abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161600981
Zou zondag lekker de hele dag in Central Park doorbrengen. Zelf een rondje wezen rennen, fietsen en daarna lekker op een dekentje wat zitten drinken en eten, was echt heerlijk.

Ben verder benieuwd of je de eerste dag je hele lijstje gaat halen.

Zou zeker het 9/11 museum gaan bekijken en een keer een rooftop bar bezoeken.
Niet teveel kleren meenemen en lekker daar inkopen doen.

Als laatst niet vergeten naar Shake Shack te gaan ;)
pi_161601321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar de tip geven dat je je vooral niet moet gaan haasten. Wij hadden de eerste keer NYC ook zo'n heel druk schema ingepland. Zijn uiteindelijk maar aan 75% toegekomen en we moesten daarbij enorm haasten. We hadden zelfs 7 dagen in de stad zelf. Neem vooral de tijd om tegen jezelf te zeggen dat je echt in NYC bent en doe gewoon waar je die dag de meeste zin in hebt. Je gaat toch niet alles zien. Beste advies wat ik voor je heb :)
Zal het proberen :P dankje
pi_161601331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:54 schreef vanpers het volgende:
Zou zondag lekker de hele dag in Central Park doorbrengen. Zelf een rondje wezen rennen, fietsen en daarna lekker op een dekentje wat zitten drinken en eten, was echt heerlijk.

Ben verder benieuwd of je de eerste dag je hele lijstje gaat halen.

Zou zeker het 9/11 museum gaan bekijken en een keer een rooftop bar bezoeken.
Niet teveel kleren meenemen en lekker daar inkopen doen.

Als laatst niet vergeten naar Shake Shack te gaan ;)
Thanks for the tips!
pi_161606904
Best een druk programma op de dag van aankomst, ik zou dat niet volhouden denk ik :')
En macys ligt dichter in de buurt van Madison square garden dan Times Square ;)

9/11 museum zou ik zeker doen
pi_161607901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:58 schreef Max-Westerman het volgende:
Best een druk programma op de dag van aankomst, ik zou dat niet volhouden denk ik :')
En macys ligt dichter in de buurt van Madison square garden dan Times Square ;)

9/11 museum zou ik zeker doen
ok top!
  Moderator zaterdag 23 april 2016 @ 12:29:02 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161648189
Het valt me op dat mensen vaak een hele dagplanning hebben. Ik vind dat zo weinig spontaan :@ ik maak altijd een lijst met dingen die ik wil zien in een stad en kijk dan per dag waar we zin in hebben. Het is vaak ook afhankelijk van het weer of hoe je je voelt wat je die dag gaat doen. Of is dat voor NY echt anders en is het handiger om wel zo'n planning te maken?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_161649706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:29 schreef MaJo het volgende:
Het valt me op dat mensen vaak een hele dagplanning hebben. Ik vind dat zo weinig spontaan :@ ik maak altijd een lijst met dingen die ik wil zien in een stad en kijk dan per dag waar we zin in hebben. Het is vaak ook afhankelijk van het weer of hoe je je voelt wat je die dag gaat doen. Of is dat voor NY echt anders en is het handiger om wel zo'n planning te maken?
Op zich eens. Al wordt mijn dit-wil-ik-in-elk-geval-in-New-York-gaan-zien-lijst nu wel dermate lang, dat ik denk dat ik die een beetje moet gaan structureren. Vooral om te voorkomen dat ik uiteindelijk aan heel veel niet toekom, terwijl dat anders met wat slimmer plannen waarschijnlijk wel was gelukt.
pi_161650341
quote:
Ik vind een planning wel handig, zodat je de dingen een beetje efficiënt aan kunt pakken.

Wat is bij elkaar in de buurt? Wat is wanneer open? Wat zijn de entreeprijzen (sommige musea zijn bijv een avond in de week gratis)? Je zult waarschijnlijk ook voor een aantal dingen al van tevoren gereserveerd hebben. Het scheelt een hoop tijd als je dat een beetje op elkaar afstemt. Anders zit je de halve dag in de metro.
pi_161651757
Inderdaad heb je veel vantevoren gereserveerd ivm rijen. Dus daar ben je al aan gebonden.
pi_161651828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:26 schreef kreuk050 het volgende:
Inderdaad heb je veel vantevoren gereserveerd ivm rijen. Dus daar ben je al aan gebonden.
Als ik kijk naar jouw programma valt dat nogal mee. Je gaat vooral rondwandelen en shoppen, zo te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 16:31:52 ]
pi_161651846
Ik vind het ook altijd zo'n stress/druk meebrengen als je hele rooster al klaarstaat en je je daaraan moet houden. Groot voorstander van lekker spontaan op de dag zelf bepalen wat je wil zien. Een lijstje met must-sees kan geen kwaad en het kan geen kwaad vooraf uit te zoeken op welke dagen bepaalde dingen open zijn, maar ik zou niet meteen een heel schema maken. Dan zie je alsnog bijna alles, maar ben je wel veel meer ontspannen.
pi_161651849
Klopt wel beetje, behalve boottocht en boottocht naar vrijheidsbeeld en fietstour en one tower en rockeffeler center tower die heb ik allemaal geboekt.
pi_161651873
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het ook altijd zo'n stress/druk meebrengen als je hele rooster al klaarstaat en je je daaraan moet houden. Groot voorstander van lekker spontaan op de dag zelf bepalen wat je wil zien. Een lijstje met must-sees kan geen kwaad en het kan geen kwaad vooraf uit te zoeken op welke dagen bepaalde dingen open zijn, maar ik zou niet meteen een heel schema maken. Dan zie je alsnog bijna alles, maar ben je wel veel meer ontspannen.
En andere mensen vinden het juist weer heel geruststellend als ze van tevoren al ongeveer weten wat ze op welke dag willen doen en dat het dan allemaal makkelijk op elkaar aansluit. :)
pi_161651915
Sommige dingen heb ik al vast staan, en ik probeer ook altijd zoveel mogelijk dingen te doen die toch in de buurt liggen.

Maar bepaalde dingen kun je gewoon niet altijd plannen.. het weer kan je hele planning verpesten :')
  Moderator zaterdag 23 april 2016 @ 17:48:32 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161653090
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind een planning wel handig, zodat je de dingen een beetje efficiënt aan kunt pakken.

Wat is bij elkaar in de buurt? Wat is wanneer open? Wat zijn de entreeprijzen (sommige musea zijn bijv een avond in de week gratis)? Je zult waarschijnlijk ook voor een aantal dingen al van tevoren gereserveerd hebben. Het scheelt een hoop tijd als je dat een beetje op elkaar afstemt. Anders zit je de halve dag in de metro.
Maar die dingen noteer ik ook allemaal, wat bij elkaar in de buurt ligt en of er op bepaalde dagen iets bijzonders is. Maar alsnog kijk ik dan ter plekke waar we zin in hebben :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_161655000
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:34 schreef k_man het volgende:

[..]

En andere mensen vinden het juist weer heel geruststellend als ze van tevoren al ongeveer weten wat ze op welke dag willen doen en dat het dan allemaal makkelijk op elkaar aansluit. :)
Uiteraard, dat ontken ik ook niet :) Is maar net wat je zelf fijner vind!
  zondag 24 april 2016 @ 17:19:58 #42
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_161677055
quote:
Klopt, hebben wij ook zo gedaan. Wij hadden op een gegeven moment zo'n pijn in onze voeten dat we weer lang lopen en in een lange rij staan niet trokken.
Gewoon per dag bekeken wat we wilden doen en alles gezien wat we wilden zien.

Plan niet te veel op een dag. Het gaat allemaal toch niet zo snel als je wilt. Afstanden zijn groot. Metro veel genomen en nog veel gelopen. En als je onderweg iets leuks tegenkomt moet je ook tijd hebben daar van te genieten ipv hup, door te moeten ivm je planning.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_161677412
Wij maken een lijstje wat we willen doen en zien dan per dag wat we op het lijstje afstrepen.

Bij een eerste keer wellicht wel eecht plannen maar daarna niet meer doen
Hooray for boobies!
pi_161741068
Iemand ervaring met een hotel hebben in Queens? En dan bedoel ik eigenlijk vooral: hoe is de buurt, kan je daar als vrouw alleen in de avond over straat zeg maar?
Heb namelijk een gloednieuw hotel daar op het oog voor een erg prettige prijs. Met dakterras en fantastisch uitzicht op de skyline van Manhattan _O_ Gaat om het LIC hotel, adres 44-04 21st Street, Long Island City.
http://www.lichotelny.com/

Ben nu 4 keer in New York geweest en heb tot nu toe elke keer in hotels in Manhattan gezeten. Zeer goed bevallen, ben daarom een beetje "bang" om in een hotel buiten Manhattan te gaan zitten. Bang dat dat tegenvalt ofzo.

[ Bericht 11% gewijzigd door MissJ op 26-04-2016 23:21:40 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_161741670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:03 schreef MissJ het volgende:
Iemand ervaring met een hotel hebben in Queens? En dan bedoel ik eigenlijk vooral: hoe is de buurt, kan je daar als vrouw alleen in de avond over straat zeg maar?
Heb namelijk een gloednieuw hotel daar op het oog voor een erg prettige prijs. Met dakterras en fantastisch uitzicht op de skyline van Manhattan _O_ Gaat om het LIC hotel, adres 44-04 21st Street, Long Island City.
http://www.lichotelny.com/

Ben nu 4 keer in New York geweest en heb tot nu toe elke keer in hotels in Manhattan gezeten. Zeer goed bevallen, ben daarom een beetje "bang" om in een hotel buiten Manhattan te gaan zitten. Bang dat dat tegenvalt ofzo.
Ziet er goed uit! Van de 3 keer NY heb ik de laatste 2 keer in een hotel in Long Island City gezeten en dat is prima bevallen, zou het zo weer doen. Ik ben daar 's avonds/'s nachts gewoon over straat gegaan (vanaf metrostation) en me nooit onveilig gevoeld, maar kan dat natuurlijk moeilijk inschatten voor iemand anders. De buurt is vrij rustig, voornamelijk is het gewoon een woonwijk met her en der wat bedrijven en lichte industrie en een paar kleine winkels/restaurants. En er zijn veel hotels gebouwd de laatste 5-8 jaar.

Vooral de prijs/kwaliteit is gewoon een stuk beter dan op Manhattan zelf (voor $100 per nacht heb je een prima kamer) en met de metro zit je in 15 minuten ook op Times Square.
pi_161741822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Van de 3 keer NY heb ik de laatste 2 keer in een hotel in Long Island City gezeten en dat is prima bevallen, zou het zo weer doen. Ik ben daar 's avonds/'s nachts gewoon over straat gegaan (vanaf metrostation) en me nooit onveilig gevoeld, maar kan dat natuurlijk moeilijk inschatten voor iemand anders. De buurt is vrij rustig, voornamelijk is het gewoon een woonwijk met her en der wat bedrijven en lichte industrie en een paar kleine winkels/restaurants. En er zijn veel hotels gebouwd de laatste 5-8 jaar.

Vooral de prijs/kwaliteit is gewoon een stuk beter dan op Manhattan zelf (voor $100 per nacht heb je een prima kamer) en met de metro zit je in 15 minuten ook op Times Square.
Ok, klinkt goed. Ik voel me niet zo heel snel onveilig volgens mij, dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde zal ervaren als jij.
In welke hotels in Long Island City heb jij gezeten?
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_161742376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:30 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok, klinkt goed. Ik voel me niet zo heel snel onveilig volgens mij, dus ik vermoed dat ik dan hetzelfde zal ervaren als jij.
In welke hotels in Long Island City heb jij gezeten?
Sleep Inn in 2010 (heette toen Howard Johnson) en Ramada in 2012.
pi_161747769
Ik ben in 2012 ook in een hotel op Long Island City geweest. Top plek. Paar metro haltes en je bent op de hoek van 5th en central park. Ideaal dus. Mijn vriendin vond toen savonds in Manhatten soms wat "onveiliger" dan het laatste stukje lopen van de metrohalte naar het hotel.
pi_161753364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Sleep Inn in 2010 (heette toen Howard Johnson) en Ramada in 2012.
die ga ik ook even bekijken ^O^
pi_161753387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:23 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben in 2012 ook in een hotel op Long Island City geweest. Top plek. Paar metro haltes en je bent op de hoek van 5th en central park. Ideaal dus. Mijn vriendin vond toen savonds in Manhatten soms wat "onveiliger" dan het laatste stukje lopen van de metrohalte naar het hotel.
Klinkt goed! Had inderdaad ook al gezien dat je binnen no time op 5th / Central Park bent. Helemaal geweldig, dat is namelijk mijn favoriete stuk van Manhattan O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')