SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Een paar mooie haaksels uit het vorige topic:
_Aurual_ maakte een fleurige paashaas:
Het dekentje van HarrrieH:
Paashaaksels van trui:
Bleie's deken in progress:
Mochilatas van MarSust:![]()
Ik ben toevallig ook gister begonnen met een mochila tas haken. Maar mijn onderkant trok krom na 7/8 toeren.. haak ik hem dan te strak ofzo?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:55 schreef MarSuSt het volgende:
Bedankt voor de complimenten! De diameter is 16cm, maar ik haak strak. Dit is een tas met 152 steken in het rond, dus een wat kleiner tasje. Mochila haken gaat inderdaad langzamer en ik krijg ook kramp in mijn handen na een aantal toeren. Maar het resultaat is erg mooi en het is leuk om het patroon te zien groeien onder je handen. Fijn dat het nu wat makkelijker gaat, trui. Ben benieuwd naar je tas.
Waar komt de frustratie vandaan? 😉 Hier op t forum valt t toch wel mee? Of was het ergens irl?quote:Op woensdag 13 april 2016 20:26 schreef DonnaRush het volgende:
Ahhhhh. Ik krijg echt kriebels van al die mensen die 'garen' 'wol' noemen. Hoezo!?!
Haha. Van die haakgroepen op FB. Ohhhhhhhhhhhhhh, wat een mooie wol zegt dan iemand! Waardoor de helft van die pagina in verwarring raakt, want oohhhh ze kunnen niet tegen wol en dat hebben ze dan ook besteld, paniek!quote:Op donderdag 14 april 2016 09:05 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Waar komt de frustratie vandaan? 😉 Hier op t forum valt t toch wel mee? Of was het ergens irl?
(En ja wol is wol. Maar soms noem ik garen ook wel eens wolletjes...)
Oh ja die. Ik kijk af en toe wel eens voor patronen, maar probeer maar geen reacties te lezen. Ik zie trouwens vaak dezelfde berichten in drie haakgroepen geknipt en geplakt....quote:Op donderdag 14 april 2016 09:07 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha. Van die haakgroepen op FB. Ohhhhhhhhhhhhhh, wat een mooie wol zegt dan iemand! Waardoor de helft van die pagina in verwarring raakt, want oohhhh ze kunnen niet tegen wol en dat hebben ze dan ook besteld, paniek!
Ik noem het alleen voor mezelf soms wolletjes, haha.
Ik kan dat niet, haha.quote:Op donderdag 14 april 2016 09:14 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Oh ja die. Ik kijk af en toe wel eens voor patronen, maar probeer maar geen reacties te lezen. Ik zie trouwens vaak dezelfde berichten in drie haakgroepen geknipt en geplakt....
misschien trek je te hard aan de meeloopdraden? en anders kun je ook nog wat meer meerderen, of kom je dan in de problemen met het patroon?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:01 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik ben toevallig ook gister begonnen met een mochila tas haken. Maar mijn onderkant trok krom na 7/8 toeren.. haak ik hem dan te strak ofzo?
Het ligt inderdaad aan het te hard trekken. Ik "modeleer" mijn steken een paar keer per toer, het liefst bij elke kleurwissel. Je kunt dan de meeloopdraden een soort van vooruitduwen, net als een koord door een joggingbroek. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef trui het volgende:
[..]
misschien trek je te hard aan de meeloopdraden? en anders kun je ook nog wat meer meerderen, of kom je dan in de problemen met het patroon?
😂😂 herkenbaar!quote:Op donderdag 14 april 2016 10:52 schreef HarrrrieH het volgende:
Of nou ja. Eigenlijk was ik bezig met stofzuigen. En toen liep ik langs mijn haakwerkje...🙃
Thnx, dat zal het dan idd zijn geweest!quote:Op donderdag 14 april 2016 09:15 schreef trui het volgende:
[..]
misschien trek je te hard aan de meeloopdraden? en anders kun je ook nog wat meer meerderen, of kom je dan in de problemen met het patroon?
Mss doen die mensen ook naaien?quote:Op woensdag 13 april 2016 20:26 schreef DonnaRush het volgende:
Ahhhhh. Ik krijg echt kriebels van al die mensen die 'garen' 'wol' noemen. Hoezo!?!
Is dat fijner garen? Ik heb nog helemaal geen verstand daarvan, tot nu toe alleen met acryl van de zeeman gehaaktquote:Op zaterdag 16 april 2016 20:15 schreef MarSuSt het volgende:
Mooie kleuren, zo-is-dat. Ik ga 'm ook maken, maar met stylecraft.
Stylecraft en colorcrafter zijn beide een stuk beter en zachter dan acryl van de zeeman. Volgens mij zijn ze beiden wel goed, meer een kwestie van smaak denk ik.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:42 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Is dat fijner garen? Ik heb nog helemaal geen verstand daarvan, tot nu toe alleen met acryl van de zeeman gehaakt(en niet zulke grote projecten)
De website design seeds vind ik tof voor kleurinspiratie!quote:Op zondag 17 april 2016 14:20 schreef Ceviche het volgende:
Ik ga ook meedoen met die scheepjes cal, maar niet met hun garen. Ik ga proberen met garen wat ik heb liggen en dan even kijken wat mooi wordt en wat niet. Sowieso wel wat moeite met meerdere kleuren vinden die bij elkaar passen..
Niemand een idee, kan hem daar niet bestellen kan alleen met PayPal en dat heb ik niet.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:52 schreef Dotteke het volgende:
Hallo ik ben op zoek naar een haak patroon voor een maan, een wolk en een ster
Ik had een leuke mobiel gevonden maar alleen met patroon voor de uil
De maan, ster en wolk moet je kopen maar is Duits
Heeft iemand een idee waar ik dit in het Nederlands kan bestellen of is een van jullie het bezit van een patroon?
Hieronder het mobiel wat ik graag wil maken.
http://troetelsenzo.blogs(...)aan-dit-patroon.html
Volgens mij kun je gratis een paypal account aanmaken, je moet alleen wel een creditcard hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 18:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niemand een idee, kan hem daar niet bestellen kan alleen met PayPal en dat heb ik niet.
Die heb ik nietquote:Op zondag 17 april 2016 18:55 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gratis een paypal account aanmaken, je moet alleen wel een creditcard hebben.
O oke, ik ga even kijken hoe dat dan moet.quote:Op zondag 17 april 2016 19:30 schreef Elleska het volgende:
voor paypal heb je geen creditcard nodig. je kan gewoon met Ideal een bedrag overmaken naar je paypal account.
Dat wist ik ook niet, sorry!quote:Op zondag 17 april 2016 19:30 schreef Elleska het volgende:
voor paypal heb je geen creditcard nodig. je kan gewoon met Ideal een bedrag overmaken naar je paypal account.
Ik vind het juist prettig. Eenmalig misschien nu maar PP kan bij veel webshops gebruikt worden. Geld overmaken, wachten tot het erop staat en dan betalen vind ik omslachtig. Zo vaak gebruik ik het niet (behalve de maandelijkse betaling aan Netflix maar dat is automatisch) maar het is fijn dat het kan. Ook qua bescherming / verzekering kies ik soms voor PP waar ook iDEAL kan.quote:Op zondag 17 april 2016 21:45 schreef Elleska het volgende:
dat kan ook, maar dat is voor een eenmalige betaling een beetje overbodig.
ik heb dat expres niet. ik wil mijn paypal niet aan mijn pas gekoppeld hebben en daarmee paypal toestemming geven om automatisch geld af te schrijven.
ik vind hem op het plaatje niet zoveel groter lijken hoor, maar het zou misschien handiger zijn geweest als ze erbij geschreven had hoe groot het uiltje werd met het genoemde garen.quote:Op maandag 18 april 2016 22:06 schreef Dotteke het volgende:
Mijn zoon heeft het besteld, die had wel PayPal
Ik kwam er niet uit op die site en kon mijn bestelling die in het winkelwagentje stond niet ongedaan maken
Ellende die buitenlandse sites.
Maar het is besteld en ik wacht af
Het is alleen wel heel klein volgens mij, het patroon van het uiltje had ik wel maar das een ienemini maar een centimeter of 10 hoog en een doorsnee van 5 cm, het lijkt veel groter op het plaatje helaas
tjnx, ben bang dat het dan zo grof wordt als je dikker garen gaat gebruiken, dan is het lieve er van af ben ik bang.quote:Op maandag 18 april 2016 22:38 schreef DonnaRush het volgende:
Met wat dikker garen en een dikkere naald haken? Dan wordt het wel wat groter toch? Fijn dat het gelukt is!
Ja, dat was zeker fijn geweest, was voor haaknaald 2,5, maar ik ben zo slecht in schattingen maken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind hem op het plaatje niet zoveel groter lijken hoor, maar het zou misschien handiger zijn geweest als ze erbij geschreven had hoe groot het uiltje werd met het genoemde garen.
Je kunt ´m misschien zelf inderdaad nog eens met dubbel garen maken en een dikkere naald als je ´m echt veel groter wil maken, of het aantal steken en rijen verdubbelen. Maar houd er wel rekening mee dat je de maan & wolk dan ook groter moet maken.
Ik denk dat het best meevalt met bijvoorbeeld naald 4 of 4,5 en een bijpassend garen hoor. Zeker als het origineel voor 2,5 is, kan dat best.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
tjnx, ben bang dat het dan zo grof wordt als je dikker garen gaat gebruiken, dan is het lieve er van af ben ik bang.
Zal eens kijken of ik garen kan kopen voor haaknaald 4,5 en dan proberen, is een kleine moeite.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:53 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik denk dat het best meevalt met bijvoorbeeld naald 4 of 4,5 en een bijpassend garen hoor. Zeker als het origineel voor 2,5 is, kan dat best.
Leuk idee. Heb geloof ik ook nog een beetje oranje over van hierboven. Ga misschien ook eens kijken of ik iets leuks kan maken voor Koningsdag.quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:03 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk HarrrieH! Lieve kleurtjes weer.
Ik ben een paar Koningsdag broches aan het maken in goud en oranje
[ afbeelding ]
Gewoon met katoen, maar het wil even niet. Loop een beetje te prutsen. Maar toch maar even doorzetten. Konijn zonder oren is ook zo wat...quote:
Bedankt. Tja, kan weleens gebeuren toch? Ben jij nog steeds bezig voor Koningsdag?quote:Op zondag 24 april 2016 14:43 schreef DonnaRush het volgende:
Aww bummer dat het niet zo goed lukt.. Succes dan maar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk klaar!♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op maandag 25 april 2016 19:54 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]Ah wat een schatje. Hoe heb je trouwens de wangen gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk klaar!
beetje rouge. Moet nog steeds wangenrood halen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:50 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Ah wat een schatje. Hoe heb je trouwens de wangen gedaan?
Die is leuk! Eigen ontwerp?quote:Op donderdag 28 april 2016 09:36 schreef trui het volgende:
Ah, het werd Elsa! Dat haar lijkt me inderdaad ontzettend veel werk. Succes!
Ik maakte een snel kraamcadeautje voor een collega.
[ afbeelding ]
Dank je! En nee hoor, ik heb 'm van de website van Hip&Haak, 't is een gratis patroontje dat 'Rammelaar Hondje Puk' heet geloof ik'.quote:
Leuk, die wil ik ook altijd nog eens proberen. Ziet er prima uit inderdaad, succes!quote:Ik haak nu week 2 van de scheepjes cal, leuke steek die ster steek! Er was allemaal paniek over dat je een grotere naald nodig zou hebben en die had ik niet in huis, toch maar begonnen en nu lijkt t prima te gaan passen met m'n 4!haak wel extra los maar dat zie je niet vind ik
![]()
[ afbeelding ]
Ik check iedere steek of ik toch wel 6 lussen heb, moet wel opletten jaquote:Op donderdag 28 april 2016 11:51 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ik doe m ook met dezelfde maat naald! Extra los is genoeg idd. Grotere maat werd te klein bij mij
Ik vertel me wel snel bij deze steek merk ik...
Dat ga ik ook doen, wat een hysterie! En steeds dezelfde vragenquote:Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef trui het volgende:
ik heb al die FB groepen op 'niet meer volgen' gezet, wat een rust.(ik kijk af en toe wel om 't hoekje hoor.
)
Nee, is niet moeilijk. Je steekt alleen af en toe om een stokje heen in plaats van in het v-tje bovenin. Leuke steek voor een deken. Maar die linnensteek is ook mooi, serinde. Wordt lekker soepel, zeker? Wat worden er weer veel leuke dingen gemaakt. Ik vind jullie kleurkeuzes vaak erg mooi.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:33 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ga beginnen aan een dekentje in wafelsteek. Nog nooit gedaan, maar deze steek ziet er niet zo heel ingewikkeld uit toch?
Leuk, Liesanne! Ik heb eigenlijk nooit gebrek aan inspiratie, wel aan tijd.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:03 schreef Liesanne het volgende:
Ik volg jullie al tijden met veel plezier, er worden zoveel leuke en mooie haaksels gemaakt.![]()
Zelf al een tijd weinig moed en inspiratie maar toch eindelijk weer eens wat gemaakt:
[ afbeelding ]
Dankje, ze heeft als accentkleur roze in haar woonkamer. Ze is in augustus jarig en het is een cadeau en ben maar op tijd begonnen want ik ken mezelf; soms haak ik heel veel in 1 week en dan weken weer niet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:32 schreef HarrrrieH het volgende:
Sterinde wat een mooie kleuren. Weet je tante ervan of is het een verrassing?
Liesanne het is idd wel weer weer voor een muts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |