abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161389994
En als het toch in cirkeltjes draait: goeienacht. :W :Z
pi_161390026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is geen onoverkomelijke natuurwet dat Jan Roos beslist in welke setting een gesprek plaatsvindt.
Het is volgens mij ook geen geheim dat Jan Roos in de campagne meer van de vorm was dan van de inhoud. Als ze een serieus gesprek zouden willen met iemand van GeenStijl lijkt hij me dus niet de meest geschikte kandidaat.
pi_161390059
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

_O-
Lach er maar om hoor, maar naar mijn mening is de media er net zo schuld aan dat geenstijl de enigste optie was voor velen?
Bij gebrek aan beter welke optie blijft er dan over?
Allemaal gewoon voor zonder meer!

Zou het weer aan het gebeuren zijn of wat is er aan de hand?
Toen was er toch ook alleen de wil van die ene man of waren er toen ook andere?
  woensdag 13 april 2016 @ 00:59:03 #204
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161391902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:52 schreef Infection het volgende:
Kees Verhoeven (D66) op facebook:

[..]

https://www.facebook.com/KeesVerhoevenD66/posts/485502661645329

De sprekerslijst:

[ afbeelding ]
Wauw, goede constructieve houding. Niet alleen de uitslag willen accepteren, maar ook verder denken, met vervolgstappen komen en het kabinet op het matje roepen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het leven eindigt waar het andere begint? Ja toch media Oekraine ooit zijn zullen toen kunnen papier-maché?
_O-
pi_161391927
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 00:59 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wauw, goede constructieve houding. Niet alleen de uitslag willen accepteren, maar ook verder denken, met vervolgstappen komen en het kabinet op het matje roepen.
Precies. Hij zet in ieder geval wel de D van Democratisch weer terug in D66. Althans, een goede poging.
pi_161392858
Walgelijke vertoning van de politiek.

Het wetsvoorstel om het verdrag van tafel te gooien, heeft geen meerderheid. Terwijl het Nederlandse volk daar massaal om vraagt.

Dat het verdrag herzien moet worden is onzin: Het verdrag kan helemaal van tafel, want zonder het verdrag kan de Europese Commissie gewoon een basis handelsverdrag sluiten, waar het Nederlandse volk wel achter staat.
pi_161392869
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is volgens mij ook geen geheim dat Jan Roos in de campagne meer van de vorm was dan van de inhoud. Als ze een serieus gesprek zouden willen met iemand van GeenStijl lijkt hij me dus niet de meest geschikte kandidaat.
Jan Roos is inhoudelijker dan je denkt.
Helaas is het sinds hij bij GeenStijl zit wel erg veel geschreeuw. Zijn radioprogramma was inhoudelijk vaak sterk, maar altijd in combinatie met flauwe grappen. Ik vind Jan Roos wel zwak als hij zelf geïnterviewd wordt.
  woensdag 13 april 2016 @ 04:00:34 #208
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161392902
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier laat niemand het kabinet over vallen hoor. PVV en SP zullen wel weer boos zijn maar die hebben weinig echte invloed.
Het is een win=win situatie. De meerderheid van de achterban van de VVD is ook tegen. Laat Rutte maar voor de zoveelste keer zijn achterban bedriegen. Ze worden met open armen ontvangen bij de PVV. Op naar de 50 zetels. w/
  woensdag 13 april 2016 @ 04:03:02 #209
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161392906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 01:00 schreef Infection het volgende:

[..]

Precies. Hij zet in ieder geval wel de D van Democratisch weer terug in D66. Althans, een goede poging.
Meer de D van Damage control. Als zogenaamde referendumpartij waren ze vanaf het begin niet erg enthousiast over het referendum maar nu kunnen ze natuurlijk niet achter blijven bij andere partijen.
pi_161393018
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Koos, spreek voor jezelf!

Dat wil ik helemaal niet. Geert is gewoon een oproerkraaier. Het feit dat hij nu zoveel stemmen trekt, geeft slechts aan dat er van alles mis in onze democratie.

De rol van oproerkraaier / klokkenluider past Geert bijzonder goed. Zijn rol is in die zin zeer nuttig.

Als regeringsleider of minister zou Geert bijzonder ongeschikt zijn, dat ziet een kind.
Uhhhhh.. Tja dat weten wij niet. Ik kijk met argusogen naar onze geblondeerde israel-liefhebbende EX-VVD'er. Die bijzonder meer alleen roept en SP partijprogrammas kopieert tijdens verkiezingen. MAAR ALTIJD MET RECHTSE AFBRAAK heeft meegestemd. Zorg, huur, zelfs vluchtelingen.

Ik vertrouw hem niet.

Wat las ik laatst erges, Wilders is de wingman geweest voor een jonge Rutte. Het zijn billenmaatjes. VVD staat voor gelegaliseerde criminaliteit. Llist en bedrog. Waarom op Wilders stemen. U stuupid? Holy sheet!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tamabralski op 13-04-2016 05:41:39 ]
pi_161393246
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als ik Roos een flapdrol vind om uiteenlopende reden (iets wat ik altijd consequent heb verkondigd), laat ik mij kennen?

Valt me op dat je geen kritiek mag hebben op de uitslag, het referendum of de initiatiefnemers. Doe je dat toch, dan laat je je kennen en ben je een slechte verliezer (weet alleen niet welke wedstrijd ik precies verloren heb).
Vrij bijzonder weer inderdaad. En vraag je de voorstanders van het referendum om eens na te denken over de gevolgen, dan krijg je een persoonlijke sneer of word je met een kluitje het riet in gestuurd. Erg flauw allemaal.
  woensdag 13 april 2016 @ 07:37:30 #212
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161393301
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij bijzonder weer inderdaad. En vraag je de voorstanders van het referendum om eens na te denken over de gevolgen, dan krijg je een persoonlijke sneer of word je met een kluitje het riet in gestuurd. Erg flauw allemaal.
Laat me niet lachen. Ik heb nog nooit ook maar 1 zinnige reactie van een voorstemmer gehoord op dit forum.
  woensdag 13 april 2016 @ 07:38:01 #213
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161393306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 03:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat het verdrag herzien moet worden is onzin: Het verdrag kan helemaal van tafel, want zonder het verdrag kan de Europese Commissie gewoon een basis handelsverdrag sluiten, waar het Nederlandse volk wel achter staat.
Dan moet je toch even luisteren naar 'het volk', want niets wat uit Brussel komt is goed voor de meeste Nee-stemmers ongeacht het soort verdrag.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161393313
quote:

[..]

Het leven eindigt waar het andere begint? Ja toch media Oekraine ooit zijn zullen toen kunnen papier-maché?
_O_ _O-
  woensdag 13 april 2016 @ 07:44:17 #215
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161393324
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

_O_ _O-
Het grappige is dat in John zijn posts meer logica zit dan van de hele pc-kliek bij elkaar. _O-
pi_161393337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het grappige is dat in John zijn posts meer logica zit dan van de hele pc-kliek bij elkaar. _O-
En in Koos z'n post zat humor. Je weet wel. Lachen. Ik raad het je aan, word je vast iets gezelliger van ;)
pi_161393338
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 03:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Walgelijke vertoning van de politiek.

Het wetsvoorstel om het verdrag van tafel te gooien, heeft geen meerderheid. Terwijl het Nederlandse volk daar massaal om vraagt.
Walgelijke vertoning van de PVV.
De logische volgorde is natuurlijk: referendum, uitslag, debat, wetsvoorstel.
Dat wetsvoorstel was gewoon populistisch scoren voor de bühne en hun achterban is er weer met beide benen ingetrapt.
pi_161393389
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Ik heb nog nooit ook maar 1 zinnige reactie van een voorstemmer gehoord op dit forum.
Dat komt toch gewoon door je totaal verkokerde blik?
Maar wat is jouw realistische voorstel wat de regering nu moet doen met deze uitslag? En welke diplomatieke prijs mag dat hebben?
  woensdag 13 april 2016 @ 07:58:29 #219
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161393405
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat is jouw realistische voorstel wat de regering nu moet doen met deze uitslag? En welke diplomatieke prijs mag dat hebben?
Dat is ook wel een beetje het standaard patroon:
1. De voor-stemmer vraag aan de tegenstemmer wat hij nu verwacht dat er gaat gebeuren.
2. De tegenstemmer komt vervolgens met een idee.
3. De voorstemmer legt dan uit dat dit of niet kan of wat het anders gaat kosten op diplomatiek/economisch vlak.
4. Vervolgens wordt de voorstemmer dan voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 13 april 2016 @ 08:02:16 #220
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161393430
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet ratificeren en genieten wat dat teweeg brengt in de EU, dat moet de regering doen.
Schei toch uit met je diplomatieke prijs. Eerst kwam je met doemverhalen dat we Poetin in de kaart spelen en nu is het opeens de diplomatieke prijs. Ik zal jou eens wat vertellen over de echte wereld. Als je als een sulletje altijd toegeeft aan anderen dan maken mensen misbruik van je goedheid. Als Rubbere Rutte voor het eerst van zijn leven zijn rug een keer recht houdt dan zal de rest van de EU misschien een keer denken dat Nederland geen randdebiel is die altijd als eerste over de brug komt als er weer een probleem is.
pi_161393520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet ratificeren en genieten wat dat teweeg brengt in de EU, dat moet de regering doen.
Schei toch uit met je diplomatieke prijs. Eerst kwam je met doemverhalen dat we Poetin in de kaart spelen en nu is het opeens de diplomatieke prijs. Ik zal jou eens wat vertellen over de echte wereld. Als je als een sulletje altijd toegeeft aan anderen dan maken mensen misbruik van je goedheid. Als Rubbere Rutte voor het eerst van zijn leven zijn rug een keer recht houdt dan zal de rest van de EU misschien een keer denken dat Nederland geen randdebiel is die altijd als eerste over de brug komt als er weer een probleem is.
Oh je ontkent de rest van de wereld gewoon.
Ik vroeg overigens om een realistisch scenario.
pi_161393540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:37 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Het is natuurlijk wel wat flauw om anderen constant de maat te nemen maar ondertussen zelf te weigeren iets los te laten over de mogelijke gevolgen. Jij hebt volgens mijndetector wel bewust gesteund dat er een referendum kwam over dit onderwerp en je wist volgens mij ook best prima dat er een Nee uit zou komen. Maar dan doe je alsof je niet nagedacht hebt over de mogelijke positieve of negatieve gevolgen van zo'n Nee-stem. Dat gaat er bij mij niet in.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:52 #223
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161393565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nogmaals, er gaat helemaal niks gebeuren als we simpelweg niet ratificeren. Er zijn tal van andere landen waarbij Europese verdragen niet geratificeerd zijn.

Je gaat dan gewoon niet mee in het verdrag. Jammer (of niet) voor jou dan. Dat is het enige.
Op Europees niveau is het verdrag gewoon actief.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:26:10 #224
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161393592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nogmaals, er gaat helemaal niks gebeuren als we simpelweg niet ratificeren. Er zijn tal van andere landen waarbij Europese verdragen niet geratificeerd zijn.

Je gaat dan gewoon niet mee in het verdrag. Jammer (of niet) voor jou dan. Dat is het enige.
Op Europees niveau is het verdrag gewoon actief.
Vandaar dat Juncker zei dat er een continentale crisis dreigt als Nederland niet ratificeert :?
  woensdag 13 april 2016 @ 08:27:33 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161393601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vandaar dat Juncker zei dat er een continentale crisis dreigt als Nederland niet ratificeert :?
Dat is Juncker met zijn bangmakerij. Of ben je al vergeten dat er ook een oorlog zou komen als de Europese grondwet er niet door zou komen?
  woensdag 13 april 2016 @ 08:36:44 #226
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161393656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is Juncker met zijn bangmakerij. Of ben je al vergeten dat er ook een oorlog zou komen als de Europese grondwet er niet door zou komen?
Ik weet het niet. Ik weet dat associatieverdragen unaniem geratificeerd moeten worden. Misschien waren die andere verdragen geen associatieverdragen. Misschien waren het wel associatieverdragen maar is alleen het handelsgedeelte in werking getreden en niet het politieke gedeelte omdat nog niet elk land het geratificeerd had. Misschien worden die associatieverdragen al 100% uitgevoerd ondanks dat niet elk land het geratificeerd heeft. Weet jij het? Zou je dat dan een goede ontwikkeling vinden? Dat schijnbaar een aantal ambtenaren een verdrag kunnen sluiten dat geen goedkeuring nodig heeft van de lidstaten. Zullen we de democratie dan maar gelijk afschaffen?
  woensdag 13 april 2016 @ 08:54:45 #227
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161393822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik weet dat associatieverdragen unaniem geratificeerd moeten worden. Misschien waren die andere verdragen geen associatieverdragen. Misschien waren het wel associatieverdragen maar is alleen het handelsgedeelte in werking getreden en niet het politieke gedeelte omdat nog niet elk land het geratificeerd had. Misschien worden die associatieverdragen al 100% uitgevoerd ondanks dat niet elk land het geratificeerd heeft. Weet jij het? Zou je dat dan een goede ontwikkeling vinden? Dat schijnbaar een aantal ambtenaren een verdrag kunnen sluiten dat geen goedkeuring nodig heeft van de lidstaten. Zullen we de democratie dan maar gelijk afschaffen?
Nou ja, onze gekozen vertegenwoordigers in het Europese Parlement hebben dit verdrag al goedgekeurd. Een ratificatie is normaal dan slechts een bureaucratische handeling van de lidstaten. Ik denk niet dat er een procedure is voor als dat onverhoopt niet gebeurd.
pi_161393947
Zou vanavond misschien artikel 4 van de Referendumwet uitsluistel kunnen geven? Daar staat:

Artikel 4

Een referendum kan worden gehouden over:

a. wetten;

b. stilzwijgende goedkeuring van verdragen die binnen het Koninkrijk alleen voor Nederland of een deel daarvan gelden.

Punt b zegt dus in de bijzin: die binnen het Koninkrijk alleen voor Nederland of een deel daarvan gelden. Dit verdrag is door de EU gesloten en geldt niet alleen voor Nederland of een deel daarvan. Is het referendum dan niet ten onrechte gehouden?
Uitzoeken is een hobby
pi_161394064
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:04 schreef Flip68 het volgende:
Zou vanavond misschien artikel 4 van de Referendumwet uitsluistel kunnen geven? Daar staat:

Artikel 4

a. wetten;

b. stilzwijgende goedkeuring van verdragen die binnen het Koninkrijk alleen voor Nederland of een deel daarvan gelden.

Punt b zegt dus in de bijzin: die binnen het Koninkrijk alleen voor Nederland of een deel daarvan gelden. Dit verdrag is door de EU gesloten en geldt niet alleen voor Nederland of een deel daarvan. Is het referendum dan niet ten onrechte gehouden?
Nee, want dit referendum ging over de wet tot goedkeuring van het associatieverdrag, punt a dus.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:17:33 #230
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161394105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, want dit referendum ging over de wet tot goedkeuring van het associatieverdrag, punt a dus.
Volgens mij is het juridisch best te verdedigen dat het eigenlijk punt a) om een punt b) was, dus de facto een punt b).

Ben benieuwd naar vanavond iig.
pi_161394183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij is het juridisch best te verdedigen dat het eigenlijk punt a) om een punt b) was, dus de facto een punt b).

Als de Kiesraad een wet plaats op de lijst met referendabele wetten dan mag je ervan uitgaan dat de wet referendabel is.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:24:22 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161394203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de Kiesraad een wet plaats op de lijst met referendabele wetten dan mag je ervan uitgaan dat de wet referendabel is.
Daar mag je vanuit gaan inderdaad.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:29:44 #233
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161394290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:04 schreef Flip68 het volgende:

Artikel 4

a. wetten;

Zie ook mijn opmerkingen in het andere topic. Het gaat om 'binnen het Koninkrijk'. Het verdrag is niet van toepassing op de Antillen, dus referendabel.
pi_161394348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 04:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is een win=win situatie. De meerderheid van de achterban van de VVD is ook tegen. Laat Rutte maar voor de zoveelste keer zijn achterban bedriegen. Ze worden met open armen ontvangen bij de PVV. Op naar de 50 zetels. w/
Niet voor niets zie je minister Schippers (als opvolger van Rutte) nu steeds vaker in programma's verschijnen. Net zoals Asscher in het najaar Samson als partijleider gaat opvolgen. Ze voelen de hete adem van de EU-sceptische partijen in hun nek en daarom zijn de voorbereidingen om de poppetjes te vervangen al in gang gezet.

Zo kan Rutte ongegeneerd zijn laatste Pinoccio streek gaan uithalen bij het ondertekenen van dit verdrag om vervolgens zijn zakken te gaan vullen in het bedrijfsleven. Deze ballenlikker van Juncker zal braaf doen wat hem wordt opgedragen. Wedden?
pi_161394453
Het is wel weer niveautje FrontPage hè Elzies?
pi_161394469
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161394482
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet voor niets zie je minister Schippers (als opvolger van Rutte) nu steeds vaker in programma's verschijnen. Net zoals Asscher in het najaar Samson als partijleider gaat opvolgen. Ze voelen de hete adem van de EU-sceptische partijen in hun nek en daarom zijn de voorbereidingen om de poppetjes te vervangen al in gang gezet.

Zo kan Rutte ongegeneerd zijn laatste Pinoccio streek gaan uithalen bij het ondertekenen van dit verdrag om vervolgens zijn zakken te gaan vullen in het bedrijfsleven. Deze ballenlikker van Juncker zal braaf doen wat hem wordt opgedragen. Wedden?
Waarom ben jij altijd zo enorm boos? Is die woede chronisch?
  woensdag 13 april 2016 @ 10:04:36 #238
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161394760
quote:
Hoe diep kan een mens zinken? Ik kan me goed voorstellen dat de nabestaanden tegengestemd hebben en dat gaat zo'n arrogante kwal ze vertellen dat ze hun overleden vaders/moeders/kinderen verraden hebben. :r
pi_161395209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ben jij altijd zo enorm boos? Is die woede chronisch?
Ik ben helemaal niet boos. Hoe kom je daarbij? :)
pi_161395518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat was inderdaad mijn insteek, maar de opmerking van freako lijkt mij steekhoudend, dus ga ik er maar van uit dat de Kiesraad niet ten onrechte het referendum heeft uitgeschreven.

Het wordt vanavond een leuk debat, kan wel eens een latertje worden...
Uitzoeken is een hobby
pi_161395602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet boos. Hoe kom je daarbij? :)
Kijk, je billenmaatje Braindood is ook al weer boos.
pi_161395743
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typisch forumpsychologie. Op grond van eigen subjectieve ideeën karakterschetsen bedenken voor anderen. Realiseer dat je daar als reactie weer op kunt inspelen. :)
pi_161395784
quote:

[..]

:') _ !
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161395830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Typisch forumpsychologie. Op grond van eigen subjectieve ideeën karakterschetsen bedenken voor anderen. Realiseer dat je daar als reactie weer op kunt inspelen. :)
Vertel eens: wat gaat er volgens jou goed in Nederland/de EU?
  woensdag 13 april 2016 @ 11:12:10 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161395831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:57 schreef Flip68 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad mijn insteek, maar de opmerking van freako lijkt mij steekhoudend, dus ga ik er maar van uit dat de Kiesraad niet ten onrechte het referendum heeft uitgeschreven.
Als het een verdrag voor het hele Koninkrijk was geweest, was de goedkeuringswet een Rijkswet geweest. Deze zijn niet referendabel.
pi_161395871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het nu tegen iemand die pro-EU stemmers niet als echte Nederlanders ziet. Wat denk je dat het antwoord is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161396004
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:12 schreef freako het volgende:

[..]

Als het een verdrag voor het hele Koninkrijk was geweest, was de goedkeuringswet een Rijkswet geweest. Deze zijn niet referendabel.
Zou vanavond wel een leuk konijn zijn geweest als dit door de minister in eerste termijn direct uit de hoge hoed zou worden getoverd ;-)
Uitzoeken is een hobby
pi_161396222
quote:

[..]

Ik zou de vraag anders formuleren. Wat ging goed tussen Nederland en de EU? Sinds de invoering van de euro en het uitbreiden van de EU is het juist fout gegaan. Ook het Schengenverdrag laat zien dat de voordelen ten opzichte van de nadelen aan het kelderen is. Daar zien we nu dagelijks de gevolgen van.

Als het zo goed zou gaan dan zouden onze pensioenen niet onder druk komen te staan door het lage rentebeleid van Brussel. Zouden we gezond kunnen sparen in plaats dat ons spaargeld niets meer oplevert. Zou Griekenland inmiddels een opbouwende economie hebben gekend. Hadden we ons sociale stelsel niet hebben hoeven wegbezuinigen. Zouden onze grenzen stabiel zijn geweest en een belangrijke factor zijn geweest ter bestrijding van drugs- en mensenhandel, terrorisme en illegale immigratie. Zouden EU-kritische partijen nooit hun opmars hebben kunnen vinden en zou de aversie tegen de EU vanuit de bevolking niet zo groot zijn.

Pro-Europeanen vormen nu een eigen subgroep binnen de samenleving. Maar binnen hun eigen denkhokje geloven pro-Europeanen nog steeds dat ze de hele samenleving vertegenwoordigen. Dat is het stoïcijnse geloof waar pro-Europeanen nog steeds in hun eigen arrogantie aan blijven vastklampen. Het is zoals het is. Daarom ben ik ook ontzettend benieuwd hoe de Britten straks gaan stemmen op hun bindende referendum.
pi_161396395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch kom jij het booste over, met al je reacties, laat het rusten man, zie wat ermee gedaan wordt en huil of lach ernaar!
Je faalt al als je iets niet in de media plaats.
Of onder de loep legt, dan als dat gebeurt voelen de mensen zich vertegenwoordigd en hoeven niet achter geenstijl aan te lopen.

Ook al is dat dan een wassen neus,want die zullen heus net als nu weinig doen.
Die welke het wel deden, ook al is het misschien uit valse voorwenselen, daar hebben de mensen voor gekozen.

En wat ermee te doen, heel eenvoudig had het zo gelaten als dat het is of was, dat was al moeilijk genoeg om dat te handhaven toch?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 11:57:43 ]
pi_161396428
quote:

[..]

Vrachtverkeer wat niet onnodig aan de grens hoeft staan te wachten, dat gaat er goed, helaas is dat ook aan het veranderen daar er vluchtelingen in die vrachtwagens gekropen kunnen zijn, zich aan andermans bezit vergrijpen nog voordat ze in een land gevestigd zijn.
Dat zal iets worden als ze zich gevestigd hebben?

En ook dat is falen volgens mij, die wat dat doen, een raket in hun reet en terug!
Die welke het niet doen worden er immers ook op aangekeken, mensen zijn net als mensen met dezelfde mensen wensen dat komt allemaal in de krant de FABELTJESKRANT.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2016 12:05:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')