abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161656002
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je er eerst een teringzooi van maakt en alles kort en klein slaat mag je eerst nog meer opruimen en is het maar de vraag of het weer even goed wordt.
Ik wacht gewoon af, ik juich niet van te voren, eerst of het er uberhaupt van komt, wie dan leeft wie dan zorgt!
pi_161656150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij wens denkt die kant op ik echter de andere kant op!
Waarom precies, beste John? Welk belang heb jij bij een Brexit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161656152
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wacht gewoon af, ik juich niet van te voren, eerst of het er uberhaupt van komt, wie dan leeft wie dan zorgt!
Ik vind domme dingen doen op voorhand al nooit zo verstandig :P
pi_161656243
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom precies, beste John? Welk belang heb jij bij een Brexit?
Ik wil een andere EU of evt terug naar EEG of Kolen en staal, samen met GB maar zonder geldverslindende EU, gooi dan alles samen en maak een EU als de VS, kan dat kabinet hier ook opstappen evt een gouverneur van Nederland, maar ik denk dat dan veel van wat het land in het verleden opgebouwd heeft aan de kant gezet wordt.
pi_161656349
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wil een andere EU of evt terug naar EEG of Kolen en staal, samen met GB maar zonder geldverslindende EU, gooi dan alles samen en maak een EU als de VS, kan dat kabinet hier ook opstappen evt een gouverneur van Nederland, maar ik denk dat dan veel van wat het land in het verleden opgebouwd heeft aan de kant gezet wordt.
Dus je wil ofwel terug naar de EEG (waarvan de opzet niet gek veel verschilde van die van de huidige EU), of je wil een federale unie?

Ik kan je verzekeren dat het opblazen van de EU - oftewel de baby met het badwater ingooien - het effect heeft waar jij op hoopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161656403
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je wil ofwel terug naar de EEG (waarvan de opzet niet gek veel verschilde van die van de huidige EU), of je wil een federale unie?

Ik kan je verzekeren dat het opblazen van de EU - oftewel de baby met het badwater ingooien - het effect heeft waar jij op hoopt.
Ik had het liefste helemaal niks hoeven hopen dan was het er namelijk niet, dit wat nu gaande is is iets waar ik helemaal niet op hoopte, maar de EU als die nou is ben IK niet tevreden mee!
  zondag 24 april 2016 @ 13:44:49 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161672083
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat we eeuwenlange bilaterale samenwerkingen hebben gehad en ik je een hele reeks oorlogen kan opnoemen, die daar het gevolg van waren. Ik hoop dat je beseft dat we al ruim 70 jaar zonder groot conflict in Europa leven. En in een Europa waar Frankrijk en Duitsland aan elkaar grenzen is dat een hele prestatie.
En daarom mag je geheel geen kritiek hebben op de EU , het ondemocratische gehalte ervan, de federalisatie van Europa, het wanbeleid, etc etc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 april 2016 @ 17:40:57 #158
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161677720
Steeds verwijzen naar die eerste en tweede wereldoorlog. Is dat het godwin argument om EU-Brussel te vergoeilijken?
pi_161678273
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarom mag je geheel geen kritiek hebben op de EU , het ondemocratische gehalte ervan, de federalisatie van Europa, het wanbeleid, etc etc.
Natuurlijk mag dat wel.

Als het dan maar een samenhangend verhaal is.

Je kan bijv. naar twee uitersten kijken. Het ene uiterste is een federaal Europa waarin het Europees Parlement de wetgevende macht heeft en elke lidstaat kan overrulen. Het andere uiterste is een Europa zonder formele samenwerking, zodat internationale afspraken altijd tot stand komen via geheim overleg van diplomaten in achterkamertjes.

Aan die twee uitersten kun je zien dat het bijv. niet slim is om tegelijk over te weinig democratie én over teveel federalisatie tegelijk te klagen. Dat is net zoiets als klagen dat het zonniger moet worden voor op het strand en dat het tegelijk meer moet regenen voor de landbouw.
pi_161689681
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volkomen logisch ook. De Britten zetten zich met een Brexit internationaal compleet buitenspel. En zelf hebben ze natuurlijk ook maar erg weinig te bieden.
Zwitserland heeft anders wel mooi een handelsverdrag met Amerika en China, terwijl EU-landen met lege handen staan.
pi_161689745
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 22:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zwitserland heeft anders wel mooi een handelsverdrag met Amerika en China, terwijl EU-landen met lege handen staan.
Volgens mij heeft de EU ook allerlei handelsverdragen met die landen. Hoe ver strekt het Zwitserse verdrag?
pi_161689902
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de EU ook allerlei handelsverdragen met die landen. Hoe ver strekt het Zwitserse verdrag?
De EU heeft geen FTA met China en Amerika. Zwitserland heeft bijvoorbeeld in 2014 een FTA met China afgesloten.
pi_161689997
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 02:36 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De UK is ook een nogal onbeduidende afzetmarkt vergeleken met de EU.
Nog altijd de 5e economie ter wereld. Ongeacht of het VK in of uit de EU is, de VS doen er goed aan een FTA met de 5e economie ter wereld af te sluiten. Nogal dom om de 5e economie ter wereld links te laten liggen.
pi_161690201
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 22:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nog altijd de 5e economie ter wereld. Ongeacht of het VK in of uit de EU is, de VS doen er goed aan een FTA met de 5e economie ter wereld af te sluiten. Nogal dom om de 5e economie ter wereld links te laten liggen.
Zoals ik al zei: de handel van de VS met Nederland+België is al groter dan de handel van de VS met het VK. Als je de hele rest van de EU er dan ook nog bij optelt dan is de EU, ook zonder VK, een stuk belangrijker dan het VK. Obama zei ook niet dat hij geen akkoord met het VK wil, maar alleen dat TTIP voorrang heeft en het VK achteraan moet aansluiten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 22:58:49 ]
pi_161690283
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: de handel van de VS met Nederland+België is al groter dan de handel van de VS met het VK. Als je de hele rest van de EU er dan ook nog bij optelt dan is de EU, ook zonder VK, een stuk belangrijker dan het VK. Obama zei ook niet dat hij geen akkoord met het VK wil, maar alleen dat TTIP voorrang heeft en het VK achteraan moet aansluiten.
Gaat deze er van uit dat er geen referendum over komt?
pi_161690402
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:58 schreef Igen het volgende:

[..]

De onderhandelingen over TTIP kunnen nog jaren duren, omdat 27/28 landen binnen het EU-blok het ook nog met elkaar eens moeten worden. Amerika is dom als ze een paar jaar wachten en in die periode geen FTA's met andere naties willen afsluiten. Het is slimmer om parallel naast TTIP tegelijkertijd FTA's met andere naties af te sluiten.
pi_161690478
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 22:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De EU heeft geen FTA met China en Amerika. Zwitserland heeft bijvoorbeeld in 2014 een FTA met China afgesloten.
Maar met de VS lijkt Europa weer verder te zijn. Maar het boeit verder ook weinig aangezien Zwitserland toch volledig afhankelijk is van de EU.
pi_161690498
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 22:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kijk, dat is interessant. Wat houdt dat verdrag tussen Zwitserland en China in? Gaat dat alleen over importheffingen of mag een Zwitsers bedrijf bijv. nu z'n spullen in China verkopen zonder een 50/50-joint-venture met een lokale Chinese partner aan te gaan?
pi_161690507
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De onderhandelingen over TTIP kunnen nog jaren duren, omdat 27/28 landen binnen het EU-blok het ook nog met elkaar eens moeten worden. Amerika is dom als ze een paar jaar wachten en in die periode geen FTA's met andere naties willen afsluiten. Het is slimmer om parallel naast TTIP tegelijkertijd FTA's met andere naties af te sluiten.
Ik denk zelfs dat ze het evt zouden zien als een achterdeur naar Europa?
pi_161690533
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 22:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze zullen het niet links laten liggen maar het zal natuurlijk ook niet de hoogste prioriteit hebben. Het VK zal bestuurlijk in een leuke chaos terecht komen, dan is even afwachten natuurlijk heel verstandig.
pi_161690545
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar met de VS lijkt Europa weer verder te zijn. Maar het boeit verder ook weinig aangezien Zwitserland toch volledig afhankelijk is van de EU.
De Zwitserse situatie is wel grappig. Ze kunnen op DealExtreme zonder importheffing containers vol met gadgets importeren, maar als iemand uit Basel de grens overwandelt om 500 gram vlees in Weil am Rein te kopen dan komt daar een importheffing van hier tot Tokio overheen. :D
pi_161690562
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk, dat is interessant. Wat houdt dat verdrag tussen Zwitserland en China in? Gaat dat alleen over importheffingen of mag een Zwitsers bedrijf bijv. nu z'n spullen in China verkopen zonder een 50/50-joint-venture met een lokale Chinese partner aan te gaan?
Zouden alle verdragen welke dat land met andere landen heeft op papier staan?
pi_161690586
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het andersom is?
pi_161690587
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat doen ze ook wel. Net zoals de EU dat doet. Maar TTIP is bijna klaar, logisch dat dit prioriteit heeft boven een eventueel nieuw verdrag met het VK.
pi_161690597
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het andersom is?
Dat mag je denken.
pi_161690616
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:05 schreef Igen het volgende:

[..]

De Zwitserse situatie is wel grappig. Ze kunnen op DealExtreme zonder importheffing containers vol met gadgets importeren, maar als iemand uit Basel de grens overwandelt om 500 gram vlees in Weil am Rein te kopen dan komt daar een importheffing van hier tot Tokio overheen. :D
Hehe
pi_161690637
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat doen ze ook wel. Net zoals de EU dat doet. Maar TTIP is bijna klaar, logisch dat dit prioriteit heeft boven een eventueel nieuw verdrag met het VK.
:Y

Ik weet zelf niet of TTIP per se een goed idee is, maar voor Obama schijnt het topprioriteit te hebben om het nog voor het einde van zijn ambtstermijn zo ver mogelijk afgerond te hebben.
  zondag 24 april 2016 @ 23:08:35 #178
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_161690656
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zullen het niet links laten liggen maar het zal natuurlijk ook niet de hoogste prioriteit hebben. Het VK zal bestuurlijk in een leuke chaos terecht komen, dan is even afwachten natuurlijk heel verstandig.
Dat "natuurlijk" in je post is totaal niet logisch.

Het VK zal economisch geen enkel verschil voelen.
Het zal ze miljarden euro's per jaar aan "contributie" schelen. En dat zullen ze zeer zeker wel voelen.
Het eerste schaap ....
zonnig Brasil
pi_161690729
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Het zal ze miljarden euro's per jaar aan "contributie" schelen. En dat zullen ze zeer zeker wel voelen.
Het eerste schaap ....
Boeiende stelling. Aangezien zelfs het Britse Brexitkamp erkent dat de economie het moeilijk gaat krijgen.
pi_161690753
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:08 schreef Igen het volgende:

[..]

:Y

Ik weet zelf niet of TTIP per se een goed idee is, maar voor Obama schijnt het topprioriteit te hebben om het nog voor het einde van zijn ambtstermijn zo ver mogelijk afgerond te hebben.
Over de inhoud van TTIP is nog te weinig bekend voor een doordacht oordeel. Maar het is logisch dat het prioriteit heeft.
pi_161690802
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Het eerste schaap ....
Ze zullen zeker wel verschil voelen.

De Engelse economie draait op Londen, dat dienst doet als financiële hoofdstad van Europa. Dat is o.a. omdat Engeland en Londen een heel stabiel en betrouwbaar bestuur hebben, zodat je geld en eigendom veilig is, en er tegelijk vrij verkeer van kapitaal tussen Londen en de hele EU is. Als Engeland uit de EU stapt dan valt het vrije verkeer van kapitaal weg en dan is het ineens véél onaantrekkelijker om je financiën in Londen onder te brengen als je met de EU handel wil drijven.
pi_161690819
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2016 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Boeiende stelling. Aangezien zelfs het Britse Brexitkamp erkent dat de economie het moeilijk gaat krijgen.
Die wat jij gehoord heb neem ik aan , of ben je de straat op geweest daar!
  zondag 24 april 2016 @ 23:13:35 #183
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_161690845
quote:

[..]

Je hebt groot gelijk dat niemand uiteindelijk weet wat er gaat gebeuren, niet het Brexitkamp, niet het ant-kamp en ook ik niet uiteraard.
Maar ik denk echt dat het voor de VK een gezegende stap voorwaarts zal blijken.

En dat in dat geval velen zullen volgen. En dat is de grote angst van andere velen.
zonnig Brasil
pi_161690860
quote:

[..]

De vraag is natuurlijk niet wat de gevolgen in 2017 zijn maar wat de gevolgen op de lange termijn zullen zijn:

- Is het VK in 2030 welvarender in of buiten de EU?
- Profiteert het VK ervan dat ze mogelijk migranten uit EU-landen kan weren?
pi_161690932
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk niet wat de gevolgen in 2017 zijn maar wat de gevolgen op de lange termijn zullen zijn:

- profiteert Nederland ervan als Engeland migranten (of tomaten en komkommers) uit ons land kan weren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2016 23:17:03 ]
pi_161691011
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk dat niemand uiteindelijk weet wat er gaat gebeuren, niet het Brexitkamp, niet het ant-kamp en ook ik niet uiteraard.
Maar ik denk echt dat het voor de VK een gezegende stap voorwaarts zal blijken.

En dat in dat geval velen zullen volgen. En dat is de grote angst van andere velen.
Maar wat is je theorie hierachter dan? Want vanuit een rationele benadering klinkt het niet erg logisch :P
pi_161691052
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De lange termijn is lastiger te voorspellen. Maar ik neem aan dat jij ook erkent dat vrijhandel en dergelijke gunstiger zijn voor de welvaart dan protectionisme?
pi_161691071
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze zullen zeker wel verschil voelen.

De Engelse economie draait op Londen, dat dienst doet als financiële hoofdstad van Europa. Dat is o.a. omdat Engeland en Londen een heel stabiel en betrouwbaar bestuur hebben, zodat je geld en eigendom veilig is, en er tegelijk vrij verkeer van kapitaal tussen Londen en de hele EU is. Als Engeland uit de EU stapt dan valt het vrije verkeer van kapitaal weg en dan is het ineens véél onaantrekkelijker om je financiën in Londen onder te brengen als je met de EU handel wil drijven.
Frankfurt ziet je geld graag verschijnen.
En is ook geen kleintje.
Make my day!
pi_161691089
Om eerlijk te zijn zie ik de voordelen wel.

- De Britse financiële sector krijgt een knauw, zodat het crowding-out van andere sectoren stopt. Het kan de werkgelegenheid voor de 'gewone man' in het VK verbeteren.
- De inperkingen van het vrij verkeer van personen in de EU, die Cameron heeft uitonderhandeld, gaat van tafel
- Engeland kan niet meer dwars liggen bij het invoeren van de financiële-transactie-taks of bij de aanpak van brievenbusfirma's in hun crown colonies
pi_161691095
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De lange termijn is lastiger te voorspellen. Maar ik neem aan dat jij ook erkent dat vrijhandel en dergelijke gunstiger zijn voor de welvaart dan protectionisme?
Zeker, vrijhandel is gunstig. Belangrijke parameter is hoe snel het VK een FTA met de EU kan sluiten. Dat bepaalt mede of het VK in 2030 welvarender in of buiten de EU zal zijn.
pi_161691128
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:19 schreef agter het volgende:

[..]

Frankfurt ziet je geld graag verschijnen.
En is ook geen kleintje.
Duitsland is de Britten op bijna alle vlakken voorbijgestreefd. Dan kan dit er ook nog wel bij.
pi_161691160
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:15 schreef Igen het volgende:

[..]

- profiteert Nederland ervan als Engeland migranten (of tomaten en komkommers) uit ons land kan weren?
Daar profiteren wij niet van, Engeland ook niet. Engeland profiteert mogelijk wel ervan om arme Oost-Europese migranten te weren.
pi_161691172
Ik zie wel wat het word, het boeit me in die mate dat er evt gekeken wordt naar de EU grondwet op wat voor een punten die verbeterd kan worden.
pi_161691201
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Duitsland is de Britten op bijna alle vlakken voorbijgestreefd. Dan kan dit er ook nog wel bij.
Oh ja, op welke punten dan?

- The City is groter dan Frankfurt
- Het VK heeft nauwe banden met het machtigste land ter wereld
- Door haar wereldrijk heeft het VK meer invloed in de wereld dan Duitsland
- Het VK heeft vetorecht in de VN
- Het VK heeft haar eigen munt en haar eigen rentebeleid
pi_161691215
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daar profiteren wij niet van, Engeland ook niet. Engeland profiteert mogelijk wel ervan om arme Oost-Europese migranten te weren.
Mogelijk. Mogelijk profiteren arme Oost-Europese landen ook wel ervan om dan in ruil daarvoor een FTA tussen de EU en het VK te vetoën.
pi_161691223
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeker, vrijhandel is gunstig. Belangrijke parameter is hoe snel het VK een FTA met de EU kan sluiten. Dat bepaalt mede of het VK in 2030 welvarender in of buiten de EU zal zijn.
Het is maar de vraag of de EU en vooral de Britten dat wel willen. Immers waarom uit het grootste handelsblok ter wereld stappen om je er gelijk weer, tegen mindere voorwaarden, aan te binden?
Het Brexitkamp zal juist wel voor protectionisme kiezen inclusief staatssteun voor wegkwijnende bedrijfstakken, zoals nu de staalindustrie.
  zondag 24 april 2016 @ 23:25:26 #197
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_161691237
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 23:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat is je theorie hierachter dan? Want vanuit een rationele benadering klinkt het niet erg logisch :P
Volgens mij heel logisch.
Ze gaan hun eigen beleid bepalen; monetair, immigratie en anderzinds.
Ze gaan geen miljarden meer aan Brussel cq andere landen betalen.

En vanwege hun positie in de wereld, zowel economisch als militair, verliezen ze helemaal niks aan de speciale verdragen en behandelingen die ze nu hebben.

Oftewel: alleen maar voordelen.
Iets waar bv NL ook eens over zou moeten nadenken.

Ambtenaren en religie zijn verantwoordelijk voor 99% van de hedendaagse problemen. En Brussel hoort daarbij.
zonnig Brasil
pi_161691254
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We zien hoe nauw die band is ja. :D

Obama zegt tegen Cameron dat 'ie achteraan moet sluiten en doet vandaag in Duitsland alsof Merkel z'n vriendinnetje is - "kan zo in het poezie-album" volgens het nieuws
pi_161691258
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2016 23:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klinkt als de oude wereld.
Want is het VK economisch machtiger dan DL?
DL lijkt mij meer van belang voor de VS.
Make my day!
pi_161691262
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2016 23:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom zou protectionisme goed zijn voor de Britten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')