'Autonomie'.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:32 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar goed blijkbaar ben jij er zo een die liever miljarden naar Griekenland stuurt dan miljoenen naar autonomie.
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:29 schreef Pek het volgende:
Voor gestemd.
Oekraïnse vrouwen![]()
[ afbeelding ]
Nog niet eens halverwege en voor de avondpiek. Kan nog alle kanten op.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:34 schreef Infection het volgende:
In mijn gemeente lag het rond 13:00 uur op 10%. Dat werd bereikt op het moment dat ik ging stemmen. Relatief laag wel voor een gemeente met 20k inwoners.
Sowieso neem ik de huidige tussenstanden niet al te serieus. Een hoop strategische thuisblijvers zullen om 20u waarschijnlijk toch nog naar de stembus rennen omdat ze het risico niet willen nemen en nu afwachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:34 schreef Infection het volgende:
In mijn gemeente lag het rond 13:00 uur op 10%. Dat werd bereikt op het moment dat ik ging stemmen. Relatief laag wel voor een gemeente met 20k inwoners.
Hier nu 17 procent.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:34 schreef Infection het volgende:
Ik moet zeggen dat het wel een gemeente is waarvan het grootste gedeelte gewoon werkt. Dus zal vanavond inderdaad nog wel meer worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog niet eens halverwege en voor de avondpiek. Kan nog alle kanten op.
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:31 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
ik ga mijn tegen stem uit de bak vissen.
Dat moeten ze per definitie, wat kunnen ze verder doen anders?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben benieuwd of de Nee-stemmers bij een opkomst onder de 30% of een Ja zich bij de uitslag neerleggen.
Waarom niet? En wat zouden we er aan moeten doen dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben benieuwd of de Nee-stemmers bij een opkomst onder de 30% of een Ja zich bij de uitslag neerleggen.
Huilen op social media.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat moeten ze per definitie, wat kunnen ze verder doen anders?
Ik denk dat de hoeveelheid strategische thuisblijvers enorm overgewaardeerd wordt in dit topic.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Sowieso neem ik de huidige tussenstanden niet al te serieus. Een hoop strategische thuisblijvers zullen om 20u waarschijnlijk toch nog naar de stembus rennen omdat ze het risico niet willen nemen en nu afwachten.
Voor azijnpissers is het nooit goedquote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:37 schreef Scrummie het volgende:
Overigens mocht ik volgens mijn stempas alleen stemmen met een ID/paspoort/rijbewijs die tot minimaal 2011 geldig is. Is dat normaal? Je mag dus met een 5 jaar oud ding gewoon stemmen?
Daar zien we in ieder geval wat voor terugquote:Op woensdag 6 april 2016 15:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wel ja joh, "probeer" jij nog maar eens 3 referenda. Dat is dan 150 miljoen euro voor rekening van de belastingbetaler, kassa!
150 miljoen, hoeveel corporatiedirecteuren kan je daar een gouden handdruk van geven?
Ja, dat is normaal! Maximaal 5 jaar oud mag gebruikt worden om te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:37 schreef Scrummie het volgende:
Overigens mocht ik volgens mijn stempas alleen stemmen met een ID/paspoort/rijbewijs die tot minimaal 2011 geldig is. Is dat normaal? Je mag dus met een 5 jaar oud ding gewoon stemmen?
Ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:37 schreef Scrummie het volgende:
Zolang er geen signalen doorkomen dat de 30% gehaald worden zal de avondpiek tegenvallen omdat de strategische voor-stemmers thuisblijven. Pas bij berichten dat het niet gehaald wordt kan er een paniek-reactie volgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Sowieso neem ik de huidige tussenstanden niet al te serieus. Een hoop strategische thuisblijvers zullen om 20u waarschijnlijk toch nog naar de stembus rennen omdat ze het risico niet willen nemen en nu afwachten.
Ah oke. Belachelijkquote:Op woensdag 6 april 2016 15:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal! Maximaal 5 jaar oud mag gebruikt worden om te stemmen.
Ik zet m'n stoel vast buitenquote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er was gedoe over mensen die wilden stemmen met een paspoort/rijbewijs dat net verlopen was. Toen hebben ze het voor de zekerheid maar gezegd dat vijf jaar oud ook nog mag.quote:
Zijn er vrij veel als je een beetje op twitter en social media rondkijkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoeveelheid strategische thuisblijvers enorm overgewaardeerd wordt in dit topic.
Al zullen dat tienduizenden mensen zijn, dan heb je het nog over 0.1-0.5 procent van de kiesgerechtigden.
Bejaarden die geen nieuw ID willen kopen omdat ze toch bijna dood gaan.quote:
Iedere nieuwe mogelijkheid om een anti EU referendum te houden bij iedere nieuwe wet aangrijpen?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Internet is dan ook nooit echt heel representatief, anders had Bernie inmiddels de voorverkiezingen in Amerika wel al gewonnen. En zat Artikel50 met minsten 4 zetels in het EP.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:38 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zijn er vrij veel als je een beetje op twitter en social media rondkijkt.
Ik vrees het ergste idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef agter het volgende:
Iedere nieuwe mogelijkheid om een anti EU referendum te houden bij iedere nieuwe wet aangrijpen?
Tot iedereen murw is van referenda...
twitter:volkskrant twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:38:29Live - Vlieland eerste gemeente met opkomstpercentage boven 30 procent https://t.co/B7b297wzYQ https://t.co/kvmRRqB85p reageer retweet
Een paar flauwekul referenda erbij en het kabinet neemt de enige verstandige keuze dit instrument te schrappen. En dan hebben we het gewoon voor onszelf verziekt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef agter het volgende:
[..]
Iedere nieuwe mogelijkheid om een anti EU referendum te houden bij iedere nieuwe wet aangrijpen?
Fixed.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een paar flauwekul referenda erbij en het kabinet neemt de enige verstandige keuze dit instrument te schrappen. En dan hebben we heeft Jan Roos het gewoon voor onszelf verziekt.
Die halen toch altijd 112% bij de 2de Kamer ofzo ivm toeristen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:volkskrant twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:38:29Live - Vlieland eerste gemeente met opkomstpercentage boven 30 procent https://t.co/B7b297wzYQ https://t.co/kvmRRqB85p reageer retweet
Waarom neemt het aantal stemmers zo af na 10 uur?quote:
Voor Wilders zou het wel lullig zijn, dan kan hij niet meer zeggen dat hij de stem van het volk is.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Arbeidquote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef agter het volgende:
Waarom neemt het aantal stemmers zo af na 10 uur?
Ik denk dat mensen die dit overwaarderen vooral zichzelf projecteren. De fanatieke ja-stemmers denken dat er een geweldige redelijke meerderheid van ja-stemmers bestaat. De mensen uit het nee-kamp denken dat er heel veel vijanden gespannen af zitten te wachten wat er gebeurt. De praktijk leert echter dat de meeste mensen gewoon hun goddelijke gang gaan en zich door van alles laten sturen, maar zeker niet door fanatieke politiek geïnteresseerden.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoeveelheid strategische thuisblijvers enorm overgewaardeerd wordt in dit topic.
Al zullen dat tienduizenden mensen zijn, dan heb je het nog over 0.1-0.5 procent van de kiesgerechtigden.
Mensen moeten werken, om ong 5-6 uur zou de opkomst weer groter wordenquote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef agter het volgende:
[..]
En kan iemand het nog eens uitzetten tegen die andere verkiezingen?
Was daar al niet een soort handtekeningen-actie voor een tijdje geleden? Zullen wel niet genoeg ingezameld hebben dan...quote:Op woensdag 6 april 2016 15:42 schreef Happel het volgende:
Een referendum over TTIP mag best wat mij betreft
Hij zegt toch maar mooi wat heel veel mensen niet denken.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor Wilders zou het wel lullig zijn, dan kan hij niet meer zeggen dat hij de stem van het volk is.
Klopt, maar een doordeweekse dag in begin april is niet echt het toeristisch hoogseizoen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die halen toch altijd 112% bij de 2de Kamer ofzo ivm toeristen.
Omdat de meeste mensen wél werken natuurlijk....quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef agter het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, beetje met cijfers goochelen (60% van de mensen die kwamen waren tegen! Als we dat extrapoleren is 60% van de bevolking tegen!!!) en roepen dat de rechtvaardige nee-stem is tegengewerkt door de corrupte machthebbers, makkie.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor Wilders zou het wel lullig zijn, dan kan hij niet meer zeggen dat hij de stem van het volk is.
Aan de schandpaal ermee, hoe durf je tegen te stemmenquote:
Geenstijl kennende denk ik dat ze die trollpoging gaan doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef agter het volgende:
[..]
Ik stem Voorquote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef SeLang het volgende:
Eerste Google image resultaat bij een search op "peiling"
[ afbeelding ]
Dit meisje heet Pei Ling
Zou doen trouwens
Tussen de 45-52% van de mensen hebben inmiddels gestemd in Rotterdam, als de normale trend van toepassing is.quote:
Dan is de hele referendumwet binnen een jaar van tafel. Bedankt, GeenStijl.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl kennende denk ik dat ze die trollpoging gaan doen.
Tja, rotte appels heb je overal...quote:Op woensdag 6 april 2016 15:46 schreef Ludachrist het volgende:
Dan is de hele referendumwet binnen een jaar van tafel. Bedankt, GeenStijl.
Mensen werken vanaf 10 a 11 uur?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef L3gend het volgende:
[..]
Mensen moeten werken, om ong 5-6 uur zou de opkomst weer groter worden
Ik heb tegen gestemd, want wat moeten al die buitenlanders hier?quote:
Na 11 uur gaan werken is je verklaring?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen wél werken natuurlijk....
Heb je oprecht medelijden? Zo ziet het er niet uit.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb nu echt medelijden met de strategische thuisblijvers. Wat zullen die in dubio zitten!
Wadlopende gepensioneerden kunnen altijd op vakantie. Lekker met de Nordic walking stokken naar het stembureau.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar een doordeweekse dag in begin april is niet echt het toeristisch hoogseizoen.
Er zijn heel veel mensen die parttime werken.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef agter het volgende:
[..]
Na 11 uur gaan werken is je verklaring?
De beste man heeft duidelijk gestudeerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik heb tegen gestemd, want wat moeten al die buitenlanders hier?
Genoeg mensen die wat later beginnen en wat langer doorwerken...quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef agter het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:43 schreef agter het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik heb tegen gestemd, want wat moeten al die buitenlanders hier?
Part-time, mensen die wat later beginnen en langer doorgaan... Denk ook dat het vroeger op de ochtend drukker is omdat je het dan maar vast achter de rug hebt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef agter het volgende:
[..]
Paupers..
Goh ja nee poe hee ik ben echt in dubio... Pfff poe nou ik kan er vanavond vast niet van slapen... Dit gaat me echt nog jaren achtervolgen...quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb nu echt medelijden met de strategische thuisblijvers. Wat zullen die in dubio zitten!
Dat ligt dan niet aan GeenStijl maar aan de referendumwet zelf.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan is de hele referendumwet binnen een jaar van tafel. Bedankt, GeenStijl.
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die is sowieso al niet van toepassing door het bestaan van een opkomstdrempel.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Tussen de 45-52% van de mensen hebben inmiddels gestemd in Rotterdam, als de normale trend van toepassing is.
Dat moet haast wel het meest deprimerende zijn dat ik de hele dag heb gehoord.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wadlopende gepensioneerden kunnen altijd op vakantie. Lekker met de Nordic walking stokken naar het stembureau.
Het kan nog net. Maurice had ook eerder getwitterd:quote:Op woensdag 6 april 2016 15:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Tussen de 45-52% van de mensen hebben inmiddels gestemd in Rotterdam, als de normale trend van toepassing is.
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 14:01:16Als om 16u de 4 grote gemeenten niet op 13% staan dan heel kleine kans dat landelijk de 30% wordt overschreden #referendum reageer retweet
70,1% van die zetels leeglaten.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. In 1999 was de opkomst voor de Europarlement verkiezingen 29,9%
Negeren dan maar?
Volgens mij gaat hier wel het eea mis, hoe dat gemiddelde tot stand komt vraag ik mij af. En waar utrecht 4 op gebaseerd is weet ik ook niet aangezien de hond alleen multipliers verschaft voor hele uren.quote:
Amsterdam gaat dat misschien niet halen, maar goed Amsterdamquote:Op woensdag 6 april 2016 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het kan nog net. Maurice had ook eerder getwitterd:twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 14:01:16Als om 16u de 4 grote gemeenten niet op 13% staan dan heel kleine kans dat landelijk de 30% wordt overschreden #referendum reageer retweet
Waarom controleer je de berekeningen eerst niet even, dat scheelt weer medelijden.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |