http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ndum-debat-al-zo-dustwitter:RGjournalist twitterde op woensdag 13-04-2016 om 15:10:12BREEK: Het debat over Oekraïne referendum (dat pas vanavond wordt gevoerd) is nu al in handen van RTL Nieuws!!! https://t.co/FV7VrPZ4v1 reageer retweet
quote:Op woensdag 13 april 2016 15:13 schreef Infection het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ndum-debat-al-zo-dustwitter:RGjournalist twitterde op woensdag 13-04-2016 om 15:10:12BREEK: Het debat over Oekraïne referendum (dat pas vanavond wordt gevoerd) is nu al in handen van RTL Nieuws!!! https://t.co/FV7VrPZ4v1 reageer retweet
En het hele verhaal zou nog kunnen kloppen ook.
Vanavond de bingo kaart dan maar in de aanslag!quote:Op woensdag 13 april 2016 15:13 schreef Infection het volgende:
Klinkt niet onaannemelijkquote:Op woensdag 13 april 2016 15:13 schreef Infection het volgende:
Ik verwacht ook niet heel veel meer. Maar we gaan het over een paar minuten zien.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt niet onaannemelijk. Wat kunnen ze ook echt anders dan dit?
Ik ben door een stem voor een referendum niet verantwoordelijk voor het 'nee'. Net zoals D66 en GroenLinks ook niet verantwoordelijk voor het 'nee' zijn, ook al is het referendum mogelijk gemaakt door hun initiatiefwet.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wat flauw om anderen constant de maat te nemen maar ondertussen zelf te weigeren iets los te laten over de mogelijke gevolgen. Jij hebt volgens mijndetector wel bewust gesteund dat er een referendum kwam over dit onderwerp en je wist volgens mij ook best prima dat er een Nee uit zou komen. Maar dan doe je alsof je niet nagedacht hebt over de mogelijke positieve of negatieve gevolgen van zo'n Nee-stem. Dat gaat er bij mij niet in.
Iets anders kunnen ze nu niet echt nee. Maar op den duur moet er toch wat gebeuren. Je kan toch niet tot in het einde der tijden een niet-geratificeerd verdrag 'voorlopig' blijven toepassen.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt niet onaannemelijk. Wat kunnen ze ook echt anders dan dit?
Zegt of schrijft deze dat echt als een gegeven feit of zegt hij dat hij dat denk, ik zou hem als familie van mij voor de rechter dagen als hij het gezegd heeft als een gegeven feit!quote:Op woensdag 13 april 2016 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe diep kan een mens zinken? Ik kan me goed voorstellen dat de nabestaanden tegengestemd hebben en dat gaat zo'n arrogante kwal ze vertellen dat ze hun overleden vaders/moeders/kinderen verraden hebben.
Volgens mij bestaat er nog niet eens meer een oppositie?quote:Op woensdag 13 april 2016 21:07 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, als je een les kunt trekken uit dit hele feest dan is het wel dat er niet zoiets bestaat als een raadgevend referendum.
Ja. Eens.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:36 schreef Merode32 het volgende:
Als we allemaal nuchter nadenken dan is aanpassing van net verdrag toch de enige oplossing?
Niet ratificeren is geen oplossing gezien 27 lidstaten wel akkoord zijn gegaan, een groot deel al in werking is en het overgrote deel van de stemmers niet is gekomen.
Wel ratificeren is ook geen oplossing vanwege de eerste kamer, het vertrouwen en de uitslag.
Dus zoveel mogelijk onderhandelen is ds oplossing.
Wat valt er dan te onderhandelen als men al angst heeft buitenspel gezet te worden?quote:Op woensdag 13 april 2016 22:36 schreef Merode32 het volgende:
Als we allemaal nuchter nadenken dan is aanpassing van net verdrag toch de enige oplossing?
Niet ratificeren is geen oplossing gezien 27 lidstaten wel akkoord zijn gegaan, een groot deel al in werking is en het overgrote deel van de stemmers niet is gekomen.
Wel ratificeren is ook geen oplossing vanwege de eerste kamer, het vertrouwen en de uitslag.
Dus zoveel mogelijk onderhandelen is ds oplossing.
Als nederland buitenspel wordt gezet moet de hele poppenkast over, het huidige verdrag biedt daar geen ruimte voor.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat valt er dan te onderhandelen als men al angst heeft buitenspel gezet te worden?
Probeer eens poker en begin daarbij te zweten met een slechte hand!
Zoals Rutte het zojuist uitlegde dan gaat het gewoon door maar zonder Nederland, als ik het goed heb?quote:Op woensdag 13 april 2016 22:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Als nederland buitenspel wordt gezet moet de hele poppenkast over, het huidige verdrag biedt daar geen ruimte voor.
De eu heeft er dan ook best wel iets voor over om nederland aan boord te krijgen, doen ze dat niet dan betekend dat 4-6 jaar uitstel van het verdrag.
Jij leest niet wat ik schrijf, europa kan alleen door zonder nederland als ze het verdrag wijzigen, de volledig tekst herschrijven omdat het dan buiten de eu om moet, wat betekend dat het gewijzigde verdrag weer door 27 parlementen moeten, iedereen kan weer zijn zegje doen.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoals Rutte het zojuist uitlegde dan gaat het gewoon door maar zonder Nederland, als ik het goed heb?
Desnoods kan je het morgen nazien in uitzending gemist.
Of wist die niet meer wat die zei?
Wel goed van hem om dat niet te vermelden als het klopt wat je beweert he!quote:Op woensdag 13 april 2016 22:49 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Jij leest niet wat ik schrijf, europa kan alleen door zonder nederland als ze het verdrag wijzigen, de volledig tekst herschrijven omdat het dan buiten de eu om moet, wat betekend dat het gewijzigde verdrag weer door 27 parlementen moeten, iedereen kan weer zijn zegje doen.
Ja rutte heeft gelijk als europa bereid is tot die maatregelen kan nederland buitenspel gezet worden.
Het huidige verdrag biedt GEEN ruimte om door te gaan met 27 staten.
Rutte heeft gezegd dat de eu verder kan zonder nederland. Daarin heeft hij formeel gelijk, maar zoals ik al schetste is dat geen kwestie van een regeltje wijzigen.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel goed van hem om dat niet te vermelden als het klopt wat je beweert he!
Hij zei geloof ik al van te voren dat hij goed op zijn woorden moest letten dan?
Was die maar altijd zo dan of niet?
Juridisch heb je gelijk maar in de praktijk heeft de EU een hele serie van verdragen die wel uitgevoerd worden maar die niet zijn geratificeerd door alle lidstaten. Dat is een opvallend nieuwtje dat ik heb geleerd tijdens deze hele referendum periode.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:49 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Jij leest niet wat ik schrijf, europa kan alleen door zonder nederland als ze het verdrag wijzigen, de volledig tekst herschrijven omdat het dan buiten de eu om moet, wat betekend dat het gewijzigde verdrag weer door 27 parlementen moeten, iedereen kan weer zijn zegje doen.
Ja rutte heeft gelijk als europa bereid is tot die maatregelen kan nederland buitenspel gezet worden.
Het huidige verdrag biedt GEEN ruimte om door te gaan met 27 staten.
Er zelfs nog een 4e optie nederland ratificeerd wel maar er wordt een artikel opgenomen die nederland vrijstelt van alle artikelen, dit is eerder gebeurt met denemarken.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juridisch heb je gelijk maar in de praktijk heeft de EU een hele serie van verdragen die wel uitgevoerd worden maar die niet zijn geratificeerd door alle lidstaten. Dat is een opvallend nieuwtje dat ik heb geleerd tijdens deze hele referendum periode.
Er bestaat dus kennelijk nog een derde weg; waarin Nederland niet ratificeert, maar verder ook niet dwars ligt. En waarschijnlijk bij de uitvoering af en toe kan zeggen dat het iets niet gaat doen.
Van alle artikelen lijkt me nonsens, want de pure EU bevoegdheden zijn gewoon ook geldend recht voor Nederland, met of zonder ratificatie.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:25 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Er zelfs nog een 4e optie nederland ratificeerd wel maar er wordt een artikel opgenomen die nederland vrijstelt van alle artikelen, dit is eerder gebeurt met denemarken.
Nee hoor, zowel denemarken als the uk hebben bewezen dat je ook uitzonderingen kunt krijgen op eu bevoegdheden, zolang je maar dwars genoeg bent.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Van alle artikelen lijkt me nonsens, want de pure EU bevoegdheden zijn gewoon ook geldend recht voor Nederland, met of zonder ratificatie.
Het is nog nooit een land gelukt om ook maar een heel klein stukje van de bevoegdheden die zijn overgedragen aan de EU terug te krijgen. Landen kunnen de overdracht vertragen of soms zelfs stoppen, maar omdraaien is zelfs de Britten niet gelukt.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee hoor, zowel denemarken als the uk hebben bewezen dat je ook uitzonderingen kunt krijgen op eu bevoegdheden, zolang je maar dwars genoeg bent.
Dat zijn natuurlijk woordspelletjes, de britten hebben bepaalde bevoegdheden overgedragen en vervolgens uitzonderingen gekregen op de regels, dat heeft niks te maken met bevoegdheden terug krijgen.quote:Op donderdag 14 april 2016 00:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is nog nooit een land gelukt om ook maar een heel klein stukje van de bevoegdheden die zijn overgedragen aan de EU terug te krijgen. Landen kunnen de overdracht vertragen of soms zelfs stoppen, maar omdraaien is zelfs de Britten niet gelukt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |