Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.quote:Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.
De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.
Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.quote:Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.
Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.
Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.
In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.quote:Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.
Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Misschien moet je een volgende keer dan toch eens verder kijken dan GeenStijl voor je nieuwsvoorziening...quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een fair punt, de enige reden dat we überhaupt wisten over dit AV met O is omdat er een referendum over werd gehouden en daarin ligt de grootste winst van dit referendum.
Nu ja, dat en de anti-EU stem.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een fair punt, de enige reden dat we überhaupt wisten over dit AV met O is omdat er een referendum over werd gehouden en daarin ligt de grootste winst van dit referendum.
Ik zie de PvdA zich ook nog wel behoorlijk herstellen bij de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:39 schreef hhh38 het volgende: [..] De VVD is kampioen in het binnenboord houden van haar kiezers. Echt ongelofelijk hoe makkelijk mensen zich in verkiezingstijd weer laten overhalen.
En waar komt het gas vandaan denk je?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Over dat gas, gewoon gasleiding bouwen met Rusland in de Baltische zee, oh wacht de Nord Stream ligt er al.
En welke conclusie trek je precies uit de associatieverdragen die er nu met andere landen liggen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat Associatieverdrag met Vietnam heeft louter voor ellende gezorgd. Ik weet niet precies wat voor ellende, maar het is wel ellendig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En welke conclusie trek je precies uit de associatieverdragen die er nu met andere landen liggen?
Een gesprek op niveau met Jan Roos wordt als zeer educatief gezien. Dat zegt alles. Benieuwd of deze topics zo door blijven lopen, het vervalt in het herhalen van zetten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Misschien moet je een volgende keer dan toch eens verder kijken dan GeenStijl voor je nieuwsvoorziening...
Niet zo sterk als de VVD. De PvdA zal niet boven de 20 zetels uit gaan komen denk ik.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zie de PvdA zich ook nog wel behoorlijk herstellen bij de volgende verkiezingen.
Rutte zal wel weer met de dooddoener komen dat je vooral niet op de (s)linkse partijen moet stemmen hoor, voorbehouden aan PvdA, SP. Daar trapt 1/3 van de bevolking sws in. Daarnaast heeft PvdA afgedaan voor vooral traditionele centrum-links stemmers, die krijgen ze niet zo gauw meer terug.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik zie de PvdA zich ook nog wel behoorlijk herstellen bij de volgende verkiezingen.
Ik stel niet dat ze zich niet weer laten manipuleren maar de VVD zal nu met iets anders komen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, dan heb je een hoge pet op van het gemiddelde stemvee hoor.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
uit de grond.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En waar komt het gas vandaan denk je?
En dan krijg je straks ook nog al dat inteelt volk wat voor DENK gaat stemmen. Dat snoept ook van de PvdA zetels af.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rutte zal wel weer met de dooddoener komen dat je vooral niet op de (s)linkse partijen moet stemmen hoor, voorbehouden van PvdA, SP. Daar trapt 1/3 van de bevolking sws in. Daarnaast heeft PvdA afgedaan voor vooral traditionele centrum-links stemmers, die krijgen ze niet zo gauw meer terug.
Volgens mij komen ze niet met veel anders dan leuke financiële lokkertjes voor de harde werkers.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik stel niet dat ze zich niet weer laten manipuleren maar de VVD zal nu met iets anders komen.
Wat stem jij eigenlijk, Ryan? VVD?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij komen ze niet met veel anders dan leuke financiële verkiezingsbeloftes voor de harde werkers.
Dit inderdaad. Die hebben ook veel meer keuze aan alternatieven dan VVD stemmers. GL, D66, SP (en in kleinere mate CU, CDA en PvdD) gaan daarvan profiteren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rutte zal wel weer met de dooddoener komen dat je vooral niet op de (s)linkse partijen moet stemmen hoor, voorbehouden aan PvdA, SP. Daar trapt 1/3 van de bevolking sws in. Daarnaast heeft PvdA afgedaan voor vooral traditionele centrum-links stemmers, die krijgen ze niet zo gauw meer terug.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat stem jij eigenlijk, Ryan? VVD?
Correct maar kan het volk nu het parlement voor de rechter (bestuursrechter?) slepen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Via democratische besluitvorming is een wet aangenomen die bepaalt dat zo spoedig mogelijk nadat de referendumuitslag bekend is er een wet tot ratificatie of een wet ter verwerping moeten worden aangenomen. De kamer mag dus kiezen, het was maar een raadplegend referendum. Maar de kamer moet ook kiezen en wel zo spoedig mogelijk.
Nu negeert de kamer de democratisch tot stand gekomen wet, en handelt daarmee onrechtsstatelijk en onrechtmatig. Daar is dus helemaal niets democratisch aan.
Die gaan echt geen zetel krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
En dan krijg je straks ook nog al dat inteelt volk wat voor DENK gaat stemmen. Dat snoept ook van de PvdA zetels af.
Mijn inschatting is dat met name PvdD nog wel eens kan profiteren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Die hebben ook veel meer keuze aan alternatieven dan VVD stemmers. GL, D66, SP (en in kleinere mate CU, CDA en PvdD) gaan daarvan profiteren.
Het lijken bijna Ja en Niet stemmers welquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe langer hoe meer ze overkomen als een stampvoetend kind, ik vind het wel vermakelijk.
Heb jij daar het geld voor over, ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Correct maar kan het volk nu het parlement voor de rechter (bestuursrechter?) slepen?
groningenquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En waar uit de grond? Vooruit, kom op....je kunt het!!
Ok.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:48 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Het lijken bijna Ja en Niet stemmers wel
(bijna he wat de nee stem heeft gelijk)
Ik stem VVD. Ik mag Rutte wel.quote:
Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Niet zo sterk als de VVD. De PvdA zal niet boven de 20 zetels uit gaan komen denk ik.
Of nog wel, straks heeft niemand meer geld voor een krant wat dan?quote:
Jij bent nu een beetje aan het zeveren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Als 300.000 mensen een referendum kunnen afdwingen,
Duizend euro kan ik altijd wel gebruiken. Lijkt mij wat vreemd om daar 'nee' tegen te zeggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ztem VVD wand ick ken wel 1000 euro gebruiken
Door het belastingplan kom ik aan 1000 euro schoon per jaar. Dus die belofte is gewoon netjes ingewilligd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duizend euro kan ik altijd wel gebruiken. Lijkt mij wat vreemd om daar 'nee' tegen te zeggen.
Goed idee voor een referendum.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duizend euro kan ik altijd wel gebruiken. Lijkt mij wat vreemd om daar 'nee' tegen te zeggen.
Dit moet een imitatie van een allochtoon voorstellen ofzo?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ztem VVD wand ick ken wel 1000 euro gebruiken
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent nu een beetje aan het zeveren.
Meer dan 450000 mensen dwongen het referendum af en vierhonderdachtentwintigduizend handtekeningen werden goedgekeurd, 2,5 miljoen mensen stemden tegen het AV met O en 27% van de 68% van de mensen die niet ging stemmen, dus ongeveer 2,2 miljoen mensen, gingen louter niet stemmen omdat ze geen vertrouwen hadden in de overheid omdat die de laatste keer haar billen afveegde met de uitslag van het EU-grondwet-referendum. Tel hen erbij op en je komt al op een opkomstpercentage van 50%.
Onzin, er zijn genoeg mensen geweest die niet gingen stemmen zodat de kiesdrempel niet zou worden behaald.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Meer dan 450000 mensen dwongen het referendum af en vierhonderdachtentwintigduizend handtekeningen werden goedgekeurd, 2,5 miljoen mensen stemden tegen het AV met O en 27% van de 68% van de mensen die niet ging stemmen, dus ongeveer 2,2 miljoen mensen, gingen louter niet stemmen omdat ze geen vertrouwen hadden in de overheid omdat die de laatste keer haar billen afveegde met de uitslag van het EU-grondwet-referendum. Tel hen erbij op en je komt al op een opkomstpercentage van 50%.
Gewoon een gemiddelde VVD stemmer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dit moet een imitatie van een allochtoon voorstellen ofzo?
dit inderdaadquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Door het belastingplan kom ik aan 1000 euro schoon per jaar. Dus die belofte is gewoon netjes ingewilligd.
Zeg er even eerlijk bij waarom jij zo pro-EU bent met jouw baan en topinkomen.quote:
Precies. Het was ook alleen aan de werkenden beloofd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Door het belastingplan kom ik aan 1000 euro schoon per jaar. Dus die belofte is gewoon netjes ingewilligd.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zeg er even eerlijk bij waarom jij zo pro-EU bent met jouw baan en topinkomen.
Ik heb het niet over mezelf lutser, ik heb het over een groot deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Misschien moet je een volgende keer dan toch eens verder kijken dan GeenStijl voor je nieuwsvoorziening...
Geen idee hoeveel ik er precies op vooruit ben gegaan door dat belastingplan, maar elke euro is natuurlijk meegenomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben niet per sé pro-EU, maar wel voor samenwerking en handel met partners buiten de EU, waaronder Oekraïne. Dat gaan we natuurlijk ook gewoon doen volgens de lijnen van de overeenkomst, dus dat is mooi.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zeg er even eerlijk bij waarom jij zo pro-EU bent met jouw baan en topinkomen.
Oh, vandaar dat er zoveel mensen hier boos zijn over die 1000 euro. Weer een vraagstuk opgelost.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Precies. Het was ook alleen aan de werkenden beloofd.
Lutser ook echt. Je bent echt volgeling van de roze religie he?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf lutser, ik heb het over een groot deel van de bevolking.
Whehe.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat er zoveel mensen hier boos zijn over die 1000 euro. Weer een vraagstuk opgelost.
Een beetje wel maar beide partijen zullen nu hooguit rond de 20-25 uitkomen, dat scheelt toch al veel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
zelf hoor ik jou hier echt de grootste onzin spuien, rechtstreeks van GeenStijl...quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf lutser, ik heb het over een groot deel van de bevolking.
Ik zie ze wel op 15 eindigen hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een beetje wel maar beide partijen zullen nu hooguit rond de 20-25 uitkomen, dat scheelt toch al veel.
Het gesprek met Jort Kelder is inderdaad heel wat meer educatief dan wat je in De Volkskrant of het rioolblaadje De Telegraaf ziet staan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een gesprek op niveau met Jan Roos wordt als zeer educatief gezien. Dat zegt alles. Benieuwd of deze topics zo door blijven lopen, het vervalt in het herhalen van zetten.
Mwoah, ik mag in het weekend anders graag de weekendbijlage van de VK lezen. Zeer informatief.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gesprek met Jort Kelder is inderdaad heel wat meer educatief dan wat je in De Volkskrant of het rioolblaadje De Telegraaf ziet staan.
dan geef jij het toch weer aan degenen die het volgens jou beter kunnen gebruiken...quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:00 schreef john2406 het volgende:
Die 1000 euro ja het is en blijft leuk, dat ik die meer heb, maar zou het niet geleend zijn, ik heb immers toch geen tijd om ze uit te geven, en weggeven doe ik ze niet.
Als die 1000 euro terecht waren gekomen bij die wat het echt gebruiken kunnen, had ik er misschien nog wel meer voordeel van gehad als nou!
Zoals je zou kunnen weten is 300.000 handtekeningen voldoende voor het afdwingen van een referendum, dat het er dit keer meer waren is dus niet relevant voor de algemene stellingen die ik deed.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hartstikke mooi, maar al was het 10 Biljoen jaar, dan nog veranderd dat er niets aan. Men heeft tegengestemd om een wet in te dienen in juist exact die periode die benoemd word waarin men die wet in moet dienen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:32 schreef Cattivo het volgende:
[..]
spoedig, voor de aarde is 1 miljoen jaar ook best spoedig.
Dat is niet mijn taak en mijn naasten zijn er niet vies van trouwens.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dan geef jij het toch weer aan degenen die het volgens jou beter kunnen gebruiken...
Dat zou mooi zijn! De PvdD is een zeer goed alternatief voor de PvdA. Zelfs Jort Kelder stemt op de PvdD en hij is rechts.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat met name PvdD nog wel eens kan profiteren.
Toch knap dat je weet hoe educatief die artikelen uit de Volkskrant zijn, elke keer als ik je een link naar een artikel over het referendum gaf, wilde je het niet lezen omdat je blijkbaar niet wenst te betalen voor journalistiek.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het gesprek met Jort Kelder is inderdaad heel wat meer educatief dan wat je in De Volkskrant of het rioolblaadje De Telegraaf ziet staan.
Jij bent weer aan het zeveren. Jij weet helemaal niet wat ik wel en niet heb gelezen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch knap dat je weet hoe educatief die artikelen uit de Volkskrant zijn, elke keer als ik je een link naar een artikel over het referendum gaf, wilde je het niet lezen omdat je blijkbaar niet wenst te betalen voor journalistiek.
Lees je wel eens Vonk op zaterdag, Bram?quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent weer aan het zeveren. Jij weet helemaal niet wat ik wel en niet heb gelezen.
Als Nederland al voor een dierenpartij gaat stemmen omdat de alternatieven op zijn, dan is het wel heel treurig gesteld met de inhoud van de overige partijen.....treurig..quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn! De PvdD is een zeer goed alternatief voor de PvdA. Zelfs Jort Kelder stemt op de PvdD en hij is rechts.
Ondertussen wachten de mensen met lagere inkomens nog steeds op de lagere zorgverzekeringspremie die hen was beloofd door de PvdA, dat stond in het regeerakkoord maar de PvdA zag ervan af omdat wat regionale partij'baronnen' van de VVD huiliehuilie deden voor het oog van de camera. Goh, hoe zou het toch komen dat de kiezers weglopen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet vooral wat je niet hebt gelezen, zoals die keer toen ik je wees op de inhoud van het associatieverdrag en jij met droge ogen beweerde dat dat helemaal niet kon omdat die inhoud geheim zou zijnquote:Op dinsdag 19 april 2016 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent weer aan het zeveren. Jij weet helemaal niet wat ik wel en niet heb gelezen.
Werkenden 1000 euro erbij. Dat was de belofte. De lagere inkomens zijn al ontzien tijdens de vele bezuinigingsrondes rondom de crisis. Geen medelijden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ondertussen wachten de mensen met lagere inkomens nog steeds op de lagere zorgverzekeringspremie die hen was beloofd door de PvdA, dat stond in het regeerakkoord maar de PvdA zag ervan af omdat wat regionale partij'baronnen' van de VVD huiliehuilie deden voor het oog van de camera. Goh, hoe zou het toch komen dat de kiezers weglopen?
En ondertussen werd er dus wel gedenivelleerd.
De inkomensafhankelijke zorgpremie was dan ook absoluut een belachelijk voorstel van de PvdA... Het was trouwens niet alleen de VVD die tegen was, in de hele maatschappij bestond er die dagen na het uitkomen van het regeerakkoord zeer terechte walging over deze maatregel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ondertussen wachten de mensen met lagere inkomens nog steeds op de lagere zorgverzekeringspremie die hen was beloofd door de PvdA, dat stond in het regeerakkoord maar de PvdA zag ervan af omdat wat regionale partij'baronnen' van de VVD huiliehuilie deden voor het oog van de camera. Goh, hoe zou het toch komen dat de kiezers weglopen?
quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij zo'n moeite met lezen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin, er zijn genoeg mensen geweest die niet gingen stemmen zodat de kiesdrempel niet zou worden behaald.
Nee hoor, ik kom er hooguit 1 keer per week. Maar hé, als ze een goed woord hebben bedacht.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Lutser ook echt. Je bent echt volgeling van de roze religie he?
Ja logisch toch betalen naar draagkracht, dan heb je het toch al, die wat net dat beetje meer hebben willen dat niet ook nog missen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De inkomensafhankelijke zorgpremie was dan ook absoluut een belachelijk voorstel van de PvdA... Het was trouwens niet alleen de VVD die tegen was, in de hele maatschappij bestond er die dagen na het uitkomen van het regeerakkoord zeer terechte walging over deze maatregel.
Ik hoop het. Het mooist zou het zijn als enkel de coalitie PvdD, PVV en SP mogelijk is met de PvdD als grootste partij. Enkel de PvdD en de SP lijkt niet haalbaar te zijn, vandaar. Ik heb er zin in.quote:
Leugens Bram, maar dat weet je zelf ook, anders had je wel eerlijk gezegd wat de optie was die die 27 procent volgens het peilbureau had aangekruist.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heb jij zo'n moeite met lezen?
Nog een keer dan.
27% van de 68% van de mensen die niet ging stemmen, dus ongeveer 2,2 miljoen mensen, gingen louter niet stemmen omdat ze geen vertrouwen hadden in de overheid
Dit komt van een gezaghebbend internationaal peilbureau.
Hoeveel is 2,2 miljoen + 4 miljoen? Hoeveel procent is dat van de totale kiesgerechtigde bevolking (12 miljoen)?
Jij bent dus een representant van de teloorgang van Nederland.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:03 schreef Toefjes het volgende:
Als de VVD weer 1000 euro belooft, stem ik wederom VVD.
Dat heeft Geenstijl niet bedacht, Frits.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kom er hooguit 1 keer per week. Maar hé, als ze een goed woord hebben bedacht.
Het laatste klopt maar de PvdD is veel meer dan enkel een dierenpartij. De PvdD heeft een zeer goede visie omdat de oorzaken van dat dierenleed de oorzaken van zo'n beetje alle problemen van deze tijd zijn. Denk aan zaken zoals globalisering, neoliberalisme, de EU etc.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als Nederland al voor een dierenpartij gaat stemmen omdat de alternatieven op zijn, dan is het wel heel treurig gesteld met de inhoud van de overige partijen.....treurig..
En toch vind ik het een bizarre partij met soms onzinnige voorstellen....quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het laatste klopt maar de PvdD is veel meer dan enkel een dierenpartij. De PvdD heeft een zeer goede visie omdat de oorzaken van dat dierenleed de oorzaken van zo'n beetje alle problemen van deze tijd zijn. Denk aan zaken zoals globalisering, neoliberalisme, de EU etc.
Luister maar eens goed naar hun onderbouwing, die zit wel snor.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En toch vind ik het een bizarre partij met soms onzinnige voorstellen....
In jouw gedachtewereld misschien wel. Als je iemand die werkt, belasting betaalt en geen hunkering heeft naar hulp van de overheid zo wil bestempelen ben je daar vrij in.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent dus een representant van de teloorgang van Nederland. [ afbeelding ]
Wat zijn dan wel goede voorstellen, het gros komt van het EP dus wat hier zit is volgens mij overbodige luxe!quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En toch vind ik het een bizarre partij met soms onzinnige voorstellen....
Nee, de wetgever wordt geacht zijn eigen wetten te respecteren ook als er geen sancties op staan. Dat de overheid zijn eigen wetten met voeten treedt is een trend sinds Balkenende, en dat de kamerleden de grondwet aan hun laars lappen bij het maken van wetgeving zien we ook al een aantal jaar. Dat een kamermeerderheid met een motie zijn eigen versgemaakte wetten uitdrukkelijk negeert is echter dusdanig nieuw dat het tijd wordt om over sancties na te denken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Correct maar kan het volk nu het parlement voor de rechter (bestuursrechter?) slepen?
Tja, dat jij of jullie het nieuws niet volgen kan de politiek verder ook weinig aan doen... Dit associatieverdrag was immers volop in het nieuws. Rusland heeft het zelfs gebruikt als excuus om flink rotzooi te schoppen in Oekraïne...quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien ik het bericht niet meer mag wijzigen.
[..]
Nu ja, dat en de anti-EU stem.
Rondom dit referendum waren ze niet bepaald zuiver met hun onderbouwing. Dat is je ook meer dan eens uitgelegd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Luister maar eens goed naar hun onderbouwing, die zit wel snor.
Leuk verhaaltje maar de wet zegt slechts zo spoedig mogelijk. Dat is een begrip wat op meerdere manieren is te interpreteren. Ik snap dat je heel boos en teleurgesteld bent maar dat maakt jouw interpretatie nu niet bepaald de enige juiste...quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de wetgever wordt geacht zijn eigen wetten te respecteren ook als er geen sancties op staan. Dat de overheid zijn eigen wetten met voeten treedt is een trend sinds Balkenende, en dat de kamerleden de grondwet aan hun laars lappen bij het maken van wetgeving zien we ook al een aantal jaar. Dat een kamermeerderheid met een motie zijn eigen versgemaakte wetten uitdrukkelijk negeert is echter dusdanig nieuw dat het tijd wordt om over sancties na te denken.
Overigens is het wel de vraag of het verdrag nu wel ooit van kracht kan worden. De procedure voor ratificatie is immers niet correct gevolgd. Dus als het over een paar maanden geratificeerd wordt dan is het de vraag of dat wel geldig is in de ogen van een rechter, aangezien dat zo spoedig mogelijk had mogen gebeuren. Het met voeten treden van wetten voor korte termijn politieke belangetjes is niet zonder risico.
Nogmaals dan:quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje maar de wet zegt slechts zo spoedig mogelijk. Dat is een begrip wat op meerdere manieren is te interpreteren. Ik snap dat je heel boos en teleurgesteld bent maar dat maakt jouw interpretatie nu niet bepaald de enige juiste...
Veel duidelijker worden wetten niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje maar de wet zegt slechts zo spoedig mogelijk.
Ja, of je interpreteert zo dat het wordt ingepland binnen de normale kamerwerkzaamheden en dus de week erop plaatsvindt, of je interpreteert het zo dat het geen enkel uitstel duldt en de kamer onmiddellijk bij elkaar wordt geroepen zodat het nog kan op de dag dat de uitslag van het referendum is vastgesteld. Maar die laatste interpretatie is niet erg voordehandliggend.quote:Dat is een begrip wat op meerdere manieren is te interpreteren.
Ook voorstanders van het verdrag zouden boos moeten zijn. Dit gaat niet meer over het verdrag, dit gaat over de rechtsstaat. Als de kamer zegt de wet biedt ons de tijd niet om in de EU te overleggen, dus leggen we de uitslag naast ons neer dan heb ik daar meer respect voor dan voor het afwijzen van de motie, dat er uberhaupt een motie nodig was is een schande.quote:Ik snap dat je heel boos en teleurgesteld bent maar dat maakt jouw interpretatie nu niet bepaald de enige juiste...
Nee, de Kamer kiest om die motie niet aan te nemen. Dat is toch echt iets anders.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
De motie ging er juist om, om zo spoedig mogelijk (bewust identieke bewoording gekozen als in de wet staat) de wet in te dienen. Met het verwerpen van die motie kiest de kamer dus bewust om niet volgens de wet te handelen.
Echt, hoe moeilijk is het om dit te begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |