quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
wow, woorden in de mond leggen en meteen opvolgen met (blijkbaar verzonnen?) ad hominems. Iets verkeerd gegeten?
Nee, zo rol ik gewoon. Ik ben namelijk best een nare user.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
wow, woorden in de mond leggen en meteen opvolgen met (blijkbaar verzonnen?) ad hominems. Iets verkeerd gegeten?
Jort Kelder legde vorige week nog uit dat Nederland al bij de invoering van de euro 10% inleverde. Voor de rest sluit ik me aan bij jouw verhaal, het zal helaas parels voor de zwijnen zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:10 schreef SeLang het volgende:
Je kunt je sowieso afvragen waarom er altijd zo'n eenzijdige nadruk is op export, aangezien de handelsbalans tussen eurozone en de buitenwereld ongeveer in balans is (evenveel import als export). Er is economisch gezien geen reden waarom de ene belangrijker zou zijn dan de andere.
Het antwoord: de lobby power zit bij grote corporaties die vaak netto exporteurs zijn en belang hebben bij een lage munt. Waarom? Omdat ze hun werknemers minder hoeven te betalen en omdat hun meetlat dan korter wordt (als ze rapporteren in euro) waardoor de winsten groter lijken.
Maar je hoort nooit iets over de import kant van de economie, die even groot is en juist een nadeel hiervan heeft. Het is ook maar de vraag of het netto effect op de arbeidsmarkt wel de goede kant uit loopt. De meeste banen worden niet gecreëerd door de grote corporaties maar in midden en kleinbedrijf. En die zijn vaak slachtoffer van policies die de wisselkoers drukken. Denk bijvoorbeeld aan de horeca: prijzen moeten stijgen omdat een deel van de ingrediënten toeneemt in prijs maar de koopkracht van de klanten wordt juist minder dus die krijgen minder klanten.
Ik moet daarom ook vaak lachen om artikelen in de financiële pers dat ze het zo raar vinden dat consumentenbestedingen terugvallen. Ja duh! logisch toch. Die consumenten hebben minder te besteden vanwege de lage wisselkoers en vanwege de lage rentes (huishoudens zijn netto ontvangers van rente). Het enige lichtpuntje is de lage inflatie, waar de centrale bank haar stinkende best doet om die juist omhoog te krijgen.
Het werkt beter dan in Rusland in elk geval.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
De arrogantie van de macht.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
Koren op de molen van het "Leave" kamp in de UK. Dit verbod van Brussel tegen de democratische wil van een lidstaat kan wel eens gigantisch gaan backfiren. De soevereiniteitskwestie is een belangrijk punt hier in de UK.
Dat wel maar Nederland mag het opgestoken wijsvingertje al een hele ruime tijd niet gebruiken, niet wat betreft democratie en niet wat betreft de rechtstaat. Het kan zeker slechter maar het kan eveneens beter.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het werkt beter dan in Rusland in elk geval.
In de Rule of Law Index 2015 staat Nederland op #5 van alle landen ter wereld. Dus ja, het kan beter wat betreft de rechtsstaat maar het is tegelijk echt wel een positie waarbij je met recht een geheven vingertje kan gebruiken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wel maar Nederland mag het opgestoken wijsvingertje al een hele ruime tijd niet gebruiken, niet wat betreft democratie en niet wat betreft de rechtstaat. Het kan zeker slechter maar het kan eveneens beter.
Ik zie hoop in referenda.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het werkt beter dan in Rusland in elk geval.
Het is zoiets als dat in het land van blinden eenoog koning is maar dat is voor hier teveel offtopic.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:00 schreef Igen het volgende:
[..]
In de Rule of Law Index 2015 staat Nederland op #5 van alle landen ter wereld. Dus ja, het kan beter wat betreft de rechtsstaat maar het is tegelijk echt wel een positie waarbij je met recht een geheven vingertje kan gebruiken.
Eens. En dat heeft weinig met het systeem te maken maar alles met de poppetjes en het feit dat de meeste mensen steeds weer op dezelfde centrumpartijen stemmen. Durf eens met alle linkse mensen op de PvdD en de SP te stemmen. Helaas zie ik voor rechts nog niet een een dergelijk alternatief aangezien de PVV mysterieuze donors (Israël?) heeft.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:00 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik zie hoop in referenda.
De landelijke verkiezingen zijn, zo lang ik de politiek volg, gewoon duurbetaalde poppenkast. Wie er ook aan de macht kwam, Nederland ging alleen één kant uit. Namelijk dat van corporatisme.
Rechtsorde kun je breed interpreteren. Dit makke volgzame landje heeft geen grote problemen met betrekking naleving wet en orde. Wilt niet zeggen dat dit land deugd. Voorbeeldje is de zorgverzekeringswet. Kartelvorming wordt overal verboden. Nederlandse overheid heeft dit voor de zorgverzekeraar gewoon gelegaliseerd. De overheid helpt ze hier zelfs bij. Schijnheilig worden gemeenschapsgelden via de burger doorgesluisd naar deze corporaties. Moedwillig worden er leugens door onze volksvertegenwoordigers in standgehouden die de 'noodzaak' goedpraten. En er is niks aan de hand?quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:00 schreef Igen het volgende:
[..]
In de Rule of Law Index 2015 staat Nederland op #5 van alle landen ter wereld. Dus ja, het kan beter wat betreft de rechtsstaat maar het is tegelijk echt wel een positie waarbij je met recht een geheven vingertje kan gebruiken.
Een democratische rechtsstaat is iets anders dan een staat die het beleid maakt wat je persoonlijk graag wil.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Rechtsorde kun je breed interpreteren. Dit makke volgzame landje heeft geen grote problemen met betrekking naleving wet en orde. Wilt niet zeggen dat dit land deugd. Voorbeeldje is de zorgverzekeringswet. Kartelvorming wordt overal verboden. Nederlandse overheid heeft dit voor de zorgverzekeraar gewoon gelegaliseerd. De overheid helpt ze hier zelfs bij. Schijnheilig worden gemeenschapsgelden via de burger doorgesluisd naar deze corporaties. Moedwillig worden er lugens door onze volksvertegenwoordigers in standhouden die de 'noodzaak' goedpraten. En er is niks aan de hand?
Je kan het ook over incidenten hebben zoals de opdracht van justitie om voor beledigende tekeningentjes van een professionele cartoonist een cartoonist met groot machtsvertoon (pak hem beet 10 geuniformeerde politie-agenten, 's ochtends vroeg van het bed gelicht, huiszoeking) een cartoonist te laten arresteren of zoals het politiek gestuurde proces tegen Geert Wilders. Maar dit is allemaal offtopic dus ik ga hier niet verder over in discussie, dat moeten we elders maar eens doen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Rechtsorde kun je breed interpreteren. Dit makke volgzame landje heeft geen grote problemen met betrekking naleving wet en orde. Wilt niet zeggen dat dit land deugd. Voorbeeldje is de zorgverzekeringswet. Kartelvorming wordt overal verboden. Nederlandse overheid heeft dit voor de zorgverzekeraar gewoon gelegaliseerd. De overheid helpt ze hier zelfs bij. Schijnheilig worden gemeenschapsgelden via de burger doorgesluisd naar deze corporaties. Moedwillig worden er lugens door onze volksvertegenwoordigers in standhouden die de 'noodzaak' goedpraten. En er is niks aan de hand?
Democratisch kun je naar mijn mening wel weglaten. Blijft over "rechtstaat".. Deze wordt steeds meer gedicteerd naar wat de corporaties en Oranje-instituut willen. Ten koste van mij als gemiddelde burger. Ik heb hier niet voor gekozen. Ik had en heb 0 invloed. Links wordt bedrogen, en liberaal wordt bedrogen. Dit land is rechts.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Een democratische rechtsstaat is iets anders dan een staat die het beleid maakt wat je persoonlijk graag wil.
Maakt het wat uit dan wat ermee gebeurt, het gebeurt toch al danst men de horlepiep!quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?
voelt ge zich aangesprokenquote:Op vrijdag 15 april 2016 21:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie noem jij tokkies sta je toevallig voor de spiegel?
Nee helemaal niet maar waar denkt gij waar er meer van zijn en welke mensen de economie maken?quote:
En dan nog wie denk je welke het voormekaar gekregen hebben dat het land hier zo was als dat het was?quote:
Ja. Eerlijk zijn we niet echt. Dat is het probleem ook wel bij democratie.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wel maar Nederland mag het opgestoken wijsvingertje al een hele ruime tijd niet gebruiken, niet wat betreft democratie en niet wat betreft de rechtstaat. Het kan zeker slechter maar het kan eveneens beter.
Waarom heeft 61% NEE! gestemd tegen dit associatieverdrag. Juist omdat dit verdrag erop is gericht de portemonnee van multinationals en oligarchen te spekken. De gewone burger wordt deelname binnen dit monopolistisch spel ontnomen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Aha, "handel drijven". Dus je wilt een samenwerking waar alleen multinationals wat aan hebben maar waar de gewone burger niet van profiteert. Dat is dan duidelijk.
Feitenvrije nonsens wederomquote:Op zaterdag 16 april 2016 10:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom heeft 61% NEE! gestemd tegen dit associatieverdrag. Juist omdat dit verdrag erop is gericht de portemonnee van multinationals en oligarchen te spekken. De gewone burger wordt deelname binnen dit monopolistisch spel ontnomen.
Ja.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom heeft 61% NEE! gestemd tegen dit associatieverdrag. Juist omdat dit verdrag erop is gericht de portemonnee van multinationals en oligarchen te spekken. De gewone burger wordt deelname binnen dit monopolistisch spel ontnomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |