Ik denk dat het aantal 'het heeft toch geen zin' thuisblijvers schrikbarend hoog is. Een dat is een probleem.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook raar. Die verkiezingen zijn juist bij uitstek de mogelijkheid om je mening over de EU te laten horen, maar dan is de opkomst ook laag en stemt maar 23% op EU-sceptische partijen.
Fijn voor je. Lekker passief. Wat loop je dan nu te janken?quote:Op donderdag 7 april 2016 15:31 schreef agter het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik weet alleen wel heel goed wat er gisteren ter referendum aangeboden werd.
En daarom ben ik thuis gebleven.
Die verkiezingen vind ik ook larie aangezien je een parlement kiest dat nauwelijks belangrijke dingen kan beslissen. Daarnaast is de verdeling van zetels over landen vreemd en wil ik kunnen stemmen op EU parlementariërs uit alle landen. Het zijn daarnaast nu vaak de nationale mislukkelingen die daar in het parlement gezet worden. Als je tegen de EU bent moet je juist in de tweede kamer tegen de EU stemmen, dat parlement gaat daar al helemaal niet over.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook raar. Die verkiezingen zijn juist bij uitstek de mogelijkheid om je mening over de EU te laten horen, maar dan is de opkomst ook laag en stemt maar 23% op EU-sceptische partijen.
Ja nou DAT is reuze overtuigend.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mooi dat je je eigen argument al ondergraaft.
Zo kennen we je weer.
Op de man...ja, zo ken ik je weer.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Fijn voor je. Lekker passief. Wat loop je dan nu te janken?
Bovendien zijn het vooral de Britten zelf die er last van krijgen. Ze hebben de afgelopen decennia al meerdere uitzonderingsposities afgedwongen, maar nu willen ze blijkbaar ook een terugkeer van de handelsbarrières. Tsja, dan moet eilandbewoners het zelf maar weten.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het VK werkt de EU alleen maar tegen, het kan weinig kwaad om die lekker hun eigen gang te laten gaan als ze dat zo graag willen lijkt me.
Nee niet bepaald, je haalt je eigen argument al onderuit, wat moet ik nog meer zeggen dan dat wat je zegt mij juist gelijk geeft.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja nou DAT is reuze overtuigend.
Snap je nu zelf niet dat je ongelofelijk weg geluld bent?
Daarmee bevestigen ze alleen hun eigen argument. Als je wat wil veranderen aan de EU moet je gaan stemmen, zo werkt elke democratie.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal 'het heeft toch geen zin' thuisblijvers schrikbarend hoog is. Een dat is een probleem.
Niet met een neo nazi regering!quote:Op donderdag 7 april 2016 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom is het toch mooi als belemmeringen weg worden genomen. Dat er nu weinig handel is is juist toch reden het te verbeteren?
Is het economisch niet gunstig voor Nederland geweest? Was die economische crisis er niet geweest als die eenwording er niet was gekomen? Overtuig me maar.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je bedoelt de mensen die het hardste roepen dat de Europese politieke eenwording economisch gunstig is voor Nederland terwijl ze geen van allen de crisis van 2008 aan zagen komen? Die 'mensen die zich er wel in verdiept hebben'?
Dat idee dat het volk te dom is voor dit soort beslissingen en dat wij geregeerd worden door mensen die het beter weten word ik soms wel een beetje moe van.
Ten eerste kun je vraagtekens zetten bij die expertise. (Het is gewoon een autoriteitsargument.) Ten tweede gaat het niet alleen om expertise. Het gaat om electorale steun.
quote:Op donderdag 7 april 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet met een neo nazi regering!
Wat is dit voor een schijheilig gelul? Altijd maar foeteren op landen die de mensenrechten overtreden en nu word er even een zwaar handels (en veel meer maar goed) aangeboden aan een regering die het prima zou doen in Noord Korea!!
Ok joh jij je zin....quote:Op donderdag 7 april 2016 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee niet bepaald, je haalt je eigen argument al onderuit, wat moet ik nog meer zeggen dan dat wat je zegt mij juist gelijk geeft.
Dankje, fideel van jequote:
Lijkt me tof! Een frisse wind in het Europarlement die zegt waar het op staat.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Weet je wat die slappe kut zooi in Brussel eens zou moeten doen?
Keihard zeggen tegen Oekraine dat het gehele parlement moet oprotten en dat er nieuwe verkiezingen moeten komen omdat er GEEN enkel verdrag kan worden afgesloten zolang er neo nazi's, oorlogs moordenaars, fraudeurs en kunstrovers in de huidige regering zitten.
DAN maak je een statement!
Misschien te moeilijk voor jou, ja....quote:Op donderdag 7 april 2016 15:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is het economisch niet gunstig voor Nederland geweest? Was die economische crisis er niet geweest als die eenwording er niet was gekomen? Overtuig me maar.
En electorale steun is er m.i. voldoende met verkiezingen eens in de vier jaar. Een referendum over ingewikkelde vraagstukken zijn daar niet geschikt voor en kunnen misbruikt worden voor hele andere doeleinden zoals nu wel duidelijk is geworden.
Gaat niet lukken. Politici zijn laffe honden....quote:Op donderdag 7 april 2016 15:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lijkt me tof! Een frisse wind in het Europarlement die zegt waar het op staat.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is het economisch niet gunstig voor Nederland geweest? Was die economische crisis er niet geweest als er die eenwording er niet was gekomen? Overtuig me maar.
En electorale steun is er m.i. voldoende met verkiezingen eens in de vier jaar. Een referendum over ingewikkelde vraagstukken zijn daar niet geschikt voor en kunnen misbruikt worden voor hele andere doeleinden zoals nu wel duidelijk is geworden.
Op de langere termijn meer welvaart, betere bescherming Oekraine tegen Rusland, en een betere energiezekerheid.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:41 schreef Toga het volgende:
Ik lees allemaal triomfantelijke berichten dat het referendum voor niks was.
Nu vraag ik aan de ja-stemmers (en degenen die dachten "als ik niet ga stemmen wordt de opkomst zo laag dat het een indirecte ja wordt") wat ze nou eigenlijk met de Oekraïne hebben.
Waarom zou je expliciet vóór het verdrag zijn? Wat denk je dat het jou gaat brengen?
Want het is altijd een slim idee als een sterk blok een minder sterk land dwingt een democratisch gekozen regering af te zetten.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lijkt me tof! Een frisse wind in het Europarlement die zegt waar het op staat.
Ik dacht dat jij strategisch niet zou stemmen. Vanwaar die veranderde mening?quote:
Als onderdeel van de afspraken juist is dat misstanden worden aangepakt in de Oekraïne heb je juist twee vliegen in één klap. Als je met een handelsverdrag politieke hervormingen en respect voor de mensenrechten in Noord Korea afgesproken kunnen worden ben je volgens mij helemaal gek als je het niet wil.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet met een neo nazi regering!
Wat is dit voor een schijheilig gelul? Altijd maar foeteren op landen die de mensenrechten overtreden en nu word er even een zwaar handels (en veel meer maar goed) aangeboden aan een regering die het prima zou doen in Noord Korea!!
Dan zal eerst de Oekraine een paar miljard aan Rusland moeten betalen vanwege hun uitstaande gasleverantie schuld....oh shit...dat is al verduisterd door hun politici....wat nu?quote:Op donderdag 7 april 2016 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op de langere termijn meer welvaart, betere bescherming Oekraine tegen Rusland, en een betere energiezekerheid.
Overtuig me maar van het tegenovergestelde. "De heren in Den Haag hebben er verstand van, en daarom is het waar" overtuigt mij ieg niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is het economisch niet gunstig voor Nederland geweest? Was die economische crisis er niet geweest als die eenwording er niet was gekomen? Overtuig me maar.
Zoals gezegd: het doel van democratie is electorale steun. Democratie is geen doel op zich.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:38 schreef Kijkertje het volgende:
Als mensen met opzet niet gaan stemmen uit ' strategische overwegingen' zijn het gewoon sukkels, waar je geen rekening mee hoeft te houden.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:48 schreef Physsic het volgende:
Plasterk wil de referendumwet aanpassen. Dat er bijvoorbeeld een minimum aantal tegen-stemmen nodig zijn, in plaats van een minimale opkomst, omdat er nu mensen zijn die met opzet niet gestemd hebben.
Wat vinden we daarvan?
Onzin gewoon gaan stemmen, of je nou voor bent of tegen. kost echt heel weinig tijd.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:48 schreef Physsic het volgende:
Plasterk wil de referendumwet aanpassen. Dat er bijvoorbeeld een minimum aantal tegen-stemmen nodig zijn, in plaats van een minimale opkomst, omdat er nu mensen zijn die met opzet niet gestemd hebben.
Wat vinden we daarvan?
Bescherming tegen Rusland? Dit was toch geen verdrag tot toenadering tot de NAVO? En v.w.b. de langere termijn, hoe lang denk je dat het gaat duren dat WIJ (als Nederlander) de vruchten kunnen gaan plukken? Wanneer denk je dat het hele oostblok eens netto gaan bijdragen? Wanneer gaat Griekenland dat doen?quote:Op donderdag 7 april 2016 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op de langere termijn meer welvaart, betere bescherming Oekraine tegen Rusland, en een betere energiezekerheid.
Dit ja, die stem zou je sowieso niet serieus moeten nemen.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als mensen met opzet niet gaan stemmen uit ' strategische overwegingen' zijn het gewoon sukkels, waar je geen rekening mee hoeft te houden.
Na meer dan 10 jaar Eu zitten in bijv. Bulgarije precies dezelfde corrupte mafia kliek en doen ze nog steeds wat ze willen.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als onderdeel van de afspraken juist is dat misstanden worden aangepakt in de Oekraïne heb je juist twee vliegen in één klap. Als je met een handelsverdrag politieke hervormingen en respect voor de mensenrechten in Noord Korea afgesproken kunnen worden ben je volgens mij helemaal gek als je het niet wil.
Voorzienende blikquote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat betekent dat de nee-stemmers eerst gaan juichen en dat als alles binnen is ze gaan huilen.
Als hij gelijk krijgt. Andersom kan natuurlijk ook, want we hebben het wel over Maurice de Hond.
Plasterk is een on Democratische pluche zitter....zijn ware aard komt nu dus boven....jezus wat valt die PvdA steeds meer door de mand zeg!!!quote:Op donderdag 7 april 2016 15:48 schreef Physsic het volgende:
Wat vinden we daarvan?
Als minder voor-stemmers daadwerkelijk waren gaan stemmen was de opkomst-drempel niet gehaald en was het referendum ongeldig geweest. Was je dan nog steeds voor die opkomst-drempel geweest?quote:Op donderdag 7 april 2016 15:51 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Dit ja, die stem zou je sowieso niet serieus moeten nemen.
Er zijn nu dus 32% van de mensen die wel een bepaalde hersencapaciteit heeft, deze uitslag moet je dus nog zwaarder wegen.
Wat een wereldquote:Europese Commissie: 'nee' heeft voorlopig geen invloed op Oekraïne-verdrag
VANDAAG, 13:00BUITENLAND
EU-president Tusk, rechts, in gesprek met Mark Rutte en Jean-Claude Juncker AFP
De afwijzing van het Oekraïne-verdrag heeft voorlopig geen gevolgen voor de uitvoering van het akkoord. Dat heeft een woordvoerder van de Europese Commissie in Brussel verklaard.
Het associatieverdrag is al getekend en unaniem aangenomen door alle 28 regeringsleiders van de EU en het verdrag is inmiddels geratificeerd door 27 landen en het Europees Parlement. Het verdrag is, onder voorbehoud van de laatste ratificatie, grotendeels al voorlopig van kracht. Dat is volgens bronnen bij de Europese Commissie niet ongebruikelijk en kan soms vele jaren duren.
Voorzitter Jean Claude Juncker van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, voelt zich triest over de uitslag, heeft hij laten weten. Juncker heeft gisteravond lang gebeld met premier Rutte, nadat duidelijk was dat het tegen-kamp een overwinning had geboekt.
Afwachten
Zowel de Europese Commissie als de Europese 'president' Donald Tusk zegt nu af te wachten wat de Nederlandse regering gaat doen met de uitslag. Er is geen deadline, Rutte mag zelf bepalen hoeveel tijd hij in een oplossing wil steken.
De prominente Belgische Europarlementariër Guy Verhofstadt zegt niet verbaasd te zijn over het Nederlandse 'nee'. "Europa is niet in staat de grote crises van deze tijd op te lossen." Verhofstadt pleit voor een nauwere Europese samenwerking en hervormingen.
quote:Op donderdag 7 april 2016 15:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat een wereld
http://nos.nl/artikel/209(...)ekraine-verdrag.html
Nee ik ben ook tegen de opkomst drempelquote:Op donderdag 7 april 2016 15:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als minder voor-stemmers daadwerkelijk waren gaan stemmen was de opkomst-drempel niet gehaald en was het referendum ongeldig geweest. Was je dan nog steeds voor die opkomst-drempel geweest?
Ja dus heeft Rutte een probleem. Dat is dan wel weer mooi. Maar ik denk dat hij de kick-the-can tactiek gaat volhouden tot 2017. Zo'n gaylord is het dan ook wel weer.quote:
Ja, ze hebben aangegeven dat ze de uitslag over zullen nemenquote:Op donderdag 7 april 2016 16:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dus heeft Rutte een probleem. Dat is dan wel weer mooi. Maar ik denk dat hij de kick-the-can tactiek gaat volhouden tot 2017. Zo'n gaylord is het dan ook wel weer.
Hopenlijk hebben de Britten er nog wat aan ons resultaat.Is het referendum daar wel bindend trouwens?
Ah ok. Dan begreep ik je post verkeerd.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:59 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Nee ik ben ook tegen de opkomst drempel
Die Juncker is toch wel de grootste Huichelaar aller Huichelaars. Een soort van totaalpsychopaat, hij geeft geen ene fuck, niet om de waarheid, niet om democratie en niet om de Europese bevolking. Het enige dat hem interesseert is z'n eigen portemonnee.quote:
Ja. Een "leave" meerderheid zal er dus voor zorgen dat de Britten de EU verlaten.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dus heeft Rutte een probleem. Dat is dan wel weer mooi. Maar ik denk dat hij de kick-the-can tactiek gaat volhouden tot 2017. Zo'n gaylord is het dan ook wel weer.
Hopenlijk hebben de Britten er nog wat aan ons resultaat.Is het referendum daar wel bindend trouwens?
Zwitserland is een schurkenstaat die gebouwd is op shady praktijken.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat een onzin/
Dus jij gaat nu beweren dat een land als Zwitserland constant overhoop ligt met elkaar?
Dat land is juist een schoolvoorbeeld van democratie en orde.
En dat is dan het einde voor de EU in zijn huidigheid want dan zullen er meer landen volgen.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja. Een "leave" meerderheid zal er dus voor zorgen dat de Britten de EU verlaten.
Ach ja.....beetje vreemd als je een schurkenstaat bent en je geeft je mensen zoveel democratische vrijheid....klopt niet echt, he?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zwitserland is een schurkenstaat die gebouwd is op shady praktijken.
Absoluut geen land waar je een voorbeeld aan wilt nemen. Hun referenda hebben ook voortdurend de meest achterlijke uitkomsten. Wel een goed voorbeeld om aan te halen als je tegen referenda bent.
"De meest achterlijke uitkomsten", laat me raden, dat zijn dan zeker alle uitkomsten waar jij het niet mee eens bent?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hun referenda hebben ook voortdurend de meest achterlijke uitkomsten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |