In dat geval zijn we allemaal verliezers, de rijke machtige West-Europese landen mogen dan druk op Oost-Europa uitoefenen om dat niet te doen. Geen FTA met het VK is ook slecht voor ons Nederland en Duitsland.quote:Op zondag 24 april 2016 23:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Mogelijk. Mogelijk profiteren arme Oost-Europese landen ook wel ervan om dan in ruil daarvoor een FTA tussen de EU en het VK te vetoën.
Economie, technologie, industriële productie en zelfs invloed in de wereld etc etcquote:Op zondag 24 april 2016 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh ja, op welke punten dan?
- The City is groter dan Frankfurt
- Het VK heeft nauwe banden met het machtigste land ter wereld
- Door haar wereldrijk heeft het VK meer invloed in de wereld dan Duitsland
- Het VK heeft vetorecht in de VN
- Het VK heeft haar eigen munt en haar eigen rentebeleid
Je kan de ambtenarij in Brazilië natuurlijk niet vergelijken met die in Europa.quote:Op zondag 24 april 2016 23:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ambtenaren en religie zijn verantwoordelijk voor 99% van de hedendaagse problemen. En Brussel hoort daarbij.
De grootte van beide economieen ontlopen elkaar niet veel. Er zijn studies die uitwijzen dat het VK in 2030 economisch groter dan Duitsland zal zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 23:26 schreef agter het volgende:
[..]
Klinkt als de oude wereld.
Want is het VK economisch machtiger dan DL?
DL lijkt mij meer van belang voor de VS.
Hoe kom je bij het idee dat ze niets van hun huidige voordelen zouden verliezen? Dat lijkt me toch echt enkel wensdenken...quote:Op zondag 24 april 2016 23:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Volgens mij heel logisch.
Ze gaan hun eigen beleid bepalen; monetair, immigratie en anderzinds.
Ze gaan geen miljarden meer aan Brussel cq andere landen betalen.
En vanwege hun positie in de wereld, zowel economisch als militair, verliezen ze helemaal niks aan de speciale verdragen en behandelingen die ze nu hebben.
Oftewel: alleen maar voordelen.
Iets waar bv NL ook eens over zou moeten nadenken.
Ambtenaren en religie zijn verantwoordelijk voor 99% van de hedendaagse problemen. En Brussel hoort daarbij.
Als we dan allemaal verliezers zijn, dan zou het VK kunnen overwegen om niet op die situatie aan te sturen.quote:Op zondag 24 april 2016 23:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In dat geval zijn we allemaal verliezers, de rijke machtige West-Europese landen mogen dan druk op Oost-Europa uitoefenen om dat niet te doen. Geen FTA met het VK is ook slecht voor ons Nederland en Duitsland.
Alleen al qua culturele invloed delft Duitsland zwaar het onderspit vergeleken met het VK.quote:Op zondag 24 april 2016 23:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Economie, technologie, industriële productie en zelfs invloed in de wereld etc etc
Van die economische projecties zeggen bar weinig.quote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De grootte van beide economieen ontlopen elkaar niet veel. Er zijn studies die uitwijzen dat het VK in 2030 economisch groter dan Duitsland zal zijn.
We zullen zien wat dat eilandvolk in juni verkiestquote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Als we dan allemaal verliezers zijn, dan zou het VK kunnen overwegen om niet op die situatie aan te sturen.
Of is het enkel qua culturele invloed?quote:Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alleen al qua culturele invloed delft Duitsland zwaar het onderspit vergeleken met het VK.
Ditquote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij het idee dat ze niets van hun huidige voordelen zouden verliezen? Dat lijkt me toch echt enkel wensdenken...
Waarom niet.quote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan de ambtenarij in Brazilië natuurlijk niet vergelijken met die in Europa.
Projecties geven met een zekere marge wel degelijk goede schattingen. De Engelse bevolking groeit, de Duitse bevolking daalt. Vanwege hun hogere inwoneraantal zullen ze wellicht in 2030 een grotere economie krijgen dan Duitsland.quote:Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Van die economische projecties zeggen bar weinig.
Tot voor kort had je ook van die prachtige studies over hoe de BRICS zich tot 2050 zouden ontwikkelen. En kijk eens hoe daar het tij binnen een paar jaar totaal is gekeerd. Je kan niet gewoon een trendlijntje doortrekken.
Op militair, cultureel, politieke invloed op de wereld wint het VK. Duitsland wint op technologie en economie. Het VK wint op financiele centra.quote:Op zondag 24 april 2016 23:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of is het enkel qua culturele invloed?
Volgens mij blijven die verdragen welke naar de oorlog getekend zijn gewoon van kracht, alleen die wat erbij zijn gekomen niet?quote:Op zondag 24 april 2016 23:30 schreef agter het volgende:
[..]
Dit
Alle EU handelsverdragen waar het VK van profiteert, met ieder land ter wereld, zijn van tafel.
Alles moet opnieuw besproken en onderhandeld worden.
Welk voordeel?
Ja groter doordat de bevolking groeit dmv migratie. Maar dat zou juist moeten stoppen met die Brexit, toch?quote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De grootte van beide economieen ontlopen elkaar niet veel. Er zijn studies die uitwijzen dat het VK in 2030 economisch groter dan Duitsland zal zijn.
Politieke invloed in de wereld? Van het VK?quote:Op zondag 24 april 2016 23:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Op militair, cultureel, politieke invloed op de wereld wint het VK. Duitsland wint op technologie en economie. Het VK wint op financiele centra.
5-2 voor het VK.
quote:Op zondag 24 april 2016 23:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Op militair, cultureel, politieke invloed op de wereld wint het VK. Duitsland wint op technologie en economie. Het VK wint op financiele centra.
5-2 voor het VK.
Ook vanwege het hogere Engelse dan het Duitse geboortecijfer.quote:Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja groter doordat de bevolking groeit dmv migratie. Maar dat zou juist moeten stoppen met die Brexit, toch?
Alleen staat het VK alleen. En heeft DL Europa naast zich.quote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tot nu toe betekent dat dat Duitsland als pinautomaat voor de zuidelijke Europese landen fungeert.quote:Op zondag 24 april 2016 23:38 schreef agter het volgende:
[..]
Alleen staat het VK alleen. En heeft DL Europa naast zich.
Mij lijkt dat verdragen aangegaan door de EU gelden voor EU landen.quote:Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij blijven die verdragen welke naar de oorlog getekend zijn gewoon van kracht, alleen die wat erbij zijn gekomen niet?
Want na de Brexit willen de Britten plots wel weer zelf het zware en smerige werk doenquote:Op zondag 24 april 2016 23:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook vanwege het hogere Engelse dan het Duitse geboortecijfer.
Een Brexit betekent niet dat ze 0 migranten zullen toelaten. Het betekent dat ze de migrantenstroom zelf kunnen en mogen reguleren. Wellicht zetten ze stevig in om enkel hoogopgeleide Oost-Europeanen te werven.
Ja en juist die verdragen welke naar de oorlog zijn gesloten hangt de EU er maar achteraan, naar mijn mening, ik vind dus dat ze daarin gefaald hebben!quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef agter het volgende:
[..]
Mij lijkt dat verdragen aangegaan door de EU gelden voor EU landen.
Niet voor landen die daar niet aan mee doen.
Precies.quote:Op zondag 24 april 2016 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Want na de Brexit willen de Britten plots wel weer zelf het zware en smerige werk doen?
Ze hebben de Oost-Europese arbeiders veel te hard nodig. En dat wordt uitgespeeld bij eventuele onderhandelingen.
Het lijkt me heel wat ambtenaren in salaris kosten om over al dat soort verdragen opnieuw te moeten onderhandelen.quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tot nu toe betekent dat dat Duitsland als pinautomaat voor de zuidelijke Europese landen fungeert.
Hoe het VK zich zal ontwikkelen hangt voor een belangrijk deel af hoe snel de EU en het VK een FTA sluiten.
De slimme Brit zet een maximumaantal op ongeschoolde Oost-Europese arbeiders naar gelang van haar arbeidsmarkt, en niet, zoals nu, ongelimiteerde Oost-Europese migratie naar het VK.quote:Op zondag 24 april 2016 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Want na de Brexit willen de Britten plots wel weer zelf het zware en smerige werk doen?
Ze hebben de Oost-Europese arbeiders veel te hard nodig. En dat wordt uitgespeeld bij eventuele onderhandelingen.
Ok, dus het VK wil minder Polen maar nog wel vrijhandel. Want dat is beter voor het VK.quote:Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De slimme Brit zet een maximumaantal op ongeschoolde Oost-Europese arbeiders naar gelang van haar arbeidsmarkt, en niet, zoals nu, ongelimiteerde Oost-Europese migratie naar het VK.
De slimme Brit kiest ook voor vrijhandel van producten en diensten, daarom zal de snelheid waarmee het VK en de EU een FTA kunnen sluiten bepalend zijn of een Brexit succesvol of niet succesvol zal zijn.
Ja.quote:Op zondag 24 april 2016 23:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Politieke invloed in de wereld? Van het VK?
Ze hebben een formeel vetorecht in de VN maar in vergelijking met het militaire optreden van de VS en Frankrijk en het economisch en diplomatische optreden van Duitsland stelt het VK momenteel maar bar weinig voor.
Het is -uitgezonderd de bankensector- bij uitstek een land van vergane glorie. Van een paar ouwe lullen van Top Gear die nostalgisch staan te kijken naar een fabrieksruïne met op de achtergrond muziek van de Rolling Stones.
Daar geloof ik niet veel van.quote:Op maandag 25 april 2016 00:01 schreef agter het volgende:
"Als het Verenigd Koninkrijk tijdens het referendum van 23 juni voor een zogehete Brexit kiest, kunnen onderhandelingen over een nieuw handelsverdrag tussen het land en Amerika vijf tot tien jaar duren.
[..]"
http://nu.nl/economie/425(...)n-10-jaar-duren.html
Dus als het VK uit de EU stapt, zijn er voor haar geen handelsverdragen meer met de VS.
Dit lijkt me wel een klein probleempje..
Tja. Die gok moeten ze dan maar zelf nemen.quote:
als ze er voor kiezen om uit de eu te stappen duurt het ook wel 5 tot 10 jaar voordat dat proces klaar is. Kunnen ze ondertussen aan allerlei bilaterale verdragen werken.quote:Op maandag 25 april 2016 00:01 schreef agter het volgende:
"Als het Verenigd Koninkrijk tijdens het referendum van 23 juni voor een zogehete Brexit kiest, kunnen onderhandelingen over een nieuw handelsverdrag tussen het land en Amerika vijf tot tien jaar duren.
[..]"
Dus als het VK uit de EU stapt, zijn er voor haar geen handelsverdragen meer met de VS.
Zou het Britse volk na een boze Nee-stem straks zin hebben om nog een jaar of tien te wachten voordat de Brexit eindelijk plaatsvindt? Lijkt me niet, die zullen zich eerder gaan onderdompelen in de bijbehorende malaisequote:Op maandag 25 april 2016 05:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
als ze er voor kiezen om uit de eu te stappen duurt het ook wel 5 tot 10 jaar voordat dat proces klaar is. Kunnen ze ondertussen aan allerlei bilaterale verdragen werken.
En waarom zou een slimme Pool daarmee instemmen? Die accepteert immers niet dat haar burgers tweederangs worden in het VK...quote:Op zondag 24 april 2016 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De slimme Brit zet een maximumaantal op ongeschoolde Oost-Europese arbeiders naar gelang van haar arbeidsmarkt, en niet, zoals nu, ongelimiteerde Oost-Europese migratie naar het VK.
De slimme Brit kiest ook voor vrijhandel van producten en diensten, daarom zal de snelheid waarmee het VK en de EU een FTA kunnen sluiten bepalend zijn of een Brexit succesvol of niet succesvol zal zijn.
Paar duizend gok ikquote:Op maandag 25 april 2016 08:40 schreef agter het volgende:
Het is mij sws niet duidelijk hoe je uit de EU stapt.
Hoeveel verdragen moet je dan wel niet opzeggen?
Je zou bijna denken dat het anti-Europakamp hier net zo goed over heeft nagedacht als hier de tegenstanders van het verdrag met Oekrainequote:Op maandag 25 april 2016 08:51 schreef agter het volgende:
En kan iemand mij de definitie van "uit de EU" geven? Wat houdt dat precies in?
Tegelijkertijd zijn ze wel weer belangrijk voor de balans in Brussel. Hun vaak wat autistische opstelling is inderdaad soms wel wat hinderlijk.quote:Op maandag 25 april 2016 10:04 schreef J.B. het volgende:
Ik zal de Britten missen als kiespijn. Ze zijn ooit toegetreden omdat ze in feite economisch geen andere keuze hadden, maar sindsdien zitten ze eigenlijk voortdurend mokkend aan tafel in Brussel. Ik denk niet dat die economische realiteit veel veranderd is, maar als zij dat niet belangrijk genoeg vinden moeten ze maar tegen de EU stemmen.
Dat hun politieke invloed tanende is werd overigens wel weer duidelijk tijdens de Minsk-akkoorden over Oekraïne, daar hebben alleen Frankrijk en Duitsland plaats mogen nemen.
Moeten de Schotten er natuurlijk wel bij blijvenquote:Op zondag 24 april 2016 23:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Schotten zijn pro EU. Die gaan problemen geven bij een eventuele Brexit. Die willen er niet uit.quote:Op maandag 25 april 2016 10:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Moeten de Schotten er natuurlijk wel bij blijven
Mja, dat roept Obama nu, maar die is over 10 jaar geen president meer.quote:Op maandag 25 april 2016 00:01 schreef agter het volgende:
[..]"
Het lijkt me vrij logisch dat de VS liever van doen heeft met één EU dan met allerlei losse landen.quote:Op maandag 25 april 2016 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, dat roept Obama nu, maar die is over 10 jaar geen president meer.
Verder mag (moet?) je je afvragen waarom Obama met deze onheilsboodschap komt. Want als hij iets zegt, dan is dat in het belang van Obama, niet in het belang van de Britten.
Al blijkt het met iedereen eens worden ook nogal tijdrovendquote:Op maandag 25 april 2016 12:17 schreef agter het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij logisch dat de VS liever van doen heeft met één EU dan met allerlei losse landen.
Onnodig ingewikkeld en tijdrovend lijkt me dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |