abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161691273
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Mogelijk. Mogelijk profiteren arme Oost-Europese landen ook wel ervan om dan in ruil daarvoor een FTA tussen de EU en het VK te vetoën.
In dat geval zijn we allemaal verliezers, de rijke machtige West-Europese landen mogen dan druk op Oost-Europa uitoefenen om dat niet te doen. Geen FTA met het VK is ook slecht voor ons Nederland en Duitsland.
pi_161691279
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oh ja, op welke punten dan?

- The City is groter dan Frankfurt
- Het VK heeft nauwe banden met het machtigste land ter wereld
- Door haar wereldrijk heeft het VK meer invloed in de wereld dan Duitsland
- Het VK heeft vetorecht in de VN
- Het VK heeft haar eigen munt en haar eigen rentebeleid
Economie, technologie, industriële productie en zelfs invloed in de wereld etc etc
pi_161691289
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:25 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ambtenaren en religie zijn verantwoordelijk voor 99% van de hedendaagse problemen. En Brussel hoort daarbij.
Je kan de ambtenarij in Brazilië natuurlijk niet vergelijken met die in Europa.
pi_161691309
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:26 schreef agter het volgende:

[..]

Klinkt als de oude wereld.
Want is het VK economisch machtiger dan DL?
DL lijkt mij meer van belang voor de VS.
De grootte van beide economieen ontlopen elkaar niet veel. Er zijn studies die uitwijzen dat het VK in 2030 economisch groter dan Duitsland zal zijn.
pi_161691320
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:25 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Volgens mij heel logisch.
Ze gaan hun eigen beleid bepalen; monetair, immigratie en anderzinds.
Ze gaan geen miljarden meer aan Brussel cq andere landen betalen.

En vanwege hun positie in de wereld, zowel economisch als militair, verliezen ze helemaal niks aan de speciale verdragen en behandelingen die ze nu hebben.

Oftewel: alleen maar voordelen.
Iets waar bv NL ook eens over zou moeten nadenken.

Ambtenaren en religie zijn verantwoordelijk voor 99% van de hedendaagse problemen. En Brussel hoort daarbij.
Hoe kom je bij het idee dat ze niets van hun huidige voordelen zouden verliezen? Dat lijkt me toch echt enkel wensdenken...
pi_161691330
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In dat geval zijn we allemaal verliezers, de rijke machtige West-Europese landen mogen dan druk op Oost-Europa uitoefenen om dat niet te doen. Geen FTA met het VK is ook slecht voor ons Nederland en Duitsland.
Als we dan allemaal verliezers zijn, dan zou het VK kunnen overwegen om niet op die situatie aan te sturen. ;)
pi_161691360
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Economie, technologie, industriële productie en zelfs invloed in de wereld etc etc
Alleen al qua culturele invloed delft Duitsland zwaar het onderspit vergeleken met het VK.
pi_161691371
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De grootte van beide economieen ontlopen elkaar niet veel. Er zijn studies die uitwijzen dat het VK in 2030 economisch groter dan Duitsland zal zijn.
Van die economische projecties zeggen bar weinig.

Tot voor kort had je ook van die prachtige studies over hoe de BRICS zich tot 2050 zouden ontwikkelen. En kijk eens hoe daar het tij binnen een paar jaar totaal is gekeerd. Je kan niet gewoon een trendlijntje doortrekken.
pi_161691379
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Als we dan allemaal verliezers zijn, dan zou het VK kunnen overwegen om niet op die situatie aan te sturen. ;)
We zullen zien wat dat eilandvolk in juni verkiest :)
pi_161691384
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alleen al qua culturele invloed delft Duitsland zwaar het onderspit vergeleken met het VK.
Of is het enkel qua culturele invloed?
pi_161691397
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij het idee dat ze niets van hun huidige voordelen zouden verliezen? Dat lijkt me toch echt enkel wensdenken...
Dit

Alle EU handelsverdragen waar het VK van profiteert, met ieder land ter wereld, zijn van tafel.
Alles moet opnieuw besproken en onderhandeld worden.
Welk voordeel?
Make my day!
  zondag 24 april 2016 @ 23:30:22 #212
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_161691401
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan de ambtenarij in Brazilië natuurlijk niet vergelijken met die in Europa.
Waarom niet.
Hier is het een complete puinhoop, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven.
Maar in de basis is het allemaal gelijk: nul productiviteit, corruptie, geen aansprakelijkheid, de heilige stempeltjes, het zo moeilijk mogelijk maken. Uiteindelijk is het één pot nat.
zonnig Brasil
pi_161691424
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Van die economische projecties zeggen bar weinig.

Tot voor kort had je ook van die prachtige studies over hoe de BRICS zich tot 2050 zouden ontwikkelen. En kijk eens hoe daar het tij binnen een paar jaar totaal is gekeerd. Je kan niet gewoon een trendlijntje doortrekken.
Projecties geven met een zekere marge wel degelijk goede schattingen. De Engelse bevolking groeit, de Duitse bevolking daalt. Vanwege hun hogere inwoneraantal zullen ze wellicht in 2030 een grotere economie krijgen dan Duitsland.
pi_161691482
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of is het enkel qua culturele invloed?
Op militair, cultureel, politieke invloed op de wereld wint het VK. Duitsland wint op technologie en economie. Het VK wint op financiele centra.

5-2 voor het VK.
pi_161691505
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:30 schreef agter het volgende:

[..]

Dit

Alle EU handelsverdragen waar het VK van profiteert, met ieder land ter wereld, zijn van tafel.
Alles moet opnieuw besproken en onderhandeld worden.
Welk voordeel?
Volgens mij blijven die verdragen welke naar de oorlog getekend zijn gewoon van kracht, alleen die wat erbij zijn gekomen niet?
pi_161691529
quote:

[..]

Ja groter doordat de bevolking groeit dmv migratie. Maar dat zou juist moeten stoppen met die Brexit, toch?
pi_161691547
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Op militair, cultureel, politieke invloed op de wereld wint het VK. Duitsland wint op technologie en economie. Het VK wint op financiele centra.

5-2 voor het VK.
Politieke invloed in de wereld? Van het VK? _O-

Ze hebben een formeel vetorecht in de VN maar in vergelijking met het militaire optreden van de VS en Frankrijk en het economisch en diplomatische optreden van Duitsland stelt het VK momenteel maar bar weinig voor.

Het is -uitgezonderd de bankensector- bij uitstek een land van vergane glorie. Van een paar ouwe lullen van Top Gear die nostalgisch staan te kijken naar een fabrieksruïne met op de achtergrond muziek van de Rolling Stones.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 23:36:06 ]
pi_161691577
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

5-2 voor het VK.
_O-
pi_161691652
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja groter doordat de bevolking groeit dmv migratie. Maar dat zou juist moeten stoppen met die Brexit, toch?
Ook vanwege het hogere Engelse dan het Duitse geboortecijfer.

Een Brexit betekent niet dat ze 0 migranten zullen toelaten. Het betekent dat ze de migrantenstroom zelf kunnen en mogen reguleren. Wellicht zetten ze stevig in om enkel hoogopgeleide Oost-Europeanen te werven.
pi_161691720
quote:

[..]

Alleen staat het VK alleen. En heeft DL Europa naast zich.
Make my day!
pi_161691764
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:38 schreef agter het volgende:

[..]

Alleen staat het VK alleen. En heeft DL Europa naast zich.
Tot nu toe betekent dat dat Duitsland als pinautomaat voor de zuidelijke Europese landen fungeert.

Hoe het VK zich zal ontwikkelen hangt voor een belangrijk deel af hoe snel de EU en het VK een FTA sluiten.
pi_161691784
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij blijven die verdragen welke naar de oorlog getekend zijn gewoon van kracht, alleen die wat erbij zijn gekomen niet?
Mij lijkt dat verdragen aangegaan door de EU gelden voor EU landen.
Niet voor landen die daar niet aan mee doen.
Make my day!
pi_161691798
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ook vanwege het hogere Engelse dan het Duitse geboortecijfer.

Een Brexit betekent niet dat ze 0 migranten zullen toelaten. Het betekent dat ze de migrantenstroom zelf kunnen en mogen reguleren. Wellicht zetten ze stevig in om enkel hoogopgeleide Oost-Europeanen te werven.
Want na de Brexit willen de Britten plots wel weer zelf het zware en smerige werk doen _O- ?
Ze hebben de Oost-Europese arbeiders veel te hard nodig. En dat wordt uitgespeeld bij eventuele onderhandelingen.
pi_161691832
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef agter het volgende:

[..]

Mij lijkt dat verdragen aangegaan door de EU gelden voor EU landen.
Niet voor landen die daar niet aan mee doen.
Ja en juist die verdragen welke naar de oorlog zijn gesloten hangt de EU er maar achteraan, naar mijn mening, ik vind dus dat ze daarin gefaald hebben!
pi_161691837
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 23:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want na de Brexit willen de Britten plots wel weer zelf het zware en smerige werk doen _O- ?
Ze hebben de Oost-Europese arbeiders veel te hard nodig. En dat wordt uitgespeeld bij eventuele onderhandelingen.
Precies.

Zienswijze gaat uit van de homo economicus en verwacht dat de tegenpartij in de onderhandeling dat ook is. Dat is nogal een domme aanname. Als écht doorgewinterde homo economicus zou je juist met de grillige psychologie van de tegenpartij rekening moeten houden.
pi_161691841
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tot nu toe betekent dat dat Duitsland als pinautomaat voor de zuidelijke Europese landen fungeert.

Hoe het VK zich zal ontwikkelen hangt voor een belangrijk deel af hoe snel de EU en het VK een FTA sluiten.
Het lijkt me heel wat ambtenaren in salaris kosten om over al dat soort verdragen opnieuw te moeten onderhandelen.
Het zijn duizenden verdragen, als ze iedere overeenkomst opnieuw moeten afsluiten. :{
Make my day!
pi_161691895
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 23:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De slimme Brit zet een maximumaantal op ongeschoolde Oost-Europese arbeiders naar gelang van haar arbeidsmarkt, en niet, zoals nu, ongelimiteerde Oost-Europese migratie naar het VK.

De slimme Brit kiest ook voor vrijhandel van producten en diensten, daarom zal de snelheid waarmee het VK en de EU een FTA kunnen sluiten bepalend zijn of een Brexit succesvol of niet succesvol zal zijn.
pi_161691978
Het verdrag dat men oorlogsvluchtelingen behoord op te nemen is 1 van die verdragen naar de oorlog!

Kolen en staal dacht ik was er ook eentje maar daar ben ik niet zeker van?
pi_161691993
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De slimme Brit zet een maximumaantal op ongeschoolde Oost-Europese arbeiders naar gelang van haar arbeidsmarkt, en niet, zoals nu, ongelimiteerde Oost-Europese migratie naar het VK.

De slimme Brit kiest ook voor vrijhandel van producten en diensten, daarom zal de snelheid waarmee het VK en de EU een FTA kunnen sluiten bepalend zijn of een Brexit succesvol of niet succesvol zal zijn.
Ok, dus het VK wil minder Polen maar nog wel vrijhandel. Want dat is beter voor het VK.

Wat heeft het VK voor Polen in de aanbieding zodat een slimme Pool ook voor die gewijzigde situatie kiest?
pi_161692075
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Politieke invloed in de wereld? Van het VK? _O-

Ze hebben een formeel vetorecht in de VN maar in vergelijking met het militaire optreden van de VS en Frankrijk en het economisch en diplomatische optreden van Duitsland stelt het VK momenteel maar bar weinig voor.

Het is -uitgezonderd de bankensector- bij uitstek een land van vergane glorie. Van een paar ouwe lullen van Top Gear die nostalgisch staan te kijken naar een fabrieksruïne met op de achtergrond muziek van de Rolling Stones.
Ja.
Het is de oude wereld.
Veel vergane glorie.
Make my day!
pi_161692419
"Als het Verenigd Koninkrijk tijdens het referendum van 23 juni voor een zogehete Brexit kiest, kunnen onderhandelingen over een nieuw handelsverdrag tussen het land en Amerika vijf tot tien jaar duren.
[..]"

http://nu.nl/economie/425(...)n-10-jaar-duren.html

Dus als het VK uit de EU stapt, zijn er voor haar geen handelsverdragen meer met de VS.
Dit lijkt me wel een klein probleempje..
Make my day!
  maandag 25 april 2016 @ 00:05:25 #232
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161692548
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 00:01 schreef agter het volgende:
"Als het Verenigd Koninkrijk tijdens het referendum van 23 juni voor een zogehete Brexit kiest, kunnen onderhandelingen over een nieuw handelsverdrag tussen het land en Amerika vijf tot tien jaar duren.
[..]"

Dus als het VK uit de EU stapt, zijn er voor haar geen handelsverdragen meer met de VS.
Daar geloof ik niet veel van.
pi_161692687
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 00:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet veel van.
Tja. Die gok moeten ze dan maar zelf nemen. :D

In elk geval zijn alle EU verdragen dan niet meer geldig voor het VK.
En dat betreft dus ook alle handelsverdragen met de VS.

Ik vraag me serieus af of men wel door heeft hoeveel ambtenaren er nodig zijn om ieder afzonderlijk verdrag opnieuw uit te onderhandelen.

Als ze er uit gaan, staan ze met niets.. Ze zijn helemaal op zichzelf.
Ik wens ze veel wijsheid toe met deze beslissing.
Make my day!
pi_161693082
Trump maakt wel een geweldige deal met ze. De best deal, the greatest deal, the most amazing deal we've ever seen.
  maandag 25 april 2016 @ 05:42:41 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161694188
quote:
[..]"

als ze er voor kiezen om uit de eu te stappen duurt het ook wel 5 tot 10 jaar voordat dat proces klaar is. Kunnen ze ondertussen aan allerlei bilaterale verdragen werken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_161694434
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 05:42 schreef nixxx het volgende:

[..]

als ze er voor kiezen om uit de eu te stappen duurt het ook wel 5 tot 10 jaar voordat dat proces klaar is. Kunnen ze ondertussen aan allerlei bilaterale verdragen werken.
Zou het Britse volk na een boze Nee-stem straks zin hebben om nog een jaar of tien te wachten voordat de Brexit eindelijk plaatsvindt? Lijkt me niet, die zullen zich eerder gaan onderdompelen in de bijbehorende malaise :P
pi_161694565
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En waarom zou een slimme Pool daarmee instemmen? Die accepteert immers niet dat haar burgers tweederangs worden in het VK...
pi_161694750
Het is mij sws niet duidelijk hoe je uit de EU stapt.
Hoeveel verdragen moet je dan wel niet opzeggen?
Make my day!
pi_161694821
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 08:40 schreef agter het volgende:
Het is mij sws niet duidelijk hoe je uit de EU stapt.
Hoeveel verdragen moet je dan wel niet opzeggen?
Paar duizend gok ik :P. En overal opnieuw over onderhandelen...
pi_161694862
En kan iemand mij de definitie van "uit de EU" geven? Wat houdt dat precies in?
Make my day!
pi_161694888
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 08:51 schreef agter het volgende:
En kan iemand mij de definitie van "uit de EU" geven? Wat houdt dat precies in?
Je zou bijna denken dat het anti-Europakamp hier net zo goed over heeft nagedacht als hier de tegenstanders van het verdrag met Oekraine :P
pi_161695761
Ik zal de Britten missen als kiespijn. Ze zijn ooit toegetreden omdat ze in feite economisch geen andere keuze hadden, maar sindsdien zitten ze eigenlijk voortdurend mokkend aan tafel in Brussel. Ik denk niet dat die economische realiteit veel veranderd is, maar als zij dat niet belangrijk genoeg vinden moeten ze maar tegen de EU stemmen.

Dat hun politieke invloed tanende is werd overigens wel weer duidelijk tijdens de Minsk-akkoorden over Oekraïne, daar hebben alleen Frankrijk en Duitsland plaats mogen nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 10:05:29 ]
  maandag 25 april 2016 @ 10:06:41 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161695792
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 10:04 schreef J.B. het volgende:
Ik zal de Britten missen als kiespijn. Ze zijn ooit toegetreden omdat ze in feite economisch geen andere keuze hadden, maar sindsdien zitten ze eigenlijk voortdurend mokkend aan tafel in Brussel. Ik denk niet dat die economische realiteit veel veranderd is, maar als zij dat niet belangrijk genoeg vinden moeten ze maar tegen de EU stemmen.

Dat hun politieke invloed tanende is werd overigens wel weer duidelijk tijdens de Minsk-akkoorden over Oekraïne, daar hebben alleen Frankrijk en Duitsland plaats mogen nemen.
Tegelijkertijd zijn ze wel weer belangrijk voor de balans in Brussel. Hun vaak wat autistische opstelling is inderdaad soms wel wat hinderlijk.
pi_161695822
Ik houd de Britten er vanwege die balans toch ook liever bij. Naar wat ik begrijp zijn ze regelmatig een belangrijke partner voor de Nederlandse opstelling als bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk weer wat mals verzonnen hebben. Die invloed vind ik wel nuttig.
Al staan ze ook een beter functionerende unie veelal in de weg nu.
pi_161696003
quote:

[..]

Moeten de Schotten er natuurlijk wel bij blijven :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 10:21:01 ]
pi_161696174
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 10:20 schreef J.B. het volgende:

[..]

Moeten de Schotten er natuurlijk wel bij blijven :D
Schotten zijn pro EU. Die gaan problemen geven bij een eventuele Brexit. Die willen er niet uit.
Make my day!
pi_161698171
quote:
[..]"

Mja, dat roept Obama nu, maar die is over 10 jaar geen president meer.

Verder mag (moet?) je je afvragen waarom Obama met deze onheilsboodschap komt. Want als hij iets zegt, dan is dat in het belang van Obama, niet in het belang van de Britten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161698227
Ik vraag me af of er boetes zitten op het eenzijdig opzeggen van verdragen.
Of is het allemaal een beetje vrijblijvend?

Het opzeggen van het verdrag heeft niet allen consequenties voor de lidstaten, maar ook particulieren ontlenen rechten aan het EU-verdrag.
Lijkt me nog behoorlijk ingewikkeld.

[ Bericht 43% gewijzigd door agter op 25-04-2016 12:21:20 ]
Make my day!
pi_161698361
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mja, dat roept Obama nu, maar die is over 10 jaar geen president meer.

Verder mag (moet?) je je afvragen waarom Obama met deze onheilsboodschap komt. Want als hij iets zegt, dan is dat in het belang van Obama, niet in het belang van de Britten.
Het lijkt me vrij logisch dat de VS liever van doen heeft met één EU dan met allerlei losse landen.
Onnodig ingewikkeld en tijdrovend lijkt me dat.
Make my day!
pi_161699621
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:17 schreef agter het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij logisch dat de VS liever van doen heeft met één EU dan met allerlei losse landen.
Onnodig ingewikkeld en tijdrovend lijkt me dat.
Al blijkt het met iedereen eens worden ook nogal tijdrovend :P. Zie TTIP maar ook het associatieverdrag met o.a. Oekraïne waar ook jaren over is onderhandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')