SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Een paar mooie haaksels uit het vorige topic:
_Aurual_ maakte een fleurige paashaas:
Het dekentje van HarrrieH:
Paashaaksels van trui:
Bleie's deken in progress:
Mochilatas van MarSust:![]()
Ik ben toevallig ook gister begonnen met een mochila tas haken. Maar mijn onderkant trok krom na 7/8 toeren.. haak ik hem dan te strak ofzo?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:55 schreef MarSuSt het volgende:
Bedankt voor de complimenten! De diameter is 16cm, maar ik haak strak. Dit is een tas met 152 steken in het rond, dus een wat kleiner tasje. Mochila haken gaat inderdaad langzamer en ik krijg ook kramp in mijn handen na een aantal toeren. Maar het resultaat is erg mooi en het is leuk om het patroon te zien groeien onder je handen. Fijn dat het nu wat makkelijker gaat, trui. Ben benieuwd naar je tas.
Waar komt de frustratie vandaan? 😉 Hier op t forum valt t toch wel mee? Of was het ergens irl?quote:Op woensdag 13 april 2016 20:26 schreef DonnaRush het volgende:
Ahhhhh. Ik krijg echt kriebels van al die mensen die 'garen' 'wol' noemen. Hoezo!?!
Haha. Van die haakgroepen op FB. Ohhhhhhhhhhhhhh, wat een mooie wol zegt dan iemand! Waardoor de helft van die pagina in verwarring raakt, want oohhhh ze kunnen niet tegen wol en dat hebben ze dan ook besteld, paniek!quote:Op donderdag 14 april 2016 09:05 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Waar komt de frustratie vandaan? 😉 Hier op t forum valt t toch wel mee? Of was het ergens irl?
(En ja wol is wol. Maar soms noem ik garen ook wel eens wolletjes...)
Oh ja die. Ik kijk af en toe wel eens voor patronen, maar probeer maar geen reacties te lezen. Ik zie trouwens vaak dezelfde berichten in drie haakgroepen geknipt en geplakt....quote:Op donderdag 14 april 2016 09:07 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha. Van die haakgroepen op FB. Ohhhhhhhhhhhhhh, wat een mooie wol zegt dan iemand! Waardoor de helft van die pagina in verwarring raakt, want oohhhh ze kunnen niet tegen wol en dat hebben ze dan ook besteld, paniek!
Ik noem het alleen voor mezelf soms wolletjes, haha.
Ik kan dat niet, haha.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:14 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Oh ja die. Ik kijk af en toe wel eens voor patronen, maar probeer maar geen reacties te lezen. Ik zie trouwens vaak dezelfde berichten in drie haakgroepen geknipt en geplakt....
misschien trek je te hard aan de meeloopdraden? en anders kun je ook nog wat meer meerderen, of kom je dan in de problemen met het patroon?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:01 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik ben toevallig ook gister begonnen met een mochila tas haken. Maar mijn onderkant trok krom na 7/8 toeren.. haak ik hem dan te strak ofzo?
Het ligt inderdaad aan het te hard trekken. Ik "modeleer" mijn steken een paar keer per toer, het liefst bij elke kleurwissel. Je kunt dan de meeloopdraden een soort van vooruitduwen, net als een koord door een joggingbroek. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef trui het volgende:
[..]
misschien trek je te hard aan de meeloopdraden? en anders kun je ook nog wat meer meerderen, of kom je dan in de problemen met het patroon?
😂😂 herkenbaar!quote:Op donderdag 14 april 2016 10:52 schreef HarrrrieH het volgende:
Of nou ja. Eigenlijk was ik bezig met stofzuigen. En toen liep ik langs mijn haakwerkje...🙃
Thnx, dat zal het dan idd zijn geweest!quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef trui het volgende:
[..]
misschien trek je te hard aan de meeloopdraden? en anders kun je ook nog wat meer meerderen, of kom je dan in de problemen met het patroon?
Mss doen die mensen ook naaien?quote:Op woensdag 13 april 2016 20:26 schreef DonnaRush het volgende:
Ahhhhh. Ik krijg echt kriebels van al die mensen die 'garen' 'wol' noemen. Hoezo!?!
Is dat fijner garen? Ik heb nog helemaal geen verstand daarvan, tot nu toe alleen met acryl van de zeeman gehaaktquote:Op zaterdag 16 april 2016 20:15 schreef MarSuSt het volgende:
Mooie kleuren, zo-is-dat. Ik ga 'm ook maken, maar met stylecraft.
Stylecraft en colorcrafter zijn beide een stuk beter en zachter dan acryl van de zeeman. Volgens mij zijn ze beiden wel goed, meer een kwestie van smaak denk ik.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:42 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Is dat fijner garen? Ik heb nog helemaal geen verstand daarvan, tot nu toe alleen met acryl van de zeeman gehaakt(en niet zulke grote projecten)
De website design seeds vind ik tof voor kleurinspiratie!quote:Op zondag 17 april 2016 14:20 schreef Ceviche het volgende:
Ik ga ook meedoen met die scheepjes cal, maar niet met hun garen. Ik ga proberen met garen wat ik heb liggen en dan even kijken wat mooi wordt en wat niet. Sowieso wel wat moeite met meerdere kleuren vinden die bij elkaar passen..
Niemand een idee, kan hem daar niet bestellen kan alleen met PayPal en dat heb ik niet.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:52 schreef Dotteke het volgende:
Hallo ik ben op zoek naar een haak patroon voor een maan, een wolk en een ster
Ik had een leuke mobiel gevonden maar alleen met patroon voor de uil
De maan, ster en wolk moet je kopen maar is Duits
Heeft iemand een idee waar ik dit in het Nederlands kan bestellen of is een van jullie het bezit van een patroon?
Hieronder het mobiel wat ik graag wil maken.
http://troetelsenzo.blogs(...)aan-dit-patroon.html
Volgens mij kun je gratis een paypal account aanmaken, je moet alleen wel een creditcard hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 18:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niemand een idee, kan hem daar niet bestellen kan alleen met PayPal en dat heb ik niet.
Die heb ik nietquote:Op zondag 17 april 2016 18:55 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gratis een paypal account aanmaken, je moet alleen wel een creditcard hebben.
O oke, ik ga even kijken hoe dat dan moet.quote:Op zondag 17 april 2016 19:30 schreef Elleska het volgende:
voor paypal heb je geen creditcard nodig. je kan gewoon met Ideal een bedrag overmaken naar je paypal account.
Dat wist ik ook niet, sorry!quote:Op zondag 17 april 2016 19:30 schreef Elleska het volgende:
voor paypal heb je geen creditcard nodig. je kan gewoon met Ideal een bedrag overmaken naar je paypal account.
Ik vind het juist prettig. Eenmalig misschien nu maar PP kan bij veel webshops gebruikt worden. Geld overmaken, wachten tot het erop staat en dan betalen vind ik omslachtig. Zo vaak gebruik ik het niet (behalve de maandelijkse betaling aan Netflix maar dat is automatisch) maar het is fijn dat het kan. Ook qua bescherming / verzekering kies ik soms voor PP waar ook iDEAL kan.quote:Op zondag 17 april 2016 21:45 schreef Elleska het volgende:
dat kan ook, maar dat is voor een eenmalige betaling een beetje overbodig.
ik heb dat expres niet. ik wil mijn paypal niet aan mijn pas gekoppeld hebben en daarmee paypal toestemming geven om automatisch geld af te schrijven.
ik vind hem op het plaatje niet zoveel groter lijken hoor, maar het zou misschien handiger zijn geweest als ze erbij geschreven had hoe groot het uiltje werd met het genoemde garen.quote:Op maandag 18 april 2016 22:06 schreef Dotteke het volgende:
Mijn zoon heeft het besteld, die had wel PayPal
Ik kwam er niet uit op die site en kon mijn bestelling die in het winkelwagentje stond niet ongedaan maken
Ellende die buitenlandse sites.
Maar het is besteld en ik wacht af
Het is alleen wel heel klein volgens mij, het patroon van het uiltje had ik wel maar das een ienemini maar een centimeter of 10 hoog en een doorsnee van 5 cm, het lijkt veel groter op het plaatje helaas
tjnx, ben bang dat het dan zo grof wordt als je dikker garen gaat gebruiken, dan is het lieve er van af ben ik bang.quote:Op maandag 18 april 2016 22:38 schreef DonnaRush het volgende:
Met wat dikker garen en een dikkere naald haken? Dan wordt het wel wat groter toch? Fijn dat het gelukt is!
Ja, dat was zeker fijn geweest, was voor haaknaald 2,5, maar ik ben zo slecht in schattingen maken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind hem op het plaatje niet zoveel groter lijken hoor, maar het zou misschien handiger zijn geweest als ze erbij geschreven had hoe groot het uiltje werd met het genoemde garen.
Je kunt ´m misschien zelf inderdaad nog eens met dubbel garen maken en een dikkere naald als je ´m echt veel groter wil maken, of het aantal steken en rijen verdubbelen. Maar houd er wel rekening mee dat je de maan & wolk dan ook groter moet maken.
Ik denk dat het best meevalt met bijvoorbeeld naald 4 of 4,5 en een bijpassend garen hoor. Zeker als het origineel voor 2,5 is, kan dat best.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
tjnx, ben bang dat het dan zo grof wordt als je dikker garen gaat gebruiken, dan is het lieve er van af ben ik bang.
Zal eens kijken of ik garen kan kopen voor haaknaald 4,5 en dan proberen, is een kleine moeite.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:53 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik denk dat het best meevalt met bijvoorbeeld naald 4 of 4,5 en een bijpassend garen hoor. Zeker als het origineel voor 2,5 is, kan dat best.
Leuk idee. Heb geloof ik ook nog een beetje oranje over van hierboven. Ga misschien ook eens kijken of ik iets leuks kan maken voor Koningsdag.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:03 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk HarrrieH! Lieve kleurtjes weer.
Ik ben een paar Koningsdag broches aan het maken in goud en oranje
[ afbeelding ]
Gewoon met katoen, maar het wil even niet. Loop een beetje te prutsen. Maar toch maar even doorzetten. Konijn zonder oren is ook zo wat...quote:
Bedankt. Tja, kan weleens gebeuren toch? Ben jij nog steeds bezig voor Koningsdag?quote:Op zondag 24 april 2016 14:43 schreef DonnaRush het volgende:
Aww bummer dat het niet zo goed lukt.. Succes dan maar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk klaar!♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op maandag 25 april 2016 19:54 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]Ah wat een schatje. Hoe heb je trouwens de wangen gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk klaar!
beetje rouge. Moet nog steeds wangenrood halen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:50 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Ah wat een schatje. Hoe heb je trouwens de wangen gedaan?
Die is leuk! Eigen ontwerp?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:36 schreef trui het volgende:
Ah, het werd Elsa! Dat haar lijkt me inderdaad ontzettend veel werk. Succes!
Ik maakte een snel kraamcadeautje voor een collega.
[ afbeelding ]
Dank je! En nee hoor, ik heb 'm van de website van Hip&Haak, 't is een gratis patroontje dat 'Rammelaar Hondje Puk' heet geloof ik'.quote:
Leuk, die wil ik ook altijd nog eens proberen. Ziet er prima uit inderdaad, succes!quote:Ik haak nu week 2 van de scheepjes cal, leuke steek die ster steek! Er was allemaal paniek over dat je een grotere naald nodig zou hebben en die had ik niet in huis, toch maar begonnen en nu lijkt t prima te gaan passen met m'n 4!haak wel extra los maar dat zie je niet vind ik
![]()
[ afbeelding ]
Ik check iedere steek of ik toch wel 6 lussen heb, moet wel opletten jaquote:Op donderdag 28 april 2016 11:51 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ik doe m ook met dezelfde maat naald! Extra los is genoeg idd. Grotere maat werd te klein bij mij
Ik vertel me wel snel bij deze steek merk ik...
Dat ga ik ook doen, wat een hysterie! En steeds dezelfde vragenquote:Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef trui het volgende:
ik heb al die FB groepen op 'niet meer volgen' gezet, wat een rust.(ik kijk af en toe wel om 't hoekje hoor.
)
Nee, is niet moeilijk. Je steekt alleen af en toe om een stokje heen in plaats van in het v-tje bovenin. Leuke steek voor een deken. Maar die linnensteek is ook mooi, serinde. Wordt lekker soepel, zeker? Wat worden er weer veel leuke dingen gemaakt. Ik vind jullie kleurkeuzes vaak erg mooi.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:33 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ga beginnen aan een dekentje in wafelsteek. Nog nooit gedaan, maar deze steek ziet er niet zo heel ingewikkeld uit toch?
Leuk, Liesanne! Ik heb eigenlijk nooit gebrek aan inspiratie, wel aan tijd.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:03 schreef Liesanne het volgende:
Ik volg jullie al tijden met veel plezier, er worden zoveel leuke en mooie haaksels gemaakt.![]()
Zelf al een tijd weinig moed en inspiratie maar toch eindelijk weer eens wat gemaakt:
[ afbeelding ]
Dankje, ze heeft als accentkleur roze in haar woonkamer. Ze is in augustus jarig en het is een cadeau en ben maar op tijd begonnen want ik ken mezelf; soms haak ik heel veel in 1 week en dan weken weer niet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:32 schreef HarrrrieH het volgende:
Sterinde wat een mooie kleuren. Weet je tante ervan of is het een verrassing?
Liesanne het is idd wel weer weer voor een muts!
ik vind de wafelsteek zo lekker gedachteloos weghaken. na de eerste opzet kan je aan het haakwerk zien welke steek je moet maken (stokje of reliefstokje) dus er komt geen telwerk aan te pas.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:33 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ga beginnen aan een dekentje in wafelsteek. Nog nooit gedaan, maar deze steek ziet er niet zo heel ingewikkeld uit toch?
Opzetje...quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:56 schreef Elleska het volgende:
[..]
ik vind de wafelsteek zo lekker gedachteloos weghaken. na de eerste opzet kan je aan het haakwerk zien welke steek je moet maken (stokje of reliefstokje) dus er komt geen telwerk aan te pas.
Goede vraag. Ik verkoop garen van smc en die fabriek staat in duitsland voor zover ik weet. Stylecraft komt uit engeland. En scheepjes is een Nederlands merk, maar waar dat garen gemaakt wordt weet ik niet. Ik vond het eerlijk gezegd wel een beetje flauw dat ze hun katoen catona noemen, lijkt wel heel erg op catania. Veel mensen halen het ook door elkaar.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:09 schreef HarrrrieH het volgende:
Geen idee hoe het zit met de kleurnummers, maar heb wel eens vaker gehoord dat de nummers erg op elkaar lijken. Zelfde fabrikant of zo??
Zelfde geldt voor stylecraft en colour crafter.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:58 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik verkoop garen van smc en die fabriek staat in duitsland voor zover ik weet. Stylecraft komt uit engeland. En scheepjes is een Nederlands merk, maar waar dat garen gemaakt wordt weet ik niet. Ik vond het eerlijk gezegd wel een beetje flauw dat ze hun katoen catona noemen, lijkt wel heel erg op catania. Veel mensen halen het ook door elkaar.
En Lana Grossa heeft ook nog Cotone toch? Ik ben altijd in de war met Cotone en Catona.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:58 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik verkoop garen van smc en die fabriek staat in duitsland voor zover ik weet. Stylecraft komt uit engeland. En scheepjes is een Nederlands merk, maar waar dat garen gemaakt wordt weet ik niet. Ik vond het eerlijk gezegd wel een beetje flauw dat ze hun katoen catona noemen, lijkt wel heel erg op catania. Veel mensen halen het ook door elkaar.
Dat is waar! Ze kopieren elkaar gewoon allemaal, haha!quote:Op zaterdag 30 april 2016 14:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
En Lana Grossa heeft ook nog Cotone toch? Ik ben altijd in de war met Cotone en Catona.
Mooi trui! Strak gehaakt. De ontvanger was er zeker wel blij mee?quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:11 schreef trui het volgende:
Serinde, wat wordt ie prachtig!
Mijn tas is eindelijk klaar. Het was voor de stevigheid eigenlijk niet nodig om er zo'n jute tas in te stoppen, maar dit was het verzoek van degene voor wie ik 'm maakte. http://www.ravelry.com/projects/kabeltrui/moroccan-tote
Ja, paar keer geprobeerd. Ik haak ze op een of andere manier binnenstebuiten, en ben ook nog linkshandig, wat slecht combineert met de meeste patronen. En ik vind het in elkaar zetten heel vervelend. Ik haak en brei het liefst dingen uit één stukquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:39 schreef trui het volgende:
Oh Nijntje, vervelend is dat, als je tegen de klok moet haken. Hopelijk kun je de extra vrije uren op deze dagen hier voor gebruiken?
Bleie, heb je 't wel eens geprobeerd? Heel ingewikkeld is het niet hoor.
De kant waar je je haaknaald insteekt is altijd de goede kant. Misschien een makkelijk ezelsbruggetje. In elkaar zetten kan inderdaad een lastig klusje zijn. Ik hou mezelf dan maar voor dat het daarna af is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:24 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, paar keer geprobeerd. Ik haak ze op een of andere manier binnenstebuiten, en ben ook nog linkshandig, wat slecht combineert met de meeste patronen. En ik vind het in elkaar zetten heel vervelend. Ik haak en brei het liefst dingen uit één stuk
Ik hou ook niet van in elkaar zetten. Daarom vind ik bijvoorbeeld de Padma van Dawn Toussaint zo leukquote:Op woensdag 4 mei 2016 14:24 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, paar keer geprobeerd. Ik haak ze op een of andere manier binnenstebuiten, en ben ook nog linkshandig, wat slecht combineert met de meeste patronen. En ik vind het in elkaar zetten heel vervelend. Ik haak en brei het liefst dingen uit één stuk
Wat grappig, ik heb net garen binnen voor een call the midwife variantquote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:40 schreef trui het volgende:
Leuk Harrie! En dat wordt een mooi krokodillentasje, Bleie.
Ik ben een babydekentje aan het maken, haakt lekker snel weg. Combinatie van ruiten en het call the midwife patroon. Diamond Midwife heet het geloof ik ook. Ik heb nog geen foto.
Ik denk deze versie. Ik ga voor eenvoudig en zoet deze ronde.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:58 schreef trui het volgende:
Leuk! Dezelfde als ik hier maak? Of een andere variant?
Deze is heel slecht, ik ga maar eens op zoek naar een andere want t is niet duidelijk te zien hoe je nu dat stokje moet maken dat op die setjes van gecombineerden moet krijgenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik gok met lossen inderdaad. Misschien dat je alleen de eerste volledig haakt en van de volgende driehoeken alleen ronde 1 t/m3 om ze dan met 4 aan elkaar te haken?
Je bent er al uit zie ik.Ik ben groot fan van die schema's, alleen de scans zijn vaak zo slecht.
[..]
Ik denk deze versie. Ik ga voor eenvoudig en zoet deze ronde.![]()
hoe zou je in hemelsnaam stap 4 en 6 doen.....quote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
Deze is heel slecht, ik ga maar eens op zoek naar een andere want t is niet duidelijk te zien hoe je nu dat stokje moet maken dat op die setjes van gecombineerden moet krijgen
Hier zie je wat meer wat ik bedoel
[ afbeelding ]
Hoe ga je een stokje maken waar je een setje aan vast maakt, zegmaar vanaf punt 3 naar 4
hmm lijken toch lossen te zijn, dat is wel weer haalbaar
leuk, maar dat is toch 'DE Cal the midwife blanket'? Of toch een variant.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik gok met lossen inderdaad. Misschien dat je alleen de eerste volledig haakt en van de volgende driehoeken alleen ronde 1 t/m3 om ze dan met 4 aan elkaar te haken?
Je bent er al uit zie ik.Ik ben groot fan van die schema's, alleen de scans zijn vaak zo slecht.
[..]
Ik denk deze versie. Ik ga voor eenvoudig en zoet deze ronde.![]()
Ha ik ben er uitquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:58 schreef Serinde het volgende:
Wow Ynske die is prachtig! Ik overweeg nog een poncho / omslagdoek te maken voor over m'n bikini maar we vertrekken over zes weken dus het mag niet te ingewikkeld zijn![]()
Wel fijn dat alles meteen aan elkaar gehaakt wordt. Ik vind het op de laatste tekening ook lastig te zien. Kwestie van proberen en vergelijken met de foto?
Kleine variatie op het originele patroon, er zijn twee rijen stokjes toegevoegd waardoor de vierkanten mooier uitkomen, in het origineel zitten geen dichte vlakken en de rand is anders.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:52 schreef trui het volgende:
[..]
leuk, maar dat is toch 'DE Cal the midwife blanket'? Of toch een variant.
Omdat acryl de kans loopt heel slap en vormeloos te worden als je stoomblokt zou ik het nat blokken.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:45 schreef Jojogirl het volgende:
Weet iemand hier hoe ik een katoen/ acrylmix het best kan blocken? Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen met 100% acryl gehaakt en die dekens heb ik nooit geblockt. Nu ben ik bijna klaar met een babydekentje van Scheepjes Stone Washed en deze wil ik wel gaan blocken. Ik kom er alleen niet zo goed uit wat de beste methode zou zijn. Google geeft allerlei opties die elkaar tegen spreken. Is er hier toevallig iemand die hier ervaring mee heeft?
Edit: het garen is trouwens 78% katoen, 22% acryl, voor het geval dat dat nog uitmaakt.
Ik heb ook weleens een babydekentje in katoen/acrylmix gemaakt. Die heb ik gewoon gewassen in de wasmachine en opgespannen op een handdoek op een yogamatje. Werkte bij deze prima...quote:Op zondag 8 mei 2016 14:45 schreef Jojogirl het volgende:
Weet iemand hier hoe ik een katoen/ acrylmix het best kan blocken? Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen met 100% acryl gehaakt en die dekens heb ik nooit geblockt. Nu ben ik bijna klaar met een babydekentje van Scheepjes Stone Washed en deze wil ik wel gaan blocken. Ik kom er alleen niet zo goed uit wat de beste methode zou zijn. Google geeft allerlei opties die elkaar tegen spreken. Is er hier toevallig iemand die hier ervaring mee heeft?
Edit: het garen is trouwens 78% katoen, 22% acryl, voor het geval dat dat nog uitmaakt.
Ik was eigenlijk op zoek naar een gratis patroonquote:
Ne, die vind ik niet echt leuk eerlijk gezegdquote:
Ja, dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:22 schreef Serinde het volgende:
Gratis én NL zijn teveel eisen denk ik. Of je moet die van Drops leuk vinden.
http://www.freppi.com/Patronenijsbeer.aspx
Je kan een leuke beer zoeken en dan gewoon wit haken?!
Nee, ik moet eerst nog 2 toeren van de rand haken. Hopelijk ben ik dit weekend zover. En als ie af is, post ik uiteraard ook even een fotoquote:Op maandag 9 mei 2016 08:44 schreef trui het volgende:
Is het al gelukt Jojogirl? Ik ben wel benieuwd, laat je het dekentje ook nog even zien?
Vakantie? Wat is dat? Haha.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:02 schreef trui het volgende:
Aah wat jammer Donna. Maar je kunt het toch ook op een ander moment/ tempo doen? (lijkt me echt zo'n vakantieproject).
Die onderzettertjes zijn leuk. Heb er voor m`n oma ook al een aantal gehaakt in de loop der jaren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:05 schreef HarrrrieH het volgende:
Jammer Donna, heb je alle spullen al in huis. Kan het me goed voorstellen hoor. Ik ga voorlopig echt niet beginnen aan zo'n omvangrijk project. Al kan je het idd ook in je eigen tempo doen. Dan wordt het wel zo'n meermaanden/jarenplan...
Ik heb nu bezig met onderzettertjes voor op onze nieuwe buitentafel. Gewoon voor de gezelligheid. Volgens http://karinaandehaak.blo(...)er-1893-patroon.html
Kun je niet op zoek naar een alternatief vierkantje voor die ene die jij niet zo mooi vindt? Je moet 't natuurlijk zelf weten, maar het is toch een boel garen dat je hebt aangeschaft hiervoor. Best jammer!quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:20 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Vakantie? Wat is dat? Haha.
Ja op eigen tempo of een ander moment kan ook, maar ik vind het patroon van week 3 ook helemaal niet mooi. Dan is mij de zin eigenlijk al direct over. Erg he?!
Ik heb het voor dezelfde prijs verkocht, dat scheelt weerquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:25 schreef trui het volgende:
[..]
Kun je niet op zoek naar een alternatief vierkantje voor die ene die jij niet zo mooi vindt? Je moet 't natuurlijk zelf weten, maar het is toch een boel garen dat je hebt aangeschaft hiervoor. Best jammer!
Later een wit rondje of ovaaltje haken en erop naaien?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben bezig met Amineko en wil zijn buikje wit maken en de rug zwart.
Ik heb zelf al wat geprobeerd (elke ronde van kleur wisselen) maar ik krijg het niet mooi recht.
Iemand tips?
Ik vind de patronen echt niet moeilijk, al snap ik dat het viir beginners lastiger kan zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:16 schreef Susie het volgende:
Ik heb week 2 nog niet eens af; 3de blok en daar moet de rand nog omheen. Op zich haakt deze wel lekker weg, maar maak er niet veel tijd voor vrij (Netflix serie aan het kijken).
Doe het ook in mijn eigen tempo. Op vakantie meenemen is niet handig, want ik merk wel dat ik echt het filmpje nodig heb. En zo te lezen op fb is dat deze week ook weer zeer nodig.
Ik vind de patronen wel lastig lezen, maar filmpje maakt alles duidelijk. Een keer meehaken en ik snap het. En inderdaad tellen!quote:Op zondag 15 mei 2016 09:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind de patronen echt niet moeilijk, al snap ik dat het viir beginners lastiger kan zijn.
Maar het gezeik om week drie vind ik toch wel zo overdreven, allejezus. Gewoon tellen mensen! (Heb het over die FB gerda's he, niet over jou).
ik heb m gewoon zo gevuld. De vulling blijft netjes op zn plaatsquote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:32 schreef MarSuSt het volgende:
Dank! Dat vosje is heel leuk, weer eens wat anders dan een beertje of konijntje. Mooie kleuren heb je gekozen voor je deken, annelotje. Die hippo is leuk, heb je die zo gevuld of de vulling eerst ergens in gedaan? Ik ben bij deze patronen zo bang dat de vulling eruit komt.
wat mooi!quote:Op maandag 16 mei 2016 19:28 schreef Crientj het volgende:
Kitteh! Lievvv! Mooie kat heb je.
Vandaag dit lieve vosje gegeven als kraamcadeautje. Nu nog een tweede in de maak voor vrienden van me, maar daar heb ik nog even voor. Die is pas in oktober uitgerekend.![]()
[ afbeelding ]
aaah wat skattig!quote:Op maandag 16 mei 2016 17:00 schreef MarSuSt het volgende:
Naar een patroon van mykrissiedolls.
[ afbeelding ]
Mee eens, van voren gezien valt het wel mee. Maar van de zijkant vind ik het ook niet op een kat lijken. Die pootjes vind ik wel superschattig!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:26 schreef trui het volgende:
[..]
aaah wat skattig!![]()
(alleen vind ik het snuitje van dit krissiedolls ontwerp nog altijd niet zo kat/achtig.)
Arme dier is helemaal geplet!quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:09 schreef Sarabi het volgende:
Boekenlegger voor mijn vriend gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed idee toch? Brengt me op een idee om ze hier ook bij de 'oudjes' te brengen in het verzorgingstehuis.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:37 schreef Serinde het volgende:
Wat trui zegt, dat heb ik ook.
Ik heb wel bloemen die ik gehaakt heb van restjes katoen, opgestuurd naar het Ouderenfonds. Vooral van die bloem-onderzetters. Ik vind het zo leuk om die te maken maar wat moet ik ermee![]()
Zeker! Het ouderenfonds doet iets met de Sligro volgens mij, kerstpakketen, actie, geld. Klok, klepelquote:Op woensdag 18 mei 2016 19:03 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Goed idee toch? Brengt me op een idee om ze hier ook bij de 'oudjes' te brengen in het verzorgingstehuis.
Ja idd dat is waar. Bedacht me dat compleet vreemden misschien ook wat gek is maar als je ziet hoeveel ouderen echt eenzaam zijn vinden ze een cadeautje van een vreemde vast al fantastisch. M'n moeder is er vrijwilliger. Zal eens vragen wat zij denkt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:57 schreef trui het volgende:
Ok Donna, maar die weten dan dat het van de kleindochter van hun vriendin komt. Dat is wel heel wat anders.
Dank je!quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:04 schreef MarSuSt het volgende:
Heel erg gaaf en creepy, Amnistia! En die boekenlegger is heel geinig. Leuk idee als kadootje.
Aww. Ja daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen haha.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef trui het volgende:
Ik zou me juist extra zielig voelen als ik zomaar zoiets zou krijgen van een onbekende, vrees ik, Donna. Maar ik praat alleen voor mezelf hoor.
Het lijkt me dan wel weer leuk als ik zou zitten haken op een bankje als bejaarde, dat er dan iemand belangstelling toont voor wat je aan 't maken bent. Dus volgende keer gewoon vragen hoor, Nina Hobbysite.![]()
Die Gothic Lolita,knap gemaakt!
Klinkt zo idd wel erg sneu. Maar misschien vinden ze het wel leuk. Een praatje aanknopen met iemand die zit te haken/breien lijkt me wel erg gezellig. Maar eigenlijk zie ik die nooit. Jullie?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:53 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Aww. Ja daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen haha.
Ik denk ook vaak van 'dat maak ik zelf wel', maar ik vond het een lief verhaal....quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:39 schreef trui het volgende:
Ik heb ze ook wel eens gemaakt ja.Het stomme is dat ik zelf niet zo gauw meer iets gehaakts zou kopen omdat ik dan denk 'dat maak ik zelf wel'.
Maar Harrie, zitten er nou nog losse draadjes aan die lappen (bovenaan) of lijkt dat maar zo?
Creepy! Maar op een goede manierquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:28 schreef Amnistia het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn gothic lolita met voodoo doll is af!
Edit: krijg de foto's niet recht![]()
Mooi geworden! Ik ben halverwege week 10, dus schiet ook aardig op.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Creepy! Maar op een goede manier
Hier weer een project af:
Lossen en vasten cal 2016
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je zeker nog even doorhaken? Laat je nog een foto zien? Ik vind het bij kledingstukken zo lastig om de goede maat te maken. En ja, dan heb ik al zo'n proeflapje gemaakt. Maar bij mij klopt het proeflapje niet (wel de goede breedte en veel te hoog, ofzoiets), of past het kledingstuk niet terwijl dat stomme lapje wel goed was.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb vrijdag een bruiloft en ben aan een vestje begonnen.
Ja dat is nog even aanpoten.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:17 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Dan moet je zeker nog even doorhaken? Laat je nog een foto zien? Ik vind het bij kledingstukken zo lastig om de goede maat te maken. En ja, dan heb ik al zo'n proeflapje gemaakt. Maar bij mij klopt het proeflapje niet (wel de goede breedte en veel te hoog, ofzoiets), of past het kledingstuk niet terwijl dat stomme lapje wel goed was.
Ziet er al mooi uit!quote:Op zondag 22 mei 2016 21:26 schreef NijntjesUk het volgende:
Serinde, ik dacht dat ik het erbij had gezet, maar het wordt een simpele onderzeeër.![]()
Hij is voor het zoontje van een vriendin die binnenkort 2 jaar wordt, dus dan is simpel prima.![]()
Aha! Fotootje?quote:Op zondag 22 mei 2016 22:30 schreef DonnaRush het volgende:
@NijntjesUK. Die takelwagen komt uit het boekje autootjes haken. Dat zijn 'grote' exemplaren en die zijn idd niet makkelijk.
In het boekje cijfers haken staan 10 kleine autootjes. Erg leuk én snel kaar.
Wauw! Een hele tijd terug heb ik hier gevraagd om het patroon, maar niemand had het. Zelfs de originele ontwerpster had hem niet voor me. Jij wel?quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:28 schreef Amnistia het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn gothic lolita met voodoo doll is af!
Edit: krijg de foto's niet recht![]()
Ja gewoon haakkatoen, catania of soort gelijkenquote:Op maandag 23 mei 2016 10:16 schreef Bleie het volgende:
Heb even zitten googelen, leuk die letters en cijfers! Misschien toch maar eens proberen als ik klaar ben met mijn deken. Maakt je die van katoen?
Ja, dat is tof! Dan wordt het echt gewaardeerd.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ben helemaal blij. Ik zag gisteren weer dat een van mijn haaksels twee jaar na het geven nog steeds goed gebruikt wordt. Toch leuk om te zien😊
Leuk!quote:Op maandag 23 mei 2016 19:45 schreef NijntjesUk het volgende:
Tussentijdse update.![]()
[ afbeelding ]
@HarrrieH, dat is idd echt leuk om te zien!![]()
Hij is echt leuk geworden! Wat wil je er nog aan doen? Aangezien je schrijft dat het een tussentijdse update is...quote:Op maandag 23 mei 2016 19:45 schreef NijntjesUk het volgende:
Tussentijdse update.![]()
[ afbeelding ]
@HarrrieH, dat is idd echt leuk om te zien!![]()
grappig, hier precies zo. een deken nog wel, en hij zag er nog heel goed uit. fijn is dat he!quote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ben helemaal blij. Ik zag gisteren weer dat een van mijn haaksels twee jaar na het geven nog steeds goed gebruikt wordt. Toch leuk om te zien😊
neequote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:13 schreef trui het volgende:
inderdaad, mooie deken, Sarabi!
en NijntjesUK, hij is geweldig gelukt!
lig je nog op schema met 't vestje, kwakz0r?
Wat leuk dat het een kleine versie van hun eigen huis is! Wat leuk zo, schattig zo klein.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:27 schreef HarrrrieH het volgende:
Hij heeft hun huis in grote lijnen nagebouwd. Dit is voor op haar slaapkamertje.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 21:54 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben bezig met de autootjes voor m`n neefje.
2 klaar, sowieso nog een klein VW busje en een autootje met caravan haken.
[ afbeelding ]
Ik zou inderdaad katoen zeggen. Zeker de gemerceriseerde zoals catania. Maar dikker katoen kan wel wat zwaar worden voor een vest. Misschien softfun van Scheepjes? Ik heb daar ooit een deken van gehaakt en die blijft mooi.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:33 schreef Ceviche het volgende:
Even een vraag tussendoor: welk soort garen blijft het langst mooi voor een kledingstuk? Ik neem aan katoen, maar zijn er ook acrylgaren die lang mooi blijven, niet erg pluizen enzo?
Ik wil een vest maken, maar ik ben bang dat het met het 'verkeerde' garen de moeite niet is
Cotton merino van drops ben ik dol op!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:33 schreef Ceviche het volgende:
Even een vraag tussendoor: welk soort garen blijft het langst mooi voor een kledingstuk? Ik neem aan katoen, maar zijn er ook acrylgaren die lang mooi blijven, niet erg pluizen enzo?
Ik wil een vest maken, maar ik ben bang dat het met het 'verkeerde' garen de moeite niet is
Leuk! Is toch prima in verhouding.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:57 schreef -Marjo- het volgende:
[ afbeelding ]
Probeerseltje maar is wat klein uitgevallen...
dat is ook een groter favoriet van mij! half katoen, half merino wol. heerlijk zacht en minder zwaar dan puur katoen.quote:
Mooi! Ik zag gelijk dat het een panda was, dus dat zit wel goed denk ikquote:Op maandag 30 mei 2016 12:10 schreef trui het volgende:
Leuk Marjo!
Ik heb weer een rammelaartje gemaakt. Ik weet niet of ik het hoofd wel voldoende panda-achtig gelukt vind maar allez.
[ afbeelding ]
Ik ga er nog even een nachtje over slapen, het is wel echt heel mooi garenquote:Op maandag 30 mei 2016 12:10 schreef trui het volgende:
[..]
dat is ook een groter favoriet van mij! half katoen, half merino wol. heerlijk zacht en minder zwaar dan puur katoen.
Maar Drops Baby Alpaca Silk is ook heel fijn en nog lichter.
en vandaag en morgen allebei nog in de aanbieding! zie bijv.
http://www.wolplein.nl/drops-cotton-merino-uni-colour
http://www.wolplein.nl/drops-babyalpaca-silk-uni-colour
Fijn om te horen! Ik had er niet bij stilgestaan dat het 100% wol isquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Karisma blijft heel mooi! En het haakt ook lekker.Ik ben er inderdaad weer een deken mee aan het haken (Karisma plus nog een paar bollen Lima, dat kan prima gecombineerd worden namelijk!)
Wol hoeft niet warm te zijn hoor, het hangt af van de openheid van de steek/structuur en de dikte van 't garen. Het is in elk geval lichter dan katoen, dus hangt minder snel uit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Ik had er niet bij stilgestaan dat het 100% wol isIs het erg warm om te dragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |