Dat klopt.quote:Op maandag 25 april 2016 10:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Moeten de Schotten er natuurlijk wel bij blijven
Dat is hun zaak. Mochten de Polen dwarsliggen, moeten Nederland en Duitsland druk uitoefenen zodat Polen instemt met een handelsverdrag.quote:Op maandag 25 april 2016 08:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En waarom zou een slimme Pool daarmee instemmen? Die accepteert immers niet dat haar burgers tweederangs worden in het VK...
Door na zo'n besluit in het referendum op te stappen. Dat laat hij aan zijn arme opvolger over.quote:Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef Tamabralski het volgende:
Wat ik niet snap is dat marionet Cameron zelf deze Brexit heeft aangekondigd/in werking heeft gesteld. Wat zou hierachter steken. Zijn laatste "onderhandelingen" met Brussel bleken weer een grote farce/toneelstuk. Meeveren met publiek sentiment en dan draaien. Hoe zou Hij onder een heuze Brexit gaan uitkomen?
Was inderdaad geen erg slimme actie van hem om dit referendum toe te zeggen. Of het kost hem de kop of hij eindigt met een diep verdeelde partij. Bij de Tories dus enkel verliezers.quote:Op dinsdag 26 april 2016 05:15 schreef Lyrebird het volgende:
Een achtergrondartikel over het gestuntel van Cameron (die alles behalve conservatief is - Hans Dijkstal/Joris Voorhoeve type)
Ik snap het wel. Cameron is niet loyaal aan het VK, maar aan het groot kapitaal. Het VK zal hoe dan ook intern verdeeld uit de situatie komen. Een intern verdeeld VK is makkelijker te sturen dan een sterk verenigd VK. Cameron treedt dan af en een volgende PM mag het dan overnemen en die zal een probleem hebben: of ze moeten jarenlang onderhandelen over verdragen en ondertussen door de rating agencies kapot gemaakt worden, of ze blijven bij de EU en alle andere leiders houden er een vieze nasmaak aan over en het VK zal dus invloed verliezen binnen de EU.quote:Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef Tamabralski het volgende:
Wat ik niet snap is dat marionet Cameron zelf deze Brexit heeft aangekondigd/in werking heeft gesteld. Wat zou hierachter steken. Zijn laatste "onderhandelingen" met Brussel bleken weer een grote farce/toneelstuk. Meeveren met publiek sentiment en dan draaien. Hoe zou Hij onder een heuze Brexit gaan uitkomen?
Sowieso is aansturen op een referendum over een Brexit al een teken van gebrek aan loyaliteit ten opzichte van het VK omdat overduidelijk is dat het het land enkel maar kan schaden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Cameron is niet loyaal aan het VK, maar aan het groot kapitaal. Het VK zal hoe dan ook intern verdeeld uit de situatie komen. Een intern verdeeld VK is makkelijker te sturen dan een sterk verenigd VK. Cameron treedt dan af en een volgende PM mag het dan overnemen en die zal een probleem hebben: of ze moeten jarenlang onderhandelen over verdragen en ondertussen door de rating agencies kapot gemaakt worden, of ze blijven bij de EU en alle andere leiders houden er een vieze nasmaak aan over en het VK zal dus invloed verliezen binnen de EU.
De Britten mogen bidden dat het Hilary wordt dan, Trump zou ze het vel over de oren stropenquote:Op zaterdag 23 april 2016 10:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet echt een geloofwaardig dreigement vanwege het grote wederzijdse belang voor de VS en de UK om wel soepel zaken te doen met elkaar.Overigens is Barack nog maar een paar maanden president.
Op Betfair (de meest accurate goksite imo) is het implied percentage gelijk aan 70% om in de EU te blijven.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:27 schreef Igen het volgende:
Goksites gaan trouwens van ongeveer 55% 'remain' uit.
Ik vind dat altijd wel interessant, want een goksite is geen site waar je je mening geeft die toch nog weer bijdraait, maar een site waar je geld kan verdienen door toekomstige draaien in de publieke opinie alvast in te calculeren.
Dat hoeft elkaar niet te bijten natuurlijk. Na WO2 waren zowel de VS als de UK de grootste voorstanders van een (soort) EU. Daar waren verschillende redenen voor:quote:Op maandag 25 april 2016 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, dat roept Obama nu, maar die is over 10 jaar geen president meer.
Verder mag (moet?) je je afvragen waarom Obama met deze onheilsboodschap komt. Want als hij iets zegt, dan is dat in het belang van Obama, niet in het belang van de Britten.
Hilary heeft al gezegd dat ze er net zo over denkt als Obama.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De Britten mogen bidden dat het Hilary wordt dan, Trump zou ze het vel over de oren stropen
Goed idee!quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:34 schreef laforest het volgende:
Als er een Brexit komt dan doet onze regering er goed aan om te proberen de banken vanuit de City of London zich in Nederland te laten vestigen.
Jep, een heel goed idee, want anders gaan ze naar Luxemburg en verdienen we er niets aan.quote:
Frankfurt is na London de grootste.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:18 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep, een heel goed idee, want anders gaan ze naar Luxemburg en verdienen we er niets aan.
Zeker wel. Als Luxemburg dan failliet gaat en zich vertild dan verdienen ´we´ er wel wat aan.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:18 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep, een heel goed idee, want anders gaan ze naar Luxemburg en verdienen we er niets aan.
https://www.vn.nl/nederla(...)et-dank-aan-de-pvda/quote:Intussen zwelt de kritiek op het rapport aan. De rekenmethode waarop het aantal banen is gebaseerd, deugt niet. En de baten zijn wel in kaart gebracht, maar de kosten niet. ‘Daar wordt met geen woord over gerept,’ zegt Fernandez. ‘Het is actie-reactie. Doordat Neder land op deze manier te werk gaat, volgen andere landen dat patroon. Nederlandse multinationals doen precies hetzelfde in het buitenland als wat buitenlandse bedrijven hier doen. Daardoor verliest Nederland ook veel belastinggeld aan het buitenland. De kosten van belastingontwijking in Europa worden op 150 miljard geschat. Als je kijkt naar het aandeel van Nederland in de Europese economie, dan is alleen al dat bedrag groter dan drie miljard.’
Als Luxemburg.... okay.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker wel. Als Luxemburg dan failliet gaat en zich vertild dan verdienen ´we´ er wel wat aan.
POL / Status belastingparadijs kost Nederland banen en geld
[..]
https://www.vn.nl/nederla(...)et-dank-aan-de-pvda/
Leuke borrelpraat tussen D66'ers onderling maar dat kan jij helemaal niet weten omdat er geen bewijs is of de lange termijn effecten wel of niet schadelijk zijn: zal het VK in 2030 welvarender in of uit de EU zijn?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sowieso is aansturen op een referendum over een Brexit al een teken van gebrek aan loyaliteit ten opzichte van het VK omdat overduidelijk is dat het het land enkel maar kan schaden.
Over de effecten op korte en middellange termijn, bestaat wel redelijk consensus. Die zijn zeer schadelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuke borrelpraat tussen D66'ers onderling maar dat kan jij helemaal niet weten omdat er geen bewijs is of de lange termijn effecten wel of niet schadelijk zijn: zal het VK in 2030 welvarender in of uit de EU zijn?
Het blijven ramingen natuurlijk maar die gaan vrij eenduidig uit van negatieve gevolgen voor welvaart en economische ontwikkeling. Wat ook logisch is gezien de onzekerheid en instabiliteit die het met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuke borrelpraat tussen D66'ers onderling maar dat kan jij helemaal niet weten omdat er geen bewijs is of de lange termijn effecten wel of niet schadelijk zijn: zal het VK in 2030 welvarender in of uit de EU zijn?
Het zal allemaal naar Parijs en Frankfurt gaan. Niet naar Luxemburg. Amsterdam maakt ook weinig kans, maar zal wellicht wel wat restjes binnen kunnen halen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:18 schreef laforest het volgende:
[..]
Niks mis met D66.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je een bron van de effecten op de middellange termijn voor ons?quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over de effecten op korte en middellange termijn, bestaat wel redelijk consensus. Die zijn zeer schadelijk.
Hoe de vlag er in 2030 bij hangt, laat zich inderdaad raden. Maar als doorsnee burger koop je natuurlijk weinig voor een dergelijke welvaartsbelofte (waarvan nog niet eens zeker is of die wel wordt ingelost). Bovendien heb ik m'n welvaart nu nodig, en niet een keertje over 15 jaar.
D66 is net zoals de PVV: extreem. De PVV is extreen anti-EU, D66 is extreem pro-EU. Extreme standpunten uitdragen zonder dat de leider beseft waar hij het over heeft. Of denk je dat Pechtold beseft wat het effect op de rentelasten is als men euro-obligaties invoert?quote:
Ik heb het over de effecten voor de Britten, niet die voor ons.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je een bron van de effecten op de middellange termijn voor ons?
Ook graag een bron hiervoor voor op de lange termijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het blijven ramingen natuurlijk maar die gaan vrij eenduidig uit van negatieve gevolgen voor welvaart en economische ontwikkeling. Wat ook logisch is gezien de onzekerheid en instabiliteit die het met zich meebrengt.
Dat bedoel ik ook, de effecten voor de Britten op de lange termijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het over de effecten voor de Britten, niet die voor ons.
Het zal mij persoonlijk een worst wezen of ze eruit stappen ja of nee.
Brexit gaat Britten jaarlijks 3000 euro kostenquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, de effecten voor de Britten op de lange termijn.
Met 'voor ons' bedoelde ik het publiek op Fok!.
Dat artikel ken ik al. Dat is op korte termijn, nl. over een paar jaar. Heb je ook een bron voor op de lange termijn?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Brexit gaat Britten jaarlijks 3000 euro kosten
In mijn eerste post gaf ik aan dat de effecten op de lange termijn mij als Brit weinig zouden kunnen rotten. Wat heb ik aan een welvaartsboost, als die pas over 15 jaar komt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat artikel ken ik al. Dat is op korte termijn, nl. over een paar jaar. Heb je ook een bron voor op de lange termijn?
Dan kijk je naar het cumulatieve welvaartseffect.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn eerste post gaf ik aan dat de effecten op de lange termijn mij als Brit weinig zouden kunnen rotten. Wat heb ik aan een welvaartsboost, als die pas over 15 jaar komt?
Ik wil nu welvarend zijn, niet over weet ik hoeveel jaar. Nu ben ik potdomme tenminste nog jong.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan kijk je naar het cumulatieve welvaartseffect.
Zie aanvulling de post hierboven.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil nu welvarend zijn, niet over weet ik hoeveel jaar. Nu ben ik potdomme tenminste nog jong.
Nee, ik ben liever welvarend als ik jong ben.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zie aanvulling de post hierboven.
En natuurlijk wil je in de toekomst ook welvarend zijn, of houd je niet zo van een toereikend pensioen om maar een arbitrair voorbeeld te noemen?
Het is de algemene verwachting en dat weet jij ook. Ik ben meer benieuwd naar jouw bronnen van het tegendeel. Die zijn veel spannender!quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook graag een bron hiervoor voor op de lange termijn.
Jij komt met een stelling, daar vraag ik om een bron. Daar wacht ik op.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is de algemene verwachting en dat weet jij ook. Ik ben meer benieuwd naar jouw bronnen van het tegendeel. Die zijn veel spannender!
Heb jij dan ook bewijs voor die cumulatieve welvaartsstijging?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij komt met een stelling, daar vraag ik om een bron. Daar wacht ik op.
Nee. Maar niemand in de Tweede Kamer die dergelijke cases zo goed doorgrondt als Wouter Koolmees.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
D66 is net zoals de PVV: extreem. De PVV is extreen anti-EU, D66 is extreem pro-EU. Extreme standpunten uitdragen zonder dat de leider beseft waar hij het over heeft. Of denk je dat Pechtold beseft wat het effect op de rentelasten is als men euro-obligaties invoert?
Daar heb je veel aan als je nu 20 bent. Is het allemaal kut tot je 40e, maar een sprankje hoop dat het daarna heel misschien beter is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat artikel ken ik al. Dat is op korte termijn, nl. over een paar jaar. Heb je ook een bron voor op de lange termijn?
Nogmaals, die zijn al vele malen gegeven. We wachten echter al maanden op fatsoenlijke bronnen voor het tegendeel.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij komt met een stelling, daar vraag ik om een bron. Daar wacht ik op.
Precies, en daarom gebruikt men in de financiele wereld ook de netto-contante-waarde-methode waarbij inkomsten en uitgaven die ver in de toekomst liggen via een bepaald rentepercentage worden verminderd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik ben liever welvarend als ik jong ben.
D66 is niet extreem, behalve extreem goed!quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
D66 is net zoals de PVV: extreem. De PVV is extreen anti-EU, D66 is extreem pro-EU. Extreme standpunten uitdragen zonder dat de leider beseft waar hij het over heeft. Of denk je dat Pechtold beseft wat het effect op de rentelasten is als men euro-obligaties invoert?
Je zou er goed aan doen om eens door te klikken voor je een oordeel velt...quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat hebben Parijs en Frankfurt als pré?quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het zal allemaal naar Parijs en Frankfurt gaan. Niet naar Luxemburg. Amsterdam maakt ook weinig kans, maar zal wellicht wel wat restjes binnen kunnen halen.
Dat is inderdaad een prima bron. En laat ook zien dat op de lange termijn de Brit slechter af zou zijn. Enfin, een Brexit lijkt nadelig.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je zou er goed aan doen om eens door te klikken voor je een oordeel velt...
Immers dan zou je zien dat de OESO studie ook een lange termijn doorkijk heeft.
[ afbeelding ]
http://www.oecd.org/eco/T(...)it-27-april-2016.pdf
http://www.oecd.org/newsr(...)-if-uk-leaves-eu.htm
http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36219612#?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitterquote:EU referendum: Donald Trump backs Brexit
Dat is nog eens een ander geluid dan de chantage van het establishment.quote:"I would say [the UK] are better off without [the EU], personally, but I'm not making that as a recommendation, just my feeling.
"I know Great Britain very well, I know the country very well, I have a lot of investments there."
He added: "I want them to make their own decision."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |