abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162766163
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:11 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Thanks. Ff kaartje zoeken *O*
Wanneer ga je? Dag van match zelf is vaak veel goedkoper (Stubhub) dan ver vooruit boeken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 juni 2016 @ 18:07:58 #104
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162766232
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:03 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wanneer ga je? Dag van match zelf is vaak veel goedkoper (Stubhub) dan ver vooruit boeken.
Zat te kijken voor 22 juli.
Scheelt dat heel veel? (Ook voor de ietwat betere plekken?)
Meestal durf ik dat niet aan, om op goed geluk die kant op te gaan. :') :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162766280
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:07 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Zat te kijken voor 22 juli.
Scheelt dat heel veel? (Ook voor de ietwat betere plekken?)
Meestal durf ik dat niet aan, om op goed geluk die kant op te gaan. :') :@
Als je dat niet aandurft moet je idd gewoon je plekje nu boeken! Dan heb je je ticket al en weet je iig zeker waar je zit! Ook geen probleem. Zo duur is mlb ook niet :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 5 juni 2016 @ 18:15:36 #106
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162766367
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:10 schreef RipCity het volgende:

[..]

Als je dat niet aandurft moet je idd gewoon je plekje nu boeken! Dan heb je je ticket al en weet je iig zeker waar je zit! Ook geen probleem. Zo duur is mlb ook niet :)
En zo vaak ben ik ook niet in New York natuurlijk. :+
Maar thanks voor de tip iig. Ga het ff overwegen. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162786106
Ben op vrijdagavond geweest bij de yankees- chicago white sox. We zaten aan de overkant van de grote tribune. Het was saai, ze verloren met 1-7 en er was geen sfeer...
pi_162852024
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:50 schreef kreuk050 het volgende:
Ben op vrijdagavond geweest bij de yankees- chicago white sox. We zaten aan de overkant van de grote tribune. Het was saai, ze verloren met 1-7 en er was geen sfeer...
Baseball lijkt mij ook saai.
Ik zat er vorig jaar te denken om een wedstrijd te bezoeken maar toch maar niet gedaan.

Ik ben wel al eens naar een wedstrijd van de Knicks geweest maar dat was ook niet echt mijn ding :P
Een NHL wedstrijd bijwonen lijkt mij pas fantastisch ^O^
pi_162855969
Denk ook eens aan de NY Mets. prijzen van stukken goedkoper, kleiner stadion en meer sfeer. Of nog beter 1 niveau lager, dat is erg vermakelijk!
Hooray for boobies!
pi_162858374
Zijn er nog goede restaurants in NY die jullie zouden aanbevelen? :)

Speciale hippe tentjes die bijvoorbeeld een unieke frozen yoghurt of iets anders verkopen mag ook!

Ik wil de culinaire wereld in NY wat beter leren ontdekken :)
BlaBlaBla
pi_162864835
Morgen zitten we in NYC! Nu in Washington sinds afgelopen zaterdag. Kan niet wachten 😄 Iemand ervaring met de Brooklyn promenade? Schijnt een mooie uitzichtplek te zijn richting Manhattan. Is het uitzicht de moeite waard?
pi_162864912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Morgen zitten we in NYC! Nu in Washington sinds afgelopen zaterdag. Kan niet wachten 😄 Iemand ervaring met de Brooklyn promenade? Schijnt een mooie uitzichtplek te zijn richting Manhattan. Is het uitzicht de moeite waard?
Absoluut een bezoekje waard
Lekker op een bankje naar de skyline kijken
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:08:39 #113
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_162865290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja zeker doen :) de metro erheen pakken, lekker zitten in de parkjes enzo dan de Brooklyn bridge terug lopen!
pi_162865613
Tof! Thanks 👍
pi_162865684
mocht je over de brug terug willen lopen, er is geen trap o.i.d. direct bij de promenade. loop even stukje omhoog (5 minuten?) met de weg mee, daar vind je het voetpad de brug op ^O^
Hooray for boobies!
pi_162936875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
mocht je over de brug terug willen lopen, er is geen trap o.i.d. direct bij de promenade. loop even stukje omhoog (5 minuten?) met de weg mee, daar vind je het voetpad de brug op ^O^
Sowieso mogen ze wel wat shortcuts naar die promenade maken, wat een klere end lopen :P
pi_162946437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
Toppie! We gaan later vandaag die kant op. Het weer lijkt er goed voor 😄
pi_162996012
Heerlijke dag in New York (vandaag Central Park en Top of the Rock gezien):

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2016 01:16:37 ]
pi_163016035
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ _O_ Prachtige foto's. Veel plezier nog!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_163016339
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto's O+
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 22:21:43 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163019263
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow _O_ krijg echt zin om naar New York te gaan O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_163023318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 22:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow _O_ krijg echt zin om naar New York te gaan O+
Herkenbaar, en ik ben in New York :P

En thanks allemaal! O+
  ESF Reporter woensdag 15 juni 2016 @ 06:12:34 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_163024335
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+

Ik wil terug, het is weer veel te lang geleden. ;(
  zondag 19 juni 2016 @ 22:41:23 #124
39793 Moody
el moody
pi_163150213
Net terug. Korte impressie. Op verzoek zal ik nog wat foto's posten :)

Main advice
Pak een hotel / appartement buiten midtown. Wij zaten in New Jersey (Exchange Place). Geweldig uitzicht op de skyline 's avonds. Nadeel was wel dat je de PATH moet nemen, waar je soms een kwartier op moet wachten. Mijn tip zou zijn om iets te pakken in lower Manhattan of east/west village. Betere prijzen, rustiger slapen en ontbijten dan in mid-town. Met de metro ben je overal in een kwartier.

Positief
- Aardige mensen, soms fake, maar blijven wel aardig.
- Schoon! Behalve de wc's, die zijn ranzig..what nou greatest nation on earth :P
- Op midtown na een vrij rustige stad. Wat nou wachtrijen voor musea en ferry's? Dikke onzin als je een beetje uit de spits blijft.
- Grote diversiteit in rassen en geloven zonder problemen. Noot: De Chinezen schijnen hier de lastposten te zijn, omdat ze in rap tempo delen van de stad overnemen.
- Daarbij: Eten in China Town is een must. Vanessa Dumplings was top en kost geen drol.
- Weinig junkfood. NYC heeft volgens mij minder Mac's dan een Europese hoofdstad. De nadruk ligt meer op healthy food.
- Brooklyn, Brooklyn park, Brooklyn bridge. Neem de metro naar Brooklyn (bijv. metro Court St) en ga rondwandelen in Brooklyn. Het was voor ons een van de hoogtepunten van de reis. Heerlijk rustig en prachtige architectuur. Vriendelijk en ongehaast. Daarna via het park en de brug terug naar Manhattan.
- Rondwandelen en dan vooral in de villages. Dan beleef je hier en daar het New York uit de jaren '20 en '30 (Godfather e.d.)
- Top of the Rock. Beter dan het uitzicht vanaf Empire State Building om de simpele reden dat je het Empire State Building kan zien. Ook prachtig gelegen t.o.v. Central Park. We hadden vooraf tickets geboekt en konden zonder te wachten doorlopen.
- Omgeving WTC. Je kan hier mooie plaatjes schieten, voornamelijk omdat het One World Trade Center nogal aanwezig is in het straatbeeld. Gigantisch gebouw met gigantisch station eronder.

Negatief
- Junkfood is goedkoop, goed eten is duur. Healthy food is helemaal hot in NYC, maar je moet er wel voor willen betalen. Geen idee of de overheid hier iets mee doet??
- De dingen die vooral super-duper-amazing zouden moeten zijn, waren dat voor ons niet. De tocht naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld hebben we op de laatste dag toch maar gedaan. Geen spijt, maar het was ook geen must. Ellis Island is leuk, maar het Vrijheidsbeeld kun je ook prima vanuit Brooklyn met telelens schieten. Niet doen als je maar 3 of 4 dagen in NYC bent.
- De native New Yorkers doen soms/vaak minachtend tegen toeristen. Ze denken blijkbaar dat New York kan overleven zonder toeristen. Hun ouders waren zelf ook gasten in dit land, doet ff normaal.
- Midtown vermijden als je er niet moet zijn. Toeristen zijn gefocust op dit deel van de stad. Loop langs Empire State Building, Grand Central, Times Square e.d. en zoek dan iets anders. Lijkt op Disney Land, niet het New York dat ik wilde zien in ieder geval.
- Central Park is niet geweldig. Het is groot, maar ook weinig te beleven door de week. Dikke vette tip: Ga alleen in het weekend Central Park bezoeken, anders is het en vrij suf park (kan er niets meer van maken)
- We hebben het Museum of Natural History bezocht, maar dat was de moeite niet echt waard. Na alle indrukken die je in NYC opdoet, is dit wel een downer. Gewoon een simpel natuurmuseum met hier en daar wat leuke exposities. Niet iets om een halve dag aan te besteden als je tijd kostbaar is.
Als je wel gaat, let op de tip hieronder :P
-Dikke vette tip: Koop genen NYC pass oid. D De wachttijden zijn veel groter dan wanneer je gewoon een kaartje koopt.

Tips
- Ga een broodje eten bij Pret a Manger tegenover het Empire State building. Lekker eten met uitzicht op het gebouw voor een tientje. Sowieso is Pret a Manger een dikke tip als je niet steeds zin hebt om 's avonds op de wc te zitten.
- Highline. Leuke wandeling, al ben je na 1,5 uur al klaar. Vergeet niet af te dalen voor Chelsea Market, dat staat slecht aangegeven! Tip: Neem de highline van zuid naar noord, dus beginnen bij Gansevoort St.
- Fietsen huren! Fietsen stelt geen drol voor in Manhattan als Nederlander. Gewoon doen. Pak de Citibiki en plan een leuke route. Wij hebben de route langs west-Manhattan genomen (fietspad). Tip: Wel ff stoppen bij rood, want niet elke cabby trapt op de rem voor een fietser :D
- Broadway show pakken. Maakt niet uit welke, ff vooraf boeken en opgaan in de sfeer.
- Dikke vette tip: Als je het Museum of Natural History gaat bezoeken, neem dan de ingang aan de zijkant (Planetarium). Geen wachtrijen en beide delen zijn verbonden, dus je kan het hele museum bezoeken. Werd ons ingefluisterd door een hotdog-verkoper :P
- Als je perse Ellis Island en Statue wilt bezoeken, ga dan via Liberty Park New Jersey. Was voor ons een kwartiertje lopen en vrijwel geen wachttijd op een vrijdagmiddag. Daarbij kun je dan meteen de skyline meepikken vanuit Jersey City, mooier dan vanaf Manhattan zelf uiteraard :)
- Halal Guys. Wees er op tijd bij (voor 18u) en je kunt zonder wachtrij je eten kopen. Was best lekke voor streetfood en cheap. Niet wereldschokkend, zoals TripAdvisor ons wil laten geloven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 20-06-2016 01:09:27 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_163184183
Wij zijn ook al weer een paar dagen terug. Mis de stad nu al weer. Wij verbleven in een hotel genaamd ''The Michelangelo'', op twee minuten lopen van Times Square. Is ons uitstekend bevallen, want we waren op loopafstand van Top Of the Rock, Times Square, Central Park en nog wat bezienswaardigheden, terwijl het hotel zelf heel goed geïsoleerd was..je hoorde niet dat je op twee minuten afstand van Times Square zat om het zo maar eens te zeggen.

We hebben vooral de ''standaard'' dingen gezien, dus daar valt weinig over te zeggen...kennen jullie allemaal al wel. Brooklyn Heights vonden we ook een grote aanrader. Heerlijk om daar een paar uurtjes rond te lopen en Brooklyn in te gaan. Top of the Rock vonden wij ook deze keer het hoogtepunt (no pun intended :P). Het uitzicht daar is echt fantastisch. Central Park hebben we meerdere malen bezocht. Was best wel warm, dus het was daar beter uit te houden dan elders. Daarnaast is het er zo mooi! Enorm veel mooie plaatjes geschoten. Net na de vakantie een DSLR fototoestel gekocht, goede timing. Maar iPhones maken tegenwoordig ook al wel aardige plaatjes (zie boven).

Gegeten hebben we vooral bij grote keten waar we goede ervaringen mee hebben. Hardrock Cafe heeft heerlijke grote porties (voor relatief weinig) en we zijn ook bij een afgelegen Panda Express geweest. Orange chicken <3

Broadway hadden wij in 2014 bezocht (Lion King), was ons nu net iets teveel geld om daar nog eens naartoe te gaan. Andere voorstellingen spraken ons net wat minder aan, dus voor ons ook het geld niet helemaal waard.

Maar we willen nu alweer terug, helemaal met het huidige weer in NL :P
pi_163201048
Mooie verslagen _O_

Moody, dank voor de tips, daar heb zelfs ik wat aan. Ga over 2 maanden voor de 5e keer *O*
Wil deze keer ook veel van Queens (ik ga op Long Island City verblijven) en Brooklyn gaan bekijken. Vorige keren namelijk voornamelijk in Manhattan gebleven. Wordt tijd om veel meer te gaan ontdekken!
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_163231172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:01 schreef MissJ het volgende:
Mooie verslagen _O_

Moody, dank voor de tips, daar heb zelfs ik wat aan. Ga over 2 maanden voor de 5e keer *O*
Wil deze keer ook veel van Queens (ik ga op Long Island City verblijven) en Brooklyn gaan bekijken. Vorige keren namelijk voornamelijk in Manhattan gebleven. Wordt tijd om veel meer te gaan ontdekken!
Veel plezier!

Ik heb het gevoel dat NYC echt een hype is geworden. Maar vermijd je de toeristische meuk, dan heb je zeker een mooie tijd. (hoeft ik je natuurlijk niet te vertellen :P)
We hadden er in de jaren '30 heen gemoeten, dan waren de skyscrapers nog van steen en kamerprijzen nog normaal.

Maar goed, ik zou over 10 jaar best nog eens willen terugkeren. Als je ziet wat ze nu aan het bouwen zijn, zal de skyline er dan weer totaal anders uitziet. Materialisme 4 president! Alleen vrees ik dat de stad an sich dan nog minder echt zal zijn.....
'13 |
'14
pi_163280106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:03 schreef Moody het volgende:

[..]

Veel plezier!

Ik heb het gevoel dat NYC echt een hype is geworden. Maar vermijd je de toeristische meuk, dan heb je zeker een mooie tijd. (hoeft ik je natuurlijk niet te vertellen :P)
We hadden er in de jaren '30 heen gemoeten, dan waren de skyscrapers nog van steen en kamerprijzen nog normaal.

Maar goed, ik zou over 10 jaar best nog eens willen terugkeren. Als je ziet wat ze nu aan het bouwen zijn, zal de skyline er dan weer totaal anders uitziet. Materialisme 4 president! Alleen vrees ik dat de stad an sich dan nog minder echt zal zijn.....
Dank je!
Heb de uber toeristische dingen allemaal al gedaan en gezien, dus dat scheelt :P
Ben ook wel benieuwd ja naar hoe het er over 10 jaar zal zijn..
pi_163308149
Ik ben ook alweer een weekje terug uit NYC, als tip wil ik nog wel meegeven dat de app Yelp zeer handig is bij het vinden van een leuke en goede eetplek.

@Moody, als je het Vrijheidsbeeld gaat bezoeken, dan moet je natuurlijk wel de kroon reserveren, dat maakt het bezoek wel bijzonder ook al ben je er maar 3/4 dagen :) . Ik ben dat overigens vergeten te doen, maar wij zijn gewoon langs de bewaker gesneakt toen hij even de andere kant op keek :+
BlaBlaBla
pi_163309550
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:34 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben ook alweer een weekje terug uit NYC, als tip wil ik nog wel meegeven dat de app Yelp zeer handig is bij het vinden van een leuke en goede eetplek.

@Moody, als je het Vrijheidsbeeld gaat bezoeken, dan moet je natuurlijk wel de kroon reserveren, dat maakt het bezoek wel bijzonder ook al ben je er maar 3/4 dagen :) . Ik ben dat overigens vergeten te doen, maar wij zijn gewoon langs de bewaker gesneakt toen hij even de andere kant op keek :+
Imo voegt kroon niks toe.
pi_163310906
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Vond ik juist wel. Alleen al om al die smalle trappen omhoog te moeten vond ik al een belevenis. En gewoon, het idee dat je in de kroon van hét Vrijheidsbeeld bent O+
pi_163459967
Hoi allen! Ik vertrek over een kleine week richting New York, om van daaruit naar Phoenix te gaan. Ik heb het zo gepland met de tickets dat ik 's middags rond 15:30 aankom in Newark, en de volgende dag rond 15:15 weer vertrek. Nu kun je je afvragen: 'heeft dat wel zin', maar het is voor mij puur bedoeld als extraatje en om een eerste indruk te krijgen van New York. Omdat ik toch zoveel mogelijk wil zien van de stad, heb ik het een en ander voor mezelf uitgestippeld. Wat vinden jullie ervan?

18:00 - Hostel Jazz on Columbus (vlakbij Central Park)
- 57 St - 7 Av naar Rector Street Station (00:30)
18:30 - Wallstreet (vanaf Charging Bull naar Brooklyn Bridge lopen)
19:00 - Brooklyn Bridge (half oversteken waarschijnlijk, nog niet zeker)
20:00 - Lopen naar Chinatown / Little Italy (pizza eten)
- Canal St - Grand Central (00:20)
21:00 - Via Grand Central en Bryant Park naar Top of the Rock lopen
21:30 - Top of the Rock
22:30 - Via Broadway en Times Square terug naar hostel (20 min)

Ik weet het - het is krap en volgepland. Ik ben zelf ook niet zo van het vol plannen, maar ik vind dat ik er nu wel gebruik van moet maken. Tijden zijn ook meer bedoeld als richtlijn om te kijken of ik het allemaal kan redden in één avond.

De volgende ochtend wil ik rond 7-8 uur opstaan om vervolgens naar Central Park te lopen (5 min), ergens te ontbijten in de buurt en rond 11/12 uur naar EWR te gaan.

Op de terugweg naar Nederland heb ik een vergelijkbaar schema: ik kom dan 's morgens om 7 uur aan op EWR en ik vertrek 's avonds rond 21:00. Die tijd zou ik willen gebruiken om de High Line te lopen, en eventueel de Ferry naar Staten Island te pakken en een stukje Brooklyn te bezichtigen.

Hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik ben nog nooit in NY geweest dus misschien onderschat ik het wel enorm, maar een beetje drukte kunnen we wel aan. ;)
pi_163462135
Top of the Rock zou ik even controleren of de rij dan dicht gaat om 22.00 of dat de laatste om 22.00 naar boven mag.
Het kan een uurtje wachten zijn.

Persoonlijk denk ik dat je je jetlag wel onderschat, vergeet niet dat je Times Square om 04.30 uur NL tijd gaat bezoeken volgens je planning, aan de andere kant je kan er misschien zo kick van krijgen dat je het makkelijk afgaat.

De volgende ochtend om 08.00 opstaan willen we allemaal wel, denk dat je om 05.00 naar de ochtendshow zit te kijken ;)
Hell To The Liars
pi_163464839
Ik denk dat je schema ietwat te positief is ingesteld. Je bent waarschijnlijk vermoeider dan gedacht en je hebt het wel heel erg volgepland. Leuk als het lukt hoor, maar ik betwijfel of het verstandig is. als je al voorrang wilt geven aan bepaalde plekken zou ik die geven aan Times Square, Top of the Rock (Empire State Building is mooi te zien vanaf Top of the Rock - EMB zelf vond ik veel minder dan Top of the Rock), Central Park en wellicht the Brooklyn Bridge. Dat zijn de hoogtepunten die ik aan zou doen, maar zou me verder niet zo haasten. Dan liever keertje terug om wat uitgebreider de stad in te duiken.
pi_163470506
Nou weet ik niet precies wanneer het donker wordt in New York, maar als het rond 21.30 uur niet al te licht meer is, zie je vanaf Top of the Rock natuurlijk wel een zwart Central Park gat. Vond het uitzicht bij nacht (wij gingen om 23.30 uur naar boven) vanaf het ESB wel erg wijs!
pi_163485789
Bedankt allemaal voor de tips. :)

Ik heb het schema wat aangepast door Wall St. te schrappen en daarnaast een ticket voor Top of the Rock te kopen om 21:30. Zo vermijd ik als het goed is eventuele wachtrijen. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang ik ongeveer moet rekenen voor de Rock?
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:33:26 #137
39793 Moody
el moody
pi_163592667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:58 schreef Rnnz het volgende:
(vanaf Charging Bull naar Brooklyn Bridge lopen)
Pak alleen midtown en laat lower Manhattan liggen. Te weinig tijd.
Gewoon rondwandelen, eten en sfeer snuiven. Iets plannen zoals Top o/t Rock is wellicht al riskant, omdat het wachtrijen kan bevatten.
'13 |
'14
pi_163597256
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:50 schreef kreuk050 het volgende:
Baseball is best leuk zolang het een Major League wedstrijd betreft. Deze worden in heel de VS live op tv uitgezonden. Heb er verschillende bezocht en stuk voor stuk geniaal qua sfeer.
pi_163598921
Was die van ons geen major league?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:21:17 #140
67174 Dos37
Come on Twente
pi_163599909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:19 schreef kreuk050 het volgende:
Was die van ons geen major league?
Zeker Yankees zijn zelf het meest succesvolle team ooit, al is het de laatste jaren wat minder.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator vrijdag 8 juli 2016 @ 23:59:16 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163614078
Ik heb voor mijn verjaardag tickets gekregen voor een Broadway show O+ Nu even uitzoeken welke het gaat worden. Ik denk Book of Mormon :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_163617453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:59 schreef MaJo het volgende:
Ik heb voor mijn verjaardag tickets gekregen voor een Broadway show O+ Nu even uitzoeken welke het gaat worden. Ik denk Book of Mormon :)
Lion King _O_ _O_
pi_163617697
Heeft iemand ervaringen met WOW air?
Het zal wel geen KLM zijn, maar 2x 4 uur lijkt me fijner met tussenstop dan 8 uur met een andere .
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 10:49:30 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163617917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lion King _O_ _O_
Vind ik helemaal niks :@ ooit in Londen gezien en op de kostuums na vond ik er niets aan :')
pi_163618377
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:18 schreef Rnnz het volgende:
Bedankt allemaal voor de tips. :)

Ik heb het schema wat aangepast door Wall St. te schrappen en daarnaast een ticket voor Top of the Rock te kopen om 21:30. Zo vermijd ik als het goed is eventuele wachtrijen. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang ik ongeveer moet rekenen voor de Rock?
Lastig te zeggen, ik ben er zelf uren op geweest. Ik zou met een verkorte wachtrij toch wel minimaal 1 uur reserveren. Het is goed om een planning te hebben voor zo'n kort bezoek, maar het reizen gaat je uiteindelijk toch wel meer tijd kosten dan je hebt gepland.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:58 schreef Rnnz het volgende:
Op de terugweg naar Nederland heb ik een vergelijkbaar schema: ik kom dan 's morgens om 7 uur aan op EWR en ik vertrek 's avonds rond 21:00. Die tijd zou ik willen gebruiken om de High Line te lopen, en eventueel de Ferry naar Staten Island te pakken en een stukje Brooklyn te bezichtigen.
Ik zou Staten Island skippen, waarom zou je daar heen gaan als je maar zo'n korte tijd in New York bent? High line zou ik ook overslaan, als het warm is is het niet echt relax om daar te lopen. Als je er heen gaat zou ik het zo inplannen dat je er in jouw geval 15min op bent en daarna even bij de Chelsea market wat gaat eten. Zo heel speciaal is de High Line namelijk niet.

Persoonlijk zou ik denk ik starten met de gele water taxi, 1 volledige route kost je 90 minuten en daarmee krijg je best een aardig beeld van New York (van de buitenkant natuurlijk), daarnaast is het erg relaxed als het mooi weer is. Je hoeft natuurlijk niet de hele rit uit te zitten.

Je stapt dan bijvoorbeeld bij punt 1 op en je stapt bij punt 4 uit en vandaar uit reis je weer naar boven toe. Dan zou je OWTC (alleen kijken, je hebt immers de Rockefeller dan al bezocht) en 9/11 Memorial-Monument kunnen meepikken, een stuk Wallstreet, een stuk 5th avenue en nog even kunnen Shake Shacken in het Madison Square park. Op die route zou je ook nog ooit ergens een winkel kunnen binnenlopen zoals bijv. mits je een thee liefhebber bent: Harney & Sons.

[ Bericht 8% gewijzigd door Soldier2000 op 09-07-2016 12:02:51 ]
BlaBlaBla
pi_163618509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:22 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, ik ben er zelf uren op geweest. Ik zou met een verkorte wachtrij toch wel 1 uur reserveren. Het is goed om een planning te hebben voor zo'n kort bezoek, maar het reizen gaat je uiteindelijk toch wel meer tijd kosten dan je hebt gepland.
Ik ben top of the rock op een zaterdag bij de opening wezen doen, was bijna niemand en toen duurde het al bijna een halfuur voordat ik boven stond
Hell To The Liars
pi_163619052
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben top of the rock op een zaterdag bij de opening wezen doen, was bijna niemand en toen duurde het al bijna een halfuur voordat ik boven stond
Inderdaad, als je naar de top of the rock gaat moet je gewoon meer dan 1 uur reserveren, daarnaast heeft het ook geen zin om daar maar 10 minuten rond te lopen, dan kun je beter iets anders gaan doen. Dan mis je de hele beleving.
BlaBlaBla
pi_163636877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Droopie het volgende:
Heeft iemand ervaringen met WOW air?
Het zal wel geen KLM zijn, maar 2x 4 uur lijkt me fijner met tussenstop dan 8 uur met een andere .
Geen ervaringen maar een snelle zoektocht op Google heeft mij er van weerhouden bij WOW te boeken. Verhalen van 36 uur vertraging zonder fatsoenlijke afhandeling ter plaatse en (uiteraard, want low-budget) overal voor bijbetalen... Nee, ik betaal wel iets meer voor een fatsoenlijke vlucht.

Nu geboekt voor ¤381,- retour met Delta/KLM vanaf Brussel.😉
pi_163637189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

daarnaast heeft het ook geen zin om daar maar 10 minuten rond te lopen, dan kun je beter iets anders gaan doen. Dan mis je de hele beleving.
Ik had het na 10 minuten wel gezien althans.
Maargoed ik was na 2 minuten in de kroon er ook wel klaar mee. Ik heb er misschien weinig mee...
pi_163683490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:22 schreef Soldier2000 het volgende:
Zo heel speciaal is de High Line namelijk niet.
Ik val van mijn stoel. :o.
Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_163683549
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Blue_note het volgende:
Hahaha. Wij vonden het juist fantastisch om in de kroon te zijn.

Het lastige hier is dat iedereen tips geeft vanuit zijn eigen beleving, terwijl iedereen anders is en andere wensen heeft. Ik dacht dat ik het leuk zou vinden in de kroon en dat was het ook. Volg je gevoel in plaats van tips van iemand die hele andere dingen leuk vindt.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_163684103
Kom er net vorige maand vandaan, maar mis de stad nu alweer. Je voelt je daar helemaal tot leven komen :D

quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Vond het een van de hoogtepunten van onze reis. Wát een fantastisch mooi park. We zijn er zelfs 2 keer heen gegaan.

Ik heb een videootje in elkaar geklust van het geheel en zo goed mogelijk geprobeerd om 9 dagen in 3 minuten te proppen. Het was onze eerste keer daar en een flinke rollercoaster. :)

Fantastisch filmpje trouwens :)

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 10:25:28 ]
pi_163697735
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:40 schreef Gellarboy het volgende:

[..]

Mooi filmpje! Het is een mooi en uniek park, maar ik vond het uiteindelijk niet zo bijzonder als zoals het omschreven word. Maar je hebt in je onderstaande reply helemaal gelijk, je kunt het beste je eigen hoogtepunten uitkiezen. Ik deel overigens je mening over de kroon wel, ik vond het geweldig.
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')