abonnement Unibet Coolblue
pi_161405048
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com
pi_161406856
Fantastische TT _O_
Shake Shack :9~ :9~ :9~ Nu al trek in. Dat is echt het eerste wat ik ga eten als ik in de USA ben over ruim 4 maanden (ga eerst een paar dagen naar DC, daarna naar NY)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161428674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:57 schreef MissJ het volgende:
Fantastische TT _O_
Shake Shack :9~ :9~ :9~ Nu al trek in. Dat is echt het eerste wat ik ga eten als ik in de USA ben over ruim 4 maanden (ga eerst een paar dagen naar DC, daarna naar NY)
Peanut butter shake _O_
Ik was laatst in Tokyo en bij die Shake Shack hebben ze helemaal geen peanut butter shake -O-
pi_161430235
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:31 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Peanut butter shake _O_
Ik was laatst in Tokyo en bij die Shake Shack hebben ze helemaal geen peanut butter shake -O-
Peanut butter shake? OMG :9~ Die ken ik nog niet, maar klinkt erg smakelijk.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 14:01:21 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161445141
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Vakantie *O*
Ik wil de Niagara falls zien, dus Toronto neem ik dan ook maar mee.

Wanneer ga je?
Zie deze reactie nu pas :@

Ik ga in oktober, dus dat duurt nog wel even ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 14:02:03 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161445149
Over shakes gesproken... Ik ben er net achter gekomen dat ik lactose intolerant ben. Zijn er een beetje goeie lactosevrije opties in de VS of is dat daar nog niet zo doorgedrongen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161447263
Ik ga volgende maand voor het eerst naar New York (met eerst nog twee dagen IJsland O+). Ik heb vijf volle dagen in NY, en vlieg de zesde dag dan 's avonds terug. En nu heb ik last van lichte keuzestress. Heb net wat oude topics doorgelezen en daar ben ik in elk geval niet de enige in. :+ Wil eigenlijk ook wel een concert meepakken, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
pi_161447340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:02 schreef MaJo het volgende:
Over shakes gesproken... Ik ben er net achter gekomen dat ik lactose intolerant ben. Zijn er een beetje goeie lactosevrije opties in de VS of is dat daar nog niet zo doorgedrongen?
Beetje nieuwsgierig maar hoe kom je daar achter??
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 16:13:28 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161447956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:41 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Beetje nieuwsgierig maar hoe kom je daar achter??
Eigenlijk al mijn hele leven buikpijn/diarree. Dit werd steeds erger en toen op advies van de huisarts tijdelijk een lactosevrij dieet gevolgd. Al mijn klachten waren verdwenen! Toen ik de lactose weer invoerde waren alle klachten weer terug dus werd het vermoeden bevestigd ^O^ Denk jij het ook te hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 15-04-2016 16:28:25 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 15 april 2016 @ 16:26:48 #10
414785 sirdanilot
pi_161448232
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eigenlijk al mijn hele leven buikpijn/diarree. Dit werd steeds erger en toen op advies van de huisarts tijdelijk een lactosevrij dieet gevolgd. Al mijn klachten waren verdwenen! Toen ik de lactose weer invoerde waren alle klachten weer terug dus werd het vermoeden bevestigd ^O^ Denk jij het meteen ook te hebben?
Wacht even hoor, je hebt je hele leve al buikpijn en diarree en je bent nu pas naar de dokter gegaan? :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 16:28:03 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161448263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wacht even hoor, je hebt je hele leve al buikpijn en diarree en je bent nu pas naar de dokter gegaan? :') :')
Uh nee :? Ik heb mijn leven lang al onderzoeken en het werd altijd op spastische darm gegooid. Nu ik echt niks meer binnenhield werd dit geopperd. Rijkelijk laat, dat wel. Maar hou je aannames dus even voor je :{w
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 15 april 2016 @ 16:28:42 #12
414785 sirdanilot
pi_161448272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:02 schreef MaJo het volgende:
Over shakes gesproken... Ik ben er net achter gekomen dat ik lactose intolerant ben. Zijn er een beetje goeie lactosevrije opties in de VS of is dat daar nog niet zo doorgedrongen?
Dit is sowieso al niet zo een heel slimme vraag.
Je zou toch moeten weten dat de VS juist voorop loopt in al die domme voedselhypes. Soja, chia zaad, bloemkool, boerenkool, quinoa etc. Als het hip is, is het niet áán te slepen in de VS.

Dus ja natuurlijk kun je daar je soja latte of soya shake krijgen. Zeker in New York, of all places.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 15-04-2016 21:54:07 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 15 april 2016 @ 16:29:37 #13
414785 sirdanilot
pi_161448283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uh nee :? Ik heb mijn leven lang al onderzoeken en het werd altijd op spastische darm gegooid. Nu ik echt niks meer binnenhield werd dit geopperd. Rijkelijk laat, dat wel. Maar hou je aannames dus even voor je :{w
Als je spastische darmen hebt, ga je toch sowieso al testen welk voedsel je wel en niet binnenkan houden, en daar is melk ook een potentiele voor lijkt me.

Maar goed het is inderdaad off topic.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 16:32:25 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161448335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is sowieso al niet zo een heel slimme vraag.
Je zou toch moeten weten dat de VS juist voorop loopt in al die domme voedselhypes. Soja, chia zaad, bloemkool, boerenkool, quinoa etc. Als het hip is, is het niet áán te slepen in de VS.

Dus ja natuurlijk kun je daar je soja latte of soya shake krijgen. Zeker in New York, of all places.

Voedselhypes en lactosevrije producten zijn twee hele verschillende dingen. Dat betekent niet dat je meteen aan de soja zit hoor :') Hier in Nederland heb je zuivelproducten waar de lactose uitgehaald is. Of ze in de VS zo ver zijn weet ik niet. In Duitsland en België zijn ze namelijk ook stukken verder op dit gebied dan in Nederland.

Ik ga een maand naar de VS/Canada waarvan 4 dagen NY. Het was meer een algemene vraag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je spastische darmen hebt, ga je toch sowieso al testen welk voedsel je wel en niet binnenkan houden, en daar is melk ook een potentiele voor lijkt me.

Maar goed het is inderdaad off topic.
Melk is op de een of andere manier nooit geopperd. Wel glutenallergie en suikerziekte.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fogel op 15-04-2016 21:54:54 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161448649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

:') Het gaat me juist om de tussenliggende gebieden. Je bent wel van het chargeren zeg :')
Gewoon negeren die gast.

Maar volgens mij moet je hier wel heel veel producten kunnen vinden.
Ze hebben volgens mij in NY wel veel vestigingen hoe dat elders is weet ik niet zo. Beetje de Marqt van NY volgens mij. Ook wel veel foodie hipsters. Maar ze hebben denk ik wel de spullen die je zoekt.
http://www.wholefoodsmarket.com/
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 15 april 2016 @ 17:29:57 #16
414785 sirdanilot
pi_161449381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

:') Het gaat me juist om de tussenliggende gebieden. Je bent wel van het chargeren zeg :')
Weet je wat het is?

Je vraagt of je lactosevrije productne kunt krijgen in een topic over New York. Staat duidelijk in de topic titel. Laat New York nou net hét walhalla van de foodiehipsters zijn, waar je alles kunt krijgen wat op voedselgebied te vinden is, van raw food tot kosher tot allerlei exotische Aziatische keukens etc.

Later zeg je er pas bij dat het niet over new york gaat, maar je zegt ook niet waar wel. Als je nou vraagt 'kan ik in Cleveland een lactose vrije mikshake krijgen?' is dat al iets minder dom ( al is het antwoord daarop natuurlijk ook volmondig 'ja').

[ Bericht 2% gewijzigd door Fogel op 15-04-2016 21:55:46 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161449707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eigenlijk al mijn hele leven buikpijn/diarree. Dit werd steeds erger en toen op advies van de huisarts tijdelijk een lactosevrij dieet gevolgd. Al mijn klachten waren verdwenen! Toen ik de lactose weer invoerde waren alle klachten weer terug dus werd het vermoeden bevestigd ^O^ Denk jij het ook te hebben?
Nee :P maar hoor wel meer mensen erover en te lui om t te googlen. Wel vervelend voor je...
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:58:52 #18
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_161449810
Ga maandag. :)
Eerste keer new York. Heb de newyorkcitypass aangeschaft.
Denk dat ik er voor de eerste keer dan wel een aardige indruk van heb gekregen.

Zin in!! *O*
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:12:59 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161451347
quote:
Ga maandag. :)
Eerste keer new York. Heb de newyorkcitypass aangeschaft.
Denk dat ik er voor de eerste keer dan wel een aardige indruk van heb gekregen.

Zin in!! *O*
Super! Alvast veel plezier!

[ Bericht 14% gewijzigd door Fogel op 15-04-2016 21:56:16 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161451375
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Ga maandag. :)
Eerste keer new York. Heb de newyorkcitypass aangeschaft.
Denk dat ik er voor de eerste keer dan wel een aardige indruk van heb gekregen.

Zin in!! *O*
Prepare to be amazed!
Be brave. Be kind.
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 21:57:26 #21
45833 crew  Fogel
pi_161456765
Offtopic geneuzel en reacties daarop zijn weggehaald.
Reageer normaal of reageer niet. Persoonlijke aanvallen zijn ongewenst.

Game on, over New York ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 23:51:18 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161460337
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:57 schreef Fogel het volgende:
Offtopic geneuzel en reacties daarop zijn weggehaald.
Reageer normaal of reageer niet. Persoonlijke aanvallen zijn ongewenst.

Game on, over New York ^O^
^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:13:03 #23
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_161471836
Iemand ervaring met stappen in new York? Lees zo dat de Cielo club toch de place to be is?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_161599969
Over drie weken vertrekken we voor 6 dagen naar NYC.

Zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien, de planning is nu als volgt:

Donderdag, aankomst hotel +- 13.30.

Madison Square Garden + park
Flatiron building (langslopen)
Via 5th avenue lopen langs empire state
The Morgen Library & Museum (langslopen, misschien bezoeken)
Bryant park
Grand Central
Times Square (macy’s, alle winkels)

Vrijdag:

10.00 Boottocht rond manhattan
High line wandeling
Chelsea market
Meatpacking district wandelen
Greenwich village wandelen?
19.00 uur honkbal wedstrijd New York Yankees - Chicago White Sox (half uur reizen vanaf hotel)

Zaterdag:

09.00 Boottocht naar vrijheidsbeeld
Battery park (berlin wall, the sphere)
Wall street (financial district, charging bull)

--------------------------Rest komt maandag. (st.pauls, one world trade)

Brooklyn bridge

18.30 Top of the Rock (2 uur)
Paley Park (waterval)

Zondag:

10.00 Central Park (fietstour)
Roosevelt Island Aerial Tramway
Shop till u drop? Victoria secret? Century 21 store (vlakbij st pauls chapel)

Musical?

Maandag:

09.45 Freedom tower geboekt
9/11 museum ?
WTC station
St. Pauls chapel
Irish hunger memorial
City hall park (New York city hall)

19:39 terugvliegen. Uur of 16.00 naar het vliegveld vertrekken.
  donderdag 21 april 2016 @ 13:24:04 #25
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161600312
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar de tip geven dat je je vooral niet moet gaan haasten. Wij hadden de eerste keer NYC ook zo'n heel druk schema ingepland. Zijn uiteindelijk maar aan 75% toegekomen en we moesten daarbij enorm haasten. We hadden zelfs 7 dagen in de stad zelf. Neem vooral de tijd om tegen jezelf te zeggen dat je echt in NYC bent en doe gewoon waar je die dag de meeste zin in hebt. Je gaat toch niet alles zien. Beste advies wat ik voor je heb :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161600981
Zou zondag lekker de hele dag in Central Park doorbrengen. Zelf een rondje wezen rennen, fietsen en daarna lekker op een dekentje wat zitten drinken en eten, was echt heerlijk.

Ben verder benieuwd of je de eerste dag je hele lijstje gaat halen.

Zou zeker het 9/11 museum gaan bekijken en een keer een rooftop bar bezoeken.
Niet teveel kleren meenemen en lekker daar inkopen doen.

Als laatst niet vergeten naar Shake Shack te gaan ;)
pi_161601321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar de tip geven dat je je vooral niet moet gaan haasten. Wij hadden de eerste keer NYC ook zo'n heel druk schema ingepland. Zijn uiteindelijk maar aan 75% toegekomen en we moesten daarbij enorm haasten. We hadden zelfs 7 dagen in de stad zelf. Neem vooral de tijd om tegen jezelf te zeggen dat je echt in NYC bent en doe gewoon waar je die dag de meeste zin in hebt. Je gaat toch niet alles zien. Beste advies wat ik voor je heb :)
Zal het proberen :P dankje
pi_161601331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:54 schreef vanpers het volgende:
Zou zondag lekker de hele dag in Central Park doorbrengen. Zelf een rondje wezen rennen, fietsen en daarna lekker op een dekentje wat zitten drinken en eten, was echt heerlijk.

Ben verder benieuwd of je de eerste dag je hele lijstje gaat halen.

Zou zeker het 9/11 museum gaan bekijken en een keer een rooftop bar bezoeken.
Niet teveel kleren meenemen en lekker daar inkopen doen.

Als laatst niet vergeten naar Shake Shack te gaan ;)
Thanks for the tips!
pi_161606904
Best een druk programma op de dag van aankomst, ik zou dat niet volhouden denk ik :')
En macys ligt dichter in de buurt van Madison square garden dan Times Square ;)

9/11 museum zou ik zeker doen
pi_161607901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:58 schreef Max-Westerman het volgende:
Best een druk programma op de dag van aankomst, ik zou dat niet volhouden denk ik :')
En macys ligt dichter in de buurt van Madison square garden dan Times Square ;)

9/11 museum zou ik zeker doen
ok top!
  Moderator zaterdag 23 april 2016 @ 12:29:02 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161648189
Het valt me op dat mensen vaak een hele dagplanning hebben. Ik vind dat zo weinig spontaan :@ ik maak altijd een lijst met dingen die ik wil zien in een stad en kijk dan per dag waar we zin in hebben. Het is vaak ook afhankelijk van het weer of hoe je je voelt wat je die dag gaat doen. Of is dat voor NY echt anders en is het handiger om wel zo'n planning te maken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161649706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:29 schreef MaJo het volgende:
Het valt me op dat mensen vaak een hele dagplanning hebben. Ik vind dat zo weinig spontaan :@ ik maak altijd een lijst met dingen die ik wil zien in een stad en kijk dan per dag waar we zin in hebben. Het is vaak ook afhankelijk van het weer of hoe je je voelt wat je die dag gaat doen. Of is dat voor NY echt anders en is het handiger om wel zo'n planning te maken?
Op zich eens. Al wordt mijn dit-wil-ik-in-elk-geval-in-New-York-gaan-zien-lijst nu wel dermate lang, dat ik denk dat ik die een beetje moet gaan structureren. Vooral om te voorkomen dat ik uiteindelijk aan heel veel niet toekom, terwijl dat anders met wat slimmer plannen waarschijnlijk wel was gelukt.
pi_161650341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:29 schreef MaJo het volgende:
Het valt me op dat mensen vaak een hele dagplanning hebben. Ik vind dat zo weinig spontaan :@ ik maak altijd een lijst met dingen die ik wil zien in een stad en kijk dan per dag waar we zin in hebben. Het is vaak ook afhankelijk van het weer of hoe je je voelt wat je die dag gaat doen. Of is dat voor NY echt anders en is het handiger om wel zo'n planning te maken?
Ik vind een planning wel handig, zodat je de dingen een beetje efficiënt aan kunt pakken.

Wat is bij elkaar in de buurt? Wat is wanneer open? Wat zijn de entreeprijzen (sommige musea zijn bijv een avond in de week gratis)? Je zult waarschijnlijk ook voor een aantal dingen al van tevoren gereserveerd hebben. Het scheelt een hoop tijd als je dat een beetje op elkaar afstemt. Anders zit je de halve dag in de metro.
pi_161651757
Inderdaad heb je veel vantevoren gereserveerd ivm rijen. Dus daar ben je al aan gebonden.
pi_161651828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:26 schreef kreuk050 het volgende:
Inderdaad heb je veel vantevoren gereserveerd ivm rijen. Dus daar ben je al aan gebonden.
Als ik kijk naar jouw programma valt dat nogal mee. Je gaat vooral rondwandelen en shoppen, zo te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 16:31:52 ]
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:31:52 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161651846
Ik vind het ook altijd zo'n stress/druk meebrengen als je hele rooster al klaarstaat en je je daaraan moet houden. Groot voorstander van lekker spontaan op de dag zelf bepalen wat je wil zien. Een lijstje met must-sees kan geen kwaad en het kan geen kwaad vooraf uit te zoeken op welke dagen bepaalde dingen open zijn, maar ik zou niet meteen een heel schema maken. Dan zie je alsnog bijna alles, maar ben je wel veel meer ontspannen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161651849
Klopt wel beetje, behalve boottocht en boottocht naar vrijheidsbeeld en fietstour en one tower en rockeffeler center tower die heb ik allemaal geboekt.
pi_161651873
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het ook altijd zo'n stress/druk meebrengen als je hele rooster al klaarstaat en je je daaraan moet houden. Groot voorstander van lekker spontaan op de dag zelf bepalen wat je wil zien. Een lijstje met must-sees kan geen kwaad en het kan geen kwaad vooraf uit te zoeken op welke dagen bepaalde dingen open zijn, maar ik zou niet meteen een heel schema maken. Dan zie je alsnog bijna alles, maar ben je wel veel meer ontspannen.
En andere mensen vinden het juist weer heel geruststellend als ze van tevoren al ongeveer weten wat ze op welke dag willen doen en dat het dan allemaal makkelijk op elkaar aansluit. :)
pi_161651915
Sommige dingen heb ik al vast staan, en ik probeer ook altijd zoveel mogelijk dingen te doen die toch in de buurt liggen.

Maar bepaalde dingen kun je gewoon niet altijd plannen.. het weer kan je hele planning verpesten :')
  Moderator zaterdag 23 april 2016 @ 17:48:32 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161653090
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind een planning wel handig, zodat je de dingen een beetje efficiënt aan kunt pakken.

Wat is bij elkaar in de buurt? Wat is wanneer open? Wat zijn de entreeprijzen (sommige musea zijn bijv een avond in de week gratis)? Je zult waarschijnlijk ook voor een aantal dingen al van tevoren gereserveerd hebben. Het scheelt een hoop tijd als je dat een beetje op elkaar afstemt. Anders zit je de halve dag in de metro.
Maar die dingen noteer ik ook allemaal, wat bij elkaar in de buurt ligt en of er op bepaalde dagen iets bijzonders is. Maar alsnog kijk ik dan ter plekke waar we zin in hebben :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:19:45 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161655000
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:34 schreef k_man het volgende:

[..]

En andere mensen vinden het juist weer heel geruststellend als ze van tevoren al ongeveer weten wat ze op welke dag willen doen en dat het dan allemaal makkelijk op elkaar aansluit. :)
Uiteraard, dat ontken ik ook niet :) Is maar net wat je zelf fijner vind!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 24 april 2016 @ 17:19:58 #42
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_161677055
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:29 schreef MaJo het volgende:
Het valt me op dat mensen vaak een hele dagplanning hebben. Ik vind dat zo weinig spontaan :@ ik maak altijd een lijst met dingen die ik wil zien in een stad en kijk dan per dag waar we zin in hebben. Het is vaak ook afhankelijk van het weer of hoe je je voelt wat je die dag gaat doen. Of is dat voor NY echt anders en is het handiger om wel zo'n planning te maken?
Klopt, hebben wij ook zo gedaan. Wij hadden op een gegeven moment zo'n pijn in onze voeten dat we weer lang lopen en in een lange rij staan niet trokken.
Gewoon per dag bekeken wat we wilden doen en alles gezien wat we wilden zien.

Plan niet te veel op een dag. Het gaat allemaal toch niet zo snel als je wilt. Afstanden zijn groot. Metro veel genomen en nog veel gelopen. En als je onderweg iets leuks tegenkomt moet je ook tijd hebben daar van te genieten ipv hup, door te moeten ivm je planning.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_161677412
Wij maken een lijstje wat we willen doen en zien dan per dag wat we op het lijstje afstrepen.

Bij een eerste keer wellicht wel eecht plannen maar daarna niet meer doen
Hooray for boobies!
pi_161741068
Iemand ervaring met een hotel hebben in Queens? En dan bedoel ik eigenlijk vooral: hoe is de buurt, kan je daar als vrouw alleen in de avond over straat zeg maar?
Heb namelijk een gloednieuw hotel daar op het oog voor een erg prettige prijs. Met dakterras en fantastisch uitzicht op de skyline van Manhattan _O_ Gaat om het LIC hotel, adres 44-04 21st Street, Long Island City.
http://www.lichotelny.com/

Ben nu 4 keer in New York geweest en heb tot nu toe elke keer in hotels in Manhattan gezeten. Zeer goed bevallen, ben daarom een beetje "bang" om in een hotel buiten Manhattan te gaan zitten. Bang dat dat tegenvalt ofzo.

[ Bericht 11% gewijzigd door MissJ op 26-04-2016 23:21:40 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161741670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:03 schreef MissJ het volgende:
Iemand ervaring met een hotel hebben in Queens? En dan bedoel ik eigenlijk vooral: hoe is de buurt, kan je daar als vrouw alleen in de avond over straat zeg maar?
Heb namelijk een gloednieuw hotel daar op het oog voor een erg prettige prijs. Met dakterras en fantastisch uitzicht op de skyline van Manhattan _O_ Gaat om het LIC hotel, adres 44-04 21st Street, Long Island City.
http://www.lichotelny.com/

Ben nu 4 keer in New York geweest en heb tot nu toe elke keer in hotels in Manhattan gezeten. Zeer goed bevallen, ben daarom een beetje "bang" om in een hotel buiten Manhattan te gaan zitten. Bang dat dat tegenvalt ofzo.
Ziet er goed uit! Van de 3 keer NY heb ik de laatste 2 keer in een hotel in Long Island City gezeten en dat is prima bevallen, zou het zo weer doen. Ik ben daar 's avonds/'s nachts gewoon over straat gegaan (vanaf metrostation) en me nooit onveilig gevoeld, maar kan dat natuurlijk moeilijk inschatten voor iemand anders. De buurt is vrij rustig, voornamelijk is het gewoon een woonwijk met her en der wat bedrijven en lichte industrie en een paar kleine winkels/restaurants. En er zijn veel hotels gebouwd de laatste 5-8 jaar.

Vooral de prijs/kwaliteit is gewoon een stuk beter dan op Manhattan zelf (voor $100 per nacht heb je een prima kamer) en met de metro zit je in 15 minuten ook op Times Square.
pi_161741822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Van de 3 keer NY heb ik de laatste 2 keer in een hotel in Long Island City gezeten en dat is prima bevallen, zou het zo weer doen. Ik ben daar 's avonds/'s nachts gewoon over straat gegaan (vanaf metrostation) en me nooit onveilig gevoeld, maar kan dat natuurlijk moeilijk inschatten voor iemand anders. De buurt is vrij rustig, voornamelijk is het gewoon een woonwijk met her en der wat bedrijven en lichte industrie en een paar kleine winkels/restaurants. En er zijn veel hotels gebouwd de laatste 5-8 jaar.

Vooral de prijs/kwaliteit is gewoon een stuk beter dan op Manhattan zelf (voor $100 per nacht heb je een prima kamer) en met de metro zit je in 15 minuten ook op Times Square.
Ok, klinkt goed. Ik voel me niet zo heel snel onveilig volgens mij, dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde zal ervaren als jij.
In welke hotels in Long Island City heb jij gezeten?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161742376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:30 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok, klinkt goed. Ik voel me niet zo heel snel onveilig volgens mij, dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde zal ervaren als jij.
In welke hotels in Long Island City heb jij gezeten?
Sleep Inn in 2010 (heette toen Howard Johnson) en Ramada in 2012.
pi_161747769
Ik ben in 2012 ook in een hotel op Long Island City geweest. Top plek. Paar metro haltes en je bent op de hoek van 5th en central park. Ideaal dus. Mijn vriendin vond toen savonds in Manhatten soms wat "onveiliger" dan het laatste stukje lopen van de metrohalte naar het hotel.
pi_161753364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Sleep Inn in 2010 (heette toen Howard Johnson) en Ramada in 2012.
die ga ik ook even bekijken ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161753387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:23 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben in 2012 ook in een hotel op Long Island City geweest. Top plek. Paar metro haltes en je bent op de hoek van 5th en central park. Ideaal dus. Mijn vriendin vond toen savonds in Manhatten soms wat "onveiliger" dan het laatste stukje lopen van de metrohalte naar het hotel.
Klinkt goed! Had inderdaad ook al gezien dat je binnen no time op 5th / Central Park bent. Helemaal geweldig, dat is namelijk mijn favoriete stuk van Manhattan O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161754453
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:05 schreef MissJ het volgende:

[..]

Klinkt goed! Had inderdaad ook al gezien dat je binnen no time op 5th / Central Park bent. Helemaal geweldig, dat is namelijk mijn favoriete stuk van Manhattan O+
Mijne ook en daar ben je echt zo. Ideaal is dat.
pi_161755600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:30 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok, klinkt goed. Ik voel me niet zo heel snel onveilig volgens mij, dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde zal ervaren als jij.
In welke hotels in Long Island City heb jij gezeten?
Nesva Hotel is mij ook erg goed bevallen. Goedkoop, maar goed en schoon en prima locatie in de buurt van 3 metrostations voor verschillende lijnen.
pi_161759562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:56 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nesva Hotel is mij ook erg goed bevallen. Goedkoop, maar goed en schoon en prima locatie in de buurt van 3 metrostations voor verschillende lijnen.
dank voor de tip ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:23:01 #54
39793 Moody
el moody
pi_161996710
Ik zit van 13 t/m 18 juni in New York. Toevallig medemensen die dan ook gaan? :P

[ Bericht 34% gewijzigd door Moody op 07-05-2016 22:30:57 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:21:46 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161998238
10 tot 16 juni hier :) Al zijn we al wel op 4 juni in de USA. Gaan eerst naar Washington voor 5 dagen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:01:43 #56
39793 Moody
el moody
pi_161999359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
10 tot 16 juni hier :) Al zijn we al wel op 4 juni in de USA. Gaan eerst naar Washington voor 5 dagen.
Check :) Tot dan! Hopelijk is het beter weer dan nu.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 8 mei 2016 @ 00:02:21 #57
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161999372
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:01 schreef Moody het volgende:

[..]

Check :) Tot dan! Hopelijk is het beter weer dan nu.
Ga ik wel van uit ^^ En anders brengen we het goede weer gewoon mee!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162035322
Ik ga a.s. donderdag t/m maandag. Hoe denken jullie over het weer? Niet zo mooi als hier he...
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 08:28:16 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162054207
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:52 schreef kreuk050 het volgende:
Ik ga a.s. donderdag t/m maandag. Hoe denken jullie over het weer? Niet zo mooi als hier he...
het wordt in Nederland dit weekend 11 graden dus zo goed is het hier ook niet meer ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162064454
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:52 schreef kreuk050 het volgende:
Ik ga a.s. donderdag t/m maandag. Hoe denken jullie over het weer? Niet zo mooi als hier he...
Ik zou zeggen check Weeronline ofzo ;)
Mijn weer-app zegt iig dat het behoorlijk goed weer is in de periode dat jij gaat: zo tussen de 18 en 23 graden en zonnig of half bewolkt. Alleen op vrijdag regen.
Groet, Miss Paulusma :P

Enne, heel veel plezier! Ga je voor het eerst?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 21:35:22 #61
39793 Moody
el moody
pi_162073553
Dingen zoals West Village, Lower Manhattan, Top o/t Rocks, Madison Garden (Billy Joel), Brooklyn Bridge (& Park), China Town, Midtown wandeling, Times Square, Broadway show (Book of Mormon), Highline walk, Chelsea market, fietstocht, Central Park etc. staan in de planning. Daarbij ook ruimte voor improvisatie gelaten uiteraard.

Ik zit een beetje met een aantal dingen die ik wil bezoeken en/of ik ze van mijn lijstje kan schrappen.

- Governor's Island. We doen verder geen boottochten. Lady Liberty laten we ook links liggen, omdat het simpelweg te toeristisch is. Wellicht is Governor's Island wel een leuke minder toeristische intermezzo?

- Metro line 7 naar Flushing. Dit zou een mooie manier zijn om Queens te zien en het "echte" Chinatown te bezoeken. Mooie rit boven de grond.

- Roosevelt Tram Line. Wel lollig, maar is dit echt leuk om te doen?

- Omgeving Coney Island. Mid June is het altijd prettig weer om even uit te waaien, daarom had ik een half dagje strand / coney island bedacht. Daarbij zal het ook wel weer een commerciële bende zijn met teveel dagjesmensen en te weinig echt leuke dingen.

Wie verlicht me?

[ Bericht 3% gewijzigd door Moody op 10-05-2016 21:59:15 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162086641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:00 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik zou zeggen check Weeronline ofzo ;)
Mijn weer-app zegt iig dat het behoorlijk goed weer is in de periode dat jij gaat: zo tussen de 18 en 23 graden en zonnig of half bewolkt. Alleen op vrijdag regen.
Groet, Miss Paulusma :P

Enne, heel veel plezier! Ga je voor het eerst?
Haha ja dankje! Ik check elke dag wel weeronline, ziet er goed uit :)

Is mn tweede keer, in 2009 ook geweest in november, zin in!
Dag mevrouw Paulusma :P
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:37:00 #63
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_162290366
let op: vliegen vanaf Oslo - NYC vanaf 226,- retour :)

https://ticketspy.nl/deal(...)en-nu-nooit-va-e226/

ik ga mss wel ff met de verkiezingen 5 - 12 november!

naar oslo vlieg je voor 50,- met transavia
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_162384475
KLM heeft nu een actie, rechtstreeks vanaf 470 euro (boekbaar t/m 24 mei). Geboekt voor oktober, eerste keer O+

[ Bericht 5% gewijzigd door ZwarteMagika op 21-05-2016 19:04:03 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:21:25 #65
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162386693
Wij gaan over twee weken (al hebben we eerst vijf dagen in Washington), yay!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 20:50:34 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162387551
Gisteren crown tickets geboekt voor het Vrijheidsbeeld. Lijkt me toch wel bijzonder om van binnen te zien O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162388601
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:50 schreef MaJo het volgende:
Gisteren crown tickets geboekt voor het Vrijheidsbeeld. Lijkt me toch wel bijzonder om van binnen te zien O+
Is wel tof ja
Toen ik daar was liet zo een ranger de kroon schudden :D
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:08:15 #68
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_162390057
Ja MaJo dat is tof! Wel heul klein en een smalle trap haha
  zaterdag 21 mei 2016 @ 22:12:32 #69
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162390163
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:50 schreef MaJo het volgende:
Gisteren crown tickets geboekt voor het Vrijheidsbeeld. Lijkt me toch wel bijzonder om van binnen te zien O+
Skip Ellis island niet, dat vond ik stiekem het tofste van die trip!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 21 mei 2016 @ 22:34:49 #70
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_162390848
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:47 schreef ZwarteMagika het volgende:
KLM heeft nu een actie, rechtstreeks vanaf 470 euro (boekbaar t/m 24 mei). Geboekt voor oktober, eerste keer O+
Dank voor de tip, geboekt voor februari! 6e x 😎
pi_162391181
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Dank voor de tip, geboekt voor februari! 6e x 😎
Hmm ik dacht dat die prijs maar tot oktober was?
  Redactie Frontpage zaterdag 21 mei 2016 @ 22:47:08 #72
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_162391267
Vliegtickets: Aanbiedingen gelden t/m 23 mei 2016. Reisperiode: 28 mei t/m 16 juni 2016 en 23 augustus 2016 t/m 31 maart 2017. Klik op de prijs om te zien wanneer je kunt reizen voor dit tarief. Een boeking voor dit tarief kan niet worden gewijzigd. Gelimiteerd aantal stoelen beschikbaar. Tarieven zijn vanaf-prijzen + ¤10 boekingskosten (excl. evt. creditcardtoeslag).
pi_162394574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:47 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vliegtickets: Aanbiedingen gelden t/m 23 mei 2016. Reisperiode: 28 mei t/m 16 juni 2016 en 23 augustus 2016 t/m 31 maart 2017. Klik op de prijs om te zien wanneer je kunt reizen voor dit tarief. Een boeking voor dit tarief kan niet worden gewijzigd. Gelimiteerd aantal stoelen beschikbaar. Tarieven zijn vanaf-prijzen + ¤10 boekingskosten (excl. evt. creditcardtoeslag).
oh...
verleidelijk...
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 09:09:47 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162397487
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:17 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Is wel tof ja
Toen ik daar was liet zo een ranger de kroon schudden :D
Huh hoe zit dat dan? :D

Oompa we gaan zeker ook naar Ellis Island. Vond dat 15 jaar geleden ook heel indrukwekkend :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162397726
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Huh hoe zit dat dan? :D

Oompa we gaan zeker ook naar Ellis Island. Vond dat 15 jaar geleden ook heel indrukwekkend :Y
dat inderdaad! en wat ik mij nog steeds herinner is de vloer, rood/bruine tegeltjes waar je op bepaalde punten kan zien waar de wachtrijen waren in een diep verleden dmv slijtage en uitdieping O+
Hooray for boobies!
pi_162402206
Ik ga in juni weer een keer naar NYC toe, maar dan wil ik deze keer ook Boston gaan meepakken, specifiek voor de 'whale watching'.

Iemand tips hiervoor? Welke organisatie is het beste, zijn er bepaalde dagen waarop het minder druk is?
BlaBlaBla
pi_162406545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:50 schreef MaJo het volgende:
Gisteren crown tickets geboekt voor het Vrijheidsbeeld. Lijkt me toch wel bijzonder om van binnen te zien O+
Is heel bijzonder ja! Heb dat vorig jaar gedaan. Bereid je wel alvast voor op heel veel trappen die ook steeds smaller worden. Alleen dat al vond ik echt een belevenis :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_162412757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Skip Ellis island niet, dat vond ik stiekem het tofste van die trip!
Wat vond je daar zo bijzonder aan? Wij waren in een kwartier weer op de boot :p
  zondag 22 mei 2016 @ 20:13:38 #79
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162414726
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:12 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Wat vond je daar zo bijzonder aan? Wij waren in een kwartier weer op de boot :p
Ik vond het zowel een mooi eiland en ik vond het heel cool om te zien hoe de Europeanen naar de US gingen, een goed inzicht in de oorsprong van de moderne VS.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_162420369
Vanmiddag bij de Shake Shack _O_ gegeten. Die in de Grand Central Terminal.
pi_162421057
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 22:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Vanmiddag bij de Shake Shack _O_ gegeten. Die in de Grand Central Terminal.
:9~
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_162422145
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 22:29 schreef MissJ het volgende:

[..]

:9~
Allemachtig wat een heerlijke burgers. Daarnaast zit trouwens een vestiging van Magnolia. Te gekke cupcakes.
pi_162441631
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 22:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Allemachtig wat een heerlijke burgers. Daarnaast zit trouwens een vestiging van Magnolia. Te gekke cupcakes.
Ja echt he, goddelijk zijn ze! Het is het eerste wat ik heb gegeten toen ik afgelopen november in NY aankwam :D En dat gaat nu weer gebeuren (ga in augustus) :9~

En Magnolia's bakery OMG, dat is ook echt té lekker ja :9~

Nog een aanrader: de cheesecakes van Junior's :9~ In Manhattan zit er 1 op Broadway, ter hoogte van 45th St / 7th Ave.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_162442311
Heeft er hier iemand ervaring met housetrip.com? Ik wil liever een appartementje dan een hotel, maar weet niet welke verhuursites ik nou kan vertrouwen.. (al zal de betrouwbaarheid wrs meer met de verhuurder te maken hebben dan de website zelf)
pi_162452364
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:56 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ja echt he, goddelijk zijn ze! Het is het eerste wat ik heb gegeten toen ik afgelopen november in NY aankwam :D En dat gaat nu weer gebeuren (ga in augustus) :9~

En Magnolia's bakery OMG, dat is ook echt té lekker ja :9~

Nog een aanrader: de cheesecakes van Junior's :9~ In Manhattan zit er 1 op Broadway, ter hoogte van 45th St / 7th Ave.
Bedankt voor de tip; ik ga straks even kijken. Vanavond trouwens bij Mighty Quinn's gegeten.

pi_162485992
Iemand ervaring met goeie Airbnb's in Manhattan?
pi_162488357
Hoi allemaal! In oktober ga ik weer naar NYC, deze keer met 2 kinderen (die er nog nooit geweest zijn) van 7 en 11. Ik vroeg me af of iemand tips heeft voor specifieke dingen om te doen en te eten met kinderen (zag hierboven al een en ander om te eten)? We gaan zeker naar het american museum of natural history!
pi_162497551
Ellen Stardust Diner op Broadway!
pi_162497810
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Huh hoe zit dat dan? :D

Oompa we gaan zeker ook naar Ellis Island. Vond dat 15 jaar geleden ook heel indrukwekkend :Y
Volgens mij ging hij op de leuning van de trap staan en hield hij zich aan pilaren vast.. En toen begon hij een beetje gek te doen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:49 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal! In oktober ga ik weer naar NYC, deze keer met 2 kinderen (die er nog nooit geweest zijn) van 7 en 11. Ik vroeg me af of iemand tips heeft voor specifieke dingen om te doen en te eten met kinderen (zag hierboven al een en ander om te eten)? We gaan zeker naar het american museum of natural history!
Ellens stardust zal wel leuk net kinderen zijn idd.
De ihop kunnen ze ook wel waarderen denk ik

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 20:36:02 ]
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 20:58:24 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162498628
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:34 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Volgens mij ging hij op de leuning van de trap staan en hield hij zich aan pilaren vast.. En toen begon hij een beetje gek te doen :')

Ben benieuwd of we ook zo'n gek hebben :D _O-

quote:
Ellens stardust zal wel leuk net kinderen zijn idd.
De ihop kunnen ze ook wel waarderen denk ik

iHop heb ik nog steeds spijt van dat we daar twee jaar geleden niet zijn geweest. Serieuze ruzie ook nog met man over gehad die niet wilde gaan toen en dat we de volgende zouden pakken. Nou die kwamen we dus niet meer tegen :') Deze keer gaan we daar dus zeker heen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162502382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ben benieuwd of we ook zo'n gek hebben :D _O-

[..]

iHop heb ik nog steeds spijt van dat we daar twee jaar geleden niet zijn geweest. Serieuze ruzie ook nog met man over gehad die niet wilde gaan toen en dat we de volgende zouden pakken. Nou die kwamen we dus niet meer tegen :') Deze keer gaan we daar dus zeker heen _O-
Bij ons was het de vorige keer ook niet gelukt. Ook harde woorden over gevallen. Deze keer dus wel!
pi_162502419
Oh en straks weer naar de Shake _O_ Shack _O_
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:29:37 #93
39793 Moody
el moody
pi_162504225
Als ik dit topic lees, snap ik waarom 60% van de Amerikanen te dik zijn :P

Maar goed, Shake Shack it is! Moet het toch eens proberen :)

Halal Guys schijnt ook een dingetje te zijn. Het proberen waard?

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162504850
Ik heb ze zien staan, het is vlak bij het MoMA. Er stond toen echter ook een kolossale rij, dus niet geprobeerd. Maar ja, de rij zal er niwt voor niets zijn. :)
pi_162505538
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef k_man het volgende:
Ik heb ze zien staan, het is vlak bij het MoMA. Er stond toen echter ook een kolossale rij, dus niet geprobeerd. Maar ja, de rij zal er niwt voor niets zijn. :)
Ik zeg nu dat ik het wil proberen, maar als ik daar ben ga ik echt niet een uur in de rij staan voor een broodje drap :')

Dan meteen de vraag; Waar kun je goed eten zonder lange wachtrijen?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162506901
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:15 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik zeg nu dat ik het wil proberen, maar als ik daar ben ga ik echt niet een uur in de rij staan voor een broodje drap :')

Dan meteen de vraag; Waar kun je goed eten zonder lange wachtrijen?
Ik zou me niet tezeer laten afschrikken door wachtrijen. Ik heb deze week al in heel wat wachtrijen gestaan, maar er wordt behoorlijk hard gewerkt en de doorlooptijd is gewoon goed.
  donderdag 26 mei 2016 @ 05:59:53 #97
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_162507264
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:29 schreef Moody het volgende:
Als ik dit topic lees, snap ik waarom 60% van de Amerikanen te dik zijn :P

Maar goed, Shake Shack it is! Moet het toch eens proberen :)

Halal Guys schijnt ook een dingetje te zijn. Het proberen waard?

[ afbeelding ]
Ja hoor, prima eten voor weinig geld.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_162507362
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:29 schreef Moody het volgende:
Als ik dit topic lees, snap ik waarom 60% van de Amerikanen te dik zijn :P

Maar goed, Shake Shack it is! Moet het toch eens proberen :)

Halal Guys schijnt ook een dingetje te zijn. Het proberen waard?

[ afbeelding ]
En dan komt er eind dit jaar waarschijnlijk ook nog een cheesecake factory in NY :9~ _O_

Halal guys is wel prima, en die lange rij die verdwijnt redelijk snel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2016 06:57:32 ]
pi_162597079
Airberlin heeft Dusseldorf - New York (en retour) vandaag in de aanbieding voor 300 euro ^O^

Edit: en de aanbieding is alweer afgelopen :@

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2016 19:31:46 ]
  zondag 5 juni 2016 @ 16:27:33 #100
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162764354
Misschien dat dit een stomme vraag is, maar kan het zo snel niet online vinden. :P

Als ik nu een wedstrijd van de Yankees bezoek, is dan een toegangskaartje (gekocht via de site van de Yankees of een andere site) voldoende? Of moet ik, net als veel hogere competitiewedstrijden hier in NL, ook nog iets van een clubcard ofzo hebben?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162765030
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:27 schreef KaBuf het volgende:
Misschien dat dit een stomme vraag is, maar kan het zo snel niet online vinden. :P

Als ik nu een wedstrijd van de Yankees bezoek, is dan een toegangskaartje (gekocht via de site van de Yankees of een andere site) voldoende? Of moet ik, net als veel hogere competitiewedstrijden hier in NL, ook nog iets van een clubcard ofzo hebben?
toegangskaartje is genoeg
  zondag 5 juni 2016 @ 17:11:08 #102
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162765085
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:08 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

toegangskaartje is genoeg
Thanks. Ff kaartje zoeken *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162766163
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:11 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Thanks. Ff kaartje zoeken *O*
Wanneer ga je? Dag van match zelf is vaak veel goedkoper (Stubhub) dan ver vooruit boeken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 juni 2016 @ 18:07:58 #104
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162766232
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:03 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wanneer ga je? Dag van match zelf is vaak veel goedkoper (Stubhub) dan ver vooruit boeken.
Zat te kijken voor 22 juli.
Scheelt dat heel veel? (Ook voor de ietwat betere plekken?)
Meestal durf ik dat niet aan, om op goed geluk die kant op te gaan. :') :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162766280
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:07 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Zat te kijken voor 22 juli.
Scheelt dat heel veel? (Ook voor de ietwat betere plekken?)
Meestal durf ik dat niet aan, om op goed geluk die kant op te gaan. :') :@
Als je dat niet aandurft moet je idd gewoon je plekje nu boeken! Dan heb je je ticket al en weet je iig zeker waar je zit! Ook geen probleem. Zo duur is mlb ook niet :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 juni 2016 @ 18:15:36 #106
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162766367
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:10 schreef RipCity het volgende:

[..]

Als je dat niet aandurft moet je idd gewoon je plekje nu boeken! Dan heb je je ticket al en weet je iig zeker waar je zit! Ook geen probleem. Zo duur is mlb ook niet :)
En zo vaak ben ik ook niet in New York natuurlijk. :+
Maar thanks voor de tip iig. Ga het ff overwegen. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162786106
Ben op vrijdagavond geweest bij de yankees- chicago white sox. We zaten aan de overkant van de grote tribune. Het was saai, ze verloren met 1-7 en er was geen sfeer...
pi_162852024
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:50 schreef kreuk050 het volgende:
Ben op vrijdagavond geweest bij de yankees- chicago white sox. We zaten aan de overkant van de grote tribune. Het was saai, ze verloren met 1-7 en er was geen sfeer...
Baseball lijkt mij ook saai.
Ik zat er vorig jaar te denken om een wedstrijd te bezoeken maar toch maar niet gedaan.

Ik ben wel al eens naar een wedstrijd van de Knicks geweest maar dat was ook niet echt mijn ding :P
Een NHL wedstrijd bijwonen lijkt mij pas fantastisch ^O^
pi_162855969
Denk ook eens aan de NY Mets. prijzen van stukken goedkoper, kleiner stadion en meer sfeer. Of nog beter 1 niveau lager, dat is erg vermakelijk!
Hooray for boobies!
pi_162858374
Zijn er nog goede restaurants in NY die jullie zouden aanbevelen? :)

Speciale hippe tentjes die bijvoorbeeld een unieke frozen yoghurt of iets anders verkopen mag ook!

Ik wil de culinaire wereld in NY wat beter leren ontdekken :)
BlaBlaBla
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:46:43 #111
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162864835
Morgen zitten we in NYC! Nu in Washington sinds afgelopen zaterdag. Kan niet wachten 😄 Iemand ervaring met de Brooklyn promenade? Schijnt een mooie uitzichtplek te zijn richting Manhattan. Is het uitzicht de moeite waard?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162864912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Morgen zitten we in NYC! Nu in Washington sinds afgelopen zaterdag. Kan niet wachten 😄 Iemand ervaring met de Brooklyn promenade? Schijnt een mooie uitzichtplek te zijn richting Manhattan. Is het uitzicht de moeite waard?
Absoluut een bezoekje waard
Lekker op een bankje naar de skyline kijken
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:08:39 #113
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_162865290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Morgen zitten we in NYC! Nu in Washington sinds afgelopen zaterdag. Kan niet wachten 😄 Iemand ervaring met de Brooklyn promenade? Schijnt een mooie uitzichtplek te zijn richting Manhattan. Is het uitzicht de moeite waard?
Ja zeker doen :) de metro erheen pakken, lekker zitten in de parkjes enzo dan de Brooklyn bridge terug lopen!
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:23:49 #114
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162865613
Tof! Thanks 👍
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162865684
mocht je over de brug terug willen lopen, er is geen trap o.i.d. direct bij de promenade. loop even stukje omhoog (5 minuten?) met de weg mee, daar vind je het voetpad de brug op ^O^
Hooray for boobies!
pi_162936875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
mocht je over de brug terug willen lopen, er is geen trap o.i.d. direct bij de promenade. loop even stukje omhoog (5 minuten?) met de weg mee, daar vind je het voetpad de brug op ^O^
Sowieso mogen ze wel wat shortcuts naar die promenade maken, wat een klere end lopen :P
  zondag 12 juni 2016 @ 16:28:05 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162946437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
mocht je over de brug terug willen lopen, er is geen trap o.i.d. direct bij de promenade. loop even stukje omhoog (5 minuten?) met de weg mee, daar vind je het voetpad de brug op ^O^
Toppie! We gaan later vandaag die kant op. Het weer lijkt er goed voor 😄
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:12:51 #118
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162996012
Heerlijke dag in New York (vandaag Central Park en Top of the Rock gezien):


Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163016035
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijke dag in New York (vandaag Central Park en Top of the Rock gezien):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ _O_ Prachtige foto's. Veel plezier nog!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163016339
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijke dag in New York (vandaag Central Park en Top of the Rock gezien):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto's O+
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 22:21:43 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163019263
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijke dag in New York (vandaag Central Park en Top of the Rock gezien):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow _O_ krijg echt zin om naar New York te gaan O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:07:11 #122
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163023318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow _O_ krijg echt zin om naar New York te gaan O+
Herkenbaar, en ik ben in New York :P

En thanks allemaal! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter woensdag 15 juni 2016 @ 06:12:34 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_163024335
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijke dag in New York (vandaag Central Park en Top of the Rock gezien):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+

Ik wil terug, het is weer veel te lang geleden. ;(
  zondag 19 juni 2016 @ 22:41:23 #124
39793 Moody
el moody
pi_163150213
Net terug. Korte impressie. Op verzoek zal ik nog wat foto's posten :)

Main advice
Pak een hotel / appartement buiten midtown. Wij zaten in New Jersey (Exchange Place). Geweldig uitzicht op de skyline 's avonds. Nadeel was wel dat je de PATH moet nemen, waar je soms een kwartier op moet wachten. Mijn tip zou zijn om iets te pakken in lower Manhattan of east/west village. Betere prijzen, rustiger slapen en ontbijten dan in mid-town. Met de metro ben je overal in een kwartier.

Positief
- Aardige mensen, soms fake, maar blijven wel aardig.
- Schoon! Behalve de wc's, die zijn ranzig..what nou greatest nation on earth :P
- Op midtown na een vrij rustige stad. Wat nou wachtrijen voor musea en ferry's? Dikke onzin als je een beetje uit de spits blijft.
- Grote diversiteit in rassen en geloven zonder problemen. Noot: De Chinezen schijnen hier de lastposten te zijn, omdat ze in rap tempo delen van de stad overnemen.
- Daarbij: Eten in China Town is een must. Vanessa Dumplings was top en kost geen drol.
- Weinig junkfood. NYC heeft volgens mij minder Mac's dan een Europese hoofdstad. De nadruk ligt meer op healthy food.
- Brooklyn, Brooklyn park, Brooklyn bridge. Neem de metro naar Brooklyn (bijv. metro Court St) en ga rondwandelen in Brooklyn. Het was voor ons een van de hoogtepunten van de reis. Heerlijk rustig en prachtige architectuur. Vriendelijk en ongehaast. Daarna via het park en de brug terug naar Manhattan.
- Rondwandelen en dan vooral in de villages. Dan beleef je hier en daar het New York uit de jaren '20 en '30 (Godfather e.d.)
- Top of the Rock. Beter dan het uitzicht vanaf Empire State Building om de simpele reden dat je het Empire State Building kan zien. Ook prachtig gelegen t.o.v. Central Park. We hadden vooraf tickets geboekt en konden zonder te wachten doorlopen.
- Omgeving WTC. Je kan hier mooie plaatjes schieten, voornamelijk omdat het One World Trade Center nogal aanwezig is in het straatbeeld. Gigantisch gebouw met gigantisch station eronder.

Negatief
- Junkfood is goedkoop, goed eten is duur. Healthy food is helemaal hot in NYC, maar je moet er wel voor willen betalen. Geen idee of de overheid hier iets mee doet??
- De dingen die vooral super-duper-amazing zouden moeten zijn, waren dat voor ons niet. De tocht naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld hebben we op de laatste dag toch maar gedaan. Geen spijt, maar het was ook geen must. Ellis Island is leuk, maar het Vrijheidsbeeld kun je ook prima vanuit Brooklyn met telelens schieten. Niet doen als je maar 3 of 4 dagen in NYC bent.
- De native New Yorkers doen soms/vaak minachtend tegen toeristen. Ze denken blijkbaar dat New York kan overleven zonder toeristen. Hun ouders waren zelf ook gasten in dit land, doet ff normaal.
- Midtown vermijden als je er niet moet zijn. Toeristen zijn gefocust op dit deel van de stad. Loop langs Empire State Building, Grand Central, Times Square e.d. en zoek dan iets anders. Lijkt op Disney Land, niet het New York dat ik wilde zien in ieder geval.
- Central Park is niet geweldig. Het is groot, maar ook weinig te beleven door de week. Dikke vette tip: Ga alleen in het weekend Central Park bezoeken, anders is het en vrij suf park (kan er niets meer van maken)
- We hebben het Museum of Natural History bezocht, maar dat was de moeite niet echt waard. Na alle indrukken die je in NYC opdoet, is dit wel een downer. Gewoon een simpel natuurmuseum met hier en daar wat leuke exposities. Niet iets om een halve dag aan te besteden als je tijd kostbaar is.
Als je wel gaat, let op de tip hieronder :P
-Dikke vette tip: Koop genen NYC pass oid. D De wachttijden zijn veel groter dan wanneer je gewoon een kaartje koopt.

Tips
- Ga een broodje eten bij Pret a Manger tegenover het Empire State building. Lekker eten met uitzicht op het gebouw voor een tientje. Sowieso is Pret a Manger een dikke tip als je niet steeds zin hebt om 's avonds op de wc te zitten.
- Highline. Leuke wandeling, al ben je na 1,5 uur al klaar. Vergeet niet af te dalen voor Chelsea Market, dat staat slecht aangegeven! Tip: Neem de highline van zuid naar noord, dus beginnen bij Gansevoort St.
- Fietsen huren! Fietsen stelt geen drol voor in Manhattan als Nederlander. Gewoon doen. Pak de Citibiki en plan een leuke route. Wij hebben de route langs west-Manhattan genomen (fietspad). Tip: Wel ff stoppen bij rood, want niet elke cabby trapt op de rem voor een fietser :D
- Broadway show pakken. Maakt niet uit welke, ff vooraf boeken en opgaan in de sfeer.
- Dikke vette tip: Als je het Museum of Natural History gaat bezoeken, neem dan de ingang aan de zijkant (Planetarium). Geen wachtrijen en beide delen zijn verbonden, dus je kan het hele museum bezoeken. Werd ons ingefluisterd door een hotdog-verkoper :P
- Als je perse Ellis Island en Statue wilt bezoeken, ga dan via Liberty Park New Jersey. Was voor ons een kwartiertje lopen en vrijwel geen wachttijd op een vrijdagmiddag. Daarbij kun je dan meteen de skyline meepikken vanuit Jersey City, mooier dan vanaf Manhattan zelf uiteraard :)
- Halal Guys. Wees er op tijd bij (voor 18u) en je kunt zonder wachtrij je eten kopen. Was best lekke voor streetfood en cheap. Niet wereldschokkend, zoals TripAdvisor ons wil laten geloven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 20-06-2016 01:09:27 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:02:17 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163184183
Wij zijn ook al weer een paar dagen terug. Mis de stad nu al weer. Wij verbleven in een hotel genaamd ''The Michelangelo'', op twee minuten lopen van Times Square. Is ons uitstekend bevallen, want we waren op loopafstand van Top Of the Rock, Times Square, Central Park en nog wat bezienswaardigheden, terwijl het hotel zelf heel goed geïsoleerd was..je hoorde niet dat je op twee minuten afstand van Times Square zat om het zo maar eens te zeggen.

We hebben vooral de ''standaard'' dingen gezien, dus daar valt weinig over te zeggen...kennen jullie allemaal al wel. Brooklyn Heights vonden we ook een grote aanrader. Heerlijk om daar een paar uurtjes rond te lopen en Brooklyn in te gaan. Top of the Rock vonden wij ook deze keer het hoogtepunt (no pun intended :P). Het uitzicht daar is echt fantastisch. Central Park hebben we meerdere malen bezocht. Was best wel warm, dus het was daar beter uit te houden dan elders. Daarnaast is het er zo mooi! Enorm veel mooie plaatjes geschoten. Net na de vakantie een DSLR fototoestel gekocht, goede timing. Maar iPhones maken tegenwoordig ook al wel aardige plaatjes (zie boven).

Gegeten hebben we vooral bij grote keten waar we goede ervaringen mee hebben. Hardrock Cafe heeft heerlijke grote porties (voor relatief weinig) en we zijn ook bij een afgelegen Panda Express geweest. Orange chicken <3

Broadway hadden wij in 2014 bezocht (Lion King), was ons nu net iets teveel geld om daar nog eens naartoe te gaan. Andere voorstellingen spraken ons net wat minder aan, dus voor ons ook het geld niet helemaal waard.

Maar we willen nu alweer terug, helemaal met het huidige weer in NL :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163201048
Mooie verslagen _O_

Moody, dank voor de tips, daar heb zelfs ik wat aan. Ga over 2 maanden voor de 5e keer *O*
Wil deze keer ook veel van Queens (ik ga op Long Island City verblijven) en Brooklyn gaan bekijken. Vorige keren namelijk voornamelijk in Manhattan gebleven. Wordt tijd om veel meer te gaan ontdekken!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163231172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:01 schreef MissJ het volgende:
Mooie verslagen _O_

Moody, dank voor de tips, daar heb zelfs ik wat aan. Ga over 2 maanden voor de 5e keer *O*
Wil deze keer ook veel van Queens (ik ga op Long Island City verblijven) en Brooklyn gaan bekijken. Vorige keren namelijk voornamelijk in Manhattan gebleven. Wordt tijd om veel meer te gaan ontdekken!
Veel plezier!

Ik heb het gevoel dat NYC echt een hype is geworden. Maar vermijd je de toeristische meuk, dan heb je zeker een mooie tijd. (hoeft ik je natuurlijk niet te vertellen :P)
We hadden er in de jaren '30 heen gemoeten, dan waren de skyscrapers nog van steen en kamerprijzen nog normaal.

Maar goed, ik zou over 10 jaar best nog eens willen terugkeren. Als je ziet wat ze nu aan het bouwen zijn, zal de skyline er dan weer totaal anders uitziet. Materialisme 4 president! Alleen vrees ik dat de stad an sich dan nog minder echt zal zijn.....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_163280106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:03 schreef Moody het volgende:

[..]

Veel plezier!

Ik heb het gevoel dat NYC echt een hype is geworden. Maar vermijd je de toeristische meuk, dan heb je zeker een mooie tijd. (hoeft ik je natuurlijk niet te vertellen :P)
We hadden er in de jaren '30 heen gemoeten, dan waren de skyscrapers nog van steen en kamerprijzen nog normaal.

Maar goed, ik zou over 10 jaar best nog eens willen terugkeren. Als je ziet wat ze nu aan het bouwen zijn, zal de skyline er dan weer totaal anders uitziet. Materialisme 4 president! Alleen vrees ik dat de stad an sich dan nog minder echt zal zijn.....
Dank je!
Heb de uber toeristische dingen allemaal al gedaan en gezien, dus dat scheelt :P
Ben ook wel benieuwd ja naar hoe het er over 10 jaar zal zijn..
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163308149
Ik ben ook alweer een weekje terug uit NYC, als tip wil ik nog wel meegeven dat de app Yelp zeer handig is bij het vinden van een leuke en goede eetplek.

@Moody, als je het Vrijheidsbeeld gaat bezoeken, dan moet je natuurlijk wel de kroon reserveren, dat maakt het bezoek wel bijzonder ook al ben je er maar 3/4 dagen :) . Ik ben dat overigens vergeten te doen, maar wij zijn gewoon langs de bewaker gesneakt toen hij even de andere kant op keek :+
BlaBlaBla
pi_163309550
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:34 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben ook alweer een weekje terug uit NYC, als tip wil ik nog wel meegeven dat de app Yelp zeer handig is bij het vinden van een leuke en goede eetplek.

@Moody, als je het Vrijheidsbeeld gaat bezoeken, dan moet je natuurlijk wel de kroon reserveren, dat maakt het bezoek wel bijzonder ook al ben je er maar 3/4 dagen :) . Ik ben dat overigens vergeten te doen, maar wij zijn gewoon langs de bewaker gesneakt toen hij even de andere kant op keek :+
Imo voegt kroon niks toe.
pi_163310906
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Imo voegt kroon niks toe.
Vond ik juist wel. Alleen al om al die smalle trappen omhoog te moeten vond ik al een belevenis. En gewoon, het idee dat je in de kroon van hét Vrijheidsbeeld bent O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163459967
Hoi allen! Ik vertrek over een kleine week richting New York, om van daaruit naar Phoenix te gaan. Ik heb het zo gepland met de tickets dat ik 's middags rond 15:30 aankom in Newark, en de volgende dag rond 15:15 weer vertrek. Nu kun je je afvragen: 'heeft dat wel zin', maar het is voor mij puur bedoeld als extraatje en om een eerste indruk te krijgen van New York. Omdat ik toch zoveel mogelijk wil zien van de stad, heb ik het een en ander voor mezelf uitgestippeld. Wat vinden jullie ervan?

18:00 - Hostel Jazz on Columbus (vlakbij Central Park)
- 57 St - 7 Av naar Rector Street Station (00:30)
18:30 - Wallstreet (vanaf Charging Bull naar Brooklyn Bridge lopen)
19:00 - Brooklyn Bridge (half oversteken waarschijnlijk, nog niet zeker)
20:00 - Lopen naar Chinatown / Little Italy (pizza eten)
- Canal St - Grand Central (00:20)
21:00 - Via Grand Central en Bryant Park naar Top of the Rock lopen
21:30 - Top of the Rock
22:30 - Via Broadway en Times Square terug naar hostel (20 min)

Ik weet het - het is krap en volgepland. Ik ben zelf ook niet zo van het vol plannen, maar ik vind dat ik er nu wel gebruik van moet maken. Tijden zijn ook meer bedoeld als richtlijn om te kijken of ik het allemaal kan redden in één avond.

De volgende ochtend wil ik rond 7-8 uur opstaan om vervolgens naar Central Park te lopen (5 min), ergens te ontbijten in de buurt en rond 11/12 uur naar EWR te gaan.

Op de terugweg naar Nederland heb ik een vergelijkbaar schema: ik kom dan 's morgens om 7 uur aan op EWR en ik vertrek 's avonds rond 21:00. Die tijd zou ik willen gebruiken om de High Line te lopen, en eventueel de Ferry naar Staten Island te pakken en een stukje Brooklyn te bezichtigen.

Hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik ben nog nooit in NY geweest dus misschien onderschat ik het wel enorm, maar een beetje drukte kunnen we wel aan. ;)
pi_163462135
Top of the Rock zou ik even controleren of de rij dan dicht gaat om 22.00 of dat de laatste om 22.00 naar boven mag.
Het kan een uurtje wachten zijn.

Persoonlijk denk ik dat je je jetlag wel onderschat, vergeet niet dat je Times Square om 04.30 uur NL tijd gaat bezoeken volgens je planning, aan de andere kant je kan er misschien zo kick van krijgen dat je het makkelijk afgaat.

De volgende ochtend om 08.00 opstaan willen we allemaal wel, denk dat je om 05.00 naar de ochtendshow zit te kijken ;)
Hell To The Liars
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:30:10 #134
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163464839
Ik denk dat je schema ietwat te positief is ingesteld. Je bent waarschijnlijk vermoeider dan gedacht en je hebt het wel heel erg volgepland. Leuk als het lukt hoor, maar ik betwijfel of het verstandig is. als je al voorrang wilt geven aan bepaalde plekken zou ik die geven aan Times Square, Top of the Rock (Empire State Building is mooi te zien vanaf Top of the Rock - EMB zelf vond ik veel minder dan Top of the Rock), Central Park en wellicht the Brooklyn Bridge. Dat zijn de hoogtepunten die ik aan zou doen, maar zou me verder niet zo haasten. Dan liever keertje terug om wat uitgebreider de stad in te duiken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163470506
Nou weet ik niet precies wanneer het donker wordt in New York, maar als het rond 21.30 uur niet al te licht meer is, zie je vanaf Top of the Rock natuurlijk wel een zwart Central Park gat. Vond het uitzicht bij nacht (wij gingen om 23.30 uur naar boven) vanaf het ESB wel erg wijs!
pi_163485789
Bedankt allemaal voor de tips. :)

Ik heb het schema wat aangepast door Wall St. te schrappen en daarnaast een ticket voor Top of the Rock te kopen om 21:30. Zo vermijd ik als het goed is eventuele wachtrijen. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang ik ongeveer moet rekenen voor de Rock?
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:33:26 #137
39793 Moody
el moody
pi_163592667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:58 schreef Rnnz het volgende:
(vanaf Charging Bull naar Brooklyn Bridge lopen)
Pak alleen midtown en laat lower Manhattan liggen. Te weinig tijd.
Gewoon rondwandelen, eten en sfeer snuiven. Iets plannen zoals Top o/t Rock is wellicht al riskant, omdat het wachtrijen kan bevatten.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_163597256
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:50 schreef kreuk050 het volgende:
Ben op vrijdagavond geweest bij de yankees- chicago white sox. We zaten aan de overkant van de grote tribune. Het was saai, ze verloren met 1-7 en er was geen sfeer...
Baseball is best leuk zolang het een Major League wedstrijd betreft. Deze worden in heel de VS live op tv uitgezonden. Heb er verschillende bezocht en stuk voor stuk geniaal qua sfeer.
pi_163598921
Was die van ons geen major league?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:21:17 #140
67174 Dos37
Come on Twente
pi_163599909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:19 schreef kreuk050 het volgende:
Was die van ons geen major league?
Zeker Yankees zijn zelf het meest succesvolle team ooit, al is het de laatste jaren wat minder.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator vrijdag 8 juli 2016 @ 23:59:16 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163614078
Ik heb voor mijn verjaardag tickets gekregen voor een Broadway show O+ Nu even uitzoeken welke het gaat worden. Ik denk Book of Mormon :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:50:17 #142
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163617453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:59 schreef MaJo het volgende:
Ik heb voor mijn verjaardag tickets gekregen voor een Broadway show O+ Nu even uitzoeken welke het gaat worden. Ik denk Book of Mormon :)
Lion King _O_ _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163617697
Heeft iemand ervaringen met WOW air?
Het zal wel geen KLM zijn, maar 2x 4 uur lijkt me fijner met tussenstop dan 8 uur met een andere .
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 10:49:30 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163617917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lion King _O_ _O_
Vind ik helemaal niks :@ ooit in Londen gezien en op de kostuums na vond ik er niets aan :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_163618377
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:18 schreef Rnnz het volgende:
Bedankt allemaal voor de tips. :)

Ik heb het schema wat aangepast door Wall St. te schrappen en daarnaast een ticket voor Top of the Rock te kopen om 21:30. Zo vermijd ik als het goed is eventuele wachtrijen. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang ik ongeveer moet rekenen voor de Rock?
Lastig te zeggen, ik ben er zelf uren op geweest. Ik zou met een verkorte wachtrij toch wel minimaal 1 uur reserveren. Het is goed om een planning te hebben voor zo'n kort bezoek, maar het reizen gaat je uiteindelijk toch wel meer tijd kosten dan je hebt gepland.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:58 schreef Rnnz het volgende:
Op de terugweg naar Nederland heb ik een vergelijkbaar schema: ik kom dan 's morgens om 7 uur aan op EWR en ik vertrek 's avonds rond 21:00. Die tijd zou ik willen gebruiken om de High Line te lopen, en eventueel de Ferry naar Staten Island te pakken en een stukje Brooklyn te bezichtigen.
Ik zou Staten Island skippen, waarom zou je daar heen gaan als je maar zo'n korte tijd in New York bent? High line zou ik ook overslaan, als het warm is is het niet echt relax om daar te lopen. Als je er heen gaat zou ik het zo inplannen dat je er in jouw geval 15min op bent en daarna even bij de Chelsea market wat gaat eten. Zo heel speciaal is de High Line namelijk niet.

Persoonlijk zou ik denk ik starten met de gele water taxi, 1 volledige route kost je 90 minuten en daarmee krijg je best een aardig beeld van New York (van de buitenkant natuurlijk), daarnaast is het erg relaxed als het mooi weer is. Je hoeft natuurlijk niet de hele rit uit te zitten.

Je stapt dan bijvoorbeeld bij punt 1 op en je stapt bij punt 4 uit en vandaar uit reis je weer naar boven toe. Dan zou je OWTC (alleen kijken, je hebt immers de Rockefeller dan al bezocht) en 9/11 Memorial-Monument kunnen meepikken, een stuk Wallstreet, een stuk 5th avenue en nog even kunnen Shake Shacken in het Madison Square park. Op die route zou je ook nog ooit ergens een winkel kunnen binnenlopen zoals bijv. mits je een thee liefhebber bent: Harney & Sons.



[ Bericht 8% gewijzigd door Soldier2000 op 09-07-2016 12:02:51 ]
BlaBlaBla
pi_163618509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:22 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, ik ben er zelf uren op geweest. Ik zou met een verkorte wachtrij toch wel 1 uur reserveren. Het is goed om een planning te hebben voor zo'n kort bezoek, maar het reizen gaat je uiteindelijk toch wel meer tijd kosten dan je hebt gepland.
Ik ben top of the rock op een zaterdag bij de opening wezen doen, was bijna niemand en toen duurde het al bijna een halfuur voordat ik boven stond
Hell To The Liars
pi_163619052
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben top of the rock op een zaterdag bij de opening wezen doen, was bijna niemand en toen duurde het al bijna een halfuur voordat ik boven stond
Inderdaad, als je naar de top of the rock gaat moet je gewoon meer dan 1 uur reserveren, daarnaast heeft het ook geen zin om daar maar 10 minuten rond te lopen, dan kun je beter iets anders gaan doen. Dan mis je de hele beleving.
BlaBlaBla
pi_163636877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Droopie het volgende:
Heeft iemand ervaringen met WOW air?
Het zal wel geen KLM zijn, maar 2x 4 uur lijkt me fijner met tussenstop dan 8 uur met een andere .
Geen ervaringen maar een snelle zoektocht op Google heeft mij er van weerhouden bij WOW te boeken. Verhalen van 36 uur vertraging zonder fatsoenlijke afhandeling ter plaatse en (uiteraard, want low-budget) overal voor bijbetalen... Nee, ik betaal wel iets meer voor een fatsoenlijke vlucht.

Nu geboekt voor ¤381,- retour met Delta/KLM vanaf Brussel.😉
pi_163637189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

daarnaast heeft het ook geen zin om daar maar 10 minuten rond te lopen, dan kun je beter iets anders gaan doen. Dan mis je de hele beleving.
Ik had het na 10 minuten wel gezien althans.
Maargoed ik was na 2 minuten in de kroon er ook wel klaar mee. Ik heb er misschien weinig mee...
pi_163683490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:22 schreef Soldier2000 het volgende:
Zo heel speciaal is de High Line namelijk niet.
Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_163683549
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Blue_note het volgende:
Imo voegt kroon niks toe.
Hahaha. Wij vonden het juist fantastisch om in de kroon te zijn.

Het lastige hier is dat iedereen tips geeft vanuit zijn eigen beleving, terwijl iedereen anders is en andere wensen heeft. Ik dacht dat ik het leuk zou vinden in de kroon en dat was het ook. Volg je gevoel in plaats van tips van iemand die hele andere dingen leuk vindt.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:20:34 #152
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163684103
Kom er net vorige maand vandaan, maar mis de stad nu alweer. Je voelt je daar helemaal tot leven komen :D

quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

Fantastisch filmpje trouwens :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163697735
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

Mooi filmpje! Het is een mooi en uniek park, maar ik vond het uiteindelijk niet zo bijzonder als zoals het omschreven word. Maar je hebt in je onderstaande reply helemaal gelijk, je kunt het beste je eigen hoogtepunten uitkiezen. Ik deel overigens je mening over de kroon wel, ik vond het geweldig.
BlaBlaBla
pi_163708482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Fantastisch filmpje trouwens :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:48 schreef Soldier2000 het volgende:
Mooi filmpje!
Dank! :).
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_163712817
Super leuk om jullie filmpje te zien. Leuke shots! Ik wil wwer terug!

Zit nu thuis in onzekerheid na een geannuleerde vlucht. Spannenddd!!
Be brave. Be kind.
pi_163723146
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

Fantastisch filmpje _O_
Die Gossip girl intro O+ en zag een paar Gossip girl locaties ook O+ Empire hotel enzo (Chuck *; hihi) Love it!

Ik ga volgende maand weer *O* Wordt mijn 5e keer O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163723710
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

Leuk filmpje. _O_

Binnenkort ook weer een weekje NY plannen. :9
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 13:31:53 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163731288
Ik wil ook eens naar New York toe. Lijkt me een prachtige stad.
Hoe zit het daar eigenlijk met de veiligheid? Met name 's avonds?

The Bronx is wel iets dat je moet mijden lijkt me :')
quote:
The Bronx is de onveiligste wijk van New York City met veel armoede en een bovengemiddelde hoeveelheid criminaliteit. Vooral de wijken net ten noorden van Manhattan, grenzend aan de Harlem River, kunnen ronduit gevaarlijk zijn. De toerist die argeloos met zijn of haar fotocamera rondzwaait zal op z'n minst de aandacht trekken van buurtbewoners, en de kans is reëel dat er een overval volgt.
:')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_163731559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:58 schreef MissJ het volgende:
Die Gossip girl intro O+ en zag een paar Gossip girl locaties ook O+ Empire hotel enzo (Chuck *; hihi) Love it!
Ik moet eerlijk bekennen dat Amerika me nooit (en nog steeds niet) getrokken heeft, tot ik Gossip Girl begon te bingen en verliefd werd op New York. Daarom stond die hele trip er een beetje in het teken van. We hebben inderdaad gelogeerd in het Empire (wat ik overigens zéker geen enorme aanrader zou noemen). We hebben iets gegeten op de trappen van 't Met, we zijn naar Sleep No More geweest (dat toneelstuk waarbij het publiek rondloopt met witte maskers op), hebben natuurlijk even hét beeld van Serena die aankomt op Grand Central nagemaakt en hebben cocktails gedronken in de Boom Boom Room ( *;. mega aanrader, maar neem wel voldoende pla$tic mee :o.) ook bekend als Top of the Standard, bovenin het Standard Hotel.

Oh, ennnnnnnn... We wilden ook nog de straat van de Humphrey's loft in Brooklyn opzoeken. Eerst eindeloos verdwaald. Ergens op een site stond dat het adres Water Street was. Nou, in Water Street was niks te zien. Toen zag ik op Google Maps dat er ook aan de andere kant van de brug ook een Water Street was (whut??) dus wij daarheen gewandeld en daar was het ook niet. Het was vet warm, dus toen hebben we het er maar bij gelaten. Toen ik thuis verder op onderzoek ging bleek dat we dat pand weldegelijk gevonden hadden, zonder het te weten. :D.



D'oh!
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:56:46 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163731731
Gossip Girl _O_ ook een van de redenen waarom ik NYC zo graag wou zie. Eerste keer NYC ook veel van die locaties opgezocht. Als enige verschil vind ik de USA in het algemeen al helemaal mijn ding. Prachtige steden en natuur die een hoge WOW factor heeft. Op die plek bij de bridge zijn wij ook geweest :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163740281
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:31 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil ook eens naar New York toe. Lijkt me een prachtige stad.
Hoe zit het daar eigenlijk met de veiligheid? Met name 's avonds?

The Bronx is wel iets dat je moet mijden lijkt me :')

[..]

:')
Manhattan is veiliger dan Amsterdam :Y
Ben er vorig jaar alleen naar toe geweest.
En ik wilde de Bronx ook graag zien, gewoon een taxi gepakt en me ergens in de Bronx laten afzetten :D

Ik heb daar een paar uren lekker rond gelopen 8-)
Alleen raad ik je af om daar de "toerist" uit te hangen, niet met foto camera`s op je buik enz.
Gewoon lopen alsof je daar woont ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_163740525
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:46 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat Amerika me nooit (en nog steeds niet) getrokken heeft, tot ik Gossip Girl begon te bingen en verliefd werd op New York. Daarom stond die hele trip er een beetje in het teken van. We hebben inderdaad gelogeerd in het Empire (wat ik overigens zéker geen enorme aanrader zou noemen). We hebben iets gegeten op de trappen van 't Met, we zijn naar Sleep No More geweest (dat toneelstuk waarbij het publiek rondloopt met witte maskers op), hebben natuurlijk even hét beeld van Serena die aankomt op Grand Central nagemaakt en hebben cocktails gedronken in de Boom Boom Room ( *;. mega aanrader, maar neem wel voldoende pla$tic mee :o.) ook bekend als Top of the Standard, bovenin het Standard Hotel.

Oh, ennnnnnnn... We wilden ook nog de straat van de Humphrey's loft in Brooklyn opzoeken. Eerst eindeloos verdwaald. Ergens op een site stond dat het adres Water Street was. Nou, in Water Street was niks te zien. Toen zag ik op Google Maps dat er ook aan de andere kant van de brug ook een Water Street was (whut??) dus wij daarheen gewandeld en daar was het ook niet. Het was vet warm, dus toen hebben we het er maar bij gelaten. Toen ik thuis verder op onderzoek ging bleek dat we dat pand weldegelijk gevonden hadden, zonder het te weten. :D.

[ afbeelding ]

D'oh!
Echt heel tof joh! Ik herkende alle Gossip Girl locaties in je filmpje O+ . Heb Gossip Girl inmiddels 3 keer gezien en ga de serie zeker nog vaker kijken. Voordat ik de eerste keer met Gossip Girl begon was ik al 1 keer in NY geweest, dus daardoor sprak de serie me nog meer aan denk ik.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163740597
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:31 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil ook eens naar New York toe. Lijkt me een prachtige stad.
Hoe zit het daar eigenlijk met de veiligheid? Met name 's avonds?

The Bronx is wel iets dat je moet mijden lijkt me :')

[..]

:')
Ik voel me zeer veilig in New York (en dan heb ik het over Manhattan). Ben er nu 4 keer geweest, waarvan 2 keer in mijn ééntje. Ook in mijn ééntje loop ik 's avonds met zeer veilig gevoel over straat en ook in bijv. de metro voelt dat zo.

In de Bronx ben ik 1x geweest, maar dat was alleen om naar het Yankees stadion te gaan. Wil daar trouwens wel een keer een tour gaan doen, maar ga dat dan wel georganiseerd doen, want weet niet of ik in mijn ééntje in de Bronx durf rond te lopen :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163741459
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:31 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil ook eens naar New York toe. Lijkt me een prachtige stad.
Hoe zit het daar eigenlijk met de veiligheid? Met name 's avonds?

The Bronx is wel iets dat je moet mijden lijkt me :')

[..]

:')
ik voel me altijd veilig in New York
Ik ben vorig naar nog in The Bronx geweest toen ik naar de dierentuin daar ging, er hang natuurlijk een andere sfeer dan in midtown maar ik voelde me er niet onveilig ofzo
pi_163741540
Jamaica Station vond ik eng, maar ik ben er 10 minuten geweest en kwam alleen aan via vliegtuig dus was eerste indruk

Rest in Manhattan vond ik veiliger dan een Rotterdam waar ik woonde
Hell To The Liars
pi_163743386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:48 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Mooi filmpje! Het is een mooi en uniek park, maar ik vond het uiteindelijk niet zo bijzonder als zoals het omschreven word. Maar je hebt in je onderstaande reply helemaal gelijk, je kunt het beste je eigen hoogtepunten uitkiezen. Ik deel overigens je mening over de kroon wel, ik vond het geweldig.
Ik ondersteun je mening. Ik vond het ook niet zo "amazing" als je overal leest. Je bent er ook vrij snel doorheen. Maar wel gewoon een grappig idee en de moeite waard om te bezoeken als je 4-5 dagen in NY bent.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_163743432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:36 schreef Droopie het volgende:
Jamaica Station vond ik eng, maar ik ben er 10 minuten geweest en kwam alleen aan via vliegtuig dus was eerste indruk

Rest in Manhattan vond ik veiliger dan een Rotterdam waar ik woonde
Schoner, veiliger en gemoedelijker dan Rotterdam inderdaad. Ondanks dat er 10x zoveel mensen wonen, toch knap. Onze grote steden (vooral A'dam en Den Haag) zijn authentieker en gezelliger, maar ook minder gemoedelijk en vooral een stuk vuiler.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 22:21:48 #168
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163744017
Wat is die grote hal uit dat filmpje op 1.54?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 14 juli 2016 @ 22:47:48 #169
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163744883
nvm
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_163752756
Je hebt 't al gevonden? Grand Central Terminal dus. :).
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  zondag 17 juli 2016 @ 13:32:00 #171
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_163805663
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

Super vet filmpje! En zag ik nu Arjen Lubach voorbij komen?
#FreeHat
pi_163825834
Hahaha, scherp! Hij was een vlog aan het opnemen op het dak van 't McKittrick Hotel en mijn man herkende hem (ik wist helemaal niet wie hele Arjen Lubach was). Maar uiteindelijk zijn we in die vlog terecht gekomen en daar heb ik die shots uit gejat. :D.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_163826604
Prima filmpje idd

En de kroon is idd tof, het is gewoon al gaaf dat je daar kan staan
  ESF Reporter woensdag 20 juli 2016 @ 10:03:11 #174
87554 Cee
Welluk?
pi_163874477
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:53 schreef Gellarboy het volgende:
Hahaha, scherp! Hij was een vlog aan het opnemen op het dak van 't McKittrick Hotel en mijn man herkende hem (ik wist helemaal niet wie hele Arjen Lubach was). Maar uiteindelijk zijn we in die vlog terecht gekomen en daar heb ik die shots uit gejat. :D.
Ik wilde het ook net vragen, was dat Lubach? :D Ja dus. Filmpje gekeken, erg leuk! Mooie shots ook, wat was dat met die gast met koptelefoon 's avonds, was dat een dealer?

Ik heb besloten om volgend jaar te gaan, ik zit constant te sparen voor verre reizen want er staat nog zo veel op m'n bucketlist (Australië, Zuid-Afrika, Japan) maar dan komt die hunkering naar NY weer opdoemen en *poef* daar gaat m'n spaargeld weer. :D

Het is deze week alweer 17 jaar geleden dat ik er voor het eerst was, terwijl ik het gevoel heb dat het hooguit 7 jaar is geweest.
pi_163879082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:03 schreef Cee het volgende:
wat was dat met die gast met koptelefoon 's avonds, was dat een dealer?
Ja, het leek ons leuk om stiekem onze drugsdeal daar te filmen. 8-).



Hahaha, nee. Dat zijn wij, met maskers op, in de straat bij Sleep No More. Binnen in het McKittrick Hotel was filmen stríct verboden en aangezien het wel een van de hoogtepunten van onze reis was hebben we het op deze manier gevisualiseerd. :). Het entree bewijs om 't hotel binnen te komen is een speelkaart, dat is wat ik aangeef.

quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Als je echt iets unieks wil kun je ook voor 'Sleep No More' kiezen. :).

Sleep No More is set in a building with five floors of theatrical action, putatively called the McKittrick Hotel, though with many rooms and features not normally associated with hotels, including those which resemble an antiquated lunatic asylum, doctor's offices, children's bedrooms, a cemetery, indoor courtyards, shops, a padded cell, a ballroom, taxidermist's menageries, and so on. The actors and their environment all adopt the dress, decor, and aesthetic style of the early 20th century, inspired by the shadowy and anxious atmosphere of film noir. The production "leads its audience on a merry, macabre chase up and down stairs, and through minimally illuminated, furniture-cluttered rooms and corridors." Audience members begin their journey in a fully operational lounge, the Manderley Bar, from which they enter an elevator that transports them to the major floors of the "hotel" and sometimes ejects audience members randomly, separating them from their friends.

Sleep No More tells the story of Macbeth, though the audience is given no programme and there is no speaking from either the actors or audience. The actors (unlike the audience members) wear no masks and perform in passionate, silent, group settings; solitary scenes; and, sometimes, choreographed dances. Audience members are instructed to remain silent and masked at all times once they have boarded the hotel's elevator up until the time they return to the Manderley Bar; however, they may move freely at their own leisure for up to three hours, choosing where to go and what to see, so that everyone’s journey is unique; they may also exit the premises at any point. Audience members may thus follow one or any of the actors throughout the performance, or they may independently explore the many rooms of the building; in groups or alone. The audience is also encouraged to investigate by opening drawers, examining the numerous written diaries, letters, and other props found throughout the set. Recorded music plays steadily throughout the building at all times."


[ Bericht 1% gewijzigd door Gellarboy op 20-07-2016 13:43:59 ]
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  ESF Reporter woensdag 20 juli 2016 @ 14:42:51 #176
87554 Cee
Welluk?
pi_163880351
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:37 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Ja, het leek ons leuk om stiekem onze drugsdeal daar te filmen. 8-).

[ afbeelding ]

Hahaha, nee. Dat zijn wij, met maskers op, in de straat bij Sleep No More. Binnen in het McKittrick Hotel was filmen stríct verboden en aangezien het wel een van de hoogtepunten van onze reis was hebben we het op deze manier gevisualiseerd. :). Het entree bewijs om 't hotel binnen te komen is een speelkaart, dat is wat ik aangeef.

Oké, ik zat er een klein beetje naast! :D :@

Bedankt voor de context, klinkt als een bijzondere ervaring, leuk dat jullie het op die manier toch hebben kunnen verwerken in de film!
pi_163901984
Wij hebben gisterenavond eindelijk onze lang geplande trip naar New York geboekt. Begin september gaan we en we verblijven in Crown Plaza, kruising 49th en broadway, lekker centraal dus en nog betaalbaar.

We zijn nu de planning aan het maken, we gaan een avond naar de Yankees en een avond naar de Mets (we hebben onze vliegtickets geboekt op basis van hun wedstrijden :@). We hebben echter nog wat avonden over en wellicht is er een leuke voorstelling waar we naar toe willen. Weet er iemand waar je een overzicht kan vinden van alle voorstellingen die op en om Broadway gespeeld worden? Evt. met goedkope tickets erbij, maar dat hoeft niet. Het is voorlopig vooral even kijken of er iets is wat uberhaupt onze interesse heeft.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:30:48 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163903024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:47 schreef koei het volgende:
Wij hebben gisterenavond eindelijk onze lang geplande trip naar New York geboekt. Begin september gaan we en we verblijven in Crown Plaza, kruising 49th en broadway, lekker centraal dus en nog betaalbaar.

We zijn nu de planning aan het maken, we gaan een avond naar de Yankees en een avond naar de Mets (we hebben onze vliegtickets geboekt op basis van hun wedstrijden :@). We hebben echter nog wat avonden over en wellicht is er een leuke voorstelling waar we naar toe willen. Weet er iemand waar je een overzicht kan vinden van alle voorstellingen die op en om Broadway gespeeld worden? Evt. met goedkope tickets erbij, maar dat hoeft niet. Het is voorlopig vooral even kijken of er iets is wat uberhaupt onze interesse heeft.
Leuk! Hoe lang gaan jullie?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 14:23:19 #179
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163905697
Is er ergens uitgebreide info te vinden over het Metro-systeem van NY?

Bijvoorbeeld waar je moet uitstappen voor de belangrijkste bezienswaardigheden?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_163912132
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Is er ergens uitgebreide info te vinden over het Metro-systeem van NY?

Bijvoorbeeld waar je moet uitstappen voor de belangrijkste bezienswaardigheden?
Dat kun je toch op elke plattegrond zien?
pi_163912259
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Is er ergens uitgebreide info te vinden over het Metro-systeem van NY?

Bijvoorbeeld waar je moet uitstappen voor de belangrijkste bezienswaardigheden?
gewoon Google maps gebruiken
pi_163913186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Leuk! Hoe lang gaan jullie?
5 nachten. M'n man is er al twee keer eerder geweest, dus ik mag bepalen wat we allemaal gaan doen!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:20:44 #183
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163913220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:18 schreef koei het volgende:

[..]

5 nachten. M'n man is er al twee keer eerder geweest, dus ik mag bepalen wat we allemaal gaan doen!
Gaaf. Goed aantal nachten ook wel! :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163914530
5 nachten zijn inderdaad een mooi aantal, genoeg te kiezen voor je.
Desnoods begin je dag 1 om 07.00 met times square en zeg je kijk nou de H&M is al open 😂
Hell To The Liars
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:43:51 #185
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_163915646
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:23 schreef onlogisch het volgende:
Is er ergens uitgebreide info te vinden over het Metro-systeem van NY?

Bijvoorbeeld waar je moet uitstappen voor de belangrijkste bezienswaardigheden?
New York heeft echt het meest simpele metrosysteem wat ik ooit heb gezien. Dat wijst zichzelf wel als je er bent. Alleen in het weekend is het soms opletten met omleidingen vanwege construction.

#FreeHat
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 21:47:24 #186
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163915762
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:43 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

New York heeft echt het meest simpele metrosysteem wat ik ooit heb gezien. Dat wijst zichzelf wel als je er bent. Alleen in het weekend is het soms opletten met omleidingen vanwege construction.

[ afbeelding ]
Dank :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 22 juli 2016 @ 03:44:17 #187
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_163920942
Morgen naar NY *O* Nu nog in Washington O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 07:10:46 #188
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163921276
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 03:44 schreef KaBuf het volgende:
Morgen naar NY *O* Nu nog in Washington O+
Hoe is DC je bevallen? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 07:49:48 #189
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_163921544
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dank :)
Download ook even de app als je er bent, is ook offline te gebruiken.
#FreeHat
  Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 08:02:46 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163921622
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:49 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Download ook even de app als je er bent, is ook offline te gebruiken.
Zal ik zeker doen, bedankt voor de tip. Duurt nog wel even voordat ik ga. Ik zit te denken om maart volgend jaar een weekje NY te doen :Y)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:58:16 #191
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_163926252
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe is DC je bevallen? :)
Gaaf _O_
Helaas te weinig tijd maar dat wist ik vooraf ook al wel :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:05:38 #192
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163926379
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:58 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Gaaf _O_
Helaas te weinig tijd maar dat wist ik vooraf ook al wel :P
Wij waren er vorige maand 6 dagen, zelfs dat was te weinig O+ ik zou persoonlijk al een week kunnen vullen door elke dag lekker langs de mall te lopen, haha.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163926559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij waren er vorige maand 6 dagen, zelfs dat was te weinig O+ ik zou persoonlijk al een week kunnen vullen door elke dag lekker langs de mall te lopen, haha.
wij huren daar fietsen als we er zijn, dat is nog net iets relaxer vind ik persoonlijk :Y
Hooray for boobies!
pi_163977089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:22 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, ik ben er zelf uren op geweest. Ik zou met een verkorte wachtrij toch wel minimaal 1 uur reserveren. Het is goed om een planning te hebben voor zo'n kort bezoek, maar het reizen gaat je uiteindelijk toch wel meer tijd kosten dan je hebt gepland.

[..]

Ik zou Staten Island skippen, waarom zou je daar heen gaan als je maar zo'n korte tijd in New York bent? High line zou ik ook overslaan, als het warm is is het niet echt relax om daar te lopen. Als je er heen gaat zou ik het zo inplannen dat je er in jouw geval 15min op bent en daarna even bij de Chelsea market wat gaat eten. Zo heel speciaal is de High Line namelijk niet.

Persoonlijk zou ik denk ik starten met de gele water taxi, 1 volledige route kost je 90 minuten en daarmee krijg je best een aardig beeld van New York (van de buitenkant natuurlijk), daarnaast is het erg relaxed als het mooi weer is. Je hoeft natuurlijk niet de hele rit uit te zitten.

Je stapt dan bijvoorbeeld bij punt 1 op en je stapt bij punt 4 uit en vandaar uit reis je weer naar boven toe. Dan zou je OWTC (alleen kijken, je hebt immers de Rockefeller dan al bezocht) en 9/11 Memorial-Monument kunnen meepikken, een stuk Wallstreet, een stuk 5th avenue en nog even kunnen Shake Shacken in het Madison Square park. Op die route zou je ook nog ooit ergens een winkel kunnen binnenlopen zoals bijv. mits je een thee liefhebber bent: Harney & Sons.

[ afbeelding ]
Bedankt voor je uitgebreide post. Helaas heb ik hem niet meer gezien tijdens m'n vakantie.

Inmiddels ben ik dus weer terug en heb ik twee keer de mogelijkheid had om iets van NY te zien. De eerste keer van ongeveer 15:30 (dag 1) tot 15:15 (dag 2) en gisteren nog van ongeveer 08:00 tot 21:00 (voor beide keren geldt dat genoemde tijden aankomst+vertrek tijden zijn en ik dus nog rekening moest houden met reistijden richting Manhattan <> Newark).

Gisteren was ik echt helemaal gesloopt omdat ik vroeg aankwam en in de vlucht daarvoor slechts 3 uur slaap had gehad. Toch gekozen om de stad in te gaan en niet 13 uur te wachten op m'n vlucht. Gisteren heb ik dan ook een stukje van de Highline gelopen en Wallstreet, Battery Park en Brooklyn Bridge gezien. De keer daarvoor (twee weken geleden) had ik iets meer tijd. Ik heb toen op Times Square gelopen, Top of the Rock gedaan, pizza'tje gegeten en in de ochtend nog door Central Park gelopen.

Vreselijk vermoeiend maar uiteindelijk toch redelijk wat kunnen zien. Zeker een goede indruk gekregen, al valt er nog zo ontzettend veel te zien. De volgende keer dat ik ga wil ik minstens een week gaan. :) Indrukwekkende stad.
  maandag 25 juli 2016 @ 03:28:33 #195
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_163991757
Het mooiste aan New York vind ik tot nu toe (ben er nog maar een paar dagen) gewoon rondlopen en mensen kijken. :@ _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_163998097
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2016 03:28 schreef KaBuf het volgende:
Het mooiste aan New York vind ik tot nu toe (ben er nog maar een paar dagen) gewoon rondlopen en mensen kijken. :@ _O_
Dat herken ik
Als ik daar rond loop heb ik altijd het idee dat ik in een film rond loop
pi_164004977
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat herken ik
Als ik daar rond loop heb ik altijd het idee dat ik in een film rond loop
Ik liep op zondagochtend om 0630 over Times Square en Broadway en toen dacht ik ook, dit is zo surrealistisch dit vergeet je nooit meer.

Er was helemaal niemand :)
Hell To The Liars
pi_164005316
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2016 03:28 schreef KaBuf het volgende:
Het mooiste aan New York vind ik tot nu toe (ben er nog maar een paar dagen) gewoon rondlopen en mensen kijken. :@ _O_
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat herken ik
Als ik daar rond loop heb ik altijd het idee dat ik in een film rond loop
Precies dit, dat heb ik ook _O_
Volgende maand ga ik het voor de 5e keer ervaren O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_164005342
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik liep op zondagochtend om 0630 over Times Square en Broadway en toen dacht ik ook, dit is zo surrealistisch dit vergeet je nooit meer.

Er was helemaal niemand :)
Dat lijkt me ook echt ontzettend gaaf om een keer mee te maken. Dus of ik moet een keer bizar vroeg opstaan of ik moet een keer gewoon de hele nacht doorhalen :P
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_164005453
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:44 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook echt ontzettend gaaf om een keer mee te maken. Dus of ik moet een keer bizar vroeg opstaan of ik moet een keer gewoon de hele nacht doorhalen :P
Op dag 1 of 2 kan je dat toch al makkelijk doen :)
Ik vond de eerste ochtenden het ooj fantastisch om het ontbijtnieuws te kijken vanaf 04.00 "omg ik kijk het journaal van New York in New York " haha
Hell To The Liars
pi_164005473
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:44 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook echt ontzettend gaaf om een keer mee te maken. Dus of ik moet een keer bizar vroeg opstaan of ik moet een keer gewoon de hele nacht doorhalen :P
Dat lijkt mij ook wel tof ja, een uitgestorven Times Square :o
En wat mij ook ontzettend gaaf lijkt is zo een echte sneeuwstorm meemaken zoals begin dit jaar _O_

Ik ben aan het kijken voor tickets voor begin volgend jaar :@

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 19:55:44 ]
pi_164005782
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Op dag 1 of 2 kan je dat toch al makkelijk doen :)
Ik vond de eerste ochtenden het ooj fantastisch om het ontbijtnieuws te kijken vanaf 04.00 "omg ik kijk het journaal van New York in New York " haha
Deze keer ga ik eerst een paar dagen naar Washington en daarna met de trein door naar New York, dus kan geen gebruik maken van een "jetlag" op de eerste ochtend haha. Maar goed, dan kan ik alsnog natuurlijk een keer heel vroeg opstaan. Dat gaat het echt wel heel erg waard zijn denk ik.

haha ja dat is ook cool he, het journaal van New York in New York kijken :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_164005830
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:50 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel tof ja, een uitgestorven Times Square :o
En wat mij ook ontzettend gaaf lijkt is zo een echte sneeuwstorm meemaken zoals begin dit jaar _O_

Ik ben aan het kijken voor tickets voor begin volgend jaar :@
Ja, dat lijkt me serieus ook heel bijzonder, om een sneeuwstorm mee te maken. Dan wel graag voor max 1 dag, want je kan anders gewoon echt bijna niets ondernemen lijkt me.

Tickets zijn in januari volgens mij wel meestal het goedkoopst toch?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 20:58:12 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164007114
Vergis je niet hoe ijzig koud het in NY kan zijn. Ik was daar ooit in januari en hoewel het zo'n vijf graden onder nul was voelde het echt als -20 :X maar vond de sfeer wel heel tof en de stad in de sneeuw O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164007390
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:58 schreef MaJo het volgende:
Vergis je niet hoe ijzig koud het in NY kan zijn. Ik was daar ooit in januari en hoewel het zo'n vijf graden onder nul was voelde het echt als -20 :X maar vond de sfeer wel heel tof en de stad in de sneeuw O+
van -10 naar +24 graden in November.

maar voordeel van kou is, lekker anoniem over straat zonder lastig gevallen te worden door toeristenlokkers
Hell To The Liars
pi_164008938
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:06 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me serieus ook heel bijzonder, om een sneeuwstorm mee te maken. Dan wel graag voor max 1 dag, want je kan anders gewoon echt bijna niets ondernemen lijkt me.

Tickets zijn in januari volgens mij wel meestal het goedkoopst toch?
Ik wilde eerst eind december gaan maar dat is veel te duur..

En ik wil het deze keer ook combineren met een paar dagen DC maar ik heb nog niet echt goedkope tickets gevonden

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:58 schreef MaJo het volgende:
Vergis je niet hoe ijzig koud het in NY kan zijn. Ik was daar ooit in januari en hoewel het zo'n vijf graden onder nul was voelde het echt als -20 :X maar vond de sfeer wel heel tof en de stad in de sneeuw O+
Ik ben er in december 2013 geweest de hele week was het wel koud, -5 dacht ik en er lag ook wat sneeuw.
Op mijn laatste dag was het opeens iets van 23 graden :o

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 22:06:52 ]
pi_164009012
half november volgens mij en (as usual schijnt het) 3 maanden van te voren boeken
Hell To The Liars
  donderdag 28 juli 2016 @ 22:31:52 #208
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164076951
Zit nu in de bus van NYC naar Boston. Godver wat is dit een gave stad zeg. _O_
Wilde wat hoogtepunten posten maar het zijn zowat alleen maar hoogtepunten. :') :D
Als mensen naar een baseballmatch willen, zou ik persoonlijk voor de Mets kiezen. Vond het een leukere sfeer dan bij de Yankees. O+
Man man man, hier kom ik zeker vaker. O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164077375
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 22:31 schreef KaBuf het volgende:
Zit nu in de bus van NYC naar Boston. Godver wat is dit een gave stad zeg. _O_
Wilde wat hoogtepunten posten maar het zijn zowat alleen maar hoogtepunten. :') :D
Als mensen naar een baseballmatch willen, zou ik persoonlijk voor de Mets kiezen. Vond het een leukere sfeer dan bij de Yankees. O+
Man man man, hier kom ik zeker vaker. O+
afgesproken :P
Hooray for boobies!
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:57:18 #210
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164078766
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 22:31 schreef KaBuf het volgende:
Zit nu in de bus van NYC naar Boston. Godver wat is dit een gave stad zeg. _O_
Wilde wat hoogtepunten posten maar het zijn zowat alleen maar hoogtepunten. :') :D
Als mensen naar een baseballmatch willen, zou ik persoonlijk voor de Mets kiezen. Vond het een leukere sfeer dan bij de Yankees. O+
Man man man, hier kom ik zeker vaker. O+
Ken het gevoel! Niet voor niets al twee keer geweest in twee jaar tijd. LA is voor mij de enige stad in de US die leuker is dan NYC, voornamelijk omdat ik erg van de tv industrie ben. Studio's bekijken enzo, opnamen bijwonen, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164113704
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 22:31 schreef KaBuf het volgende:
Zit nu in de bus van NYC naar Boston. Godver wat is dit een gave stad zeg. _O_
Wilde wat hoogtepunten posten maar het zijn zowat alleen maar hoogtepunten. :') :D
Als mensen naar een baseballmatch willen, zou ik persoonlijk voor de Mets kiezen. Vond het een leukere sfeer dan bij de Yankees. O+
Man man man, hier kom ik zeker vaker. O+
Zo herkenbaar dit.
Ben in 2013 voor het eerst in NYC geweest en ga over enkele weken voor de 5e keer O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  ESF Reporter zaterdag 30 juli 2016 @ 20:07:19 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_164116675
De eerste keer dat ik naar NYC ging (in '99), was ik zo overdonderd en overrompeld dat ik er echt even van bij moest komen. Ik weet nog dat ik bij thuiskomst zei 'het was gaaf, maar zo hectisch, ik heb het voor de komende vijf jaar zeker wel gezien, weet niet of ik er snel nog terugkom.' Twee jaar later zat ik er weer en de teller staat nu op 6. :P
  zaterdag 30 juli 2016 @ 20:14:58 #213
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164116838
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:07 schreef Cee het volgende:
De eerste keer dat ik naar NYC ging (in '99), was ik zo overdonderd en overrompeld dat ik er echt even van bij moest komen. Ik weet nog dat ik bij thuiskomst zei 'het was gaaf, maar zo hectisch, ik heb het voor de komende vijf jaar zeker wel gezien, weet niet of ik er snel nog terugkom.' Twee jaar later zat ik er weer en de teller staat nu op 6. :P
Ik vond de eerste keer in NYC ook veel te hectisch eigenlijk. Had met de stad zelf te maken, maar ook omdat we diezelfde vakantie ook voor het eerst naar LA, San Francisco, Vegas, Washington en allerlei parken zouden gaan. Hele maand weg en nog nooit in de USA geweest voor die trip (of ergens anders buiten Europa for that matter), dus was helemaal overdonderd. NYC was ook meteen de eerste stad die we bezochten. Ik riep ook achteraf dat het niks voor mij was en ik daar voorlopig echt niet naar terug hoefde. Twee jaar zat ik er ook weer :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:39:47 #214
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164171451
N.a.v. deze TT ben ik in Boston nog bij een Shake Shack geweest, maar dat was een teleurstelling zeg. Slappe burgers, slappe friet, geen leuke sfeer. Doe mij dan maar TGI Fridays ofzo. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:01:43 #215
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164173240
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:39 schreef KaBuf het volgende:
N.a.v. deze TT ben ik in Boston nog bij een Shake Shack geweest, maar dat was een teleurstelling zeg. Slappe burgers, slappe friet, geen leuke sfeer. Doe mij dan maar TGI Fridays ofzo. :P
Hardrock Cafe heeft ook altijd een leuke sfeer en goede burgers. Aanrader! Eerste keer dat we in de VS waren de keten ontdekt. Sindsdien komen we er echt heel erg vaak als we in de VS zijn (of in Europese steden waar ze vaak ook filialen hebben zitten).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:19:24 #216
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164173719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hardrock Cafe heeft ook altijd een leuke sfeer en goede burgers. Aanrader! Eerste keer dat we in de VS waren de keten ontdekt. Sindsdien komen we er echt heel erg vaak als we in de VS zijn (of in Europese steden waar ze vaak ook filialen hebben zitten).
Klopt ja. Die Local Legend in Washington DC smaakte heerlijk :9~
In NY helaas geen tijd gehad voor het Hard Rock Café :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164176338
Dat mensen het leuk vinden om hamburgers en friet te eten op vakantie.
De eetgelegenheden in de OP klinken ook allemaal ongezond.
Is het wel makkelijk om goede sfeervolle (Europees niveau) Italiaanse, franse restaurants te vinden in NY of is dat daar toch iets 'zeldzamer'?
pi_164178041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:17 schreef Funk__Doc het volgende:
Dat mensen het leuk vinden om hamburgers en friet te eten op vakantie.
De eetgelegenheden in de OP klinken ook allemaal ongezond.
Is het wel makkelijk om goede sfeervolle (Europees niveau) Italiaanse, franse restaurants te vinden in NY of is dat daar toch iets 'zeldzamer'?
In New York heb je werkelijk alle soorten restaurants in alle prijsklassen. Van fastfood tot high cuisine en van Chinees tot Frans.
pi_164183143
Beetje jammer, een uur na release kijken voor Jimmy Fallon-kaartjes, zijn ze allemaal alweer op :') Maar sowieso ook maar 1 dag tijdens onze trip, dus de kans dat er die dag plek was, was sowieso niet zo groot.

Dan maar hopen dat we goedkope theaterkaartjes voor Aladdin of Book of Mormon kunnen scoren. Die reguliere prijzen zijn niet normaal...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:23:53 #220
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164183175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:17 schreef Funk__Doc het volgende:
Dat mensen het leuk vinden om hamburgers en friet te eten op vakantie.
De eetgelegenheden in de OP klinken ook allemaal ongezond.
De hamburgers die ik daar at, zijn toch totaal niet te vergelijken met de burgers hier hoor. :') :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164183323
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:17 schreef Funk__Doc het volgende:
Dat mensen het leuk vinden om hamburgers en friet te eten op vakantie.
De eetgelegenheden in de OP klinken ook allemaal ongezond.
Is het wel makkelijk om goede sfeervolle (Europees niveau) Italiaanse, franse restaurants te vinden in NY of is dat daar toch iets 'zeldzamer'?
Rondom Times Square moet je iig nergens eten, wordt overal afgeraden. In Hells Kitchen heb je tig prima restaurants.

https://eatingwithziggy.com heeft tips over waar wél te eten. Wordt op tripadvisor de expert genoemd.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164183334
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:19 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Klopt ja. Die Local Legend in Washington DC smaakte heerlijk :9~
In NY helaas geen tijd gehad voor het Hard Rock Café :')
HRC zit ook in Amsterdam, zelfde menu als wat ik in Amerika gehad heb, incl. Local Legendary burger en overdreven vriendelijke bediening :)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:35:40 #223
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164183414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:31 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

HRC zit ook in Amsterdam, zelfde menu als wat ik in Amerika gehad heb, incl. Local Legendary burger en overdreven vriendelijke bediening :)
Er zijn gelukkig ook meer eetgelegenheden in NYC :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164186566
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:35 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Er zijn gelukkig ook meer eetgelegenheden in NYC :)
Ik bedoelde meer te zeggen dat als je nog eens trek hebt in HRC, dat je ook naar Amsterdam kunt :P
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:45:50 #225
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164186972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:34 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer te zeggen dat als je nog eens trek hebt in HRC, dat je ook naar Amsterdam kunt :P
:D

Ik weet 'm te vinden ja, thanks :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164188832
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:23 schreef KaBuf het volgende:

[..]

De hamburgers die ik daar at, zijn toch totaal niet te vergelijken met de burgers hier hoor. :') :)
Maar is nog steeds geen kwaliteitseten te noemen en Amerika kennende ontzettend vet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:31 schreef koei het volgende:

[..]

Rondom Times Square moet je iig nergens eten, wordt overal afgeraden. In Hells Kitchen heb je tig prima restaurants.

https://eatingwithziggy.com heeft tips over waar wél te eten. Wordt op tripadvisor de expert genoemd.
Thanks!
pi_164194654
Heb op times square bij hard rock cafe gegeten, was goed en gezellig!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:48:55 #228
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164195875
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:47 schreef kreuk050 het volgende:
Heb op times square bij hard rock cafe gegeten, was goed en gezellig!
Wij zijn er in 6 avonden tijd volgens mij 3x geweest :@ genoeg variatie in hoofdgerechten, porties zijn huge en die toetjes :9~ :9~

Verder nog in een pub gegeten, waarop How I Met Your Mother gebaseerd was. Waar de cast ook heel vaak is wezen eten, allerlei foto's van de acteurs e.d., erg leuk sfeertje ook. McGee's Pub heette het volgens mij. Op loopafstand van Times Square.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:51:23 #229
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164195927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verder nog in een pub gegeten, waarop How I Met Your Mother gebaseerd was. Waar de cast ook heel vaak is wezen eten, allerlei foto's van de acteurs e.d., erg leuk sfeertje ook. McGee's Pub heette het volgens mij. Op loopafstand van Times Square.
Ahhh fuck die wilde ik ook nog opzoeken. Helemaal geen tijd voor gehad :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:53:42 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164195968
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:51 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ahhh fuck die wilde ik ook nog opzoeken. Helemaal geen tijd voor gehad :')
Begrijpelijk wel. Tijd gaat daar veel te snel. Zoveel leuke restaurantjes en bezienswaardigheden :'(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:00:01 #231
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164196090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Begrijpelijk wel. Tijd gaat daar veel te snel. Zoveel leuke restaurantjes en bezienswaardigheden :'(
Ja inderdaad. Ik wil weer terug _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 20:47:23 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164207997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:17 schreef Funk__Doc het volgende:
Dat mensen het leuk vinden om hamburgers en friet te eten op vakantie.
De eetgelegenheden in de OP klinken ook allemaal ongezond.
Is het wel makkelijk om goede sfeervolle (Europees niveau) Italiaanse, franse restaurants te vinden in NY of is dat daar toch iets 'zeldzamer'?
Hamburgers en friet O+ Waarom niet eigenlijk? Een goeie hamburger in de VS is geen slappe burger zoals bij de Mac maar een goed broodje met een lekkere burger en veel groenten :9 toen wij in de VS waren hebben we regelmatig burgers gegeten maar ook steaks, sushi, Italiaans, Mexicaans, Costaricaans enz Een beetje variatie in 4 weken tijd is wel aan te bevelen ;)

Onze grootste ontdekking was Denny's. Gewoon goed eten voor een goeie prijs. Regelmatig ontbeten ook :)

En de beste burger bij een keten haal je bij de In 'n Out :9

Nog minder dan 2 maanden en dan gaan we weer die kant op O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 3 augustus 2016 @ 21:31:06 #233
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164209718
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hamburgers en friet O+ Waarom niet eigenlijk? Een goeie hamburger in de VS is geen slappe burger zoals bij de Mac maar een goed broodje met een lekkere burger en veel groenten :9 toen wij in de VS waren hebben we regelmatig burgers gegeten maar ook steaks, sushi, Italiaans, Mexicaans, Costaricaans enz Een beetje variatie in 4 weken tijd is wel aan te bevelen ;)

Onze grootste ontdekking was Denny's. Gewoon goed eten voor een goeie prijs. Regelmatig ontbeten ook :)

En de beste burger bij een keten haal je bij de In 'n Out :9

Nog minder dan 2 maanden en dan gaan we weer die kant op O+
Denny's is erg lekker inderdaad! Vooral in Los Angeles en Honolulu heel veel gegeten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164378556
Ik vond Manhattan aan de ene kant indrukwekkend, maar echt alles schreeuwt materialisme. Het is stad voor miljonairs (om te wonen) en toeristen (om te bezoeken). De "New Yorker" is verbannen naar de andere stadsdelen.

Je moet ook erg goed je best doen om "hidden gems" te vinden, zowel qua voedsel als qua bezienswaardigheden. Er lopen zoveel toeristen rond en de pareltjes van de locals zijn ook al toeristisch geworden dankzij Yelp en TripAdvisor. Sommige stukken zijn net Disneyland, beetje nep. Zelfs politie en brandweer rijden rond met schreeuwende sirenes om toeristen het New York te geven dat ze kennen uit films :')

Moet wel gezegd worden dat het een stad is die je elk jaar kan bezoeken en nooit hoeft te vervelen. Ik zal er ook zeker terugkomen met mijn kinderen (als ze oud genoeg zijn). Dat is het tegenstrijdige.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_164416869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:22 schreef Moody het volgende:
Ik vond Manhattan aan de ene kant indrukwekkend, maar echt alles schreeuwt materialisme. Het is stad voor miljonairs (om te wonen) en toeristen (om te bezoeken). De "New Yorker" is verbannen naar de andere stadsdelen.

Je moet ook erg goed je best doen om "hidden gems" te vinden, zowel qua voedsel als qua bezienswaardigheden. Er lopen zoveel toeristen rond en de pareltjes van de locals zijn ook al toeristisch geworden dankzij Yelp en TripAdvisor. Sommige stukken zijn net Disneyland, beetje nep. Zelfs politie en brandweer rijden rond met schreeuwende sirenes om toeristen het New York te geven dat ze kennen uit films :')

Denk dat je het aantal toeristen en miljonairs schromelijk overschat....er wonen zo'n 1.7 mln mensen op Manhattan (en zeker bij lange na niet allemaal rijk/welvarend) waarbij het aantal mensen overdag toeneemt tot 3.5-4 mln. Die 100-200.000 toeristen maken de stad helemaal niet en zeker qua restaurants heb je bizar veel keuze. Je hoeft als je hier woont eigenlijk nooit twee keer naar hetzelve restaurant te gaan.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:26:35 #236
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_164422546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:31 schreef koei het volgende:

[..]

Rondom Times Square moet je iig nergens eten, wordt overal afgeraden. In Hells Kitchen heb je tig prima restaurants.

https://eatingwithziggy.com heeft tips over waar wél te eten. Wordt op tripadvisor de expert genoemd.
Idd, even stukje doorlopen. En daar zijn een boel prima restaurants :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_164422660
Na de High Line komt er wellicht ook de Low Line; een ondergronds park in een verlaten tramtunnel. :o
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 12:35:57 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164424197
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:31 schreef k_man het volgende:
Na de High Line komt er wellicht ook de Low Line; een ondergronds park in een verlaten tramtunnel. :o
Grappig, ik liep net met de hond in het park in de regen en dacht toen hoe relaxed zou het zijn om een overdekt park te hebben :o :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:32:28 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164481851
Tickets voor Book of Mormon en Knicks vs Nets gekocht *O* :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164491251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 00:32 schreef MaJo het volgende:
Tickets voor Book of Mormon en Knicks vs Nets gekocht *O* :s)
Heb je normale tickets gekocht? Ik vind die tickets voor BoM echt belachelijk duur... Zelfs de kortingskaartjes a $99... Wij gaan gewoon de digital lottery proberen en anders evt de loterij aan de deur (mits dat niet te lang duurt). Die kaartjes zijn $50 en $35, dat is nog wel te doen. En we proberen ook de loterij van something rotten, die leek me ook nog wel oke. Wordt dat beide niks is het ook geen ramp, hebben we een extra vrije avond.

En wij gaan naar de mets en yankees (daar hebben we onze reis op aangepast :') ), maar die tickets kun je voor prima prijzen via stubhub kopen, zeker aan het eind van een matig seizoen (en moeten wij ook nog doen).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:44:49 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164491378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:39 schreef koei het volgende:

[..]

Heb je normale tickets gekocht? Ik vind die tickets voor BoM echt belachelijk duur... Zelfs de kortingskaartjes a $99... Wij gaan gewoon de digital lottery proberen en anders evt de loterij aan de deur (mits dat niet te lang duurt). Die kaartjes zijn $50 en $35, dat is nog wel te doen. En we proberen ook de loterij van something rotten, die leek me ook nog wel oke. Wordt dat beide niks is het ook geen ramp, hebben we een extra vrije avond.

En wij gaan naar de mets en yankees (daar hebben we onze reis op aangepast :') ), maar die tickets kun je voor prima prijzen via stubhub kopen, zeker aan het eind van een matig seizoen (en moeten wij ook nog doen).
Normale tickets a $99,- inderdaad. Zit je achteraan maar wel in het midden. Ik vind het ook duur maar als musicalliefhebber wil ik wel zekerheid hebben van kaartjes ;)

Knicks vs Nets ook rechtstreeks bij Barclays Center gekocht. Is een populaire wedstrijd dus wil ook daar niet te lang mee wachten.

De dag daarna gaan we naar de Islanders vs Coyotes dus onze dagen in NYC zitten al aardig vol _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164518970
Ik heb voorlopige plannen om eind december/begin januari naar de USA te gaan. Ik wil wel NY bezoeken maar zou ook eens naar Utah ofzo gaan. Nu heb ik nog enkele vragen:

Zijn ze bekend met het systeem "prepaid sim kaart" ? Dat je bijvoorbeeld voor 10 dollar aantal MB mobiel internet hebt? contact met familie is heel belangrijk en wwil af en toe Skypen enzo.

[ Bericht 36% gewijzigd door capuchon_jongen op 14-08-2016 14:50:33 ]
pi_164519531
:') zou niet naar New York in je eentje gaan. Veels te gevaarlijk en iedereen lacht je dan uit als je Times Square oploopt. Verder zijn de beste chickies wel in Bryant Park te vinden, maar alleen als je echt vloeiend Engels kunt zul je kunnen scoren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_164520594
Wat een troll :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_164521250
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
:') zou niet naar New York in je eentje gaan. Veels te gevaarlijk en iedereen lacht je dan uit als je Times Square oploopt. Verder zijn de beste chickies wel in Bryant Park te vinden, maar alleen als je echt vloeiend Engels kunt zul je kunnen scoren.
Straks komt je moeder boven, ga je kamer opruimen jongen! }:|
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 14 augustus 2016 @ 15:38:36 #246
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164522010
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
:') zou niet naar New York in je eentje gaan. Veels te gevaarlijk en iedereen lacht je dan uit als je Times Square oploopt. Verder zijn de beste chickies wel in Bryant Park te vinden, maar alleen als je echt vloeiend Engels kunt zul je kunnen scoren.
Tuurlijk jongen. _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164523366
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb voorlopige plannen om eind december/begin januari naar de USA te gaan. Ik wil wel NY bezoeken maar zou ook eens naar Utah ofzo gaan. Nu heb ik nog enkele vragen:

Zijn ze bekend met het systeem "prepaid sim kaart" ? Dat je bijvoorbeeld voor 10 dollar aantal MB mobiel internet hebt? contact met familie is heel belangrijk en wwil af en toe Skypen enzo.

he capuchon boy ik ben waarschijnlijk begin januari ook weer in New York
Misschien kunnen we meteen met onze capuchon op

Prepaid kennen ze wel, ik heb ook eens opgezocht maar het was best duur allemaal
Skypen kan ook wel in het hotel via de WiFi of bij de Starbucks
pi_164529416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:22 schreef Moody het volgende:
Ik vond Manhattan aan de ene kant indrukwekkend, maar echt alles schreeuwt materialisme. Het is stad voor miljonairs (om te wonen) en toeristen (om te bezoeken). De "New Yorker" is verbannen naar de andere stadsdelen.

Je moet ook erg goed je best doen om "hidden gems" te vinden, zowel qua voedsel als qua bezienswaardigheden. Er lopen zoveel toeristen rond en de pareltjes van de locals zijn ook al toeristisch geworden dankzij Yelp en TripAdvisor. Sommige stukken zijn net Disneyland, beetje nep. Zelfs politie en brandweer rijden rond met schreeuwende sirenes om toeristen het New York te geven dat ze kennen uit films :')

Moet wel gezegd worden dat het een stad is die je elk jaar kan bezoeken en nooit hoeft te vervelen. Ik zal er ook zeker terugkomen met mijn kinderen (als ze oud genoeg zijn). Dat is het tegenstrijdige.
Diversiteit en de energie van de stad is wel ongekend.

- Er wonen bankiers, techies, wetenschappers, kunstenaars, journalisten, acteurs, regiseurs.
- Er wonen zowel extreem rijke mensen, als extreem arme mensen
- Er wonen latino's, chinezen, europeanen, transplant amerikanen en de "echte" New Yorkers.

Maar allemaal hebben ze een ding gemeen, een gigantische drive om het te maken. Dat is zo enorm aanstekelijk.

Dit soort buurten maakt New York wat mij betreft mooi


Je hebt er gewoon tientallen totaal verschillende 'landjes' die allemaal bereikbaar zijn met een kort metro ritje. Je kan in een dag authentiek Braziliaans eten in de ochtend, gevolgd door een russische venik massage, waarna je naar Little India gaat voor een heerlijke Indiaanse curry. Dan is het tijd voor een bezoekje aan Korea town waar je karaoke gaat zingen. Rond middernacht ga je dan dronken worden met Mexicanen in een Mexicaanse buurt, en zing je het nummer ''Pinches Holandeses" luidkeels mee. De nacht eindig je dan in een Colombiaanse salsa club, als enige blanke man.

Dat is New York! :)
pi_164724953
Mijn besluit staat vast. Ik ga boeken voor eind december/begin januari Ik wil oud en nieuw in New York meemaken _O_

Ik ga boeken voor 7 dagen

Vertrekken op 28 december 2016 en terugkeren op 4 januari.
pi_164724981
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 02:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mijn besluit staat vast. Ik ga boeken voor eind december/begin januari Ik wil oud en nieuw in New York meemaken _O_

Ik ga boeken voor 7 dagen

Vertrekken op 28 december 2016 en terugkeren op 4 januari.
Tof man.
Alleen niet naar Times Square gaan 31 december gaan, tenzij je er om 14.00 alvast gaat staan..
Hell To The Liars
pi_164725042
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 02:08 schreef Droopie het volgende:

[..]

Tof man.
Alleen niet naar Times Square gaan 31 december gaan, tenzij je er om 14.00 alvast gaat staan..
Kan dus tegenvallen :( Wachten zou geen probleem zijn maar met het weer daaar weet je nooit kan vriezen dat kraakt of je kan zelfs in een lichte trui rondlopen . Een rugzak zal wel niet mogen met de terreurdreiging dus niks van eten/drinken.
pi_164725157
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 02:13 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Kan dus tegenvallen :( Wachten zou geen probleem zijn maar met het weer daaar weet je nooit kan vriezen dat kraakt of je kan zelfs in een lichte trui rondlopen . Een rugzak zal wel niet mogen met de terreurdreiging dus niks van eten/drinken.
Maar om bij die bal in de buurt te zijn moet je maar bedenken dat het gewoon een gratis concert van Taylor Swift is (of andere celebrity) en dat maal 5
Tsja, dan ga je wachten tot je een ons weegt voor een goed plekje.
Hell To The Liars
pi_164748564
Onze itinerary is klaar! Het is nog even afwachten of we kortingskaartjes voor Book of Mormon kunnen kopen, maar verder ziet het er zo uit:

Dag 1: aankomst 15:30 op JFK. 's Avonds naar Empire State Building
Dag 2: Highline-tour, Chelsea market en verder rondwandelen door SoHo en Tribeca en waar we verder terecht komen. 's avonds naar de Mets
Dag 3: Ellis Island, Vrijheidsbeeld, Brooklyn bridge en als we daar op dag 2 niet geweest zijn de stier van Wall Street en 9/11 memorial. 's Avonds evt Book of Mormon
Dag 4: Central Park, evt Yankees en 's avonds uit eten bij Nobu
Dag 5: nog open, alleen van 15:00 tot 19:00 uur opnames voor the Late Show
Dag 6: Natural History museum, evt nog wat central park, 20:00 uur vliegen

Een bezoek aan Grand Central Terminal en Rockefeller Center gaan we sowieso ook nog doen. Top of The Rock misschien ook nog, maar dat wordt dan sowieso overdag een keer. En verder staan de Nintendo store, Sony Store, Lego store en M&M's store natuurlijk op het programma! Net als times square en het flat iron building. Maar al die dingen liggen vlakbij het hotel dus die plannen we niet in, komen we vanzelf wel een keer. En we hebben voor onze verjaardagen veel dollars gekregen *O*

Ik heb er zin in!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164803655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:22 schreef Moody het volgende:

Zelfs politie en brandweer rijden rond met schreeuwende sirenes om toeristen het New York te geven dat ze kennen uit films :')

Dat idee had ik ook wel een beetje :D
Maar goed, het is en blijft een prachtige stad om te bezoeken :Y
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:57:15 #255
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164807858
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:07 schreef koei het volgende:
Onze itinerary is klaar! Het is nog even afwachten of we kortingskaartjes voor Book of Mormon kunnen kopen, maar verder ziet het er zo uit:

Dag 1: aankomst 15:30 op JFK. 's Avonds naar Empire State Building
Dag 2: Highline-tour, Chelsea market en verder rondwandelen door SoHo en Tribeca en waar we verder terecht komen. 's avonds naar de Mets
Dag 3: Ellis Island, Vrijheidsbeeld, Brooklyn bridge en als we daar op dag 2 niet geweest zijn de stier van Wall Street en 9/11 memorial. 's Avonds evt Book of Mormon
Dag 4: Central Park, evt Yankees en 's avonds uit eten bij Nobu
Dag 5: nog open, alleen van 15:00 tot 19:00 uur opnames voor the Late Show
Dag 6: Natural History museum, evt nog wat central park, 20:00 uur vliegen

Een bezoek aan Grand Central Terminal en Rockefeller Center gaan we sowieso ook nog doen. Top of The Rock misschien ook nog, maar dat wordt dan sowieso overdag een keer. En verder staan de Nintendo store, Sony Store, Lego store en M&M's store natuurlijk op het programma! Net als times square en het flat iron building. Maar al die dingen liggen vlakbij het hotel dus die plannen we niet in, komen we vanzelf wel een keer. En we hebben voor onze verjaardagen veel dollars gekregen *O*

Ik heb er zin in!
Goed schema! Wel misschien iets te druk, maar dat kan je zelf beter inschatten :) Sowieso is de stad fantastisch, dus je gaat je zeker vermaken. Hoop voor jullie dat jullie nog kaartjes kunnen krijgen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164861474
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:07 schreef koei het volgende:
Onze itinerary is klaar! Het is nog even afwachten of we kortingskaartjes voor Book of Mormon kunnen kopen, maar verder ziet het er zo uit:

Dag 1: aankomst 15:30 op JFK. 's Avonds naar Empire State Building
Dag 2: Highline-tour, Chelsea market en verder rondwandelen door SoHo en Tribeca en waar we verder terecht komen. 's avonds naar de Mets
Dag 3: Ellis Island, Vrijheidsbeeld, Brooklyn bridge en als we daar op dag 2 niet geweest zijn de stier van Wall Street en 9/11 memorial. 's Avonds evt Book of Mormon
Dag 4: Central Park, evt Yankees en 's avonds uit eten bij Nobu
Dag 5: nog open, alleen van 15:00 tot 19:00 uur opnames voor the Late Show
Dag 6: Natural History museum, evt nog wat central park, 20:00 uur vliegen

Een bezoek aan Grand Central Terminal en Rockefeller Center gaan we sowieso ook nog doen. Top of The Rock misschien ook nog, maar dat wordt dan sowieso overdag een keer. En verder staan de Nintendo store, Sony Store, Lego store en M&M's store natuurlijk op het programma! Net als times square en het flat iron building. Maar al die dingen liggen vlakbij het hotel dus die plannen we niet in, komen we vanzelf wel een keer. En we hebben voor onze verjaardagen veel dollars gekregen *O*

Ik heb er zin in!
Ik zou de Top of the Rock doen ipv Empire State. Heb ze beide gedaan, maar van de eerste zie je veel meer en je ziet de ESB zelf :)

En daarnaast de vraag of je zo'n baseball fan bent dat je 2x wilt gaan? Is er geen andere sport op dat moment? IJshockey en Basketbal zijn veel indrukwekkender wat mij betreft.
pi_164861865
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:33 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik zou de Top of the Rock doen ipv Empire State. Heb ze beide gedaan, maar van de eerste zie je veel meer en je ziet de ESB zelf :)

En daarnaast de vraag of je zo'n baseball fan bent dat je 2x wilt gaan? Is er geen andere sport op dat moment? IJshockey en Basketbal zijn veel indrukwekkender wat mij betreft.
We gaan ze waarschijnlijk uiteindelijk allebei doen. ESB 's avonds en TotR overdag. ESB werd me vooral aangeraden vanwege het interieur en een tentoonstelling die ze bovenin hebben over de bouw ervan. TorR schijnt 's avonds minder te zijn vanwege de zwarte vlek die Central Park is.

En ik vind honkbal idd een leuke sport om te kijken. Is allemaal wat relaxter met tussendoor gewoon even wat eten of rondwandelen en lekker in de buitenlucht. We wilden met name naar twee wedstrijden om ook beide stadions te zien. Mijn man is Mets-fan, dus daar moeten we sowieso heen, en de Yankees hebben een mooi 'nieuw' stadion die ik eigenlijk ook wel wilde zien. IJshockey en basketbal interesseren me totaal niet :D Daarvan ken ik de regels amper en het gaat een stuk sneller/heftiger dus veel meer opletten terwijl ik zo'n wedstrijd als een rustmomentje zie. We hebben wel in Canada gekeken voor IJshockey afgelopen jaar (want nationale sport daar, dus daar moet je heen als het kan imo), maar daar was het toen het seizoen niet voor.
We beslissen overigens last minute of we daadwerkelijk naar de Yankees gaan. We wilden eigenlijk de avondwedstrijd op dinsdag maar daarvoor kregen we opeens tickets voor de late show. De maandagwedstrijd is vanwege laborday overdag, dus wat onhandiger qua planning.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164862387
Het is ook geen schande om bepaalde dingen uiteindelijk niet te doen, goed excuus om z.s.m. weer terug te gaan ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_164862407
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:03 schreef koei het volgende:

[..]

We gaan ze waarschijnlijk uiteindelijk allebei doen. ESB 's avonds en TotR overdag. ESB werd me vooral aangeraden vanwege het interieur en een tentoonstelling die ze bovenin hebben over de bouw ervan. TorR schijnt 's avonds minder te zijn vanwege de zwarte vlek die Central Park is.

En ik vind honkbal idd een leuke sport om te kijken. Is allemaal wat relaxter met tussendoor gewoon even wat eten of rondwandelen en lekker in de buitenlucht. We wilden met name naar twee wedstrijden om ook beide stadions te zien. Mijn man is Mets-fan, dus daar moeten we sowieso heen, en de Yankees hebben een mooi 'nieuw' stadion die ik eigenlijk ook wel wilde zien. IJshockey en basketbal interesseren me totaal niet :D Daarvan ken ik de regels amper en het gaat een stuk sneller/heftiger dus veel meer opletten terwijl ik zo'n wedstrijd als een rustmomentje zie. We hebben wel in Canada gekeken voor IJshockey afgelopen jaar (want nationale sport daar, dus daar moet je heen als het kan imo), maar daar was het toen het seizoen niet voor.
We beslissen overigens last minute of we daadwerkelijk naar de Yankees gaan. We wilden eigenlijk de avondwedstrijd op dinsdag maar daarvoor kregen we opeens tickets voor de late show. De maandagwedstrijd is vanwege laborday overdag, dus wat onhandiger qua planning.
Als je nog wilt ontspannen 's avonds kan ik je ook aanraden een boottochtje te maken. Ik heb er eentje gedaan waar je om Manhattan heen vaart. Je begint ter hoogte van het einde van de High Line en je vaart tot het VN gebouw aan de oostkant en weer terug.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:55:49 #260
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164862807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:03 schreef koei het volgende:

[..]

We gaan ze waarschijnlijk uiteindelijk allebei doen. ESB 's avonds en TotR overdag. ESB werd me vooral aangeraden vanwege het interieur en een tentoonstelling die ze bovenin hebben over de bouw ervan. TorR schijnt 's avonds minder te zijn vanwege de zwarte vlek die Central Park is.


Ik vond de zwarte vlek van central park helemaal niet storend ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben bij onze tweede reis naar new york t bezoek aan TOTR zo gepland dat we +/- 45 min vooor zonsondergang boven waren. Zo meteen daglicht, zonsondergang en donker meegepakt ;)
pi_164863076
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is ook geen schande om bepaalde dingen uiteindelijk niet te doen, goed excuus om z.s.m. weer terug te gaan ;)
Die optie is er voor ons voorlopig niet. We hebben nu 1 kind die we nog ergens onder konden brengen voor een paar dagen, maar als er nog meer gezinsuitbreiding komt is dat geen optie. En kleine kinderen meenemen naar New York ga ik ook niet doen, dat is zonde van het geld en van mijn eigen vakantie, dus we moeten alles eruit halen in deze vakantie.

Naar maar één uitkijktoren rond zonsondergang hebben we ook nog overwogen idd, maar dat lukte qua planning niet omdat de zon te vroeg ondergaat en we 's avonds/eind van de middag al dingen gepland hebben staan met eindtijd vlak voor of na zonsondergang. Of we op tijd bij de toren kunnen zijn is dan dus de vraag, plus dat we dan nog de wachtrij bij de toren door moeten. We gaan dat iig wel proberen op de eerste dag, maar dat hangt allemaal af van de douane op het vliegveld.

Boot staat sinds maandag ook op ons 'misschien ook leuk'-lijstje, als we daar tijd voor hebben. Ik vind het toch lastig plannen allemaal omdat ik geen idee heb hoeveel tijd het wandelen/verkennen van de stad gaat kosten. Plus dat ik ook liever geen strak schema heb, maar dat toch wel nodig is als je alles wil doen in één reis. We hebben dus een prioriteitenlijstje gemaakt en globaal dingen ingepland. Hoe het uiteindelijk loopt zien we wel. Heb jij die boottocht met circle line gemaakt opperkleurder?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:31:38 #262
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164863625
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:55 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Wij hebben bij onze tweede reis naar new york t bezoek aan TOTR zo gepland dat we +/- 45 min vooor zonsondergang boven waren. Zo meteen daglicht, zonsondergang en donker meegepakt ;)
Dat had ik bij ESB :D
Was alleen niet echt bewust gepland :') :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164863865
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:08 schreef koei het volgende:

[..]

Die optie is er voor ons voorlopig niet. We hebben nu 1 kind die we nog ergens onder konden brengen voor een paar dagen, maar als er nog meer gezinsuitbreiding komt is dat geen optie. En kleine kinderen meenemen naar New York ga ik ook niet doen, dat is zonde van het geld en van mijn eigen vakantie, dus we moeten alles eruit halen in deze vakantie.

Naar maar één uitkijktoren rond zonsondergang hebben we ook nog overwogen idd, maar dat lukte qua planning niet omdat de zon te vroeg ondergaat en we 's avonds/eind van de middag al dingen gepland hebben staan met eindtijd vlak voor of na zonsondergang. Of we op tijd bij de toren kunnen zijn is dan dus de vraag, plus dat we dan nog de wachtrij bij de toren door moeten. We gaan dat iig wel proberen op de eerste dag, maar dat hangt allemaal af van de douane op het vliegveld.

Boot staat sinds maandag ook op ons 'misschien ook leuk'-lijstje, als we daar tijd voor hebben. Ik vind het toch lastig plannen allemaal omdat ik geen idee heb hoeveel tijd het wandelen/verkennen van de stad gaat kosten. Plus dat ik ook liever geen strak schema heb, maar dat toch wel nodig is als je alles wil doen in één reis. We hebben dus een prioriteitenlijstje gemaakt en globaal dingen ingepland. Hoe het uiteindelijk loopt zien we wel. Heb jij die boottocht met circle line gemaakt opperkleurder?
Wij hebben deze gemaakt https://www.circleline42.com/cruises-and-schedules/harbor-lights/ Duurt niet zo lang, maar toch de moeite waard. Enige nadeel is dat er niet zo veel dingen in de buurt zijn om een hapje te eten. Uiteindelijk vonden we 2 straten verder Gotham West Market. Leuk niet te groot food court zonder ketens.
pi_164863914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:08 schreef koei het volgende:

[..]

Die optie is er voor ons voorlopig niet. We hebben nu 1 kind die we nog ergens onder konden brengen voor een paar dagen, maar als er nog meer gezinsuitbreiding komt is dat geen optie. En kleine kinderen meenemen naar New York ga ik ook niet doen, dat is zonde van het geld en van mijn eigen vakantie, dus we moeten alles eruit halen in deze vakantie.
Begrijpelijk, dan moet je ook alles proberen te doen wat je graag wilt doen!

quote:
Boot staat sinds maandag ook op ons 'misschien ook leuk'-lijstje, als we daar tijd voor hebben. Ik vind het toch lastig plannen allemaal omdat ik geen idee heb hoeveel tijd het wandelen/verkennen van de stad gaat kosten.
Om even je derde dag er bij te nemen als voorbeeld:

Dag 3: Ellis Island, Vrijheidsbeeld, Brooklyn bridge en als we daar op dag 2 niet geweest zijn de stier van Wall Street en 9/11 memorial. 's Avonds evt Book of Mormon

Zorg dat je vroeg op staat en liefst voor 8u al tickets hebt voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island combi zodat je een van de eerste boten kunt nemen. Voor die beide moet je - als je dat goed wilt zien en een liefhebber bent van de historie van New York - toch een uur of 3-4 tellen. Zo rond de middag ben je dan dus weer terug in Manhattan. Vanuit daar zou ik langs de stier richting Wall Street lopen (totaal misschien een half uurtje, heb je zo gezien). Vervolgens met de blauwe lijn vanaf Fulton Street naar Brooklyn (High Street). Stukje lopen onder de Brooklyn Bridge door en je kunt dan aan de noordkant van de brug via een trapje de brug promenade oplopen. Vergeet ook niet de beroemde straat met zicht op de Manhattan Bridge even mee te pakken als je daar bent! (Washington Street).
De brug over richting Manhattan. Reken op zeker een uur of anderhalf. Je gaat veel stoppen om te kijken, foto's te nemen en gewoon te genieten van het uitzicht. Al met al zal het zo tussen 14 en 15 uur zijn voordat je Brooklyn Bridge afloopt. Tussendoor zul je even willen gaan zitten om wat te eten/drinken etc. dus tegen die tijd heb je al best een vermoeiende dag er op zitten. Daarna nog door richting 9/11 Memorial. Daar ben ik nog nooit geweest, maar ik denk je dat daar ook zeker een uur of 2 zoet bent. Allemaal goed te doen dus, maar het is wel goed om te onthouden dat je veel loopt/slentert op zo'n dag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_164863983
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:43 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wij hebben deze gemaakt https://www.circleline42.com/cruises-and-schedules/harbor-lights/ Duurt niet zo lang, maar toch de moeite waard. Enige nadeel is dat er niet zo veel dingen in de buurt zijn om een hapje te eten. Uiteindelijk vonden we 2 straten verder Gotham West Market. Leuk niet te groot food court zonder ketens.
Die heb ik ook gedaan. Inderdaad mooi (check foto 02_19 t/m 02_26) en een ander voordeel is dus dat het 's avonds is, zodat het niet botst met de openingstijden van veel andere dingen.

Het tijdstip is tegelijk ook het nadeel; vertrek om 19:00 uur en je moet een half uur van tevoren al aanwezig zijn. Vervolgens natuurlijk die rondvaart. Dus als je ervoor gaat eten ben je wel heel erg vroeg, maar om erna nog te eten wordt wel behoorlijk laat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2016 11:52:03 ]
pi_164863998
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begrijpelijk, dan moet je ook alles proberen te doen wat je graag wilt doen!

[..]

Om even je derde dag er bij te nemen als voorbeeld:

Dag 3: Ellis Island, Vrijheidsbeeld, Brooklyn bridge en als we daar op dag 2 niet geweest zijn de stier van Wall Street en 9/11 memorial. 's Avonds evt Book of Mormon

Zorg dat je vroeg op staat en liefst voor 8u al tickets hebt voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island combi zodat je een van de eerste boten kunt nemen. Voor die beide moet je - als je dat goed wilt zien en een liefhebber bent van de historie van New York - toch een uur of 3-4 tellen. Zo rond de middag ben je dan dus weer terug in Manhattan. Vanuit daar zou ik langs de stier richting Wall Street lopen (totaal misschien een half uurtje, heb je zo gezien). Vervolgens met de blauwe lijn vanaf Fulton Street naar Brooklyn (High Street). Stukje lopen onder de Brooklyn Bridge door en je kunt dan aan de noordkant van de brug via een trapje de brug promenade oplopen. Vergeet ook niet de beroemde straat met zicht op de Manhattan Bridge even mee te pakken als je daar bent! (Washington Street).
De brug over richting Manhattan. Reken op zeker een uur of anderhalf. Je gaat veel stoppen om te kijken, foto's te nemen en gewoon te genieten van het uitzicht. Al met al zal het zo tussen 14 en 15 uur zijn voordat je Brooklyn Bridge afloopt. Tussendoor zul je even willen gaan zitten om wat te eten/drinken etc. dus tegen die tijd heb je al best een vermoeiende dag er op zitten. Daarna nog door richting 9/11 Memorial. Daar ben ik nog nooit geweest, maar ik denk je dat daar ook zeker een uur of 2 zoet bent. Allemaal goed te doen dus, maar het is wel goed om te onthouden dat je veel loopt/slentert op zo'n dag.
9/11 memorial is zeker 1,5 uur ja (vond ik een van de meest indrukwekkende dingen van de trip) en reken er op dat je vaak ook nog even moet wachten op binnen te komen.

Natural History Museum vond ik beetje tegenvallen vooral omdat het te druk was met allemaal schoolklassen. Ik zou persoonlijk een kunstmuseum bezoeken. MOMA, MET of Guggenheim (afhankelijk van de tentoonstelling).
pi_164864629
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Die heb ik ook gedaan. Inderdaad mooi (check foto 02_19 t/m 02_26) en een ander voordeel is dus dat het 's avonds is, zodat het niet botst met de openingstijden van veel andere dingen.

Het tijdstip is tegelijk ook het nadeel; vertrek om 19:00 uur en je moet een half uur van tevoren al aanwezig zijn. Vervolgens natuurlijk die rondvaart. Dus als je ervoor gaat eten ben je wel heel erg vroeg, maar om erna nog te eten wordt wel behoorlijk laat.
Wow, wat een mooie foto's! Welke tijd van het jaar ben je geweest?

Wat is btw jullie mening over Ellis Island? Ik hoor er heel verschillende verhalen over. Mijn man vond het niet boeiend, maar ik weet nog dat een oud klasgenootje van me dat juist wel vond, dus zit een beetje in dubio, vooral omdat het denk ik hetgeen is dat het meeste tijd gaat kosten.

We willen naar het natural history museum voor de dino's en de opgezette dieren. Waarschijnlijk dat de kunstmusea inderdaad meer de moeite waard zijn, maar we zijn laatst al in het grote kunstmuseum in Ottawa geweest en dat was wel weer even genoeg kunst voor voorlopig. Wellicht pakken we het MET nog wel mee als we relatief snel uitgekeken zijn bij het natural history museum. Voordeel is wel dat de scholen die week pas beginnen en er nog vrijwel geen schoolreisjes zullen zijn.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_164865484
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:25 schreef koei het volgende:

[..]

Wow, wat een mooie foto's! Welke tijd van het jaar ben je geweest?

Wat is btw jullie mening over Ellis Island? Ik hoor er heel verschillende verhalen over. Mijn man vond het niet boeiend, maar ik weet nog dat een oud klasgenootje van me dat juist wel vond, dus zit een beetje in dubio, vooral omdat het denk ik hetgeen is dat het meeste tijd gaat kosten.

We willen naar het natural history museum voor de dino's en de opgezette dieren. Waarschijnlijk dat de kunstmusea inderdaad meer de moeite waard zijn, maar we zijn laatst al in het grote kunstmuseum in Ottawa geweest en dat was wel weer even genoeg kunst voor voorlopig. Wellicht pakken we het MET nog wel mee als we relatief snel uitgekeken zijn bij het natural history museum. Voordeel is wel dat de scholen die week pas beginnen en er nog vrijwel geen schoolreisjes zullen zijn.
Ik vond Ellis Island erg interessant. Flinke tijd doorgebracht in het museum. Liberty Island waren we zo uitgekeken. Paar foto's gemaakt maar verder weinig te zien.
pi_164865513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:25 schreef koei het volgende:
Wow, wat een mooie foto's! Welke tijd van het jaar ben je geweest?
Dank je! Dit was in maart 2015. :)

quote:
We willen naar het natural history museum voor de dino's en de opgezette dieren. Waarschijnlijk dat de kunstmusea inderdaad meer de moeite waard zijn, maar we zijn laatst al in het grote kunstmuseum in Ottawa geweest en dat was wel weer even genoeg kunst voor voorlopig. Wellicht pakken we het MET nog wel mee als we relatief snel uitgekeken zijn bij het natural history museum. Voordeel is wel dat de scholen die week pas beginnen en er nog vrijwel geen schoolreisjes zullen zijn.
Als je even snel door een museum wilt banjeren kan het interessant zijn om te checken of (en zo ja wanneer) ze gratis toegankelijk zijn. MoMA is bijv. gratis op vrijdag van 16:00 tot 20:00. Er zijn volgens mij ook musea die op bepaalde tijden 'pay what you want' hanteren.
pi_164865546
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_164892568
Zit nu in de trein vanuit Washington DC naar NYC *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:01:19 #272
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164893051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:33 schreef MissJ het volgende:
Zit nu in de trein vanuit Washington DC naar NYC *O*
Cool! Diezelfde trein hebben wij ook gebruikt in Juni. Leuke ervaring wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164893229
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Cool! Diezelfde trein hebben wij ook gebruikt in Juni. Leuke ervaring wel.
alleen de airco in die treinen...zooooooooooo koud :D
Hooray for boobies!
pi_164893470
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:08 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

alleen de airco in die treinen...zooooooooooo koud :D
Oh ja? Vind ik niet, maar misschien dat ze de airco inmiddels op wat minder koud hebben ingesteld.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_164893667
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:16 schreef MissJ het volgende:

[..]

Oh ja? Vind ik niet, maar misschien dat ze de airco inmiddels op wat minder koud hebben ingesteld.
mag het hopen. Laatste keer kon ik de ijspegels van mijn tepels bikken _O-
Hooray for boobies!
pi_164894253
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:23 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

mag het hopen. Laatste keer kon ik de ijspegels van mijn tepels bikken _O-
_O-
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_164894296
Hoe zit dat eigenlijk in de winter als er sneeuw valt?
Is het daar beter geregeld dan hier in NL?
Ik wil in Januari eigenlijk ook met de trein van Washington naar New York, maar gister bedacht ik me dus dat het ook flink kan sneeuwen in die periode..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2016 18:06:49 ]
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 00:03:08 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164902668
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Die heb ik ook gedaan. Inderdaad mooi (check foto 02_19 t/m 02_26) en een ander voordeel is dus dat het 's avonds is, zodat het niet botst met de openingstijden van veel andere dingen.

Het tijdstip is tegelijk ook het nadeel; vertrek om 19:00 uur en je moet een half uur van tevoren al aanwezig zijn. Vervolgens natuurlijk die rondvaart. Dus als je ervoor gaat eten ben je wel heel erg vroeg, maar om erna nog te eten wordt wel behoorlijk laat.
Mooie foto's k _O_

Ik wil eigenlijk niet al te veel plannen maar misschien wel handig om dingen te doen die bij elkaar in de buurt liggen. Dit zijn de enige dingen die momenteel vaststaan:

- dag 1: 's avonds basketbalwedstrijd in Barclays Center
- dag 2: 11u crown tickets vrijheidsbeeld, 's avonds ijshockeywedstrijd in Barclays Center
- dag 4: 19u30 Book of Mormons

Iemand tips voor dingen die daar goed op aansluiten?

We willen sowieso High Line, 11sept memorial, MoMa, central park etc aandoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 28-08-2016 11:26:49 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164905113
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:58 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in de winter als er sneeuw valt?
Is het daar beter geregeld dan hier in NL?
Ik wil in Januari eigenlijk ook met de trein van Washington naar New York, maar gister bedacht ik me dus dat het ook flink kan sneeuwen in die periode..
Amtrak is niet de eigenaar van het spoor, veelal zijn dat de vrachttrein maatschappijen.
En die zorgen wel dat de boel begaanbaar blijft.
Of het moet al een gigantische sneeuwstorm zijn natuurlijk.

Maar omdat de vrachtmaatschappijen eigenaar zijn van de lijn hebben zij ook voorrang, bij vertraging staat Amtrak achteraan in de rij.....
In 2004 ben ik met de trein van Denver naar Chicago gereden, uiteindelijk was die trein 5 uur te laat in Denver voor het vertrek.
ivm vertraging door vrachtverkeer in Nevada (1000km verderop).....
pi_164906095
Misschien in Januari weer naar New York, een vriendin opzoeken :) Dan is het zeker wel koud in New York brrr.
pi_164906130
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:58 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in de winter als er sneeuw valt?
Is het daar beter geregeld dan hier in NL?
Ik wil in Januari eigenlijk ook met de trein van Washington naar New York, maar gister bedacht ik me dus dat het ook flink kan sneeuwen in die periode..
ja hoor, hooguit wat vertraging maar de treinen rijden er eigenlijk altijd.
Hooray for boobies!
pi_164907167
Ik las ergens anders dat je misschien in die periode beter met de bus van DC naar NY kan reizen.
Maar ik las ook weer een paar jaar geleden tijdens een sneeuwstorm dat alle reismogelijkheden plat lagen behalve de Amtrak _O_

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:46 schreef loezzzje het volgende:
Misschien in Januari weer naar New York, een vriendin opzoeken :) Dan is het zeker wel koud in New York brrr.
New York in de winter is wel mooi _O_
pi_164907336
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]

New York in de winter is wel mooi _O_
New York is altijd mooi O+ Vorig jaar in November geweest en het was zo mooi in Central Park O+ Maar kan me voorstellen dat het met sneeuw ook heel mooi is.
pi_164907424
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:16 schreef loezzzje het volgende:

[..]

New York is altijd mooi O+ Vorig jaar in November geweest en het was zo mooi in Central Park O+ Maar kan me voorstellen dat het met sneeuw ook heel mooi is.
Ik ben er ooit in december geweest, er lag toen maar een klein laagje sneeuw ;(
Een paar dagen later was het ongeveer 23 graden in de plus :')
pi_164936368
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik ben er ooit in december geweest, er lag toen maar een klein laagje sneeuw ;(
Een paar dagen later was het ongeveer 23 graden in de plus :')
Ja, het weer kan echt bizar zijn. De eerste keer dat ik in NYC was, was meen ik in april. We hebben toen alles meegemaakt. Stortbuien, maar ook prachtig, zonnig weer en temperaturen boven de 20 graden. En de laatste ochtend sneeuwde het. :o
pi_164988295
Wie heeft er trouwens een mooie tip voor een goed hotel (bed) nabij een metro station. ik hoef niet downtown te zitten. Wat relatief goedkoop is? Ik zat net zelf te kijken heb heb het gevoel dat zelf eind jan new york prijzig is terwel ik zou verwachten dat het dan low season is.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_164990110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:04 schreef daanski82 het volgende:
Wie heeft er trouwens een mooie tip voor een goed hotel (bed) nabij een metro station. ik hoef niet downtown te zitten. Wat relatief goedkoop is? Ik zat net zelf te kijken heb heb het gevoel dat zelf eind jan new york prijzig is terwel ik zou verwachten dat het dan low season is.
dan zou ik naar long island, brooklyn en harlem gaan kijken. Wellicht dat uptown bovenaan central park het e.e.a wat meer richting jouw prijsklasse gaat
Hooray for boobies!
pi_164990266
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:20 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben er ooit in december geweest, er lag toen maar een klein laagje sneeuw ;(
Een paar dagen later was het ongeveer 23 graden in de plus :')
:Y ik was vorig jaar December in NY.
12 December was het 19 graden....(boven nul), ik liep in een T-shirt over Times Square, en ik was niet de enigste :D
Andere dagen moest er wel een trui aan, ik ben daar 5 dagen geweest, pas op Schiphol moest de jas weer aan _O-
pi_164990381
februari was het een gevoelstemperatuur van -30 op de boot naar staten island... :')
Hooray for boobies!
pi_164990567
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:07 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik las ergens anders dat je misschien in die periode beter met de bus van DC naar NY kan reizen.
Maar ik las ook weer een paar jaar geleden tijdens een sneeuwstorm dat alle reismogelijkheden plat lagen behalve de Amtrak _O_

[..]

New York in de winter is wel mooi _O_
De eastcoast amtrak is traag en duur, ik neem vrijwel altijd de megabus daar.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 18:19:29 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164991172
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mooie foto's k _O_

Ik wil eigenlijk niet al te veel plannen maar misschien wel handig om dingen te doen die bij elkaar in de buurt liggen. Dit zijn de enige dingen die momenteel vaststaan:

- dag 1: 's avonds basketbalwedstrijd in Barclays Center
- dag 2: 11u crown tickets vrijheidsbeeld, 's avonds ijshockeywedstrijd in Barclays Center
- dag 4: 19u30 Book of Mormons

Iemand tips voor dingen die daar goed op aansluiten?

We willen sowieso High Line, 11sept memorial, MoMa, central park etc aandoen.
Niemand?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164991493
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Niemand?
Ja ik vind eten, drinken en rondwandelen leuk dus dat is wat ik zou doen :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_165015566
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:04 schreef daanski82 het volgende:
Wie heeft er trouwens een mooie tip voor een goed hotel (bed) nabij een metro station. ik hoef niet downtown te zitten. Wat relatief goedkoop is? Ik zat net zelf te kijken heb heb het gevoel dat zelf eind jan new york prijzig is terwel ik zou verwachten dat het dan low season is.
Long island city. 2 jaar geleden gezeten. Straat uit lopen metro in. 2 haltes sta je op de hoek van 5th en central parc.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 22:17:52 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165022996
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja ik vind eten, drinken en rondwandelen leuk dus dat is wat ik zou doen :P
Daar hou ik ook van dus dat komt goed uit *O* maar bedoel natuurlijk wat handig is om te combineren ;) zal zelf ook nog op onderzoek uitgaan maar momenteel erg druk -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165036450
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:04 schreef daanski82 het volgende:
Wie heeft er trouwens een mooie tip voor een goed hotel (bed) nabij een metro station. ik hoef niet downtown te zitten. Wat relatief goedkoop is? Ik zat net zelf te kijken heb heb het gevoel dat zelf eind jan new york prijzig is terwel ik zou verwachten dat het dan low season is.
Nesva Hotel is mij goed bevallen. Is in Long Island vlakbij meerdere metrostations. Is 2 stops van Manhattan.
pi_165082681
Allen dank. ik heb een onvoorziende omstandigheid gekregen en heb daarom besloten om deze "wereld weken" bam KLM even aan mijn voorbij te laten vliegen. ik pak hem volgend jaar wel :-P thanks
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_165090319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 14:57 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nesva Hotel is mij goed bevallen. Is in Long Island vlakbij meerdere metrostations. Is 2 stops van Manhattan.
Ik zweer bij de meeste hotels in Long Island. In Manhattan zijn maar een paar hotels waar ik de kleinere kamers voor lief neem. Maar negen van de tien kee per boek ik Long Island. Puur voor de portemonnee.
pi_165187630
Ik Ben nu op Newark omdat ik hier moet overstappen voor mijn vlucht naar huis..

Maar ik wil niet naar huis, ik wil naar manhattan :'(
pi_165195404
Wij zijn gisteren weer thuis gekomen na 6 erg drukke maar toffe dagen New York! Hoogtepunten:

- Top of the Rock 's avonds. Was bijna niemand omdat het zicht maar 50% zou zijn. We hebben gewoon heel Manhattan kunnen zien, dus geen probleem.
- Empire State Building bij zonsondergang. Mooi, maar super druk. Zou vanwege de drukte hier sowieso niet nog een keer heen gaan, maar ben wel erg blij dat ik het heb gezien.
- opnames Late Show. Ook erg leuk om mee te maken, kost je alleen 4 uur wachten zelfs al heb je priority tickets. Zonder tickets ben je vrijwel kansloos om binnen te komen. En we hadden twee ons onbekende gasten en een optreden van een groepje pubers dat imo het label 'muziek' niet waardig was (grouplove, zoek maar op als je geen waarde hecht aan je oren). Maar desondanks tof om eens te zien hoe zoiets in zijn werk gaat en er bij te zijn.
- Boottocht van circle line om onderkant van Manhattan. Leuke trip, zeker aangezien het ook hier erg rustig was. Hebben een deel van de tocht op het voordek gestaan en soms zelfs alleen. Zorg wel dat je er ruim op tijd bent wil je goede zitplaatsen buiten hebben aan de Manhattan-kant. Wij hadden de boot van 11:00 uur, waren er om 10:15 en hadden de laatste plaatsen aan de rand (plaatsen in het midden waren nog wel vrij, maar dan heb je geen vrij uitzicht). De schemering-tocht was voor ons helaas niet haalbaar qua planning anders hadden we die gedaan.
- Eten bij Nobu. Duur, maar het geld zeker waard! Eén avondje decadent doen mag best! Aanrader is de black cod, maar ook de crispy rice was heerlijk. Tonijnsashimi was ook lekker, maar niet lekkerder dan elders en dus het prijsverschil niet waard imo.
- Broadwayshow Something Rotten. Leuke musical die licht satirisch is over andere musicals. Gaat over een theatermaker die jaloers is op Shakespeare. Aantal keer hard gelachen! En we hadden via de digital lottery kaartjes a $35
- Mets vs Nationals. Heerlijk sfeertje, wedstrijd is gewonnen en het afsluitende vuurwerk was top! Niet qua vuurwerk zelf, maar wel omdat het op de muziek was afgestemd wat het erg tof maakte. Toffer dan het vuurwerkfestival in Scheveningen. En ook fijn dat fans van de tegenpartij ook gewoon naast ons in het vak konden zitten! Dat hoef je bij voetbal niet te proberen...

Teleurstellingen:
- Geen FAO Schwarz meer :(
- Geen Toys R Us op Times Square meer :(
- Geen kokos m&m's in de m&m-store. En geen gewone zakken peanutbutter m&m's, alleen dure pick & mix.
- Mega drukte rondom de stier van Wall Street

We zaten in Crowne Plaza, tegenover de M&M's store op broadway. Perfecte locatie met alles in midtown op loopafstand. We zaten op de hoogste verdieping, maar aan de achterkant dus uitzicht was niet zo spannend. Prima hotel met goed bed en fijne douche! En als KLM package deal nog redelijk betaalbaar. Wel met een resortfee, die daar nog bovenop komt.

Ik moet mn blog nog even bijwerken, daarna zal ik ons reisverslag hier linken voor de geïnteresseerden!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_165195836
die drukte rondom die stier idd :')
Er staat ook altijd politie bij
pi_165284424
Net vlucht geboekt van 13 januari t/m 15 januari *O*

Nu hotel zoeken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2016 23:53:17 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')