Nee, ik vind referenda niet passen in een parlementaire democratie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij vindt alles ongeschikt voor een referendum.
De Oekraine.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:16 schreef Heilwasser het volgende:
Turkije is ook al een vriend van Oekraïne. Net als de de EU.
Zijn ze vriend met een gebied in plaats van een land ja?quote:
Het Oekraïntje.quote:
Het is het resultaat van meer dan twintig jaar onderhandelen. Niet een eerste kennismaking.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:11 schreef Kowloon het volgende:
Daarom snap ik ook niet waarom er zo'n omvangrijk verdrag opgetuigd is. Waarom moet een eerste samenwerking weer gelijk zo allesomvattend zijn? Begin bijvoorbeeld eerst eens met het verbeteren van de handelsrelatie (bijvoorbeeld door douanesamenwerking), loopt dat goed, dan kun je verdere stappen zetten, bijvoorbeeld op het terrein van corruptiebestrijding.
Nonsens. Dit verdrag is als een eerste date.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is het resultaat van meer dan twintig jaar onderhandelen. Niet een eerste kennismaking.
Dat is nog iets van vroeger. De echte snobs noemen dat gebied nog steeds zo.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:20 schreef robin007bond het volgende:
Waarom wordt er zo vaak De Oekraïne gezegd? Is dat ook echt correct?
Waarom de samenwerking niet gewoon opknippen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is het resultaat van meer dan twintig jaar onderhandelen. Niet een eerste kennismaking.
Nee, maar je bent wel sophisticated als je de Oekraïne zegt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zijn ze vriend met een gebied in plaats van een land ja?
Ja, omdat het oorspronkelijk een streeknaam was. Dan zetten we er 'de' voor, zoals bij de Veluwe.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:20 schreef robin007bond het volgende:
quote:
Nee, dat is niet meer correct. Vroeger wel, toen was het een streek.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:20 schreef robin007bond het volgende:
Je bent een druiloor zonder besef van context dan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel sophisticated als je de Oekraïne zegt.
Waarom wel? Een vergaand samenwerkingsverband heeft juist invloed op tal van deelgebieden. Daarom zijn associatieovereenkomsten ook van die dikke lappen tekst waar zo ongelooflijk lang over onderhandeld wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom de samenwerking niet gewoon opknippen?
Hap hap.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bent een druiloor zonder besef van context dan.
Officieel niet meer correct, maar het mag nog wel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat is niet meer correct. Vroeger wel, toen was het een streek.
D66-stemmend klinkt beter.quote:
Omdat je dan niet eerst 20 jaar had hoeven onderhandelen.quote:
Ik zie de samenhang tussen handel en homorechten eigenlijk totaal niet.quote:Een vergaand samenwerkingsverband heeft juist invloed op tal van deelgebieden. Daarom zijn associatieovereenkomsten ook van die dikke lappen tekst waar zo ongelooflijk lang over onderhandeld wordt.
Van wie zou het niet mogen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Officieel niet meer correct, maar het mag nog wel.
Helder.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat is niet meer correct. Vroeger wel, toen was het een streek.
Van het Genootschap Onze Taal mag het nog wel: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/oekraine-de-oekrainequote:
Toen ik hier laatst 'de' gebruikte, werd ik heftig gecorrigeerd. Ik hou het maar bij de nieuwe, want logische naam.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Van het Genootschap Onze Taal mag het nog wel: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/oekraine-de-oekraine
Voor een handelsverdrag hoeft dat ook niet. Maar die bestaan dan ook al tientallen jaren. Wij willen om de handel te gaan vergroten juist een stap verder gaan door een associatieovereenkomst aan te gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat je dan niet eerst 20 jaar had hoeven onderhandelen.
Homorechten vallen onder mensenrechten, omdat de heren geleerden ontdekt hebben dat homo's toch ook een soort van mensen zijn. De ontwikkeling van mensenrechten, democratie en de rechtsstaat is weer noodzakelijk om vergaand met elkaar te kunnen samenwerken en handel te kunnen drijven. Wanneer die gebieden achterblijven levert dat tal van spanningen en problemen op.quote:Ik zie de samenhang tussen handel en homorechten eigenlijk totaal niet.
Door wie werd je heftig gecorrigeerd?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen ik hier laatst 'de' gebruikte, werd ik heftig gecorrigeerd. Ik hou het maar bij de nieuwe, want logische naam.
Oh dat weet ik niet meer, misschien door Kowloon.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Door wie werd je heftig gecorrigeerd?
Bron?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:35 schreef Ryon het volgende:
omdat de heren geleerden ontdekt hebben dat homo's toch ook een soort van mensen zijn.
De Kowloon moet niet zo miepen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet meer, misschien door Kowloon.
Waarom wordt er dan wel handel gedreven met China en Saudi-Arabië?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Homorechten vallen onder mensenrechten, omdat de heren geleerden ontdekt hebben dat homo's toch ook een soort van mensen zijn. De ontwikkeling van mensenrechten, democratie en de rechtsstaat is weer noodzakelijk om vergaand met elkaar te kunnen samenwerken en handel te kunnen drijven. Wanneer die gebieden achterblijven levert dat tal van spanningen en problemen op.
Een miepertje zonder enig taalgevoel ook nog eens een keer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Kowloon is wel een beetje een miepertje hè.
Als ze niet zo'n schijtonderwerp zouden hebben gekozen zeker wel.quote:
Ik ben niet erg overtuigd. Ik bekijk het economisch, en economisch gezien lukt het uitstekend om met landen waarin men over bepaalde zaken andere opvatting heeft handel te drijven. Denk eerder aan afstemming van douaneregels en bijvoorbeeld aansluiting op elkaars systemen voor het registreren van handel, op soort terreinen heeft een verdrag naar mijn idee zin.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voor een handelsverdrag hoeft dat ook niet. Maar die bestaan dan ook al tientallen jaren. Wij willen om de handel te gaan vergroten juist een stap verder gaan door een associatieovereenkomst aan te gaan.
[..]
Homorechten vallen onder mensenrechten, omdat de heren geleerden ontdekt hebben dat homo's toch ook een soort van mensen zijn. De ontwikkeling van mensenrechten, democratie en de rechtsstaat is weer noodzakelijk om vergaand met elkaar te kunnen samenwerken en handel te kunnen drijven. Wanneer die gebieden achterblijven levert dat tal van spanningen en problemen op.
Ja ach, hij kan dan weer heel goed rekenen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een miepertje zonder enig taalgevoel ook nog eens een keer.
Omdat we superhypocriet zijn en met twee maten meten als het op centen aankomt, beste Robin.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan wel handel gedreven met China en Saudi-Arabië?
Als je tegen referenda bent ben je tegen democratie in mijn optiek.quote:
Als je voor referenda bent in een parlementaire democratie ondermijn je die democratie in mijn optiek.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je tegen referenda bent ben je tegen democratie in mijn optiek.
Ik kijk wel uit met het geven van taaladviezen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet meer, misschien door Kowloon.
Nee, die waren het zeker niet. Schijnen trouwens onaangename mensen te zijn, volgens een onderzoekje.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit met het geven van taaladviezen.Hoofdverdachten lijken mij eerder Kaas en Erik.
Of lui.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Reya het volgende:
Niets mis met referenda. Tegenstanders van referenda zijn vooral bange mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |