nummer 6, 17 en 4quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:39 schreef gianni61 het volgende:
dat geldt voor meerderen in dat team wel
Laura, Nycke en Angelaquote:
denk het wel... ze kijken allemaal zo boos op die foto... das wel jammer...quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:11 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Laura, Nycke en Angela
dat is je top 3?
Gekozen ja?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:35 schreef heywoodu het volgende:
Ik had toch liever gezien dat in elk geval een Noorwegen of Brazilië ook bij Nederland zou zitten. Brazilië heeft dus in elk geval slim gekozen: moeilijke poule en dan op papier een makkelijker tegenstander in de kwartfinales.
Ja, Brazilië mocht als gastland kiezen in welke poule ze zouden komen.quote:
Jemigquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, Brazilië mocht als gastland kiezen in welke poule ze zouden komen.
Over het algemeen prima tijdenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:22 schreef TheArt het volgende:
Olympische speelschema's zijn bekend en te vinden hier: http://www.handbal.nl/use(...)le_-_handball_en.pdf
Zaterdag 6 augustus 2016, 11.30 uur (Nederlandse tijd 16.30 uur): Frankrijk-Nederland.
Maandag 8 augustus 2016, 19.50 uur (Nederlandse tijd 00.50 uur): Argentinië-Nederland.
Woensdag 10 augustus 2016, 19.50 uur (Nederlandse tijd 00.50 uur): Zuid-Korea-Nederland.
Vrijdag 12 augustus 2016, 11.30 uur (Nederlandse tijd 16.30 uur): Zweden-Nederland.
Zondag 14 augustus 2016, 14.40 uur (Nederlandse tijd 19.40 uur): Rusland-Nederland
Mijn gedachtequote:
quote:De handbalsters Marieke van der Wal en Yvette Broch zijn door bondscoach Henk Groener opgenomen in de voorselectie van het Nederlands damesteam dat zich gaat voorbereiden op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.
De voorbereiding start op 27 juni en eindigt op 22 juli 2016. In de laatste week zal er op 19, 20 en 21 juli een vierlandentoernooi worden gespeeld in Indoor Sportcentrum Eindhoven. De deelnemende landen zijn Zweden, Rusland en Montenegro en gastland Nederland. Alle landen komen tijdens de Olympische Spelen in actie.
Van de 21 geselecteerde speelsters zullen zes speelsters afvallen, waaronder naar alle waarschijnlijkheid één van de drie keepsters. De overgebleven 15 speelsters, waarvan 14 speelsters en één reserve, zullen de laatste week van de voorbereiding ingaan.
De selectie is als volgt: Marieke van der Wal, Tess Wester, Jasmina Jankovic (keepsters), Yvette Broch, Ailly Luciano, Laura van der Heijden, Jessy Kramer, Debbie Bont, Nycke Groot, Estavana Polman, Danick Snelder, Martine Smeets, Michelle Goos, Lynn Knippenborg, Angela Malenstein, Kelly Dulfer, Sanne van Olphen, Lois Abbingh, Esther Schop, Isabelle Jongenelen en Sanne Hoekstra.
geen verrassingen in de voorselectie.quote:
quote:Selectie handbaldames voor Olympische Spelen bekend gemaakt
Bondscoach Henk Groener heeft de 15 speelsters bekend gemaakt die mee gaan naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Hierin is de meeste opvallende naam keepster Jasmina Jankovic, die het WK en het OKT miste door een zware knieblessure, maar op tijd hersteld is voor Rio. Dit betekent dat keepster Marieke van der Wal niet bij de selectie zit. Andere ontbrekende namen van het WK zijn Debbie Bont en Lynn Knippenborg.
De groep van 21 speelsters blijft mee draaien in de voorbereiding die eindigt op 22 juli 2016. Gedurende deze periode verblijft het team doordeweeks op Papendal. In het weekend zijn de speelsters thuis. Op 24 juli vliegt het team naar Brazilië. Mochten er blessures zijn dan kunnen alsnog andere speelsters worden toegevoegd aan de selectie.
In de laatste week zal er op 19, 20 en 21 juli het Cocoa from Ghana 4-landentoernooi worden gespeeld in Indoor Sportcentrum Eindhoven. Kaarten kunnen worden besteld via de website http://www.handbal.nl/oranje/kaarten-bestellen/. Deze laatste week zal alleen de selectie voor de Olympische Spelen bij elkaar zijn.
Samenstelling selectie:
Jasmina Janković - TuS Metzingen
Tess Wester - SG BBM Bietigheim
Ailly Luciano - Metz Handball
Laura van der Heijden - Team Esbjerg
Jessy Kramer - Toulon Saint Cyr Var Handball
Nycke Groot - Győri Audi ETO KC
Estavana Polman - Team Esbjerg
Yvette Broch - Győri Audi ETO KC
Danick Snelder - Ferencvárosi TC
Martine Smeets - SG BBM Bietigheim
Michelle Goos - Succes Schoonmaak/VOC Amsterdam
Angela Malestein - SG BBM Bietigheim
Kelly Dulfer - VfL Oldenburg
Sanne van Olphen - Toulon Saint Cyr Var Handball
Lois Abbingh - Issy Paris Hand
Reservespeelsters:
Marieke van der Wal - HV Virto/Quintus
Debbie Bont - København Håndbold
Lynn Knippenborg – Buxtehuder SV
Esther Schop - Nantes Loire Atlantique
Isabelle Jongenelen - Nantes Loire Atlantique
Sanne Hoekstra - HSG Bensheim Auerbach
Leiding/begeleiding:
Henk Groener - Bondscoach
Peter Portengen - Assistent trainer
Debbie Klijn - Assistent trainer
Jelle Heisen - Fysiotherapeut
Carla van Dijk - Teammanager
Geen verrassingen eigenlijk, alleen jammer voor Knippenborgh dat zij nu buiten de boot valt.quote:
dat wel, maar van de andere kant: als Jasmina geen blessure had gekregen voor het wk, had van de Wal toen waarschijnlijk al thuis gezeten..quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:41 schreef heywoodu het volgende:
Ik vind het maar zielig voor Van der Wal
Zo gigantisch lang voor Nederland gespeeld, plaatst Nederland zich eindelijk voor de Spelen en dan is ze er net niet meer bij
Ja, ik snap het ook zeker wel en uiteraard moeten gewoon de twee beste fitte keepsters gaan. Maar ja, ik kan me voorstellen dat het feit dat Jankovic weer fit is voor Van der Wal misschien wel hét drama uit haar carrière isquote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:43 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dat wel, maar van de andere kant: als Jasmina geen blessure had gekregen voor het wk, had van de Wal toen waarschijnlijk al thuis gezeten..
natuurlijk, iedereen wil graag naar de OS.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook zeker wel en uiteraard moeten gewoon de twee beste fitte keepsters gaan. Maar ja, ik kan me voorstellen dat het feit dat Jankovic weer fit is voor Van der Wal misschien wel hét drama uit haar carrière is
Hadden de laatste wedstrijd op het OKT met drie goals moeten winnen van Zweden, het werd 25-23quote:Op maandag 4 juli 2016 09:38 schreef Columbiafan het volgende:
Wel erg verrassend dat Spanje zich niet heeft weten kwalificeren bij de mannen.
quote:"Het Handbalsprookje"
In samenwerking met Ziggo Sport Totaal bieden wij een unieke inkijk in het leven van het Het Nederlands Handbal Team op weg naar Rio. Wat drijft de dames en hoe hard hebben zij hiervoor gewerkt? Volg aanstaande dinsdag 12 juli om 22:00 deel één van de vierdelige serie "Het Handbalsprookje" en ontdek de verhalen achter de handbaldames.
Thnx voor de herinnering, ff kijkenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:31 schreef borisz het volgende:
Om 20.30 uur oefenen tegen Zweden.
Live op het sportkanaal van de de kabelboer.
Mhua valt wel mee denk ik. Zelf mist Nederland ook het nodige.quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:48 schreef mstx het volgende:
Gelukkig hebben we Wester, anders stond Rusland nu al 5 doelpunten voor
Dat zeg ikquote:Op woensdag 20 juli 2016 21:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua valt wel mee denk ik. Zelf mist Nederland ook het nodige.
Is wel een interessante reeks.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:58 schreef borisz het volgende:
Vanavond bij de Kabelboer alle afleveringen achter elkaar van de Road to Rio.
wordt dat wel vooraf ergens bekend gemaakt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:25 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga er vanuit dat Nederland wel uitgezonden wordt, in elk geval deels.
Daar ga ik wel vanuit, maar ik denk dat de heren in het NOS-topic daar beter van op de hoogte zijn dan ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:41 schreef gianni61 het volgende:
[..]
wordt dat wel vooraf ergens bekend gemaakt?
Anderen, die ergens beter van op de hoogte zijn dan jij, dat kan nietquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit, maar ik denk dat de heren in het NOS-topic daar beter van op de hoogte zijn dan ik
OS / De NOS #1: Krijgen we Sport te zien?
SOwieso op NPO Sportquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:25 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga er vanuit dat Nederland wel uitgezonden wordt, in elk geval deels.
en op welke zender vind ik dat?quote:
ah nice. Die wist ik nog nietquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
502 op ziggo
zenden ze nu schaatsen uit
De planning lijkt te zijn dat ze dit live(!) uitzenden op NPO1.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:23 schreef Bolasie het volgende:
Gaan we de wedstrijd van vandaag gewoon op tv zien of moeten we het weer met een NOS stream doen?
Holy shitquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:35 schreef kilon het volgende:
[..]
De planning lijkt te zijn dat ze dit live(!) uitzenden op NPO1.
Live lijkt me. 'Anderhalf uur later, om 16.30 uur, spelen de Nederlandse handbalsters tegen Frankrijk. Natasja Burgers, boegbeeld van het Nederlandse handbal, is te gast in de tv-studio en verzorgt de voorbeschouwing en analyse.'quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:23 schreef Bolasie het volgende:
Gaan we de wedstrijd van vandaag gewoon op tv zien of moeten we het weer met een NOS stream doen?
Vanwaar het negativismequote:
Brazilianen zijn goed uit de startblokkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:31 schreef heywoodu het volgende:
Noorwegen - Brazilië gaat beginnen, gelijk een mooie kraker
de gele kaarten vliegen om de orenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:47 schreef TheArt het volgende:
Gaat er bikkelhard aan toe tussen Noorwegen en Brazilië. Brazilië goed gestart.
het is ook best appetijtelijk om te kijkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:58 schreef kilon het volgende:
Ik zie nu pas dat het Noorwegen - Brazilië is. Lekker sfeertje hoor
Waar dan? Ik kan nog geen handbal openen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:11 schreef truedestiny het volgende:
Als je de Nederlanders wil zien opwarmen, moet je nu kijken.Raar dat die hiervoor open blijft.
http://hole1988.nl/websites/os2016/quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar dan? Ik kan nog geen handbal openen.
Ja, die site werkt dus niet voor mij.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:13 schreef kilon het volgende:
[..]
http://hole1988.nl/websites/os2016/
In Chrome ook niet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die site werkt dus niet voor mij.
Nee, echt nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]. Mooiste volkslied van allemaal.
Dat lijkt mij toch sterk bij handbalquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:31 schreef Nattekat het volgende:
Ja hoor, de aftrap missen. Typisch NOS
Hmm daar moeten we dan wel in variëren omdat we niet twee keer hetzelfde kunnen postenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:32 schreef Paxcon het volgende:
Bij deze sport kunnen we extra vaak JAAAAAA roepen
Ohjaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:32 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Hmm daar moeten we dan wel in variëren omdat we niet twee keer hetzelfde kunnen posten
Is toch wel een hevige struggle in dit soort topics. Misschien moet ik de louisjuicht.gif even van stal halenquote:
Ik zou die coach ook gewoon direct ontslaanquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, kom er maar in jongens, roep maar dat we slecht zijn!
Gaat bij volleybal ook zo zekerquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:35 schreef TheArt het volgende:
God, als we zo doorgaan hier met juichen voor elk doelpunt dan gaat deze wedstrijd alleen al 10 pagina's krijgen
Ik geniet maar even van dit gifje zo lang het nog kanquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:36 schreef Coco98 het volgende:
Hopelijk veel gevalletjes van dit:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:36 schreef Coco98 het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs ik gooi die erin met een biertje in mijn handquote:
Ben je zomaar 2 minuten naar 1 post aan het staren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:36 schreef Coco98 het volgende:
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:36 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Zelfs ik gooi die erin met een biertje in mijn hand
Intersexgenot.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:39 schreef Falco het volgende:
Als ik die Pineau zie dan blijkt dat mannen ook mee mogen doen?
Het is geen voetbal...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:40 schreef skysherrif het volgende:
Hoe spelen ze eigenlijk 3 - 2 - 2?
Jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:41 schreef Collide het volgende:
Worden strafballen ooit wel eens gestopt?
quote:
Daarom gaat Raffie nu ook in Denemarken voetballen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:42 schreef Falco het volgende:
Polman is het chickie van Rafael van der Vaart
"Nee" - Cillessenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:41 schreef Collide het volgende:
Worden strafballen ooit wel eens gestopt?
En de beste speelster van Oranjequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:42 schreef Falco het volgende:
Polman is het chickie van Rafael van der Vaart
Wat een liefde toch, een transfer maken naar Denemarken om dicht bij je chickie te zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op een stoffig beeldschermpje in een Deense blokhut, jawel.
hehequote:
Ik vind het eigenlijk 2 vreselijk domme wijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De keepster is eigenlijk nog knapper.
Voel je niks vanquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:44 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk 2 vreselijk domme wijven.
Leuke meisjes toch man, niks mis meequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:44 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk 2 vreselijk domme wijven.
Lekker tussendoortje.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:45 schreef Remzz het volgende:
Toch denk ik altijd wat heb je nu aan die time-outs
Valt wel meequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:45 schreef RipCity het volgende:
Tess heeft zeker sex voor de wedstrijd gehad... ze zuigt zo hard
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:45 schreef RipCity het volgende:
Tess heeft zeker sex voor de wedstrijd gehad... ze zuigt zo hard
Al is het om de Fransjes even uit het ritme te halenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:45 schreef Remzz het volgende:
Toch denk ik altijd wat heb je nu aan die time-outs
Handbal is niet voor watjes.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:46 schreef Ajacied422 het volgende:
Die Pineau plant d'r been wel vakkundig in de rug.
Beukhandbalquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:46 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Al is het om de Fransjes even uit het ritme te halen
waar zit sport24 bij KPN?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:45 schreef Rick_Van_Acht het volgende:
Sport24 wacht nog steeds op de handbal wedstrijd die om 16:30 begint
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:46 schreef Rick_Van_Acht het volgende:
Bah de nos gaat nu vanaf het begin uitzenden, dus niet live.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |