Je lijkt te denken dat a) zonder Nederlandse handtekening het verdrag van tafel is en b) dat het referendum over het hele handelsverdrag gaat. Precies de reden dat dit onzinreferendum er niet had moeten komen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan heeft 'het verdrag' een probleem, want de regels schrijven voor dat een verdrag zonder ratificatie geen verdrag is.
Nee dat denk ik niet. Ik denk alleen dat de mensen die denken dat het vooral een Nederlands probleem is helemaal fout zitten.Dit is geen deal tussen de EU lidstaten, maar tussen de EU en een derde land.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Je lijkt te denken dat a) zonder Nederlandse handtekening het verdrag van tafel is en b) dat het referendum over het hele handelsverdrag gaat. Precies de reden dat dit onzinreferendum er niet had moeten komen.
Dat deed ik eigenlijk niet GMquote:
Info-kneding komt van twee kanten, denk niet dat het hier niet gebeurt.quote:Who’s airbrushing reality? The information war against RT
The propaganda war waged against media that broadcast in the West and that don’t toe the official pro-NATO line is unrelenting.
The latest salvo comes in the form of a paper entitled
‘Russia’s Information Warfare- Airbrushing reality’, authored by Ben Nimmo, a former NATO Press Officer and Dr Jonathan Eyal of the Royal United Services Institute.
Nimmo and Eyal say: “Russia's information warfare in the UK can best be thought of as an attempt to airbrush reality,” and that the “chief communicators of this airbrushed reality” are RT and Sputnik. The “Kremlin-funded” stations are accused of giving disproportionate coverage to extremist politicians, experts of dubious background, and mainstream politicians whose views chime with the Kremlin's chosen narrative.
The report ends with a warning: “Notwithstanding its often risible propaganda effort, Moscow has succeeded in getting across a set of messages,
which may well hobble European security and which need to be urgently confronted.”
You can observe on Twitter (and its not a very edifying spectacle) how people are urged to boycott RT, by the same little gang of neocon gatekeepers who urged people to boycott Iran’s Press TV,
which was taken off air in the UK in 2012.
Als nu Rutte met hangende pootjes terug gaat naar Brussel met de mededeling 'het gaat niet door', met wie gaat er dan verder onderhandeld worden, met de EC of met de Raad vd EU ?quote:Op donderdag 7 april 2016 08:22 schreef HiZ het volgende:
Nee dat denk ik niet. Ik denk alleen dat de mensen die denken dat het vooral een Nederlands probleem is helemaal fout zitten.
Dit is geen deal tussen de EU lidstaten, maar tussen de EU en een derde land.
De Raad in eerste instantie. Als er echt iets binnen het verdrag veranderd moet worden gaat het dan vanzelf weer naar de Commissie en het Parlement.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Als nu Rutte met hangende pootjes terug gaat naar Brussel met de mededeling 'het gaat niet door', met wie gaat er dan verder onderhandeld worden, met de EC of met de Raad vd EU ?
Dacht je dat Bruissel dat niet al gehoord had, gewoon zitten en wachten die laten wel iets van zich horen als ze iets willen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Als nu Rutte met hangende pootjes terug gaat naar Brussel met de mededeling 'het gaat niet door', met wie gaat er dan verder onderhandeld worden, met de EC of met de Raad vd EU ?
Bedankt, dus dan gaat het eerst in overleg met de andere 27 lidstaat vertegenwoordigers.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:52 schreef J.B. het volgende:
De Raad in eerste instantie. Als er echt iets binnen het verdrag veranderd moet worden gaat het dan vanzelf weer naar de Commissie en het Parlement.
Bron: http://www.montesquieu-in(...)lowskug/vk2ujwfn3zm5quote:In het Raadsbesluit van 2014 over die voorlopige toepassing is ook te vinden wat de Raad grosso modo als bevoegdheden van de EU ziet in het Associatieakkoord (23 juni 2014, 2014/668/EU) en waar dus het referendum niet aan kan afdoen:
- Titel III Justitie, Vrijheid en Veiligheid
- Titel IV Handel
- Titel V Economische en sectorale samenwerking
- Titel VI Financiële samenwerking
- Titel VII Institutionele bepalingen
En een aanzienlijk aantal bijlagen.
Dan resteren nog titel I, twee artikelen over algemene beginselen, en titel II, over politieke dialoog en hervorming, politieke integratie, samenwerking en convergentie op het vlak van buitenlands- en veiligheidsbeleid. Die tweede titel is dus eigenlijk het voornaamste, enige, onderwerp van het referendum! Een nee-stem betekent dat Nederland niet meedoet aan het stabiliseren van Oekraïne. Dominee kunnen we dan niet spelen, maar handeldrijven kan gelukkig wel want dat loopt via de EU-component.
quote:Op donderdag 7 april 2016 09:57 schreef john2406 het volgende:
Dacht je dat Bruissel dat niet al gehoord had, gewoon zitten en wachten die laten wel iets van zich horen als ze iets willen.
Als ze me zo bejegende konden ze het met mij al vergeten!quote:Op donderdag 7 april 2016 10:20 schreef TomLuny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
R. op het matje...[ afbeelding ]
Waarom "moet" ik daar iets voor over hebben? Ik wil helemaal niets met nog een 3de wereld land erbij, terwijl de EU alle andere interne problematiek niet eens (samen) op kan lossen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel leuk maar wat heb jij er voor over om van het associatieverdrag af te komen? Op welk ander vlak wil je serieus inleveren? Tienduizenden asielzoekers extra onderbrengen wellicht?
Wat heeft het mij opgeleverd? Een dure euro, een berg gelukszoekers en heel veel belasting geld wat in een put gegooid is en er nooit meer uit gaat komen (de EU zelf / Griekenland).quote:Op donderdag 7 april 2016 08:15 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Probleem is dat mensen zoals jij alleen zien wat het kost, niet wat het oplevert (en opgeleverd heeft).
Rutte moet nu met een boodschap naar Brussel dat hij over een onderwerp opnieuw wil onderhandelen. Dat kan natuurlijk maar de andere landen zullen hem niet zomaar zijn zin geven. Hij zal op een ander vlak dus toe moeten gaan geven.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:25 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Waarom "moet" ik daar iets voor over hebben? Ik wil helemaal niets met nog een 3de wereld land erbij, terwijl de EU alle andere interne problematiek niet eens (samen) op kan lossen.
Bedankt, is iets duidelijker geworden.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:16 schreef J.B. het volgende:
Bron: http://www.montesquieu-in(...)lowskug/vk2ujwfn3zm5
Als de buurman mafia-trekjes vertoont dan nodig je die niet uit op de koffie, lijkt mij, en het verbaast me nog steeds dat anderen daar wel met groot gemak overheen stappen met wie en wat zij zich associeren.quote:Is dat het nu allemaal waard (geweest)? Geen dominee, maar wel koopman, en een onbetrouwbare, want Nederland heeft mee onderhandeld, en mede de associatieakkoorden politiek vormgegeven, en haakt dan op het laatste moment af. En voor wat? Omdat er politieke commitments worden vastgelegd over de kwaliteit van democratie en rechtsstaat in de Oekraïne? En idem over samenwerking en dialoog. En dat met een staat die aan onze buitengrenzen ligt. Hallo, praten we niet met onze buren? Willen we geen goede relatie met onze buren?
quote:De EU kan nu weinig meer dan het verdrag te strippen van strategische politieke elementen of het toevoegen van een harde garantie dat Oekraïne niet zomaar in de rij van kandidaat lidstaten mag aansluiten.
POL / #10 Associatieovereenkomst met Oekraïne
Vrijhandel blijft er sowieso in, daar heeft dit referendum namelijk totaal geen betrekking op aangezien dat een exclusieve EU-bevoegdheid is. Dat gedeelte is zelfs al ingevoerd vanaf januari. Het afschaffen van visumvrij reizen (toeristenvisum voor 90 dagen, geen werkvisum) kan je ook vergeten, want daarvan was het associatieverdrag slechts een herbevestiging van andere afspraken die ook al gelden.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:43 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Bedankt, is iets duidelijker geworden.
Maar is nou niet echt onafhankelijk hè
[..]
Als de buurman mafia-trekjes vertoont dan nodig je die niet uit op de koffie, lijkt mij, en het verbaast me nog steeds dat anderen daar wel met groot gemak overheen stappen met wie en wat zij zich associeren.
Afin, we gaan het zien.
Die vrijhandel en militaire samenwerking mag er van mij in ieder geval eruit en het visumvogelvrij reizen van de Oekraieners ook afblazen svp. Dan blijft er verder weinig over waarschijnlijk.
[..]
Hmmm, volgens mij is er nog een non-proliferatie verdrag ergens al 40 jaar geleden ondertekend wereldwijd ofzoiets. Dat zal dan waarschijnlijk van hogere orde zijn, dus de angst naar voren brengen dat Oekraiene ineens kernmacht wordt zou het eerder in een positie als N-Korea plaatsen, oftewel niet erg aannemelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:24 schreef J.B. het volgende:
Vrijhandel blijft er sowieso in, daar heeft dit referendum namelijk totaal geen betrekking op aangezien dat een exclusieve EU-bevoegdheid is. Dat gedeelte is zelfs al ingevoerd vanaf januari. Het afschaffen van visumvrij reizen (toeristenvisum voor 90 dagen, geen werkvisum) kan je ook vergeten, want daarvan was het associatieverdrag slechts een herbevestiging van andere afspraken die ook al gelden.
Het militaire verhaal ligt wel op tafel, maar ik schat de kans klein in dat daar veel in verandert. Overigens staan in dat deel ook twee artikels over non-proliferatie van massavernietigingswapens en ontwapening. Iemand deelde hier recentelijk iets over dat Oekraïne weer kernwapens zou willen hebben, zónder dit deel van dat verdrag zou dat dus inderdaad kunnen
quote:Op donderdag 7 april 2016 12:15 schreef J.B. het volgende:
Daar zijn ze hoor:
Medvedev dik tevreden met uitslag referendum
http://m.telegraaf.nl/bui(...)t-uitslag-referendum
;
Beter laat sportief dan nooit sportief ...quote:Op donderdag 7 april 2016 14:13 schreef Kaas- het volgende:
Ik was een van de vele voorstanders die niet stemde in de gok dat de drempel niet behaald zou worden.
Gegokt en verloren, van harte gefeliciteerd tegenstanders.
Ik lees net onderstaand artikel van ene Henri de Waele hoogleraar Internationaal en Europees recht aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:24 schreef J.B. het volgende:
Vrijhandel blijft er sowieso in, daar heeft dit referendum namelijk totaal geen betrekking op aangezien dat een exclusieve EU-bevoegdheid is. Dat gedeelte is zelfs al ingevoerd vanaf januari. Het afschaffen van visumvrij reizen (toeristenvisum voor 90 dagen, geen werkvisum) kan je ook vergeten, want daarvan was het associatieverdrag slechts een herbevestiging van andere afspraken die ook al gelden.
Nee, Nederland moet natuurlijk als een klein kind zijn bek houden en net zoals de andere schapen meelopen in de kudde.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rutte moet nu met een boodschap naar Brussel dat hij over een onderwerp opnieuw wil onderhandelen. Dat kan natuurlijk maar de andere landen zullen hem niet zomaar zijn zin geven. Hij zal op een ander vlak dus toe moeten gaan geven.
Je snapt toch wel dat Nederland niet compleet solitair in de wereld staat?
Denk je nu echt dat die slapjanus Rutte dat gaat doen?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:37 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik lees net onderstaand artikel van ene Henri de Waele hoogleraar Internationaal en Europees recht aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
[ afbeelding ]
Die zegt :
Verdrag weigeren
Een veto voor het geheel is de vijfde optie.
Dat betekent nieuwe onderhandelingen tussen de EU en Oekraïne. Met andere woorden: terug bij af. Nederland lijdt dan niet alleen gezichtsverlies, ook bestaat de mogelijkheid dat alles vast komt te zitten en er helemaal geen nieuw akkoord uitrolt.
http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
+++
Waar wachten ze dan nog op, is toch duidelijk dat als men met grote meerderheid Tegen stemt dat dan het hele verdrag in de veto gaat. De rest is allemaal smoesjes zoals 'men kon geen commentaar op het stembiljetje zetten van wat men dan wel wil, we weten daarom niet wat de kiezers wensen', etc.
Dat is mijn persoonlijke mening en van weinig invloed. Maar wat ik wel hoop is dat deze optie no.#5 beter bekend wordt bij de mensen en niemand nog neerslachtig met de handen in het haar gaat zitten omdat 'er maar weinig te veranderen valt'.
Dat kan dus wel.
Voor mij zijn er geen verliezers of winnaars, ja de verliezers denk ik is de gewone man of vrouw van dat land, had echter niet het idee dat die er het voordeel van hebben of hadden?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:13 schreef Kaas- het volgende:
Kut, ik was een van de vele voorstanders die niet stemde in de gok dat de drempel niet behaald zou worden. Gegokt en verloren, van harte gefeliciteerd tegenstanders.
Dat hebben ze ook nauwelijks.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij zijn er geen verliezers of winnaars, ja de verliezers denk ik is de gewone man of vrouw van dat land, had echter niet het idee dat die er het voordeel van hebben of hadden?
In dit geval niet, ik heb onderbouwd waarom hij die qualificatie verdient. Als je een cartoonist 's ochtends vroeg rond 6 uur door 10 agenten van zijn bed laat lichten en vervolgens in de cel gooit omdat hij...een cartoon heeft gemaakt die is gepubliceerd, dan handel je fascistisch. Misschien wert het polemiserend maar ik ben nog steeds pissed over deze actie van hem. Je kan erover discussiëren of dat Nekschot vervolgd had moeten worden (duidelijk niet maar vooruit, je kan erover discussiëren) maar het was nergens voor nodig om een huiszoeking te doen en hem terwijl hij slaapt van zijn bed te lichten door een groot aantal politie-agenten. Dit was een duidelijk geval van intimidatie door de staat via misbruik van de politiemacht omdat het politiek gezien goed uitkwam nadat ze in Denemarken die cartoonrel hadden. Als dat de term fascisme niet verdient dan kunnen we net zo goed dit woord schrappen. Merk op dat deze term hier vaak is gebruikt in de discussie over Trump (door een groot aantal mensen) en dat niemand er daar moeilijk over deed.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Kun je termen als "fascistisch" weglaten? Die doen de discussie meestal niet goed.
Nee, dat denk ik nietquote:Op donderdag 7 april 2016 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:
Denk je nu echt dat die slapjanus Rutte dat gaat doen?
Ik denk zomaar dat het nu telefoontjes regent bij hem OOK uit de USA, hoe Nederland het in zijn hoofd haalt om dit vette winstgevende handeltje te torpederen....
Niet alleen de gewone man of vrouw van "dat" land (Oekraïne). Bij een ja of doorgedrukt ja, zijn ook wij als gewone man / vrouw van Nederland de verliezers, omdat wij vooral wéér de rekening mogen betalen van de prutsers in / uit Brusselquote:Op donderdag 7 april 2016 16:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij zijn er geen verliezers of winnaars, ja de verliezers denk ik is de gewone man of vrouw van dat land, had echter niet het idee dat die er het voordeel van hebben of hadden?
Nee, dat is niet wat ik wil. Nederland heeft stevig mee-onderhandeld over het verdrag. o.a. om te voorkomen dat een EU-lidmaatschap voor Oekraïne er als serieus perspectief in opgenomen zou worden. En dat is prima.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee, Nederland moet natuurlijk als een klein kind zijn bek houden en net zoals de andere schapen meelopen in de kudde.
Is dat wat jij wil? Een totaal apatisch Nederland? Kun je net zo goed de scholing ook stoppen.
Als er hier ook prutsers zitten verwacht ik het niet anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Niet alleen de gewone man of vrouw van "dat" land (Oekraïne). Bij een ja of doorgedrukt ja, zijn ook wij als gewone man / vrouw van Nederland de verliezers, omdat wij vooral wéér de rekening mogen betalen van de prutsers in / uit Brussel
Maar nu mag je een grotere rekening gaan betalen en het verdrag komt er alsnog. Is dat onder de noemer "dubbel genaaid hecht beter"? Waar komt dat masochisme toch vandaan bij de teleurgestelde mensen?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Niet alleen de gewone man of vrouw van "dat" land (Oekraïne). Bij een ja of doorgedrukt ja, zijn ook wij als gewone man / vrouw van Nederland de verliezers, omdat wij vooral wéér de rekening mogen betalen van de prutsers in / uit Brussel
Het is op zich al een schande dat je verdragen aanbied aan neo nazi's en smerige oplichters/geld witwassers.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik wil. Nederland heeft stevig mee-onderhandeld over het verdrag. o.a. om te voorkomen dat een EU-lidmaatschap voor Oekraïne er als serieus perspectief in opgenomen zou worden. En dat is prima.
Maar met deze uitslag manoeuvreert Nederland zich in een onmogelijke positie diplomatiek gezien. Rutte moet opnieuw gaan onderhandelen over dit verdrag, daarin zit alleen ruimte als we ons op een ander onderwerp laten naaien.
Dat is eerder geroepen en daar bleek niets van uit te komen. Dit werd o.a. geroepen bij het afstemmen van de EU-grondwet, die alsnog werd ingevoerd onder een andere naam, en toen wij zeer terecht een lagere bijdrage eisten aangezien we al jarenlang met afstand de grootste nettobetaler waren. Dit heeft trouwens veel meer invloed op wat je gedaan krijgt, wie betaalt bepaalt, ook in de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof alle besluiten in Brussel compleet los van elkaar staan. Doe niet zo verschrikkelijk naïef. Dit gaat ons gewoon ergens flink wat kosten.
Hoor je daar niemand over? Volgens mij hoor je daar heel wat geroeptoeter over in de diverse topics. Jij hebt het ook al minstens 1.000 keer geroepen. Alleen wat mal dat je dan blind luisteren naar Poetin als verstandiger alternatief aan lijkt te dragen...quote:Op donderdag 7 april 2016 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het is op zich al een schande dat je verdragen aanbied aan neo nazi's en smerige oplichters/geld witwassers.
Waarom hoor ik daar niemand over?
Oh laat me raden....geld stinkt niet?
En jij dacht als hij of wij, dat jij er dan langs komt?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar nu mag je een grotere rekening gaan betalen en het verdrag komt er alsnog. Is dat onder de noemer "dubbel genaaid hecht beter"? Waar komt dat masochisme toch vandaan bij de teleurgestelde mensen?
Lees je eens in, je hebt je feiten duidelijk weer niet op orde.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is eerder geroepen en daar bleek niets van uit te komen. Dit werd o.a. geroepen bij het afstemmen van de EU-grondwet, die alsnog werd ingevoerd onder een andere naam, en toen wij zeer terecht een lagere bijdrage eisten aangezien we al jarenlang met afstand de grootste nettobetaler waren. Dit heeft trouwens veel meer invloed op wat je gedaan krijgt, wie betaalt bepaalt, ook in de EU.
Jij moet eens ophouden om die smerige leugens te verspreiden.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoor je daar niemand over? Volgens mij hoor je daar heel wat geroeptoeter over in de diverse topics. Jij hebt het ook al minstens 1.000 keer geroepen. Alleen wat mal dat je dan blind luisteren naar Poetin als verstandiger alternatief aan lijkt te dragen...
En weer kom jij slechts met een trolreactie in plaats van dat jij ofwel de gegeven feiten weerlegt ofwel met argumenten komt. Knap hoor, kleuter.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees je eens in, je hebt je feiten duidelijk weer niet op orde.
Ik had een prutser in beeld zonet, Steur heet die, dus je verwachting komt uit.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:07 schreef john2406 het volgende:
Als er hier ook prutsers zitten verwacht ik het niet anders.
Volgens mij heeft men nog niks vernomen van de EU over de uitslag van het referendum hier.
Denk dat die wat nou de eerste stap zet de verliezer gaat zijn of wezen?
Dat is een hele interessante kwestie (tweede VVD-minister op hetzelfde ministerie die er een zooitje van maakt in 1 kabinetsperiode) maar voor hier is het nogal offtopic. Hier kunnen we het hebben over die andere politici (EU) die ons landje verpesten.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik had een prutser in beeld zonet, Steur heet die, dus je verwachting komt uit.
En de 1e stappen zijn waarschijnlijk al gezet, buiten beeld, waar niemand het kan zien, in de achtercoulissen
Ik heb er nog wel meer alleen zijn die niet in beeld.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik had een prutser in beeld zonet, Steur heet die, dus je verwachting komt uit.
En de 1e stappen zijn waarschijnlijk al gezet, buiten beeld, waar niemand het kan zien, in de achtercoulissen
Significant verschil is dat Frankrijk toen al vóór NL tegen had gestemd. Frankrijk is naast Duitsland het belangrijkste land binnen de EU maar nu staat Nederland volledig alleen; een onvergelijkbare situatie.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat klopt er volgens jou niet van wat ik stelde? Dat Nederland eerder niet is gestraft voor het 'stout' zijn of dat wie betaalt bepaalt in de EU?
Goh, is hij nog steeds op die fiets bezig?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Jij moet eens ophouden om die smerige leugens te verspreiden.
Dat jij het in je broek doet voor de Russen wil nog niet zeggen dat wij dat allemaal doen.
Fair enough maar hoe werd Nederland gestraft door de EU nadat we een verlaging van de contributie hadden bedongen? De EU-fielen riepen toen in koor dat dit ons invloed zou kosten, ik heb er niets van gemerkt. Sterker nog, als ik me niet vergis dan gebeurde het daarna nog dat onder leiding van Nederland van alles werd hervormd (Europese bank, spelregels landen die lid zijn van de EMU etc.). Nederland had op dat moment het meeste invloed op de EU sinds een hele lange tijd. Dat is weinig verwonderlijk want de EU heeft Nederland heel erg hard nodig, Nederland mag dan een klein landje zijn, wij zijn wel samen met België het bindmiddel tussen de grote drie landen. Als wij er niet meer in geloven dan wordt het risico op een Brexit groter en dan kan heel die EU imploderen.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Significant verschil is dat Frankrijk toen al vóór NL tegen had gestemd. Frankrijk is naast Duitsland het belangrijkste land binnen de EU maar nu staat Nederland volledig alleen; een onvergelijkbare situatie.
Het stikt van de berichten over dit referendum, het is internationaal prominent nieuws geworden.quote:
Onder andere door een hoop minder ontvangen subsidies voor Europese structuurfondsen en sociale fondsen. Maar ja, lagere afdracht is natuurlijk veel leuker om mee te pronken in eigen land, ook al maakt het per saldo bar weinig uit.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough maar hoe werd Nederland gestraft door de EU nadat we een verlaging van de contributie hadden bedongen?
Die stonden er toch ?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is een hele interessante kwestie (tweede VVD-minister op hetzelfde ministerie die er een zooitje van maakt in 1 kabinetsperiode) maar voor hier is het nogal offtopic. Hier kunnen we het hebben over die andere politici (EU) die ons landje verpesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |