SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Originele OP is van Kaas
Toevoeging van BarryOSeven:
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
• VOOR
• TEGEN
• BLANCO
• ONTHOUDING
De achterliggende gedachte is dat de EU tegemoet wilden komen aan de wens van Oekraïne en daarbij de belangen van Rusland ook in ogenschouw wilde nemen. Maar met een Rusland dat de hele wereld blijkbaar beschouwt als een zero-sum game is het nogal moeilijk onderhandelen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vraag me nog steeds af wat de achterliggende gedachte ervan is?
Willen ze of zouden ze een achterdeur naar Rusland willen open zetten?
Zouw mijn angst terecht zijn dan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:24 schreef gerard96 het volgende:
http://mashable.com/2016/(...)europe/#bJH1WwR_DPqn
Dit artikel weleens gelezen??
The troops and military equipment will be spread across Bulgaria, Estonia, Latvia, Lithuania, Poland and Romania.
Ja precies in de landen waar russen in de minderheid
Zal me niks verbazen dat ze worden geannexxeerd.
En het lijkt me terecht als je zo,n vertoning gaat geven langs de grenzen.
Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van de Baltische Staten en Polen, je hoeft maar 25 jaar terug. Die troepen komen er op dringend verzoek van die staten, die zijn namelijk doodsbang dat die idioot in het Kremlin het weer op z'n heupen krijgt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:24 schreef gerard96 het volgende:
http://mashable.com/2016/(...)europe/#bJH1WwR_DPqn
Dit artikel weleens gelezen??
The troops and military equipment will be spread across Bulgaria, Estonia, Latvia, Lithuania, Poland and Romania.
Ja precies in de landen waar russen in de minderheid
Zal me niks verbazen dat ze worden geannexxeerd.
En het lijkt me terecht als je zo,n vertoning gaat geven langs de grenzen.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:37 schreef gerard96 het volgende:
Kan je ook plaatje tonen met Amerikaanse militaire kampen a.u.b.?:P
Zo weinig nog maar? 25 jaar geleden was het veel en veel meer.quote:
Dat heeft onder andere te maken met de START-verdragen tussen de VS en Rusland over ontwapening van nucleaire wapens en het verminderen van militaire bases.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:53 schreef Gutmensch het volgende:
Zo weinig nog maar? 25 jaar geleden was het veel en veel meer.
Had men voor 25 jr geleden niet 10 ervan nodig waar nu 1 tje van voldoet?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zo weinig nog maar? 25 jaar geleden was het veel en veel meer.
Zelfs al is dat duimgezogen dan weet je zelf wel dat dit het hele punt niet is. Je opent dit draadje over kruisigingen en onthoofdingen en als ik dan schrijf dat dit idd is voorgekomen dan ga je daar het hele bewijs aan ophangen dat er daar niks aan de hand is behalve rus.prop.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:15 schreef J.B. het volgende:
Ah, je doelt zeker op de befaamde kruisiging van het jongetje in Slavjansk. Dat bleek compleet uit de duim gezogen te zijn, desalniettemin goed om te weten dat je Russische propaganda dus klakkeloos voor waar aanneemt.
Het doet wel ter zake, want je stelt Oekraïeners voor als een stel gewetenloze barbaren op basis van de bagger die je voorgeschoteld krijgt door het Kremlin. Jij laat je zo makkelijk uit de tent lokken omdat je blijkbaar niet beter weet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:14 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zelfs al is dat duimgezogen dan weet je zelf wel dat dit het hele punt niet is. Je opent dit draadje over kruisigingen en onthoofdingen en als ik dan schrijf dat dit idd is voorgekomen dan ga je daar het hele bewijs aan ophangen dat er daar niks aan de hand is behalve rus.prop.
Feit is dat honderduizenden oost-oekraieners zijn gevlucht (meeste naar Rusland) en dat is niet omdat Kiev voedselpakketten aan het afwerpen was boven de steden maar wel dit :
(12+ geschikt)
En hoewel ik vele beweringen heb gezien dat Donbas vol zit met door de Russen geleverde tanks, heb ik nog geen enkel bericht gezien - zelfs westerse berichten niet - dat Rusland zijn luchtmacht heeft ingezet boven de Donbas of dat het Donbas-leger daarover beschikt.
Maar noem het gerust propaganda, is allemaal niet waar en blijf gerust volhouden dat een Ja-stem niet meehelpt aan morele en financiële versterking voor Kiev om deze slachting op burgers verder voort te kunnen blijven zetten.
Ik besef dat dit voor veel ja-stemmers niet de reden is en zij zullen dit waarschijnlijk een goedkope truc vinden om hun te schofferen, en ik snap zelf dat er andere motieven meespelen die meer menselijk zijn, maar mijn argument vanaf begin dit draadje was dat zolang er geen oplossing is voor die burgeroorlog men Kiev beter niet kan gaan aanmoedigen.
En of er nu wel of niet iemand letterlijk aan het kruis is genageld is volledig niet ter zake doende.
[ afbeelding ]
Juist niet, het was dus blijkbaar wel de bedoeling van sommige EU-landen. Die hebben nu NOG niet hun zin gehad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:52 schreef J.B. het volgende:
'Vijf EU-landen tegen vooruitzicht lidmaatschap Oekraïne'
http://nos.nl/l/2096416
Kan het argument dat het verdrag een opmaat vormt voor een EU-lidmaatschap ook weer de prullenbak in.
Juist wel, want alle lidstaten dienen unaniem te besluiten over de toetreding van een nieuwe EU-lidstaat.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Juist niet, het was dus blijkbaar wel de bedoeling van sommige EU-landen. Die hebben nu NOG niet hun zin gehad.
Je moet niet zo veel naar de staatszenders kijken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:05 schreef Unites het volgende:
Ik was eerst echt heel enthousiast over dit referendum, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe triester ik de hele bedoeling vind.
Het is gewoon een grote onzin dit hele referendum.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je moet niet zo veel naar de staatszenders kijken.
Jan Roos, een van de initiatiefnemers, heeft nota bene aangegeven dat hij geen flauw benul heeft wat het Associatieverdrag behelst. Dat geeft wel aan hoe triest dat hele referendum is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je moet niet zo veel naar de staatszenders kijken.
Dat hij niet weet wat het inhoudt heeft voor de rest toch niets van doen met het referendum. Dan is er een stemmer die het niet weet, als de rest het wel doet zijn we er al.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jan Roos, een van de initiatiefnemers, heeft nota bene aangegeven dat hij geen flauw benul heeft wat het Associatieverdrag behelst. Dat geeft wel aan hoe triest dat hele referendum is.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:33 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Het verschil is dat Noorwegen en Zwitserland geen vrijhandelsverdrag met Rusland hebben en Oekraïne wel. Wat mij betreft kan je als land niet zomaar een vrijhandelsverdrag met een ander land afsluiten zonder een derde partij die al een verdrag met jou heeft daarin te betrekken. Oekraïne verandert de spelregels en zegt tegen Rusland zoek maar uit hoe je het oplost. En dat doet Rusland, door de huidige overeenkomst op te schorten. Fijn voor dat deel van de bevolking dat zaken doet met Rusland.
Natuurlijk moeten er gemeenschappelijke regels zijn, dat ontken ik ook niet, maar wel in samenspraak met alle betrokken partijen. De manier waarop dit verdrag is goedgekeurd is verre van democratisch te noemen, aangezien de vorige democratisch gekozen bestuurders het verdrag niet gingen tekenen.
Lijkt hier toch verschil van mening te zijn ..quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:07 schreef J.B. het volgende:
Er was een handelsverdrag met Rusland, maar de Russen hebben dat opgezegd omdat ze Oekraïne dwongen te kiezen. De EU zei echter dat Oekraïne gerust met zowel de EU als Rusland een handelsverdrag mocht hebben, en Rusland heeft zelfs maandenlang met de EU aan tafel gezeten (uitgenodigd door de EU) om tot een compromis te komen wat betreft het associatieverdrag....
Ik moet bekennen dat ik daar ook geen trek in heb, maar ik heb mij dan ook niet hard gemaakt voor dit referendum.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat hij niet weet wat het inhoudt heeft voor de rest toch niets van doen met het referendum. Dan is er een stemmer die het niet weet, als de rest het wel doet zijn we er al.
Maar inderdaad kansloos van Jan Roos. Had hem veel onzin kunnen besparen als hij gewoon die 300 pagina's had doorgelezen.
J.B. Heeft hier echter het gelijk aan zijn kant. Dit is de historisch correcte weergave.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:18 schreef TomLuny het volgende:
[..]
[..]
Lijkt hier toch verschil van mening te zijn ..[ afbeelding ]
Ik zal toegeven dat ik eerst het woord uitroeien gebruikte maar het was jij die begon over kruisigingen en onthoofdingen. En wat jij russische bagger noemt is gewoon een goedkope manier om onder de door vele andere instanties genoemde oorlogsmisdaden uit te komen die uitgevoerd zijn door de Kiev-kliek waarvan de daders nu straffeloos in het parlement zitten of andere hoge posten bezetten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:48 schreef J.B. het volgende:
Het doet wel ter zake, want je stelt Oekraïeners voor als een stel gewetenloze barbaren op basis van de bagger die je voorgeschoteld krijgt door het Kremlin. Jij laat je zo makkelijk uit de tent lokken omdat je blijkbaar niet beter weet.
Oekraïne gebruikt de luchtmacht overigens al tijden niet meer aangezien er tussentijds een 'incidentje' is geweest met een vliegtuig van Malaysia Airlines, tevens werden eerder al andere vliegtuigen van de Oekraïense luchtmacht op lagere hoogten uit de lucht geschoten door de inmiddels bekende Boek raket. Een filmpje van twee jaar oud posten doet geen recht aan de realiteit, en daar komt de wapenstilstand van de Minsk-akkoorden nog eens bij.
Dat plaatje is overigens ook onjuist omdat die separatisten/Russen niet eens de helft van dat gebied in handen hebben.
Het is pas sinds vorig jaar mogelijk om referenda te agenderen. Dus ongeacht het percentage dat wordt geëist, is er dus geen sprake van minder zeggenschap.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:42 schreef BarryOSeven het volgende:
We beseffen ons wel dat bij een lage opkomst ze nu al van plan zijn de drempel om een referendum aan te vragen zullen aanpassen?
Dat was gisteren bij nieuwsuur daar was iemand die aanraadde dat de wet maar snel opnieuw bekeken moet worden als de opkomst laag is. Om "onzinnige" referenda te voorkomen.
En iedereen tuint er gewoon in. Minder zeggenschap door de burger! Maar zoals altijd: een dom volk krijgt de leiding die het verdient natuurlijk.
Het was sowieso natuurlijk te verwachten dat er iemand aan de haal zou gaan met het eerste het beste onderwerp waar een referendum over kan worden aangevraagd, gewoon om het nieuwe speeltje te proberen. Als verstandig politicus zou je daar toch niet overhaast op mogen reageren maar eens een paar jaar af moeten wachten en dan een gedegen evaluatie moeten maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als die grens wordt opgetrokken, dan is dat de schuld van Geenpeil. Die hebben het eerste de beste onderwerp aangegrepen voor een referendum, en daarmee het instrument ondermijnd.
De overheid had ook haar best kunnen doen om de burger te overtuigen dat het een goed verdrag is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is pas sinds vorig jaar mogelijk om referenda te agenderen. Dus ongeacht het percentage dat wordt geëist, is er dus geen sprake van minder zeggenschap.
Maar als die grens wordt opgetrokken, dan is dat de schuld van Geenpeil. Die hebben het eerste de beste onderwerp aangegrepen voor een referendum, en daarmee het instrument ondermijnd.
Ik begrijp niet goed waarom de nadruk zo op de iniatiefnemers wordt gelegd.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:27 schreef Unites het volgende:
Daarbij hebben de initiatiefnemers van dit referendum ook te kennen gegeven dat het helemaal niet draait om de associatieovereenkomst, maar puur om gesteggel binnen de EU te veroorzaken (men wil Nederland uit de EU hebben). Echter is dat een hele andere discussie, waar deze associatieovereenkomst voor wordt misbruikt.
Omdat we een niet democratisch bananenland zijn geworden en de zwartmaak campagne is begonnen. Dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:11 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed waarom de nadruk zo op de iniatiefnemers wordt gelegd.
Zij hebben net als jij en ik maar één stem.
En die stem behelst het verdrag.
Of dat de initiatiefnemers nu wel of niet een andere agenda als uitganspunt hadden maakt weinig meer uit.
Maar zelfs al zou dat terecht zijn, dat de i-nemers inderdaad zwarte pieten zijn, dan maakt het geen verschil meer. Unites begon bijvoorbeeld zelf met wetten aan te kaarten en dat dit referendum er kwam was ook precies volgens wet. De 300.000 geldige handtekeningen zullen echt niet - enkel omdat de i-nemers een anti-EU agenda zouden hebben - allemaal diezelfde gedachte hebben gehad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:17 schreef BarryOSeven het volgende:
Omdat we een niet democratisch bananenland zijn geworden en de zwartmaak campagne is begonnen. Dat is toch niet zo moeilijk?
Klopt ben ik het mee eens maar ze doen er nu alles aan om de opkomst niet te halen. Moet jij straks maar eens opletten hoe alles omdraait als de opkomst wel gehaald wordt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:26 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Maar zelfs al zou dat terecht zijn, dat de i-nemers inderdaad zwarte pieten zijn, dan maakt het geen verschil meer. Unites begon bijvoorbeeld zelf met wetten aan te kaarten en dat dit referendum er kwam was ook precies volgens wet. De 300.000 geldige handtekeningen zullen echt niet - enkel omdat de i-nemers een anti-EU agenda zouden hebben - allemaal diezelfde gedachte hebben gehad.
Dat was mijn punt, ik vind het niet sterk om het hele referendum als kolder af te doen omdat de i-nemers niet zouden deugen. Sterker nog, bij gevoelige grote beslissingen zou dit zelfs standaard moeten worden, dan pas heb je imo iets wat lijkt op een democratie.
Omdat het referendum niet gaat over de vraag van het referendum. Nota bene omdat de personen die deze vraag naar voren hebben gebracht daarover hebben gelogen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:11 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed waarom de nadruk zo op de iniatiefnemers wordt gelegd.
Zij hebben net als jij en ik maar één stem.
En die stem behelst het verdrag.
Of dat de initiatiefnemers nu wel of niet een andere agenda als uitganspunt hadden maakt weinig meer uit.
En jij denkt dat te weten naar 1 bericht?quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:30 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Omdat het referendum niet gaat over de vraag van het referendum. Nota bene omdat de personen die deze vraag naar voren hebben gebracht daarover hebben gelogen.
Inderdaad, zaken gaan zoals ze gaan en de situatie is zoals hij is. Daarmee kun je elke misdaad wel goedpraten.
Feit blijft dat dit referendum een gigantische farce is en het terecht is dat niemand de uitslag al te serieus neemt.
Kerel, kap toch eens met het praten van poep. Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
En jij denkt dat te weten naar 1 bericht?
Onschuldig totdat schuld bewezen is geldt dat niet ook voor zo een dingen?
Ja ik begrijp wel dat het ze in de ogen steekt dat hele referendum, dus wat zeg ik daarop een kat in het nauw maakt rare sprongen!
En dat is volgens mij ook een feit toch?
Omdat het referendum niet gaat over de vraag van het referendum. Nota bene omdat de personen die deze vraag naar voren hebben gebracht daarover hebben gelogen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:30 schreef Heilwasser het volgende:
Omdat het referendum niet gaat over de vraag van het referendum. Nota bene omdat de personen die deze vraag naar voren hebben gebracht daarover hebben gelogen.
Inderdaad, zaken gaan zoals ze gaan en de situatie is zoals hij is. Daarmee kun je elke misdaad wel goedpraten.
Feit blijft dat dit referendum een gigantische farce is en het terecht is dat niemand de uitslag al te serieus neemt.
Zolang er voor zijn kom ik met een tegendeel zijn er tegen kom ik met een voordeel, dat het je nou niet aanstaat heb ik en denk ik meerdere wel door!quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, kap toch eens met het praten van poep. Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Ik heb echt geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zolang er voor zijn kom ik met een tegendeel zijn er tegen kom ik met een voordeel, dat het je nou niet aanstaat heb ik en denk ik meerdere wel door!
Maakt dat iets uit het staat er in een open forum, waar iedereen kan lezen dat is voor mij genoeg!quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat je probeert te zeggen.
Ze kunnen wel lezen, maar het maakt ze niet uit wat er staat. Ze stemmen Nee omdat dit tegen het kabinet is, tegen de EU. Het zal ze een zorg zijn wat er daadwerkelijk in dit verdrag staat.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:45 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat komt op mij over als de stelling : de mensen weten niet eens waarover ze stemmen
Maar staat toch duidelijk op dat papiertje :
Bent u voor of tegen het a-verdrag ?
Er staat niet : bent u voor of tegen de EU ?
zouden al die mensen - en hopelijk zonder uitschieters van het potloodje buiten het kleurvakje - dan niet kunnen lezen ?
Met de mededeling dat als je iets anders dan het ronde bolletje inkleurt, de stem ongeldig wordt verklaard.
Lijkt er meer op dat jij een probleem hebt met democratie. Zo te lezen ben jij meer voor een benoemde technocratische regering zoals toen in Italie toen zo'n bankierbons de zaak even ging regelen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:49 schreef Heilwasser het volgende:
Ze kunnen wel lezen, maar het maakt ze niet uit wat er staat. Ze stemmen Nee omdat dit tegen het kabinet is, tegen de EU. Het zal ze een zorg zijn wat er daadwerkelijk in dit verdrag staat.
En dat is het probleem met referenda; vrijwel niemand zal zich in de materie verdiepen. Een probleem van democratie op zichzelf, maar één stem in de zoveel jaren is niet zo schadelijk.
Nee, want artikel 56 en 57 van het verdrag. Tevens worden heffingen op import in het geval van de landbouw niet afgeschaft maar worden de heffingsvrije quota verhoogd. In het geval van kippenvlees bijvoorbeeld van 32000 naar 36000 ton per jaar. De kippenvleesproductie van de EU bedraagt 12,4 miljoen ton, dus het gaat om nog geen 0,3% van de Europese productie. Daarom staat het 'belangrijkste tegenargument' dus niet in de OP, maar ik val hier inmiddels behoorlijk in herhaling.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:50 schreef F-Bravo het volgende:
Bizar dat het belangrijkste tegenargument niet in de openingspost genoemd staat en dat is het beschermen van de interne markt van de EU en de ondernemers binnen de EU. Het gaat continu om exportkansen maar het is juist compleet andersom:
Oekraïne ligt ver onder Europese standaarden. Het afschaffen van heffingen op import en export in combinatie met het economisch klimaat in Oekraïne gaat Europese ondernemers enorm op achterstand zetten t.o.v. hun Oekraïense collega's, vooral uit de landbouwsector.
Jij begon erover of men het leest. Niet ik.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:57 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Lijkt er meer op dat jij een probleem hebt met democratie. Zo te lezen ben jij meer voor een benoemde technocratische regering zoals toen in Italie toen zo'n bankierbons de zaak even ging regelen.
Voortaan een politiek rijbewijs verplicht stellen of Kees en Suusje wel voldoende 300 pagina's grote documenten hebben doorgespit.
En dit terwijl het heel simpel gereduceerd kan worden tot de volgende vraag : Vind u het verstandig om een handeltje af te spreken met een half verrot land en denkt u daar zelf beter van te worden?
Ja/Nee
In de praktijk absolute onzin!quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee, want artikel 56 en 57 van het verdrag. Tevens worden heffingen op import in het geval van de landbouw niet afgeschaft maar worden de heffingsvrije quota verhoogd. In het geval van kippenvlees bijvoorbeeld van 32000 naar 36000 ton per jaar. De kippenvleesproductie van de EU bedraagt 12,4 miljoen ton, dus het gaat om nog geen 0,3% van de Europese productie. Daarom staat het 'belangrijkste tegenargument' dus niet in de OP, maar ik val hier inmiddels behoorlijk in herhaling.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
In de praktijk absolute onzin!
Het artikel waar jij jouw onderbouwing uit haalt geeft mijn mening volledig draagkracht: http://www.nrc.nl/next/20(...)ense-plofkip-1598963
- Gevaar voor volksgezondheid (niet alleen bij kippen, wat dacht je van gemodificeerde mais?)
- Omzetdaling voor Europese afzet
- etc.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:50 schreef F-Bravo het volgende:
Oekraïne ligt ver onder Europese standaarden. Het afschaffen van heffingen op import en export in combinatie met het economisch klimaat in Oekraïne gaat Europese ondernemers enorm op achterstand zetten t.o.v. hun Oekraïense collega's, vooral uit de landbouwsector.
Want een verhoging van het heffingsvrije importquotum is het afschaffen van heffingen? Tevens nog nooit van de varkenscyclus gehoord zeker? 0,3% stelt verder nog altijd niks voor.quote:Vanwege de beperkte heffingsvrije quota verwacht Hubers niet veel Oekraïense kip in Europa. ,,Maar ook kleine hoeveelheden kunnen onze markt schaden. We zitten in Europa met een zelfvoorzieningsgraad van meer dan 100 procent. Dus alles wat erbij komt, bederft de prijs." Op de totale productie van kippenvlees in de EU (12,9 miljoen ton) is 36.000 ton weinig: 0,3 procent.
Het gaat mij om de schade die berokkend wordt onder Europese ondernemers wegens het verhogen of afschaffen van export quota/heffingen. Vooral in de landbouw worden de heffingen opgeheven (zover ze dat nog niet waren), evenals de metaalsector.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
[..]
Want een verhoging van het heffingsvrije importquotum is het afschaffen van heffingen? Tevens nog nooit van de varkenscyclus gehoord zeker? 0,3% stelt verder nog altijd niks voor.
In de landbouw worden de quota dus minimaal verhoogd en voor de metaalsector verwijs ik je naar artikels 56 (Aanpassing van technische voorschriften, normen en conformiteitsbeoordeling) en 57 (Overeenkomst inzake de conformiteitsbeoordeling en de aanvaarding van industrieproducten). Wellicht doet het woordje conformiteitsbeoordeling al een lichtje branden wat betreft de kwaliteitseisen en Europese standaarden.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Het gaat mij om de schade die berokkend wordt onder Europese ondernemers wegens het verhogen of afschaffen van export quota/heffingen. Vooral in de landbouw worden de heffingen opgeheven (zover ze dat nog niet waren), evenals de metaalsector.
En daar ligt nou net het probleem. Voordat de Oekraïne haar wetgeving heeft aangepast ben je al snel 5 jaar verder waarin de markt haar gang kan gaan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
In de landbouw worden de quota dus minimaal verhoogd en voor de metaalsector verwijs ik je naar artikels 56 (Aanpassing van technische voorschriften, normen en conformiteitsbeoordeling) en 57 (Overeenkomst inzake de conformiteitsbeoordeling en de aanvaarding van industrieproducten). Wellicht doet het woordje conformiteitsbeoordeling al een lichtje branden wat betreft de kwaliteitseisen en Europese standaarden.
Daar ligt het probleem dus niet. Volgens artikel 57 moeten namelijk zowel de EU als Oekraïne goedkeuring verlenen aan industriële sectoren die voor wederzijdse handel in aanmerking komen. Zolang deze sectorale goedkeuring er niet is kan er door Oekraïne NIET geëxporteerd worden onder dezelfde voorwaarden als handel intra-EU. Als Oekraïne haar wetgeving dus niet aanpast worden die sectoren niet goedgekeurd en wordt er niet geëxporteerd. De sectoren zijn overigens allemaal opgelijst in een bijgesloten zogenaamde ACAA, Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of industrial products.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:16 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
En daar ligt nou net het probleem. Voordat de Oekraïne haar wetgeving heeft aangepast ben je al snel 5 jaar verder waarin de markt haar gang kan gaan.
Dat zal eerder een probleem zijn voor de Oekraïense bedrijven dan voor de Europese. We kunnen heel goed met hen concurreren. Beide sectoren zijn hier vooral kapitaal en kennis intensief en niet zozeer arbeidsintensief waarop Oekraine een punt zou kunnen maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Het gaat mij om de schade die berokkend wordt onder Europese ondernemers wegens het verhogen of afschaffen van export quota/heffingen. Vooral in de landbouw worden de heffingen opgeheven (zover ze dat nog niet waren), evenals de metaalsector.
Wat zou meer opbrengen als ik ze de machines lever of de producten, bij die machines ook gelijk de now how erbij?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal eerder een probleem zijn voor de Oekraïense bedrijven dan voor de Europese. We kunnen heel goed met hen concurreren. Beide sectoren zijn hier vooral kapitaal en kennis intensief en niet zozeer arbeidsintensief waarop Oekraine een punt zou kunnen maken.
Dat is inderdaad iets waar Nederland goed aan verdient. En de Oekrainse aardappelen gaan de Nederlandse heus niet van de markt drukken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat zou meer opbrengen als ik ze de machines lever of de producten, bij die machines ook gelijk de now how erbij?
Als ik Dijsselbloem letterlijk neem die had het in buitenhof dacht ik over machines wat veel naar dat land geexporteert gingen, weet niet of het goed gehoord heb?
Verdient of denkt aan te verdienen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets waar Nederland goed aan verdient. En de Oekrainse aardappelen gaan de Nederlandse heus niet van de markt drukken.
Wij zijn daar sterk in en verdienen er goed aan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Verdient of denkt aan te verdienen?
Als het eerste laat het zo is toch goed zo of niet?
En dat zonder handelsverdrag petje af voor ons dan, jij mag wij dan neem ik mij de vrijheid om ons te schrijven, al ben ik niet door het volk benoemd om ervoor te schrijven.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wij zijn daar sterk in en verdienen er goed aan.
En met het handelsverdrag gaat de markt verder voor ons open en zullen we er dus meer aan verdienen. Denk in kansen, niet in beperkingen John!quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat zonder handelsverdrag petje af voor ons dan, jij mag wij dan neem ik mij de vrijheid om ons te schrijven, al ben ik niet door het volk benoemd om ervoor te schrijven.
Neem aan jij ook niet!
Of ze kunnen die machines dan wel ook uit een goedkoper loonland (Polen) b.v betrekken?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En met het handelsverdrag gaat de markt verder voor ons open en zullen we er dus meer aan verdienen. Denk in kansen, niet in beperkingen John!
Kansen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En met het handelsverdrag gaat de markt verder voor ons open en zullen we er dus meer aan verdienen. Denk in kansen, niet in beperkingen John!
Donetsk wil gewoon niets met de Kiev fascisten te maken hebben die meerdere malen hebben verklaard het liefst de Russische bevolking aldaar te verdelgen of naar Rusland te drijven.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:44 schreef Heilwasser het volgende:
Indien de toekijkers niet snappen waarom Donetsk zo tegen het verdrag is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic
Het is de facto een provincie van Rusland na de oorlog die volgde op de annexatie van de Krim. Je weet wel, dat gebied dat Poetin heeft laten veroveren nadat Kiev niet meer zijn slaafje wilde zijn.
Nederland verdient niks. Een paar bedrijven verdienen kwartjes en dubbeltjes en de Nederlandse belastingbetaler draait op voor een gedeelte van de tientallen miljarden ontwikkelingshulp en voor een gedeelte van de tientallen miljarden die Oekraïne gaat lenen en nooit meer terug gaat betalen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets waar Nederland goed aan verdient. En de Oekrainse aardappelen gaan de Nederlandse heus niet van de markt drukken.
Een corrupte beerput gaat open bedoel je.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wel met de fascisten in Moskou zeker. Lekker geloofwaardig. Heeft er niets mee te maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Donetsk wil gewoon niets met de Kiev fascisten te maken hebben die meerdere malen hebben verklaard het liefst de Russische bevolking aldaar te verdelgen of naar Rusland te drijven.
Goh WAT een verrassing....
En is dat zo vreemd dan?quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:46 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Maar wel met de fascisten in Moskou zeker. Lekker geloofwaardig. Heeft er niets mee te maken.
Ze willen enkel binding houden met de voor hen relevante economie en cultuur, dat is Rusland.
Als het jaar 1940 zou zijn en de reactie van de Limburgers dan zou zijn dat ze dan liever bij Duitsland willen horen dan weet ik zo net nog niet of zij dan het morele gelijk aan hun kant hebben.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En is dat zo vreemd dan?
Wat zou jij er van denken als je in Limburg woont en sommige facistische regeringspartijen in DenHaag roepen dat ze je liever kwijt zijn en dat een goede Limburger een dode Limburger is en dat ze maar allemaal moeten oprotten naar Duitsland?
Kom nou zeg.....
Tja als je een school voorbeeld van asociale corruptie wenst te zien dan moet je naar de Oekrainiers kijken.... sjonge wat een tuig in die regering...quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland verdient niks. Een paar bedrijven verdienen kwartjes en dubbeltjes en de Nederlandse belastingbetaler draait op voor een gedeelte van de tientallen miljarden ontwikkelingshulp en voor een gedeelte van de tientallen miljarden die Oekraïne gaat lenen en nooit meer terug gaat betalen.
Goede vergelijking.... (proest)quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het jaar 1940 zou zijn en de reactie van de Limburgers dan zou zijn dat ze dan liever bij Duitsland willen horen dan weet ik zo net nog niet of zij dan het morele gelijk aan hun kant hebben.
En hoeveel bedrijven zullen in de Eu hun deuren sluiten en naar de Oekraine gaan en dan lekker hun zakken gaan vullen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee, want artikel 56 en 57 van het verdrag. Tevens worden heffingen op import in het geval van de landbouw niet afgeschaft maar worden de heffingsvrije quota verhoogd. In het geval van kippenvlees bijvoorbeeld van 32000 naar 36000 ton per jaar. De kippenvleesproductie van de EU bedraagt 12,4 miljoen ton, dus het gaat om nog geen 0,3% van de Europese productie. Daarom staat het 'belangrijkste tegenargument' dus niet in de OP, maar ik val hier inmiddels behoorlijk in herhaling.
Hier aan de grens stonden de nodige truckers langs de kant, om een kastje in te laten bouwen, meeste buitenlanders die het niet wisten of alleen buitenlandsemedia in hun truck volgen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En hoeveel bedrijven zullen in de Eu hun deuren sluiten en naar de Oekraine gaan en dan lekker hun zakken gaan vullen?
Hoeveel werklozen gaat dit opleveren?
Net als er gebeurde met de transportindustrie. Honderden truckers werkloos en vervangen door goedkope oostblok truckers omdat men het bedrijf "verhuisde" naar een goedkoper land.
Men neemt dit soort beslissingen niet voor de gewone man maar voor de industrielen.
Het zou minder erg zijn als er goede restricties zouden worden gehanteerd maar dat is nog nooit het geval geweest.
Dat vind ik ook zo raar. Als Wilders "boe" zegt dan huilen ze hier maar vergeleken met wat er in Oekraïne in de regering zit is Wilders een onschuldig 6-jarig padvindertje. En toch staan ze hier te popelen om die corrupte nationalisten in Oekraïne in hun armen te sluiten. Begrijp jij het?quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja als je een school voorbeeld van asociale corruptie wenst te zien dan moet je naar de Oekrainiers kijken.... sjonge wat een tuig in die regering...
Ik niet. Zelfs de nederlandse schilderijen worden in opdracht van Kiev leiders geroofd en word er schaamteloos om losgeld gevraagd.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo raar. Als Wilders "boe" zegt dan huilen ze hier maar vergeleken met wat er in Oekraïne in de regering zit is Wilders een onschuldig 6-jarig padvindertje. En toch staan ze hier te popelen om die corrupte nationalisten in Oekraïne in hun armen te sluiten. Begrijp jij het?
En niet te vergeten de 200 Nederlandse levens die onze regering en de Oekraïense regering opgeofferd hebben voor het Groot-Europese ideaal. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de dagen voor die vliegramp in de krant las dat gevechtsvliegtuigen op 6 km hoogte daar neergeschoten werden. Het eerste wat ik dacht toen ik hoorde van die vliegramp was: "Waarom vliegen daar burgervliegtuigen?".quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik niet. Zelfs de nederlandse schilderijen worden in opdracht van Kiev leiders geroofd en word er schaamteloos om losgeld gevraagd.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)-op-in-oekraine.html
quote:Minister van Defensie Hennis: ik koester mijn vrijheid en stem ‘ja’
Een vrije samenleving is ons krachtigste wapen, schrijft minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert. „Een stabiel Oekraïne is in ons aller belang.” (NRC).
Ik begrijp dat ook niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo raar. Als Wilders "boe" zegt dan huilen ze hier maar vergeleken met wat er in Oekraïne in de regering zit is Wilders een onschuldig 6-jarig padvindertje. En toch staan ze hier te popelen om die corrupte nationalisten in Oekraïne in hun armen te sluiten. Begrijp jij het?
De laatste 2 jaar is er al meer dan een miljard Euro Nederlands belastinggeld naar Oekraïne gegaan. Ik vermoed dat daar nog miljarden bij gaan komen. Wat staat daar tegenover? 650 miljoen euro export? Dat is ongeveer 200 miljoen euro toegevoegde waarde voor onze economie. Dat land kost alleen maar geld.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:23 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ook niet.
Corruptie los je tevens niet op met een handelsverdrag. Alles riekt ernaar, wij zijn er gewoon weer ingerommeld door onze landsbestuurders. Tijd om Nee te stemmen. Geld is toch al uitgegeven voor dit referendum. Dus waarom niet.
Oekraïne heeft een schuld even groot of nog erger dan Griekenland. Echt wel dat de Europese burger hiervoor weer gaat opdraaien.
Tevens is dit zeer slecht voor de Oekrainse burgers. Extra geldleningen is niet goed voor hen. Denk aan hoe Noord-Europa Griekse burgers heeft behandeld.
Zowel de kosten als de opbrengsten zullen dusdanig beperkt zijn voor Nederland, dat niemand er echt iets van zal merken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:56 schreef Tamabralski het volgende:
Oekraine lijkt mij een politiek speeltje. Alleen grote corporaties en banken gaan ervan profiteren net zoals met Geiekenland het geval is geweest. De gmiddelde burger in Nederland en daar zullen van de winsten niets terugzien. Behalve een dikke socialistisch gespreidde rekening. Corporatisme mag democratie niet op die manier misbruiken vind ik.
Tja, de EU zegt dat ze met Rusland om de tafel heeft gezeten, maar dat Rusland niet wil meewerken. Rusland zegt dat de EU niet (serieus) naar de kritiek van Rusland luistert en met een ‘oplossing’ komt die onacceptabel is voor Rusland. Een welles-nietes natuurlijk, waarvan we niet weten wat precies waar is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:18 schreef TomLuny het volgende:
[..]
[..]
Lijkt hier toch verschil van mening te zijn ..[ afbeelding ]
Maakte jij je 3 jaar geleden ook ongerust over de gewone Oekraïner of nu over de gewone Wit-Rus of de gewone Zimbabwaan?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:46 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Tja, de EU zegt dat ze met Rusland om de tafel heeft gezeten, maar dat Rusland niet wil meewerken. Rusland zegt dat de EU niet (serieus) naar de kritiek van Rusland luistert en met een ‘oplossing’ komt die onacceptabel is voor Rusland. Een welles-nietes natuurlijk, waarvan we niet weten wat precies waar is.
Belangrijkste is denk ik, dat de gewone Oekraïner de dupe is van deze machtsstrijd en daar zouden we niet aan mee moeten werken.
De oudere of de zieken ook niet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zowel de kosten als de opbrengsten zullen dusdanig beperkt zijn voor Nederland, dat niemand er echt iets van zal merken.
Behalve de banken, wapen-indistrie en Shell. De schulden voor de leningen zullen straks sociaal worden gedragen door de Europese burger. Dat zullen politici zoals jij vast "vooruitgang" noemen, waar de maatschappij belang bij heeft. Of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zowel de kosten als de opbrengsten zullen dusdanig beperkt zijn voor Nederland, dat niemand er echt iets van zal merken.
Jij denkt dat die de winst oogsten?quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:05 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Behalve de banken wapen-indistrie en Shell ?
Haha, en jij denkt dat politici er meer van weten? Die lui weten net zoveel als jij en ik. Moet je voor de grap eens naar EenVandaag kijken, waar ze de laatste dagen politici ‘eenvoudige’ vragen stellen over Oekraïne. Het gros durft niet eens antwoord te geven en een enkeling geeft een correct antwoord. Beschamend is het.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:49 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ze kunnen wel lezen, maar het maakt ze niet uit wat er staat. Ze stemmen Nee omdat dit tegen het kabinet is, tegen de EU. Het zal ze een zorg zijn wat er daadwerkelijk in dit verdrag staat.
En dat is het probleem met referenda; vrijwel niemand zal zich in de materie verdiepen. Een probleem van democratie op zichzelf, maar één stem in de zoveel jaren is niet zo schadelijk.
Ik verwacht er niet meer van als wat ik al jaren gekregen heb, niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:10 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Je overschat de beroepspoliticus schromelijk.
Het land is failliet, zwaar corrupt, in oorlog, ligt in puin en is 1 grote milieuramp. Maar op de een of andere manier gaan we stinkend rijk worden door die associatieovereenkomst.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
De oudere of de zieken ook niet?
Kan het nog slechter eigenlijk?
Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen toch?
Mits dat het geld gaat kosten of meer gaat kosten!
Als al kiet kiet gespeeld kan worden zou ik al tevreden zijn, maar zelfs dat verwacht ik niet!quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het land is failliet, zwaar corrupt, in oorlog, ligt in puin en is 1 grote milieuramp. Maar op de een of andere manier gaan we stinkend rijk worden door die associatieovereenkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |