abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2016 @ 16:51:07 #126
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161257644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:37 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik lees net onderstaand artikel van ene Henri de Waele hoogleraar Internationaal en Europees recht aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

[ afbeelding ]

Die zegt :

Verdrag weigeren
Een veto voor het geheel is de vijfde optie.
Dat betekent nieuwe onderhandelingen tussen de EU en Oekraïne. Met andere woorden: terug bij af. Nederland lijdt dan niet alleen gezichtsverlies, ook bestaat de mogelijkheid dat alles vast komt te zitten en er helemaal geen nieuw akkoord uitrolt.

http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
+++

Waar wachten ze dan nog op, is toch duidelijk dat als men met grote meerderheid Tegen stemt dat dan het hele verdrag in de veto gaat. De rest is allemaal smoesjes zoals 'men kon geen commentaar op het stembiljetje zetten van wat men dan wel wil, we weten daarom niet wat de kiezers wensen', etc.

Dat is mijn persoonlijke mening en van weinig invloed. Maar wat ik wel hoop is dat deze optie no.#5 beter bekend wordt bij de mensen en niemand nog neerslachtig met de handen in het haar gaat zitten omdat 'er maar weinig te veranderen valt'.

Dat kan dus wel.
Denk je nu echt dat die slapjanus Rutte dat gaat doen?
Ik denk zomaar dat het nu telefoontjes regent bij hem OOK uit de USA, hoe Nederland het in zijn hoofd haalt om dit vette winstgevende handeltje te torpederen....
pi_161257664
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:13 schreef Kaas- het volgende:
Kut, ik was een van de vele voorstanders die niet stemde in de gok dat de drempel niet behaald zou worden. Gegokt en verloren, van harte gefeliciteerd tegenstanders. ^O^
Voor mij zijn er geen verliezers of winnaars, ja de verliezers denk ik is de gewone man of vrouw van dat land, had echter niet het idee dat die er het voordeel van hebben of hadden?
  donderdag 7 april 2016 @ 16:54:23 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161257718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor mij zijn er geen verliezers of winnaars, ja de verliezers denk ik is de gewone man of vrouw van dat land, had echter niet het idee dat die er het voordeel van hebben of hadden?
Dat hebben ze ook nauwelijks.
De gewone man zal nog deccenia op een houtje bijten en de Poroshenko's kunnen hun Panama rekeningen flink bijspekken....
pi_161257862
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Kun je termen als "fascistisch" weglaten? Die doen de discussie meestal niet goed.
In dit geval niet, ik heb onderbouwd waarom hij die qualificatie verdient. Als je een cartoonist 's ochtends vroeg rond 6 uur door 10 agenten van zijn bed laat lichten en vervolgens in de cel gooit omdat hij...een cartoon heeft gemaakt die is gepubliceerd, dan handel je fascistisch. Misschien wert het polemiserend maar ik ben nog steeds pissed over deze actie van hem. Je kan erover discussiëren of dat Nekschot vervolgd had moeten worden (duidelijk niet maar vooruit, je kan erover discussiëren) maar het was nergens voor nodig om een huiszoeking te doen en hem terwijl hij slaapt van zijn bed te lichten door een groot aantal politie-agenten. Dit was een duidelijk geval van intimidatie door de staat via misbruik van de politiemacht omdat het politiek gezien goed uitkwam nadat ze in Denemarken die cartoonrel hadden. Als dat de term fascisme niet verdient dan kunnen we net zo goed dit woord schrappen. Merk op dat deze term hier vaak is gebruikt in de discussie over Trump (door een groot aantal mensen) en dat niemand er daar moeilijk over deed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-04-2016 17:10:38 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161257865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:
Denk je nu echt dat die slapjanus Rutte dat gaat doen?
Ik denk zomaar dat het nu telefoontjes regent bij hem OOK uit de USA, hoe Nederland het in zijn hoofd haalt om dit vette winstgevende handeltje te torpederen....
Nee, dat denk ik niet
Niet zonder een paar flinke aansporingen tenminste.
Oftewel het verzet moet nog groter worden in de vorm van direkte acties.
shift-knop defekt
pi_161257936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet alleen de gewone man of vrouw van "dat" land (Oekraïne). Bij een ja of doorgedrukt ja, zijn ook wij als gewone man / vrouw van Nederland de verliezers, omdat wij vooral wéér de rekening mogen betalen van de prutsers in / uit Brussel

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 17:05:21 ]
pi_161257972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, Nederland moet natuurlijk als een klein kind zijn bek houden en net zoals de andere schapen meelopen in de kudde.
Is dat wat jij wil? Een totaal apatisch Nederland? Kun je net zo goed de scholing ook stoppen.
Nee, dat is niet wat ik wil. Nederland heeft stevig mee-onderhandeld over het verdrag. o.a. om te voorkomen dat een EU-lidmaatschap voor Oekraïne er als serieus perspectief in opgenomen zou worden. En dat is prima.

Maar met deze uitslag manoeuvreert Nederland zich in een onmogelijke positie diplomatiek gezien. Rutte moet opnieuw gaan onderhandelen over dit verdrag, daarin zit alleen ruimte als we ons op een ander onderwerp laten naaien.
pi_161257979
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Niet alleen de gewone man of vrouw van "dat" land (Oekraïne). Bij een ja of doorgedrukt ja, zijn ook wij als gewone man / vrouw van Nederland de verliezers, omdat wij vooral wéér de rekening mogen betalen van de prutsers in / uit Brussel
Als er hier ook prutsers zitten verwacht ik het niet anders.

Volgens mij heeft men nog niks vernomen van de EU over de uitslag van het referendum hier.
Denk dat die wat nou de eerste stap zet de verliezer gaat zijn of wezen?
pi_161258004
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Maar nu mag je een grotere rekening gaan betalen en het verdrag komt er alsnog. Is dat onder de noemer "dubbel genaaid hecht beter"? Waar komt dat masochisme toch vandaan bij de teleurgestelde mensen?
  donderdag 7 april 2016 @ 17:08:34 #135
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161258015
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik wil. Nederland heeft stevig mee-onderhandeld over het verdrag. o.a. om te voorkomen dat een EU-lidmaatschap voor Oekraïne er als serieus perspectief in opgenomen zou worden. En dat is prima.

Maar met deze uitslag manoeuvreert Nederland zich in een onmogelijke positie diplomatiek gezien. Rutte moet opnieuw gaan onderhandelen over dit verdrag, daarin zit alleen ruimte als we ons op een ander onderwerp laten naaien.
Het is op zich al een schande dat je verdragen aanbied aan neo nazi's en smerige oplichters/geld witwassers.
Waarom hoor ik daar niemand over?
Oh laat me raden....geld stinkt niet?
pi_161258035
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alsof alle besluiten in Brussel compleet los van elkaar staan. Doe niet zo verschrikkelijk naïef. Dit gaat ons gewoon ergens flink wat kosten.
Dat is eerder geroepen en daar bleek niets van uit te komen. Dit werd o.a. geroepen bij het afstemmen van de EU-grondwet, die alsnog werd ingevoerd onder een andere naam, en toen wij zeer terecht een lagere bijdrage eisten aangezien we al jarenlang met afstand de grootste nettobetaler waren. Dit heeft trouwens veel meer invloed op wat je gedaan krijgt, wie betaalt bepaalt, ook in de EU. ;)
#NoDAPL
pi_161258039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is op zich al een schande dat je verdragen aanbied aan neo nazi's en smerige oplichters/geld witwassers.
Waarom hoor ik daar niemand over?
Oh laat me raden....geld stinkt niet?
Hoor je daar niemand over? Volgens mij hoor je daar heel wat geroeptoeter over in de diverse topics. Jij hebt het ook al minstens 1.000 keer geroepen. Alleen wat mal dat je dan blind luisteren naar Poetin als verstandiger alternatief aan lijkt te dragen...
pi_161258043
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar nu mag je een grotere rekening gaan betalen en het verdrag komt er alsnog. Is dat onder de noemer "dubbel genaaid hecht beter"? Waar komt dat masochisme toch vandaan bij de teleurgestelde mensen?
En jij dacht als hij of wij, dat jij er dan langs komt?
pi_161258056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is eerder geroepen en daar bleek niets van uit te komen. Dit werd o.a. geroepen bij het afstemmen van de EU-grondwet, die alsnog werd ingevoerd onder een andere naam, en toen wij zeer terecht een lagere bijdrage eisten aangezien we al jarenlang met afstand de grootste nettobetaler waren. Dit heeft trouwens veel meer invloed op wat je gedaan krijgt, wie betaalt bepaalt, ook in de EU. ;)
Lees je eens in, je hebt je feiten duidelijk weer niet op orde.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:11:01 #140
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161258067
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoor je daar niemand over? Volgens mij hoor je daar heel wat geroeptoeter over in de diverse topics. Jij hebt het ook al minstens 1.000 keer geroepen. Alleen wat mal dat je dan blind luisteren naar Poetin als verstandiger alternatief aan lijkt te dragen...
Jij moet eens ophouden om die smerige leugens te verspreiden.
Dat jij het in je broek doet voor de Russen wil nog niet zeggen dat wij dat allemaal doen.
pi_161258090
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees je eens in, je hebt je feiten duidelijk weer niet op orde.
En weer kom jij slechts met een trolreactie in plaats van dat jij ofwel de gegeven feiten weerlegt ofwel met argumenten komt. Knap hoor, kleuter. ^O^
Het is waarschijnlijk vergeefse moeite maar tegen beter weten in geef ik het nog een kans: kom eens met argumenten, reageer eens op wat de ander typte in plaats van te trollen. Zo niet dan negeer ik jou verder weer, ook goed.
Wat klopt er volgens jou niet van wat ik stelde? Dat Nederland eerder niet is gestraft voor het 'stout' zijn of dat wie betaalt bepaalt in de EU?
#NoDAPL
pi_161258101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:07 schreef john2406 het volgende:
Als er hier ook prutsers zitten verwacht ik het niet anders.

Volgens mij heeft men nog niks vernomen van de EU over de uitslag van het referendum hier.
Denk dat die wat nou de eerste stap zet de verliezer gaat zijn of wezen?
Ik had een prutser in beeld zonet, Steur heet die, dus je verwachting komt uit.
En de 1e stappen zijn waarschijnlijk al gezet, buiten beeld, waar niemand het kan zien, in de achtercoulissen
shift-knop defekt
pi_161258156
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef TomLuny het volgende:

[..]

En de 1e stappen zijn waarschijnlijk al gezet, buiten beeld, waar niemand het kan zien, in de achtercoulissen
Dat is een hele interessante kwestie (tweede VVD-minister op hetzelfde ministerie die er een zooitje van maakt in 1 kabinetsperiode) maar voor hier is het nogal offtopic. Hier kunnen we het hebben over die andere politici (EU) die ons landje verpesten.
#NoDAPL
pi_161258164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik heb er nog wel meer alleen zijn die niet in beeld.

Alhoewel deze toch wel.
http://www.metronieuws.nl(...)ins-willem-alexander
pi_161258275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat klopt er volgens jou niet van wat ik stelde? Dat Nederland eerder niet is gestraft voor het 'stout' zijn of dat wie betaalt bepaalt in de EU?
Significant verschil is dat Frankrijk toen al vóór NL tegen had gestemd. Frankrijk is naast Duitsland het belangrijkste land binnen de EU maar nu staat Nederland volledig alleen; een onvergelijkbare situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 17:19:02 ]
pi_161258323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jij moet eens ophouden om die smerige leugens te verspreiden.
Dat jij het in je broek doet voor de Russen wil nog niet zeggen dat wij dat allemaal doen.
Goh, is hij nog steeds op die fiets bezig? _O-
Bij mijn weten ging het referendum over een associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne, Rusland was hier niet bij betrokken. :')
Daarnaast ging het referendum natuurlijk over meer of minder EU. Sommige mensen zullen dat proberen te ontkennen en eenieder die dit beweert ongeloofwaardig proberen te maken omdat ze het op argumenten niet kunnen winnen maar als je naar de buitenlandse media (BBC, Al Jazeera, RT, Telegraph...) kijkt dan is het duidelijk dat zij het ook zo hebben geïnterpreteerd, net als een groot deel van het volk wat stemde. Kudos voor deze media dus, ze hebben hun huiswerk gemaakt.
Typ maar ukrain referendum in Google bij news en je merkt direct dat het internationaal groot nieuws is en dat de uitslag van het referendum geduid wordt als een "EU, stop met uitbreiding" stem.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-04-2016 17:27:02 ]
#NoDAPL
pi_161258433
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Significant verschil is dat Frankrijk toen al vóór NL tegen had gestemd. Frankrijk is naast Duitsland het belangrijkste land binnen de EU maar nu staat Nederland volledig alleen; een onvergelijkbare situatie.
Fair enough maar hoe werd Nederland gestraft door de EU nadat we een verlaging van de contributie hadden bedongen? De EU-fielen riepen toen in koor dat dit ons invloed zou kosten, ik heb er niets van gemerkt. Sterker nog, als ik me niet vergis dan gebeurde het daarna nog dat onder leiding van Nederland van alles werd hervormd (Europese bank, spelregels landen die lid zijn van de EMU etc.). Nederland had op dat moment het meeste invloed op de EU sinds een hele lange tijd. Dat is weinig verwonderlijk want de EU heeft Nederland heel erg hard nodig, Nederland mag dan een klein landje zijn, wij zijn wel samen met België het bindmiddel tussen de grote drie landen. Als wij er niet meer in geloven dan wordt het risico op een Brexit groter en dan kan heel die EU imploderen.
#NoDAPL
pi_161258548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:00 schreef TomLuny het volgende:
Bericht twee:

[..]

Het stikt van de berichten over dit referendum, het is internationaal prominent nieuws geworden. :)
Een kleine greep die ik gisteren binnen 10 seconden had bij Google:
http://www.telegraph.co.u(...)s-taking-back-power/
http://www.telegraph.co.u(...)u-ukraine-pact-vote/
https://www.rt.com/news/338694-dutch-referendum-ukraine-eu/
http://www.bbc.com/news/world-europe-35976086
http://www.aljazeera.com/(...)160406073339033.html

Je ziet het, de duiding is heel erg duidelijk dat dit referendum helemaal niet zo over het associatieverdrag ging maar over:
- meer of minder EU
- de EU-fielen vs. de EU-sceptici
- de elite vs. de gewone mensen
#NoDAPL
pi_161258581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough maar hoe werd Nederland gestraft door de EU nadat we een verlaging van de contributie hadden bedongen?
Onder andere door een hoop minder ontvangen subsidies voor Europese structuurfondsen en sociale fondsen. Maar ja, lagere afdracht is natuurlijk veel leuker om mee te pronken in eigen land, ook al maakt het per saldo bar weinig uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 17:33:52 ]
pi_161258619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is een hele interessante kwestie (tweede VVD-minister op hetzelfde ministerie die er een zooitje van maakt in 1 kabinetsperiode) maar voor hier is het nogal offtopic. Hier kunnen we het hebben over die andere politici (EU) die ons landje verpesten.
Die stonden er toch ?
Of heb je de andere helft gemist van mijn post

En het gepruts van Steur is iets erger als een foutief briefhoofd @John
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')