Waarom?quote:Op maandag 4 april 2016 08:41 schreef 1marcelfilms het volgende:
Misschien word het eens tijd voor een neuwe op
Ook voor users die deze reeks nog nooit gezien hebben, daarvoor staan die voorbeelden er juist in. Zodat ze niet weer komen met het zaire voorbeeld.quote:Op maandag 4 april 2016 13:30 schreef vaduz het volgende:
[..]
Omdat deze al vele topics meegaat en ondertussen zijn alle voorbeelden wel bekend.
Oh ok, denk trouwens wel dat er nog een paar voorbeelden kunnen worden toegevoegd.quote:Op maandag 4 april 2016 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook voor users die deze reeks nog nooit gezien hebben, daarvoor staan die voorbeelden er juist in. Zodat ze niet weer komen met het zaire voorbeeld.
Doe effe alle voorbeelden uit de vorige topiques er in danquote:Op maandag 4 april 2016 13:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook voor users die deze reeks nog nooit gezien hebben, daarvoor staan die voorbeelden er juist in. Zodat ze niet weer komen met het zaire voorbeeld.
Deze zin snap ik niet.quote:
Dat weet ik wel hoor. Het is alleen dat je zulke natuurbeelden niet zo snel ziet in volgebouwde gebieden. Zo'n reuzemaan zag ik ook op een Zwitserse natuurfoto. Ik zag in Zwitserland in het rurale gebied de grote beer uit de lucht knallen alsof het een schoolboekplaatje was. Hier moet je vaak moeite doen om z'n belangrijkste sterren te zien.quote:Op maandag 4 april 2016 05:28 schreef dodoria het volgende:
[..]
De maan is hier echt niet per definitie groter dan in Nederland hoor. Dit lijkt alleen maar zo door hoe het gefilmd is. [...]
Ben ik ook mee opgegroeid (was dat totaal vergeten), maar gelukkig heb ik oudere zussen die opvingen dat het odeklonje was en nog later zeiden rare dingen als 't moet oo de kolónje zijn en tegen die tijd kon ik dat ook zelf nazien en gelijk zien hoe het gespeld moet worden. Dan kan je er niet meer omheen.quote:
Ach, laten we iig blij zijn dat ze iets originelers hebben uitgekozen dan het voor de hand liggende hipster cliché banq ofzo.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:57 schreef bloempjuh het volgende:
De bank 'knab' die je de hele tijd op de reclame ziet heet dus gewoon 'bank' achterstevoren. Wat een duffe naam eigenlijk
quote:Op donderdag 7 april 2016 20:57 schreef bloempjuh het volgende:
De bank 'knab' die je de hele tijd op de reclame ziet heet dus gewoon 'bank' achterstevoren. Wat een duffe naam eigenlijk
Boenbas?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:24 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ben ik ook mee opgegroeid (was dat totaal vergeten), maar gelukkig heb ik oudere zussen die opvingen dat het odeklonje was en nog later zeiden rare dingen als 't moet oo de kolónje zijn en tegen die tijd kon ik dat ook zelf nazien en gelijk zien hoe het gespeld moet worden. Dan kan je er niet meer omheen.
Zo hebben we ook beschamend lang boenbas gezegd.
En Rabobank is Knabobar achterstevoren. Dat ontdekte een van de kinderen jaren geleden toen we aan de achterkant van het gebouw liepen en de letters op het dak zagen staan.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:57 schreef bloempjuh het volgende:
Maar dat is niet iets wat expres is gedaan en je pas later doorhebt.quote:Op zondag 10 april 2016 09:28 schreef Angel-A het volgende:
En Rabobank is Knabobar achterstevoren. Dat ontdekte een van de kinderen jaren geleden toen we aan de achterkant van het gebouw liepen en de letters op het dak zagen staan.
Nee dat is waar.quote:Op zondag 10 april 2016 10:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dat is niet iets wat expres is gedaan en je pas later doorhebt.
quote:Op zondag 10 april 2016 12:04 schreef Zelfwoordenaar het volgende:
Ze hadden op de verpakking van een bestekset 'lepel' verkeerd om geschreven. Had niemand door.
quote:Op zondag 10 april 2016 19:27 schreef pussycatdoll het volgende:
Tja deze is best wel.
Ik dacht vroeger dus dat haricots verts dus een zangeres was.
Geen idee hoe ik erbij ben gekomen maar sinds een paar jaar weet ik pas anders.
Teeehehehequote:Op zondag 10 april 2016 12:04 schreef Zelfwoordenaar het volgende:
Ze hadden op de verpakking van een bestekset 'lepel' verkeerd om geschreven. Had niemand door.
quote:Op zondag 10 april 2016 19:27 schreef pussycatdoll het volgende:
Tja deze is best wel.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:35 schreef Teeno het volgende:
Ik kom er serieus nu pas achter dat het middelpuntvliedende kracht is en niet vliegende. Overigens geef ik zelf de voorkeur aan centrifugale kracht.
Oei, ik ook.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:35 schreef Teeno het volgende:
Ik kom er serieus nu pas achter dat het middelpuntvliedende kracht is en niet vliegende.
Ik ken geen band met de naam "Hence" ?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat kraaien kunnen tellen.
Hence de bandnaam.
"hence" betekent "vandaar" in het Engelsquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:37 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Ik ken geen band met de naam "Hence" ?
je kunt natuurlijk wel zelf kraaien tellenquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Hence de bandnaam.
De dochter van Pat Boon(e)!quote:Op zondag 10 april 2016 19:27 schreef pussycatdoll het volgende:
Tja deze is best wel.
Typ dat dan gewoon.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
"hence" betekent "vandaar" in het Engels
ik nu ookquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kom er vandaag achter dat drag in dragqueen staat voor dressed as girls.
Hoe zit dat dan bij drag kings?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Een heleboel van dit soort 'afkortingen' zijn meer volkspraat dan een feitelijk taalkundige oorsprongquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Die term is bijna 100 jaar na 'drag queen' ontstaan, gewoon als logische tegenhangerquote:
Ik heb er ook nooit bij stilgestaan!quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet meer, maar het werd destijds van coca-bladeren gemaakt en het restje cocaïne wat erin zat gaf het drankje een extra 'buzz'. Van oorsprong van het ook een soort coca-wijn, maar toen lokaal de drooglegging werd ingevoerd werd het een non-alcoholische drank (wezenlijk Coca-Cola). Het werd zelfs verkocht als een vorm van medicijn en zou tegen tal van issues werkenquote:
Grappig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Hence de bandnaam.
Net als de oorsprong van PEP-si en Dr PEP-perquote:Op zaterdag 23 april 2016 23:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet meer, maar het werd destijds van coca-bladeren gemaakt en het restje cocaïne wat erin zat gaf het drankje een extra 'buzz'. Van oorsprong van het ook een soort coca-wijn, maar toen lokaal de drooglegging werd ingevoerd werd het een non-alcoholische drank (wezenlijk Coca-Cola). Het werd zelfs verkocht als een vorm van medicijn en zou tegen tal van issues werkenBegin 20ste eeuw werd coca vervangen door cafeïne voor het opzwepende effect, en in de jaren '30 (meen ik) werd het koosjer verklaard.
Van Pepsi weet ik dat het waarschijnlijk van een verteringsenzym dat pepsine heet komt en vroeger in die cola zat (werd ook gepromoot als een middel om de spijsvertering te helpen)quote:Op zondag 24 april 2016 08:44 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Net als de oorsprong van PEP-si en Dr PEP-per
Oh, die had ik ook nog niet doorquote:Op zondag 24 april 2016 14:18 schreef Biancavia het volgende:
Maanden later:
Dat Jan rijdt rond de vervanger is van Man bijt hond.
Nog een paar weken, dan is Jan ook wegquote:Op zondag 24 april 2016 14:18 schreef Biancavia het volgende:
Maanden later:
Dat Jan rijdt rond de vervanger is van Man bijt hond.
je hebt de eenwording niet meegemaakt?quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef nostra het volgende:
Dat Berlijn fysiek in zijn geheel in Oost-Duitsland lag.
Ik heb een grote herders hond echt een enorme van 50kg. En ik lag laatst in bed en hoorde hem ineens heel diep huilen. Ik schrok me dood had dat nog nooit gehoord van hem. Klonk echt super onheilspellend. Ik naar beneden dacht wat tref ik nu aan. Ging mijn vriends tel daar met wekker af super vroeg.. En onze hond kende dat geluid niet. Dus de hond dacht wtf! Ik roep de roedel...quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat honden echt kunnen huilen van verdriet/blijdschap.
Net een heel mooi filmpje gezien.
Hoe kan dit? Dit leer je toch op school? Zat er zand in je oren?quote:Op zondag 24 april 2016 11:51 schreef bloempjuh het volgende:
Dat deze dingen 'hunebedden' heten, geen 'hunnebedden'. Thanks, Google!
https://www.google.nl/sea(...)rc=kL5EwrX5QzgjvM%3A
Huh, hoe werkt dat? Dan herkent hij dat de sleutel nabij is ofzo?quote:Op zondag 24 april 2016 12:54 schreef Cat22 het volgende:
Oké, geen jaren, maar ik had wel een![]()
momentje toen ik er een half jaar na aankoop achter kwam dat ik mijn auto niet alleen op afstand kan openen of, als de batterij leeg is, door de sleutel in het gaatje van het portier te steken. Maar ook door op het knopje te drukken wat verborgen zit in de deurhendel, als ik de sleutel bij me draag.
Nooit meer sleutel uit de tas plukken
Ja.Keyless entry.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Huh, hoe werkt dat? Dan herkent hij dat de sleutel nabij is ofzo?
Vandaar ook dat er een luchtbrug nodig was toen Stalin ging muiten tegenover de Geallieerden. Stalin gebruikte geïsoleerd Berlijn als pressiemiddel, maar door de luchtbrug konden de Geallieerden die druk ontkrachten. Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Blokkade_van_Berlijnquote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef nostra het volgende:
Sorry, maar nu ga ik toch even doorvragenquote:
Ik had andere prioriteiten op de Havo (familie-issues). Ik weet bijnas niets meer van mijn middelbare school-tijd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Dit leer je toch op school? Zat er zand in je oren?
Jawel, al was ik toen acht, maar om de één of andere reden nam ik gewoon altijd maar aan dat die stad 'toevallig' op de grens lag. Wat toch in een aantal vakken gecorrigeerd zou moeten worden, om te beginnen bij topografie in groep 7.quote:
Nee, zo werkt het niet. Kan je niet uitleggen hoe het wel werkt, maar dat je er van buiten niet in kunt kun je vragen aan mijn meerijders.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Sorry, maar nu ga ik toch even doorvragenOp hoeveel afstand moet je de sleutel dan houden dat het werkt? Ik zie namelijk een scenario voor me dat je in de auto zit, dat er een overvaller op je afkomt, dat je de deuren snel op slot doet, en dat de overvaller alsnog de deur kan openen omdat de sleutel op minder dan een meter afstand is...
Neeequote:Op zondag 24 april 2016 15:50 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Nog een paar weken, dan is Jan ook weg
Nee joh, heeft niets met contact te maken. De auto detecteert het als de sleutel in de buurt van de auto is, zit gewoon een zender in de sleutel. De auto kan ook zien of de sleutel ín de auto is, dan kan de deur niet open. Sommige auto's kunnen zelfs zien in de buurt van welke deur de sleutel is, dan kan alleen die deur open. Gewoon een kwestie van meerdere ontvangers in de auto plaatsen en dan controleren welke het sterkste signaal van de sleutel ontvangt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Kan je niet uitleggen hoe het wel werkt, maar dat je er van buiten niet in kunt kun je vragen aan mijn meerijders.
Deuren gaan automatisch op slot als ik ga rijden en als ik dan iemand oppik vergeet ik keer op keer (op keer op keer op keer) de sloten te ontgrendelen. Tot gerammel aan de bijrijderskant mij eraan herinnert.
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de sleutel 'contact' maakt met je lijf (maar dat werkt dus ook als hij in een tas zit). Echt alleen degene die de sleutel in zijn bezit heeft kan de deur ontgrendelen.
dit lijkt me echt bloedirritantquote:Op dinsdag 26 april 2016 19:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Kan je niet uitleggen hoe het wel werkt, maar dat je er van buiten niet in kunt kun je vragen aan mijn meerijders.
Deuren gaan automatisch op slot als ik ga rijden en als ik dan iemand oppik vergeet ik keer op keer (op keer op keer op keer) de sloten te ontgrendelen. Tot gerammel aan de bijrijderskant mij eraan herinnert.
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de sleutel 'contact' maakt met je lijf (maar dat werkt dus ook als hij in een tas zit). Echt alleen degene die de sleutel in zijn bezit heeft kan de deur ontgrendelen.
Wat precies? Heerlijk systeem vind ik het.quote:
dat je deuren continue op slot schieten zodra je gaat rijden. Ik ben nog nooit in de situatie geweest dat dat nodig wasquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat precies? Heerlijk systeem vind ik het.
Meeste auto's kun je instellen of ze op slot gaan bij wegrijden. En ik heb wel eens meegemaakt dat ik blij was dat de deur automatisch op slot was gegaanquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat je deuren continue op slot schieten zodra je gaat rijden. Ik ben nog nooit in de situatie geweest dat dat nodig was
Oh en mocht ik het willen heb ik rechts van me bij de aanstekerdinkie een knopje zitten waarmee ik in een keer ook alle deuren op slot zet (of weer open).
De keyless entry lijkt me daarentegen wel weer chill!
O, dat vind ik wel een fijn idee, zeker als ik ' s avonds laat op pad ben. Irritant wordt het pas als ik meerijders oppik.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat je deuren continue op slot schieten zodra je gaat rijden. Ik ben nog nooit in de situatie geweest dat dat nodig was
Oh en mocht ik het willen heb ik rechts van me bij de aanstekerdinkie een knopje zitten waarmee ik in een keer ook alle deuren op slot zet (of weer open).
De keyless entry lijkt me daarentegen wel weer chill!
Dat hebben mijn ouders ook. Is even wennen, maar uiteindelijk geeft het ook wel een veilig idee. De reden waarom zij het trouwens hebben, is vanwege de bouw van de auto. Het is een Opel Meriva, waarbij de twee achterste deuren precies de andere kant op opengaan. Voor de veiligheid gaan alle deuren op slot als je harder dan 5 km/u rijdt. Zo kunnen de deuren niet per ongeluk opengaan, iets wat nogal desastreuze gevolgen kan hebben als je deur wind vangt...quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
Daarom gewoon altijd even de handleiding van een auto lezen voor je gaat rijden. Mogelijk kun je bijvoorbeeld ook alle ramen dicht doen als je de deur-sluiten-knop op de sleutel ingedrukt houdt. Handig als je vergeten bent je ramen dicht te doen en al binnen in huis bent.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
O, dat vind ik wel een fijn idee, zeker als ik ' s avonds laat op pad ben. Irritant wordt het pas als ik meerijders oppik.Want ik kan de portieren van binnenuit gewoon openen. En in geval van nood, als ze buitenlangs bij me moeten komen, dan tikken ze maar een ruitje in. Waarschijnlijk heeft de auto dan al zoveel schade dat dat niet meer uitmaakt.
Net even de precieze werking van die sleutel opgezocht, maar ik had net goed even op Bart kunnen wachtenAl weet ik nu ook hoe ik de auto moet starten als de batterij van mijn smart key leeg is. Altijd handig, dat.
Jamaar.... 38586837285 ziljoen pagina'squote:Op dinsdag 26 april 2016 20:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom gewoon altijd even de handleiding van een auto lezen voor je gaat rijden. Mogelijk kun je bijvoorbeeld ook alle ramen dicht doen als je de deur-sluiten-knop op de sleutel ingedrukt houdt. Handig als je vergeten bent je ramen dicht te doen en al binnen in huis bent.
Oh.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:28 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik had andere prioriteiten op de Havo (familie-issues). Ik weet bijnas niets meer van mijn middelbare school-tijd.
Bij een sedan is het vrij normaal dat je de kofferbak niet zomaar openkrijgt. Zelfs niet als de auto 'van slot' is.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:21 schreef Dingest het volgende:
Nou, niet als je flauwvaltMaar ik veronderstel dat het gekoppeld is (of kan worden) aan dezelfde vertragingssensoren zoals bijv. die ook je airbags laten ploffen of de gordel kunnen aantrekken (of andere veiligheidssystemen die een crash/incident detecteren), en dan de auto 'vrij' geven.
Dat op slot schieten is om inbrekers te weren. Bij de Xsara Picasso van mijn ouders kon alleen de achterklep na/'tijdens' het rijden open wanneer de bestuurdersdeur een keer open is geweest, ook al is de auto 'van slot'. Puur zodat niet iemand bij een rood verkeerslicht je kofferbak opentrekt en er dingen uithaalt
En in het ergste geval maken de hulpdiensten zelf wel een deur...
Een Xsara Picasso is een MPV, maar het lijkt mij dat de vorm van de auto niet per se hoeft te boeienquote:Op woensdag 27 april 2016 00:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij een sedan is het vrij normaal dat je de kofferbak niet zomaar openkrijgt. Zelfs niet als de auto 'van slot' is.
Dan ben je wel heel dom of heb je echt liggen slapen tijdens geschiedenis lessen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef nostra het volgende:
Dat zei ik ook tegen mezelf inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef MCH het volgende:
Dan ben je wel heel dom of heb je echt liggen slapen tijdens geschiedenis lessen.
Coca cola was bedoeld als pijnstiller en is zelfs een tijdje alleen op recept verkrijgbaar geweest.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:25 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet meer, maar het werd destijds van coca-bladeren gemaakt en het restje cocaïne wat erin zat gaf het drankje een extra 'buzz'. Van oorsprong van het ook een soort coca-wijn, maar toen lokaal de drooglegging werd ingevoerd werd het een non-alcoholische drank (wezenlijk Coca-Cola). Het werd zelfs verkocht als een vorm van medicijn en zou tegen tal van issues werkenBegin 20ste eeuw werd coca vervangen door cafeïne voor het opzwepende effect, en in de jaren '30 (meen ik) werd het koosjer verklaard.
Het was voor zover ik weet een patentmiddel - dwz, een commercieel product dat als 'over the counter'-medicijn (dus vrij verkrijgbaar, vaak via de tap) werd verkocht zonder echt acht te slaan op de werkelijke werking. Wezenlijk was het kwakzalverijquote:Op woensdag 27 april 2016 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Coca cola was bedoeld als pijnstiller en is zelfs een tijdje alleen op recept verkrijgbaar geweest.
Of 's zomers om de warmte vast uit de auto te laten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Daarom gewoon altijd even de handleiding van een auto lezen voor je gaat rijden. Mogelijk kun je bijvoorbeeld ook alle ramen dicht doen als je de deur-sluiten-knop op de sleutel ingedrukt houdt. Handig als je vergeten bent je ramen dicht te doen en al binnen in huis bent.
Dan heb je vast ook wel van de Nederlandse Cocaine Fabriek gehoord. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_Coca%C3%AFnefabriekquote:
quote:De Nederlandsche Cocaïnefabriek (NCF) was een in Amsterdam gevestigde fabriek die in de 20e eeuw op grote schaal cocaïne produceerde voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Daarnaast produceerde de fabriek onder andere novocaïne, morfine, heroïne en efedrine.
In 1923 bedroeg de aanplant op Java ca. 1400 hectare.
Begin jaren 1920 vervaardigde de NCF 20% van de cocaïne in de wereld en was marktleider.
De hoogste jaarproductie lag op circa 1500 kilo.
Eigenlijk niet, om eerlijk te zijnquote:Op woensdag 27 april 2016 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan heb je vas ook wel van de Nederlandse Cocaine Fabriek gehoord. https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_Coca%C3%AFnefabriek
[..]
Een van de argumenten om heroïne te kiezen in plaats van morfine was dat heroïne niet verslavend zou zijn...quote:Op woensdag 27 april 2016 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, om eerlijk te zijnAl verbaast het mij weinig, aangezien 'wij' in die tijd juist in die hoek aanwezig waren en daar zat al dat papaver-spul ook.
Het was niet zozeer de drugs wat ik bij die dingen interessant vond, maar meer wat gezien werd als een geaccepteerd 'medicijn' nog geen 100 jaar geleden en waarvan we nu weten dat het allemaal niet zo verstandig isGeeft ook aan hoe weinig we eigenlijk (op lange termijn) van dingen weten, en hoe kort geleden waanwetenschappen nog gemeengoed waren. Van wat een medisch student nu leert is de helft over 50 jaar verouderd of blijkt incorrect - al weten we niet welke helft. Wordt soms ook wel het 'halfwaardetijd van wetenschap' genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |