abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161395602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet boos. Hoe kom je daarbij? :)
Kijk, je billenmaatje Braindood is ook al weer boos.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161395743
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typisch forumpsychologie. Op grond van eigen subjectieve ideeën karakterschetsen bedenken voor anderen. Realiseer dat je daar als reactie weer op kunt inspelen. :)
pi_161395784
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het leven eindigt waar het andere begint? Ja toch media Oekraine ooit zijn zullen toen kunnen papier-maché?
:') _ !
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161395830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Typisch forumpsychologie. Op grond van eigen subjectieve ideeën karakterschetsen bedenken voor anderen. Realiseer dat je daar als reactie weer op kunt inspelen. :)
Vertel eens: wat gaat er volgens jou goed in Nederland/de EU?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 april 2016 @ 11:12:10 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161395831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:57 schreef Flip68 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad mijn insteek, maar de opmerking van freako lijkt mij steekhoudend, dus ga ik er maar van uit dat de Kiesraad niet ten onrechte het referendum heeft uitgeschreven.
Als het een verdrag voor het hele Koninkrijk was geweest, was de goedkeuringswet een Rijkswet geweest. Deze zijn niet referendabel.
pi_161395871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het nu tegen iemand die pro-EU stemmers niet als echte Nederlanders ziet. Wat denk je dat het antwoord is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161396004
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:12 schreef freako het volgende:

[..]

Als het een verdrag voor het hele Koninkrijk was geweest, was de goedkeuringswet een Rijkswet geweest. Deze zijn niet referendabel.
Zou vanavond wel een leuk konijn zijn geweest als dit door de minister in eerste termijn direct uit de hoge hoed zou worden getoverd ;-)
Uitzoeken is een hobby
pi_161396222
quote:

[..]

Ik zou de vraag anders formuleren. Wat ging goed tussen Nederland en de EU? Sinds de invoering van de euro en het uitbreiden van de EU is het juist fout gegaan. Ook het Schengenverdrag laat zien dat de voordelen ten opzichte van de nadelen aan het kelderen is. Daar zien we nu dagelijks de gevolgen van.

Als het zo goed zou gaan dan zouden onze pensioenen niet onder druk komen te staan door het lage rentebeleid van Brussel. Zouden we gezond kunnen sparen in plaats dat ons spaargeld niets meer oplevert. Zou Griekenland inmiddels een opbouwende economie hebben gekend. Hadden we ons sociale stelsel niet hebben hoeven wegbezuinigen. Zouden onze grenzen stabiel zijn geweest en een belangrijke factor zijn geweest ter bestrijding van drugs- en mensenhandel, terrorisme en illegale immigratie. Zouden EU-kritische partijen nooit hun opmars hebben kunnen vinden en zou de aversie tegen de EU vanuit de bevolking niet zo groot zijn.

Pro-Europeanen vormen nu een eigen subgroep binnen de samenleving. Maar binnen hun eigen denkhokje geloven pro-Europeanen nog steeds dat ze de hele samenleving vertegenwoordigen. Dat is het stoïcijnse geloof waar pro-Europeanen nog steeds in hun eigen arrogantie aan blijven vastklampen. Het is zoals het is. Daarom ben ik ook ontzettend benieuwd hoe de Britten straks gaan stemmen op hun bindende referendum.
pi_161396395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch kom jij het booste over, met al je reacties, laat het rusten man, zie wat ermee gedaan wordt en huil of lach ernaar!
Je faalt al als je iets niet in de media plaats.
Of onder de loep legt, dan als dat gebeurt voelen de mensen zich vertegenwoordigd en hoeven niet achter geenstijl aan te lopen.

Ook al is dat dan een wassen neus,want die zullen heus net als nu weinig doen.
Die welke het wel deden, ook al is het misschien uit valse voorwenselen, daar hebben de mensen voor gekozen.

En wat ermee te doen, heel eenvoudig had het zo gelaten als dat het is of was, dat was al moeilijk genoeg om dat te handhaven toch?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 11:57:43 ]
pi_161396428
quote:

[..]

Vrachtverkeer wat niet onnodig aan de grens hoeft staan te wachten, dat gaat er goed, helaas is dat ook aan het veranderen daar er vluchtelingen in die vrachtwagens gekropen kunnen zijn, zich aan andermans bezit vergrijpen nog voordat ze in een land gevestigd zijn.
Dat zal iets worden als ze zich gevestigd hebben?

En ook dat is falen volgens mij, die wat dat doen, een raket in hun reet en terug!
Die welke het niet doen worden er immers ook op aangekeken, mensen zijn net als mensen met dezelfde mensen wensen dat komt allemaal in de krant de FABELTJESKRANT.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 12:05:23 ]
pi_161400468
RGjournalist twitterde op woensdag 13-04-2016 om 15:10:12 BREEK: Het debat over Oekraïne referendum (dat pas vanavond wordt gevoerd) is nu al in handen van RTL Nieuws!!! https://t.co/FV7VrPZ4v1 reageer retweet
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ndum-debat-al-zo-dus

En het hele verhaal zou nog kunnen kloppen ook. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Infection op 13-04-2016 15:19:44 ]
pi_161400676
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:13 schreef Infection het volgende:
RGjournalist twitterde op woensdag 13-04-2016 om 15:10:12 BREEK: Het debat over Oekraïne referendum (dat pas vanavond wordt gevoerd) is nu al in handen van RTL Nieuws!!! https://t.co/FV7VrPZ4v1 reageer retweet

:D
pi_161401187
quote:

Vanavond de bingo kaart dan maar in de aanslag!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161401323
quote:

Klinkt niet onaannemelijk :P. Wat kunnen ze ook echt anders dan dit?
pi_161405265
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet heel veel meer. Maar we gaan het over een paar minuten zien.
pi_161405378
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel wat flauw om anderen constant de maat te nemen maar ondertussen zelf te weigeren iets los te laten over de mogelijke gevolgen. Jij hebt volgens mijndetector wel bewust gesteund dat er een referendum kwam over dit onderwerp en je wist volgens mij ook best prima dat er een Nee uit zou komen. Maar dan doe je alsof je niet nagedacht hebt over de mogelijke positieve of negatieve gevolgen van zo'n Nee-stem. Dat gaat er bij mij niet in.
Ik ben door een stem voor een referendum niet verantwoordelijk voor het 'nee'. Net zoals D66 en GroenLinks ook niet verantwoordelijk voor het 'nee' zijn, ook al is het referendum mogelijk gemaakt door hun initiatiefwet.

Er wordt in deze topicreeks bijzonder veel gesmeten met redeneringen die eigenlijk helemaal niet terzake doen.

Wat mij betreft is het heel simpel. Ik ben voor directe democratie, dus ik ben voor de referendumwet (al kan die nog verder verbeterd worden) en was ik voor dit referendum.

Verder ben ik gewoon een burger. Ik ben niet van GeenStijl of PvdD-lid, ik heet geen Thierry Baudet, dus ik kan niet namens hen zeggen wat er mis is met het verdrag. Ik kan alleen maar van mening zijn dat de regering en de Tweede Kamer hen zouden moeten uitnodigen voor een soort van polderoverleg van hoe het nu verder moet.

Dat is een procedurele mening maar dat is ook precies waar het om gaat. Na het "nee" op de EU-Grondwet zijn voor het Verdrag van Lissabon ook de scherpe kantjes ervanaf gehaald, maar door de procedure (gokken waar het aan zal hebben gelegen ipv. tegenstanders te betrekken) is dat niet geloofwaardig geweest en is de indruk ontstaan dat men "het" alsnog erdoor heeft gedrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 19:00:18 ]
pi_161405433
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iets anders kunnen ze nu niet echt nee. Maar op den duur moet er toch wat gebeuren. Je kan toch niet tot in het einde der tijden een niet-geratificeerd verdrag 'voorlopig' blijven toepassen.
pi_161408714
quote:
13s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe diep kan een mens zinken? Ik kan me goed voorstellen dat de nabestaanden tegengestemd hebben en dat gaat zo'n arrogante kwal ze vertellen dat ze hun overleden vaders/moeders/kinderen verraden hebben. :r
Zegt of schrijft deze dat echt als een gegeven feit of zegt hij dat hij dat denk, ik zou hem als familie van mij voor de rechter dagen als hij het gezegd heeft als een gegeven feit!

Natuurlijk alleen als de ARAG eraan trok als het zo zou zijn, gelukkig was er geen familie of bekende op die vlucht, wil er ook niet aan denken betreur het zeer!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 20:59:48 ]
pi_161409532
Nou ja, als je een les kunt trekken uit dit hele feest dan is het wel dat er niet zoiets bestaat als een raadgevend referendum.
pi_161409574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:07 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, als je een les kunt trekken uit dit hele feest dan is het wel dat er niet zoiets bestaat als een raadgevend referendum.
Volgens mij bestaat er nog niet eens meer een oppositie?
pi_161412691
Als we allemaal nuchter nadenken dan is aanpassing van net verdrag toch de enige oplossing?

Niet ratificeren is geen oplossing gezien 27 lidstaten wel akkoord zijn gegaan, een groot deel al in werking is en het overgrote deel van de stemmers niet is gekomen.

Wel ratificeren is ook geen oplossing vanwege de eerste kamer, het vertrouwen en de uitslag.

Dus zoveel mogelijk onderhandelen is ds oplossing.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161412755
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:36 schreef Merode32 het volgende:
Als we allemaal nuchter nadenken dan is aanpassing van net verdrag toch de enige oplossing?

Niet ratificeren is geen oplossing gezien 27 lidstaten wel akkoord zijn gegaan, een groot deel al in werking is en het overgrote deel van de stemmers niet is gekomen.

Wel ratificeren is ook geen oplossing vanwege de eerste kamer, het vertrouwen en de uitslag.

Ja. Eens.
Bovendien is het een raadgevend referendum geweest. Geen bindend. En heeft 80% zich niet tegen het verdrag uitgesproken.
Er is dus ruimte voor het kabinet. En die moeten ze goed gebruiken.
Make my day!
pi_161412901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:36 schreef Merode32 het volgende:

Wat valt er dan te onderhandelen als men al angst heeft buitenspel gezet te worden?
Probeer eens poker en begin daarbij te zweten met een slechte hand!
pi_161412963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat valt er dan te onderhandelen als men al angst heeft buitenspel gezet te worden?
Probeer eens poker en begin daarbij te zweten met een slechte hand!
Als nederland buitenspel wordt gezet moet de hele poppenkast over, het huidige verdrag biedt daar geen ruimte voor.

De eu heeft er dan ook best wel iets voor over om nederland aan boord te krijgen, doen ze dat niet dan betekend dat 4-6 jaar uitstel van het verdrag.
pi_161413066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Als nederland buitenspel wordt gezet moet de hele poppenkast over, het huidige verdrag biedt daar geen ruimte voor.

De eu heeft er dan ook best wel iets voor over om nederland aan boord te krijgen, doen ze dat niet dan betekend dat 4-6 jaar uitstel van het verdrag.
Zoals Rutte het zojuist uitlegde dan gaat het gewoon door maar zonder Nederland, als ik het goed heb?
Desnoods kan je het morgen nazien in uitzending gemist.
Of wist die niet meer wat die zei?
pi_161413185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zoals Rutte het zojuist uitlegde dan gaat het gewoon door maar zonder Nederland, als ik het goed heb?
Desnoods kan je het morgen nazien in uitzending gemist.
Of wist die niet meer wat die zei?
Jij leest niet wat ik schrijf, europa kan alleen door zonder nederland als ze het verdrag wijzigen, de volledig tekst herschrijven omdat het dan buiten de eu om moet, wat betekend dat het gewijzigde verdrag weer door 27 parlementen moeten, iedereen kan weer zijn zegje doen.

Ja rutte heeft gelijk als europa bereid is tot die maatregelen kan nederland buitenspel gezet worden.

Het huidige verdrag biedt GEEN ruimte om door te gaan met 27 staten.
pi_161413386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:49 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Jij leest niet wat ik schrijf, europa kan alleen door zonder nederland als ze het verdrag wijzigen, de volledig tekst herschrijven omdat het dan buiten de eu om moet, wat betekend dat het gewijzigde verdrag weer door 27 parlementen moeten, iedereen kan weer zijn zegje doen.

Ja rutte heeft gelijk als europa bereid is tot die maatregelen kan nederland buitenspel gezet worden.

Wel goed van hem om dat niet te vermelden als het klopt wat je beweert he!

Hij zei geloof ik al van te voren dat hij goed op zijn woorden moest letten dan?

Was die maar altijd zo dan of niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 22:56:33 ]
pi_161413427
Ik ben het zowaar eens met de motie van Wilders..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_161413534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wel goed van hem om dat niet te vermelden als het klopt wat je beweert he!

Hij zei geloof ik al van te voren dat hij goed op zijn woorden moest letten dan?

Was die maar altijd zo dan of niet?
Rutte heeft gezegd dat de eu verder kan zonder nederland. Daarin heeft hij formeel gelijk, maar zoals ik al schetste is dat geen kwestie van een regeltje wijzigen.

De eu zal niet zitten te wachten op 4 jaar uitstel met het risico dat landen weer willen onderhandelen.
pi_161415366
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:49 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Juridisch heb je gelijk maar in de praktijk heeft de EU een hele serie van verdragen die wel uitgevoerd worden maar die niet zijn geratificeerd door alle lidstaten. Dat is een opvallend nieuwtje dat ik heb geleerd tijdens deze hele referendum periode.

Er bestaat dus kennelijk nog een derde weg; waarin Nederland niet ratificeert, maar verder ook niet dwars ligt. En waarschijnlijk bij de uitvoering af en toe kan zeggen dat het iets niet gaat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')