Niet dat ik suggereer dat jij uit jouw nek lult maar kan jij dat onderbouwen met cijfers? Ik herinner mij dat wij sowieso al weinig uit de subsidiepot snoepten in vergelijking met andere landen (Frankrijk, Oost-Europa). Maar goed, als dit een geval van kinderachtige represaille is dan is dat van voorbijgaande aard, 1 of 2 jaar later zijn ze het weer vergeten en staat de lagere afdracht wel nog. Los hiervan, en dat is veel belangrijker, als je stees alles pikt en over je heen laat gaan dat is veel erger dan wanneer je je verzet en op de korte termijn een prijs hiervoor betaalt.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Onder andere door een hoop minder ontvangen subsidies voor Europese structuurfondsen en sociale fondsen. Maar ja, lagere afdracht is natuurlijk veel leuker om mee te pronken in eigen land, ook al maakt het per saldo bar weinig uit.
Ja bedankt, ik begon al te twijfelen.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:18 schreef J.B. het volgende:
Significant verschil is dat Frankrijk toen al vóór NL tegen had gestemd.
Frankrijk is naast Duitsland het belangrijkste land binnen de EU maar nu staat Nederland volledig alleen; een onvergelijkbare situatie.
Dat begrijp ik ter dege hoor, maar op zo een manier gaat volgens mij heel de maatschappij om zeep het zal ergens klein beginnen?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:35 schreef TomLuny het volgende:
[..]
En het gepruts van Steur is iets erger als een foutief briefhoofd @John
Cijfers moet ik uitgebreid naar gaan zoeken, maar dit nieuwsartikel heb ik wel zo gevonden:quote:Op donderdag 7 april 2016 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet dat ik suggereer dat jij uit jouw nek lult maar kan jij dat onderbouwen met cijfers? Ik herinner mij dat wij sowieso al weinig uit de subsidiepot snoepten in vergelijking met andere landen (Frankrijk, Oost-Europa). Maar goed, als dit een geval van kinderachtige represaille is dan is dat van voorbijgaande aard, 1 of 2 jaar later zijn ze het weer vergeten en staat de lagere afdracht wel nog. Los hiervan, en dat is veel belangrijker, als je stees alles pikt en over je heen laat gaan dat is veel erger dan wanneer je je verzet en op de korte termijn een prijs hiervoor betaalt.
Dat doen sommigen bewust.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het stikt van de berichten over dit referendum, het is internationaal prominent nieuws geworden.
Een kleine greep die ik gisteren binnen 10 seconden had bij Google:
http://www.telegraph.co.u(...)s-taking-back-power/
http://www.telegraph.co.u(...)u-ukraine-pact-vote/
https://www.rt.com/news/338694-dutch-referendum-ukraine-eu/
http://www.bbc.com/news/world-europe-35976086
http://www.aljazeera.com/(...)160406073339033.html
Je ziet het, de duiding is heel erg duidelijk dat dit referendum helemaal niet zo over het associatieverdrag ging maar over:
- meer of minder EU
- de EU-fielen vs. de EU-sceptici
- de elite vs. de gewone mensen
Wederom een teken dat jij je feiten niet op orde hebt. Er is zelfs nog onderhandeld over een dubbel akkoord met beide landen. Daarnaast was de wens van Oekraine om een verdrag met de EU af te sluiten aanleiding voor Rusland om een stuk van dat land te annexeren en een opstand in het oosten van dat land te sturen en te steunen. Dus beweren dat Rusland niet betrokken was is erg vreemd.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goh, is hij nog steeds op die fiets bezig?![]()
Bij mijn weten ging het referendum over een associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne, Rusland was hier niet bij betrokken.
Hoe dan toch? Het ging enkel om een associatieverdrag. Dat heeft weinig met meer of minder EU te maken.quote:Daarnaast ging het referendum natuurlijk over meer of minder EU.
Waarom dan een referendum over het associatieverdrag als dat verdrag en Oekraïne je niet boeien? Waarom je frustratie over de EU omzetten in minachting voor het Oekraïense volk?quote:Sommige mensen zullen dat proberen te ontkennen en eenieder die dit beweert ongeloofwaardig proberen te maken omdat ze het op argumenten niet kunnen winnen maar als je naar de buitenlandse media (BBC, Al Jazeera, RT, Telegraph...) kijkt dan is het duidelijk dat zij het ook zo hebben geïnterpreteerd, net als een groot deel van het volk wat stemde. Kudos voor deze media dus, ze hebben hun huiswerk gemaakt.
Typ maar ukrain referendum in Google bij news en je merkt direct dat het internationaal groot nieuws is en dat de uitslag van het referendum geduid wordt als een "EU, stop met uitbreiding" stem.
Dit is wel een heel eng concept hoor. Meer dan een stapje vooruit denken.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Onder andere door een hoop minder ontvangen subsidies voor Europese structuurfondsen en sociale fondsen. Maar ja, lagere afdracht is natuurlijk veel leuker om mee te pronken in eigen land, ook al maakt het per saldo bar weinig uit.
Zelfs de EU zou toch moeten respecteren dat in Nederland democratisch is besloten dat het associatieverdrag zoals het nu is niet goedgekeurd kan worden. Het volk heeft het zo besloten, dat kan de EU Nederland niet kwalijk nemen. Goed, je kan proberen het volk te straffen maar wat bereik je daarmee? Dat het volk zich nog meer gaat verzetten tegen de EU. Geen slimme strategie, lijkt mij. Als ze snugger zijn dan kiezen ze er juist voor om het Nederlandse volk te paaien.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Weigering tot ratificatie is een afwijking van de geplande gang van zaken. Daar een mouw aan passen zou wellicht gevolgen kunnen hebben.
Grappig dat ze vergeten dat Nederland een van de drie (als je Luxemburg meetelt) grondleggers van de EU is.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:41 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ja bedankt, ik begon al te twijfelen.
Kijk wat 'de' Fransen nu schrijven. Lijkt me nogal hypocriet.
Andere media benadrukken dat het 'nee' het imago van Nederland schaadt en de regering in een lastig parket brengt. Het Franse Le Figaro noemt Nederland "een spelbreker" in het gezelschap van landen die aan de wieg stond van de EU, en wijst daarbij op het eerdere 'nee' uit 2005 tegen de Europese grondwet. ....![]()
http://nos.nl/artikel/209(...)zaam-bij-brexit.html
Wie blindelings voortraast ziet volgens mij niet veel.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:43 schreef john2406 het volgende:
Dat begrijp ik ter dege hoor, maar op zo een manier gaat volgens mij heel de maatschappij om zeep het zal ergens klein beginnen?
Dacht dat ik ergens eens iets gelezen had van de EU mal gucken wie weit wir gehen kohnen?
Maar ik kan het niet meer vinden of ik heb het gedroomd?
Op dit onderwerp zal het verdrag vast wat aangepast worden. Betalen we elders wel dubbel en dwars terug natuurlijk. Maar dat is wat meer buiten het directe zicht van de nee-stemmers en dus geen probleem.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zelfs de EU zou toch moeten respecteren dat in Nederland democratisch is besloten dat het associatieverdrag zoals het nu is niet goedgekeurd kan worden. Het volk heeft het zo besloten, dat kan de EU Nederland niet kwalijk nemen. Goed, je kan proberen het volk te straffen maar wat bereik je daarmee? Dat het volk zich nog meer gaat verzetten tegen de EU. Geen slimme strategie, lijkt mij. Als ze snugger zijn dan kiezen ze er juist voor om het Nederlandse volk te paaien.
Dat artikel is nogal dunnetjes: geen duiding en zelfs een joekel van een fout. Het zou me trouwens niet verbazen maar ik kan er niet wakker van liggen, je moet soms wat offers brengen als je een revolutie wil.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Cijfers moet ik uitgebreid naar gaan zoeken, maar dit nieuwsartikel heb ik wel zo gevonden:
'Nederland krijgt helft minder EU-subsidies'
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)r-EU-subsidies.dhtml
De Benelux heeft niks te maken met de EU, noch de Belux. Bij de EGKS zaten 6 landen: Nederland, België, Luxemburg, West-Duitsland, Frankrijk en Italië.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grappig dat ze vergeten dat Nederland een van de drie (als je Luxemburg meetelt) grondleggers van de EU is.
Kom op, jij weet toch wel dat de BeNeLux het voorbeeldmodel en de inspiratiebron was bij de stichting van de EGKS?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef J.B. het volgende:
De Benelux heeft niks te maken met de EU, noch de Belux. Bij de EGKS zaten 6 landen: Nederland, België, Luxemburg, West-Duitsland, Frankrijk en Italië.
In dat geval is Nederland al helemaal niet een van de grondleggers van de EU, de eerste bilaterale overeenkomst binnen de huidige Europese integratie was namelijk de Belux (BLEU) in 1921.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kom op, jij weet toch wel dat de BeNeLux het voorbeeldmodel en de inspiratiebron was bij de stichting van de EGKS?
Het is niet mijn bron maar hier kan je het ook horen: Wij doen vrij nuchter en lachterig over de BeNeLux maar internationaal heeft het invloed gehad, o.a. bij het besluit om de EGKS te stichten. Bovendien was die samenwerking tussen WD en F enkel mogelijk dankzij het feit dat er bufferlandjes waren die meededen. Het begin was goed maar later liep het uit de hand met de stichting van de EU en de verdere uitbreidingen.
Hier gestopt met lezen :quote:Op donderdag 7 april 2016 14:51 schreef J.B. het volgende:
Ik kwam dit artikel nog tegen, ik vind het niet onaardig:
Welkom in de nee-mocratie
https://www.vn.nl/we-definitief-nee-derland-geworden/
Prima maar met de komst van Nederland werd het pas interessant. Luxemburg is een dwergstaatje wat vooral als belastingparadijs dient. Volgens mij had Luxemburg niet eens een eigen universiteit voor een lange tijd en weken ze noodgedwongen uit naar Belgische universiteiten. Nog steeds doen veel Luxemburgers dat. Hoe dan ook, de BeNeLux leidde tot de oprichting van de voorloper van de EU. Het begon nobel en het liep daarna uit de hand. Helaas.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ook in dat geval heeft Nederland nog steeds niet aan de wieg gestaan, de eerste bilaterale overeenkomst binnen de huidige Europese integratie was namelijk de Belux in 1921.
Ik kijk geen tvquote:Op donderdag 7 april 2016 21:03 schreef J.B. het volgende:
Ik zag hier net een stuk over op NOS-journaal:
Ook zonder ratificatie gaan EU-verdragen keer op keer door
http://nos.nl/l/2097792
Dat is ook wel bijzonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For three days I fought my way along roads packed with refugees, the homeless, burdened with bundles and boxes containing their valuables.
All that was of value to me was in London.
Farewell Thunderchild
Vanished forever, taking with her man's last hope for victory.
The leaden sky was lit by green flashes and no one and nothing was left now to fight them.
The earth belonged to the groene mannetjes
komt uit 78
verdient de nostradamus prijs
[ Bericht 4% gewijzigd door TomLuny op 08-04-2016 09:09:20 ]shift-knop defekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
Het hele verdrag, inclusief het handelsgedeelte, heeft nog toestemming nodig van de Raad van Ministers. Nederland kan dus ook nog het handelsgedeelte torpederen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ja en nee. Hetgeen wat de exclusieve bevoegdheid van de EU is gaat gewoon door (ongeveer 96%), maar de rest zal terug naar de onderhandelingstafel gaan in Brussel en op de een of andere manier wel weer terugkomen. Er hebben tenslotte ook gewoon 27 EU-landen + Oekraïne voor gestemd, dus die zullen hier geen genoegen mee nemen.
Wat gaat het ons kosten?quote:Op donderdag 7 april 2016 07:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit gaat ons inderdaad heel wat kosten. Ben benieuwd wanneer dat doordringt tot de stemmers.
Waarom ben je zo bang voor Brussel? Dit is eerste keer dat Rubberen Rutte niet in het gelid loopt (Als hij voor het eerst van zijn leven een keer zijn woord houdt). Je geeft dus toe dat het EU-gedrocht een onderdrukker is dat geen weerwoord duldt.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof alle besluiten in Brussel compleet los van elkaar staan. Doe niet zo verschrikkelijk naïef. Dit gaat ons gewoon ergens flink wat kosten.
Een machtspositie hebben is dus nadelig en met je handen op je rug gebonden zijn is voordelig? Vreemd, dat is niet mijn ervaring.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zal inderdaad waarschijnlijk wel ergens een prijskaartje aanhangen: als de Nederlandse regering inderdaad van plan is naar de uitslag van het referendum te handelen.
27 landen willen iets van je en dan sta je met de rug tegen de muurquote:Op donderdag 7 april 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat ze dat gaan doen heeft Rutte toegezegd. Hij zal dus met iets substantieels met betrekking tot het bedrag terug moeten komen naar Den Haag. Dat is dus met de rug tegen de muur onderhandelen in Brussel. Ben benieuwd wat hij wil offeren. Wellicht op inhoud of dat we de volgende keer in de EC in plaats van de eerste vice voorzitter de eurocommissaris voor pakweg culturele diversiteit mogen leveren met als jaarlijks hoogtepunt een bezoek aan het volksdansfestival in Transylvanie
Je praat weer over de EU als een wraakzuchtige onderdrukker. Denk niet zo slaafs, kom op voor je rechten.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel leuk maar wat heb jij er voor over om van het associatieverdrag af te komen? Op welk ander vlak wil je serieus inleveren? Tienduizenden asielzoekers extra onderbrengen wellicht?
Wie plant wat? Eigenlijk moet Nederland dus altijd zijn smoel dichthouden?quote:Op donderdag 7 april 2016 08:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Weigering tot ratificatie is een afwijking van de geplande gang van zaken. Daar een mouw aan passen zou wellicht gevolgen kunnen hebben.
Ik snap dat dit een wat ingewikkeld concept is. Waar het op neer komt is dat Nederland na lang onderhandelen heeft ingestemd met dit akkoord. Daar komen ze achteraf op terug. Nu moet het akkoord anders van Nederland om het parlement hier tevreden te stellen. Dat kan natuurlijk maar Rutte staat nu met zijn rug tegen de muur want hij heeft totaal geen onderhandelingspositie. Wil hij dit, dan moet hij elders inleveren. Dat zijn de kosten van zo'n streek.quote:Op vrijdag 8 april 2016 04:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
27 landen willen iets van je en dan sta je met de rug tegen de muurBetekent dat in jouw logica dat als Nederland als enige iets van 27 andere landen wil Nederland dan een machtspositie heeft?
Zeker niet. Nederland is altijd zeer actief in onderhandelingen en we scoren daar ook goed in. Zo was het deels aan ons te danken dat het perspectief op een EU lidmaatschap uit het verdrag verdween. Maar als je twee jaar na het bereiken van een akkoord plots de boel weer overhoop wilt gooien, dan is je positie natuurlijk minder sterk en betaal je er een prijs voor.quote:Op vrijdag 8 april 2016 05:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wie plant wat? Eigenlijk moet Nederland dus altijd zijn smoel dichthouden?
Nederland heeft niet ingestemd. Het kabinet wat uit 76 Nederlanders bestaat heeft zijn handtekening onder dat verdrag gezet. Onze democratie heeft de mogelijkheid om het volk over dit verdrag te raadplegen. Aangezien die mogelijk aangegrepen is stemt Nederland pas in bij een overwinning van de voorstemmers of bij het negeren van de wil van het volk. Aangezien dat niet gedaan is heeft Nederland nooit ingestemd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap dat dit een wat ingewikkeld concept is. Waar het op neer komt is dat Nederland na lang onderhandelen heeft ingestemd met dit akkoord. Daar komen ze achteraf op terug. Nu moet het akkoord anders van Nederland om het parlement hier tevreden te stellen. Dat kan natuurlijk maar Rutte staat nu met zijn rug tegen de muur want hij heeft totaal geen onderhandelingspositie. Wil hij dit, dan moet hij elders inleveren. Dat zijn de kosten van zo'n streek.
Snap je dit concept zo een beetje beter?
Aan de andere kant, het gebeurt dagelijks dat landen opeens marche-arrière willen maken op dossiers, vaak om niet helemaal duidelijke redenen. Ditr is niet meer dan het zoveelste geval daarvan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker niet. Nederland is altijd zeer actief in onderhandelingen en we scoren daar ook goed in. Zo was het deels aan ons te danken dat het perspectief op een EU lidmaatschap uit het verdrag verdween. Maar als je twee jaar na het bereiken van een akkoord plots de boel weer overhoop wilt gooien, dan is je positie natuurlijk minder sterk en betaal je er een prijs voor.
Denk je echt dat Nederland wat te zeggen heeft? Is het toevallig mogelijk dat ook andere landen Oekraïne geen vooruitzicht op lidmaatschap wilde geven?quote:Op vrijdag 8 april 2016 07:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker niet. Nederland is altijd zeer actief in onderhandelingen en we scoren daar ook goed in. Zo was het deels aan ons te danken dat het perspectief op een EU lidmaatschap uit het verdrag verdween. Maar als je twee jaar na het bereiken van een akkoord plots de boel weer overhoop wilt gooien, dan is je positie natuurlijk minder sterk en betaal je er een prijs voor.
Tja, dat we als onderhandelingspartner in 2014 en ons parlement in ruime meerderheid in 2015 hebben ingestemd zal er voor jou wellicht niet toe doen. Voor onze partners in het verdrag maakt dat echter wel uit. Onze onderhandelingspositie ten opzichte van de pakweg 28 partners die al wel hebben ingestemd maar waar wij nu plots wat anders van willen is dus niet zo sterk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland heeft niet ingestemd. Het kabinet wat uit 76 Nederlanders bestaat heeft zijn handtekening onder dat verdrag gezet. Onze democratie heeft de mogelijkheid om het volk over dit verdrag te raadplegen. Aangezien die mogelijk aangegrepen is stemt Nederland pas in bij een overwinning van de voorstemmers of bij het negeren van de wil van het volk. Aangezien dat niet gedaan is heeft Nederland nooit ingestemd.
Onderhandelingspositie t.o.v. wat?
Nederland heeft daar inderdaad een rol in gespeeld.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Denk je echt dat Nederland wat te zeggen heeft? Is het toevallig mogelijk dat ook andere landen Oekraïne geen vooruitzicht op lidmaatschap wilde geven?
Correct en het komt met een prijs. Op korte of langere termijn. In de landelijke politiek zie je bijvoorbeeld mooi dat de traditie van terugonderhandelen door de PvdA hen vrij impopulair maakt bij bepaalde partijen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het gebeurt dagelijks dat landen opeens marche-arrière willen maken op dossiers, vaak om niet helemaal duidelijke redenen. Ditr is niet meer dan het zoveelste geval daarvan.
In dit specifieke geval geldt wel dat het aangekondigd was, en dat de redenen ook redelijk duidelijk zijn. Bovendien kan Nederland nog wel een aantal potten breken op dit gebied; andere landen zijn hier aanzienlijk erger in.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct en het komt met een prijs. Op korte of langere termijn. In de landelijke politiek zie je bijvoorbeeld mooi dat de traditie van terugonderhandelen door de PvdA hen vrij impopulair maakt bij bepaalde partijen.
Aha, dus jij denkt dat Nederland dit verdrag wel compleet op z'n kop kan zetten zonder enige prijs?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:19 schreef Reya het volgende:
[..]
In dit specifieke geval geldt wel dat het aangekondigd was, en dat de redenen ook redelijk duidelijk zijn. Bovendien kan Nederland nog wel een aantal potten breken op dit gebied; andere landen zijn hier aanzienlijk erger in.
Ik weet dat de dictators in Brussel walgen van democratie maar ze hebben het er maar even mee te doen (zo lang als het duurt). Het was geen groot geheim dat wij hier de mogelijkheid hebben om een referendum te houden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat we als onderhandelingspartner in 2014 en ons parlement in ruime meerderheid in 2015 hebben ingestemd zal er voor jou wellicht niet toe doen. Voor onze partners in het verdrag maakt dat echter wel uit. Onze onderhandelingspositie ten opzichte van de pakweg 28 partners die al wel hebben ingestemd maar waar wij nu plots wat anders van willen is dus niet zo sterk.
Snap je overigens wel waar ik op doel? En ben je het er niet mee eens? Of snap je het gewoon echt niet? Kan je wat lastig peilen en het is ook wel complexe materie natuurlijk.
Nee, dat schrijf ik niet. Lees het nog eens en reageer op wat er daadwerkelijk staat.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus jij denkt dat Nederland dit verdrag wel compleet op z'n kop kan zetten zonder enige prijs?
Je schrijft dat we wel wat potten kunnen breken. Daaruit maak ik op dat het allemaal niet zoveel voor kan stellen. Maar goed, genoeg gedraaid. Denk je dat er gevolgen zullen zijn en zo ja wat voor type gevolgen moeten we dan aan denken?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, dat schrijf ik niet. Lees het nog eens en reageer op wat er daadwerkelijk staat.
Ja als slaafje. Nederland heeft ook een rol gespeeld in de verhoging van de EU-bijdrage en in het tigste hulppakket voor Griekenland. Zolang we naar de pijpen blijven dansen van andere EU-leiders kan je zeggen dat Nederland overal een rol in speelt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nederland heeft daar inderdaad een rol in gespeeld.
Het is andersom. Rutte wil wat van de 27 anderen. De fase die jij beschrijft was voor 2014. Nu alle andere partijen hebben ingestemd gaat dat idee niet meer op.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat de dictators in Brussel walgen van democratie maar ze hebben het er maar even mee te doen (zo lang als het duurt). Het was geen groot geheim dat wij hier de mogelijkheid hebben om een referendum te houden.
Ik snap nog steeds niet hoe je onderhandelingspositie slecht kan zijn als 27 landen iets van jou willen en jij de enige bent die dat kan geven.
Dat ligt ten eerste aan de reactie van de regering. Het blijft natuurlijk een raadgevend referendum.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je schrijft dat we wel wat potten kunnen breken. Daaruit maak ik op dat het allemaal niet zoveel voor kan stellen. Maar goed, genoeg gedraaid. Denk je dat er gevolgen zullen zijn en zo ja wat voor type gevolgen moeten we dan aan denken?
Sorry maar nu praat je echt onzin. Ik kan helaas niet anders concluderen dan dat dit concept te ingewikkeld voor je is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja als slaafje. Nederland heeft ook een rol gespeeld in de verhoging van de EU-bijdrage en in het tigste hulppakket voor Griekenland. Zolang we naar de pijpen blijven dansen van andere EU-leiders kan je zeggen dat Nederland overal een rol in speelt.
In theorie kan het. Met Ruggengraatloze Rutte is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus jij denkt dat Nederland dit verdrag wel compleet op z'n kop kan zetten zonder enige prijs?
Pffff ok. Stel dat de regering een aantal serieuze aanpassingen aan het verdrag wil. Wat dan?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ligt ten eerste aan de reactie van de regering. Het blijft natuurlijk een raadgevend referendum.
Hoe zie je die theorie dan voor je?quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In theorie kan het. Met Ruggengraatloze Rutte is het natuurlijk een ander verhaal.
Griekenland heeft niet alleen wat potten gebroken maar een heel servies. En hoe zijn ze daarvoor gestraft? Door een cadeautje van ruim 400 miljard euro te mogen ontvangen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je schrijft dat we wel wat potten kunnen breken. Daaruit maak ik op dat het allemaal niet zoveel voor kan stellen. Maar goed, genoeg gedraaid. Denk je dat er gevolgen zullen zijn en zo ja wat voor type gevolgen moeten we dan aan denken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |