild hebben in zijn glorieuze tijd?
Nogmaals hij is oud nu en kan wel veel anders willen, maar naar mijn idee is het de pot verwijt de ketel!
hebben ook wel goede nummers gemaakt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier wreekt zich ons leeftijdsverschil: voor mij als opgroeiende puber was Neerlands Hoop een voorbeeld van hoe je kritisch en vrij kon denken.
Ja best wel. De eerste keer dat ik ze zag optreden was trouwens in Meppel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hebben ook wel goede nummers gemaakt.
Jij vind het 1 ik het ander moet toch kunnen of niet?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Nogmaals, De Jonge was maatschappijkritisch. Ik vind dat niet hetzelfde als schofferend of kwetsend.
Jezus, wat ben jij een zeikstengel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij vind het 1 ik het ander moet toch kunnen of niet?
Of moet ik je mening maar gewoon overnemen?
Kan ik wel doen bij deze, denk echter toch het andere!
Dat heb je goed door, kan zo 1000 euro over de balk smijten maar over 5 cent val ik!quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een zeikstengel.
Ik ga naar mijn lezing
Rook je nog steeds zoveel?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat heb je goed door, kan zo 1000 euro over de balk smijten maar over 5 cent val ik!
Moeten lezen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:37 schreef Kaas- het volgende:
Citeer John eens niet, dan moet ik het ook lezen.
Hoe heette die rokende chauffeur die nog bij z'n moeder woonde die hier vroeger wel eens kwam? Dit is gewoon z'n nieuwe kloon.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:37 schreef Kaas- het volgende:
Citeer John eens niet, dan moet ik het ook lezen.
Moet nu al lachen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hoe heette die rokende chauffeur die nog bij z'n moeder woonde die hier vroeger wel eens kwam? Dit is gewoon z'n nieuwe kloon.
Arjan, nee dat is een andere paradijsvogelquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hoe heette die rokende chauffeur die nog bij z'n moeder woonde die hier vroeger wel eens kwam? Dit is gewoon z'n nieuwe kloon.
Hij bezorgde voor de Gamma ofzo. En had ook een nickname met een viercijferig getal er in.quote:
99.99?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hij bezorgde voor de Gamma ofzo. En had ook een nickname met een viercijferig getal er in.
Mooiquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja best wel. De eerste keer dat ik ze zag optreden was trouwens in Meppel.
Oh ja, Arjan1212 ofzo.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Arjan, nee dat is een andere paradijsvogel
Neh, echt wel een heel ander typequote:Op dinsdag 19 april 2016 19:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh ja, Arjan1212 ofzo.
Volgens mij is dat dezelfde als deze John. Ze hebben op z'n minst dezelfde moeder.
Jij merkt het nog niet als ik je tegen de benen aan pis!quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De gebruikte zinsconstructies doen anders vermoeden.
Arjan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Bedankt. Nu heb ik dit gelezen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
http://media.tpo.nl/2016/04/19/video-moraalopa-freek/ Ik moest hardop lachen.
Incontinent?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij merkt het nog niet als ik je tegen de benen aan pis!
Maar of ik je daarvoor zou gebruiken?
Denk dat je me te min ervoor bent!
Wat een vermakelijke dorpsgek ben jij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat wil je horen, lezen, ja of nee?
Dan zet ik je dat hier neer heb je dan rust?
Hoe is het met je moeder Arjen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat wil je horen, lezen, ja of nee?
Dan zet ik je dat hier neer heb je dan rust?
Wat voor vraag was dat weer van die dorpsgek?quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een vermakelijke dorpsgek ben jij.
Wat?quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat voor vraag was dat weer van die dorpsgek?
Het is net als onkruid.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:16 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Is er weer een eens op minder legitieme wijze een non-regular gelokt, of kwam die zelf?
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Bedankt. Nu heb ik dit gelezen.
http://politiek.tpo.nl/2016/04/17/een-moslimvrij-europa/
Je bent het er vast mee eens.
Arjanquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:12 schreef Kaas- het volgende:
Dat is Arjan niet, die kon nog wel quasi-begrijpelijke berichten neerpennen. Arjan was bovendien een chille kerel die ik nooit zou blokkeren.
Dat was inderdaad zo. Zal wel een sterke rechterarm hebben nu.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:55 schreef Pokkelmans het volgende:
Is Pompom niet verliefd op Georgina?
[ afbeelding ]
'We voorkomen dat een eigenaar niet weet hoe hij met zijn huisdier om moet gaan'.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:49 schreef GSbrder het volgende:
Haha!
PvdA wil gratis consult voor dierengedragstherapeut
Toch nog een achtergesteld plukje kiezers gevonden.
Omdat je vandaag nog a la Arnie in Terminator 2 in leren jas met je luchtbuks op de motor door Amsterdam zou scheuren om buitenlanders overhoop te schieten als de overheid het je toestond natuurlijk.quote:
Hoho, iemand leeft al in ernstige armoede als je tekkel geen luxe Sheba kan vreten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
'We voorkomen dat een eigenaar niet weet hoe hij met zijn huisdier om moet gaan'.
Mensen die niet met een dier om kunnen gaan moeten er gewoon niet aan beginnen.
Zo zie je maar weer. Ook van zo'n snobistische madame blijft weinig over. Nou ja, betrekkelijk veel eigenlijk in dit geval.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:57 schreef 99.999 het volgende:
Na 400 jaar heeft men kunnen achterhalen van wie die opgedoken jurk is
http://www.volkskrant.nl/(...)d917fa466f4fc0cb7f88
Hoho, de moslims moeten uiteraard wel geweldloos vertrekken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Bedankt. Nu heb ik dit gelezen.
http://politiek.tpo.nl/2016/04/17/een-moslimvrij-europa/
Je bent het er vast mee eens.
Een modderige jurk. Meer dan er van de gemiddelde mens resteert na 400 jaarquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer. Ook van zo'n snobistische madame blijft weinig over. Nou ja, betrekkelijk veel eigenlijk in dit geval.
En vrijwillig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, de moslims moeten uiteraard wel geweldloos vertrekken.
Omdat er een neplaagje beschaving op zit. Ze gaan uit zichzelf en het is het beste voor iedereen.quote:
En deze dude is emeritus hoogleraar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
Stel je zou van de titel 'Een Jodenvrij Europa' maken - dikke kans dat het OM er dan zo bovenop zit. En terecht overigens.
Elke randdebiel kan dat worden. Dus die titel zegt niet zo veel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En deze dude is emeritus hoogleraar.
Ah. Dat maakt veel duidelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Omdat je vandaag nog a la Arnie in Terminator 2 in leren jas met je luchtbuks op de motor door Amsterdam zou scheuren om buitenlanders overhoop te schieten als de overheid het je toestond natuurlijk.
Nee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Omdat je vandaag nog a la Arnie in Terminator 2 in leren jas met je luchtbuks op de motor door Amsterdam zou scheuren om buitenlanders overhoop te schieten als de overheid het je toestond natuurlijk.
Als mensen dat uit vrije keuze doen dan zal ik daar niks van vinden net zoals ik er niks van vind als ze uit vrije keuze besluiten om te blijven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat er een neplaagje beschaving op zit. Ze gaan uit zichzelf en het is het beste voor iedereen.
Daar val jij wel voor vaak.
Was een projectie op PT van mezelf, niet op wat jij volgens mij over hem denkt.quote:
Projectie?quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Was een project op PT van mezelf, niet op wat jij volgens mij over hem denkt.
Ingewikkelde zin trouwens.
Hier een video van P_T tijdens zijn laatste bezoek aan De Bijlmer:quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hij lijkt zelfs nog best wel goed ook.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hier een video van P_T tijdens zijn laatste bezoek aan De Bijlmer:
[ afbeelding ]
Onbegrijpelijk als dit wel toegestaan wordt inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
Stel je zou van de titel 'Een Jodenvrij Europa' maken - dikke kans dat het OM er dan zo bovenop zit. En terecht overigens.
Had je maar een kat gehad. Was best tof geweest.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kat liep over m'n toetsenbord, bleef haken op de backspace.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had je maar een kat gehad. Was best tof geweest.
Denk dat hij het minder persoonlijk opvat omdat hij niet de beelden zelf heeft geproduceerd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pokkel kan er niet zo goed tegen als je zegt dat je hem niet grappig vindt, pas op.
Meh, het kan me niet zoveel boeien. Maar als ik dat zeg wordt dat kennelijk geïnterpreteerd alsof ik er veel om geef.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pokkel kan er niet zo goed tegen als je zegt dat je hem niet grappig vindt, pas op.
Gewoon europarlementarier worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
¤ 6000,- salaris extra?
Ex-timmerman (25) verdient nu ¤ 6000 per maand door de EU crisis. Ontdek zijn geheim!
meer
Goed verhaal weer.
Dan vind je dat toch lekker niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:32 schreef Kaas- het volgende:
Beledigen is wat anders dan iemand maar een beetje dom uitschelden. Het liefst zo grof mogelijk en zo hard mogelijk schreeuwen. Past ook allemaal wel in de huidige PVV-mentaliteit. Ik ben er alleen niet zo van gecharmeerd, maar ieder zijn ding.quote:
En die aanwijzingen zijn?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:50 schreef Disana het volgende:
Dat was een interessante avond voor maar 3 euro. Nu weet ik dat er aanwijzingen zijn voor niet-lokaal bewustzijn.
Quantumfysica proeven met random generators en proefpersonen die denken dat ze invloed op die generators hebben, geven een meer dan toevallige juiste uitkomst.quote:
Oh god, Disana wordt zo'n new age heks.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:50 schreef Disana het volgende:
Dat was een interessante avond voor maar 3 euro. Nu weet ik dat er aanwijzingen zijn voor niet-lokaal bewustzijn.
Oeh klinkt als pseudoscience, werd het door een natuurkundige gegeven? Zo niet dan is het geen kwantumfysica.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Quantumfysica proeven met random generators en proefpersonen die denken dat ze invloed op die generators hebben, geven een meer dan toevallige juiste uitkomst.
Nu je het zegt...quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Beledigen is wat anders dan iemand maar een beetje dom uitschelden. Het liefst zo grof mogelijk en zo hard mogelijk schreeuwen. Past ook allemaal wel in de huidige PVV-mentaliteit. Ik ben er alleen niet zo van gecharmeerd, maar ieder zijn ding.
Ik geloof nog steeds niet dat bijna-doodervaringen door iets anders dan het brein worden gegenereerd, ondanks de lezing van de cardioloog en het ervaringsdeskundige verhaal. Maar de psycholoog die helaas aan het eind te weinig spreektijd kreeg, zei dat hij die ervaringen geen bewijs voor niet-lokaal bewustzijn vindt maar ook dat er in de quantumfysica wel tekenen zijn die erop wijzen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oh god, Disana wordt zo'n new age heks.
Hij had het nog over pseudo science, zelf is hij als psycholoog verbonden aan de universiteit. Hij doet onderzoek.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:54 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Oeh klinkt als pseudoscience, werd het door een natuurkundige gegeven? Zo niet dan is het geen kwantumfysica.
Heette hij toevallig Diederik?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij had het nog over pseudo science, zelf is hij als psycholoog verbonden aan de universiteit. Hij doet onderzoek.
Ja, die vergelijking werd ook nog getrokken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:57 schreef Gutmensch het volgende:
Niet-lokaal bewustzijn? Een soort bewustzijn in de cloud, dus?
Oh jee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij had het nog over pseudo science, zelf is hij als psycholoog verbonden aan de universiteit. Hij doet onderzoek.
Dat zal best, maar dat maakt hem nog geen expert op het gebied van kwantumfysica. Sterker: mocht er succesvol onderzoek worden gedaan die met genoeg zekerheid vast stelt dat spin van een particle zonder te observeren te voorspellen blijkt dan kun je daar best nog wel een Nobelprijs mee winnen denk ik.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:56 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Quantumfysica proeven met random generators en proefpersonen die denken dat ze invloed op die generators hebben, geven een meer dan toevallige juiste uitkomst.
Zoeken naar 'wetenschappelijk' bewijs voor de ziel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:57 schreef Gutmensch het volgende:
Goede deal. Betere value for money dan een studiejaar rechten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat. Ik heb een prima avond gehad met stof tot nadenken voor slechts 3 euro.
Ongetwijfeld is hij op dat gebied geen expert, maar hij doet wel onderzoek naar bewustzijn en dat is op zich al heel dapper omdat het zo'n onbegrepen en ongrijpbaar begrip is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dat maakt hem nog geen expert op het gebied van kwantumfysica. Sterker: mocht er succesvol onderzoek worden gedaan die met genoeg zekerheid vast stelt dat spin van een particle zonder te observeren te voorspellen blijkt dan kun je daar best nog wel een Nobelprijs mee winnen denk ik.
Dat wou ik maar even gezegd hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goede deal. Betere value for money dan een studiejaar rechten.
Als antropoloog eerder.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:00 schreef Kaas- het volgende:
Dat soort lezingen geven klinkt trouwens als een goed carrièrepad voor mij als econoom. Ik krijg ideeën.
Bahbahquote:
Studium Generale, er komt veel publiek op af en ik vind het een mooi gebaar naar de maatschappij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:00 schreef Kaas- het volgende:
Dat soort lezingen geven klinkt trouwens als een goed carrièrepad voor mij als econoom. Ik krijg ideeën.
Het is één van de meest prangende vragen die nog niet duidelijk beantwoord zijn, idd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ongetwijfeld is hij op dat gebied geen expert, maar hij doet wel onderzoek naar bewustzijn en dat is op zich al heel dapper omdat het zo'n onbegrepen en ongrijpbaar begrip is.
Haha. Als ik afstudeer (grote als natuurlijk) en dan lezingen ga geven over het complot van de Rothschilds en centrale banken en zo, denk ik dat ik daar best veel mee kan verdienen. Want al die conspiricay-tokkies kunnen dan roepen 'omg zie je wel! een echte econoom zegt het ook!" en zullen ervan smullen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als antropoloog eerder.
En dan wat over de ondode bankiers vertellen.
Ik was altijd van de richting van Daniel Dennett dat bewustzijn in ons brein zetelt, ook omdat er al gauw zo etherisch over wordt gedaan en dan wordt er weer iets goddelijks bij gehaald. Maar ik wil nog wel nadenken over een natuurlijk gegeven zonder verdere poespas.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is één van de meest prangende vragen die nog niet duidelijk beantwoord zijn, idd.
Maar dan zou het wel fijn zijn als die afgestudeerd psycholoog, wie is het niet, nog een beetje in de wetenschap bleef en niet volledig afdwaalde naar die ongefundeerde New Age meuk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ongetwijfeld is hij op dat gebied geen expert, maar hij doet wel onderzoek naar bewustzijn en dat is op zich al heel dapper omdat het zo'n onbegrepen en ongrijpbaar begrip is.
W&T / Karakter-/vaardigheidseigenschappen uit DNA ivm cursus werkquote:Op dinsdag 19 april 2016 23:00 schreef Kaas- het volgende:
Daar zit serieus cash in, als je goed praatjes kunt verkopen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha. Als ik afstudeer (grote als natuurlijk) en dan lezingen ga geven over het complot van de Rothschilds en centrale banken en zo, denk ik dat ik daar best veel mee kan verdienen. Want al die conspiricay-tokkies kunnen dan roepen 'omg zie je wel! een echte econoom zegt het ook!".
Niks mis mee hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Studium Generale, er komt veel publiek op af en ik vind het een mooi gebaar naar de maatschappij.
In tegenstelling tot on-premises bewustzijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:57 schreef Gutmensch het volgende:
Ook zoiets idd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
W&T / Karakter-/vaardigheidseigenschappen uit DNA ivm cursus werk
Lullig dit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha. Als ik afstudeer (grote als natuurlijk) en dan lezingen ga geven over het complot van de Rothschilds en centrale banken en zo, denk ik dat ik daar best veel mee kan verdienen. Want al die conspiricay-tokkies kunnen dan roepen 'omg zie je wel! een echte econoom zegt het ook!" en zullen ervan smullen.
Beetje wat Baudet nu doet. Als het met het gezonde verstand niet lukt...
Ah dat is tegenwoordig helemaal de shit in hipster startups in Amsterdam. Lekker technologisch modern, wel jammer dat het volledig onzin is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedere uni heeft een Studium Generale, en meestal is dat goed. Maar dit klinkt echt al kwakzalverij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Studium Generale, er komt veel publiek op af en ik vind het een mooi gebaar naar de maatschappij.
Binnen neuroeconomics proberen ze er trouwens serieus naartoe te werken dat een brainscan de sollicitatie en dat soort shit ooit vervangt. Willem Verbeken praatte daar wel eens over in Pauw en geeft vaak seminars aan de EUR.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vond hem allesbehalve New Agerig, integendeel, hij kan niets met bijna doodervaringen en getuigenverhalen. Hij vertelde slechts over onderzoeken met random generatoren en proefpersonen die menen invloed te hebben en dit dan ook werkelijk enigszins lijken te hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Maar dan zou het wel fijn zijn als die afgestudeerd psycholoog, wie is het niet, nog een beetje in de wetenschap bleef en niet volledig afdwaalde naar die ongefundeerde New Age meuk.
De truc is sowieso de link met kwantumfysica. Ik heb dan ook nog nooit iets kloppend over kwantumfysica gelezen of gehoord want niet direct ging over kwantumfysica
Babbelen is m'n specialiteit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar zit serieus cash in, als je goed praatjes kunt verkopen.
En dan pronkt die eigenaar ook met het feit dat hij een doctor is, alsof dat het hele zaakje betrouwbaar moet maken. 1 probleem, hij is econoom.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:05 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ah dat is tegenwoordig helemaal de shit in hipster startups in Amsterdam. Lekker technologisch modern, wel jammer dat het volledig onzin is.
Zelfs als je significante resultaten meet, wat ik sterk betwijfel, dan is het maar de vraag waar die resultaten door veroorzaakt worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:05 schreef Rezania het volgende:
Maar hoe werkt zo'n experiment dan? Kijken of je de uitkomst onderbewust kan beïnvloeden? Maar dan moet je toch ook sowieso meten, wat weer van invloed zal zijn op het resultaat?
Denk je echt dat verwijfde, ijdeltuiterige Baudet aantrekkelijk is voor vrouwen? Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lullig dit.
Daarnaast is Baudet nog een vrouwelijk lustobject.
Daarvoor moet je psychologie gaan kwantificeren, of te wel het brein inclusief gedrag in een computer stoppen en succes modelleren. Ik wens ze veel succes.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Binnen neuroeconomics proberen ze er trouwens serieus naartoe te werken dat een brainscan de sollicitatie en dat soort shit ooit vervangt. Willem Verbeken praatte daar wel eens over in Pauw en geeft vaak seminars aan de EUR.
Weet er verder niets van hoor, dus kan ernaast zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Babbelen is m'n specialiteit.
Stond eerst lullen, maar dat klinkt een beetje dubieus.
Toch een soort Jeroen Pauw.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Denk je echt dat verwijfde, ijdeltuiterige Baudet aantrekkelijk is voor vrouwen? Ik kan het me niet voorstellen.
Aangezien iedere meting het resultaat beïnvloedt (zo heb ik het ooit begrepen) zal je er nooit wat zinnigs over kunnen zeggen lijkt me.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelfs als je significante resultaten meet, wat ik sterk betwijfel, dan is het maar de vraag waar die resultaten door veroorzaakt worden.
Rondzwevende buitenlichamelijke zielen lijken me niet de enige verklaring, of zelfs maar een plausibele.
Was het niet. Ik ging er uiterst sceptisch heen, maar ik vond het interessant en leerzaam.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedere uni heeft een Studium Generale, en meestal is dat goed. Maar dit klinkt echt al kwakzalverij.
Gewoon sigma zeggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:08 schreef Kaas- het volgende:
Significant
Dat begint echt m'n favoriete woord te worden.
Heterogeniteit. Ook zo'n topwoord.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:08 schreef Kaas- het volgende:
Significant
Dat begint echt m'n favoriete woord te worden.
Ik geloof het pas als het gepubliceerd en herhaald is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Was het niet. Ik ging er uiterst sceptisch heen, maar ik vond het interessant en leerzaam.
Homogeen en heterogeen hoor en lees ik werkelijk de hele dag.quote:
Nouja, als je wetenschappelijk bewijs voor beïnvloeden van uitkomsten van experimenten hebt via enkel je gedachten, dan zou dat best interessant zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Aangezien iedere meting het resultaat beïnvloedt (zo heb ik het ooit begrepen) zal je er nooit wat zinnigs over kunnen zeggen lijkt me.
De proefpersonen kregen fractalplaatjes voorgeschoteld en geloofden dat deze veranderden als ze bepaald knoppen indrukten. Verder weet ik het niet omdat hij geen spreektijd meer had, maar uit deze proeven kwam iets naar voren dat geen toeval meer was. Ik ga hier nog naar op zoek want ik wil wel eens weten hoe dat zit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:05 schreef Rezania het volgende:
Maar hoe werkt zo'n experiment dan? Kijken of je de uitkomst onderbewust kan beïnvloeden? Maar dan moet je toch ook sowieso meten, wat weer van invloed zal zijn op het resultaat?
¤3 lijkt me een schappelijkere prijs.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoeken naar 'wetenschappelijk' bewijs voor de ziel.
[ afbeelding ]
Dit soort meneren vertellen je er graag meer over.
Of exo- en endogeneity.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Homogeen en heterogeen hoor en lees ik werkelijk de hele dag.Net als homo- en heteroskedasticiteit.
Ja, dat zeker, maar dat gaat dus niet lijkt me.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja, als je wetenschappelijk bewijs voor beïnvloeden van uitkomsten van experimenten hebt via enkel je gedachten, dan zou dat best interessant zijn.
Liefhebbers van het paranormale zoeken er al eeuwen naar.
Blijft vaag klinken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:11 schreef Disana het volgende:
[..]
De proefpersonen kregen fractalplaatjes voorgeschoteld en geloofden dat deze veranderden als ze bepaald knoppen indrukten. Verder weet ik het niet omdat hij geen spreektijd meer had, maar uit deze proeven kwam iets naar voren dat geen toeval meer was. Ik ga hier nog naar op zoek want ik wil wel eens weten hoe dat zit.
Een rng is sowieso niet random.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:12 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Er is trouwens wel een leuke definitiekwestie in dat onderzoek.
Als blijkt dat mensen de uitkomst van een random number generator kunnen voorspellen, dan is het per definitie geen random number generator
Ik vond het wel grappig dat wij het hier vanavond nog over de ziel hadden. Pim van Lommel gelooft dat alles verbonden is, ook dieren en objecten. Ik vraag me daarbij wel af waarom we daar dan zo weinig van merken en waarom die BDE aan zo weinig mensen is voorbehouden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
¤3 lijkt me een schappelijkere prijs.
Huh?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Kaas- het volgende:
Weet je wat het grappigste experiment ooit is dat ik in een economie-college heb gezien?
Twee groepen mensen moesten raden hoeveel landen het continent Afrika heeft. Een van de twee groepen moest voor het beantwoorden van de vraag aan een soort rad van fortuin draaien, met allemaal willekeurige cijfers erop tussen 1 en 100 en daarna de vraag beantwoorden.
Wat bleek? Het getal waar het rad op eindigde had een heftige en significante (p=0.000) invloed op het aantal landen dat Afrika volgens iemand heeft.![]()
![]()
Bij gedragseconomie. Een vakgebied dat nu langzaam de studie binnensluipt om niet enkel op wiskunde, maar ook op psychologie te focussen.
Die is familie van 'hoe oud is de kapitein'.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Kaas- het volgende:
Weet je wat het grappigste experiment ooit is dat ik in een economie-college heb gezien?
Twee groepen mensen moesten raden hoeveel landen het continent Afrika heeft. Een van de twee groepen moest voor het beantwoorden van de vraag aan een soort rad van fortuin draaien, met allemaal willekeurige cijfers erop tussen 1 en 100 en daarna de vraag beantwoorden.
Wat bleek? Het getal waar het rad op eindigde had een heftige en significante (p=0.000) invloed op het aantal landen dat Afrika volgens iemand heeft.![]()
![]()
Bij gedragseconomie. Een vakgebied dat nu langzaam de studie binnensluipt om niet enkel op wiskunde, maar ook op psychologie te focussen.
Ken ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die is familie van 'hoe oud is de kapitein'.
Dat ligt er nou maar net aan hoe het geïmplementeerd is, maar meeste RNGs zijn inderdaad pseudo.quote:
p=0 maar van invloed? Of was dit sarcasme?quote:
Als je een keer een flinke LSD-trip hebt meegemaakt, kijk je weer heel anders tegen bewustzijn aan..quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond het wel grappig dat wij het hier vanavond nog over de ziel hadden. Pim van Lommel gelooft dat alles verbonden is, ook dieren en objecten. Ik vraag me daarbij wel af waarom we daar dan zo weinig van merken en waarom die BDE aan zo weinig mensen is voorbehouden.
Welke zijn dan wel random?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:16 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Dat ligt er nou maar net aan hoe het geïmplementeerd is, maar meeste RNGs zijn inderdaad pseudo.
Voor een BDE moet je natuurlijk wel in een bepaalde situatie geraken, dat gebeurt niet zomaar,quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond het wel grappig dat wij het hier vanavond nog over de ziel hadden. Pim van Lommel gelooft dat alles verbonden is, ook dieren en objecten. Ik vraag me daarbij wel af waarom we daar dan zo weinig van merken en waarom die BDE aan zo weinig mensen is voorbehouden.
Daar schijnt nu een hersenfilmpje van te zijn waarop te zien is dat alle hersengebieden contact met elkaar maken. Zelf denk ik ook nog steeds dat een BDE een hallucinatie is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je een keer een flinke LSD-trip hebt meegemaakt, kijk je weer heel anders tegen bewustzijn aan..
Toch mooi. Twee mensen die op de Hoogeschool studeerden hebben het nu op een online forum over begrippen die ze meteen weer afleren zodra je in de praktijk werkt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar mogen mensen graag een uur over praten.
Met hevige invloed bedoel ik dat de coëfficiënt hoog was en die p-waarde gaat over de significantie van de variabele.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
p=0 maar van invloed? Of was dit sarcasme?
Gedaan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je een keer een flinke LSD-trip hebt meegemaakt, kijk je weer heel anders tegen bewustzijn aan..
Oh, spann0nd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Met hevige invloed bedoel ik dat de coëfficiënt hoog was en die p-waarde gaat over de significantie van de variabele.
Yup. Zo'n bewustzijnsveranderende ervaring kan erg leerzaam zijn. Geeft een kijkje onder de motorkap, zeg maar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar schijnt nu een hersenfilmpje van te zijn waarop te zien is dat alle hersengebieden contact met elkaar maken. Zelf denk ik ook nog steeds dat een BDE een hallucinatie is.
Ik wil niet in het bedrijfsleven werken, dus hoef die begrippen als het een beetje meezit niet af te leren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch mooi. Twee mensen die op de Hoogeschool studeerden hebben het nu op een online forum over begrippen die ze meteen weer afleren zodra je in de praktijk werkt.
Er zijn verschillende hardware generators die op basis van fysische verschijnselen een nummertje trekken. Ruis is een goed voorbeeld, en ik gok dat er zelfs al wel niche producten zijn die het op basis van kwantumverschijnselen doen.quote:
Paar keer, wel al 10 jaar geleden. Paddo's recenter.quote:
Van Lommel heeft er als cardioloog onderzoek naar gedaan, en van de meer dan 400 mensen die hij heeft onderzocht heeft maar 18% 'tijdens' een hartstilstand een BDE gehad. Hij trekt daar de conclusie uit dat er een niet-lokaal, niet door de materie of de dood begrensd bewustzijn bestaat. Maar dan zouden we dat toch ook zonder hartinfarct moeten kunnen merken?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor een BDE moet je natuurlijk wel in een bepaalde situatie geraken, dat gebeurt niet zomaar,
Chillllquote:Op dinsdag 19 april 2016 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Paar keer, wel al 10 jaar geleden. Paddo's recenter.
Er komen dan ook allerlei stofjes vrij in de hersenen. En zuurstofgebrek doet ook rare dingen met je.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Van Lommel heeft er als cardioloog onderzoek naar gedaan, en van de meer dan 400 mensen die hij heeft onderzocht heeft maar 18% 'tijdens' een hartstilstand een BDE gehad. Hij trekt daar de conclusie uit dat er een niet-lokaal, niet door de materie of de dood begrensd bewustzijn bestaat. Maar dan zouden we dat toch ook zonder hartinfarct moeten kunnen merken?
Oh, tof zeg, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:21 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Er zijn verschillende hardware generators die op basis van fysische verschijnselen een nummertje trekken. Ruis is een goed voorbeeld, en ik gok dat er zelfs al wel niche producten zijn die het op basis van kwantumverschijnselen doen.
En dan zeg je dat ik een nerd ben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vind je het niet komisch dan? Het slaat toch he-le-maal nergens op?
Professor Bastiaans zette LSD in om oorlogsslachtoffers uit hun trauma te bevrijden. Het brein is een wonderlijk iets.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Zo'n bewustzijnsveranderende ervaring kan erg leerzaam zijn. Geeft een kijkje onder de motorkap, zeg maar.
Dat was enkel omdat we allebei van de verkeerde kant zijn.quote:
Cellen zijn al verwonderlijk, dus een hele hoop daarvan is al helemaal verwonderlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Professor Bastiaans zette LSD in om oorlogsslachtoffers uit hun trauma te bevrijden. Het brein is een wonderlijk iets.
Klopt, en hij kwam zelfs aan met flatline ECG's en EEG's om te 'bewijzen' dat het fysiek onmogelijk is om bewustzijn te hebben in dergelijke omstandigheden. Maar ik denk echt dat het ooit wel verklaarbaar zal zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er komen dan ook allerlei stofjes vrij in de hersenen. En zuurstofgebrek doet ook rare dingen met je.
Mogelijk het meeste complexe ding in het universum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Professor Bastiaans zette LSD in om oorlogsslachtoffers uit hun trauma te bevrijden. Het brein is een wonderlijk iets.
Zie bijv ook:quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, en hij kwam zelfs aan met flatline ECG's en EEG's om te 'bewijzen' dat het fysiek onmogelijk is om bewustzijn te hebben in dergelijke omstandigheden. Maar ik denk echt dat het ooit wel verklaarbaar zal zijn.
Als je een vrouw was had ik je waarschijnlijk gewoon een irritant wief gevonden ja.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat was enkel omdat we allebei van de verkeerde kant zijn.
Ach blijkbaar is ruis een kwantumverschijnsel, wist ik nietquote:Op dinsdag 19 april 2016 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, tof zeg, dat wist ik niet.Had wel wat achtergrond uitgezocht voor een vak vorige periode, maar alleen voor Matlab, en die doet het niet echt willekeurig ja.
Tsk, kom dan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je een vrouw was had ik je waarschijnlijk gewoon een irritant wief gevonden ja.
Ja, en daarom vind ik zo'n avond als vanavond wel fijn. Dan realiseer je je even dat het leven best een bijzondere omstandigheid is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Cellen zijn al verwonderlijk, dus een hele hoop daarvan is al helemaal verwonderlijk.
Oh, dat sla ik even op, kan ik het ook doorsturen naar degene die mee was naar de lezing. Ziet er interessant uit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zie bijv ook:
http://www.scientias.nl/d(...)in-op-de-deur-klopt/
(btje luguber)
Haha, als een vrouw trouwens écht gewoon exact zoals jij zou zijn, dan zou iedereen d'r wel een enorme biatch vinden.quote:
Elke homo zou als vrouw een slet zijn geweest.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha, als een vrouw trouwens écht gewoon exact zoals jij zou zijn, dan zou iedereen d'r wel een enorme biatch vinden.
Toch mooi om man te zijn en dat te kunnen maken.
Whaha.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Elke homo zou als vrouw een slet zijn geweest.
Ongetwijfeld zijn er ook mooie ervaringen, maar ik vind het maar eng omdat je ook altijd het risico loopt door te slaan of psychotisch te worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:24 schreef Kaas- het volgende:
Drugs zijn wel gewoon echt mooi. Die doen ineens dingen met je brein die je nooit voor mogelijk gehouden hebt en zorgen voor gevoelens die je onbekend waren. Daarom probeer ik wel veel soorten drugs op zijn minst een keertje te proberen. En dan geen rare shit als heroïne ofzo.
Absoluut. Enige keren dat ik echt gehallucineerd heb, bijzondere ervaring.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:24 schreef Kaas- het volgende:
Drugs zijn wel gewoon echt mooi. Die doen ineens dingen met je brein die je nooit voor mogelijk gehouden hebt en zorgen voor gevoelens die je onbekend waren. Daarom probeer ik wel veel soorten drugs op zijn minst een keertje te proberen. En dan geen rare shit als heroïne ofzo.
Hoe vaak gebeurt dat dan werkelijk? Als het percentage vergelijkbaar is met de kans op een auto-ongeluk ofzo vind ik het BS om je je daar druk om te maken. Ervan uitgaand dat je je inleest en het op een verstandige wijze gebruikt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn er ook mooie ervaringen, maar ik vind het maar eng omdat je ook altijd het risico loopt door te slaan of psychotisch te worden.
Het gebeurt vast niet heel vaak, maar als het je overkomt zit je wel mooi met een beschadigd brein.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt dat dan werkelijk? Als het percentage vergelijkbaar is met de kans op een auto-ongeluk ofzo vind ik het BS om je je daar druk om te maken. Ervan uitgaand dat je je inleest en het op een verstandige wijze gebruikt.
Idd, inlezen is belangrijk. En uitproberen in een veilige setting met mensen die je vertrouwt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt dat dan werkelijk? Als het percentage vergelijkbaar is met de kans op een auto-ongeluk ofzo vind ik het BS om je je daar druk om te maken. Ervan uitgaand dat je je inleest en het op een verstandige wijze gebruikt.
Dat is met een auto-ongeluk waarschijnlijk ook het geval.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gebeurt vast niet heel vaak, maar als het je overkomt zit je wel mooi met een beschadigd brein.
Ja, poeh. Er is ook een theorie dat het heelal een bewustzijn heeft waar we allemaal deel van uitmaken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Van Lommel heeft er als cardioloog onderzoek naar gedaan, en van de meer dan 400 mensen die hij heeft onderzocht heeft maar 18% 'tijdens' een hartstilstand een BDE gehad. Hij trekt daar de conclusie uit dat er een niet-lokaal, niet door de materie of de dood begrensd bewustzijn bestaat. Maar dan zouden we dat toch ook zonder hartinfarct moeten kunnen merken?
Yes.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, inlezen is belangrijk. En uitproberen in een veilige setting met mensen die je vertrouwt.
Economie is enkel op wiskunde gefocust? Ok.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Kaas- het volgende:
![]()
Dat is waar, maar autorijden is meestal een noodzaak en drugs gebruiken niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is met een auto-ongeluk waarschijnlijk ook het geval.
Doe eens niet alsof je zo autistisch bent dat je dat zo letterlijk moet nemen zeg.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Economie is enkel op wiskunde gefocust? Ok.
Autorijden al helemaal niet. Ik heb niet eens een rijbewijs.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is waar, maar autorijden is meestal een noodzaak en drugs gebruiken niet.
Moet je nagaan hoe ik ongesteld zou zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha, als een vrouw trouwens écht gewoon exact zoals jij zou zijn, dan zou iedereen d'r wel een enorme biatch vinden.
Toch mooi om man te zijn en dat te kunnen maken.
Ja, en ik vond het ook opmerkelijk dat zowel Van Lommel als de ervaringsdeskundige het hadden over allesomvattende liefde. Dat vind ik zo'n bullshit, dat komt rechtstreeks uit het christelijk geloof.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, poeh. Er is ook een theorie dat het heelal een bewustzijn heeft waar we allemaal deel van uitmaken.
Maar ik vind dergelijke ideeën wel heel erg naar religie neigen en op religie heb ik het niet zo.
Nu verdoe je volgens mij veel tijd aan trieste gedachten over de wereld hebben. Daar gewoon iets mee minderen en iets meer met ons lullen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
De laatste tijd heb ik minder zin in FOK!
Dan denk ik: waar verdoe ik mijn tijd nou mee?
Met prettig communiceren. Dat heeft beslist een functie.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Brrr.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik ongesteld zou zijn.Toch goed dat we mannen zijn.
Gezonde instelling.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Heb je dat nooit willen halen? Ik vond rijlessen zo leuk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Autorijden al helemaal niet. Ik heb niet eens een rijbewijs.
Ga anders nog even wat over statistiek praten joh.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Doe eens niet alsof je zo autistisch bent dat je dat zo letterlijk moet nemen zeg.
Dat mensen slecht gaan op drugs? Redelijk veel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Goed advies.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nu verdoe je volgens mij veel tijd aan trieste gedachten over de wereld hebben. Daar gewoon iets mee minderen en iets meer met ons lullen.
Ohja, dat is waar ook.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Autorijden al helemaal niet. Ik heb niet eens een rijbewijs.
Dat zijn van die mongolen die bij alles in het leven falen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat mensen slecht gaan op drugs? Redelijk veel.
Doe je als alternatief wel nuttige dingen dan? Dat zijn meestal ook de tijden dat ik niet op FOK! post.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Nee, niet echt. Ik twijfel zelfs of ik er ooit voor zal gaan. Ben best wel ov-verslaafd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je dat nooit willen halen? Ik vond rijlessen zo leuk.
Wat een prachtig geschreven stuk. Niets dan lof voor de extreem waardevolle bijdrage die het begeleidend schrijven bij het filmpje weet te plaatsen. Een diepte-analyse door politiek talent Fylax. Niets dan hulde voor dit onderdeel van FOK!quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:38 schreef Euribob het volgende:
http://frontpage.fok.nl/weblog/734305/1/1/50/.html
Oei-oei-oei. Terechte kritiek op het gedrag van het kabinet. Mag ook wel voor een keertje.
Ik heb eerlijk nog weinig meegemaakt dat mensen bad gaan op drugs als ze gewoon normaal doen. Niet méér gebruiken dan je van te voren bepaald hebt, zorgen dat je spul veilig is, geen dingen door elkaar gebruiken, zorgen dat er iemand op je let en het risico is laag.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat mensen slecht gaan op drugs? Redelijk veel.
Ja, je scoort er wel mee. Maar het is zo handig om een rijbewijs achter de hand te hebben. Je weet nooit wanneer het van pas komt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik twijfel zelfs of ik er ooit voor zal gaan. Ben best wel ov-verslaafd.
Doet het ook goed op D66-feestjes, want goed voor het milieu en zo.
Je kan ook gewoon met het ov gaan met een rijbewijs hé. Het is niet alsof er kosten zitten aan het hebben van een rijbewijs (behalve het lessen dan).quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik twijfel zelfs of ik er ooit voor zal gaan. Ben best wel ov-verslaafd.
Het enige voordeel van geen rijbewijs hebben is dat je altijd en overal kan zuipen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerst even afwachten of ik niet een chill ov-1eklasabo kan fixen bij een werkgever.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, je scoort er wel mee. Maar het is zo handig om een rijbewijs achter de hand te hebben. Je weet nooit wanneer het van pas komt.
En je ziet nog eens wat van verschillende Nederlandse treinstations als je de laatste trein naar huis mist en op het station overnacht.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het enige voordeel van geen rijbewijs hebben is dat je altijd en overal kan zuipen.
U bent vrouw?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:48 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Je kunt ook een rijbewijs halen, dan studeren en tussentijds volledig vergeten hoe je zo'n kreng toch al weer moet besturen. Man, moest laatst achteruit inparkeren, dat ging wel flink stroef zeg
Het ultieme onderhandelingsmiddel. Want wie wil er nou (de) Bob zijn?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het enige voordeel van geen rijbewijs hebben is dat je altijd en overal kan zuipen.
Nu maar hopen dat je werkgever niet ergens op een kantorenpark zit. Kun je lachen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerst even afwachten of ik niet een chill ov-1eklasabo kan fixen bij een werkgever.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het ultieme onderhandelingsmiddel. Want wie wil er nou (de) Bob zijn?
quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
En je ziet nog eens wat van verschillende Nederlandse treinstations als je de laatste trein naar huis mist en op het station overnacht.
Maar een tijdelijke psychose lijkt mij al angstaanjagend genoeg. Ik ken zo in mijn kenniskring twee mensen die wel eens bad zijn gegaan op spul dat doorgaans op feestjes wordt genuttigd. Eentje lag schreeuwend in een badkuip, en hield niet meer op met schreeuwen (daar ben ik overigens desondanks heerlijk doorheen geslapen). Dat was dan ook een echte kneus.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zijn van die mongolen die bij alles in het leven falen.
En even slecht gaan is nog wat anders dan voor altijd in een psychose zitten.
Dat is wel luxe natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerst even afwachten of ik niet een chill ov-1eklasabo kan fixen bij een werkgever.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn gezichts- en lichaamsbeharing er wel voor zorgt dat een verkleedpartij wel op zou vallen.quote:
Hier gestopt met lezen. Jij hebt altijd wanneer het over de grootste mongolen van Nederland gaat ineens een verhaal over dat je mensen kent die net zo zijn. Dat is heul niet representatief.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ken zo in mijn kenniskring twee mensen die
Als je verder had gelezen had je gezien dat slechts één van de twee een mongool is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Jij hebt altijd wanneer het over de grootste mongolen van Nederland gaat ineens een verhaal over dat je mensen kent die net zo zijn. Dat is heul niet representatief.
Ik vind het ook te angstaanjagend om te riskeren. De laatste keer dat ik wiet gebruikte (waterpijp) kreeg ik een angstaanval, ik heb lopen ijsberen en het leek een eeuwigheid te duren voordat het weer mindere. Sindsdien geen drug meer aangeraakt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar een tijdelijke psychose lijkt mij al angstaanjagend genoeg. Ik ken zo in mijn kenniskring twee mensen die wel eens bad zijn gegaan op spul dat doorgaans op feestjes wordt genuttigd. Eentje lag schreeuwend in een badkuip, en hield niet meer op met schreeuwen (daar ben ik overigens desondanks heerlijk doorheen geslapen). Dat was dan ook een echte kneus.
Een ander kon nog net door wat vrienden worden tegengehouden toen hij het raam uit wou springen, van vier hoog. Toen is hij per trap naar beneden gerend en heeft daar al zijn kleren uitgetrokken. Hij kwam net weer bij op het moment dat de politie arriveerde. En dat is een hele relaxte kerel die ook veel ervaring heeft met dergelijke middelen.
Ah nieuw spul om een beetje in te gaan knippen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |