Gaan stemmenquote:
Voor verdere verlenging van de A4.quote:
Gelijk tot aan Kaapstad verlengen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Voor verdere verlenging van de A4.
De marktkapitalisatie daarvan schijnt niet echt de goede kant op te gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:53 schreef Heilwasser het volgende:
Trump blijkt niet zo rijk te zijn.
Z'n meeste vermogen zit in de merknaam Trump.
9 uur uitslag exitpoll. Dan weet je het wel, daarna gaat het om procentjes erbij of eraf.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En dan 's avond met bier en chips de uitslagen volgen. Heerlijk.
Ah, een Ian-Nick Originalquote:Op dinsdag 5 april 2016 14:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Hihi, kijk eens wat ik terugvond:
[ afbeelding ]
Aangezien ik voor ben kan in net zo goed niet stemmen ja, nu je het zegt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
En dan op de voorpagina Telegraafstijl. Niet in een of ander lullig columnpje.
Maar het is wel vals spelen ergens en voelt moreel onjuist.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Aangezien ik voor ben kan in net zo goed niet stemmen ja, nu je het zegt.
Het boeit geen kut aangezien het raadgevend is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar het is wel vals spelen ergens en voelt moreel onjuist.
3.851.681 stemmen zijn precies 30% van de kiesgerechtigden. Volgens Ionica Smeets.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:09 schreef Rezania het volgende:
Ben sowieso heel benieuwd of de kiesdrempel wel wordt gehaald. Dat zijn wat, 4 miljoen stemmen? De meeste mensen die ik ken gaan sowieso niet stemmen, vinden het onderwerp veel te complex.
En ook al is de uitslag van het referendum nee terwijl de kiesdrempel wordt gehaald, het kabinet kan het gewoon naast zich neer leggen en de EU geeft al helemaal geen ene neuk geloof ik.
Ik kan me vreemdere beroepsgroepen voorstellen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:10 schreef Rezania het volgende:
The Game gezicht van nieuwe cannabislijn
Rappers die openbaar gaan promoën voor cannabis, het moet niet gekker worden.
Meer van 'Had je je dit 10 jaar geleden voor kunnen stellen? Of zelfs 5 jaar geleden?'quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kan me vreemdere beroepsgroepen voorstellen.
Al gegoogeld op "Donald Trump escalator"?quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:55 schreef Rezania het volgende:
Heart of Courage ook echt als achtergrond bij een speech van Trump. Kan je al voorstellen dat Rutte zoiets zou doen?
Simpsons did it!quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Al gegoogeld op "Donald Trump escalator"?
Daarom ga ik denk ik wel gewoon Ja stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar het is wel vals spelen ergens en voelt moreel onjuist.
Ik ben trots op je.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom ga ik denk ik wel gewoon Ja stemmen.
Die optie staat niet op het stemformulier.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat gaat je held Emile Roemer niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De Voor-campage was ook nogal lamlendig. Al vanaf het begin ging het meer over wel of niet stemmen dan dat ze met een goed verhaal op de proppen kwamen om hun standpunt te verdedigen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er is toch weinig spannends aan. Het wordt gewoon nee.
Ja voor militaire samenwerking met een land in burgeroorlog, met een corrupte regering?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De EU werkt op militair gebied al nauwelijks samen. Hoe zie jij dat militaire bondgenootschap tussen de EU en een land dat geen lidstaat is dan precies voor je?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja voor militaire samenwerking met een land in burgeroorlog, met een corrupte regering?
Oh, dat hebben we de afgelopen weken nog niet eerder gehoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja voor militaire samenwerking met een land in burgeroorlog, met een corrupte regering?
Wat hebben we, inzake het referendum, de afgelopen weken nog niet eerder gehoord? Alles wordt tot in den treuren herhaald.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Oh, dat hebben we de afgelopen weken nog niet eerder gehoord.
"Bek houden, mafkees". Nog niet gehoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat hebben we, inzake het referendum, de afgelopen weken nog niet eerder gehoord. Alles wordt tot in den treuren herhaald.
Het trieste is, dat er alleen maar voor en tegen campagnes waren (zover ik het gezien heb) en de voor campagnes niet echt goed waren. De tegen campagnes hadden de betere argumenten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Voor-campage was ook nogal lamlendig. Al vanaf het begin ging het meer over wel of niet stemmen dan dat ze met een goed verhaal op de proppen kwamen om hun standpunt te verdedigen.
'Lekker boeiend wat het volk stemt', heb ik te weinig gehoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat hebben we, inzake het referendum, de afgelopen weken nog niet eerder gehoord? Alles wordt tot in den treuren herhaald.
Lees het verdrag een keer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Oh, dat hebben we de afgelopen weken nog niet eerder gehoord.
Lees het verdragquote:Op dinsdag 5 april 2016 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU werkt op militair gebied al nauwelijks samen. Hoe zie jij dat militaire bondgenootschap tussen de EU en een land dat geen lidstaat is dan precies voor je?
Ik heb twee artikelen gelezen. Dat is al twee meer dan 99,99999% van de stemmers.quote:
Dat durft niemand.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
'Lekker boeiend wat het volk stemt', heb ik te weinig gehoord.
Anoniem op internets durven we alles.quote:
Wat is precies jouw interpretatie van die artikelen? In mijn ogen zijn het namelijk tamelijk nietszeggende artikelen. Het is niet alsof wij de oorlog aan Rusland moet verklaren op basis van die overeenkomst.quote:
Je hebt vooral een mening zonder het verdrag gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik heb twee artikelen gelezen. Dat is al twee meer dan 99,99999% van de stemmers.
Gewoon du_ke% van de stemmers.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik heb twee artikelen gelezen. Dat is al twee meer dan 99,99999% van de stemmers.
Mooi.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Correct.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt vooral een mening zonder het verdrag gelezen te hebben.
Ik vind het samenwerken met een land in burgeroorlog op militair gebied, ontwikkeling van wapensystemen, etc niet in orde.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is precies jouw interpretatie van die artikelen? In mijn ogen zijn het namelijk tamelijk nietszeggende artikelen. Het is niet alsof wij de oorlog aan Rusland moet verklaren op basis van die overeenkomst.
Gaat u maar rustig slapen, er is voorthands geen enkele reden om werkelijk ongerust te moeten zijnquote:Op dinsdag 5 april 2016 14:47 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Correct.
Ik baseer mijn mening op de mening van Rutte II en de mening van Poetin inzake dit verdrag.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:47 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Correct.
Ik baseer mijn mening op de mening van Rutte II en de mening van Poetin inzake dit verdrag.
Heftig dat je dezelfde argumenten gebruikt als SP.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar leg dan eens uit wat die samenwerking op militair gebied volgens jou dan precies behelst. Dan kan ik misschien wel samen met jou heel afkeurend doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het samenwerken met een land in burgeroorlog op militair gebied, ontwikkeling van wapensystemen, etc niet in orde.
U denkt dat deze regering niet het beste met ons land voorheeft?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaat u maar rustig slapen, er is voorthands geen enkele reden om werkelijk ongerust te moeten zijn
Oh er is voldoende om je over op te winden. Heeft verder geen enkele zin.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaat u maar rustig slapen, er is voorthands geen enkele reden om werkelijk ongerust te moeten zijn
U heeft geen correspondentieadres in Nederland?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:50 schreef Reya het volgende:
Grapje, natuurlijk. Ik kan helemaal niet stemmen.
Hoe zie je het precies voor je dat een overheid (dat een verdrag al gesloten heeft) eerlijk en onafhankelijke informatie over het verdrag kan geven? Zij hebben namelijk zelf het verdrag, de onderhandelingen en de MvT bij de wet opgesteld en geschreven. Het is vervolgens aan de politiek om daar hun politieke beschouwingen en meningen op los te laten die sowieso niet onafhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het trieste is, dat er alleen maar voor en tegen campagnes waren (zover ik het gezien heb) en de voor campagnes niet echt goed waren. De tegen campagnes hadden de betere argumenten.
De overheid faalde met het niet geven van eerlijke en onafhankelijke informatie over het verdrag zodat mensen zelf hun mening kunnen opmaken. Net als bij de EU grondwet preekt men eerder hel en verdoemenis.
Ook geen paspoort meer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
U heeft geen correspondentieadres in Nederland?
De Hawks in het pentagon zullen je dankbaar zijn voor je ja stemquote:Op dinsdag 5 april 2016 14:51 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Oh er is voldoende om je over op te winden. Heeft verder geen enkele zin.
Liever wat Oekraïense oligarchen verrijken dan die moderne Hitler plezieren.
Even wachten op Kaas-.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:52 schreef Ryon het volgende:
Wat je zou kunnen doen is het verdrag zelf lezen aan de hand van een aantal wetenschappelijke analyses. Dat vereist echter een aanzienlijke tijdsinspanning en voorkennis en dat is toch iets teveel gevraagd.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Hawks in het pentagon zullen je dankbaar zijn voor je ja stem
http://m.army.mil/article(...)ision_making_process
Het maakt mij niet uit of je Voor of Tegen stemt, maar dat vind ik dus een uitermate zwak argument. Het gaat wel over en juridisch document waar bindende handtekeningen onder staan en rechters zullen, als dat relevant is, het document meenemen in hun oordeel bij rechtszaken. Aardig willen doen, sympathie met Oekraïne, etc. het zijn uitermate slechte motivaties om een juridisch document te tekenen. De koopovereenkomst van een huis teken je ook niet om de notaris of de verkopende partij een pleziertje te doen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom ik Ja stem is omdat ik het lullig vind dat ze anders die revolutie wellicht voor niets hebben gedaan.
Puur om de overeenkomst zou ik Nee stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit of je Voor of Tegen stemt, maar dat vind ik dus een uitermate zwak argument. Het gaat wel over en juridisch document waar bindende handtekeningen onder staan en rechters zullen, als dat relevant is, het document meenemen in hun oordeel bij rechtszaken. Aardig willen doen, sympathie met Oekraïne, etc. het zijn uitermate slechte motivaties om een juridisch document te tekenen. De koopovereenkomst van een huis teken je ook niet om de notaris of de verkopende partij een pleziertje te doen.
Wapens ontwikkelenquote:Op dinsdag 5 april 2016 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar leg dan eens uit wat die samenwerking op militair gebied volgens jou dan precies behelst. Dan kan ik misschien wel samen met jou heel afkeurend doen.
Prima, voor mij een extra reden om voor te stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU houdt oefeningen en leidt militairen op? Hoe gaat dat precies in z'n werking? De EU heeft niet eens een leger om mee te oefenen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wapens ontwikkelen
Samen op oefening aan de grens van Rusland
Oekraïense militairen opleiden
Wat is daar mis mee? Oekraïne wordt al een eeuw onderdrukt door hun buurman. Prima dat ze militaire steun krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Piet haalt de EU en de NAVO door elkaar. Doen wel meer van die tegenschreeuwers.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU houdt oefeningen en leidt militairen op? Hoe gaat dat precies in z'n werking? De EU heeft niet eens een leger om mee te oefenen.
Dan gaan ze toch gewoon opnieuw onderhandelen of op een andere manier samenwerken? Het is niet zo dat met een Tegen-stem de deur voor samenwerking met Oekraïne definitief dichtgegooid wordt. Het is ook niet zo dat dit associatieverdrag de enige manier is waarop met Oekraïne samengewerkt kan worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Puur om de overeenkomst zou ik Nee stemmen.Maar dat zal door de regering geïnterpreteerd worden als een populistische anti-EU stem.
Zoals bijvoorbeeld ook Westelijke Sahara.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Prima, voor mij een extra reden om voor te stemmen.
Ik zie niet in waarom we een land in oorlog met een agressor niet zouden moeten helpen.
De Oekraine is niet in oorlog met Rusland, er is een burgeroorlog aan de gang.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Prima, voor mij een extra reden om voor te stemmen.
Ik zie niet in waarom we een land in oorlog met een agressor niet zouden moeten helpen.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch gewoon opnieuw onderhandelen of op een andere manier samenwerken? Het is niet zo dat met een Tegen-stem de deur voor samenwerking met Oekraïne definiet dichtgegooid wordt. Het is ook niet zo dat dit associatieverdrag de enige manier is waarop met Oekraïne samengewerkt kan worden.
Ga jij eerst het verdrag maar eens lezen ipv mij te vertellen wat ik vindquote:Op dinsdag 5 april 2016 15:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Piet haalt de EU en de NAVO door elkaar. Doen wel meer van die tegenschreeuwers.
Oh, dat is wel een interessante:quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar.Maar omdat de politiek niet weet waarom er tegen wordt gestemd is het lastig opnieuw onderhandelen.
gros van de kamerleden en ministers had geen idee wat er in het verdrag stond voordat ze verrast werden door het succes van de campagne om een referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar.Maar omdat de politiek niet weet waarom er tegen wordt gestemd is het lastig opnieuw onderhandelen.
Leg jij eerst maar eens uit wat jij je precies voorstelt bij militaire oefeningen van de EU.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij eerst het verdrag maar eens lezen ipv mij te vertellen wat ik vind
De artikelen die mij interesseren heb ik gelezen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij eerst het verdrag maar eens lezen ipv mij te vertellen wat ik vind
En waarom zou het gros van de Kamerleden en de ministers wel een idee moeten hebben van wat er in het verdrag stond? Ik denk dat je dan niet begrijpt wat de taakverdeling is binnen de politiek. Gros van de Nederlanders heeft ook geen idee. Dat hoeft ook niet. Daar hebben zij een aantal vertegenwoordigers voor die dat wel weten en namens de burgers en hun partij over het onderwerp kunnen spreken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gros van de kamerleden en ministers had geen idee wat er in het verdrag stond voordat ze verrast werden door het succes van de campagne om een referendum.
Hou toch op. De opstandelingen zijn Russen, krijgen materiaal van Rusland en worden getraind door Rusland.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Oekraine is niet in oorlog met Rusland, er is een burgeroorlog aan de gang.
Dus? Het is onmogelijk om altijd overal op de hoogte van te zijn. Beter dat ze dat erkennen dat ze het niet weten dan doen alsof ze dat wel zijn omdat ze de eerste paar pagina's van gerelateerde stukken hebben door gebladerd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gros van de kamerleden en ministers had geen idee wat er in het verdrag stond voordat ze verrast werden door het succes van de campagne om een referendum.
Hier zal Pietje wel op doelen. Maar dan kan dus ook de inzet van militairen zijn op de luchthaven van Kiev omdat EU-politiediensten vermoedens hebben dat daar een aanslag wordt beraamd.quote:Artikel 10 Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking
1. De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).
2. Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.
3. De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.
Daarom snap ik ook niet waarom er zo'n omvangrijk verdrag opgetuigd is. Waarom moet een eerste samenwerking weer gelijk zo allesomvattend zijn? Begin bijvoorbeeld eerst eens met het verbeteren van de handelsrelatie (bijvoorbeeld door douanesamenwerking), loopt dat goed, dan kun je verdere stappen zetten, bijvoorbeeld op het terrein van corruptiebestrijding.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat maakt dit onderwerp dan ook volkomen ongeschikt voor een referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon die Oekraïne ja, net zoals die meisje.quote:
Jij vindt alles ongeschikt voor een referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat maakt dit onderwerp dan ook volkomen ongeschikt voor een referendum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |